Nee wil echt een hartig gerecht erbij.. Eerst zat ik te denken aan risotto van truffel, maar dat eet ik al te vaak om met kerst te eten.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:22 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Aangezien je van zoet houdt: zoete aardappelpartjes uit de oven, gekruid met koriander-, venkel-, karwijzaad en cayennepeper:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Niet te vinden hier, dus wat nu ? kruimige, ietwat kruimige of een vaste aardappel voor die aardappeltorentjes ?quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:05 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik had gezocht naar die Russets, volgens wikipedia leken ze op de aardappelen die we thuis ook hebben.....(maar ik ben echt een n00b wat eten betreft) zou ik dan niet gewone aardappelen kunnen gebruiken?
Russet is vooral een amerikaanse aardappel. Zou binten gebruiken als vervangerquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:05 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik had gezocht naar die Russets, volgens wikipedia leken ze op de aardappelen die we thuis ook hebben.....(maar ik ben echt een n00b wat eten betreft) zou ik dan niet gewone aardappelen kunnen gebruiken?
Laat een velletje of 4-5 gelatine zacht worden in wat waterquote:Op woensdag 21 december 2011 09:27 schreef Bleie het volgende:
Piet: jaaa, als ik zeeduivel kan krijgen, doe ik dat, heerlijk! Ik zal straks vast een even spieken wat ze ongeveer hebben. Mousse van sinaasappels lijkt me ook lekker. Heb je daar een recept van?
Laat het ei weg en gebruik twee keer zoveel slagroom, eventueel uit een spuitbus om het luchtiger te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:51 schreef Bleie het volgende:
Lijkt me heerlijk, maar rauw ei... Dat wordt 'm niet. Ik zoek nog even verder, dank!
En wat is binten??? Kun je die/dat wel overal krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Russet is vooral een amerikaanse aardappel. Zou binten gebruiken als vervanger
Binten of Bintjes, een aardappel met ongeveer dezelfde eigenschappen als de Russet volgens mij.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:54 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
En wat is binten??? Kun je die/dat wel overal krijgen.
Mijn tantes zeiden gisteren dat ik sowieso vastkokende aardappellen ipv kruimige moest gebruiken (moet toch eens kijken wat we thuis hebben liggen)
Je bent geweldig, doe ik het op die manier!quote:Op woensdag 21 december 2011 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat het ei weg en gebruik twee keer zoveel slagroom, eventueel uit een spuitbus om het luchtiger te krijgen.
Wat dacht je van op dieet zijn omdat je door de Medicamenten 15 kilo bent aangekomen...quote:Op woensdag 21 december 2011 17:05 schreef Bleie het volgende:
[..]
Je bent geweldig, doe ik het op die manier!
Pff, zwanger zijn met de feestdagen is echt niet leuk...
Ik weet niet wat voor medicatie je hebt maar mijn ervaring met Prednison is dat je voornamelijk vocht vasthoudt en dat ook vrij snel weer kwijt bent als je ermee stopt.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat dacht je van op dieet zijn omdat je door de Medicamenten 15 kilo bent aangekomen...
Geen snoep, geen snacks, geen fris, geen bier, geen koekjes, etc etc
Het was het synthetische krachtige broertje van Prednison waardoor ik de hele dag scheurde van de honger, in combinatie met totaal geen lucht kunnen krijgen dus nauwelijks wat kon doen aan beweging.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor medicatie je hebt maar mijn ervaring met Prednison is dat je voornamelijk vocht vasthoudt en dat ook vrij snel weer kwijt bent als je ermee stopt.
Een snackje op z'n tijd hoeft dus voor het gewicht geen probleem te zijn en er zijn natuurlijk ook gezonde snacks
(zelf ga ik met oud&nieuw kipstengels met sherry-gembersaus serveren als snack: http://www.tantethea.net/(...)ngelsherrygember.htm )
Dat is minder fijn ja, ik herken er wel een gedeelte van.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het was het synthetische krachtige broertje van Prednison waardoor ik de hele dag scheurde van de honger, in combinatie met totaal geen lucht kunnen krijgen dus nauwelijks wat kon doen aan beweging.
Is ook lekker.quote:Op donderdag 22 december 2011 08:03 schreef Bleie het volgende:
Ik zit nu opeens te denken. Kan ik als groente niet beter bijvoorbeeld venkel doen, in plaats van bietjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |