Ow, handigquote:Op woensdag 21 september 2011 16:24 schreef Microfoon het volgende:
Hij heeft zijn foto op blackberry messenger (mijn pin, en had mijn pin dus ook op zijn facebook prikbord gezet).
quote:Op woensdag 21 september 2011 15:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Politie inlichten en erbij zeggen dat je over een week zelf naar hem toegaat om hem terug te halen. Geeft wat meer druk op de ketel.
Wat een kneus ...quote:Op woensdag 21 september 2011 16:24 schreef Microfoon het volgende:
Hij heeft zijn foto op blackberry messenger (mijn pin, en had mijn pin dus ook op zijn facebook prikbord gezet).
Bij geen stijl zijn ze gek op dit soort idiotenquote:
Da's ook weer zo....quote:Op woensdag 21 september 2011 16:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja, als hij niet weet dat dat ding gestolen was...
Dit iddquote:Op woensdag 21 september 2011 16:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Bij geen stijl zijn ze gek op dit soort idioten
tof, laat even weten hoe het af loopt!quote:Op woensdag 21 september 2011 17:33 schreef Microfoon het volgende:
Hij accepteert nu natuurlijk geen onbekende personen meer op bbm. Ik kan hem wel contacteren via facebook of eventueel bij zijn voetbalclub.. Maar ik zal anders eerst nog langs de politie gaan en doen wat een aantal me hier hebben aangeraden
Woah... neequote:
quote:Op donderdag 22 september 2011 12:13 schreef Palomar het volgende:
Als de huidige eigenaar de telefoon in goed vertrouwen heeft gekocht dan is de telefoon gewoon van hem.
Het is inderdaad niet waar. Het is enkel waar als diegene het in de winkel gekocht heeft. Zodra hij het gewoon van iemand anders gekocht heeft (waarbij de bewijsplicht natuurlijk rust op de koper) kan de oorspronkelijke eigenaar het natuurlijk opeisen. Wel moet je natuurlijk aantonen dat die telefoon van jou is, maar met die imei codes etc lijkt dat me niet al te lastig.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:43 schreef RTB het volgende:
[..]En dit geloof je zelf? Als ik jouw auto steel en verkoop aan een ander, dan zie je hem nooit meer terug?
FOUT. Dief pleegt diefstal, Koper pleegt heling(in goed vertrouwen of niet).quote:Op donderdag 22 september 2011 12:13 schreef Palomar het volgende:
Als je het via de officiele weg gaat doen (aangifte) betwijfel ik of je die telefoon nog terugkrijgt. Als de huidige eigenaar de telefoon in goed vertrouwen heeft gekocht dan is de telefoon gewoon van hem. Degene die hem verkocht heeft is schuldig (heling), maar die vind je ws. niet meer terug.
Maarja, ik zou toch wel gewoon aangifte doen.
Ja oké, ik denk dat je gelijk hebt. Echter een telefoon zonder doos, factuur etc is wel verdacht.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:55 schreef Catch22- het volgende:
niet per sé. Heling is alleen heling wanneer je het koopt voor een prijs waarvan je redelijkerwijs kan aannemen dat het product gestolen is.
Ook zonder onjuiste prijs blijft het heling... ook als je niet kan aannemen dat het gestolen is omdat de prijs marktconform is.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:55 schreef Catch22- het volgende:
niet per sé. Heling is alleen heling wanneer je het koopt voor een prijs waarvan je redelijkerwijs kan aannemen dat het product gestolen is.
quote:Heling is het verwerven, voorhanden hebben of overdragen van een goed dat gestolen is. Het kopen van gestolen goed is strafbaar als de koper in redelijkheid had moeten vermoeden dat het om gestolen waar gaat.
Wie dus een bijna nieuwe fiets voor enkele tientallen euro's op straat of via een advertentiesite koopt, kan ervan uitgaan dat deze gestolen is. De koper is dan een heler.
Is onzin, als jij een telefoon koopt van iemand met een marktconforme prijs dan is er geen sprake van heling. Koper is te goede trouw, of hij/zij het koopt zonder doos/factuur is aan diegene zelf. Er zijn genoeg mensen die de doos en de factuur weggooien.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:04 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ook zonder onjuiste prijs blijft het heling... ook als je niet kan aannemen dat het gestolen is omdat de prijs marktconform is.
De enige manier waarop ie zn geld terug zal zien is als ie degene weet op te sporen van wie ie 'm gekocht heeft. Die persoon zal hem schadeloos moeten stellen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:01 schreef Microfoon het volgende:
Oke, updates.
Aangifte had ik dus gedaan, ik ben deze wezen aanvullen met de informatie die ik had. Na alles verteld te hebben (wat ze dus noteren) ben ik gewoon afgewezen omdat het onderzoek niet in stad Q zou lopen. Het onderzoek zou in stad B lopen, wat klopt.. Maarja, dat ze daar dan niets mee kunnen vind ik vreemd en irritant. Heel erg.
Ben pas in contact gekomen met degene die hem nu heeft. Die heeft hem dus gekocht op het centraal station van stad X. ergens, en heeft vertelt dat dit via marktplaats is gebeurd. Hij wil me helpen, en wil ook graag dus zijn geld terug zien (van de verkoper dus) Ik heb zijn naam, telefoonnummer, facebook, zijn bedrijf. Ziet er allemaal wel echt uit. Heb ook met hem gebeld, klinkt erg vertrouwelijk.
Nu denkt hij dus dat het wel is opgenomen door de camera op dat station, en heeft me gezegd dat hij naar het bureau in stad X zal gaan (zijn plek) en daarna ook wel met mij naar het bureau in stad Q wil gaan (mijn plek).
Ik vraag me ook af wat hij zou kunnen doen voor zijn geld. Is er kans dat hij dit terug ziet?
Mensen die iets opvangen zijn de basis van alle bull-shit die er rond gaat.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:06 schreef mime_negert het volgende:
Wanneer hij er geen afstand van doet heeft TS pech. Tenminste, zo heb ik het eens opgevangen.
An sich is het niet vreemd dat men alleen een telefoon (maar dan wel met lader) koopt via Marktplaats o.i.d.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mensen die iets opvangen zijn de basis van alle bull-shit die er rond gaat.
Ts fix gewoon je telefoon terug. Die man is zo achterlijk geweest een telefoon te kopen zonder, bon, zonder doosje op een station. Bij elk normaal persoon gaat er dan ten minste 1 belletje rinkelen. Hoe hij zijn geld terug gaat regelen is zijn zaak.
Fout. Je bent altijd te kwader trouw, tenzij je iets bij een handelaar koopt. Dat is de enige keer dat je te goeder trouw bent.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:32 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ja oké, ik denk dat je gelijk hebt. Echter een telefoon zonder doos, factuur etc is wel verdacht.
Ondanks dat betekent het niet dat je het product mag houden als de rechtmatige eigenaar het terugeist.
Klopt, maar een bon is altijd wel handig. En een doos.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:44 schreef FF het volgende:
[..]
An sich is het niet vreemd dat men alleen een telefoon (maar dan wel met lader) koopt via Marktplaats o.i.d.
Ook is het station geen vreemde locatie. Sommigen doen het in een winkelcentrum of kroeg omdat ze niemand bij hun huis willen. En station kan ook een goed ontmoetingspunt zijn als je daar beiden heen moet.
Ben benieuwd wat de einduitkomst is
Allemaal leuk en aardig maar heb jij je telefoon terug?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:01 schreef Microfoon het volgende:
Oke, updates.
Aangifte had ik dus gedaan, ik ben deze wezen aanvullen met de informatie die ik had. Na alles verteld te hebben (wat ze dus noteren) ben ik gewoon afgewezen omdat het onderzoek niet in stad Q zou lopen. Het onderzoek zou in stad B lopen, wat klopt.. Maarja, dat ze daar dan niets mee kunnen vind ik vreemd en irritant. Heel erg.
Ben pas in contact gekomen met degene die hem nu heeft. Die heeft hem dus gekocht op het centraal station van stad X. ergens, en heeft vertelt dat dit via marktplaats is gebeurd. Hij wil me helpen, en wil ook graag dus zijn geld terug zien (van de verkoper dus) Ik heb zijn naam, telefoonnummer, facebook, zijn bedrijf. Ziet er allemaal wel echt uit. Heb ook met hem gebeld, klinkt erg vertrouwelijk.
Nu denkt hij dus dat het wel is opgenomen door de camera op dat station, en heeft me gezegd dat hij naar het bureau in stad X zal gaan (zijn plek) en daarna ook wel met mij naar het bureau in stad Q wil gaan (mijn plek).
Ik vraag me ook af wat hij zou kunnen doen voor zijn geld. Is er kans dat hij dit terug ziet?
Het is natuurlijk een optelsom. Geen bonnentje oké, op een neutraal terrein oke, geen doosje e.d. meer. Al die dingen bij elkaar zouden mij er in ieder geval van weerhouden het te kopen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:44 schreef FF het volgende:
[..]
An sich is het niet vreemd dat men alleen een telefoon (maar dan wel met lader) koopt via Marktplaats o.i.d.
Ook is het station geen vreemde locatie. Sommigen doen het in een winkelcentrum of kroeg omdat ze niemand bij hun huis willen. En station kan ook een goed ontmoetingspunt zijn als je daar beiden heen moet.
Ben benieuwd wat de einduitkomst is
Via seekdroidquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:09 schreef Kreator het volgende:
Wat dat betreft kijk ik ook uit naar de dag dat mijn SGS2 gestolen wordt. Kan ik eindelijk via de website kijken waar het ding ligt en hem op afstand beheren..
Gewoon via Samsung. (al kan ik niet meer vinden waar het zit)quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:18 schreef themole het volgende:
[..]
Via seekdroidheb hem hier ook erop staan.
http://www.samsungdive.com/DiveMain.doquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Gewoon via Samsung. (al kan ik niet meer vinden waar het zit)
Doe het dan zelf wel goedquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:49 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Fout. Je bent altijd te kwader trouw, tenzij je iets bij een handelaar koopt. Dat is de enige keer dat je te goeder trouw bent.
Anders jat ik iets, geef het aan mijn vriend en die zegt: ja, ik heb er dik voor betaald hoor.
Bewijs maar dat je hem gekocht hebt dan en dan ook nog voor een redelijk bedrag anders nemen ze je mee voor heling.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:09 schreef SpaReine het volgende:
Even een vraagje tussendoor, stel:
Ik steel een telefoon en ik gebruik hem ook. De gedupeerde komt hierachter, doeet aangifte en politie staat voor mijn deur. Ik zeg doodleuk, ik heb hem gewoon van hem gekocht. Wat gebeurt er dan? Want hoe moet je bewijzen dat het niet zo is?
Je zal moeten bewijzen dat je hem gekocht hebt. Van elke koop is wel enig bewijs, zoals een betaling of afspraken per e-mail/telefoon.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:49 schreef SpaReine het volgende:
Hmm, je snapt me denk ik niet, ik heb hem gewoon van de echte oorspronkelijke eigenaar gekocht, dat zeg ik dan.
Even ter verduidelijking.
Ik STEEL een telefoon van jou, ik gebruik hem verder ook.
Jij komt daarachter, doet aangifte en politie staat voor mijn deur.
Ik zeg tegen de politie, IK heb hem van JOU gewoon gekocht.
Wat kunnen ze dan doen?
Alleen als de nieuwe houder van de telefoon hem bij een bedrijf heeft gekocht met bonnetje is hem niets te verwijten. Kocht hij hem van een persoon (bijv. tegen een te laag bedrag) dan is hij schuldig aan heling.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:13 schreef Palomar het volgende:
Als je het via de officiele weg gaat doen (aangifte) betwijfel ik of je die telefoon nog terugkrijgt. Als de huidige eigenaar de telefoon in goed vertrouwen heeft gekocht dan is de telefoon gewoon van hem. Degene die hem verkocht heeft is schuldig (heling), maar die vind je ws. niet meer terug.
Maarja, ik zou toch wel gewoon aangifte doen.
Die moeite doet de politie echt niet hoor..quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:20 schreef LadiesMan217 het volgende:
Niet eens het e-mail adres bekend van degene met wie ie gemaild heeft? Kun je met een beetje geluk nog het IP-adres van terughalen..
Hoeft de politie ook niet te doen, kun jezelf ook doen...quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:36 schreef ecktebaazz het volgende:
[..]
Die moeite doet de politie echt niet hoor..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |