Iets van 37.5 gemiddeld.quote:
Doe normaal.quote:
Hopen dat Stef hetzelfde kan doen, die stond er zelfs voor bij het vorige tussenpuntquote:Op woensdag 21 september 2011 15:16 schreef TheArt het volgende:
Malori rijdt een fantastisch 2e deel. Wat een opmars is hij aan bezig zeg.
Laat maar, tussentijd van Malori klopt niet. Foutje van de livetiming.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:17 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hopen dat Stef hetzelfde kan doen, die stond er zelfs voor bij het vorige tussenpunt
verliest nog wel tijd op #1, maar relatief minder dan eerstquote:
http://static.sportresult.com/federations/uci/CR2011/quote:Op woensdag 21 september 2011 15:23 schreef DeMessias het volgende:
Kan iemand nog even een starttijdenschema geven van degenen die nog komen moeten?
Staat in de OPquote:Op woensdag 21 september 2011 15:23 schreef DeMessias het volgende:
Kan iemand nog even een starttijdenschema geven van degenen die nog komen moeten?
quote:
quote:Op woensdag 21 september 2011 15:24 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Staat in de OP
http://www.uci.ch/Modules(...)&id=NzMyNjA&LangId=1
Dat stukje met die kinderkopjes gaat wel problemen opleveren lijkt me..quote:Op woensdag 21 september 2011 15:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het geen al te grote rol spelen.
Maar ook Tuft gaat niet aan de tijd van Dyachenko komen lijkt mijquote:Op woensdag 21 september 2011 15:37 schreef TheArt het volgende:
Clement nu 6e. Tuft komt er van deze groep nog tussen, dus staat hij 7e met de laatste startgroep nog te gaan.
naja denk het wel door de bochten enzoquote:Op woensdag 21 september 2011 15:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het geen al te grote rol spelen.
Regent het nog steeds?quote:Op woensdag 21 september 2011 15:40 schreef franklop het volgende:
[..]
naja denk het wel door de bochten enzo
Evelien gaat winnen, die heeft de correcte uitslagquote:Op woensdag 21 september 2011 15:39 schreef Sheepcidus het volgende:
Gaat Niki misschien de poule winnen
Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch. Het was zijn parcours niet en je merkt gewoon dat hij nog vermogen tekort komt. Hij draait prima, maar mist nog net dat tikkeltje dat hij voor zijn blessures wel had. Maar misschien komt dat volgend jaar weer.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:39 schreef franklop het volgende:
had Clement toch wel iets hoger/beter ingeschat dan dit.
Que?quote:
Reactie Renaat bij tussentijd Bobridge.quote:
Podiumkandidaatquote:Op woensdag 21 september 2011 15:51 schreef DeMessias het volgende:
[..]
"Zabriskie is een outsider, niemand spreekt van hem maar ik verwacht hem toch wel"
dat lag dus vooral aan Brajokvicquote:Op woensdag 21 september 2011 15:52 schreef TheArt het volgende:
Mijn hemel, Bobridge heeft nu 41 sec. op Brajkovic.
quote:RGUpdate Robert Gesink
Als Cornu op #Sporza nu Zabriskie tipt als kanshebber op het #WKTijdrijden, maak ik dan ook nog kans?
2 minuten geleden
begint wel vaker langzamer, maar ben benieuwd of hij nu ook tijd kan goedmakenquote:Op woensdag 21 september 2011 16:04 schreef Sautor het volgende:
Cancellara al 10 sec langzamer dan Martin
Ja dusquote:Op woensdag 21 september 2011 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zou Grabsch weer zijn gestart met zijn 58 tandwiel? Beentempo niet erg hoog iig
Nee je kijkt verkeerd. Hij verliest er 13.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:06 schreef franklop het volgende:
Ut beest maakt 2 seconden goed op Bobridge
Gaat hij zoveel daarop inlopen?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:12 schreef TheArt het volgende:
Martin gaat trouwens Millar in de rug zien. Dat gaat belangrijk zijn.
Heeft nu al een minuut voor, en er zit 1:30 tussen de starts.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Gaat hij zoveel daarop inlopen?
Millar rijdt een minuut trager dan Martin dus dat zit er wel aan te komen.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Gaat hij zoveel daarop inlopen?
Grabsch gaat dit ook al doen waarschijnlijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:12 schreef DeMessias het volgende:
Martin/Cancellara gaan onder de 56' eindigen.
Ah, dacht 3 minuten. Verklaart een hoop.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:14 schreef Sautor het volgende:
[..]
Heeft nu al een minuut voor, en er zit 1:30 tussen de starts.
Gunstig wel voor Martin ook.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:17 schreef TheArt het volgende:
Martin heeft Millar bijna te pakken.
En als Cancellara niet doorfietsts pakt hij Cancellara ook nog, alhoewel, da's iets te grootquote:Op woensdag 21 september 2011 16:18 schreef TheArt het volgende:
Wiggins sneller dan Grabsch inmiddels.
Voorbij Larsson nuquote:Op woensdag 21 september 2011 16:20 schreef TheArt het volgende:
Overigens komt Westra ook in de buurt van Pinotti. Ik hoop dat hem dit nog helpt richting top-10.
Larsson heeft een heel hard stuk daarna gereden, want hij pakt daar zelfs 5 sec. terug op Wiggins.quote:
Nu niet meerquote:Op woensdag 21 september 2011 16:27 schreef DeMessias het volgende:
Grabsch rijdt een veel sterker laatste deel dan Wiggins en ligt nu in een stevige positie voor brons.
54, kan ook nogquote:Op woensdag 21 september 2011 16:29 schreef Sautor het volgende:
Tony Martin gaat nog wel onder de 55 min zelfs
Onder de 54 minuten zelfs.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:30 schreef DeMessias het volgende:
54'10 is zelfs mogelijk voor Martin.
quote:Op woensdag 21 september 2011 16:36 schreef DeMessias het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt dat Evelien wint
quote:Op woensdag 21 september 2011 15:40 schreef Sautor het volgende:
[..]
Evelien gaat winnen, die heeft de correcte uitslag
Moet Cancellara eerst nog wel 18 seconden verliezen.quote:
De Tour was dus wel een goeie indicatie.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:40 schreef wimderon het volgende:
Vrij zwak van Cancellara toch, als hij al moeite heeft met Wiggins en Grabsch terwijl hij voluit gaat. Martin noteert zo ongeveer de verschillen die Cancellara normaal met de rest had op een WK.
Heel het seizoen eigenlijk (van Cancellara dan, vrij zwak)quote:Op woensdag 21 september 2011 16:41 schreef DeMessias het volgende:
[..]
De Tour was dus wel een goeie indicatie.
Mwah, nu toevallig wel maar Cancellara wint sowieso niet vaak tijdritten aan het einde van een grote ronde.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:41 schreef DeMessias het volgende:
[..]
De Tour was dus wel een goeie indicatie.
quote:
over de winst van arndt zei hij niks zeker?quote:
quote:1 - Martin (Dui)
2 - Wiggins (GBr)
3 - Cancellara (Zwi)
4 - Grabsch (Dui)
5 - Bobridge (Aus)
6 - Porte (Aus)
7 - Millar (GBr)
8 - Westra (Ned)
9 - Dyachenko (Kaz)
10 - Fuglsang (Den)
EX winnaar, leve Johan Vansummerenquote:Op woensdag 21 september 2011 16:49 schreef Sautor het volgende:
Als winnaar van Parijs Roubaix bijna onderuitgaan op wat Kopenhaagse kasseitjes, die ironie
De producent van de pakken waarvan Lars Boom zei dat ze niet snel zouden zijn.quote:
Wiggins voor eigen publiek, zou ik zeker niet uitvlakken.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:53 schreef Leatherface het volgende:
Goed gereden van Westra inderdaad.
Martin nu ook topfavoriet voor Londen? Je zou het zeggen, maar het is een voorbarige conclusie.
En of Cancellara weer terugkomt. Begin dit jaar was hij wel aardig goed.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:55 schreef Leatherface het volgende:
Yep, alhoewel het verschil met Martin wel aardig groot is. Maar ja, het zal moeten blijken of Martin ook volgend jaar deze vorm heeft.
Yep. En dan is Ellen van Dijk nog maar 24. Die gaat normaliter nog wel een paar jaartjes mee.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:56 schreef TheArt het volgende:
Tijdritten van Nederland in de verschillende categorieën toch prima. In de breedte goed:
Junioren vrouwen: 4e en 13e
Vrouwen: 6e en 10e
Junioren: enige minpunt
Beloften: 5e en 8e
Profs: 8e en 20e
Vos is ook nog maar 24.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Yep. En dan is Ellen van Dijk nog maar 24. Die gaat normaliter nog wel een paar jaartjes mee.
Westra lijkt me ook niet verkeerd om mee te nemen als het parcours vlak is. Of doet Van Vliet ook de selecties voor de olympische spelen?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef TheArt het volgende:
Westra overigens met een 8e plaats precies een olympische nominatie binnengehaald. Na Boom en Kreder de 3e Nederlander met een olympische nominatie. Overigens moeten de renners die in de tijdrit starten ook in de wegrit starten. Maar nu hebben we mooi 2 renners die in ieder geval in die olympische tijdrit uit de voeten kunnen.
Het ging in de posting van TheArt om tijdrijden. Hoewel Vos daar natuurlijk nog wel progressie kan boeken.quote:
Helaas wel jaquote:Op woensdag 21 september 2011 17:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Westra lijkt me ook niet verkeerd om mee te nemen als het parcours vlak is. Of doet Van Vliet ook de selecties voor de olympische spelen?
daar moet ie gelukkig kiezen uit de genomineerde renners. En dat zullen er niet veel wordenquote:Op woensdag 21 september 2011 17:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Westra lijkt me ook niet verkeerd om mee te nemen als het parcours vlak is. Of doet Van Vliet ook de selecties voor de olympische spelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 september 2011 17:03 schreef DeMessias het volgende:
Waarom heeft Boom de tijdrit aan zich voorbij laten gaan?Niet geselecteerd? Ivm wegwedstrijd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, maar Vos reed hier ook gewoon top 10.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:01 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het ging in de posting van TheArt om tijdrijden. Hoewel Vos daar natuurlijk nog wel progressie kan boeken.
Daar maakt hij nog minder kans op top 10?quote:Op woensdag 21 september 2011 17:03 schreef Sautor het volgende:
[..]
Niet geselecteerd? Ivm wegwedstrijd?
quote:Op woensdag 21 september 2011 17:03 schreef DeMessias het volgende:
Waarom heeft Boom de tijdrit aan zich voorbij laten gaan?Gewoon niet geselecteerd. Clement werd geselecteerd door zijn NK zege en Westra door zijn overige prestaties. Eigenlijk wel logisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gesink heeft er ook niet heel veel te zoeken.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:05 schreef franklop het volgende:
Overigens, OS zou voor Gesink een lastig verhaal gaan worden, gezien de nominatie momenten
Het was ook meer een suggestiequote:Op woensdag 21 september 2011 17:05 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Daar maakt hij nog minder kans op top 10?
Op dat parcours van de OS heeft Robert ook niets te zoeken. We moeten gewoon hopen dat iemand als Ligthart nog een nominatie binnenhaalt en dan heb je in ieder geval 2 speerpunten voor die wegrit (Boom en Ligthart). Daarnaast moeten Langeveld, Terpstra, Mollema en Hoogerland toch nog wel zeker een nominatie kunnen binnenhalen in de wedstrijden die daarvoor zijn. Mollema en Hoogerland in Lombardije, Langeveld en Terpstra in de voorjaarsklassiekers volgend jaar.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:05 schreef franklop het volgende:
Overigens, OS zou voor Gesink een lastig verhaal gaan worden, gezien de nominatie momenten
In principe kan alleen Cancellara dit niveau halen (die won ook WK's met een voorsprong van een minuut of meer), maar het is even afwachten wat zijn plannen zijn volgend jaar en of hij zich weer meer op het tijdrijden gaat toeleggen met het oog op de Spelen. Ronderenners als Contador en Evans melden zich doorgaans vooral van voren in een grote ronde en Wiggins, Millar, Grabsch en co zijn in principe een niveautje minder dan deze Martin (en normaalgesproken ook Cancellara).quote:Op woensdag 21 september 2011 16:55 schreef Leatherface het volgende:
Yep, alhoewel het verschil met Martin wel aardig groot is. Maar ja, het zal moeten blijken of Martin ook volgend jaar deze vorm heeft.
quote:Op donderdag 1 september 2011 11:12 schreef franklop het volgende:
[..]
Heren
Wegwedstrijd
WK 2011 : eerste 12
of
Eéndags koersen 2011/2012 : eerste 12
Eendagse koersen die meetellen;
Heren wegwedstrijd
· WK (Denemarken) : 25 september 2011
Eéndags koersen 2011
· Vattenval Cyclassics : 21 augustus 2011
· Ronde van Lombardije : 15 oktober 2011
· Parijs Tours : .. oktober 2011
Eéndags koersen 2012
· Gent Wevelgem : maart 2012
· Amstel Gold Race : april 2012
· Ronde van Vlaanderen : april 2012
· Parijs Roubaix : april 2012
nopequote:Op woensdag 21 september 2011 18:36 schreef Sheepcidus het volgende:
tellen de 2011 resultaten van die wedstrijden niet mee?
quote:Op woensdag 21 september 2011 19:02 schreef DutchSL het volgende:
Volgens mij maken die nominaties bij wielrennen uiteindelijk niet uit en kan de bondscoach kiezen wie hij wil. In Athene was zelfs Thomas Dekker (toen nog belofte) geselecteerd voor de tijdrit.
Ja het lijkt me toch dat de bondscoach gewoon zelf kan kiezen. Want nu is bijvoorbeeld Michel Kreder (wel een goede renner natuurlijk) genomineerd op basis van zijn tiende plaats in een zwak bezette Vattenfal Cyclassics. Terwijl andere renners dan niet meegenomen zouden kunnen worden als ze bijvoorbeeld de nominatie wedstrijden missen door een sleutelbeenbreuk ofzo.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:02 schreef DutchSL het volgende:
Volgens mij maken die nominaties bij wielrennen uiteindelijk niet uit en kan de bondscoach kiezen wie hij wil. In Athene was zelfs Thomas Dekker (toen nog belofte) geselecteerd voor de tijdrit.
Dat de renners van de tijdrit moesten meedoen wist ik wel, maar dat het echt alleen maar op nominatie kan vind ik vreemd. Zeker gezien de redelijke willekeur in nominatie wedstrijden. Waar is bijvoorbeeld LBL? Het parcours in Londen is weliswaar totaal niet vergelijkbaar daarmee, maar als je daar top twaalf rijdt, behoor je toch een nominatie te krijgen.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:06 schreef franklop het volgende:
[..]
ze houden echt de nominatie eisen aan. Zo moeten de mensen voor de tijdrit ook aan de wegrit meedoen in Londen (zo was het in Peking ook). Dus de renners zullen echt aan de bak moeten
Hoe krijg je een olympische nominatie?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef TheArt het volgende:
Westra overigens met een 8e plaats precies een olympische nominatie binnengehaald. Na Boom en Kreder de 3e Nederlander met een olympische nominatie. Overigens moeten de renners die in de tijdrit starten ook in de wegrit starten. Maar nu hebben we mooi 2 renners die in ieder geval in die olympische tijdrit uit de voeten kunnen.
Athene is twee spelen geleden... de regels zijn aangepast, aangezien het IOC minder atleten wilde hebben op de Spelen. Daarom ook de regel dat de tijdrijders persé ook de wegkoers moeten rijdenquote:Op woensdag 21 september 2011 20:07 schreef DutchSL het volgende:
Thomas Dekker reed de tijdrit in Athene, waar had die zich in hemelsnaam moeten nomineren in een beloftenkoers? De wegrit reed hij ook niet trouwens dat jaar.
Je hoeft volgens mij echt geen nominatie te hebben, dat is maar een door NOC NSF opgelegde kwalificatie eis waar je gerust van mag afwijken, in andere sporten gebeurd dat ook wel eens. En de minimale eisen bij de UCI of IOC zijn veel minder streng.
Kijk gewoon een paar post boven je.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe krijg je een olympische nominatie?
Nee, je mag daar niet van afwijken als sportbond. Anders is het hek van de dam en kan iedere sportbond naar harte lust extra sporters afvaardigen die niet aan de eisen hebben voldaan.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:07 schreef DutchSL het volgende:
Thomas Dekker reed de tijdrit in Athene, waar had die zich in hemelsnaam moeten nomineren in een beloftenkoers? De wegrit reed hij ook niet trouwens dat jaar. (volgens mij was hij als reserve voor de baan ingeschreven o.i.d. )
Je hoeft volgens mij echt geen nominatie te hebben, dat is maar een door NOC NSF opgelegde kwalificatie eis waar je gerust van mag afwijken, in andere sporten gebeurd dat ook wel eens. En de minimale eisen bij de UCI of IOC zijn veel minder streng.
Ja maar specifiek, bijvoorbeeld welke plaats moet je eindigen in welke / wat voor soort wedstrijden.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk gewoon een paar post boven je.
dat staat letterlijk een paar posts boven jequote:Op woensdag 21 september 2011 20:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja maar specifiek, bijvoorbeeld welke plaats moet je eindigen in welke / wat voor soort wedstrijden.
Of is het ook via UCI Ranking ??
Dat dus, de regels zijn niet voor niks opgesteld. Sluiter mocht in 2004 ook niet naar de Spelen, ondanks dat hij ruimschoots aan de IOC limiet voldeed..quote:Op woensdag 21 september 2011 20:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, je mag daar niet van afwijken als sportbond. Anders is het hek van de dam en kan iedere sportbond naar harte lust extra sporters afvaardigen die niet aan de eisen hebben voldaan.
Oh sorry nu zie ik het pasquote:Op woensdag 21 september 2011 20:20 schreef franklop het volgende:
[..]
dat staat letterlijk een paar posts boven je
maar goed; ten overvloede;
eren
Wegwedstrijd
WK 2011 : eerste 12
of
Eéndags koersen 2011/2012 : eerste 12
Eendagse koersen die meetellen;
Heren wegwedstrijd
· WK (Denemarken) : 25 september 2011
Eéndags koersen 2011
· Vattenval Cyclassics : 21 augustus 2011
· Ronde van Lombardije : 15 oktober 2011
· Parijs Tours : .. oktober 2011
Eéndags koersen 2012
· Gent Wevelgem : maart 2012
· Amstel Gold Race : april 2012
· Ronde van Vlaanderen : april 2012
· Parijs Roubaix : april 2012
dit zijn de Nederlandse eisen..quote:Op woensdag 21 september 2011 20:27 schreef BlaZ het volgende:
Dat wordt dan een klein peloton, of gaan ze toch daarnaast nog een berg wildcards uitdelen aan Chinezen en Afrikanen enzo.
Eddie the Eagle regel héquote:Op woensdag 21 september 2011 20:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat dus, de regels zijn niet voor niks opgesteld. Sluiter mocht in 2004 ook niet naar de Spelen, ondanks dat hij ruimschoots aan de IOC limiet voldeed..
Ik kan je zeggen dat er bij meetbare sporten de laatste OS'en nooit meer een uitzondering wordt gemaakt door NOC*NSF, maar dan ook echt nooit. Eigenlijk ook logisch, want anders komt daar geen einde aan.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:32 schreef DutchSL het volgende:
Nederland gaat dus met maar 2 renners naar de OS als niemand meer een nominatie zou halen, ondanks dat ze vijf startplaatsen hebben van de UCI. Geloven jullie het zelf?
Die nominaties bij het wielrennen zijn een wassen neus van het NOS NSF, voor de vorm omdat er in elke sport een kwalificatie-eis is. Dat daar strenger aan getrokken wordt bij een meetbare sport als atletiek (maar zelfs daar maken ze wel eens uitzonderingen) is logisch, maar bij wielrennen kan en zal 100% zeker wel van af geweken worden, Van Vliet mag gewoon de vijf renners die hij wil opstellen. Markeer deze post maar en als ik volgend jaar ongelijk heb mag je er mee om de oren slaan.
Ik weet zeker dat er recentelijk iemand werd gestuurd die door een blessure zich niet had genomineerd, maar toch nog werd uitgezonden omdat die goede vorm had getoond. Of het was bij een WK atletiek. Ik zal het eens opzoeken als ik tijd/zin heb.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik kan je zeggen dat er bij meetbare sporten de laatste OS'en nooit meer een uitzondering wordt gemaakt door NOC*NSF, maar dan ook echt nooit. Eigenlijk ook logisch, want anders komt daar geen einde aan.
Dat is mijn hele punt.. waar hebben we het dan over met nominaties van Ligthart? Helemaal niet relevant. Als van Vliet Ligthart wilt meenemen dan doet hij dat, of die nu wel of niet genomineerd is.quote:Natuurlijk zullen er 5 Nederlanders aan de start staan straks als we zoveel plaatsen hebben, maar dat is ook eigenlijk logisch. We krijgen als land plaatsen om een team te vormen. En die plaatsen worden door de bond verdeeld. Zelfde geldt voor bijv. de paardensport. Er plaatsen zich bepaalde teams en de plaatsen in het team worden vergeven door de bond zelf.
Dan snap ik NOC NSF gewoon niet. Ze hebben nu dit staan bij 'gekwalificeerden'quote:Op woensdag 21 september 2011 20:43 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er recentelijk iemand werd gestuurd die door een blessure zich niet had genomineerd, maar toch nog werd uitgezonden omdat die goede vorm had getoond. Of het was bij een WK atletiek. Ik zal het eens opzoeken als ik tijd/zin heb.
[..]
Dat is mijn hele punt.. waar hebben we het dan over met nominaties van Ligthart? Helemaal niet relevant. Als van Vliet Ligthart wilt meenemen dan doet hij dat, of die nu wel of niet genomineerd is.
En die vijf startplaatsen krijgen we als we top 10 eindigen in de World Tour van dit jaar, wat er dik in zit.
Dan zouden ze dat tweede deel er gewoon niet in moeten zetten..quote:Algemeen
Voldoen aan de selectiecriteria zoals deze zijn bepaald door het IOC in overleg met
de UCI
en
Voldoen aan de selectiecriteria zoals deze zijn bepaald door NOC*NSF in overleg
met de KNWU
Was Bram Som bij het WK atletiek.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:43 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er recentelijk iemand werd gestuurd die door een blessure zich niet had genomineerd, maar toch nog werd uitgezonden omdat die goede vorm had getoond. Of het was bij een WK atletiek. Ik zal het eens opzoeken als ik tijd/zin heb.
[..]
Dat is mijn hele punt.. waar hebben we het dan over met nominaties van Ligthart? Helemaal niet relevant. Als van Vliet Ligthart wilt meenemen dan doet hij dat, of die nu wel of niet genomineerd is.
En die vijf startplaatsen krijgen we als we top 10 eindigen in de World Tour van dit jaar, wat er dik in zit.
en de damesestafettequote:Op woensdag 21 september 2011 20:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Was Bram Som bij het WK atletiek.
Mag de VS maar 1 sturen dan?quote:Op woensdag 21 september 2011 22:29 schreef TheArt het volgende:
Die top-10 plaats voor Westra is op een andere manier ook nuttig. Nederland mag daardoor zeer waarschijnlijk met 2 renners van start gaan in de tijdrit op de OS. De top-10 op het WK verdient een extra startplaats voor hun land.
De precieze regels moet ik nog even bekijken, maar de kans is groot van wel ja.quote:Op woensdag 21 september 2011 23:18 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Mag de VS maar 1 sturen dan?
Karsten Kroon is over het algemeen heel goed op rustdagen. Jammer dat hij niet geselecteerd is.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:34 schreef Cavalier het volgende:
Zijn er Nederlandse kanshebbers vanmiddag?
http://www.nu.nl/sport/26(...)j-wk-wielrennen.htmlquote:Leo van Vliet gaat met dezelfde tactiek de wegrace van de wereldkampioenschappen wielrennen in als vorig jaar in Australië.
In het nabij Kopenhagen gelegen Rudersdal heeft de bondscoach van de Nederlandse profs zondag geen uitgesproken favoriet in zijn ploeg.
''We gaan ook niet met een kopman rijden'', zei Van Vliet donderdag bij een persbijeenkomst.
''We hebben in ieder geval twee jongens die redelijk kunnen sprinten: Pim Ligthart en Lars Boom. De laatste won onlangs de Ronde van Groot-Brittannië.
Gretig
''Met Ligthart weet ik het ook nog niet precies, Boom straalt uit dat hij enorm gretig is'', constateerde Van Vliet. ''Zij zijn de mannen die zich het langst rustig moeten houden.''
Boom reed de afgelopen dagen het enigszins glooiende parcours een keer of tien rond.
''Best een mooi rondje, er is hier van alles mogelijk. Het wordt zeker niet zo maar een massasprint'', meende de Brabander die de finishstraat nog het lastigste deel van het parcours vindt.
quote:maduc Maarten Ducrot
Het WK parcours begint erop te lijken. Maar Cav lijkt mij kansloos. Maar wie ben ik http://yfrog.com/kkyvohmj
Oh, dat zijn Nederlandse eisenquote:Op woensdag 21 september 2011 18:25 schreef franklop het volgende:
Dat staat in onderstaand topic;
[OS] Genomineerde en gekwalificeerde Nederlandse sporters #1
Maar;
[..]
Nederland heeft één van de beste beloftenselecties voor dit parcours, net wat DSL zegt. Het zegt al heel veel dat we mannen als Hofland, Bovenhuis, Havik enz. thuis moeten laten.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:50 schreef Cavalier het volgende:
Ik bedoel morgen bij de beloften mannen
Peiper en Cavendish doen het zelf wel, maar ik zou er ook niet op rekenen. Het is een eendagswedstrijd over meer dan 250 km. Dat soort wedstrijden zijn gewoon apart. Zulke wedstrijden zijn vele malen slopender dan zomaar wat ritjes van dik 200 km. in een grote ronde. Daarnaast is de aankomst ook niet bepaald in zijn voordeel. In dit soort wedstrijden heeft hij nog nooit iets bewezen.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:28 schreef DeMessias het volgende:
Waarom wordt Cavendish niet tot de favorieten gerekend zondag?
Finish loopt lichtjes omhoog.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:28 schreef DeMessias het volgende:
omdat de finale te lastig is, loopt teveel omhoog.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:28 schreef DeMessias het volgende:
Tja, als je je informatie van Mart Smeets krijgt....quote:Op donderdag 22 september 2011 14:06 schreef Blik het volgende:
"Met Ligthart weet ik het nog niet precies"
Hilarisch...
Uhm ok....quote:dnelissen Danny
Een rondje WK-parcours gedaan. Super snel en lastige aankomst. Parcours voor Cavendish, Sagan en Gilbert. #cop11 http://twitpic.com/6ono51
lekker makkelijkquote:
had dan gelijk nog een mannetje of 15 erbij kunnen noemen die daartussen zitten zeg maarquote:Op donderdag 22 september 2011 16:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat zijn wel 3 enorm uiteenlopende namen zeg
Dan gaat hij nog een jaar door heeft hij gezegd.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:12 schreef Szura het volgende:
Freire nog voor een allerlaatste keer zou ook wel geniaal zijn
quote:Acht Helfer für Greipel
22.09.2011 - (rsn) - Mit André Greipel (Omega Pharma Lotto) und dem frisch gebackenen Zeitfahrweltmeister Tony Martin (HTC Highroad) an der Spitze wird die deutsche Nationalmannschaft am Sonntag in das 266 Kilometer lange WM-Straßenrennen von Kopenhagen gehen.
Nach Informationen von Radsport News werden außerdem Bert Grabsch (HTC-Highroad) und Christian Knees (Sky), Andreas Klier (Garmin-Cervélo), Danilo Hondo (Lampre-ISD), Marcel Kittel (Skil-Shimano) und John Degenkolb (HTC-Highroad) sowie Greipels Teamkollege und Anfahrer Marcel Sieberg am Start stehen.
Für Greipel sollen vor allem die Tempobolzer Martin, Grabsch und Knees das Feld zusammenhalten. Für Martin ist zudem eine freie Rolle für das Finale denkbar. Die beiden Routiniers Danilo Hondo (Lampre-ISD) und Andreas Klier (Garmin-Cervélo) sollen ihr taktisches Geschick ins Spiel bringen und im Finale an Greipels Seite sein.
Auch Greipels Freund und Teamkollege Sieberg soll in der Sprintvorbereitung des Hürthers eine wichtige Rolle spielen - offen ist allerdings, ob als letzter Mann oder als zweitletzter Fahrer im Zug wie bei Omega Pharma Lotto. Die beiden Neo-Profis Kittel und Degenkolb stellen sich ebenfalls in den Dienst der Mannschaft.
Sollten die beiden Nachwuchssprinter im Finale noch dabei sein, werden sie in den Sprintzug eingegliedert. Und sollte Greipel nicht die besten Beine haben, so kann auch einer von beiden freie Fahrt bekommen.
Mit diesem Aufgebot spielt der BDR eindeutig die Karte Massensprint. Fahrer wie Paul Martens (Rabobank) oder Fabian Wegmann (Leopard-Trek), die in einer späten Ausreißergruppe mitgehen könnten, wurden ebenso nicht berücksichtigt wie der zuletzt überzeugende Gerald Ciolek (QuickStep) oder der zuverlässige Marcus Burghardt (BMC). Auch der Deutsche Meister Robert Wagner (Leopard-Trek), der erster Ersatzmann für das Straßenrennen ist, steht nicht im Aufgebot.
die grijpt overal naast dit jaarquote:
Weening heeft natuurlijk een machtige sprintquote:Op donderdag 22 september 2011 22:19 schreef Steven184 het volgende:
Leo ziet trouwens wel kansen als het een massasprint wordt.
Niet te vergeten Kruijswijk.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Weening heeft natuurlijk een machtige sprint
En dan wel het hele noorse volkslied gespeeld.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:01 schreef Szura het volgende:
Ik hoop dat Boasson Hagen wint. (Na iedere Nederlander natuurlijk)
quote:Op donderdag 22 september 2011 22:19 schreef Steven184 het volgende:
Leo ziet trouwens wel kansen als het een massasprint wordt.
Je vergeet Van Hummel, die pas nog Greipel verslagen heeft. Al is Van Hummel er ook niet bij.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:03 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Ik volg het Nederlands wielrennen niet goed, maar de enige die een sprint kan winnen lijkt me Theo Bos en die is er niet bij?
Ligthart is ook een sprinter en Boom heeft onlangs 2 "sprints" gewonnen in de Ronde van Groot-Brittannië. Daar zal de bondscoach wel op hopen dan, lijkt me.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:03 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Ik volg het Nederlands wielrennen niet goed, maar de enige die een sprint kan winnen lijkt me Theo Bos en die is er niet bij?
quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:42 schreef Leatherface het volgende:
Waarom is Villumsen tegenwoordig Nieuw-Zeelandse? Puur omdat ze naar dat land is verhuist, of zit er een sportieve overweging bij?
http://www.cyclingnews.co(...)ride-for-new-zealandquote:The 24-year-old, who rides for Columbia-HTC, said in October that she had considered the citizenship change for a long time. “My connection to Denmark will always be there, but it is here in New Zealand that I have found my life.”
quote:Problemen voor WK Firenze
vrijdag 23 september 2011, 03u00Auteur: (pdk)
De organisatoren van de wereldkampioenschappen in Firenze (2013) kampen met budgettaire problemen. Terwijl de regenboogkampen van Kopenhagen volop aan de gang zijn, lieten de Italianen aan de UCI weten dat ze achter hinken op het voorziene schema. De belangrijkste reden voor die achterstand is het uitblijven van financiële steun vanwege de overheid. (pdk)
Ik vind uiteindelijk de aankomststrook ook nog meevallen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:53 schreef TheArt het volgende:
Dat parcours stelt op die aankomststrook na echt helemaal niets voor
Maar die aankomststrook is tenminste nog iets. De rest is echt niets. Wat ik dan weer vaag vind, is dat Mollema zegt dat het parcours zwaarder is dan hij had verwacht.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:12 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik vind uiteindelijk de aankomststrook ook nog meevallen.
Ik hou wat betreft hem nog een slag om de arm. De meeste landen moeten het peloton echt zien uit te dunnen en dat kan alleen door aan te vallen. Daar wordt het parcours direct een stuk lastiger door. Of hij dan na dik 250 km. op een licht oplopende aankomststrook toch die power nog heeft t.o.v. een Hushovd, Boasson Hagen of Sagan, dat waag ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:13 schreef Felagund het volgende:
Dus het kan ook nog gewoon Cavendish worden zondag?
Kittelquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:13 schreef Felagund het volgende:
Dus het kan ook nog gewoon Cavendish worden zondag?
Gaat het weer nog een rol spelen? Was eerst sprake van regen, maar lijkt me nu zonnig te wordenquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar die aankomststrook is tenminste nog iets. De rest is echt niets. Wat ik dan weer vaag vind, is dat Mollema zegt dat het parcours zwaarder is dan hij had verwacht.
[..]
Ik hou wat betreft hem nog een slag om de arm. De meeste landen moeten het peloton echt zien uit te dunnen en dat kan alleen door aan te vallen. Daar wordt het parcours direct een stuk lastiger door. Of hij dan na dik 250 km. op een licht oplopende aankomststrook toch die power nog heeft t.o.v. een Hushovd, Boasson Hagen of Sagan, dat waag ik te betwijfelen.
Nope, zonnig voorspellen ze voor het hele weekend.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Gaat het weer nog een rol spelen? Was eerst sprake van regen, maar lijkt me nu zonnig te worden
rond 5 uurquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:47 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Weet iemand wat de verwachte aankomsttijd is zondag? Ik ga het weekend weg en wil het opnemen zodat ik het laatste uur terug kan krijgen.
Cavendish maakt volgend jaar wel kans om in eigen land Olympisch kampioen te worden. Ik denk dat daarvoor de motivatie nog groter zal zijn.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Cavendish zijn vorm was toch niet zo slecht dit jaar? Ik neem aan dat hij 2 momenten in zijn agenda heeft gezet; de Tour en het WK. In de tour wint hij 5 ritten en zondag zullen we zien hoe zijn 2e piek is.
De aankomt is misschien niet helemaal geschikt voor de spurters, maar volgend jaar in Valkenburg en het jaar daarop maken ze zeker geen kans. Ik denk dat dat ook wel meespeelt in de motivatie.
Dat wel, maar dat is pas over 10 maanden. Ik denk niet dat hij daar nu al mee bezig is. Eerst dit seizoen nog afronden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Cavendish maakt volgend jaar wel kans om in eigen land Olympisch kampioen te worden. Ik denk dat daarvoor de motivatie nog groter zal zijn.
Eens.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:54 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind dat pure sprinters als Cavendish ook een kans moeten krijgen op de regenboogtrui. Zo vaak wordt een op het oog makkelijk parcours als geknipt voor sprinters omschreven, maar dan blijkt het toch meer geschikt voor puncheurs en machtssprinters / heuvelsprinters. Zie bijvoorbeeld Madrid en mogelijk ook dit jaar. Een echt vlakke omloop met vlakke finish mag wel een keer, we hadden alleen Zolder als echt sprinters-wk.
Ook vind ik dat de echte klimmers/ronderenners als Contador, Andy Schleck, Anton en Rujano ook eens een echt klimmers-wk voorgeschoteld mogen krijgen. Het hoeven niet altijd alleen maar Luik-Bastenaken-Luik renners en krachtpatsers als Hushovd en Boonen te worden, die met de regenboogtrui gaan lopen.
Eens.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:54 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind dat pure sprinters als Cavendish ook een kans moeten krijgen op de regenboogtrui. Zo vaak wordt een op het oog makkelijk parcours als geknipt voor sprinters omschreven, maar dan blijkt het toch meer geschikt voor puncheurs en machtssprinters / heuvelsprinters. Zie bijvoorbeeld Madrid en mogelijk ook dit jaar. Een echt vlakke omloop met vlakke finish mag wel een keer, we hadden alleen Zolder als echt sprinters-wk.
Ook vind ik dat de echte klimmers/ronderenners als Contador, Andy Schleck, Anton en Rujano ook eens een echt klimmers-wk voorgeschoteld mogen krijgen. Het hoeven niet altijd alleen maar Luik-Bastenaken-Luik renners en krachtpatsers als Hushovd en Boonen te worden, die met de regenboogtrui gaan lopen.
Het wordt nog spannendquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:04 schreef tong80 het volgende:
Italiaanse en Duitse ontsnapt bij de dames-junioren. Lijkt me dat ze weg blijven.
Het lijkt wel echt heel erg op een sprintersparcours. Cavendish, Kittel, Greipel etc. zijn voor mij de grootste favorieten.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nope, zonnig voorspellen ze voor het hele weekend.
Overigens zitten er wel wat meer lastige stukken in het parcours. Daar kan niet het verschil gemaakt worden, maar het zal misschien wel in de benen gaan zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |