abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102143271
Hallo allemaal,

(ik heb al andere topics over dit onderwerp gelezen maar die gaven me geen goed antwoord)

op 1 oktober verhuizen ik en mijn vriendin naar een huisje in Noordwijk aan zee. we gaan voor het eerst samenwonen en dachten alles goed te hebben gecheckt voor we tekenden. alles is goed aan het huisje behalve dat we geen kabel of telefoonlijn hebben. wij dachten toen we dit hoorden dat we wel via het dubbel digitaal pakket van kpn internet en tv konden krijgen (tv dan via digitenne dat bij dat pakket zit) echter blijkt dat hoe misleidend dan ook je alsnog een telefoonlijn nodig hebt om modem op aan te sluiten voor het internet. de enige oplossing is dan nog de dongel van kpn en eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op slakkentraag internet dat ik ook nog eens maar op 1 computer tegelijk kan gebruiken. ik wil gewoon aan school kunnen werken en spelletjes kunnen spelen op mijn eigen en mijn vriendin haar laptop tegelijk. is er alsjeblieft iemand die een goed idee heeft hoe ik internet kan krijgen? en kom niet met van die internet via gasleiding en experimentele projecten met draadloos internet voor hele dorpen want dat is heus niet mogelijk op dit moment en al zou dat zo zijn zou het veel te duur zijn voor dit studentje. Ik hoop dat er een held met een oplossing komt :)

alvast bedankt!!!!
pi_102143518
Is het adres niet geschakeld in het netwerk of zit er gewoon geen Wandcontactdoos oid in de woning ?

Als dat laatste: Bellen naar je provider zodat ze de aansluiting in orde maken. Dit kost je meestal niets.

Sowieso kan een provider nagaan of jouw adres geschakeld is en of de woning klaar is voor gebruik van internet & telefonie.
pi_102143554
Damn, ik ben helemaal buiten adem na het lezen van de OP.
pi_102143969
Een deal met je buren sluiten dan vanaf hun router utp kabel cat.5 of 6 trekken naar jou huis(kan zonder problemen 100 meter lang zijn) en internetten maar.
pi_102144138
sorry dat het een lab tekst is :P maar ik heb hier echt een probleem :(

en voor de reactie van dutchman:

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:58 schreef DutchMan0211 het volgende:
Is het adres niet geschakeld in het netwerk of zit er gewoon geen Wandcontactdoos oid in de woning ?

Als dat laatste: Bellen naar je provider zodat ze de aansluiting in orde maken. Dit kost je meestal niets.

Sowieso kan een provider nagaan of jouw adres geschakeld is en of de woning klaar is voor gebruik van internet & telefonie.
wou ik nog even wat extra info geven over mijn huisje, ik weet allemaal niet precies hoe het werkt vandaar. het huisje dat ik met mijn vriendin betrek is een zomerhuisje op nummer 23a het is nummer 23a omdat het is gebouwd op een stuk grond van nummer 23 (waar de makelaar ook woont) en ik weet dus niet of mijn woning als een officieel zelfstandig huis word gezien want het word beschreven als een zomerhuis.

en wat bedoel je met wand contactdoos? gewoon een voor stekkers? want ja ik heb stopcontacten (hoop niet dat dit te dom klinkt)

er heeft wel ooit een kabel gezeten in het huisje want de aansluiting is nog aanwezig echter heeft de makelaar (die dus op nummer 23 woont) de kabel opgezegd. ik weet niet of ik hier iets mee kan, maar de makelaar praatte er over alsof ik dat ding maar moest vergeten.

hoop dat deze aanvullende info helpt.
pi_102144224
Als er een kabelaansluiting is kun je daar gewoon weer een abonnement op nemen.
  maandag 19 september 2011 @ 17:16:42 #8
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_102144277
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:13 schreef beaterz het volgende:

[..]

wou ik nog even wat extra info geven over mijn huisje, ik weet allemaal niet precies hoe het werkt vandaar. het huisje dat ik met mijn vriendin betrek is een zomerhuisje op nummer 23a het is nummer 23a omdat het is gebouwd op een stuk grond van nummer 23 (waar de makelaar ook woont) en ik weet dus niet of mijn woning als een officieel zelfstandig huis word gezien want het word beschreven als een zomerhuis.

en wat bedoel je met wand contactdoos? gewoon een voor stekkers? want ja ik heb stopcontacten (hoop niet dat dit te dom klinkt)

er heeft wel ooit een kabel gezeten in het huisje want de aansluiting is nog aanwezig echter heeft de makelaar (die dus op nummer 23 woont) de kabel opgezegd. ik weet niet of ik hier iets mee kan, maar de makelaar praatte er over alsof ik dat ding maar moest vergeten.

hoop dat deze aanvullende info helpt.
Gewoon de kabelprovider bellen en een internetverbinding aanvragen op dat subadres, dan vertellen zij je vanzelf wel of het wel/niet kan. Dit kun je ook doen bij adsl trouwens.
pi_102144284
quote:
is dit echt of een grap? het is internet via riool toch?
  maandag 19 september 2011 @ 17:19:58 #10
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102144403
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:16 schreef beaterz het volgende:
Haha:

TiSP for Enterprise
We're actively developing a higher-performance version of TiSP specifically tailored to small and medium-sized businesses, including 24-hour, on-site technical support in the event of backup problems, brownouts and data wipes.

:D
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102144500
quote:

[..]

_O- _O- _O-
pi_102144533
quote:

[..]

Het is van google!
  PR/Manusje van alles maandag 19 september 2011 @ 17:25:53 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102144638
Ik heb het ook, je moet wel ff bij de gemeente aangeven dat ze je aansluiten. Want anders doet je kabeltje niets in het riool.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102144658
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:13 schreef beaterz het volgende:

[..]

Ik wou nog even wat extra info geven over mijn huisje, ik weet allemaal niet precies hoe het werkt vandaar. Het huisje dat ik met mijn vriendin betrek is een zomerhuisje op nummer 23a. Het is nummer 23a omdat het is gebouwd op een stuk grond van nummer 23 (waar de makelaar ook woont) en ik weet dus niet of mijn woning als een officieel zelfstandig huis wordt gezien want het wordt beschreven als een zomerhuis.

En wat bedoel je met wand contactdoos? gewoon een voor stekkers? want ja ik heb stopcontacten (hoop niet dat dit te dom klinkt)

Er heeft wel ooit een kabel gezeten in het huisje want de aansluiting is nog aanwezig echter heeft de makelaar (die dus op nummer 23 woont) de kabel opgezegd. Ik weet niet of ik hier iets mee kan, maar de makelaar praatte er over alsof ik dat ding maar moest vergeten.

Hoop dat deze aanvullende info helpt.
Verdacht kletsverhaal van die makelaar, wellicht is er geen officiėle kabelaansluiting in 23a maar heeft hij de kabel van nummer 23 vroeger doorgetrokken en inmiddels opgezegd, zodat deze niet meer werkt en je deze ook niet aan kunt laten sluiten, tenzij de bewoner van 23 weer een abonnement neemt. Met wandcontactdoos voor kabel wordt een contactdoos bedoeld met twee aansluitingen voor coaxkabels, eentje voor TV en eentje voor FM radio. Bel Ziggo, want die levert kabel in Noordwijk aan Zee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 19-09-2011 17:32:33 ]
pi_102144967
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik heb het ook, je moet wel ff bij de gemeente aangeven dat ze je aansluiten. Want anders doet je kabeltje niets in het riool.
weet je dat zeker want dit staat bij de F.A.Q:
In what countries is this service available?
TiSP is available today in the U.S. and Canada. Google has formed an international consortium of utility companies, sewage system experts, toilet manufacturers, and plumbers to develop solutions to the many problems facing all "dark porcelain"-based data-delivery innovators.
pi_102145069
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:33 schreef beaterz het volgende:

[..]

weet je dat zeker want dit staat bij de F.A.Q:
In what countries is this service available?
TiSP is available today in the U.S. and Canada. Google has formed an international consortium of utility companies, sewage system experts, toilet manufacturers, and plumbers to develop solutions to the many problems facing all "dark porcelain"-based data-delivery innovators.
Ja, bel gewoon even met de gemeente. En neem het gesprek even op en post het hier, dan kunnen wij aan de hand van de reactie van de gemeente wel aangeven wat handig voor je is.
pi_102145454
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:26 schreef Riparius het volgende:

[..]

Verdacht kletsverhaal van die makelaar, wellicht is er geen officiėle kabelaansluiting in 23a maar heeft hij de kabel van nummer 23 vroeger doorgetrokken en inmiddels opgezegd, zodat deze niet meer werkt en je deze ook niet aan kunt laten sluiten, tenzij de bewoner van 23 weer een abonnement neemt. Met wandcontactdoos voor kabel wordt een contactdoos bedoeld met twee aansluitingen voor coaxkabels, eentje voor TV en eentje voor FM radio. Bel Ziggo, want die levert kabel in Noordwijk aan Zee.
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:35 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, bel gewoon even met de gemeente. En neem het gesprek even op en post het hier, dan kunnen wij aan de hand van de reactie van de gemeente wel aangeven wat handig voor je is.
jammer maar ik heb al op internet gevonden dat dit een 1 april grap was uit 2007. hoe hard ik hier ook om heb gelachen, ik zou toch graag een serieus antwoord hebben op mijn vraag. ik ga morgen even op advies van riparius ziggo bellen het hopen dat het aangesloten kan worden en het niet te duur is maar ik heb er weinig hoop in. en het is trouwens precies wat je dacht, hij had zijn kabel doorgetrokken en inmiddels opgezegd. als er iemand nog een ander idee heeft zou dat geweldig zijn. ik post morgen wel of ik een oplossing met ziggo heb weten te bereiken.
pi_102145544
Als hij geen kabelabonnement heeft, kun je wel gewoon een abonnement nemen via zijn kabel. Mits hij het daar mee eens is natuurlijk.
pi_102145656
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:48 schreef KomtTijd... het volgende:
Als hij geen kabelabonnement heeft, kun je wel gewoon een abonnement nemen via zijn kabel. Mits hij het daar mee eens is natuurlijk.
dit zou inderdaad ook nog een optie zijn, al denk ik niet dat hij hier heel enthousiast over is. eerst hopen dat ziggo kan helpen en dan hem smeken om zijn kabel (a)
pi_102145713
Anders KPN bellen, die zijn verplicht op alle huishoudens een telefoonaansluiting te leggen. Kan je alleen wel dikke pieken kosten als ze daarvoor moeten gaan graven.
pi_102146074
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:51 schreef beaterz het volgende:

[..]

Dit zou inderdaad ook nog een optie zijn, al denk ik niet dat hij hier heel enthousiast over is. Eerst hopen dat Ziggo kan helpen en dan hem smeken om zijn kabel.
Ik zou dat smeken maar achterwege laten, jij koopt tenslotte een woning en betaalt daarvoor zonder dit soort grappen en grollen. Bovendien: zelfs al zou nummer 23 weer een Ziggo abonnement nemen, dan werkt internet bij jou hoogstwaarschijnlijk niet. Er moet daarvoor namelijk bij het AOP (abonnee overname punt) een nieuw scheidingsfilter worden aangebracht, en daar moet dan ook het kabelmodem op worden aangesloten. En guess what, dat AOP zit bij nummer 23 in de woning (waarschijnlijk in de meterkast). Het zit in ieder geval niet in jouw woning. Ziggo kan jouw woning uiteraard voorzien van een eigen kabelaansluiting, maar als daarvoor gegraven moet worden, dan gaat dat echt in de papieren lopen.
pi_102146668
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:16 schreef Doutzen het volgende:

[..]

Gewoon de kabelprovider bellen en een internetverbinding aanvragen op dat subadres, dan vertellen zij je vanzelf wel of het wel/niet kan. Dit kun je ook doen bij adsl trouwens.
Dit. Als de TV-kabel (door de eigenaar) doorverbonden is vanaf nummer 23 dan heeft Ziggo 23a niet in hun systeem staan en kun je er niets mee. Indien het echter een officiėle aansluiting is dan kun je daar van Ziggo gewoon een aansluiting op krijgen, zonder dat je iets met nummer 23 te maken heeft.

Gewoon even Ziggo bellen dus, die zien het gelijk!
pi_102156598
zou het ook mogelijk zijn dat als de kabel is doorgetrokken van nummer 23 om deze bij ziggo te laten registreren als nummer 23a waardoor deze door ons te gebruiken is zonder dat nummer 23 er nog last van heeft? zomaar een vraag hoor. denk niet dat dit gaat werken.
pi_102169327
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:21 schreef beaterz het volgende:
zou het ook mogelijk zijn dat als de kabel is doorgetrokken van nummer 23 om deze bij ziggo te laten registreren als nummer 23a waardoor deze door ons te gebruiken is zonder dat nummer 23 er nog last van heeft? zomaar een vraag hoor. denk niet dat dit gaat werken.
Nee, Ziggo moet echt zelf de infrastructuur daarvoor aanleggen. Overigens kun je gewoon de kosten daarvoor opvragen, als de kabel al zo dichtbij ligt is het vaak niet heel duur. M.i. dient je huisbaas dat te betalen, het lijkt mij niet onredelijk om bij een huurwoning een tv en/of telefoonaansluiting te verwachten.
pi_102177576
Is er geen wifi bij de buren wat je zou kunnen 'lenen'?
  woensdag 21 september 2011 @ 21:10:21 #27
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_102236904
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 17:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Anders KPN bellen, die zijn verplicht op alle huishoudens een telefoonaansluiting te leggen. Kan je alleen wel dikke pieken kosten als ze daarvoor moeten gaan graven.
Vakantiewoningen vallen daar niet onder...
(neemt niet weg dat KPN op kosten van de eigenaar vast wel een telefoonlijn wil aanleggen, maar dan zal TS tegen een bureaucratische muur aanlopen omdat het geen zelfstandige woning is)

TS, je zegt dat je alles al geregeld hebt. Hoe heb je dat gedaan met gas, water en electra? De inschrijving bij de gemeente en het rioolrecht?
So we just called him Fred
pi_102240747
als je nou eens gewoon aardig vraagt aan de makelaar [de man op nummer 23] of je op zijn adres ziggo mag nemen,

je hangt het modem op en geef hem in zijn huis ook internet. vanaf het modem ga met een goede utp kabel naar je tuinhuisje en je hebt daar ook internet. met tv kan hetzelfde. allebei profijt. (misschien zelfs kosten delen..)
------------_--------
  donderdag 22 september 2011 @ 08:20:01 #29
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_102250815
quote:
de enige oplossing is dan nog de dongel van kpn en eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op slakkentraag internet dat ik ook nog eens maar op 1 computer tegelijk kan gebruiken
3G is helemaal niet traag, je moet er alleen geen bittorrent op gebruiken. Meerder PCs moet je niet doen met een dongel, maar met een 3G router:
Tweakers.net pricewatch lijst 3G routers
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
  donderdag 22 september 2011 @ 14:42:08 #30
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_102260533
Via de satelliet kan ook, zowel up als download. Alleen WoW e.d. zal hem niet worden denk ik.
http://www.bysky.nl/index.php/Product_overzicht
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_102262756
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:20 schreef Heinlein het volgende:

[..]

3G is helemaal niet traag, je moet er alleen geen bittorrent op gebruiken. Meerder PCs moet je niet doen met een dongel, maar met een 3G router:
Tweakers.net pricewatch lijst 3G routers
mijn android gsm kan het ook.

TS gaat in het tuinhuisje wonen en ik zie nog veel problemen opkomen.
meneer 23 die bij een ruzie gewoon de modem uitzet.
vind het al flink dat die een wc heeft en niet in de tuin moet schijten :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')