Dat album viel me tegen nadat ik bij dwdd nog wel het idee had dat het aardig zou kunnen zijn. Ik vraag me dan meteen weer af waarom zo'n band ineens zo populair gemaakt wordt. Alleen omdat het belgisch is?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:53 schreef methodmich het volgende:
School Is Cool, nieuwe Belgische toppers. Een echte aanrader!
Nu je het zegtquote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:15 schreef ranja het volgende:
Volgens mij allemaal Excelsior wat je nu noemt
Geen idee, hou me nooit zo bezig met de media. Ik vind het een erg gave plaat in elk geval, beetje een soort vroege dEUS in combinatie met Arcade Fire en ook een stiekem stukje Das Pop.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat album viel me tegen nadat ik bij dwdd nog wel het idee had dat het aardig zou kunnen zijn. Ik vraag me dan meteen weer af waarom zo'n band ineens zo populair gemaakt wordt. Alleen omdat het belgisch is?
vandaar dat ik er niet veel aan vind dusquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:05 schreef methodmich het volgende:
beetje een soort vroege dEUS in combinatie met Arcade Fire en ook een stiekem stukje Das Pop.
Had er stukjes van geluisterd, klonk wel aardig ja. Nog maar wat meer luisterenquote:Op zondag 29 januari 2012 16:39 schreef ralfseltje het volgende:
Potverdorie wat is die nieuwe Cloud Nothings goed. De eerste was al een te gekke rock-plaat, de nieuwe gooit daar ook nog wat Deerhunter-achtige invloeden met wat postpunk bij. Erg goed.
Vanavond maar eens luisteren, ik heb tot nu toe alleen de Maccabees uit 2012 geluisterd, die viel wat tegen.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:39 schreef ralfseltje het volgende:
Potverdorie wat is die nieuwe Cloud Nothings goed. De eerste was al een te gekke rock-plaat, de nieuwe gooit daar ook nog wat Deerhunter-achtige invloeden met wat postpunk bij. Erg goed.
Vind vooral die eerste twee nummers erg sterk, daarna kakt het album iets in, maar heeft alsnog wel zijn momenten. Soort mix tussen Slint/Lowercase en bij het tweede nummer herken ik nog wat oude Manic Street Preachers.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:39 schreef ralfseltje het volgende:
Eerste twee zijn de hoogtepunten idd, maar staan ook wat meer rechttoe-rechtaan rocknummers op. Die ook erg goed gelukt zijn vind ik, maar wat minder spannendquote:Op zondag 29 januari 2012 16:46 schreef On het volgende:
[..]
Vind vooral die eerste twee nummers erg sterk, daarna kakt het album iets in, maar heeft alsnog wel zijn momenten. Soort mix tussen Slint/Lowercase en bij het tweede nummer herken ik nog wat oude Manic Street Preachers.
Dat vind ik dan weer een slappe indie-plaat. Live zakte het ook al een pudding in elkaar. Maar kan de charme die bepaalde mensen erin zien dan nog wel begrijpen.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:06 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben dan weer gecharmeerd door Tribes hun debuut, "Baby". Het album is niet perfect maar er staan zeker leuke nummers op. Bijvoorbeeld Corner of an English Field, dat gaat over de (oude) vriendschap tussen de Tribes frontman en Charlie Haddon, de zanger van Ou Est Le Swimming Pool die zichzelf het leven ontnam na het Pukkelpop incident.
"Took a walk yesterday
To the places we would play
Before childhood passed away"
Ik vind het wel een mooie tekst iig, jammer dat hij (nog) niet op het internet staat.
Ik had Moss eerlijk gezegd nog niet geluisterd toen ik dit postte, en nadat ook Oor (beetje hetzelfde verhaal als bij de Volkskrant trouwens) het ook echt bejubelde als "buitencategorie" ben ik het toch maar gaan luisteren. En tsja, ik vind het voorlopig wel erg fijn klinken....quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:07 schreef Norrage het volgende:
De 5-sterren recensies van Nederlandse bandjes vliegen je ook wel om de oren bij de Volkskrant zegNu Moss weer 5 sterren gekregen, als "grootse popplaat". Blaudzun, Spinvis. Tim Knol, Alamo Race Track en weet ik veel wie nog meer kregen ook allen 5 sterren. Internationale platen zelden (Tom Waits was geloof ik de laatste)...
Ik ben fan van de Volkskrant en hun alternatieve benadering van de muziek, maar deze Nederlandse muziek ophemeling wordt ik een beetje moe van....het gaat goed met de Nederlandse muziek, dat zeker...maar we moeten niet overdrijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |