wou ik nog even wat extra info geven over mijn huisje, ik weet allemaal niet precies hoe het werkt vandaar. het huisje dat ik met mijn vriendin betrek is een zomerhuisje op nummer 23a het is nummer 23a omdat het is gebouwd op een stuk grond van nummer 23 (waar de makelaar ook woont) en ik weet dus niet of mijn woning als een officieel zelfstandig huis word gezien want het word beschreven als een zomerhuis.quote:Op maandag 19 september 2011 16:58 schreef DutchMan0211 het volgende:
Is het adres niet geschakeld in het netwerk of zit er gewoon geen Wandcontactdoos oid in de woning ?
Als dat laatste: Bellen naar je provider zodat ze de aansluiting in orde maken. Dit kost je meestal niets.
Sowieso kan een provider nagaan of jouw adres geschakeld is en of de woning klaar is voor gebruik van internet & telefonie.
Gewoon de kabelprovider bellen en een internetverbinding aanvragen op dat subadres, dan vertellen zij je vanzelf wel of het wel/niet kan. Dit kun je ook doen bij adsl trouwens.quote:Op maandag 19 september 2011 17:13 schreef beaterz het volgende:
sorry dat het een lab tekst ismaar ik heb hier echt een probleem
en voor de reactie van dutchman:
[..]
wou ik nog even wat extra info geven over mijn huisje, ik weet allemaal niet precies hoe het werkt vandaar. het huisje dat ik met mijn vriendin betrek is een zomerhuisje op nummer 23a het is nummer 23a omdat het is gebouwd op een stuk grond van nummer 23 (waar de makelaar ook woont) en ik weet dus niet of mijn woning als een officieel zelfstandig huis word gezien want het word beschreven als een zomerhuis.
en wat bedoel je met wand contactdoos? gewoon een voor stekkers? want ja ik heb stopcontacten (hoop niet dat dit te dom klinkt)
er heeft wel ooit een kabel gezeten in het huisje want de aansluiting is nog aanwezig echter heeft de makelaar (die dus op nummer 23 woont) de kabel opgezegd. ik weet niet of ik hier iets mee kan, maar de makelaar praatte er over alsof ik dat ding maar moest vergeten.
hoop dat deze aanvullende info helpt.
is dit echt of een grap? het is internet via riool toch?quote:Op maandag 19 september 2011 17:12 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.google.com/tisp/install.html
Haha:quote:Op maandag 19 september 2011 17:16 schreef beaterz het volgende:
is dit echt of een grap? het is internet via riool toch?
quote:Op maandag 19 september 2011 17:16 schreef beaterz het volgende:
[..]
Het is van google!quote:Op maandag 19 september 2011 17:16 schreef beaterz het volgende:
[..]
Verdacht kletsverhaal van die makelaar, wellicht is er geen officiėle kabelaansluiting in 23a maar heeft hij de kabel van nummer 23 vroeger doorgetrokken en inmiddels opgezegd, zodat deze niet meer werkt en je deze ook niet aan kunt laten sluiten, tenzij de bewoner van 23 weer een abonnement neemt. Met wandcontactdoos voor kabel wordt een contactdoos bedoeld met twee aansluitingen voor coaxkabels, eentje voor TV en eentje voor FM radio. Bel Ziggo, want die levert kabel in Noordwijk aan Zee.quote:Op maandag 19 september 2011 17:13 schreef beaterz het volgende:
sorry dat het een lab tekst ismaar ik heb hier echt een probleem
en voor de reactie van dutchman:
[..]
Ik wou nog even wat extra info geven over mijn huisje, ik weet allemaal niet precies hoe het werkt vandaar. Het huisje dat ik met mijn vriendin betrek is een zomerhuisje op nummer 23a. Het is nummer 23a omdat het is gebouwd op een stuk grond van nummer 23 (waar de makelaar ook woont) en ik weet dus niet of mijn woning als een officieel zelfstandig huis wordt gezien want het wordt beschreven als een zomerhuis.
En wat bedoel je met wand contactdoos? gewoon een voor stekkers? want ja ik heb stopcontacten (hoop niet dat dit te dom klinkt)
Er heeft wel ooit een kabel gezeten in het huisje want de aansluiting is nog aanwezig echter heeft de makelaar (die dus op nummer 23 woont) de kabel opgezegd. Ik weet niet of ik hier iets mee kan, maar de makelaar praatte er over alsof ik dat ding maar moest vergeten.
Hoop dat deze aanvullende info helpt.
weet je dat zeker want dit staat bij de F.A.Q:quote:Op maandag 19 september 2011 17:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik heb het ook, je moet wel ff bij de gemeente aangeven dat ze je aansluiten. Want anders doet je kabeltje niets in het riool.
Ja, bel gewoon even met de gemeente. En neem het gesprek even op en post het hier, dan kunnen wij aan de hand van de reactie van de gemeente wel aangeven wat handig voor je is.quote:Op maandag 19 september 2011 17:33 schreef beaterz het volgende:
[..]
weet je dat zeker want dit staat bij de F.A.Q:
In what countries is this service available?
TiSP is available today in the U.S. and Canada. Google has formed an international consortium of utility companies, sewage system experts, toilet manufacturers, and plumbers to develop solutions to the many problems facing all "dark porcelain"-based data-delivery innovators.
quote:Op maandag 19 september 2011 17:26 schreef Riparius het volgende:
[..]
Verdacht kletsverhaal van die makelaar, wellicht is er geen officiėle kabelaansluiting in 23a maar heeft hij de kabel van nummer 23 vroeger doorgetrokken en inmiddels opgezegd, zodat deze niet meer werkt en je deze ook niet aan kunt laten sluiten, tenzij de bewoner van 23 weer een abonnement neemt. Met wandcontactdoos voor kabel wordt een contactdoos bedoeld met twee aansluitingen voor coaxkabels, eentje voor TV en eentje voor FM radio. Bel Ziggo, want die levert kabel in Noordwijk aan Zee.
jammer maar ik heb al op internet gevonden dat dit een 1 april grap was uit 2007. hoe hard ik hier ook om heb gelachen, ik zou toch graag een serieus antwoord hebben op mijn vraag. ik ga morgen even op advies van riparius ziggo bellen het hopen dat het aangesloten kan worden en het niet te duur is maar ik heb er weinig hoop in. en het is trouwens precies wat je dacht, hij had zijn kabel doorgetrokken en inmiddels opgezegd. als er iemand nog een ander idee heeft zou dat geweldig zijn. ik post morgen wel of ik een oplossing met ziggo heb weten te bereiken.quote:Op maandag 19 september 2011 17:35 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, bel gewoon even met de gemeente. En neem het gesprek even op en post het hier, dan kunnen wij aan de hand van de reactie van de gemeente wel aangeven wat handig voor je is.
dit zou inderdaad ook nog een optie zijn, al denk ik niet dat hij hier heel enthousiast over is. eerst hopen dat ziggo kan helpen en dan hem smeken om zijn kabel (a)quote:Op maandag 19 september 2011 17:48 schreef KomtTijd... het volgende:
Als hij geen kabelabonnement heeft, kun je wel gewoon een abonnement nemen via zijn kabel. Mits hij het daar mee eens is natuurlijk.
Ik zou dat smeken maar achterwege laten, jij koopt tenslotte een woning en betaalt daarvoor zonder dit soort grappen en grollen. Bovendien: zelfs al zou nummer 23 weer een Ziggo abonnement nemen, dan werkt internet bij jou hoogstwaarschijnlijk niet. Er moet daarvoor namelijk bij het AOP (abonnee overname punt) een nieuw scheidingsfilter worden aangebracht, en daar moet dan ook het kabelmodem op worden aangesloten. En guess what, dat AOP zit bij nummer 23 in de woning (waarschijnlijk in de meterkast). Het zit in ieder geval niet in jouw woning. Ziggo kan jouw woning uiteraard voorzien van een eigen kabelaansluiting, maar als daarvoor gegraven moet worden, dan gaat dat echt in de papieren lopen.quote:Op maandag 19 september 2011 17:51 schreef beaterz het volgende:
[..]
Dit zou inderdaad ook nog een optie zijn, al denk ik niet dat hij hier heel enthousiast over is. Eerst hopen dat Ziggo kan helpen en dan hem smeken om zijn kabel.
Dit. Als de TV-kabel (door de eigenaar) doorverbonden is vanaf nummer 23 dan heeft Ziggo 23a niet in hun systeem staan en kun je er niets mee. Indien het echter een officiėle aansluiting is dan kun je daar van Ziggo gewoon een aansluiting op krijgen, zonder dat je iets met nummer 23 te maken heeft.quote:Op maandag 19 september 2011 17:16 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Gewoon de kabelprovider bellen en een internetverbinding aanvragen op dat subadres, dan vertellen zij je vanzelf wel of het wel/niet kan. Dit kun je ook doen bij adsl trouwens.
Nee, Ziggo moet echt zelf de infrastructuur daarvoor aanleggen. Overigens kun je gewoon de kosten daarvoor opvragen, als de kabel al zo dichtbij ligt is het vaak niet heel duur. M.i. dient je huisbaas dat te betalen, het lijkt mij niet onredelijk om bij een huurwoning een tv en/of telefoonaansluiting te verwachten.quote:Op maandag 19 september 2011 21:21 schreef beaterz het volgende:
zou het ook mogelijk zijn dat als de kabel is doorgetrokken van nummer 23 om deze bij ziggo te laten registreren als nummer 23a waardoor deze door ons te gebruiken is zonder dat nummer 23 er nog last van heeft? zomaar een vraag hoor. denk niet dat dit gaat werken.
Vakantiewoningen vallen daar niet onder...quote:Op maandag 19 september 2011 17:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Anders KPN bellen, die zijn verplicht op alle huishoudens een telefoonaansluiting te leggen. Kan je alleen wel dikke pieken kosten als ze daarvoor moeten gaan graven.
3G is helemaal niet traag, je moet er alleen geen bittorrent op gebruiken. Meerder PCs moet je niet doen met een dongel, maar met een 3G router:quote:de enige oplossing is dan nog de dongel van kpn en eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op slakkentraag internet dat ik ook nog eens maar op 1 computer tegelijk kan gebruiken
mijn android gsm kan het ook.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:20 schreef Heinlein het volgende:
[..]
3G is helemaal niet traag, je moet er alleen geen bittorrent op gebruiken. Meerder PCs moet je niet doen met een dongel, maar met een 3G router:
Tweakers.net pricewatch lijst 3G routers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |