abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2011 @ 12:18:38 #276
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_102509011
Wel aan dood door schuld, zo belachelijk veel fouten zijn voor een arts echt ongehoord.

Ik denk niet dat hij Michael wilde doden maar hij heeft, verblind door geld, enorme risicos genomen. De sukkel.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_102509081
Dat weet ik nog niet, wil ik eerst de hele rechtszaak voor volgen. Maar wat ik nu denk is dat hij toch wel deels schuld heeft. Dat Michael verslaafd was aan die troep en er zo moeilijk voor deed is natuurlijk niet zijn schuld, maar als arts had hij dat gewoon niet mogen toestaan en ZEKER niet toedienen buiten een ziekenhuis zonder apparatuur om de narcose (want dat was het gewoon) te monitoren. En als het dan waar is dat hij e.e.a. ook nog eens verzweeg tegen het ambulance- en ziekenhuispersoneel vind ik wel dat hij in elk geval medeschuldig is aan Michaels dood.

En net als Janena denk ik ook niet dat hij het expres deed.

Jij dan Zapato?
pi_102510168
What is not clear at this stage is whether Mr Chernoff is planning to call Murray to the stand to give evidence in his defence.

Analysts say he may only take that decision if he feels the case is not going his way.

Interessant artikel over de strategie van Murray's advocaten
pi_102510283
Ik volg het niet zo goed als jullie, maar er lijkt inderdaad wel enige mate van nalatigheid in het spel te zijn. Ik kan echter niet zo goed tegen die fans die dan buiten die rechtszaal staan te roepen: 'Murray Murderer!'

Michael was zelf aan de drugs, niet die dokter. En medisch personeel beschuldigen van de fouten van een verslaafde (!) vind ik altijd een beetje dubieus. Maar, daartoe is er een rechtssysteem: de waarheid in deze boven water krijgen.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_102510391
Ik vind het ook wat voorbarig om hem meteen een moordenaar te noemen. Maar ik denk wel dat het in deze rechtszaak niet gaat om de fouten van de verslaafde maar juist om de fouten van de arts. Een arts kan je misschien niet verwijten dat zijn patiënt verslaafd is, maar als hij daarna niet juist handelt kan je hem dus wel degelijk beschuldigen van fouten. Het toedienen van narcose buiten een ziekenhuis is gewoon oerstom, ook al is je patiënt rijk, beroemd en demanding. Dat snapt toch iedereen, denk ik.
pi_102510468
Wat ik niet snap, hoe kun je verslaafd raken aan een narcosemiddel, ik ben zelf ook al een aantal keren geopereerd en voelde me na de narcose nou niet echt prettig laat staan dat je uitgerust uit een narcose komt.
pi_102510828
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:06 schreef gifkwal het volgende:
Ik vind het ook wat voorbarig om hem meteen een moordenaar te noemen. Maar ik denk wel dat het in deze rechtszaak niet gaat om de fouten van de verslaafde maar juist om de fouten van de arts. Een arts kan je misschien niet verwijten dat zijn patiënt verslaafd is, maar als hij daarna niet juist handelt kan je hem dus wel degelijk beschuldigen van fouten. Het toedienen van narcose buiten een ziekenhuis is gewoon oerstom, ook al is je patiënt rijk, beroemd en demanding. Dat snapt toch iedereen, denk ik.
Zeker, ben ik geheel met je eens. Maar goed, de verdediging zegt natuurlijk dat MJ zélf die propofol heeft toegediend. Je bent natuurlijk geneigd om dat niet te geloven, maar als dat zo is kan die Murray er betrekkelijk weinig aan doen.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  donderdag 29 september 2011 @ 16:22:45 #283
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_102516785
Ook in die situatie heeft hij alles fout gedaan wat je zo ongeveer fout kan doen.
Hij wist heel goed dat Michael een medicijn-verslaving had, welke oen laat dat spul dan bij hem achter.
Welke oen wacht zo lang met bellen, welke oen voert reanimatie uit op een zachte ondergrond en welke oen laat Michael sowieso alleen in die situatie.

Als Michael het zelf heeft toegediend blijft hij naar mijn mening bijna even fout dan wanneer hij het zelf heeft toegediend.
Het maakt me eigenlijk niet veel uit of hij 1,2,3 of 4 jaar gaat brommen. Als hij zijn beroep maar niet meer uit mag oefenen, zo'n arts vertrouw je toch niet.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_102519801
Een oen is nog lief uitgedrukt...

De patient is het belangrijkste dus hij had gelijk 911 moeten bellen.
Murray ging alleen maar voor het geld dus daarom moffelt hij de waarheid weg op allerlei manieren.

Murray gaat gewoon hangen voor nalatigheid( denk ik) en het is duidelijk dat hij niet eerlijk is geweest.
Bovendien die lijfwachten proberen ook hun hachje te redden heb ik het idee en die zijn ook niet van het begin af aan eerlijk geweest. Die hebben ook twee maanden hun mond lopen houden.

Wat betreft Klein...Ik vind het een vreemde man maar hij heeft niet het fatale shot propofol gegeven zoals Murray deed.
Ja hij deed botox, restylane of chemische peeling. En hij zal gerust wel verdoving hebben gegeven maar of dat perse een opiaat is geweest..
Bij de autopsie hebben ze geen opiaten gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door quirina op 29-09-2011 17:54:29 ]
  donderdag 29 september 2011 @ 19:35:51 #285
280382 MJ44ever
Thank You Michael...
pi_102523278
Lekkere arts: kom, we verstoppen eerst de medicijnen en dan bellen we 911...
You will allways be my hero...
  donderdag 29 september 2011 @ 19:59:07 #286
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_102524298
Murray's mond op mond...
"This is the first time I did mouth to mouth, but I have to, he's my friend"
Haters everywhere but I don't really care.
pi_102524455
MIjn God, die kinderen hebben echt wel wat mee gemaakt zeg.pfffffffffffff
  donderdag 29 september 2011 @ 20:49:18 #288
28167 matthijst
pi_102526600
Wat een zeeeeeiklul
  donderdag 29 september 2011 @ 21:00:19 #289
280382 MJ44ever
Thank You Michael...
pi_102527094
De advocaat van Murray bedoel je?
  donderdag 29 september 2011 @ 21:00:34 #290
280382 MJ44ever
Thank You Michael...
pi_102527110
Wil je wat typen?
  donderdag 29 september 2011 @ 21:16:21 #291
28167 matthijst
pi_102527914
Die advocaat van Murray inderdaad :D
Blijft maar doordrammen over of hij nou wel of niet liep...
  donderdag 29 september 2011 @ 21:41:17 #292
280382 MJ44ever
Thank You Michael...
pi_102529224
Hij probeert die Alvarez een schuldgevoel aan te praten, zo van: jij belde ook niet. Ik geloof best dat er na het incident dingen zijn gebeurd uit paniek die wellicht anders hadden gemoeten maar het hele proces daarvoor was al mesjokke.
pi_102534486
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:09 schreef tisikke het volgende:
Wat ik niet snap, hoe kun je verslaafd raken aan een narcosemiddel, ik ben zelf ook al een aantal keren geopereerd en voelde me na de narcose nou niet echt prettig laat staan dat je uitgerust uit een narcose komt.
Hij was verslaafd aan pijnstillers en ik geloof ook slaapmiddelen zoals diazepam en dergelijke. Door narcose rust je inderdaad niet lekker uit, maar wat ik ervan begrepen heb is dat Michael op een gegeven moment zo wanhopig was om te kunnen slapen (al is het maar alsof, dus om even weg te zijn) dat het narcosemiddel het enige was wat nog werkte.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:24 schreef Zapato het volgende:

[..]

Zeker, ben ik geheel met je eens. Maar goed, de verdediging zegt natuurlijk dat MJ zélf die propofol heeft toegediend. Je bent natuurlijk geneigd om dat niet te geloven, maar als dat zo is kan die Murray er betrekkelijk weinig aan doen.
Hier ben ik het niet echt mee eens. Het was (uit zover nu blijkt) Murray die steeds de propofol bestelde bij apotheken, dus daar zit hij al fout. Als Michael het zelf zou hebben toegediend heeft hij natuurlijk wel minder schuld, maar niet ineens geen schuld.
pi_102536125
Michael heeft zijn kok wel goed uitgekozen :P Mooie vrouw.
pi_102536753
Vind het wel een vreemd verhaal over hoe zij Prince op verzoek van Murray naar boven stuurde. Het lijkt of ze ook helemaal niet aan Murray gevraagd heeft wat er aan de hand was, en of ze misschien zelf kon helpen of 911 moest bellen, terwijl ze tegen Prince zei dat er misschien iets met zijn vader aan de hand was.
pi_102536936
It's all about the food and the love.
pi_102537183
Oh, ik geloof dat die ouwe advocaat van Murray het met me eens is wat Prince betreft :')
pi_102537379
Het is wel heel storend om te horen dat ze maar 1 van de 3 dingen deed en vervolgens weer aan het werk ging. Storend is dat ze erop aangepakt kan worden door de defense.
pi_102537408
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 00:58 schreef F_JD het volgende:
Het is wel heel storend om te horen dat ze maar 1 van de 3 dingen deed en vervolgens weer aan het werk ging. Storend is dat ze erop aangepakt kan worden door de defense.
Het is zeker bedenkelijk. Kan het ook niet echt begrijpen, waarom ze dat nou zo heeft gedaan.
pi_102537429
Nou, het zit er weer op voor vandaag... Morgen het ambulancepersoneel, dat wordt interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')