Als ze maar niet nog een keer tweede wordt, dat kan ik niet aan. Als er een sprint van een groepje komt geef ik haar een goede kans om te winnen.quote:
quote:Dopingperikelen doen Jeannie Longo afzeggen voor WK
Jeannie Longo geeft forfait voor de wereldkampioenschappen wielrennen, die op dinsdag 20 (tijdrit) en zaterdag 24 september in de Deense hoofdstad Kopenhagen plaatsvinden. Haar advocaat Bruno Ravez verklaarde woensdag dat de 52-jarige Française te zeer aangedaan is door de onterechte dopingbeschuldigingen aan haar adres.
Dinsdag bracht de Franse sportkrant L'Equipe het verhaal dat Longo's echtgenoot Patrice Ciprelli vier jaar geleden dopingproducten aankocht bij de Amerikaanse oud-renner Joe Papp. 'Ik heb Ciprelli via Chinese bronnen epo geleverd. Hij zei dat het voor zijn vrouw was', vertelde Papp aan L'Equipe.
Longo zat al in nauwe schoentjes omdat ze het afgelopen anderhalf jaar haar whereabouts niet goed naleefde. Daarvoor riskeert ze een schorsing van drie maanden tot twee jaar, wat haar sowieso het WK zou doen missen.
In een communiqué meldde Longo niet in staat te zijn haar kansen op het hoogste niveau te verdedigen. 'Ik wens het Franse team alle succes toe en vind het jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ook wil ik de fans bedanken voor de niet aflatende stroom van steunbetuigingen.'
Longo heeft een ongeëvenaard palmares in het vrouwenwielrennen. Achter haar naam staan onder meer 59 nationale titels, 13 wereldtitels en een olympische titel.
In haar lange carrière liep ze al een keer tegen de dopinglamp. In 1987 werden bij een test sporen van efedrine gevonden.
had steven de jongh toch wat langer door moeten gaanquote:Op donderdag 15 september 2011 08:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gilbert is ondertussen iets enthousiaster geworden nu hij heeft gelezen dat er is voorspeld dat er tijdens het WK misschien best wel eens sprake zou kunnen zijn van veel wind en regen.
die is nog steeds op de terugweg na zijn freaky blessurequote:Op donderdag 15 september 2011 08:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is nog niet te laat om alsnog Traksel te selecteren.
Ik ook, alleen kan ik de wegwedstrijd van de junioren en vrouwen waarschijnlijk wel zien.quote:Op donderdag 15 september 2011 08:24 schreef franklop het volgende:
mis alle tijdritten en bijna alle wegritten, behalve die van de mannen
Reed vorige week nog de zesdaagse van Tilburgquote:Op donderdag 15 september 2011 08:41 schreef franklop het volgende:
[..]
die is nog steeds op de terugweg na zijn freaky blessure
Traksel moet mogelijk stoppen door zenuwuitval
overigens rijdt hij al wel weer geloof ik
heb toen weinig nachtrust gehad, ging slapen bij de start en werd 'beroepsmatig' 3 uur later wakker om voor FOK! een verslag te schrijvenquote:Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef marcodej het volgende:
Gelukkig gewoon overdag. Vorig jaar werd ik 400m voor de finish wakker, en dacht dat Terpstra wereldkampioen werd. Meest surreëele moment van 2010 voor mij...
Heb de wedstrijd gezien totdat ze op het plaatselijke rondje uitkwamen, toen langzaam in slaap gevallen op de bank, werd wakker door het geschreeuw van De Mart.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:17 schreef franklop het volgende:
[..]
heb toen weinig nachtrust gehad, ging slapen bij de start en werd 'beroepsmatig' 3 uur later wakker om voor FOK! een verslag te schrijvenen omdat ik het altijd wil zien natuurlijk
Colombia een keer. Olano won die?quote:Op donderdag 15 september 2011 12:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is er eigenlijk wel eens een wereldkampioenschap waarbij er echt geklommen wordt? Of is het de bedoeling dat er altijd een sprinter/puncher wint?
Cool!quote:Op donderdag 15 september 2011 12:44 schreef thettes het volgende:
[..]
Colombia een keer. Olano won die?
Lijkt me dat zoiets meer geschikt zou zijn voor onze huidige lichting. Dan heb je met Mollema, Poels en Gesink ineens (sub)toppers..quote:Gianni Bugno and Richard Virenque have both given their views of the World
Championship road race circuit at Duitama. "There's no doubt this is a
course that will suit climbers," Bugno said. "There's a climb of 2.8km
followed by 1.2km of false-flat going over the top. At least a kilometre of
th climb itself is really hard. I've been riding it on a 19 or a 21
sprocket. It reminds me a lot of the Chambery circuit in 1989, except that
because it isn't at sea-level it's really hard to breathe and I reckon that
light riders will be at an advantage. I've recovered from the jet-lag
alright, but I'm still having a hard time getting used to the altitude."
By Tuesday [26 September 95] the French national team was ensconsed in
Duitama too, but were being instructed to only take light rides on the flat
and certainly not to attempt the circuit for a few days. Richard Virenque
did, however, assess the circuit by car and gave his views to L'Equipe's
reporter. The mist had hardly lifted when they set off at 8am but the
llamas, more numerous than cows at nearly 3000 metres, were long awake.
After Luc Leblanc's experience earlier in the year on the circuit, when it
was little more than a track, Virenque was pleased to find a good, recently
tarred surface bordered by little white houses that had been repainted in
the Colombian national colours or those of sponsors.
Virenque said little during the first two kilometres of the circuit which
he described as "very flat and capable of being ridden at high speed." Then
around a corner loomed up an impressive climb. The road here runs through
equatorial vegetation, with the eucalyptus the king. After a long false
flat the slope stiffens very rapidly for 4.6 interminable kilometres.
Varying between 5.8% and 8.5%, there's no moment of respite. "It's by no
means certain," Virenque said, "that the peloton will be complete after the
first lap."[b] The main climb is not the end of the matter, because the
descent into the centre of Duitama is divided into several portions, which
include stretches of false flat. The true descent is about a kilometre
further on, after 2830m has been reached. The descent lasts about another 4
km. "It's an extremely rapid descent," Virenque said. "If one of the guys
is let loose off the front at the top of the climb, nobody will be able to
catch him on the descent. That's certainly more to my taste than the way it
was at Agrigento last year. There the peloton could go faster than a single
escaper, that's not the case here."[/b]
There are then just 2km of slight descent to the finish line. "There's
practically no flat portion on this circuit," said Virenque. "When one
isn't climbing, one is descending. All that is to my taste. But only a
rider in the peak of form can do well on this course. If between now and
the race [on 8 October 95] I adapt well to the altitude, it's going to be a
feast of a ride."
Ik werd het jaar ervoor wakker toen Evans aan het einde van z'n zegetocht kwamquote:Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef marcodej het volgende:
Gelukkig gewoon overdag. Vorig jaar werd ik 400m voor de finish wakker, en dacht dat Terpstra wereldkampioen werd. Meest surreëele moment van 2010 voor mij...
al iets van parcoursen?quote:Op donderdag 15 september 2011 13:40 schreef DutchSL het volgende:
WK's in Firenze en Ponferrada 2013 en 2014 worden
Gelukkig is de aankomst niet op de Cauberg. Dat maakt de kans op een wachtkoers kleiner hoop ik.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:43 schreef franklop het volgende:
[..]
al iets van parcoursen?
Volgens jaar wordt ook wel mooi in eigen land
Paar honderd meter na de Cauberg finishen, maakt zo'n enorm verschil?quote:Op donderdag 15 september 2011 13:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gelukkig is de aankomst niet op de Cauberg. Dat maakt de kans op een wachtkoers kleiner hoop ik.
Paar km toch? Nu ben je iig niet voorbaat kansloos tegen Gilbert. Al is het natuurlijk überhaupt nog afwachten of die zijn vorm van dit jaar kan vasthouden.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
Paar honderd meter na de Cauberg finishen, maakt zo'n enorm verschil?
Mja, in geval van een klimmersparcours gaan de Grote Mannen ineens ook een doel maken van het WK. Ik gok dat Andy en Contador hun winterslaap dan best even onderbreken/uitstellen voor een regenboogtrui. En dan heeft het type Anton nog steeds vrij weinig kans (maar levert wel een sterke wereldkampioen, natuurlijk).quote:Op donderdag 15 september 2011 14:20 schreef Leatherface het volgende:
Ponferrada kan wel eens een klimmersparcours worden.
Het zou mooi zijn als we eens een echte klimmer als wereldkampioen krijgen. En dan bedoel ik niet zo'n renner voor Luik-Bastenaken-Luik die ook een goede bergrit of klassement in een grote ronde eruit kan persen. Maar van die klimmers die echt voornamelijk gokken op bergritten in grote rondes, zoals zo'n Igor Anton of Rujano.
1700 meter. Maar Gilbert is toch de beste sprinter van de mannen die de laatste keer Cauberg gaan overleven, dus als hij al geen voorsprong heeft opgebouwd, waar ga je dan nog van hem winnen?quote:Op donderdag 15 september 2011 15:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Paar km toch? Nu ben je iig niet voorbaat kansloos tegen Gilbert. Al is het natuurlijk überhaupt nog afwachten of die zijn vorm van dit jaar kan vasthouden.
Het blijft zonde dat de Grote Mannen alles op de Tour richten, en dat je ze daarbuiten, op een keer meedoen aan LBL of de AGR bijna niet ziet.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:36 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Mja, in geval van een klimmersparcours gaan de Grote Mannen ineens ook een doel maken van het WK. Ik gok dat Andy en Contador hun winterslaap dan best even onderbreken/uitstellen voor een regenboogtrui. En dan heeft het type Anton nog steeds vrij weinig kans (maar levert wel een sterke wereldkampioen, natuurlijk).
Komt ook omdat wij geen geschikte rondjes op TV zien voor die mannen. Contador is doorgaans prima op orde in de kleine rondjes van het Spaanse voorjaar. Accoord, de Schleks zie je nergens.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:10 schreef Sautor het volgende:
[..]
Het blijft zonde dat de Grote Mannen alles op de Tour richten, en dat je ze daarbuiten, op een keer meedoen aan LBL of de AGR bijna niet ziet.
Zo zijn er wel meer, met de combinatie RVV / Giro, PR - Tour etc. Nu zie ik dat niet zo snel gebeuren, alhoewel met Gilbert weet je nooitquote:Op donderdag 15 september 2011 19:02 schreef cafca het volgende:
Inderdaad. Hinault die een keer Parijs Roubaix reed. Iedereen voor gek verklaarde dat ze daar reden, maar wel gewoon won.
Hoe lang zijn die rondjes daar?quote:Op donderdag 15 september 2011 15:45 schreef DutchSL het volgende:
In het rondje Ponferrada zit een klim van 9km a 6% gem. en maximaal 16%.
Dat gaat een hele zware koers worden dan.quote:Op vrijdag 16 september 2011 01:39 schreef DutchSL het volgende:
[..]
30km geloof ik, maar ik kan de bron niet meer terugvinden nu.
In de wereld van Van Vliet is Cavendish tegenwoordig fan van licht omhoog.quote:De bondscoach ziet in de Belg Philippe Gilbert, de Brit Mark Cavendish en de Noor Edvald Boasson Hagen de favorieten voor de overwinning.
"Het parcours én de aankomst liggen deze heren wel. Het laatste stuk gaat immers licht omhoog."
Als het echt 250 kilometer in regen en wind zou worden, dan acht ik Sagan kansloos.quote:
Nee, maar ik blijf me verbazen over het feit dat hij het zo vaak voor elkaar krijgt te laten zien waarom je hem niet serieus moet nemen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:32 schreef franklop het volgende:
Van Vliet nemen we al even niet meer serieus
Weer een aparte opmerking, hij kan beter zijn mond houden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee, maar ik blijf me verbazen over het feit dat hij het zo vaak voor elkaar krijgt te laten zien waarom je hem niet serieus moet nemen.
Vooral omdat hij er van de week door Lars Boom (en 3 anderen) uit werd gesprint in de Tour of Britain.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Weer een aparte opmerking, hij kan beter zijn mond houden.
Cavendish is vrij kansloos lijkt me.
Iddquote:Op zondag 18 september 2011 11:29 schreef du_ke het volgende:
Een beschermende status? Moet hij dan anderen gaan beschermen?
als die pech heeft ben je een jaar verder voordat je weer 100% bentquote:Op zondag 18 september 2011 19:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Vooral zonde voor Lombardije...het lijkt me ook dat dit zijn voorbereiding voor volgend seizoen niet ten goede komt.
Mwah, Vino had hetzelfde toch? Drie maandjes en hij is er weer, dus begin 2012 zou best moeten kunnen lijkt me.quote:Op zondag 18 september 2011 19:55 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als die pech heeft ben je een jaar verder voordat je weer 100% bent
Dus dan is het niet erg nee.quote:Op zondag 18 september 2011 21:22 schreef Borizzz het volgende:
Jammer van Gesink; maar i.t.t. afgelopen decennia heeft Nederland nu aardig wat talent voor de toekomst!
quote:Op zondag 18 september 2011 21:47 schreef TheArt het volgende:
Oke bij deze is het zeker: Van Vliet is compleet geschift.
Hij roept Kruijswijk op als vervanger
Die snap ik niet nee.quote:Op zondag 18 september 2011 21:47 schreef TheArt het volgende:
Oke bij deze is het zeker: Van Vliet is compleet geschift.
Hij roept Kruijswijk op als vervanger
de kort is in vorm en kan goed aankomen, waarom zou je die niet meenemen?quote:Op zondag 18 september 2011 22:03 schreef Mani89 het volgende:
Alsof er nog geweldige alternatieven waren. Niet zo overdrijven mensen.
42e in de Trofeo Inca was dit jaar het beste resultaat.quote:Op zondag 18 september 2011 22:46 schreef rubbereend het volgende:
Heeft Kruiswijk überhaupt eens verdienstelijk een ééndaagse koers gereden?
ow meer dan terechte selectie!quote:Op zondag 18 september 2011 22:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
42e in de Trofeo Inca was dit jaar het beste resultaat.
Ja laatste week ging hij met de beste meequote:Op zondag 18 september 2011 21:56 schreef franklop het volgende:
het was toch duidelijk te zien in de Vuelta dat Kruijswijk aan het beteren was![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Genoeg renners die op het vlakke in ieder geval beter mee kunnen als Kruijswijk.quote:Op zondag 18 september 2011 22:03 schreef Mani89 het volgende:
Alsof er nog geweldige alternatieven waren. Niet zo overdrijven mensen.
Beter dan een Kruijswijk die uitgeblust uit de Vuelta kwam, zelfs.quote:Op zondag 18 september 2011 23:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Genoeg renners die op het vlakke in ieder geval beter mee kunnen als Kruijswijk.
wie rijden de tijdrit bij de u-23 voor Nederland?quote:Op maandag 19 september 2011 09:23 schreef bjarki het volgende:
Eurosport zendt live uit, de meiskes (vanaf 10:00) en U23-mannen (13:30). Sporza begint met uitzenden om 15:00.
Ja zelfs al was hij in topvorm dan waren er betere. Van Vliet zal er wel zijn redenen voor hebben.quote:Op maandag 19 september 2011 09:30 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Beter dan een Kruijswijk die uitgeblust uit de Vuelta kwam, zelfs.
Jasper Hamelink (14:03:30) en Dumoulin (16:36:30).quote:Op maandag 19 september 2011 09:35 schreef Cavalier het volgende:
[..]
wie rijden de tijdrit bij de u-23 voor Nederland?
Maken we deze ochtend kans op een podium?quote:Op maandag 19 september 2011 09:23 schreef bjarki het volgende:
Eurosport zendt live uit, de meiskes (vanaf 10:00) en U23-mannen (13:30). Sporza begint met uitzenden om 15:00.
Ik geef hem wel een kans voor het podium. Maar die kans hebben er meer: Durbridge, Hepburn, Vorobev, Quaade, Novak, Paillot, Mammini, Le Bon, Molard, Ludvigsson, Jungels, Laengen enz.quote:Op maandag 19 september 2011 10:31 schreef DutchSL het volgende:
Dumoulin heeft wel een kansje, maar favoriet voor het podium is hij niet.
Klopt en dik ook. Maar hij werd toen ook nog geklopt door Leonardi, die hier helaas niet start.quote:Op maandag 19 september 2011 10:36 schreef DutchSL het volgende:
Ja, had er al bij ge edit. Goud zal wel naar 1 van de Aussies gaan, al werd Durbridge laatst wel geklopt ergens door Vorobyev volgens mij.
Idd.quote:Op maandag 19 september 2011 10:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch wel redelijk bizar zo'n bondscoach..
Kan ook nog gewoon 4e worden als Allen en Barker sneller zijn.quote:Op maandag 19 september 2011 10:50 schreef TargaFlorio het volgende:
De Jong momenteel 2e. Gaat zilver of brons worden.
Je hebt gelijk, ik ging af op de woorden van Nelissen en z'n collega (ik weet het, dat is niet verstandigquote:Op maandag 19 september 2011 10:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kan ook nog gewoon 4e worden als Allen en Barker sneller zijn.
quote:1 - Allen (Aus)
2 - Barker (GBr)
3 - Kröger (Dui)
4 - De Jong (Ned)
Das dus jammer genoeg alleen in de tijdrit.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:45 schreef DutchSL het volgende:
In het rondje Ponferrada zit een klim van 9km a 6% gem. en maximaal 16%.
El País.quote:"Desafío rodadores-escaladores"
Quizás pensando en las aptitudes de Alberto Contador, y también en acabar con el monopolio de los grandes rodadores en las contrarreloj del Mundial -últimos ganadores: Cancellara (cuatro veces), Grabsch, Rogers (3), Botero, Ullrich, Honchar-, la organización de Ponferrada ha propuesto a la UCI, que las acogido con agrado, dos alternativas, llamadas "Desafío rodadores-escaladores", que son, en la práctica, una sola y consiste en un trazado mixto de 39 kilómetros, falsos llanos ascendentes durante 30 kilómetros y una ascensión final de nueve kilómetros al 6% de media, un puerto con rampas máximas del 16%, para superar 480 metros de desnivel hasta San Cristóbal de Valdueza. "Será una prueba espectacular por el trazado y por el paisaje que atraviesa", dice Pablo Antón, miembro de la candidatura.
La contrarreloj elite masculina se disputará el miércoles 17 de septiembre de 2014. Cuatro días después, el domingo 21, se correrá la carrera en línea, sobre un circuito más tradicional, con salida y llegada al parque de la Juventud de Ponferrada. Serán 13 vueltas a un circuito de 20 kilómetros, hasta el embalse de Bárcena, con dos subidas suaves, de cuatro y dos kilómetros, para un desnivel total de 3.367 metros en total. El centro neurálgico del Mundial, donde también celebrará la UCI su congreso, será el nuevo Museo de la Energía.
Pas wanneer Van Vliet zelf ermee kapt, vrees ik. Anders zal de wielerbond dat toch niet doen. Op prestaties kunnen ze hem in ieder geval niet afrekenen, want met een bondscoach bij het wielrennen gaat dat gewoon niet.quote:Op maandag 19 september 2011 11:07 schreef Szura het volgende:
Wanneer komt er iemand bij de wielerbond eens op het heldere idee om Van Vliet er uit te mieteren?
En dat zal dus wel tot Sint-Juttemis duren. Is toch een mooi betaald baantje voor twee dagen per jaar, eentje op het WK zelf en de andere om de selectie bekend te maken en proberen eventuele moeilijke en vervelende vragen van journalisten over de tactiek te ontwijken.quote:Op maandag 19 september 2011 11:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Pas wanneer Van Vliet zelf ermee kapt, vrees ik.
Daar is ie niet al te goed in aangezien hij zichzelf keer op keer voor lul zetquote:Op maandag 19 september 2011 11:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dat zal dus wel tot Sint-Juttemis duren. Is toch een mooi betaald baantje voor twee dagen per jaar, eentje op het WK zelf en de andere om de selectie bekend te maken en proberen eventuele moeilijke en vervelende vragen van journalisten over de tactiek te ontwijken.
quote:Op maandag 19 september 2011 15:17 schreef TheArt het volgende:
Valpartij Hepburn! Hij had 35 sec. op Vorobev, kijken wat daar van over blijft.
Erg handig ja, ook fijn dat ze twee tussenpunten per ronde hebben en continu updaten.quote:Op maandag 19 september 2011 15:33 schreef thijsdetweede het volgende:
http://static.sportresult.com/federations/uci/CR2011/ voor de lifetimeing, trouwens.
was dat sacastisch of mis ik ietsquote:Op maandag 19 september 2011 15:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Erg handig ja, ook fijn dat ze twee tussenpunten per ronde hebben en continu updaten.
quote:Op maandag 19 september 2011 16:32 schreef TheArt het volgende:
Hahaha ze hebben videobeelden van de dief
Levert in? Iedereen levert in op Durbridge, maar dat is logisch.quote:Op maandag 19 september 2011 16:50 schreef Starlynk het volgende:
Dumoulin levert in.. 5e op het 2e punt.. Gaat Durbridge worden denk ik
Zit allemaal nog wel dicht op elkaar, zeker vanaf plek 3.quote:Op maandag 19 september 2011 16:50 schreef Starlynk het volgende:
Dumoulin levert in.. 5e op het 2e punt.. Gaat Durbridge worden denk ik
Als hij op 25 sec. of minder zit in bij het laatste tussenpunt van Hepburn, dan zit een medaille er zeker in.quote:Op maandag 19 september 2011 16:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zit allemaal nog wel dicht op elkaar, zeker vanaf plek 3.
Rondje van elite mannen is langer, dus het kan niet helemaal hetzelfde zijn.quote:Op maandag 19 september 2011 16:58 schreef DeMessias het volgende:
Is het tijdritparcours hier hetzelfde als bij de elite?
Goed, maar met dit parcours is niets mis. Ik zag eerder dat Martin en Cancellara Millar er niet tevreden over zijn. Je moet het nu ook niet op een autostrade gaan rijden...quote:Op maandag 19 september 2011 17:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Rondje van elite mannen is langer, dus het kan niet helemaal hetzelfde zijn.
Cancellara zou toch helemaal niet meedoen? Wou zich focussen op wegritquote:Op maandag 19 september 2011 17:05 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Goed, maar met dit parcours is niets mis. Ik zag eerder dat Martin en Cancellara er niet tevreden over zijn. Je moet het nu ook niet op een autostrade gaan rijden...
Zie edit.quote:Op maandag 19 september 2011 17:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Cancellara zou toch helemaal niet meedoen? Wou zich focussen op wegrit
Venebergquote:Lars Boom heeft zich de woede van de wielerbond KNWU op de hals gehaald door het versturen van een tweet. De wielrenner, die komende zondag voor Nederland uitkomt op het WK wielrennen in Kopenhagen, bekritiseerde in het bericht de kledingsponsor
"Dit is zeer onprofessioneel", zei Thorwald Veneberg, technisch directeur van de KNWU in de Deense hoofdstad. "We gaan hier met Lars over praten. Ik kan nu nog niet zeggen of dit gevolgen heeft."
"Die jongens die de tijdrit rijden op het WK hebben al een nadeel. Dat is het snelpak van Bioracer! Schandalig! Is niks snelsss aan", twitterde Boom vanuit Nederland. Veneberg was verontwaardigd. "Als je het echt ergens niet mee eens bent, moet je dat intern aangeven. Hij heeft zich niet bij mij gemeld. Bovendien rijdt Lars zelf niet eens de tijdrit."
wou net zeggen, zeg dat even intern iddquote:Op maandag 19 september 2011 20:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Is toch ook niet netjes van Boom?
Cancellara rijdt de tijdrit en is samen met Martin topfavoriet.quote:Op maandag 19 september 2011 17:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Cancellara zou toch helemaal niet meedoen? Wou zich focussen op wegrit
Gaat ie naar de profs, of blijft hij nog een jaartje bij dat Australische team zitten? Zat laatst nog te denken dat dat voor Rabobank (omdat die zich veel op de Australische renners / markt richten) een goede jongen zou zijn. Of voor Greenedge, of course.quote:Op maandag 19 september 2011 17:20 schreef TheArt het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of Durbridge bij de profs wel kan wat Bobridge absoluut niet kan voorlopig. Want die tijdritten van Bobridge zijn tot nu toe echt teleurstellend en hij kan bijna nergens een vuist maken.
Hoogstwaarschijnlijk naar GreenEdgequote:Op maandag 19 september 2011 22:55 schreef Sautor het volgende:
[..]
Gaat ie naar de profs, of blijft hij nog een jaartje bij dat Australische team zitten? Zat laatst nog te denken dat dat voor Rabobank (omdat die zich veel op de Australische renners / markt richten) een goede jongen zou zijn. Of voor Greenedge, of course.
Je kunt je afvragen of het correct is van de KNWU om de tijdrijders met die inferieure pakken op te zadelen. Waarom is er voor Bio-racer gekozen? Zal vast niet met het sportieve aspect te maken hebben.quote:Op maandag 19 september 2011 20:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Is toch ook niet netjes van Boom?
Waar heb je dat vandaan?quote:Op maandag 19 september 2011 23:43 schreef TheArt het volgende:
Één van de redenen van Van Vliet om Kruijswijk op te roepen en niet De Kort of Veelers: Kruijswijk heeft al een wedstrijd gewonnen dit jaar.
Ik onthou me van verder commentaar![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Cancellara: "Het wordt moeilijk mij te verslaan"
Gepubliceerd door elbosco op dinsdag 20 september 2011 om 07:40.
foto: Sirotti
Fabian Cancellara staat morgen in Kopenhagen aan de start van het WK Tijdrijden op jacht naar zijn vijfde wereldtitel. De regerend wereldkampioen tegen de klok is aan de vooravond van de mondiale titelstrijd vol vertrouwen. "Ze zullen me moeilijk kunnen verslaan," vertelde 'Spartacus' tegen Sporza.
Cancellara verkende het parcours. "Het is een heel, heel, héél vlak en snel parcours, waardoor er misschien wel enkele favorieten zullen zijn. Ik heb het maandag gezien en het bevalt me. Het kan een heel snelle tijdrit worden. Ik kijk er al naar uit."
Zijn voornaamste concurrenten komen volgens Cancellara uit Duitsland. "Grabsch en Martin zullen goed zijn, maar het zal heel moeilijk worden om mij te verslaan", voorspelt de Zwitser.
Slik gaat meedoen voor de medailles, is gewoon één van de topfavorieten. Moerland moet hopen op top-10. Het is jammer dat Danny van Poppel geblesseerd is, want anders hadden we 2 man gehad die top-5 hadden kunnen rijden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:19 schreef Felagund het volgende:
Hoe goed zijn onze Nederlandse junioren?
Jep. Maar in tegenstelling tot Boy is Danny heel allround. Maar, hoe kan het ook anders, hij is vooral heel rap.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:25 schreef Coelho het volgende:
Is Danny de broer van Boy en dus de zoon van JPP?
Schijnt dat die VAn Poppel sr wel aardig kon sprinten, hoorde Jakobs er regelmatig over tijdens de Tourquote:Op dinsdag 20 september 2011 10:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep. Maar in tegenstelling tot Boy is Danny heel allround. Maar, hoe kan het ook anders, hij is vooral heel rap.
Dat schijnt hè. Raar toch, nooit wat over gehoordquote:Op dinsdag 20 september 2011 10:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Schijnt dat die VAn Poppel sr wel aardig kon sprinten, hoorde Jakobs er regelmatig over tijdens de Tour
In de jaren Van Poppel hoopte je gewoon iedere dag op een eindsprint in de Tour.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:28 schreef franklop het volgende:
Schijnt dat die VAn Poppel sr wel aardig kon sprinten, hoorde Jakobs er regelmatig over tijdens de Tour
Jep, Moerland. Maar goed, die heeft de 20e tussentijd na een ronde. Wel wat teleurstellend, maar het is ook weer niet dat er wonderen van hem werden verwacht.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb de afgelopen 45 minuten niet gevolgd. De Nederlanders al gestart?
Zelfde link als gisteren.quote:
Dat zal de nieuwe Wereldkampioen zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:57 schreef Aguero het volgende:
De Deen Wurtz Schmidt duikt 4,11 seconden onder de tijd van Oram.
Ik denk het niet nee.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:10 schreef Coelho het volgende:
De GPS waar ze op Eurosport naar verwijzen is zeker niet te volgen voor ons?
Tussentijd 2 zegt iets meer. Op Wurtz Schmidt na zitten ze daarachter allemaal heel dicht op elkaar.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:09 schreef Felagund het volgende:
11e tussentijd van Slik bij tussenpunt 1.
Daar was hij nog altijd 8e. Hier moet hij ook gewoon minstens top-10 rijden. Hij kwam trouwens ook totaal niet kapot over de finish, dus dat zegt al vrij veel over dat hij niet echt diep kon gaan door een of andere reden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:10 schreef DutchSL het volgende:
Slik was op het EK ook niet geweldig.
Mhua dat denk ik niet. Ik denk dat er eerder inderdaad iets mis was met dat klikpedaal. Het materiaal van de Nederlanders is sowieso al veel om te doen deze dagen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:26 schreef Ericr het volgende:
Overtraind misschien, dan kan je meestal ook niet meer echt diep gaan.
Natuurlijk staat 8e daar niet gelijk aan top-10 hier, maar ook die 8e plaats op het EK was absoluut niet het max. wat Slik in zich heeft. Maar 34e, dan is er gewoon wat aan de hand.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:41 schreef DutchSL het volgende:
De 8e plaats op een EK is natuurlijk niet gelijk aan top 10 op een WK, zeker niet in het tijdrijden waar je ook concurrentie uit Noord Amerika en Oceanië krijgt.
Hij was onlangs ook pas 22e in een tijdrit in een Duitse rittenkoers en toch 8e in het klassement, dus aan een slechte vorm lag dat ook niet in die koers.
Die tijd van Shaw is een mooie richttijd. Was ook wel te verwachten, want Shaw heeft tot nu toe redelijk goede klasseringen gehaald in tijdritten dit jaar. Dat Schalykh in de buurt blijft, is wel verrassend, maar dit rijdt echt bijna nooit op de weg.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:49 schreef Felagund het volgende:
Ben benieuwd wat Hughes en Sablikova gaan doen, tot nu toe niet heel sterke tijden maar wel grote verschillen.
Op Eurosport was te zien dat hij niet meer in z'n klikpedaal geraakte.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:50 schreef Waaghals het volgende:
Ik las dat Slik materiaalproblemen had.
Beide verdienstelijk tijdrijdsters..quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:17 schreef Ericr het volgende:
Hughes, Sablikova. Is ze al verteld dat er nog geen ijs ligt?
Slik is wel toepasselijk nu het regent.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:10 schreef DutchSL het volgende:
Slik was op het EK ook niet geweldig.
Yep en bezig met een goede comeback als wielrenster, volgend jaar nog 1 keer vlammen op de OS.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:19 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Beide verdienstelijk tijdrijdsters..
Zondag mag het gieten en waaien, dan maakt Gilbert wél een kans.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Slik is wel toepasselijk nu het regent.
Jammer, competitievervalsing. Kijken of Hughes er profijt van heeft.
Zondag met het van mij wel regenen.
Dan kan het nog een leuke koers worden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:01 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Zondag mag het gieten en waaien, dan maakt Gilbert wél een kans.
Van 7 bij de eerste split naar 5 bij de eerste ronde en nu dus 4, het zal heel krap worden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:02 schreef TheArt het volgende:
Van Dijk nog steeds nipt trager: 4 sec. Het waren 5 sec.
Gilbert maakt altijd een bovengemiddelde kans op winst...quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:01 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Zondag mag het gieten en waaien, dan maakt Gilbert wél een kans.
Bij de eerste split het dus laten liggen, daarna constant iets harder gereden dan Hughes.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:13 schreef TheArt het volgende:
Van Dijk haalt het net niet: 2e op 2 sec
Die tussentijd van Vos zegt nog niets. Het zit daar zo dicht op elkaar. En Van Dijk gaat 6e of 7e worden ofzo.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:22 schreef chufi het volgende:
Nog steeds geen succes met dat tijdrijden bij de Nederlanders, misschien van Dijk zilver of brons? Of komt Marianne Vos nog terug?
Het blijft eeuwig zonde die 2 sec. van Van Dijk, want dat kan zomaar het verschil worden tussen podium en net er naast.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:27 schreef Ericr het volgende:
Vos maakt dat nooit meer goed, 25 seconden verloren in de eerste ronde.
Weer Arndt? Eindelijk Arndt. Dit is haar eerste wereldtitel tijdrijden, ondanks dat ze er al vaak vlakbij was en haar eerste wereldtitel op de weg na 2004.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:48 schreef danos het volgende:
Toch weer Arndt dus, respect voor deze sportvrouw!
Hm voor mijn gevoel had ze al veel meer gewonnenquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Weer Arndt? Eindelijk Arndt. Dit is haar eerste wereldtitel tijdrijden, ondanks dat ze er al vaak vlakbij was en haar eerste wereldtitel op de weg na 2004.
twitter:raykerckhoffs twitterde op dinsdag 20-09-2011 om 17:43:25Marianne Vos na WK tijdrijden: Op dit parcours miste ik de macht om de grote versnelling te rijden. Tiende plaats is zwaar teleurstellend. reageer retweet
Ja dat is sterk in de breedtequote:Op dinsdag 20 september 2011 16:54 schreef TheArt het volgende:
En dan was Canada zo sterk in de breedte en dan worden ze uiteindelijk 4e, 5e en 7e
Lars denkt duidelijk dat iedereen in bioracer pakken start.quote:
Bochtig parcours toch, dat zal de snelheid er wel goed uithalen. Ik gok op Martin voor morgen.quote:Op woensdag 21 september 2011 07:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Lars denkt duidelijk dat iedereen in bioracer pakken start.
dan doet ie er wel lang over, want naar mijn weten starten ze vandaagquote:Op woensdag 21 september 2011 09:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bochtig parcours toch, dat zal de snelheid er wel goed uithalen. Ik gok op Martin voor morgen.
Ik denk dat hij het vandaag ook wel goed gaat doen.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bochtig parcours toch, dat zal de snelheid er wel goed uithalen. Ik gok op Martin voor morgen.
volgens mij rijden de profs een ander rondje dan dit..(neem aan dat er nu een wedstrijd bezig is)quote:Op woensdag 21 september 2011 09:53 schreef DeMessias het volgende:
Waar haal je het om dit als bochtig te omschrijven?
Rondje is niet heel anders volgens mij, alleen een extra lus t.o.v. de beloften. Geen wedstrijd bezig op dit moment trouwens.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:55 schreef franklop het volgende:
[..]
volgens mij rijden de profs een ander rondje dan dit..(neem aan dat er nu een wedstrijd bezig is)
Ah ok, dacht dat DeMessias aan het kijken wasquote:Op woensdag 21 september 2011 09:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Rondje is niet heel anders volgens mij, alleen een extra lus t.o.v. de beloften. Geen wedstrijd bezig op dit moment trouwens.
Het is lastig, want Sergent heeft het nog nooit bewezen in een langere tijdrit. Daarnaast zijn er wel een stuk meer renners die kunnen verrassen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:39 schreef bjarki het volgende:
Al wat meer mensen op de been vandaag![]()
Sergent de eerste outsider die start?
De vraag zal inderdaad zijn wie de nieuwe: Zirbel of Tuft (en eigenlijk ook Clement) wordt. Dat waren ook mannen die best een potje konden tijdrijden, maar zo kort eindigen. Hetzelfde geldt voor goede tijdrijders die het slecht doen op kampioenschappen. Posthuma werd bij wk's bijvoorbeeld zelf nog door postbodes uit Eritrea voorbijgereden.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is lastig, want Sergent heeft het nog nooit bewezen in een langere tijdrit. Daarnaast zijn er wel een stuk meer renners die kunnen verrassen.
Klopt, van 23 sec. naar 25 sec. naar nu nog steeds 25 sec.quote:
Lastig te zeggen. We hebben hem nog niet heel vaak in lange tijdritten gezien. Dat geldt ook voor Bobridge en Sergent, o.a.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:14 schreef DeMessias het volgende:
Wat mag er verwacht worden van een jonge kerel als Taylor Phinney?
Inderdaad. Hij is ook al jaren een gekend specialist op de puntenkoers.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nu is Tamouridis absoluut een prima renner. Raar dat die nooit een kans heeft gehad bij een ProContinentale ploeg of hoger.
die verliest opeens wel flink tijd..quote:Op woensdag 21 september 2011 13:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt, van 23 sec. naar 25 sec. naar nu nog steeds 25 sec.
Nu is Tamouridis absoluut een prima renner. Raar dat die nooit een kans heeft gehad bij een ProContinentale ploeg of hoger.
Sergent verliest ook juist weer tijd op Tamouridis.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:21 schreef franklop het volgende:
[..]
die verliest opeens wel flink tijd..
Cameron Meyer heeft trouwens wel twee keer top 10 gereden in lange Giro-tijdritten. Die heeft in dat opzicht bij de profs meer laten zien dan Bobridge. Maar C. Meyer is hier nu niet bij.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Lastig te zeggen. We hebben hem nog niet heel vaak in lange tijdritten gezien. Dat geldt ook voor Bobridge en Sergent, o.a.
Zou dit niet gewoon als grapje / motivatie bedoeld zijn?quote:
Tussenpunt daarvoor verloor ie weer wat. Maar Tamouridis is wat ingestort op het laatste stuk getuige ook dat Casas, Oyarzun, Bagdonas en Wacker allemaal tijd op hem terugpakken.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:36 schreef DeMessias het volgende:
Sergent heeft juist tijd gewonnen op Tamouridis.
Ze hoefden alleen de eerste drie op te geven.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:35 schreef Sautor het volgende:
[..]
Zou dit niet gewoon als grapje / motivatie bedoeld zijn?Beetje lullig als coach zeggen dat je verwacht dat Clement 13e en Westra allerlaatste wordt.
En Castroviejo is sneller dan Dyachenko op het tweede tussenpunt.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:01 schreef TheArt het volgende:
Dyachenko loopt behoorlijk uit op Sergent.
Tsjah, ik zou misschien nog wel harder gaan en ik ben al een koekenbakkerquote:Op woensdag 21 september 2011 14:21 schreef DutchSL het volgende:
Simone Zignoli.. een Italiaanse liefhebber die net doet alsof hij een Albanese prof is.
Raar geval..
nu weer langzamerquote:Op woensdag 21 september 2011 14:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
En Castroviejo is sneller dan Dyachenko op het tweede tussenpunt.
Naturaliseren dan maar en volgend jaar in Valkenburg meedoen?quote:Op woensdag 21 september 2011 14:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tsjah, ik zou misschien nog wel harder gaan en ik ben al een koekenbakker
Damn it Chloe!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |