abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:37:13 #251
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_102709602
Lily als je zo blijft lullen kan je altijd nog psychiater worden ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_102710138
Ik ken werkelijk niemand die al een opleidingsplek gyn had, voordat ie afgestudeerd was.. Overigens is klinische ervaring geen vereiste, want ik ken mensen die aangenomen zijn na alleen een MD/PHD-traject zonder ook maar een dag klinische ervaring.
Onderzoek regelen is easy, elke onderzoeksminded arts neemt maar al te graag gratis studentjes aan om dingen voor hem/haar te onderzoeken.

Verder is gyn tegenwoordig niet heel erg lastig meer om in opleiding te komen, als je het idd erg graag wilt en er alles voor over hebt en niet half autistisch bent, lukt het eigenlijk altijd wel. Ow en als je man bent helemaal.

Momenteel weet ik niet of ik er 100% voor wil gaan. Ben wel anios gyn inmiddels, maar hou gewoon niet van opereren en het hele bekkenbodemgedoe enzo.. Heb dan ook niet meegesoliciteerd de afgelopen ronde..
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:38:32 #253
208890 June.
Seriously?
pi_102713543
Nee, klopt, degene die ik ken die al een opleidingsplek heeft was niet voor gyn, maar voor longgeneeskunde (wat makkelijker ook wel wellicht om binnen te komen ;) )
Shine bright like a diamond.
pi_102713758
Vandaag lekker het kernkwadrantenspel gespeeld en een piramide gebouwd van bamboe onder leiding van een organisatiepsycholoog ... :')
pi_102718050
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:44 schreef Honeymooner het volgende:

Verder is gyn tegenwoordig niet heel erg lastig meer om in opleiding te komen, als je het idd erg graag wilt en er alles voor over hebt en niet half autistisch bent, lukt het eigenlijk altijd wel. Ow en als je man bent helemaal.

des te beter ;) dat bedoelde ik ook te zeggen. Behalve het man-stukje. Ik weet het trouwens ook nog niet zeker. Ik zei alleen dat de kans reeel is. Maar ik ben er nog niet helemaal uit
pi_102718067
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:37 schreef Pluizel het volgende:
Lily als je zo blijft lullen kan je altijd nog psychiater worden ;)
waar slaat dat nou weer op
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 00:08:26 #257
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_102718615
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat zou ik ook niet over mijn kant laten gaan.
pi_102724760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:42 schreef dotKoen het volgende:
(...) een piramide gebouwd van bamboe onder leiding van een organisatiepsycholoog ... :')
Wtf :') _O- _O-
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:58:12 #259
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_102724935
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

gewoon, lang, ietwat zweverig verhaal dat je vertelde over geluk en wilskracht ik weet ik veel wat.

verder niks naars hoor
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 10:38:10 #260
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_102726149
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:58 schreef Pluizel het volgende:

[..]

gewoon, lang, ietwat zweverig verhaal dat je vertelde over geluk en wilskracht ik weet ik veel wat.

verder niks naars hoor
Over natrappen gesproken. :o
pi_102732910
Beste Kardinaal,

Wie zet het eerste herpes plaatje in dat juweeltje van een topique?
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 15:59:00 #262
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_102737413
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:58 schreef Reintji het volgende:
Beste Kardinaal,

Wie zet het eerste herpes plaatje in dat juweeltje van een topique?
Starla, die heeft kiekjes van eigen doos. :P
pi_102750196
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:52 schreef iofn het volgende:

[..]

Wtf :') _O- _O-
Tsja, het onderwerp van onze themabijeenkomst deze keer was 'samenwerken'. Dan krijg je dat. Volgende keer is het iets als 'omgaan met fouten' ofzo.

Ga voor kindergeneeskunde trouwens naar Doetinchem en voor gyn naar Den Bosch...

[ Bericht 1% gewijzigd door dotKoen op 05-10-2011 21:28:49 ]
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:30:43 #264
208890 June.
Seriously?
pi_102750677
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:22 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Tsja, het onderwerp van onze themabijeenkomst deze keer was 'samenwerken'. Dan krijg je dat. Volgende keer is het iets als 'omgaan met fouten' ofzo.

Ga voor kindergeneeskunde trouwens naar Doetinchem en voor gyn naar Den Bosch...
Moesten wij ook, we hadden de opdracht om een icosaëder te bouwen :P
pi_102750794
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:30 schreef June. het volgende:

[..]

Moesten wij ook, we hadden de opdracht om een icosaëder te bouwen :P
Het ging niet echt soepel bij ons :') Ruim over de tijd heen ...
pi_102752567
Iemand hier weet dit vast! Vandaag op college was er een oncoloog die aan het praten was over incidentie en prevalentie van kanker, en hoe dat allemaal ging stijgen en PANIEKK!!!! enzo. Nu zei hij eerst dat alle patiënten die ooit kanker gehad hebben meetellen voor de prevalentie, maar later zei hij dat hij hoopte dat door betere behandelingen (=meer genezingen) de prevalentie zou dalen/minder zou stijgen. Dus nu ben ik in verwarring, telt een genezen kankerpatiënt nou wel of niet mee in de prevalentiecijfers?
pi_102753370
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:04 schreef Merel1808 het volgende:
Iemand hier weet dit vast! Vandaag op college was er een oncoloog die aan het praten was over incidentie en prevalentie van kanker, en hoe dat allemaal ging stijgen en PANIEKK!!!! enzo. Nu zei hij eerst dat alle patiënten die ooit kanker gehad hebben meetellen voor de prevalentie, maar later zei hij dat hij hoopte dat door betere behandelingen (=meer genezingen) de prevalentie zou dalen/minder zou stijgen. Dus nu ben ik in verwarring, telt een genezen kankerpatiënt nou wel of niet mee in de prevalentiecijfers?
Ik neem aan dat hij patiënten bedoelt die genezen worden door adjuvante therapie. Die leven langer, en dus ook langer met de diagnose kanker, waardoor ze meetellen in prevalentiecijfers. 'Vroeger' gingen die gewoon veel sneller dood. Zie ook de veelgehoorde term dat kanker een chronische ziekte is geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 05-10-2011 22:44:50 ]
pi_102753745
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:19 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij patiënten bedoelt die genezen worden door adjuvante therapie. Die leven langer, en dus ook langer met de diagnose kanker, waardoor ze meetellen in prevalentiecijfers. 'Vroeger' gingen die gewoon veel sneller door. Zie ook de veelgehoorde term dat kanker een chronische ziekte is geworden.
Maar als je mensen langer laat leven met kanker door betere behandelingen, zouden je prevalentiecijfers toch juist omhoog gaan, omdat je op een bepaald tijdstip meer mensen hebt met kanker, omdat er minder dood gaan?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:41:22 #269
208890 June.
Seriously?
pi_102754539
Volgens mij ben je in de war met incidentie. De prevalentie gaat stijgen, maar de incidentie zal door preventie afnemen.
quote:
De prevalentie van een aandoening is het aantal gevallen per duizend of per honderdduizend op een specifiek moment in de bevolking.

Het begrip prevalentie moet niet worden verward met incidentie dat het aantal nieuwe gevallen in een bepaald tijdvak aangeeft. Een hoge prevalentie van een bepaalde ziekte in een bepaald gebied betekent dat er veel mensen aanwezig zijn die aan die ziekte lijden. Bij een ziekte die vaak een langdurig of chronisch verloop heeft, kan een beperkte incidentie van die ziekte toch tot een vrij hoge prevalentie leiden.
pi_102754977
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:41 schreef June. het volgende:
Volgens mij ben je in de war met incidentie. De prevalentie gaat stijgen, maar de incidentie zal door preventie afnemen.

[..]

Ik snap de principes van de beide begrippen wel, maar ik ben in de war door wat die man zei.

Eerst zei hij: "De prevalentie is het aantal mensen dat op enig moment kanker heeft (ziek), of heeft gehad (genezen)." Met betere behandeling zou de prevalentie dan moeten stijgen (want, mensen leven langer met kanker, en worden meer genezen, dus leven langer na kanker).

Later zei hij: "Ik hoop dat door betere behandelingen de prevalentie zal dalen." Als de prevalentie daalt doordat je betere behandelingen hebt (en dus meer mensen geneest), tel je dus genezen ex-kankerpatiënten niet mee voor de prevalentie.

Tel je dan dus die genezen patiënten wel of niet mee voor de prevalentie? Ik had het eigenlijk nog willen vragen aan het eind van het college, maar dat ben ik vergeten.
pi_102755031
June: Tot en met CKO5n hoef je toch maar capita selecta te doen? Voor mij na morgen dus nog 2 keer? Heb er namelijk wel genoeg van zeta-potentialen en crosslinking tussen gelnanodeeltjes }:|
pi_102755206
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:50 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik snap de principes van de beide begrippen wel, maar ik ben in de war door wat die man zei.

Eerst zei hij: "De prevalentie is het aantal mensen dat op enig moment kanker heeft (ziek), of heeft gehad (genezen)." Met betere behandeling zou de prevalentie dan moeten stijgen (want, mensen leven langer met kanker, en worden meer genezen, dus leven langer na kanker).
Ik heb nog nooit gehoord dat echt genezen patiënten worden meegeteld bij de prevalentie. Meestal tellen ze nog een aantal recidiefvrije jaren mee, voordat ze definitief genezen worden verklaard
quote:
Later zei hij: "Ik hoop dat door betere behandelingen de prevalentie zal dalen." Als de prevalentie daalt doordat je betere behandelingen hebt (en dus meer mensen geneest), tel je dus genezen ex-kankerpatiënten niet mee voor de preventie.

Tel je dan dus die genezen patiënten wel of niet mee voor de prevalentie? Ik had het eigenlijk nog willen vragen aan het eind van het college, maar dat ben ik vergeten.
Wordt hier niet de verschuiving van 'traditionele' adjuvante therapie (waarbij mensen lang in follow-up blijven omdat nog niet zeker is of ze gecureerd zijn en omdat de behandeling sowieso lang duurt) naar betere, gerichtere therapie die veel sneller curatief is bedoeld? Daarmee genees je mensen direct en tellen ze dus minder lang mee in de prevalentie.
pi_102756233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:50 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Later zei hij: "Ik hoop dat door betere behandelingen de prevalentie zal dalen." Als de prevalentie daalt doordat je betere behandelingen hebt (en dus meer mensen geneest), tel je dus genezen ex-kankerpatiënten niet mee voor de prevalentie.

Klik

Denk aan zorgprevalentie en denk aan het feit dat de prevalentie afhankelijk is van de incidentie.
pi_102757398
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:38 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Over natrappen gesproken. :o
Maakt niet uit. Uiteindelijk bereik ik wel altijd wat ik wil hehe.

Vandaag 1e dag neurologie coschap. En ik begon het coschap heel toepasselijk met onverklaarbare
hoofdpijn waardoor ik een patiënt bijna onderkotste. Hoezo omgekeerde wereld *fail*
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:43:22 #275
208890 June.
Seriously?
pi_102767617
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:51 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Uiteindelijk bereik ik wel altijd wat ik wil hehe.

Inderdaad, wel ietwat naïef ja :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')