abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 september 2011 @ 14:17:33 #152
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_102512588
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:59 schreef Gwywen het volgende:
Ehm, geldt een jachtvergunning dan niet alleen voor wilde dieren die niemands eigendom zijn?
Ik kan me ergens toch wel voorstellen dat je ook geen koe mag doodschieten als die toevallig over een stukje openbare grond loopt (klein stukje over de openbare weg, onderweg naar een ander weiland, bijvoorbeeld). Zelfs al heb je een jachtvergunning.
Echt afschuwelijk dit, zeg.
Het is echt lastig, als ik het goed van de kapster begreep beroept hij zich op: terugdringen van de stand van wilde katten. En dat mag blijkbaar.
Onze poes had geen bandje om(omdat we anders elke dag een nieuw bandje konden kopen), dus een wilde....
Wat betreft het afschieten van wilde dieren, de jagers mogen gewoon dieren afschieten, ook honden en katten. Als die in het wild lopen, er loopt binnen een x-aantal meters niemand in de buurt, en het dier heeft geen zichtbare halsband o.i.d om, dan mogen ze schieten.
;(
  donderdag 29 september 2011 @ 17:36:40 #153
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_102519438
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:08 schreef Felagund het volgende:
Maar waarom heb je überhaupt een verblijfsvergunning nodig? Als Nederlandse burger heb je toch het recht om vrij te wonen in de EU? Ik heb nooit een contract hoeven te laten zien aan mijn gemeente.
Dit dus. Wij hoefden het ook niet.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 29 september 2011 @ 17:38:05 #154
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_102519494
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:17 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Het is echt lastig, als ik het goed van de kapster begreep beroept hij zich op: terugdringen van de stand van wilde katten. En dat mag blijkbaar.
Onze poes had geen bandje om(omdat we anders elke dag een nieuw bandje konden kopen), dus een wilde....
Wat betreft het afschieten van wilde dieren, de jagers mogen gewoon dieren afschieten, ook honden en katten. Als die in het wild lopen, er loopt binnen een x-aantal meters niemand in de buurt, en het dier heeft geen zichtbare halsband o.i.d om, dan mogen ze schieten.
;(
Dat is wel zeer gecompliceerd geworden.

Als de halsband het criterium is: tegenwoordig wordt de halsband vaak vervangen door een chip, en die is niet zichtbaar. Misschien dat je hier iets mee kan.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 29 september 2011 @ 20:49:11 #155
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102526595
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:36 schreef phluphy het volgende:

[..]

Dit dus. Wij hoefden het ook niet.
zelf eens antrag auf verlangerung des aufenthaltgenemigung etc.... bewijs van ziektekostenzverzekering etc etc.....

quote:
Wanneer je een verblijfsvergunning aanvraagt moet je sommige of alle van de onderstaande documenten kunnen overleggen:

Een geldig identiteitsbewijs of paspoort
Twee paspoort foto’s
Bewijs van Gezondheidszorgverzekering
Je verblijfsregistratie ( Anmeldebestätigung)
Bewijs van inkomen (meestal in de vorm van een brief van je werkgever) of - in het geval van studenten of niet werkenden – een bewijs van financiële middelen ( Finanzierungsnachweis – rond de ¤700/maand). Zelfstandige ondernemers hoeven hun financiële situatie niet te overleggen.
Een gezondheidscertificaat voor verblijfsvergunning ( Gesundheitszeugnis für Aufenthaltserlaubnis), welke je bij elke Duitse Huisarts of gezondheidscentrum ( Gesundheitsamt) kunt krijgen. Deze certificaten kosten ongeveer ¤150 bij een huisarts, en ¤75 bij de Gesundheitsamt.
Een verklaring van goed gedrag ( Führungszeugnis), welke je kunt krijgen bij de ambassade of het consulaat van het land waar je de nationaliteit van hebt.

Afhankelijk van de reden van je verblijf in Duitsland kun je ook om de volgende documenten gevraagd worden:

Werknemers: bewijs van tewerkstelling (meestal een arbeidscontract of brief van je werkgever)
Studenten: bewijs van inschrijving bij de universiteit
Zelfstandige ondernemers: bewijs van je status als zelfstandig ondernemer zoals inschrijving bij de kamer van koophandel, of BTW nummer.
Grenswerkers (mensen die in Duitsland wonen, maar in een ander land wonen, en minimal 1 keer per week naar dat land teruggaan): bewijs van tewerkstelling en bewijs van je verblijf buiten Duitsland
dit dus, staat er wel
  Milf donderdag 29 september 2011 @ 20:52:10 #156
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102526741
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:49 schreef gateway het volgende:

[..]

zelf eens antrag auf verlangerung des aufenthaltgenemigung etc.... bewijs van ziektekostenzverzekering etc etc.....

[..]

dit dus, staat er wel
Waar staat dit dan?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 29 september 2011 @ 20:54:36 #157
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102526862
Ik zie het al:

http://www.justlanded.com(...)/Verblijfsvergunning

Op die pagina staat heel groot vet gedrukt bovenaan:

quote:
Iedereen die langer dan 3 maanden in Duitsland wil verblijven, heeft een verblijfsvergunning nodig, met uitzondering van EU-burgers, die zijn alleen verplicht zich in te schrijven bij hun lokale Einwohnermeldeamt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 29 september 2011 @ 21:19:50 #158
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102528109
quote:
Afhankelijk van de reden van je verblijf in Duitsland kun je ook om de volgende documenten gevraagd worden:

Werknemers: bewijs van tewerkstelling (meestal een arbeidscontract of brief van je werkgever)
Studenten: bewijs van inschrijving bij de universiteit
Zelfstandige ondernemers: bewijs van je status als zelfstandig ondernemer zoals inschrijving bij de kamer van koophandel, of BTW nummer.
Grenswerkers (mensen die in Duitsland wonen, maar in een ander land wonen, en minimal 1 keer per week naar dat land teruggaan): bewijs van tewerkstelling en bewijs van je verblijf buiten Duitsland
daar staat het, wrom ze er om vragen? of is dit document verouderd? of wil bocholt gewoon meer weten? dan andere gemeentes?

irritant is het wel!

of hadden jullie een vast contract? en al getrouwd & kinderen?
  Milf donderdag 29 september 2011 @ 21:28:37 #159
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102528609
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:19 schreef gateway het volgende:

[..]

daar staat het, wrom ze er om vragen? of is dit document verouderd? of wil bocholt gewoon meer weten? dan andere gemeentes?

irritant is het wel!

of hadden jullie een vast contract? en al getrouwd & kinderen?
Ik ben uitzendkracht en alleenstaande moeder.
Ze hebben niets gevraagd. Het enige wat ze wilden hebben was een recente pasfoto van mijn dochter.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_102528909
Ze vragen erom zodat ze sociale zekerheid gelukzoekers buiten kunnen houden. Anders zou iemand die arbeidsloos in Duitsland een betere uitkering kunnen krijgen.

Wat jij nodig hebt is een: Aufenthaltsbescheinigung, die je onder bepaalde voorwaarden van de gemeente krijgt. De voorwaarden die je opnoemt zijn ze allemaal behalve dat je dat papiertje ook krijgt als je zelf voldoende middelen van bestaan hebt hebt.

Er is trouwens een verschil tussen vrij verkeer van personen: dat heb je, jij mag overal heen waar je wil.

Waar jij op doelt is vrij verkeer werknemers:

Artikel 39 lid 3C

http://eur-lex.europa.eu/(...)061229nl00010331.pdf

Wanneer je werk gevonden hebt mag je je ook in dat land vestigen, of je kan aantonen dat je voldoende middelen van bestaan hebt of arbeid in een ander land.

Kortom, aantonen dat je het niet moet hebben van een uitkering om niet onder de brug te moeten slapen :)
pi_102535009
Even een luchtige vraag tussendoor.

Sinds ik in Duitsland woon/werk/rijd is het mij opgevallen dat pakweg 80% van de koplampen op de Duitse wagens mij hinderen. Of via de binnenspiegel/zijspiegels of gewoon van voren door tegenliggers. Checken ze die dingen hier bij de APK? Ik moet 's avonds echt met de binnenspiegel omlaaggeklapt rijden anders zie ik gewoon niet waar ik heen rij. Onverlichte kruispunten met tegenliggers is helemaal een drama. Een beetje op de gok oversteken... dat wordt wat tijdens de Wintermaanden.

Een week of twee geleden ben ik aangerend door een ree! Ik reed met een gangetje van 80 op zo'n onverlichte weg. Links van de auto voor mij zie ik een schim. Ik kijk nog eens goed en tot mijn schrik steekt daar een ree de weg over. Ik ga vol in de ankers en het beest ramt mijn linker spatbord, rolt langs de auto, bonk bonk, en valt achter mij op de weg. Gelukkig is het beest weer opgekrabbeld en weggerend. De auto had een paar krassen en dat was het... Ik ben me rot geschrokken. Denk je even snel een kledingkast op te pikken bij Poco-Domäne, gebeurt zoiets...

[ Bericht 35% gewijzigd door Basson op 29-09-2011 23:46:31 ]
pi_102537219
Is me nooit opgevallen. Heb wel eens dat ik auto's sein waarvan ik denk dat ze groot licht aanhebben, maar dat blijkt dan het gewone licht te zijn, maar in vergelijking met NL niks opvallends.

Maar goed, ik heb ook in Duitsland mijn rijbewijs gehaald en er 60% van mijn kilometers gedraaid (30% in Tjechië, en 10% in NL), dus zal er ook wel aan gewend zijn. En het feit dat het veel meer onverlicht is langs de weg vind ik juist fijn. Zodra ik hier de grens over rijd, komt je zo'n beetje een lichtshow tegemoet uit Nederland. En dat terwijl er dan geen hond op de weg is. Zonde van de energie. En hoezo op de gok oversteken? Voorrangsregels gelden ook gewoon op onverlichte wegen hoor :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 22:38:48 #163
32029 Basson
Dodge This!
pi_102567288
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 00:49 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Is me nooit opgevallen. Heb wel eens dat ik auto's sein waarvan ik denk dat ze groot licht aanhebben, maar dat blijkt dan het gewone licht te zijn, maar in vergelijking met NL niks opvallends.

Maar goed, ik heb ook in Duitsland mijn rijbewijs gehaald en er 60% van mijn kilometers gedraaid (30% in Tjechië, en 10% in NL), dus zal er ook wel aan gewend zijn. En het feit dat het veel meer onverlicht is langs de weg vind ik juist fijn. Zodra ik hier de grens over rijd, komt je zo'n beetje een lichtshow tegemoet uit Nederland. En dat terwijl er dan geen hond op de weg is. Zonde van de energie. En hoezo op de gok oversteken? Voorrangsregels gelden ook gewoon op onverlichte wegen hoor :P
Hier in de buurt heb je van die wielrenners die op die 100 Km/S wegen fietsen zonder licht... Er is gewoon een fietspad maar dat zal wel te hobbelig zijn. Werkelijk levensgevaarlijk. En sinds het incident met de ree ben ik toch wat meer op mijn hoede, en met een bak tegenlicht zie je zo'n gecamoufleerd beest niet. En aangezien er toch redelijk wat van die -overstekend wild- borden staan en ik liever geen ree door mijn voorruit wil...

Maar precies; je denkt hey groot licht maar het is gewoon hartstikke verkeerd afgesteld. Of van die auto's met 1 loensende koplamp die recht in mijn bakkes schijnt...

Stond vanavond bij de Mac-drive te wachten. Duurde nogal lang. Een paar voorgangers reden maar richting parkeerplaats want er zat geen beweging in. Ik sta achter een VW Sharan te wachten en er gebeurt helemaal niets. Ik denk: zit er Überhaupt iemand in die auto?? Nope. Meneer had fijn de auto op de Mc-drive geparkeerd met de lichten aan en was naar binnen gehobbeld voor een big mac... Ow echt...
  vrijdag 30 september 2011 @ 23:14:27 #164
63722 z80
I fink you freaky
pi_102569063
het wel, geen of verkeerde verlichting voeren is niet alleen aan de Duitsers voorbehouden. Nederlanders kunnen het ook goed.
in het donker of in de mist zonder licht rijden. mist achterlicht aan terwijl er geen wolkje aan de lucht is.
en wielrenners op de rijbaan zonder licht gebeurd hier constant. er wordt er dan ook geregeld 1 plat gereden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 08:11:45 #165
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_102576053
Wat mij veel meer stoort dan de koplampen, zijn de Nederlanders die niet weten dat je 100 mag op een provinciale weg en braaf 80 rijden. Echt, ik zou wel eens een landelijke aktie willen beginnen... iets voor Postbus 51 misschien? :+
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 oktober 2011 @ 08:17:46 #166
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102576071
Yep, geregeld zie je zo'n "treintje" rijden met vooraan 9 van de 10 keer een geel nummerbord :+

Ik hoorde trouwens gisteren bij "der Jauch" dat fietsers in groepen vanaf 16 personen naast elkaar mogen rijden (ik neem toch aan met niet meer dan 2 naast elkaar) en dat ze bovendien,als ze in een gesloten groep rijden, met zijn allen door mogen rijden als de eersten bij een verkeerslicht door groen rijden en het licht op oranje/rood springt als de rest nog niet langs het stoplicht is gereden.

Als je dat niet weet kun je toch hele vervelende situaties krijgen :X
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 08:21:06 #167
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102576084
Andersom doen duitsers hier soms rare dingen hoor, rotondes met meer dan 1 baan, de witte platen blijven altijd op de buitenste baan :D

En brommerbestuurders uit Duitsland kom je ook op de vreemdste plekken tegen in Nederland, sommige hebben geen flauw idee dat je in Nederland bijvoorbeeld buiten de bebouwde kom op het fietspad moet :X
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 oktober 2011 @ 08:22:51 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102576088
Nee, dat mogen ze in DLD niet, jammer genoeg, want het is een stuk veiliger lijkt me. Wel is het zo dat Duitsers braaf met een grote bocht om brommers heen rijden. Dat is in NL vaak anders :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 08:24:22 #169
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102576093
jeps, zit zelf ook wel eens op het brommertje in Duitsland en daar laten ze je spiegels tenminste wel op de brommer zitten :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 oktober 2011 @ 08:30:47 #170
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102576134
Ze hebben hier trouwens ook echte zondagsrijders :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:29:45 #171
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_102579819
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 00:49 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Is me nooit opgevallen. Heb wel eens dat ik auto's sein waarvan ik denk dat ze groot licht aanhebben, maar dat blijkt dan het gewone licht te zijn, maar in vergelijking met NL niks opvallends.

Maar goed, ik heb ook in Duitsland mijn rijbewijs gehaald en er 60% van mijn kilometers gedraaid (30% in Tjechië, en 10% in NL), dus zal er ook wel aan gewend zijn. En het feit dat het veel meer onverlicht is langs de weg vind ik juist fijn. Zodra ik hier de grens over rijd, komt je zo'n beetje een lichtshow tegemoet uit Nederland. En dat terwijl er dan geen hond op de weg is. Zonde van de energie. En hoezo op de gok oversteken? Voorrangsregels gelden ook gewoon op onverlichte wegen hoor :P
Die straatverlichting in Belgie is helemaal verschrikkelijk, omdat ze daar ook geen fatsoenlijke waterafvoer in het asfalt hebben. Het water stuift overal omhoog, reflecteert al het licht en je rijdt door een soort gele muur waarin je niks meer ziet. Werkt totaal averechts, dan valt Nederland nog mee.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_102585211
Er is hier ook een fietspad aan gelegd, waar zo'n 5 mensen per dag op fietsen, maar geen brommers toegestaan hoor... En Nederlands die 80 gaan rijden komt me ook erg bekend voor :')
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:24:48 #173
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102605381
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 08:11 schreef phluphy het volgende:
Wat mij veel meer stoort dan de koplampen, zijn de Nederlanders die niet weten dat je 100 mag op een provinciale weg en braaf 80 rijden. Echt, ik zou wel eens een landelijke aktie willen beginnen... iets voor Postbus 51 misschien? :+
andersom hetzelfde, duitsers die in NL dan 70 rijden waar je 80 mag....... Heel irritant!

En dan verhaal over die koplampen herken ik ook, ik stoor me er ook regelmatig aan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 oktober 2011 @ 11:41:19 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102605688
Wat ook leuk is: een auto met maar 1 brandende koplamp (de rechter). Die zie je dus niet als hij van rechts komt. Levensgevaarlijk :X

Ik vraag me af of mensen dat niet in de gaten hebben, of nooit hun lichten nakijken of zo? Als ik achter een andere auto sta met mijn lichten aan kijk ik even naar de weerspiegeling of alles het nog doet. En een complete kapotte koplamp moet je toch ook tijdens het rijden wel opvallen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:52:46 #175
32029 Basson
Dodge This!
pi_102605886
Even voor de goede orde: Ik reed daar 80 omdat de auto voor mij, met witte platen, 80 reed ;)
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:47:07 #176
63722 z80
I fink you freaky
pi_102609168
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 08:30 schreef Rewimo het volgende:
Ze hebben hier trouwens ook echte zondagsrijders :')
klopt. niet vooruit te branden die gasten. en nergens naar kijken. ik moet hier af, hup stuur om.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_102609460
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:28 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik ben uitzendkracht en alleenstaande moeder.
Ze hebben niets gevraagd. Het enige wat ze wilden hebben was een recente pasfoto van mijn dochter.
Bij mij hebben ze ook niet om een contract gevraagd. Ik had mijn tijdelijk contract (wel van 3 jaar) nog niet eens getekend toen ik mij aanmeldde bij de gemeente.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_102609896
Beste mensen, is er hier iemand die in het gebied Rheinland- Pfalz woont? Zo ja zou hij of zij me iets meer informatie kunnen geven over het emigreren naar daar? Want zover ik begrijp geld voor elk Bundesland iets andere regels?

Als er iemand uit dat gebied komt zou hij of zij me in een Pm kunnen uitleggen wat je moet doen ivm registratie etc.

Ik ben op dit moment nog werkzoekend dus sta nog gewoon thuis ingeschreven maar wil in korte tijd toch bij mijn vriendin gaan inwonen die in Mainz woont!

Groetjes
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:37:58 #179
63722 z80
I fink you freaky
pi_102610658
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:11 schreef hallej het volgende:
Beste mensen, is er hier iemand die in het gebied Rheinland- Pfalz woont? Zo ja zou hij of zij me iets meer informatie kunnen geven over het emigreren naar daar? Want zover ik begrijp geld voor elk Bundesland iets andere regels?

Als er iemand uit dat gebied komt zou hij of zij me in een Pm kunnen uitleggen wat je moet doen ivm registratie etc.

Ik ben op dit moment nog werkzoekend dus sta nog gewoon thuis ingeschreven maar wil in korte tijd toch bij mijn vriendin gaan inwonen die in Mainz woont!

Groetjes
voor het emigreren zijn er geen speciale regels/uitzonderingen per Bundesland. de regels hiervoor zijn voor de heel Duitsland (en waarschijnlijk de hele EU) het zelfde.
voor de nodige info kun je als startpunt deze site gebruiken www.verhuis.de.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_102613890
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:37 schreef z80 het volgende:

[..]

voor het emigreren zijn er geen speciale regels/uitzonderingen per Bundesland. de regels hiervoor zijn voor de heel Duitsland (en waarschijnlijk de hele EU) het zelfde.
voor de nodige info kun je als startpunt deze site gebruiken www.verhuis.de.
Ah cool thanks! :)
pi_102620920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:28 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik ben uitzendkracht en alleenstaande moeder.
Ze hebben niets gevraagd. Het enige wat ze wilden hebben was een recente pasfoto van mijn dochter.
Koop of huurhuis?
pi_102651774
Zijn er hier mensen die in Hamburg of Frankfurt wonen/hebben gewoond? Ik zoek eigenlijk iets in Berlijn, maar het is nogal moeilijk om daar iets geschikts te vinden. In de andere steden lijkt het iets beter gesteld te zijn met het aantal interessante vacatures en het salaris... Alleen vraag ik me af hoe het met de sfeer en uitgaansgelegenheden in die steden zit.
pi_102652473
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:00 schreef thedarkside het volgende:
Zijn er hier mensen die in Hamburg of Frankfurt wonen/hebben gewoond? Ik zoek eigenlijk iets in Berlijn, maar het is nogal moeilijk om daar iets geschikts te vinden. In de andere steden lijkt het iets beter gesteld te zijn met het aantal interessante vacatures en het salaris... Alleen vraag ik me af hoe het met de sfeer en uitgaansgelegenheden in die steden zit.
Hi,

ik woon in Hamburg en ik heb het best naar me zin. De sfeer is an sich goed, helaas is een woning vinden echt moeilijk. Minder dan 10 euro per vierkante meter vind je nauwelijks, mocht dat je al vinden dan is het in een achterbuurt of niet echt hamburg meer
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:32:12 #184
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102655005
wie heeft er vandaag dan allemaal vrij gehad? Wist niet eens dat het een feestdag was tot ik het zaterdagavond hoorde van mijn vriendin :P
pi_102655170
Is het niet een verplichte nationale vrije dag?

Ik ben vandaag nog even de stad in geweest (Bonn), maar het was wel erg druk. Wel prachtig weer voor een vrije dag. :P
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:45:30 #186
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102655421
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:37 schreef Felagund het volgende:
Is het niet een verplichte nationale vrije dag?

Ik ben vandaag nog even de stad in geweest (Bonn), maar het was wel erg druk. Wel prachtig weer voor een vrije dag. :P
dat wel, vriendin was in NL winkelen, was erg duits :P

Ik werk in NL, dus moest gewoon werken :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:16:05 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102656331
Vandaag wordt de eenheid van Duitsland gevierd na de 'wende'. Tag der Deutschen Einheit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:24:07 #188
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102656601
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:16 schreef Tinkepink het volgende:
Vandaag wordt de eenheid van Duitsland gevierd na de 'wende'. Tag der Deutschen Einheit.
Und dan gehen alle Duitsers einkaufen in Venlo und Roermond :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:26:59 #189
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102656674
Ik ken die duitsers niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_102657044
Dit jaar was het herenigingsfeest in Bonn, dit wisselt per jaar, maar betekent dat er in andere grote steden er niks/weinig te doen is?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:39:46 #191
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102657080
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:26 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ken die duitsers niet.
D'r waren anders genoeg Duitsers vandaag in Venlo :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:29:39 #192
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102659243
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:39 schreef Klonk het volgende:

[..]

D'r waren anders genoeg Duitsers vandaag in Venlo :P
in heel NL.... 24km file tussen wageningen en zevenar oid was op de radio
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 3 oktober 2011 @ 19:48:15 #193
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_102660306
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:24 schreef Klonk het volgende:

[..]

Und dan gehen alle Duitsers einkaufen in Venlo und Roermond :P
Klopt, da's onze wraak voor jullie jaarlijkse inval tijdens koninginnedag! :P

* qltel is vandaag in Arcen geweest
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:48:49 #194
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102660345
Whehehe :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:12:32 #195
32029 Basson
Dodge This!
pi_102661725
Wel lekker zo'n vrije dag, maar wat te doen? Ik zit helaas te diep in Duitsland om even naar een ander land te rijden. Darmstadt was op een paar eetgelegenheden na uitgestorven. Hier in het dorp ging men massaal naar het een of ander waarvan ik niet kon zien wat het was. Uiteindelijk in de dierentuin geëindigd waar echt te weinig personeel aan het werk was... Er stond nog ergens een kruiwagen met uitwerpselen, in het restaurantje waren 2 dames aan het rondrennen om alle bestellingen op te nemen. 45 min. op een colatje gewacht, maar ach het was mooi weer :D

Heerlijk lang weekend gehad, morgen helaas weer an die Arbeit :{
pi_102662764
Vandaag keihard gewerkt, werk in een grenssupermarkt, en het was ongelooflijk druk. 5 uur kassa zonder ook maar een momentje van rust. Hoezo feestdag ;(
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:37:33 #197
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_102663029
Ik heb mijn vrije dag doorgeschoven en neem hem later op... als de rest van Duitsland werkt en als Nederland werkt.... zodat ik er in alle rust van kan genieten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_102671580
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:23 schreef Hiya het volgende:

[..]

Hi,

ik woon in Hamburg en ik heb het best naar me zin. De sfeer is an sich goed, helaas is een woning vinden echt moeilijk. Minder dan 10 euro per vierkante meter vind je nauwelijks, mocht dat je al vinden dan is het in een achterbuurt of niet echt hamburg meer
Thnx. Ik vind het niet erg om een half jaartje ofzo in een WG te wonen of om een mini-studio te huren. Ik zal eens googlen of daar iets in te vinden is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:29:10 #199
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102676652
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:29 schreef gateway het volgende:
in heel NL.... 24km file tussen wageningen en zevenar oid was op de radio
Ja! Gelukkig had ik het in de gaten en ben ik via Nijmegen naar huis gereden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:36:48 #200
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102685431
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:30 schreef Hiya het volgende:

[..]

Koop of huurhuis?
Koophuis
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:25:33 #201
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102698105
quote:
99s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:37 schreef XL het volgende:
Ik heb mijn vrije dag doorgeschoven en neem hem later op... als de rest van Duitsland werkt en als Nederland werkt.... zodat ik er in alle rust van kan genieten.
ik heb morgen vrij :) kwam toevallig zo uit, uitgeleend aan een ander bedrijf, en die lui gingen morgen naar een beurs, ik kon alleen naar de bouw, maar ik heb maar voor een snipperdag gekozen. uitslapen, vriendin is ook vrij, broertje is jarig :)
pi_102701716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:36 schreef nikky het volgende:

[..]

Koophuis
Daar gelden weer andere regels voor, dan hoef je niet te bewijzen dat je arbeid of iets dergelijks hebt :)
pi_102724217
ik huurde maar heb volgens mij ook nooit een arbeidscontact hoeven laten zien.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 17:07:20 #204
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102739858
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:34 schreef annie.m het volgende:
ik huurde maar heb volgens mij ook nooit een arbeidscontact hoeven laten zien.
ik (wij) huren ook... Misschien komt het omdat vriendin duitse is en ik nederlands? dat ze zeker willen weten dat ik niet op kosten van de staat kom leven? (al kan dat niet, om geld van DLD te krijgen (uitkering wegen werkloos) moet je minimaal een jaar in DLD gewoond hebben)
pi_102768724
Probeer me uit te schrijven bij de CVZ, die zeggen ja ga toch naar de Barmer. Barmer zegt exact het omgekeerde. Wat een gekanker allemaal, niet meer normaal. 20 telefoontjes en nog niks verder.
  Milf donderdag 6 oktober 2011 @ 13:26:47 #206
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102769044
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:35 schreef Hiya het volgende:

[..]

Daar gelden weer andere regels voor, dan hoef je niet te bewijzen dat je arbeid of iets dergelijks hebt :)
Aha, dit wist ik niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:07 schreef gateway het volgende:

(al kan dat niet, om geld van DLD te krijgen (uitkering wegen werkloos) moet je minimaal een jaar in DLD gewoond hebben)
Klopt dit wel?
Immers, mijn arbeidsverleden is in NL. Stel je voor dat ik mijn baan verlies binnen een jaar nadat ik hier ben komen wonen, dan zou dit betekenen dat ik nergens kan aankloppen voor hulp?
Immers, WW kan je sinds 1 mei 2010 niet meer aanvragen in NL, maar moet in het land waarin je woont.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:37:03 #207
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_102769334
Sjongejongejonge zeg, stelletje achterlijke varkens bij de Familienkasse }:|

Ze beweren dat ik voor mn 2 kids 254,08 krijg uit nederland PER maand ! Terwijl ze een kopie hebben van de nl kinderbijslag brief. en ik heb het al wel zeker 6 keer aangegeven dat het gewoon niet klopt (sinds 2 maanden krijg ik 101 euro duitse kinderbijslag...., te weinig dus)
Net gebeld, ze zei dat ik dan maar schriftelijk bezwaar moest indienen, of ik kon ook langsgaan in Wesel. Ik trek ze daar het liefst achter hun bureau vandaan, stelletje klooio's daar :(
  Milf donderdag 6 oktober 2011 @ 13:39:22 #208
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102769409
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:37 schreef PureEvil het volgende:
Sjongejongejonge zeg, stelletje achterlijke varkens bij de Familienkasse }:|

Ze beweren dat ik voor mn 2 kids 254,08 krijg uit nederland PER maand ! Terwijl ze een kopie hebben van de nl kinderbijslag brief. en ik heb het al wel zeker 6 keer aangegeven dat het gewoon niet klopt (sinds 2 maanden krijg ik 101 euro duitse kinderbijslag...., te weinig dus)
Net gebeld, ze zei dat ik dan maar schriftelijk bezwaar moest indienen, of ik kon ook langsgaan in Wesel. Ik trek ze daar het liefst achter hun bureau vandaan, stelletje klooio's daar :(
Wat erg :o.

Bezwaar indienen met een fikse klacht erbij!

Succes PE :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_102775522
En hier nog een Frau Antje ! Sinds een maand of 6 een duitse vriend en sinds 2 maanden al in duitsland -- met het plan om gewoon maar hier te blijven ( wat natuurlijk niet zomaar gaat LOL ) Moet dus nog een hoop regelen, en heb veel aan deze forum topics xD
De schrik van elke vent; blond en intelligent ( ^^ )
RawRRRR
  Milf donderdag 6 oktober 2011 @ 17:06:25 #210
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102776483
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:39 schreef Dyco het volgende:
En hier nog een Frau Antje ! Sinds een maand of 6 een duitse vriend en sinds 2 maanden al in duitsland -- met het plan om gewoon maar hier te blijven ( wat natuurlijk niet zomaar gaat LOL ) Moet dus nog een hoop regelen, en heb veel aan deze forum topics xD
Gefeliciteerd en welkom!

Heeft iemand hier ook een PayBack card? Blijven de punten die je spaart geldig of vervallen ze na een tijd?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_102776821
Dank je, kheb net alles gelezen over je huisje ( OMG word gek van dat toetsenbord :S .. met de y en de z ) echt super!
Ik zit trouwens ergens bij Fulda, zo nog ff kijken of ik dat kan wijzigen in mijn profiel ^^
De schrik van elke vent; blond en intelligent ( ^^ )
RawRRRR
  Milf donderdag 6 oktober 2011 @ 17:23:59 #212
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102777091
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:16 schreef Dyco het volgende:
Dank je, kheb net alles gelezen over je huisje ( OMG word gek van dat toetsenbord :S .. met de y en de z ) echt super!
Ik zit trouwens ergens bij Fulda, zo nog ff kijken of ik dat kan wijzigen in mijn profiel ^^
Ik word ook gek wanneer ik achter de laptop van mijn buurvrouw zit ;).

En dank je wel. Het moet nog super worden ;), maar begin is er! Hebben jullie een koop- of huurhuis?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:26:27 #213
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102777189
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:06 schreef nikky het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en welkom!

Heeft iemand hier ook een PayBack card? Blijven de punten die je spaart geldig of vervallen ze na een tijd?
hier ook zo'n kaart, volgens mij blijven ze geldig? (meestal gebruiken wij ze na een tijdje gewoon weer)
pi_102777409
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:23 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik word ook gek wanneer ik achter de laptop van mijn buurvrouw zit ;).

En dank je wel. Het moet nog super worden ;), maar begin is er! Hebben jullie een koop- of huurhuis?
Officieel woon ik nog in NL, en ik studeer MBO apothekersassistente. Hij ( nu dus ook ik ) woont nog thuis ( alleen zijn moeder ) en is bezig met zijn ausbildung, maar we hebben de ruimte hier ^^. Ik kan vanuit hier mijn studie doen dus opzich is dat geen probleem, alleen volgend jaar moet ik stage gaan wandelen bij een apotheek en uiteraard is de vraag of ik dat dan niet hier kan gaan doen.

Zit nu op de pc van vriendlief.. met duitstoetsenbord omdat mijn lappie tijdelijk de geest gegeven had OMG .. gelukkig is het weer tot leven gekomen alleen moet de meut er nog op worden gezet zodat ik niet steeds die fout maak met z en y ( en de rest! )
Oh en ik ben bijna 22 en heet Nicky xd
De schrik van elke vent; blond en intelligent ( ^^ )
RawRRRR
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 oktober 2011 @ 17:57:01 #215
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102778196
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:06 schreef nikky het volgende:

Gefeliciteerd en welkom!

Heeft iemand hier ook een PayBack card? Blijven de punten die je spaart geldig of vervallen ze na een tijd?
Dyco, welkom :)

nikky, ze vervallen na een jaar (of 2?) maar daar krijg je dan wel bericht van. Ik heb er laatst maar gauw een artikel voor uitgezocht, zonde om te laten vervallen toch? ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf donderdag 6 oktober 2011 @ 18:02:53 #216
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102778372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:32 schreef Dyco het volgende:

[..]

Officieel woon ik nog in NL, en ik studeer MBO apothekersassistente. Hij ( nu dus ook ik ) woont nog thuis ( alleen zijn moeder ) en is bezig met zijn ausbildung, maar we hebben de ruimte hier ^^. Ik kan vanuit hier mijn studie doen dus opzich is dat geen probleem, alleen volgend jaar moet ik stage gaan wandelen bij een apotheek en uiteraard is de vraag of ik dat dan niet hier kan gaan doen.

Zit nu op de pc van vriendlief.. met duitstoetsenbord omdat mijn lappie tijdelijk de geest gegeven had OMG .. gelukkig is het weer tot leven gekomen alleen moet de meut er nog op worden gezet zodat ik niet steeds die fout maak met z en y ( en de rest! )
Oh en ik ben bijna 22 en heet Nicky xd
Zou wel tof zijn als je de stage in DE kunt doen toch? Leer je direct een zeer goed woordje Duits spreken ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dyco, welkom :)

nikky, ze vervallen na een jaar (of 2?) maar daar krijg je dan wel bericht van. Ik heb er laatst maar gauw een artikel voor uitgezocht, zonde om te laten vervallen toch? ;)
Ik meende ook dat ze op een gegeven moment vervallen. Ik zal het bericht afwachten en dan iets uitzoeken. Zonde om ze "weg te gooien". Het mooiste zou zijn een actie waarbij je voor zoveel punten een tank benzine ontvangt. Net zoals Airmiles wel eens doet.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:05:02 #217
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102778449
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:32 schreef Dyco het volgende:

[..]

Officieel woon ik nog in NL, en ik studeer MBO apothekersassistente. Hij ( nu dus ook ik ) woont nog thuis ( alleen zijn moeder ) en is bezig met zijn ausbildung, maar we hebben de ruimte hier ^^. Ik kan vanuit hier mijn studie doen dus opzich is dat geen probleem, alleen volgend jaar moet ik stage gaan wandelen bij een apotheek en uiteraard is de vraag of ik dat dan niet hier kan gaan doen.

Zit nu op de pc van vriendlief.. met duitstoetsenbord omdat mijn lappie tijdelijk de geest gegeven had OMG .. gelukkig is het weer tot leven gekomen alleen moet de meut er nog op worden gezet zodat ik niet steeds die fout maak met z en y ( en de rest! )
Oh en ik ben bijna 22 en heet Nicky xd
Welkom :) Die toetsenindeling is inderdaad heel irrirant :P

Paybackpunkte vervallen na 3 jaar zegt er hier 1? naja, meestal staan ze er bij ons niet zo lang :P

gevonden!

quote:
Wann verfallen meine PAYBACK Punkte?

PAYBACK Punkte verfallen am 30.09. jedes Kalenderjahres mit Ablauf von 36 Monaten ab Ihrer Registrierung.

Sind Teile Ihrer PAYBACK Punkte vom Verfall bedroht, werden diese rechtzeitig in Ihrem Punktekonto ausgewiesen.

Bitte beachten Sie, dass während des Punkteverfalls zum 30.09.2011 und einige Tage darüber hinaus es ggf. zu Abweichungen Ihres Punktestands kommen kann. Sollten bei Ihnen PAYBACK Punkte vom Punkteverfall am 30.09.2011 betroffen sein und wir Ihren Einlösewunsch rechtzeitig erhalten haben, können wir Ihnen versichern, dass Ihnen alle bisher gesammelten PAYBACK Punkte erhalten bleiben!

Wir möchten Sie bitten Ihren Punktestand zu einem späteren Zeitpunkt (frühestens ab dem 07.10.2011) erneut zu überprüfen.

Zusätzlich informieren wir Sie in der Punkteübersicht (Punktekontoinformation, die Sie per Post erhalten) sowie auch online in Ihrem PAYBACK Punktekonto über vom Verfall bedrohte PAYBACK Punkte.
Bron
pi_102778471
Je moet toch wel erg veel kopen voor die paybackcard? Je krijgt toch iets van 1 cent per euro dat je ergens koopt, of verschilt dat nog per winkel?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 oktober 2011 @ 18:06:29 #219
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102778500
Ik tankte vaak bij Aral, dat tikt wel aan. Ik doe er niet zoveel mee verder, tot ik dus dat bericht kreeg :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_102778545
Ja, dan wordt het leuk. Ik wilde een boek bestellen en volgens mij kon ik daarbij iets van 4 of 5 ct. voor de paybackcard krijgen. Dan zou ik 100 boeken moeten bestellen om er 1 gratis te krijgen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Milf donderdag 6 oktober 2011 @ 18:20:50 #221
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102778974
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:05 schreef Felagund het volgende:
Je moet toch wel erg veel kopen voor die paybackcard? Je krijgt toch iets van 1 cent per euro dat je ergens koopt, of verschilt dat nog per winkel?
Ik tank vaak bij de Aral, daarnaast kom ik bij Real. Aral had ook laatst een actie dat je dubbele punten kreeg wanneer je een bon inleverde ( die je weer opnieuw kreeg bij tanken ).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:06:10 #222
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102780447
1 cent per 2 euro is het bij real,-

maar door acties met extra punten, familie die af en toe bij aral tankt (ikzelf niet, rij diesel, dat tank ik wel in NL) gaat het toch aardig met punten. We sparen ook weleens op, om dan met kerst het eten ervan te kopen
pi_102782349
Mijn dealextreme pakketje is tegengehouden door de Post. Mag nou morgen 1 uur heen en weer rijden om een ellendig pakketje van 35 euro op te halen. Zo mogen er van mij inkijken en hem doorsturen, maar daar doen ze niet aan :')
pi_102783696
Wij tanken bij de Aral, en met 2 bedrijfswagens gaat er hier wekelijk heel wat brandstof doorheen, dus dat tikt lekker door.
Verder krijg je bij heel veel online shops ook paybackpunten, dan moet je enkel via de payback site doorlinken naar de onlineshop.
Binnenkort maar weer eens want punten inwisselen, geloof dat ik er alweer 4500 heb.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:10:47 #225
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_102786797
Aral is BP dus die moet je boycotten vanwege hun olieprobleem ;-)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:25:40 #226
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  Milf donderdag 6 oktober 2011 @ 21:33:39 #227
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102787871
Sollicitatie: 2e ronde in Duitsland jullie nog tips voor deze TS?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_102788456
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:33 schreef nikky het volgende:
Sollicitatie: 2e ronde in Duitsland jullie nog tips voor deze TS?
Mijn sollicitatiegesprek was heel informeel. Ik denk niet dat echt representatief is voor het sollicitatiegesprek van TS. Sowieso ook in een heel ander vakgebied.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:51:04 #229
63722 z80
I fink you freaky
pi_102788782
voor wie in de omgeving van Nijmegen woont, vanaf 2012 kan ook daar een nieuw paspoort worden aangevraagd.
http://www.gelderlander.n(...)spoort-verlengen.ece
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 23:56:41 #230
32029 Basson
Dodge This!
pi_102794758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:45 schreef Felagund het volgende:

[..]

Mijn sollicitatiegesprek was heel informeel. Ik denk niet dat echt representatief is voor het sollicitatiegesprek van TS. Sowieso ook in een heel ander vakgebied.
Mijn sollicitatiegesprek was om 21:30 met een schnitzel en een pint bier! De baas dronk gezellig mee :D en kwebbelde aan een stuk door. Done deal op basis van 1 referentie :P en dat terwijl mijn Duits zuigt!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 oktober 2011 @ 07:40:59 #231
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102797927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:51 schreef z80 het volgende:
voor wie in de omgeving van Nijmegen woont, vanaf 2012 kan ook daar een nieuw paspoort worden aangevraagd.
http://www.gelderlander.n(...)spoort-verlengen.ece
Goed nieuws, wij moeten volgend jaar alledrie een nieuwe ID :)

Ik tank trouwens meestal bij de BFT, die is het goedkoopste. En bij voorkeur op maandag, dan zijn de benzineprijzen het laagst :7
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:02:12 #232
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_102806787
Errug handig dat dit je wordt verteld;

nederlandse kinderbijslag PLUS kindgebondenbudget worden opgeteld,, en dat wordt dan weer van de duitse kinderbijslag afgetrokken.......

Sinds wanneer is dit? Ik heb er namelijk nog nóóit van gehoord, tot vandaag dan :?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:12:30 #233
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_102807105
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:02 schreef PureEvil het volgende:
Errug handig dat dit je wordt verteld;

nederlandse kinderbijslag PLUS kindgebondenbudget worden opgeteld,, en dat wordt dan weer van de duitse kinderbijslag afgetrokken.......

Sinds wanneer is dit? Ik heb er namelijk nog nóóit van gehoord, tot vandaag dan :?
Dat was altijd al zo.

Even van het Arbeitsagentur geleend:
quote:
Minderung des Kindergeldes
Kindergeld steht nicht zu, wenn für ein Kind ein Anspruch besteht auf:

•altrechtliche Kinderzulage aus der gesetzlichen Unfallversicherung,
•altrechtlicher Kindergeldzuschuss aus einer gesetzlichen Rentenversicherung,
Leistungen für Kinder, die im Ausland gezahlt werden und die dem Kindergeld, der Kinderzulage bzw. dem Kinderzuschuss vergleichbar sind,
•Leistungen für Kinder von einer zwischen- oder überstaatlichen Einrichtung, wenn sie dem Kindergeld vergleichbar sind.
Lijkt me vrij duidelijk. Je kunt gewoon maximaal 100% krijgen. Of dat nou volledig uit D komt of deels aangevuld in D omdat je NL kinderbijslag krijgt.

Terugbetalen? Zuur... :{
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:17:46 #234
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_102807269
ok duidelijk, maar het is niet handig als de duitse familienkasse dit niet aangeeft, en de keren dat ik de svb heb gebeld, is dit me ook nog nooit verteld.....daarom had ik echt zoiets van wtf?

Ik hoef niks terug te betalen, we krijgen nog met terugwerkende kracht vanaf juli 2010 kindergeld (de aanvulling dan he)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:43:19 #235
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_102808048
Even klagen over de Duitse bureaucratie hoor.... :r |:( o|O

We hebben voor meisje Pflegestufe 2 aangevraagd, wachten we nu al 6 weken tot de MDK (Medizinische Dienst Krankenkassen) een afspraak met ons maakt om meisje te "keuren".
Zij (de mevrouw van de MDK) heeft meisje 1,5 jaar geleden ook gezien voor de eerste Pflegestufe en vertelde toen ons dat meisje dus eerst in de eerste Stufe kwam en als ze wat ouder was (deze leeftijd nu) ook voor 2, of zelfs 3 in aanmerking komt.
Ze kent ons meisje dus, erkend de zwaarte van de handicaps (meisje heeft Merkzeichen H in haar Behindertenausweis staan, de zwaarste klasse) en zij is de enige die het in de Niedergrafschaft doet, maar nog zegt de MDK dat we moeten wachten op een afspraak en dan het oordeel. Wachten op een afspraak maken duurt al 6 weken, dan nog x weken tot de afspraak en dan nog 3 maanden tot het oordeel.
Dat is toch niet leuk meer? Petra heeft haar baan opgezegd en het gaat hier om Pflegegeld wat meer dan de helft van Petra's loon is.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:46:40 #236
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_102808133
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:17 schreef PureEvil het volgende:
ok duidelijk, maar het is niet handig als de duitse familienkasse dit niet aangeeft,
Werd er op het aanvraagformulier niet naar andere inkomsten gevraagd dan?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:54:59 #237
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_102808409
@ Ueber, volgens mij vroegen ze alleen naar de kinderbijslag? Het kan natuurlijk ook goed mogelijk zijn geweest dat ik het niet heb begrepen, maar ze zetten het er ookk niet bepaald duidelijk in. (in zo'n antrag fur kindergeld...)
  Milf vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:00:38 #238
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102808629
Nou, geweldig.

Mijn ketel is kapot. ;(

Nu moet ik een andere zien te fixen. Weet men hier of het ook mogelijk is om een ketel te huren/leasen? Een ketel vanuit NL invoeren mag niet geloof ik, maar geldt dit dan ook voor eenzelfde type vaillant die hier verkocht wordt?

Dit is weer een flinke domper. :(
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:13:20 #239
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_102809064
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:43 schreef ueberduitser het volgende:
Even klagen over de Duitse bureaucratie hoor.... :r |:( o|O

Je hebt gelijk. Het gaat kennelijk om een hoop geld en al die keuringen is ook niet leuk voor Lenthe. Hopelijk komt het toch snel goed.

Over kindergeld gesproken. Onze aanvraag voor kindergeld is een paar maanden geleden afgewezen (kennelijk omdat we al kinderbijslag krijgen), en onlangs kregen we een definitief besluit over de kinderbijslag uit Nederland over 2008 t/m 2010: 0 euro.. Maar eens zien hoe we bezwaar aan kunnen tekenen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:27:47 #240
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_102809517
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:54 schreef PureEvil het volgende:
@ Ueber, volgens mij vroegen ze alleen naar de kinderbijslag? Het kan natuurlijk ook goed mogelijk zijn geweest dat ik het niet heb begrepen, maar ze zetten het er ookk niet bepaald duidelijk in. (in zo'n antrag fur kindergeld...)
Vraag 7 op het aanvraagblad.
quote:
Haben Sie, Ihr Ehegatte oder eine andere Person für die unter 4 eingetragenen Kinder in den letzten fünf. Jahren vor dieser Antragstellung eine Geldleistung bei einer Stelle ausserhalb Deutschlands...
Staat niet iets van alleen kinderbijslag. Er geldt hier alle Zuschusse en Geldleistungen.

Ik heb de Antrag toevallig ook al voorbereidend ingevuld, omdat Petra per januari dus onder duits regime valt en wij Teilkindergeld aanvragen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:33:16 #241
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_102809697
ok, ik dacht dat het alleen om de kinderbijslag ging.....(nooit aan gedacht ook, aan dat kindgebonden budget....) Dat is dus een van de nadelen als je niet alle duitse woorden/zinnen goed begrijpt.

Maargoed, we hebben de brief met het geld wat we met terugwerkende kracht krijgen iig (toch iets van 1000 euro ofzo) en dan krijgen we maandelijks 101 euro voor 2 kids samen.

En hopenlijk is dat al dat gedoe rondom Lenthe snel geregeld.....Alles moet hier zó lang duren he.....en als je ze belt dan weten ze van niks. :(
Hoe is het nu met Lenthe trouwens?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:54:59 #242
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_102810548
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:33 schreef PureEvil het volgende:
ok, ik dacht dat het alleen om de kinderbijslag ging.....(nooit aan gedacht ook, aan dat kindgebonden budget....) Dat is dus een van de nadelen als je niet alle duitse woorden/zinnen goed begrijpt.

Maargoed, we hebben de brief met het geld wat we met terugwerkende kracht krijgen iig (toch iets van 1000 euro ofzo) en dan krijgen we maandelijks 101 euro voor 2 kids samen.
Geld terug is altijd leuk!
Ik zit er nu ook goed in omdat ik veel uit moest zoeken voor de grote ik-neem-ontslag-stap.

quote:
En hopenlijk is dat al dat gedoe rondom Lenthe snel geregeld.....Alles moet hier zó lang duren he.....en als je ze belt dan weten ze van niks. :(
Hoe is het nu met Lenthe trouwens?
Best goed, hier een verslagje van het bezoekje aan Münster gisteren:
Te vroeg, te klein, ziek: Soms gaat het allemaal iets anders deel 2
Urine was vanochtend trouwens nog steeds troebel, vandaag is de antibioticakuur afgelopen en maandag gaat er weer een "Pipibeutel" naar de kinderarts.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:52:53 #243
63722 z80
I fink you freaky
pi_102816914
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:00 schreef nikky het volgende:
Nou, geweldig.

Mijn ketel is kapot. ;(

Nu moet ik een andere zien te fixen. Weet men hier of het ook mogelijk is om een ketel te huren/leasen? Een ketel vanuit NL invoeren mag niet geloof ik, maar geldt dit dan ook voor eenzelfde type vaillant die hier verkocht wordt?

Dit is weer een flinke domper. :(
wat is er stuk? reparatie is vaak nog wel mogelijk.
en een gas ketel uit NL mag alleen als deze voorzien is van de Duitse keurmerken.
maar dan nog zul je geen loodgieter vinden die de ketel aan wil sluiten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Milf vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:59:38 #244
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102817207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:52 schreef z80 het volgende:

[..]

wat is er stuk? reparatie is vaak nog wel mogelijk.
en een gas ketel uit NL mag alleen als deze voorzien is van de Duitse keurmerken.
maar dan nog zul je geen loodgieter vinden die de ketel aan wil sluiten.
Warmtewisselaar ia kapot. Kost ongeveer 500 euro. Ik ben aan het kijken of ik alleen deze kan vervangen of dat het verstandiger is om hem te vervangen.

Ik wist niet dat er NL ketels zijn met DE keurmerken. Kijk, dan moet ik toch maar eens in NL snuffelen. Kun je mij aangeven waar ik op moet letten?

De loodgieter is niet nodig. Mijn ex en stiefpaps kunnen dat. :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:05:38 #245
63722 z80
I fink you freaky
pi_102817454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:59 schreef nikky het volgende:

[..]

Warmtewisselaar ia kapot. Kost ongeveer 500 euro. Ik ben aan het kijken of ik alleen deze kan vervangen of dat het verstandiger is om hem te vervangen.

Ik wist niet dat er NL ketels zijn met DE keurmerken. Kijk, dan moet ik toch maar eens in NL snuffelen. Kun je mij aangeven waar ik op moet letten?

De loodgieter is niet nodig. Mijn ex en stiefpaps kunnen dat. :)
tussen kunnen en mogen zit een groot verschil.
in Duitsland mag je niet aan de gasleiding komen. ze worden al zenuwachtig als je er naar wijst.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Milf vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:13:29 #246
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102817782
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:05 schreef z80 het volgende:

[..]

tussen kunnen en mogen zit een groot verschil.
in Duitsland mag je niet aan de gasleiding komen. ze worden al zenuwachtig als je er naar wijst.
Kan men erachter komen dat ik hem heb laten vervangen door iemand die geen papieren in DE heeft? O-)
( Mijn ex is trouwens installateur van die dingen )

De gasleiding in mijn keuken (oven) is nog van hennep... moeten ze dan ook knap zenuwachtig van worden :D!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:22:34 #247
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_102818129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:13 schreef nikky het volgende:

[..]

Kan men erachter komen dat ik hem heb laten vervangen door iemand die geen papieren in DE heeft? O-)
( Mijn ex is trouwens installateur van die dingen )

De gasleiding in mijn keuken (oven) is nog van hennep... moeten ze dan ook knap zenuwachtig van worden :D!
Duitsers werken nog gewoon met hennep. Niets mis mee, volgens sommigen beter dan teflon. Heeft opnemend vermogen, teflon niet.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:24:43 #248
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_102818239
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:05 schreef z80 het volgende:

[..]

tussen kunnen en mogen zit een groot verschil.
in Duitsland mag je niet aan de gasleiding komen. ze worden al zenuwachtig als je er naar wijst.
Duitsers hebben nogal slechte ervaringen met gas....;)
  Milf vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:50:32 #249
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102819278
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:24 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Duitsers hebben nogal slechte ervaringen met gas....;)
*grinnik*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_102819611
quote uit http://www.verhuis.de/start/sublevel/schoorsteenveger.htm
quote:
lNederlandse ketel
Er zit verschil tussen cv-ketels in NL en D. Dat verschil zou er op basis van de Europese wetgeving niet moeten zijn, maar helaas worden de regeltjes in Nederland nogal eens “omgebogen”. Gevolg: veel cv ketels op de NL markt voldoen niet aan de Europese regels en dat vinden ze in D niet gepast. Terecht, overigens.

Merkwaardig is wel dat zelfs Duitse fabrikanten in Nederland lustig meedoen met dat ombuigen. Het gevolg is dat de markt voor cv

ketels behoorlijk onoverzichtelijk is geworden. Want in principe mag een ketel met CE keurmerk zonder meer in Duitsland worden verkocht. Maar als deze toevallig uit Nederland komt, en dus eigenlijk niet aan de regels voldoet, wil een Duitse installateur het ding misschien wel aan je verkopen, maar absoluut niet installeren.

Installeren doet hij alleen als er een “DVGW Qualitätszeichen” op staat. Zit dat er niet op, dan krijg je naderhand sowieso problemen met de Schornsteinfeger. De CE-certificering betreft namelijk alleen de veiligheidsaspecten, terwijl de DVGW-certificering meeromvattend is, o.a. ook de milieuaspecten, continuiteit in de beschikbaarheid van reserveonderdelen, bediening en rendement.

Wat er mis is met de ketels in Nederland kunt u hier vinden.
Met dank aan Conrad (nav forumdiscussie)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:25:21 #251
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102826893
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Duitsers werken nog gewoon met hennep. Niets mis mee, volgens sommigen beter dan teflon. Heeft opnemend vermogen, teflon niet.
hennep & kit mag toch niet bij gas? Bij water & CV wel, want als hennep nat wordt zet het uit, en dicht dus nog beter.

maar bij gas heb je geen water, en kan hennep dus gaan lekken? Daarom bij gas altijd teflon?

BTW nu op Prosieben: Die Grosse TV TOTAL Stock Car Chrash Challenge :) En morgen dan ook nog weer :D

[ Bericht 16% gewijzigd door gateway op 07-10-2011 22:32:39 ]
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:35:25 #252
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_102827440
Ah, die kan ik hier in Oostenrijk ook ontvangen. Die Stefan schepte er nogal over op in zijn show vandeweek. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:44:03 #253
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_102827902
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:35 schreef static het volgende:
Ah, die kan ik hier in Oostenrijk ook ontvangen. Die Stefan schepte er nogal over op in zijn show vandeweek. :P
show kijk ik nooit, maar dit is wel leuk. Maar nu is alleen de quali.... morgen de rest (en zondag moet ik vroeg op :( :( )
  Milf zaterdag 8 oktober 2011 @ 02:04:56 #254
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102834541
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_102926318
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:59 schreef nikky het volgende:

[..]

Warmtewisselaar ia kapot. Kost ongeveer 500 euro. Ik ben aan het kijken of ik alleen deze kan vervangen of dat het verstandiger is om hem te vervangen.

Ik wist niet dat er NL ketels zijn met DE keurmerken. Kijk, dan moet ik toch maar eens in NL snuffelen. Kun je mij aangeven waar ik op moet letten?

De loodgieter is niet nodig. Mijn ex en stiefpaps kunnen dat. :)
kijk eens op ebay:

hier vind je hem waarschijnlijk onder de 500 euro
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:34:57 #256
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_103060178
Hmz, ik had gehoord dat er zoiets bestaat als elterngeld, ? of iig iets wat ik zou kunnen aanvragen omdat ik zwanger ben ofzo? hoe werkt dat?
pi_103061030
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:34 schreef PureEvil het volgende:
Hmz, ik had gehoord dat er zoiets bestaat als elterngeld, ? of iig iets wat ik zou kunnen aanvragen omdat ik zwanger ben ofzo? hoe werkt dat?
Volgens mij kan je 12 maanden Elterngeld krijgen, maar alleen als je kind geboren is. Nu zit ik niet zo erg diep in de materie, maar elterngeld is een aanvulling op elternzeit.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:18:46 #258
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_103088448
er is hier kermis :) mjah, ken hier bijna niemand.... En vriendin is er niet.... eens zien of er nog wat van de kameraden gaan morgenavond....
pi_103127902
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:34 schreef PureEvil het volgende:
Hmz, ik had gehoord dat er zoiets bestaat als elterngeld, ? of iig iets wat ik zou kunnen aanvragen omdat ik zwanger ben ofzo? hoe werkt dat?
Elterngeld ontvang je volgens mij enkel als je in Duitsland werkt. Je krijgt dan na je zwangerschapsverlof, tot je kind 1 jaar oud wordt, 65% van je loon.
Je kunt er ook voor kiezen om het bedrag uit te smeren over max 3 jaar. De aanvraag ging volgens mij via de krankenkasse, en het geld wordt uitbetaald door de Familienkasse.
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:09:08 #260
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103208329
Jow, hier is nog een NL-er die in Duitsland woont, in Hamburg om precies te zijn :D Woon hier nu sinds april 2009.. reden... l'amour O+
pi_103213800
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:09 schreef RonB79 het volgende:
Jow, hier is nog een NL-er die in Duitsland woont, in Hamburg om precies te zijn :D Woon hier nu sinds april 2009.. reden... l'amour O+
Toevallig ik ook, en om ook nog precies dezelfde reden. Welk Stadtteil woon je dan?
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:36:24 #262
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103214443
Rahlstedt! Of.. zoals mn moeder ooit zei.. "Rammstadt" :D

Dus.. dus.. dus.. ik ben hier niet... alleen?? :)
pi_103215173
Ik woon iets meer in het centrum, om precies te zijn Barmbek Nord rand Steilshoop.
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:59:49 #264
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103215819
Na ja, Hamburg is voor mij nog altijd 1 groot centrum uiteindelijk ;)
Maar Barmbek ken ik wel.

Je kent niet toevallig een adres waar ze Hollandse snacks (m.b.t. friet e.d.) verkopen? Of waar n 'normale' friture zich bevindt waar ze eens geen friet met halve haan serveren? :)
pi_103216225
Ik woon hier nu iets meer dan een half jaar en ik heb nog geen eens goede mayo gevonden.

Ik zie op de Dome / Hafengeburtstag wel zo'n tentje met 'nederlandse' patat, maar toen ik om een patatje oorlog vroeg en het nog uit moest leggen EN uitgebakken uitjes in plaats van rauw kreeg heb ik er geen vertrouwen meer in de frituur hier. ;)
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:29:53 #266
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103217698
We hadden n paar maanden terug op internet n adres gevonden voor Hollandse friet op de Reeperbahn. Na een half uur zoeken kwamen we tot de conclusie dat die keet daar dicht was en er nu iets anders zit :(

Vooralsnog stop ik me helemaal vol als ik ff in NL ben :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 oktober 2011 @ 06:45:45 #267
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_103223321
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:06 schreef Hiya het volgende:
Ik zie op de Dome / Hafengeburtstag wel zo'n tentje met 'nederlandse' patat, maar toen ik om een patatje oorlog vroeg en het nog uit moest leggen EN uitgebakken uitjes in plaats van rauw kreeg heb ik er geen vertrouwen meer in de frituur hier. ;)
Eine Pommes Krieg? :)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:08:49 #268
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_103228884
Zelf maken! Verse friet en zelfgemaakte kroketten O+
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:20:42 #269
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_103240574
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:41 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

kijk eens op ebay:

hier vind je hem waarschijnlijk onder de 500 euro
Ik moet een ketel met een open systeem hebben. De gesloten systemen zijn idd stukken goedkoper.
De ketel is nu helemaal overleden. Nu druk bezig om de verkopers van het huis te pakken te krijgen. Rechtsbijstand geeft aan wanneer ik aan kan tonen dat het gebrek is ontstaan voor de koop, dat dit dan onder een verborgen gebrek valt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_103245411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 06:45 schreef qltel het volgende:

[..]

Eine Pommes Krieg? :)
hehe nee, gevraagd naar erdnusssoße en dan hadden ze dan weer niet, en alleen gebakken uitjes :(
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:40:50 #271
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_103246626
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:18 schreef Hiya het volgende:

[..]

hehe nee, gevraagd naar erdnusssoße en dan hadden ze dan weer niet, en alleen gebakken uitjes :(
Ik heb van de week een Duitser pindakaas aangeboden voor op z'n brood. Hij heeft heel voorzichtig een puntje boterham ermee besmeerd en zei na 1 hap dat hij er waarschijnlijk te oud voor was.. :)

Ik denk dat ze hier niet van erdnussproducten houden.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:51:13 #272
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_103257063
Al bijna 5 jaar woon ik nu hier in dit schitterende land.
Regelmatig voelde ik me een bevoorrecht mensch dat ik hier kon leven...

Sinds deze maand zie ik toch dat er hier ook wel n stukkie bananenrepubliek is...
Mijn fabriek verhuist deze maand, op stroom en water heb ik 2 weken moeten wachten en de Kundenservice van Telekom heeft besloten mijn telefoon en fax per de 26e over te zetten.
Voor t gemak hebben ze de aansluiting in het vorige pand dit weekend alvast maar afgesloten en op internet kan ik pas vanaf begin november rekenen...
Nou maar hopen dat er niemand orders wil faxen de komende weken.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:56:52 #274
63722 z80
I fink you freaky
pi_103259579
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:21 schreef pieter.m het volgende:
Al bijna 5 jaar woon ik nu hier in dit schitterende land.
Regelmatig voelde ik me een bevoorrecht mensch dat ik hier kon leven...

Sinds deze maand zie ik toch dat er hier ook wel n stukkie bananenrepubliek is...
Mijn fabriek verhuist deze maand, op stroom en water heb ik 2 weken moeten wachten en de Kundenservice van Telekom heeft besloten mijn telefoon en fax per de 26e over te zetten.
Voor t gemak hebben ze de aansluiting in het vorige pand dit weekend alvast maar afgesloten en op internet kan ik pas vanaf begin november rekenen...
Nou maar hopen dat er niemand orders wil faxen de komende weken.
welkom bij tcom. het is nog steeds een bedrijf dat niet bepaald klant vriendelijk is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_103269176
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:51 schreef gateway het volgende:
zijn er inderdaad weinig die van pindakaas of satesaus houden
Gister een meid gesproken die me vertelde dat pindakaas gewoon in de Duitse supermarkt te koop is. Mij was het nog nooit opgevallen, maar ik ga er toch deze week eens op letten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 oktober 2011 @ 10:06:28 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103269402
Jawel, ze kennen het hier wel (Erdnussbutter) maar het smaakt heel anders. Penny verkoopt het voorzover ik weet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_103275589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:06 schreef Rewimo het volgende:
Jawel, ze kennen het hier wel (Erdnussbutter) maar het smaakt heel anders. Penny verkoopt het voorzover ik weet.
oh, dat gaan we eens proberen dan :)
pi_103291696
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:21 schreef pieter.m het volgende:
Al bijna 5 jaar woon ik nu hier in dit schitterende land.
Regelmatig voelde ik me een bevoorrecht mensch dat ik hier kon leven...

Sinds deze maand zie ik toch dat er hier ook wel n stukkie bananenrepubliek is...
Mijn fabriek verhuist deze maand, op stroom en water heb ik 2 weken moeten wachten en de Kundenservice van Telekom heeft besloten mijn telefoon en fax per de 26e over te zetten.
Voor t gemak hebben ze de aansluiting in het vorige pand dit weekend alvast maar afgesloten en op internet kan ik pas vanaf begin november rekenen...
Nou maar hopen dat er niemand orders wil faxen de komende weken.
De klantenservice van de Telekom zit een paar verdiepingen boven mij. Zal ik even langsgaan? ;) Hier ook niets dan Telekomhaat, ook al is het officieel mijn werkgever.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:34:45 #279
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_103292683
telekom is inderdaad er klantonvriendelijk, maar ook in NL kunnen ze er wat van.... daar kunnen ze ook niet in 1 dag je lijnen omzetten, duurt ook lang....
pi_103299190
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:13 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

De klantenservice van de Telekom zit een paar verdiepingen boven mij. Zal ik even langsgaan? ;) Hier ook niets dan Telekomhaat, ook al is het officieel mijn werkgever.
eerlijk is eerlijk... mn duits boos schelden aan de telefoon is met sprongen vooruitgegaan en jawel, vandaag n sms, over 2 werkdagen zou het moeten werken... ben benieuwd...

is het de kranenburgers al opgevallen dat sinds gisterenavond 1 van de markantste stukkies van kranenburg weg is?
de buis die bij de ingang van t industrieterrein over de weg hing, is er gisteren afgereden
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 oktober 2011 @ 22:17:08 #281
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_103301828
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:34 schreef pieter.m het volgende:

[..]
is het de kranenburgers al opgevallen dat sinds gisterenavond 1 van de markantste stukkies van kranenburg weg is?
de buis die bij de ingang van t industrieterrein over de weg hing, is er gisteren afgereden
Is dat bij Im Hammereisen? En kwam er iets uit de buis gelopen?
pi_103301880
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:59 schreef RonB79 het volgende:
Na ja, Hamburg is voor mij nog altijd 1 groot centrum uiteindelijk ;)
Maar Barmbek ken ik wel.

Je kent niet toevallig een adres waar ze Hollandse snacks (m.b.t. friet e.d.) verkopen? Of waar n 'normale' friture zich bevindt waar ze eens geen friet met halve haan serveren? :)
Das echt iets wat ik mis... gewone hollandse patat, met mayo... en een Frikandel speciaal erbij OF ... gewoon lekker frituur hapjes ( HMMMM van Mora !! ) .. Mja 5 november ga ik naar NL toe voor 2 dagen dus kheb mijn moeder al opdracht gegeven om LEKKER veel dingen in huis te halen xD alles behalve Kartoffeln... kwil wel weer eens lekker nasi of bami met saté... ( erg he )

Gisteren trouwens met mijn vriend zijn moeder kaiserschmarren (soort dikke pannekoeken ) gemaakt ( maar dan niet zoals het hoort met eiwitten maaaaar met ... 200 gram meel, 500ML slagroom en 8 eieren, en 150 gram gemalen hazelnoot, 150 gram krenten.. ) ... erg lekker maar ik zal nu geloof ik 14 dagen op hongerdieet moeten om de 3 kilo die ik gisteren aangekomen ben eraf te krijgen.

Ligt dat nu echt aan mij of eten de duitsers gewoon giga VET ..

Maar afin.... om even te melden .. ik kan hier mijn stage doen dus DEUTSCHLAND is voorlopig nog niet van me af xD. Kben echt ontzettend blij en opgelucht!
De schrik van elke vent; blond en intelligent ( ^^ )
RawRRRR
pi_103385724
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:17 schreef qltel het volgende:

[..]

Is dat bij Im Hammereisen? En kwam er iets uit de buis gelopen?
Er bleken 7 leidingen door de buis te lopen die gode zij dank geen van allen meer in gebruik waren.
Ooit behoorden beide hallen, dus ook die hoge blauwe, aan dezelfde meneer Winkels.
Als lasbedrijf zijnde liepen er dus leidingen met acytheleen, propaan, zuurstof, perslucht maar ook de interne bedrijfstelefoonleiding over de weg heen.

Overigens word telefoon alsnog 26 oktober... grrrr... blijmaken met dooie mus heet dat in t hollands toch?
pi_103387050
Ein toter Spatz }:| Balen zeg.

En Dyco, Duitsers (of Beiers in ieder geval ;)) eten niet alleen vet, ze eten ook gruwelijk veel. Er stond laatst in de krant "In Deutschland sind 75 Prozent der Männer und 59 Prozent der Frauen zu dick."

Overigens hoorde ik tijdens Oktoberfest op de radio een interview met iemand die beweerde dat de bierbuik niet bestaat. Het beste nieuws ever ;)
pi_103408611
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:04 schreef Gala6183 het volgende:
Ein toter Spatz }:| Balen zeg.

En Dyco, Duitsers (of Beiers in ieder geval ;)) eten niet alleen vet, ze eten ook gruwelijk veel. Er stond laatst in de krant "In Deutschland sind 75 Prozent der Männer und 59 Prozent der Frauen zu dick."

Overigens hoorde ik tijdens Oktoberfest op de radio een interview met iemand die beweerde dat de bierbuik niet bestaat. Het beste nieuws ever ;)
Vandaar dat ze op de Kindergarten waarschijnlijk al proberen daar een beetje verandering in te brengen. Gezond eten is iets waar ze veel mee bezig zijn,uitgebreid les in wat is gezond en wat niet, wat mag je veel eten en wat is beter om niet te vaak te eten, eigen groentetuintje, van de groente die daar geoogst wordt zelf groentesoep maken. Ook staat er elke morgen een bord met rauwkost voor de kinderen klaar. En tot mn grote verbazing wordt er thuis regelmatig om worteltjes of komkomer gevraagd.
Maarja, als je dat thuis weer de traditonele kost voorgeschoteld krijgt heeft het allemaal weinig effect geloof ik.
Zo'n beetje elk gerecht heeft een flinke lading slagroom of word overbakken met kaas, heerlijk hoor, maar mijn cholestorolgehalte gaat dan een beetje tegensputteren.

Mijn dochter eet prima maar is eigenlijk te mager, vanmorgen is ze op kamp gegaan naar Ameland, wie weet helpt een week duitse kost om er een paar kilo aan te krijgen! ;)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:12:50 #286
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103408697
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:40 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik heb van de week een Duitser pindakaas aangeboden voor op z'n brood. Hij heeft heel voorzichtig een puntje boterham ermee besmeerd en zei na 1 hap dat hij er waarschijnlijk te oud voor was.. :)

Ik denk dat ze hier niet van erdnussproducten houden.
Onzin, ernussflips zijn een veel verkocht product.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:15:50 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103408729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:51 schreef gateway het volgende:
zijn er inderdaad weinig die van "edit" satesaus houden
Raar, als ik mijn satesaus maak en die bij de sate serveer smullen ze eigenlijk allemaal en moeten ze het recept hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:24:38 #288
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_103408781
Vind dat ze hier zowiezo wat rare eetgewoontes hebben. Ten 1e al het onbijten op de kindergarten...(harstikke leuk hoor....maar dat kan thuis ook?) Mijn kind eet dus gewoon thuis onbijt.

Mijn zoontje was onderlaatst bij een vriendje van de kiga, toen ik m kwam ophalen zei die moeder, oh hij heeft lekker meegegeten....ik dacht echt van wtf? t was half 5 ofzo....Maar die eten rond 2/3 uur ofzoiets... -O-

@ piet verdriet, erdnussflips zijn vies, en duitse chips is zowiezo vies. (en duur)

Als we naar nl gaan, halen we altijd een voorraadje boodschappen, dus da's misschien ook wel handig voor degene die ver weg wonen? want dingen zoals pindakaas, hagelslag, diepvriesproducten, zijn best lang houdbaar.

De kids hebben hier nu 2 weken vakantie....en dan is er binnenkort weer Halloween...Wat zeg je eigenlijk aan de deur? Want vorig jaar kon ik die kinderen echt niet verstaan :')
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:38:58 #289
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103408910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 09:24 schreef PureEvil het volgende:
Vind dat ze hier zowiezo wat rare eetgewoontes hebben. Ten 1e al het onbijten op de kindergarten...(harstikke leuk hoor....maar dat kan thuis ook?) Mijn kind eet dus gewoon thuis onbijt.

Mijn zoontje was onderlaatst bij een vriendje van de kiga, toen ik m kwam ophalen zei die moeder, oh hij heeft lekker meegegeten....ik dacht echt van wtf? t was half 5 ofzo....Maar die eten rond 2/3 uur ofzoiets... -O-

@ piet verdriet, erdnussflips zijn vies, en duitse chips is zowiezo vies. (en duur)

Als we naar nl gaan, halen we altijd een voorraadje boodschappen, dus da's misschien ook wel handig voor degene die ver weg wonen? want dingen zoals pindakaas, hagelslag, diepvriesproducten, zijn best lang houdbaar.

De kids hebben hier nu 2 weken vakantie....en dan is er binnenkort weer Halloween...Wat zeg je eigenlijk aan de deur? Want vorig jaar kon ik die kinderen echt niet verstaan :')
Ontbijten op de kindergarten is omdat Duitsers gewoon veel vroeger beginnen met werken.
Chips en Flips zijn niet vies, ze zijn gewoon anders.
Ben jij grensganger of echt vertrokken? Waarom leer je geen Duits?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:53:10 #290
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_103409044
Ik kan al aardig wat duits verstaan, lezen, en praten (en er af en toe wat nederlands en engels doorheen gooien... ;) ) Maar vorig jaar met halloween woonden we hier nog niet zo lang natuurlijk. Vind zelf dat ik wel enorm vooruit ben gegaan met praten iig. Juf van de kiga kan me ook goed begrijpen als ik wat zeg in het duits.

Van dat vroeger werken wist ik niet, ik werk namelijk niet, en aan mn buren ga ik ook niet vragen; hoelaat begin jij met je werk ;)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:58:51 #291
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103409105
Heb in beieren een tijdje tov een kika gezeten, daar was het voor zeven uur al druk met ouders die kinderen wegbrengen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103409518
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 09:24 schreef PureEvil het volgende:
Vind dat ze hier zowiezo wat rare eetgewoontes hebben. Ten 1e al het onbijten op de kindergarten...(harstikke leuk hoor....maar dat kan thuis ook?) Mijn kind eet dus gewoon thuis onbijt.

Mijn zoontje was onderlaatst bij een vriendje van de kiga, toen ik m kwam ophalen zei die moeder, oh hij heeft lekker meegegeten....ik dacht echt van wtf? t was half 5 ofzo....Maar die eten rond 2/3 uur ofzoiets... -O-

@ piet verdriet, erdnussflips zijn vies, en duitse chips is zowiezo vies. (en duur)

Als we naar nl gaan, halen we altijd een voorraadje boodschappen, dus da's misschien ook wel handig voor degene die ver weg wonen? want dingen zoals pindakaas, hagelslag, diepvriesproducten, zijn best lang houdbaar.

De kids hebben hier nu 2 weken vakantie....en dan is er binnenkort weer Halloween...Wat zeg je eigenlijk aan de deur? Want vorig jaar kon ik die kinderen echt niet verstaan :')
Anders eten is niet raar he, maar anders, dat verschild nu eenmaal per land. Ik vind witte bonen in tomatensaus bij je ontbijt ook apart, maar in engeland is het normaal.
En ook al wonen we bij de grens, t is een heel ander land en een heel andere manier van leven vind ik persoonlijk, en dat is voor mij juist wat ik zo heerlijk vind aan duitsland.

Ik vind dat ontbijten op school juist helemaal super.
Hier eten ze om 7 uur thuis ontbijt, en op school nog een keer. In nederland is het ff een liga half op de morgen, hier leren ze tenminste goed eten, gewoon brood in de pauze.
Wij eten nog wel gewoon s avonds warm, ik ga pieter niet elke avond een opgewarmde hap voorzetten, maar we hebben wel ongeveer duitse eettijden, omdat de kinderen op school op die tijden eten. Thuis ontbijten, om 10 uur op school eten, als ze om 14 uur thuiskomen eten we brood en s avonds om 18 uur eten we warm. En moet zeggen, sinds we zo eten snoep ik zelf een stuk minder tussendoor.

Boodschappen doe ik 2x per week, 1x in Duitsland en 1x in Nederland, van beide landen gewoon het beste nemen. De erdnusflips hoef ik ook niet, maar mn echtgenoot is er dol op, en de Ungarische chips, die is echt super! In nederland haal ik ontbijtkoek,hagelslag, kaas en dropjes, in duitsland vlees(veel lekkerder als in nederland!!), bakproducten (veel meer keuze als in nederland) en de melk is hier veel langer houdbaar.

Aan de deur hoef je niets te zeggen hoor, enkel snoepjes uit te delen ;)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:39:57 #293
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_103409612
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 10:32 schreef annie.m het volgende:

[..]
Aan de deur hoef je niets te zeggen hoor, enkel snoepjes uit te delen ;)
Ik bedoelde wat mijn kinderen moeten zeggen, ze gaan namelijk zelf langs de deuren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:40:30 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103409624
Wij eten ook 's avonds warm, Christan neemt gewoon brood mee naar school voor in de pauzes. En 's morgens ook een boterham als ontbijt uiteraard. Op school is nu wel een Mensa, dus de kinderen kunnen in de middagpauze warm eten als ze dat willen.

Boodschappen hier ook voornamelijk in DLD, alleen de specifiek Nederlandse dingen halen we in NL.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_103411002
Ik vind de Duitse eetgewoonten ideaal. Wij hebben allebei een kantine op het werk met een uitgebreid aanbod van Schweinshaxe tot salade. 's Avonds hoeven we dan niet meer te koken, dat doen we alleen in het weekend en dan lekker uitgebreid. Eten is hier ook veel meer een sociale activiteit dan in Nederland, in mijn beleving in ieder geval.

Als we een keer in Nederland zijn halen we daar ook de typische dingen als drop (van De Tuinen _O_), rookworst en nu kruidnoten en speculaas. Verder hebben Rewe en Kaufland alles wat we nodig hebben, en meer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:01:02 #296
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103411179
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:52 schreef Gala6183 het volgende:
Eten is hier ook veel meer een sociale activiteit dan in Nederland, in mijn beleving in ieder geval.
Dat klopt :D Als er iets georganiseerd wordt, is er minimaal Kaffee und Kuchen bij, zelfgebakken uiteraard :9

Of, afhankelijk van de gelegenheid, Bier und Bratwurst. Grillen kan altijd ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:04:53 #297
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_103411267
Ik heb met de juf van de Kiga afgesproken dat ik een paar zakken pepernoten ging halen voor daar. vond ze een erg leuk idee ^O^

En idd, die kaffee und kuchen....donderdag hadden we een kenningsmakings/koffiemiddag op de grundschule, was erg gezellig. Ik had appelflappen gebakken, kennen ze ook niet. En ze zijn allemaal op gegaan *O*
pi_103417779
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat klopt :D Als er iets georganiseerd wordt, is er minimaal Kaffee und Kuchen bij, zelfgebakken uiteraard :9

Of, afhankelijk van de gelegenheid, Bier und Bratwurst. Grillen kan altijd ^O^
Inderdaad, overal Kaffee mit Kuchen, en dan is het eigenlijk nog de bedoeling dat je het niet bij 1 punt taart laat. Ze hebben hier dus ook ideale springvormen met deksel omdat je hier nogal eens met een taart op stap gaat, ik heb inmiddels de halve familie in nederland van bakblikken voorzien.
Ook kan je leuke recepten bij je buren opdoen, ik heb zelfs mn schoonvader die al 40 jaar weigerd gebak te eten aan de Windbeutelkuchen gekregen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:02:45 #299
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103418389
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ontbijten op de kindergarten is omdat Duitsers gewoon veel vroeger beginnen met werken.
Chips en Flips zijn niet vies, ze zijn gewoon anders.
Ben jij grensganger of echt vertrokken? Waarom leer je geen Duits?
Het gaat inderdaad om het zweite fruhstuck (insert leestekens). Het eerste eten wij kort voor zevenen, mijn man om een uur of vijf. Dan tussen 11.30 - 15.00 uur mittagtisch, kaffee und kuchen rond 16.00 en abendbrot tegen 19.00 uur.

En ik werk nu weer in NL en mis de duitse kantine.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:35:09 #300
63722 z80
I fink you freaky
pi_103423261
boodschappen doe ik voornamelijk in Duitsland. alleen de aanmaak limonade en brood haal ik in Nederland.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:16:57 #301
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_103429121
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat klopt :D Als er iets georganiseerd wordt, is er minimaal Kaffee und Kuchen bij, zelfgebakken uiteraard :9

Of, afhankelijk van de gelegenheid, Bier und Bratwurst. Grillen kan altijd ^O^
en niet 1 stukkie gebak, maar gelijk 2 of 3 op een verjaardag!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')