Misschien mis je onbewust een soort begeleiding, terwijl je dat misschien in de realiteit niet nodig hebt of los moet laten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:30 schreef lifeincolours het volgende:
Ik zag net tot mijn grote verbazing dat we naar mijn weten op fok geen Droomtopic hebben !
Het is misschien leuk om hier je dromen neer te zetten die veel indruk op je hebben gemaakt en wie weet kunnen we die dan samen uitleggen ofzo?..
Zo had ik vannacht een droom over mijn oude middelbare school.
Vorig jaar mei ben ik geslaagd, en ik moet toe geven dat ik het er toch best moeilijk mee heb deze periode en plek los te laten.. ik mis mijn vrienden, ik mis het gezellige gebouw, de leuke leraren, leuke vakken etc..het was echt mijn tweede thuis.
Nu heb ik een tussenjaar waar in ik werk en is mijn leven ineens een stuk.. volwassener en killer.
Het lijkt alsof die roze wolk waar in ik leefde ineens uit elkaar geknapt is.
In ieder geval, ik droomde dus dat ik op mijn school bezig was met een open dag voor de komende nieuwe leerlingen.
Daarnaast heb ik een coördinator gehad die ik helemaal geweldig vond, hij hielp me met bepaalde dingetjes waar ik het toch wel moeilijk mee had, en we hadden altijd iets..een soort van speciale band..(misschien vond ik hem ergens wel leuk??).In ieder geval ..hij interesseerde me enorm.
Ik stond in het kermis gedeelte waar we suikerspinnen draaide, popcorn pofte etc, en het was een hele warme zomerdag.
Ik merkte dat ik constant expres langs mijn oude coördinator liep om hem te kunnen zien, maar hij zag mij niet, en ik kon de deur in het glazen raam ook niet vinden waar hij achter stond.
Toen ineens zat ik in een lokaal waarin we een vak kregen dat ik nog nooit had gehad, en het was heel belangrijk dat je het begreep, en dat deed ik dus niet.
Totaal overstuur begon ik over de gangen te rennen op zoek naar die coördinator, tot ik ineens keihard tegen hem opknalde.
In tegenstelling tot heftige seks/innig zoenen/ of ieder ander ding dat met aantrekkingskracht en verlangen te maken hebben, veranderde ik in een klein zes jarig meisje, gaf hij me een kus op mijn voorhoofd, pakte hij me bij mijn hand, en bracht hij me weer naar die zomerse open dag waar mijn droom begon..
Ik loop er al de hele dag mee rond en het voelt ook alsof ik nog niet helemaal wakker ben omdat het zo'n intense droom was..
Okay, ik ben benieuwd naar jullie uitleg/dromen.
Een neuroloog kan mij nog zo veel zeggen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:50 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Ik zal het stuk zo nog even zoeken, maar volgens een paar bekende neurologen is het zo dat dromen niets betekenen, het zijn slechts willekeurige herrnineringen die je hersenen afspelen, dat doen ze in een voor jou op dat moment logisch verhaal. Dromen uitleggen kan dus niet aangezien een droom verder geen betekenis heeft.
Inderdaad, zoals ik in mijn post (vide supra) heb aangegeven.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:50 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Ik zal het stuk zo nog even zoeken, maar volgens een paar bekende neurologen is het zo dat dromen niets betekenen, het zijn slechts willekeurige herrnineringen die je hersenen afspelen, dat doen ze in een voor jou op dat moment logisch verhaal. Dromen uitleggen kan dus niet aangezien een droom verder geen betekenis heeft.
quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:14 schreef heartz het volgende:
[..]
Een neuroloog kan mij nog zo veel zeggen.
Maar ik heb dromen die zeker uitkomen.
Je kan bijv ook waarschuwingen in je dromen krijgen. Waarschijnlijk niet iedereen.
Maar ik ben benieuwd waarom het niet kan, terwijl ik dat toch ervaar.
Moet ik dat zien als bewijs?quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:16 schreef yarnamc het volgende:
[..]
Inderdaad, zoals ik in mijn post (vide supra) heb aangegeven.
[..]
Ik heb nu 4 keer over mijn dochtertje gedroomd.quote:
Ik pak even het boldgedeelte eruit. Als iemand ziek is kun je die verandering waarnemen in de adem. Het stinkt niet maar ruikt heel anders, Bij een zware longpatient weet je werkelijk niet wat je mee kunt maken qua reukgebeuren. Maar bij veel ziekgebeuren, en zelfs een verkoudheid kun je het ruiken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:31 schreef heartz het volgende:
[..]
Moet ik dat zien als bewijs?
[..]
Ik heb nu 4 keer over mijn dochtertje gedroomd.
Na alle 4 keren is ziek geworden. Ik droom voor de rest nooit over haar.
Zo heb ik meer dromen gehad. Maar ik zal ze niet allemaal uiteen zetten, aangezien het sowieso moeilijk te na te gaan is.
Het is onmogelijk voor een mens instinctief of intuitief aan te voelen (dmv bijv dromen) wat hem te wachten staat?
Het onbewuste kan geen sein zenden dmv dromen?
Misschien heeft niet iedereen het vermogen, net als hoe niet iedereen het vermogen heeft te kunnen zingen of te kunnen dansen op de maat.
Het dromen over helder water is een goed teken.
Het dromen over een overstroming is geen goed teken.
Als jij nou pas ben gaan zwemmen of je hebt nagedacht over water dan zal het daar vandaan komen. Ben je er helemaal niet bezig dan kan het onbewuste jouw een sein geven dmv een droom.
Het is niet zo dat alle dromen per definitie de toekomst weergeven.
Maar om nou zo vast te stellen dat het onmogelijk is, is in mijn ogen onzin.
Dat zou kunnen. Geuren blijken een belangrijke rol te kunnen spelen bij het onderbewustzijn.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik pak even het boldgedeelte eruit. Als iemand ziek is kun je die verandering waarnemen in de adem. Het stinkt niet maar ruikt heel anders, Bij een zware longpatient weet je werkelijk niet wat je mee kunt maken qua reukgebeuren. Maar bij veel ziekgebeuren, en zelfs een verkoudheid kun je ruiken.
Misschien pik je dit onbewust op en maak je je dan zorgen over je dochter en droom je erover.
quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:51 schreef Molurus het volgende:
Of het geuren zijn of iets anders weet ik niet, maar deze kat heeft er een feilloos gevoel voor.
Honden in elk geval wel. Je kunt het ze niet vragen, maar alle tekenen zijn er: 'praten' in de slaap, poten bewegen alsof ze rennen (terwijl ze liggen), en het belangrijkste: rapid eye movement, snel bewegen van de ogen. Ik schat dat de meeste enigszins ontwikkelde zoogdieren dromen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:58 schreef heartz het volgende:
[..]![]()
Zou het de electrische deken zijn?
Ik heb me altijd afgevraagd of dieren eigenlijk kunnen dromen...
Denk je dat een hond of dier zijn droom ook zou kunnen herinneren?quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Honden in elk geval wel. Je kunt het ze niet vragen, maar alle tekenen zijn er: 'praten' in de slaap, poten bewegen alsof ze rennen (terwijl ze liggen), en het belangrijkste: rapid eye movement, snel bewegen van de ogen. Ik schat dat de meeste enigszins ontwikkelde zoogdieren dromen.
Dat maak ik best vaak mee, maar meestal gaat de droom dan wel verder met een 'twist'.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:14 schreef heartz het volgende:
Of als je wakker wordt en je gaat slapen en een droom gaat gewoon weer verder...
Iemand dat wel es ervaren?
quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat maak ik best vaak mee, maar meestal gaat de droom dan wel verder met een 'twist'.![]()
quote:Of dieren hun dromen onthouden weet ik niet. Honden schijnen sowieso al geen al te best (korte termijn) geheugen te hebben.
Deze hond heeft in ieder geval geen nachtmerrie.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Honden in elk geval wel. Je kunt het ze niet vragen, maar alle tekenen zijn er: 'praten' in de slaap, poten bewegen alsof ze rennen (terwijl ze liggen), en het belangrijkste: rapid eye movement, snel bewegen van de ogen. Ik schat dat de meeste enigszins ontwikkelde zoogdieren dromen.
Edit:
Hond die een nachtmerrie heeft![]()
Lucide dromen die je kunt sturen zijn FTW.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:14 schreef heartz het volgende:
Of als je wakker wordt en je gaat slapen en een droom gaat gewoon weer verder...
Iemand dat wel es ervaren?
Hoe kan je ontkrachten dat een droom betekenis heeft? Hoe zou je kunnen weten dat een droom wel of geen betekenis heeft?quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:50 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Wij kunnen inderdaad onmogelijk al jouw -eventueel paranormale- dromen nagaan, onder meer omdat de dromer kan liegen, hij de dromen na het wakker worden bewust of onbewust kan vervormen, ....quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:31 schreef heartz het volgende:
[..]
Moet ik dat zien als bewijs?
[..]
Ik heb nu 4 keer over mijn dochtertje gedroomd.
Na alle 4 keren is ziek geworden. Ik droom voor de rest nooit over haar.
Zo heb ik meer dromen gehad. Maar ik zal ze niet allemaal uiteen zetten, aangezien het sowieso moeilijk te na te gaan is.
Het is onmogelijk voor een mens instinctief of intuitief aan te voelen (dmv bijv dromen) wat hem te wachten staat?
Het onbewuste kan geen sein zenden dmv dromen?
Misschien heeft niet iedereen het vermogen, net als hoe niet iedereen het vermogen heeft te kunnen zingen of te kunnen dansen op de maat.
Het dromen over helder water is een goed teken.
Het dromen over een overstroming is geen goed teken.
Als jij nou pas ben gaan zwemmen of je hebt nagedacht over water dan zal het daar vandaan komen. Ben je er helemaal niet bezig dan kan het onbewuste jouw een sein geven dmv een droom.
Het is niet zo dat alle dromen per definitie de toekomst weergeven.
Maar om nou zo vast te stellen dat het onmogelijk is, is in mijn ogen onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |