abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102132239
Hebben de wat ouderen onder ons ervaring met een nieuwe grote liefde, die als donderslag uit heldere hemel ontstaat, of ben je hier bedachtzamer in en moeten die dingen groeien?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102132523
TS begint dan maar.
Sinds het 40+ bestaat, Lees ik de posten van een bepaalde niet nader te benoemen persoon door, en ik merk dat ik daar steeds aan moet denken. Bijna obsessief moet ik in de ochtend als eerste lezen wat die persoon geschreven heeft. Gelukkig heb ik toch heel sterk het gevoel dat het wederzijds is. We hebben een leuk mailcontact gekregen, Ik heb kriebels in mijn buik. Net als toen ik nog een puber was
Nu heb ik wel het gevoel dat de persoon een spelletje met me speelt, en ook nog zo'n zelfde leuk contact met een ander heeft. :{
  maandag 19 september 2011 @ 10:46:07 #3
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_102132567
Verliefd worden op letters die iemand schrijft, had ik ook niet toen ik 12 was.
Maar ieder zijn ding. Ik hoop dat het wat wordt tussen jullie.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_102132660
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 10:46 schreef mazaru het volgende:
Verliefd worden op letters die iemand schrijft, had ik ook niet toen ik 12 was.
Maar ieder zijn ding. Ik hoop dat het wat wordt tussen jullie.
Juist als je ouder wordt lijken uiterlijkheden er minder toe te doen. Gaat het om hoe iemand denkt en hoe iemand in het leven staat. Juist omdat je elkaar niet ziet wordt er veel gepraat.
  maandag 19 september 2011 @ 10:51:51 #5
38396 mazaru
pi_102132702
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:50 schreef seasushi het volgende:

[..]

Juist als je ouder wordt lijken uiterlijkheden er minder toe te doen. Gaat het om hoe iemand denkt en hoe iemand in het leven staat. Juist omdat je elkaar niet ziet wordt er veel gepraat.
Maar verliefd worden doe je toch op een persoon? Die moet je in de ogen kunnen kijken, naar de stem kunnen luisteren, vibraties kunnen voelen?
Ik heb nooit kunnen snappen hoe mensen via een pencontact verliefd kunnen worden. Maar ik denk dat dat aan mij ligt.
  Moderator maandag 19 september 2011 @ 10:55:49 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_102132805
Nee, geen ervaring met een nieuwe liefde die als een donderslag bij heldere hemel is ontstaan, ik ben nogal voorzichtig geworden sinds mijn vorige relatie van bijna twee jaar geleden, waarbij ik flink besodemieterd ben.

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:50 schreef seasushi het volgende:

[..]

Dit herken ik wel: uiterlijk is een stuk minder belangrijk (of misschien wel: helemaal niet belangrijk), het gaat om de persoon, kun je met diegene praten, lachen, begrijp je elkaar.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 19 september 2011 @ 10:59:38 #7
38396 mazaru
pi_102132904
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2011 10:55 schreef Karina het volgende:
Nee, geen ervaring met een nieuwe liefde die als een donderslag bij heldere hemel is ontstaan, ik ben nogal voorzichtig geworden sinds mijn vorige relatie van bijna twee jaar geleden, waarbij ik flink besodemieterd ben.

[..]

Dit herken ik wel: uiterlijk is een stuk minder belangrijk (of misschien wel: helemaal niet belangrijk), het gaat om de persoon, kun je met diegene praten, lachen, begrijp je elkaar.
Maar hoe iemand schrijft zegt nog niets over hoe iemand is.
Letters kun je op je gemak neerzetten, weghalen, opnieuw beginnen.
Een echt gesprek zegt veel meer over iemand.
En zoals ik al in mijn vorige post zei, ik moet iemand in de ogen kunnen kijken. Niet om te zien of zijn ogen mooi zijn, maar om te voelen hoe de persoon is.

Ieder mens geeft ook vibraties af, die moeten ook kloppen, dat kun je niet aflezen uit wat iemand op een forum schrijft.
pi_102133022
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 10:51 schreef mazaru het volgende:

[..]

Maar verliefd worden doe je toch op een persoon? Die moet je in de ogen kunnen kijken, naar de stem kunnen luisteren, vibraties kunnen voelen?
Ik heb nooit kunnen snappen hoe mensen via een pencontact verliefd kunnen worden. Maar ik denk dat dat aan mij ligt.
Verliefd/aangetrokken voelen kan op meerdere manieren. Een stem of ogen kan idd je hart sneller doen laten slaan, maar je kunt ook op een andere wijze iemand interessant gaan vinden.

Voor jou is iemand zien heel belangrijk, maar wat seashusi zegt herken ik zelf ook heel sterk....je bent gezellig aan het posten in een subforum waar veel leeftijdsgenoten rondhangen en dan krijg je na verloop van tijd een bepaalde indruk van de mensen die daar rond hangen.

Als daar iemand tussen zit waarvan je merkt dat je op veel gebieden op (min of meer) dezelfde golflengte zit, dan wekt dat interesse, ga je contact zoeken, wat mailen en dan kan er een vonkje overspringen....je vindt dan iemand leuk om zijn/haar persoonlijkheid en ja, dat kan dus idd zonder iemand gezien te hebben.

Grote voordeel is dat je elkaar al hebt leren kennen, voordat je elkaar eventueel gaat zien ipv andersom en de uiterlijkheden worden idd een stuk minder belangrijk naarmate je ouder wordt....het moet niet extreem zijn, maar het is veel minder een dealbreaker als op jongere leeftijd is mijn ervaring.

Je goed en prettig voelen door iemand om wie je bent is priceless en ik moet eerlijk zeggen, dat ik dat gevoel hier na een paar maanden posten op het 40+ forum ook steeds meer ga krijgen bij een bepaald persoon....weet nog niet zo goed wat ik er mee moet, maar wel leuk om weer eens te ervaren. :s)
pi_102133046
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:44 schreef seasushi het volgende:
TS begint dan maar.
Sinds het 40+ bestaat, Lees ik de posten van een bepaalde niet nader te benoemen persoon door, en ik merk dat ik daar steeds aan moet denken. Bijna obsessief moet ik in de ochtend als eerste lezen wat die persoon geschreven heeft. Gelukkig heb ik toch heel sterk het gevoel dat het wederzijds is. We hebben een leuk mailcontact gekregen, Ik heb kriebels in mijn buik. Net als toen ik nog een puber was
Nu heb ik wel het gevoel dat de persoon een spelletje met me speelt, en ook nog zo'n zelfde leuk contact met een ander heeft. :{
dan kan je het gewoon toch vragen aan die persoon??? op deze leeftijd moeten er geen spelletjes gespeeld worden gewoon recht op de man vragen........succes ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_102133159
TS begint maar even opnieuw.
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:04 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Verliefd/aangetrokken voelen kan op meerdere manieren. Een stem of ogen kan idd je hart sneller doen laten slaan, maar je kunt ook op een andere wijze iemand interessant gaan vinden.

Voor jou is iemand zien heel belangrijk, maar wat seashusi zegt herken ik zelf ook heel sterk....je bent gezellig aan het posten in een subforum waar veel leeftijdsgenoten rondhangen en dan krijg je na verloop van tijd een bepaalde indruk van de mensen die daar rond hangen.

Als daar iemand tussen zit waarvan je merkt dat je op veel gebieden op (min of meer) dezelfde golflengte zit, dan wekt dat interesse, ga je contact zoeken, wat mailen en dan kan er een vonkje overspringen....je vindt dan iemand leuk om zijn/haar persoonlijkheid en ja, dat kan dus idd zonder iemand gezien te hebben.

Grote voordeel is dat je elkaar al hebt leren kennen, voordat je elkaar eventueel gaat zien ipv andersom en de uiterlijkheden worden idd een stuk minder belangrijk naarmate je ouder wordt....het moet niet extreem zijn, maar het is veel minder een dealbreaker als op jongere leeftijd is mijn ervaring.

Je goed en prettig voelen door iemand om wie je bent is priceless en ik moet eerlijk zeggen, dat ik dat gevoel hier na een paar maanden posten op het 40+ forum ook steeds meer ga krijgen bij een bepaald persoon....weet nog niet zo goed wat ik er mee moet, maar wel leuk om weer eens te ervaren. :s)
Fijn dat iemand mij begrijpt. Liefde als donderslag bij heldere hemel was misschien een wat overtrokken zin om mijn openingspost te beginnen, maar 40+ geeft toch een wat andere kijk op zaken, wetende dat het mensen van eigen leeftijd zijn.
En nee, ik ga dat niet op de man af vragen. Ervaringen uit het verleden hebben mij wel kwetsbaarder gemaakt en bang voor afwijzingen. Waar ik op mijn 28ste daar stoer en direct in was, ben ik op mijn 41ste een stuk voorzichtiger in geworden. Het is elke keer wachten op een reactie of een berichtje om bevestigd te worden.
Het klinkt puberaal, maar het voelt wel zo.
pi_102133219
ja hoor, het gebeurt nog steeds.
  maandag 19 september 2011 @ 11:12:54 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102133226
quote:

Weet je wie die ander is? Want dan kun je het toch gewoon vragen als je denkt dat hij er niet eerlijk over is. Of heb je het nog helemaal niet aan hem gevraagd?
Jullie zijn geen pubers meer, moet je toch gewoon kunnen vragen lijkt me :)
pi_102133242
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:10 schreef seasushi het volgende:
TS begint maar even opnieuw.

[..]

Fijn dat iemand mij begrijpt. Liefde als donderslag bij heldere hemel was misschien een wat overtrokken zin om mijn openingspost te beginnen, maar 40+ geeft toch een wat andere kijk op zaken, wetende dat het mensen van eigen leeftijd zijn.
En nee, ik ga dat niet op de man af vragen. Ervaringen uit het verleden hebben mij wel kwetsbaarder gemaakt en bang voor afwijzingen. Waar ik op mijn 28ste daar stoer en direct in was, ben ik op mijn 41ste een stuk voorzichtiger in geworden. Het is elke keer wachten op een reactie of een berichtje om bevestigd te worden.
ja maar luister, dan zit je weken je te verheugen. leuk mailcontakt etc.etc. en ga je twijfelen van vind ie me toch leuk of??? speelt hij een spelletje???? dan lijkt me de *klap* harder aan te komen, als je nu al twijfelt moet je gewoon niet doen en anders luisteren naar het stemmetje binnenin je.
pi_102133276
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Weet je wie die ander is? Want dan kun je het toch gewoon vragen als je denkt dat hij er niet eerlijk over is. Of heb je het nog helemaal niet aan hem gevraagd?
Jullie zijn geen pubers meer, moet je toch gewoon kunnen vragen lijkt me :)
Ik denk het wel, maar als ik dat op de man/vrouw af ga vragen lijk ik zo'n jaloers typje, en zo wil ik zeker niet overkomen.
pi_102133302
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:15 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar als ik dat op de man af ga vragen lijk is zo'n jaloers typje, en zo wil ik zeker niet overkomen.
nou je typt je hebt een erg leuk mailcontakt etc. etc. dus jullie hebben elkaar al meer over jullie zelf vertelt, nee hoor zal niet in onzekerheid gaan zitten gewoon vragen dan weet je ook waar je aan toe bent.
pi_102133412
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:10 schreef seasushi het volgende:

Het beroemde rugzakje wat we allemaal meedragen en tegelijkertijd enorm van balen dat het zoveel impact heeft op ons huidige gedrag. Je wilt graag dat je kwetsbaarheid in veilige handen is en als dat in het verleden vaker is misgegaan ga je dus heel, heel voorzichtig worden en blijft het bij het genieten van de contactjes die er wel zijn. Dat is iig wel veilig.

Stel dat hij initiatief naar jou toe zou ondernemen, zou je dan wel meer durven of is je beschermingsmechanisme te sterk geworden?
  maandag 19 september 2011 @ 11:22:24 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102133448
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:15 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar als ik dat op de man af ga vragen lijk is zo'n jaloers typje, en zo wil ik zeker niet overkomen.
Denk dat je het hem toch beter zelf even kunt vragen voordat hij dit topic leest en er op die manier achter moet komen wat je eigenlijk denkt ;)
pi_102133868
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het beroemde rugzakje wat we allemaal meedragen en tegelijkertijd enorm van balen dat het zoveel impact heeft op ons huidige gedrag. Je wilt graag dat je kwetsbaarheid in veilige handen is en als dat in het verleden vaker is misgegaan ga je dus heel, heel voorzichtig worden en blijft het bij het genieten van de contactjes die er wel zijn. Dat is iig wel veilig.

Stel dat hij initiatief naar jou toe zou ondernemen, zou je dan wel meer durven of is je beschermingsmechanisme te sterk geworden?
Ik heb geen flauw idee. de tijd zal het blijken. Toch is de angst om gemanipuleerd en bespeeld te worden vrij groot.
Dat beroemde onderbuikgevoel...
pi_102134090
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee. de tijd zal het blijken. Toch is de angst om gemanipuleerd en bespeeld te worden vrij groot.
Dat beroemde onderbuikgevoel...
Je maakt het jezelf niet makkelijk zeg. Kriebels in de buik, leuk (mail)contact, maar tegelijkertijd een doemscenario in je hoofd als het wel verder zou gaan.
Op die manier zul je nooit verder komen. Als hij gaat merken dat jij steeds de boot afhoudt, dan bloedt het uiteindelijk dood.

Als het contact goed is, dan moet er toch een moment zijn waar je je angst om gekwetst/bespeeld te worden bij hem kwijt moet kunnen om over die hobbel heen te gaan.
Weet je iig waar je aan toe bent. :)
pi_102134123
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:48 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je maakt het jezelf niet makkelijk zeg. Kriebels in de buik, leuk (mail)contact, maar tegelijkertijd een doemscenario in je hoofd als het wel verder zou gaan.
Op die manier zul je nooit verder komen. Als hij gaat merken dat jij steeds de boot afhoudt, dan bloedt het uiteindelijk dood.

Als het contact goed is, dan moet er toch een moment zijn waar je je angst om gekwetst/bespeeld te worden bij hem kwijt moet kunnen om over die hobbel heen te gaan.
Weet je iig waar je aan toe bent. :)
mooi verwoord :Y
pi_102134186
@Kingston
Ik bedoel niet de kriebels in de buik maar een onderbuik gevoel. Alsof er iets niet klopt.
Maar euhhhh.. Als ik een paar posts terug lees naar jouw reactie..... Ben jij zo'n held?
  Moderator maandag 19 september 2011 @ 12:48:51 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_102135625
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 10:59 schreef mazaru het volgende:

[..]

Maar hoe iemand schrijft zegt nog niets over hoe iemand is.
Letters kun je op je gemak neerzetten, weghalen, opnieuw beginnen.
Een echt gesprek zegt veel meer over iemand.
En zoals ik al in mijn vorige post zei, ik moet iemand in de ogen kunnen kijken. Niet om te zien of zijn ogen mooi zijn, maar om te voelen hoe de persoon is.

Ieder mens geeft ook vibraties af, die moeten ook kloppen, dat kun je niet aflezen uit wat iemand op een forum schrijft.
Ik denk dat je wel iets kunt opmaken over een persoon aan de hand van hoe diegene post. Als iemand bijvoorbeeld constant rascistische opmerkingen neerzet (ik noem even een extreem voorbeeld), dan weet je al genoeg.

Maar als je merkt dat iemand er ongeveer dezelfde smaak/ideeën op nahoudt als jij, dan kun je via email het contact opzoeken en daarna eventueel overgaan op een ontmoeting en dan inderdaad weet je pas echt hoe iemand is.

Maar dat neemt niet weg dat je zowel in een email als ook in een echt gesprek voor het lapje kunt worden gehouden, alleen heb je het IRL dan waarschijnlijk sneller in de gaten (of niet :') ).

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:52 schreef seasushi het volgende:
@Kingston
Ik bedoel niet de kriebels in de buik maar een onderbuik gevoel. Alsof er iets niet klopt.
Maar euhhhh.. Als ik een paar posts terug lees naar jouw reactie..... Ben jij zo'n held?
Mijn ervaring is dat onderbuikgevoelens vaak wel kloppen, maar je weet het natuurlijk pas echt zeker als het het "op de man af" vraagt. Misschien is er wel iets heel anders aan de hand dan jij denkt?
niet zo tof doen
pi_102135992
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:52 schreef seasushi het volgende:
@Kingston
Ik had het over de kriebels waar jij het in je tweede post over had. Die positieve buikgevoelens dus. En nee...ik ben ook niet (meer) zo'n held, maar als ik langdurig leuk mailcontact zou hebben, dan zou ik het op een gegeven moment zeker vragen...die openheid heb ik dan nog wel. :)

Wel een stuk minder spontaan geworden door de loop der jaren, maar zeker niet achter elke boom een probleem zien en sowieso denk ik (maar dat is persoonlijk), dat als mensen spelletjes spelen, dat dat niet de mensen zijn waar je langdurig contact mee hebt....de echte players willen namelijk snel scoren/succes hebben en zullen niet langdurig moeite in je steken, dat doen alleen mensen die je echt aardig vinden.

quote:

@ Karina: IRL kun je nog sneller voor het lapje gehouden worden, doordat je helemaal wegzwijmelt door die mooie ogen, stem of wat dan ook....en je alertheid op bespeeld worden dan wat lager ligt. ;)

Wat dat betreft filtert i-net contact dat soort afleidingen en kan het veel meer om het wezenlijke gaan.
  maandag 19 september 2011 @ 13:13:24 #24
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_102136219
Ik mag hopen dat ik daar nog toe in staat ben als ik eenmaal 40+ ben.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator maandag 19 september 2011 @ 13:27:10 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_102136635
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:04 schreef Kingstown het volgende:

@ Karina: IRL kun je nog sneller voor het lapje gehouden worden, doordat je helemaal wegzwijmelt door die mooie ogen, stem of wat dan ook....en je alertheid op bespeeld worden dan wat lager ligt. ;)

Wat dat betreft filtert i-net contact dat soort afleidingen en kan het veel meer om het wezenlijke gaan.
Daar heb je gelijk in, maar zo snel laat ik me niet meer in de maling nemen, ik heb mijn lesje wel geleerd.
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')