Ok, ik help mee!quote:Op zondag 25 september 2011 10:22 schreef Seborik het volgende:
Steun:
Battle of the Bulge
Darling
The Skull
Von Ryan's Express
Wat?? Is-ie dood ofzo?quote:Op zondag 25 september 2011 10:56 schreef Gorro het volgende:
Om de geest van Falco toch in de nominaties mee te nemen steun in Planet of the Vampires
Hallo, ik ben weer terug van vakantie, uit Italië! Daarom zal ik Terrore nello spazio eens kijken en wellicht die Ipcress File ook.quote:
Heb weinig tijd voor updates komende week.quote:Op zondag 9 oktober 2011 02:40 schreef Gorro het volgende:
Wat zijn de update plannen van mensen voor dit tournament?
Hij blijft in elk geval nog open tot volgende week zaterdag (zit tot dan in Memphis).
1. Dit jaar is nu toevallig aan de beurt, het doel is om elk jaar van de afgelopen - pakweg - 100 jaar te behandelen. Er zijn er al een hoop aan de beurt geweest.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:31 schreef Kneivster het volgende:
Nu zit ik met een paar vragen: waarom is er een tournament specifiek voor het jaar 1965? Zijn er in dat jaar zo veel geweldige films uitgekomen? En als jullie 1 film zouden mogen uitkiezen (uit 1965) die mijn interesse in deze films zou moeten aanwakkeren, welke zou dat dan zijn?
Alvast bedankt
Zoals gezegd hebben we al veel jaren gehad. Een overzicht met winnaars is hier te vinden: FTR Tournaments . Je zou de winnaar dan de tournaments langs kunnen gaan op zoek naar films die je aanspreken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:31 schreef Kneivster het volgende:
Heb dit topic al een paar keer zien staan en er een paar keer in gekeken, maar ik moet toegeven dat ik geen van de films gezien heb en van een hoop ook eigenlijk nooit gehoord heb. Over het algemeen kijk ik films die later zijn uitgekomen, maar mijn interesse in 'oudere' films begint steeds groter te worden.
Nu zit ik met een paar vragen: waarom is er een tournament specifiek voor het jaar 1965? Zijn er in dat jaar zo veel geweldige films uitgekomen? En als jullie 1 film zouden mogen uitkiezen (uit 1965) die mijn interesse in deze films zou moeten aanwakkeren, welke zou dat dan zijn?
Alvast bedankt
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
1. Dit jaar is nu toevallig aan de beurt, het doel is om elk jaar van de afgelopen - pakweg - 100 jaar te behandelen. Er zijn er al een hoop aan de beurt geweest.
2. Niet bijzonder veel vergeleken met andere jaren, wat mij betreft.
3. Doctor Zhivago, maar het ligt aan je smaak. Andere aanraders zijn bijvoorbeeld The Spy Who Came in from the Cold, Giulietta degli spiriti en Per qualche dollaro in più. Allemaal hele verschillende films.
Bedankt voor jullie antwoorden! Hier kan ik wel wat mee... Heb iig nog genoeg films om te kijken zo te zienquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:20 schreef Gorro het volgende:
[..]
Zoals gezegd hebben we al veel jaren gehad. Een overzicht met winnaars is hier te vinden: FTR Tournaments . Je zou de winnaar dan de tournaments langs kunnen gaan op zoek naar films die je aanspreken.
Waarom ik nu voor 1965 gekozen had, was niet omdat ik vind dat er heel veel uitschieters zijn die erg goed zijn, maar omdat het in de breedte een interessant jaar is imo. Er waren in elk geval nog genoeg films die ik nog niet gezien had, die me wel leuk leken om te kijken.
De bekendste films uit dit jaar zijn Doctor Zhivago, The Sound of Music en Per qualche dollaro in più (For a Few Dollar More). Mijn persoonlijke favoriet is Repulsion. Afhankelijk van je smaak qua genre lijken me dat de voor de hand liggende keuzes als je er één uit zou willen kiezen.
Oops, dan heb ik een stem gemist denk ik (ws. die van jou), want ik had hem op 1-1 staan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:08 schreef CobraVerde het volgende:
Ik tel trouwens 1-2 voor Cincinnati (Gorro vs SamuelofSEK en mij). Welke stem mis ik?
Ik tel hier 5-2 ipv 3-0.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:18 schreef Gorro het volgende:
16. [3-0] The Sound of Music - The Skull
Hmm, ik was blijkbaar alle stemmen van SoK, SamuelofSEK en de laatste van Nepthys vergetenquote:
Ik ben van plan maandag door te gaan naar de volgende ronde, tenzij mensen aangeven meer tijd te willen hebben voor updates.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Heb heel het tournament nog niet kunnen stemmen, misschien dat ik daar nu maar eens verandering in ga brengen.
Ik zal kijken of ik dit weekend nog iets kan kijken. Maar je hoeft niet op me te gaan wachten. Is er nog een duel dat gelijk staat/erg spannend is?quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:47 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik ben van plan maandag door te gaan naar de volgende ronde, tenzij mensen aangeven meer tijd te willen hebben voor updates.
Het zijn de beste 2 van alle 8.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:19 schreef Falco het volgende:
Loting 4 wil ik ook nog updaten. Gaat me wel lukken voor maandag.
Ja, wel een paar gereputeerde regisseurs, maar allemaal hun meer doordeweekse films, nauwelijks met hun beste werk (Godard, Fellini, Polanski, Leone, Welles, Bunuel). En eigenlijk de verkeerde Godard in de halve finale, Pierrot Le Fou is stukken beter.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:49 schreef CoJackso het volgende:
Eigenlijk is 1965 een heel matig filmjaar. Enige film die bij mij echt hoog scoort is Lásky jedné plavovlásky van Milos Forman.
Wat betreft toppers ben ik het met je eens. Er zijn er maar een paar die er echt bovenuit steken (Repulsion en Doctor Zhivago imo). In de breedte is het echter wel een goed jaar. Zoals SoK al zei, veel werk van gerenomeerde regisseurs, die hoewel niet hun beste werk is, nog zeker de moeite waard zijn. En verder heb ik ook een aantal leuke Koude Oorlog thrillers gezien (The Spy Who Came from the Cold, The Ipcress File, The Bedford Incident).quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:49 schreef CoJackso het volgende:
Eigenlijk is 1965 een heel matig filmjaar. Enige film die bij mij echt hoog scoort is Lásky jedné plavovlásky van Milos Forman.
Hoewel ik me kan voorstellen dat je je ergert aan de voice-over (en dan vooral de stem, lijkt me), had ik daar geen last van. Vond het juist wel bijdragen aan de unheimliche sfeer in de film.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:58 schreef Seborik het volgende:
Sluit ik me bij aan. Weinig echt geweldige films, maar de paar die bijvoorbeeld Gorro noemt, zijn ontzettend vermakelijk. De populariteit van Alphaville verrast me zeer. Weinig problemen met de voice-over, of is dat voor velen slechts een bijkomstigheid?
Dat had ik ook.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:34 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Hoewel ik me kan voorstellen dat je je ergert aan de voice-over (en dan vooral de stem, lijkt me), had ik daar geen last van. Vond het juist wel bijdragen aan de unheimliche sfeer in de film.
Ik vond het verschrikkelijk, derhalve:quote:
Vond je Obchod na korze niet schrijnend mooi?quote:Op woensdag 9 november 2011 00:34 schreef tong80 het volgende:
Bizare halve finale
Doe de cowboy film maar
Euhm, Van Cleef is niet Nederlands hoor.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:14 schreef flyingpigsarecool het volgende:
Lee van Cleef is denk ik wel de enige écht goede en wereldwijd bekende Nederlandse acteur.
We hebben nog Rutger Hauer ja... maar nee, v. Cleef owned hem wel hard vind ik.
Jawel, Lee van Cleef was Nederlands.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:16 schreef Gorro het volgende:
[..]
Euhm, Van Cleef is niet Nederlands hoor.
quote:Van Cleef was born Clarence LeRoy Van Cleef, Jr. in Somerville, New Jersey, the son of Marion Levinia (née Van Fleet) and Clarence LeRoy Van Cleef, Sr. both of Dutch ancestry.
quote:Lee Van Cleef werd in 1925 geboren in Sommersville (New Jersey) geboren, beide zijn ouders waren van Nederlandse afkomst.
Dat maakt 'm nog geen Nederlander.quote:
Hij heeft Nederlandse ouders. Dat betekent dat hij Nederlands bloed heeft, wat hem een Nederlander maakt. Dat hij in de VS geboren is en de Amerikaanse nationaliteit heeft verkregen, is iets anders. Zijn ouders waren Nederlands, waarschijnlijk emigranten, dus je kunt het vergelijken met b.v. een Surinaams stel wat naar Nederland komt, de Nederlandse nationaliteit verkrijgt en hier een kind krijgen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:18 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat maakt 'm nog geen Nederlander.![]()
Anders zouden er nauwelijks Amerikanen zijn.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:21 schreef flyingpigsarecool het volgende:
[..]
Hij heeft Nederlandse ouders. Dat betekent dat hij Nederlands bloed heeft, wat hem een Nederlander maakt. Dat hij in de VS geboren is en de Amerikaanse nationaliteit heeft verkregen, is iets anders. Zijn ouders waren Nederlands, waarschijnlijk emigranten, dus je kunt het vergelijken met b.v. een Surinaams stel wat naar Nederland komt, de Nederlandse nationaliteit verkrijgt en hier een kind krijgen.
Zijn kinderen zijn natuurlijk weer wel Amerikaans of half Nederlands of zo, want sinds zijn geboorte zijn er meer dan 80 jaren verstreken. En zijn vrouw was Amerikaans.
Wat een fatsoenlijke en slimme manier om aan een discussie (of iets wat erop lijkt) deel te nemen zeg. Complimenten.quote:
Dat maakt hem nog steeds geen Nederlander, maar een Amerikaan. Je kan hooguit zeggen dat die van Nederlandse afkomst is. Maar dat is iets anders dan Nederlands zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:21 schreef flyingpigsarecool het volgende:
[..]
Hij heeft Nederlandse ouders. Dat betekent dat hij Nederlands bloed heeft, wat hem een Nederlander maakt. Dat hij in de VS geboren is en de Amerikaanse nationaliteit heeft verkregen, is iets anders. Zijn ouders waren Nederlands, waarschijnlijk emigranten, dus je kunt het vergelijken met b.v. een Surinaams stel wat naar Nederland komt, de Nederlandse nationaliteit verkrijgt en hier een kind krijgen.
Zijn kinderen zijn natuurlijk weer wel Amerikaans of half Nederlands of zo, want sinds zijn geboorte zijn er meer dan 80 jaren verstreken. En zijn vrouw was Amerikaans.
Dit lijkt me ook niet de plaats voor een discussie over nationaliteiten en afkomst.quote:Op zaterdag 26 november 2011 16:20 schreef flyingpigsarecool het volgende:
[..]
Wat een fatsoenlijke en slimme manier om aan een discussie (of iets wat erop lijkt) deel te nemen zeg. Complimenten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |