gebrokenglas | zondag 18 september 2011 @ 02:39 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. http://www.autoblog.nl/ar(...)-polizei-van-beieren | |
Mikkie | zondag 18 september 2011 @ 04:38 |
Dat heb ik juist andersom. Heb net nieuwe olie en nieuwe remblokken en hoef nu minder zuinig te rijden dan eerst, juist omdat er nieuwe blokken op zitten en het geen ramp is als die slijten ![]() ![]() Maar bij dure onderdelen ken ik het inderdaad: voorzichtig doen. M'n huidige banden scheur ik helemaal op, maar als ik straks nieuwe heb zie ik mezelf wel weer een korte periode rustig rijden omdat het zo zonde is van de nieuwe banden ![]() | |
YoshiBignose | zondag 18 september 2011 @ 10:13 |
Ik deed dat ook bij m'n koppeling. Die was toch al verrot dus ik schakelde maar zoveel mogelijk ![]() ![]() | |
Maharbal | zondag 18 september 2011 @ 11:29 |
Auto's slijten, ik ga er niet anders om rijden. Afgezien van het standaard warmrijden etc. | |
Mikkie | zondag 18 september 2011 @ 12:14 |
Ik blijf toch een beetje rond kijken, wat vinden jullie van zulke velgen onder een e46 sedan? http://link.marktplaats.nl/484401657 Of deze misschien? http://link.marktplaats.nl/480196904 Vind ze allebei wel wat hebben. Al is de kans klein dat ik ze ga kopen, heb al een andere bestemming voor m'n geld de komende tijd ![]() | |
YoshiBignose | zondag 18 september 2011 @ 12:40 |
Die seven staan wel netjes maar beetje saai. Als je toch nieuwe velgen gaat kopen waarom dan geen 18 inch? ![]() | |
Gokhan03 | zondag 18 september 2011 @ 12:42 |
Die M5 setje zouden mijn compact wel goed staan ![]() Heheh maar nu even geen geld sinds ik die setje winterbanden heb gekocht. Heeft iemand de onderdeelnr voor beide kanten uitenwisserarmen voor mijn E36 compact? Ik keek naar bmwfans en realoem maar ik kon het niet vinden. | |
Mikkie | zondag 18 september 2011 @ 13:09 |
Omdat die nog een slag groter en dus nog een slag duurder zijn ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 september 2011 @ 13:10 |
Ik kan wel aan ruitenwisserarmen komen als je wilt..? Hebben 3 'nieuwe' Compacts binnen gekregen hier @ de sloop.. En sinds wanneer hebben E36's standkachel..??!! ![]() | |
Maharbal | zondag 18 september 2011 @ 14:41 |
Eibach-pro setje slechts ¤ 200 voor de E46? Alleen veren dus? | |
YoshiBignose | zondag 18 september 2011 @ 14:52 |
Eibach pro kit is alleen veren ja... 160 euro ofzo en dan uitlijnen voor 5 tientjes. | |
Turquaz52 | zondag 18 september 2011 @ 15:33 |
Dan zit je op op 210 euro? ![]() Ik zeg doen. | |
YoshiBignose | zondag 18 september 2011 @ 15:49 |
Ik heb er geen spijt van staat echt goed icm 18 inch. | |
Gokhan03 | zondag 18 september 2011 @ 21:51 |
Wat voor veren zitten er in een bmw M dan? Zijn dat specifieke veren/schokdempers van bmw zelf of van een bepaald merk zoals OEM remsysteem van Brembo? | |
Mikkie | zondag 18 september 2011 @ 22:01 |
Als je bijpassende velgen hebt wel, ja. Nu bij m'n 16" is het geen porem ![]() | |
Gokhan03 | maandag 19 september 2011 @ 14:20 |
Over mijn setje winterbanden die ik laatst had gehaald. Ik voelde me niet zo lekker toen er hier verteld werd dat er best weinig profiel zat ![]() Dus ik ging het even meten en ik zag dat de buitenste zijden 4/5 mm hadden en middenin 6mm. Toen dacht ik ooooooooooh ze zijn nog perfect ![]() | |
Catch22- | maandag 19 september 2011 @ 14:29 |
rijgenot en bandenprijs? Alpina Classics geen optie? ![]() | |
Mikkie | maandag 19 september 2011 @ 14:36 |
Neh ik vind die multispaaks niet zo geweldig staan onder een sedan. Dit blijven ook mooie dingen: http://link.marktplaats.nl/484608578 Maar ja... zeg 400 euro aanschaf, 300 euro voor twee nieuwe banden en 200 voor Eibach Pro... da's 900 euro. Best veel als je rekent op hooguit 400 euro voor 4×16" ![]() | |
Maharbal | maandag 19 september 2011 @ 15:02 |
Wel appels met appels vergelijken he, dus - 200 voor de Eibach Pro = 700. Dat jij het er meteen bij wilt doen hoort natuurlijk niet in de vergelijking ![]() | |
Mikkie | maandag 19 september 2011 @ 15:33 |
Nah, het is óf het hele pakket, of niet. ![]() Maar dan nog... het is bijna een verdubbeling van de originele begroting. Dat gaat niet gebeuren denk ik. Prioriteiten stellen, helaas ![]() | |
YoshiBignose | maandag 19 september 2011 @ 15:36 |
Die heb ik ook ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 19 september 2011 @ 15:44 |
Hoeveel lever je eigenlijk in op comfort met die Eibach-Pro? Ik rijd al op 18", dus dat is per definitie niet mega comfortabel (ook niet echt storend ofzo). Gaat dat nog meer achteruit? Ik heb als referentie eigenlijk alleen m'n E30. Hoe zit 't met drempels bij de E46? De -35/-35 bij m'n E30 betekende dat ik wel langzamer over drempels moest. O, en nog wat pics van je E46 met Eibach Yoshi? FF kijken of ik het de moeite waard vind, aangezien jij ook op 18" rijdt. | |
YoshiBignose | maandag 19 september 2011 @ 15:56 |
Hmm heb niet echt een goede foto precies van de zijkant eigenlijk. Ik kan me niet echt meer herinneren hoe het comfort verschilde met voor de eibach pro kit. Het viel wel mee hoor, ik merkte er weinig van. Ik moet zeker wel wat langzamer over drempels maar het is ook weer niet zo dat ik bijna stil sta. Je krijgt wel harde klappen bij hobbels enzo in de weg ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 19 september 2011 @ 16:12 |
Ja, ik zie 't niet zo goed. Ik zie weinig verschil met die van mij? ![]() | |
YoshiBignose | maandag 19 september 2011 @ 16:18 |
Coupe staat standaard al vrij laag. Volgens mij was pro kit maar 20 of 25 mm verschil. Ik had achter verhoogde veren daarom had ik het gedaan, voor mij hoefde het ook niet per se ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 20 september 2011 @ 09:49 |
Volkswagen mag dan wel Duits zijn maar is nog steeds geen BMW: | |
rival | dinsdag 20 september 2011 @ 13:41 |
handrembochtjes ![]() | |
TGT2 | dinsdag 20 september 2011 @ 14:26 |
Noh wat is dit een bazentopic! ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 20 september 2011 @ 21:30 |
Maar dit is toch lachen..? ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 20 september 2011 @ 22:01 |
Tuurlijk, in het BMW Fantopic vind je alleen maar masters ![]() | |
rival | woensdag 21 september 2011 @ 08:50 |
oke ik pas mijn mening over handrembochtjes aan ![]() | |
Catch22- | woensdag 21 september 2011 @ 09:34 |
![]() | |
tha_rizzo | woensdag 21 september 2011 @ 11:47 |
En Turq. | |
TGT2 | woensdag 21 september 2011 @ 13:34 |
Kan ook niet anders. BMW is de shiiiit gek! ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 21 september 2011 @ 17:10 |
Net opweg naar huis, bijna thuis.. gat er een lampje aan![]() Wtf s dat ? | |
Catch22- | woensdag 21 september 2011 @ 17:11 |
Remmerij http://forums.bimmerforum(...)5485318&postcount=17 | |
mitchelll0181 | woensdag 21 september 2011 @ 17:13 |
Is anders. Rond met streepjes aan de zijkant... | |
mitchelll0181 | woensdag 21 september 2011 @ 17:14 |
Die heb ik ook 2 naar links.. maar die is uit | |
Catch22- | woensdag 21 september 2011 @ 17:15 |
pak je boekje erbij dan koekwaus ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 21 september 2011 @ 17:17 |
Die zat er niet bij helaas. Anders had ik niet om jullie hulp geroepen ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 21 september 2011 @ 17:20 |
Got it.![]() Kut ... Grrrr helemaal geen geld voor ![]() | |
gebrokenglas | woensdag 21 september 2011 @ 17:21 |
Ze piepen toch nog niet? Dan hebben ze nog voering. | |
mitchelll0181 | woensdag 21 september 2011 @ 17:21 |
3 mm volgens een andere bron. | |
mitchelll0181 | woensdag 21 september 2011 @ 17:22 |
als ze piepen ben je al te laat naar mijn mening ![]() | |
gebrokenglas | woensdag 21 september 2011 @ 17:23 |
Maar kan dat kloppen? Je ziet wel of de schijven redelijk op zijn, en aan het aantal kilometers sinds de vorige vervanging.... | |
mitchelll0181 | woensdag 21 september 2011 @ 17:24 |
Ja kan wel.. hij ging aan toen ik van 180 km/h naar 100 moest dus tja ... ![]() | |
Mikkie | woensdag 21 september 2011 @ 17:28 |
Zie nou wel dat het de remmerij is ![]() Nah, dat niet. Blokken worden juist zo gemaakt dat ze gaan piepen vlak voor ze op zijn, zodat je nog wel even kan rijden, maar je ook weet dat ze vervangen moeten worden. | |
mitchelll0181 | woensdag 21 september 2011 @ 17:30 |
Wutt.. indicator vervangen ... Heb t van deze auto nog nie eerder gedaan maar andere auto;s zit de sensor gewoon in het remblok zelf... Hier dus niet begrijp ik | |
Turquaz52 | woensdag 21 september 2011 @ 19:45 |
Ik wou dat opmerking maken ![]() | |
Mikkie | woensdag 21 september 2011 @ 20:01 |
Hier klik je iets op het remblok. | |
gebrokenglas | woensdag 21 september 2011 @ 20:47 |
Ik heb altijd geleerd dat je de blokken het beste te zamen met de schijven kunt vervangen. Ze worden ook altijd in zulke setjes verkocht. | |
Turquaz52 | woensdag 21 september 2011 @ 20:59 |
wahahhaha nee man, hoe kom je daar op..? ![]() Ongeschreven regel, per auto verschillend: per 3 setjes remblokken 1 setje remschijven.. | |
gebrokenglas | woensdag 21 september 2011 @ 21:01 |
hmmm shit. Dan zijn we vroeger altijd opgelicht. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 21 september 2011 @ 21:06 |
![]() ![]() ![]() Het is andersom, als je je schijven vervangt kan je het beste wel de blokken ook vervangen. | |
Sounddragon | woensdag 21 september 2011 @ 21:10 |
Blokken kun je prima zonder schijven vervangen, maar schijven idd niet zonder blokken. Als de schijven ietsje ingelopen zijn, kun je ze ook nog heel lichtjes afdraaien, dan zijn ze weer mooi recht en glad. | |
Mikkie | woensdag 21 september 2011 @ 21:11 |
![]() ![]() Remblokken vervangen is easy in elk geval, dat heb ik wel gemerkt. Schijven zal iets lastiger zijn denk ik? Of hoef je dan nog niet met remleidingen, -vloeistof en ontluchten aan de gang? | |
Gokhan03 | woensdag 21 september 2011 @ 21:31 |
Doh, je moet ook je schijven goed oliën zodat ze zo min mogelijk slijten ![]() | |
Mikkie | woensdag 21 september 2011 @ 21:33 |
Goed punt. Wat is het beste... olijfolie of zonnebloemolie? Of kan oud frituurvet ook? ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 21 september 2011 @ 21:35 |
Mikkie soms moet ik bij jouw naam hier al aan denken maar als je over frituurvet begint te praten dan helemaal:![]() Is een snackbar hier in Osdorp ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 21 september 2011 @ 21:44 |
Verschilt letterlijk per auto, hier bijv: de schijven van paps Grand Scenic (2005) moeten vervangen worden: COMPLEET MET NAAF.. is 1 geheel. + het feit dat ze aangedraaid moeten worden met 280nm ![]() Maar 9 v.d.10 auto's vervang je ze door 2 kruis schroefjes los te draaien of sommigen zitten gewoon los.. (ze worden toch op hun plek gehouden dmv. wielbouten). | |
YoshiBignose | woensdag 21 september 2011 @ 21:46 |
Mijn buurman heeft een Passat en die heeft z'n remblokjes voor het eerst vervangen op 100.000 km ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 21 september 2011 @ 21:57 |
Tja vw ... ![]() weet niet hoe lang ze er al inzitten in die van mij, heb er zel nu 35 K mee weg ... Goed genoeg ![]() Owja ferodo is goed toch als vervanging ? | |
Mikkie | donderdag 22 september 2011 @ 07:58 |
Ik heb gewoon ATE geplaatst, daarmee worden ze affabriek ook geleverd.Rijstijl kan een behoorlijk verschil maken inderdaad. En als je veel snelweg rijdt op de cruise hoef je niet heel vaak te remmen natuurlijk, dat kan ook behoorlijk wat verschil maken. Whehehehe ![]() ![]() Serieus? Da's ook niet handig, met naaf en al. Zal wel weer lekker in de papieren lopen dan, als je zoiets niet zelf kan. Ik heb geen idee hoe ze vast zitten, maar ik kan me wel voorstellen dat het met alleen assteuntjes best lastig kan worden om ze los te krijgen. Die remblokken moest ik ook al erg hard m'n best voor doen... ![]() | |
rival | donderdag 22 september 2011 @ 09:13 |
nou das nie helemaal waar he ik heb soms piepende terwijl ik nog zat over heb ![]() | |
rival | donderdag 22 september 2011 @ 09:14 |
Dicke mick ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 22 september 2011 @ 09:16 |
Haha ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 22 september 2011 @ 16:21 |
Godverredomme waarom alles in een keer... Mischien ken je me nog van gister met de versleten remmen ... vanochtend band lek ... en kon niet stil gaan staan ( had ook haast ![]() ![]() ![]() Gawddddd | |
mitchelll0181 | donderdag 22 september 2011 @ 16:22 |
dusss iemand bandjes liggen ? 225/45/17 ? | |
Catch22- | donderdag 22 september 2011 @ 16:24 |
dan moet je rival hebben | |
rival | donderdag 22 september 2011 @ 16:36 |
in die maat heb ik 2 setjes van 2! liggen. (gebruikt) 225 45 17 : Dunlop SP Sport 8080e met 5mm profiel. 225 45 17 : Michelin Pilot Sport met 5.5mm profiel. Ik heb een hele berg losse bandjes ook, maar die lijst ligt thuis daar kan ik ook nog even op kijken... (welke heb je nu? misschien heb ik dezelfde) | |
rival | donderdag 22 september 2011 @ 16:37 |
danku ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 22 september 2011 @ 17:20 |
http://auto-onderdelen.ma(...)den-5mm-2-stuks.html Sorry net deze opgehaald was 2 km naast me werk .. 50 euro .. Nie duur | |
YoshiBignose | donderdag 22 september 2011 @ 18:04 |
Idd mooi prijsje, maar 225/50 he geen 45 dus nu staat je auto scheef ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 22 september 2011 @ 18:07 |
Compenseert met de verlagingsveren ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 22 september 2011 @ 18:27 |
Iets met kilometertellerafwijking en ASC sensor die hem flipt | |
mitchelll0181 | donderdag 22 september 2011 @ 18:33 |
Km boeit niet en asc heb k nog nooit horen klagen.. Zelfs niet met 1 18 inch velg.. En de rest 17 ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 22 september 2011 @ 18:33 |
Dat zal idd wel meevallen als alleen je achterbanden 10 mm lager zijn ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 22 september 2011 @ 20:18 |
Laatst ook, voluit op de Duitse autoweg bollen met 240, en ja hoor, in de verte, een kilometer weg gelukkig nog dus ik had plenty tijd om te reageren, een Nederlander die gaat inhalen. Heb toen in 3 slagen flink afgeremd, naar 110 geloof ik dat het zelfs was...zo traag. Je kon bijna uitstappen.... ![]() Maar die week daarop piepten de remmen als je bijna stilstond; nu is dat piepen gelukkig weer weg. Maar zijn ze dan te warm geweest? Of is dat dan weer vocht? | |
YoshiBignose | donderdag 22 september 2011 @ 22:14 |
Wat moeten we hier nou van denken? Norbert Reithofer heeft bevestigd dat er een BMW X4 komt. De CEO van de BMW Groep heeft zelfs al enkele cijfermatige details bekend gemaakt van deze sportieve carrosserievariant van de X3. Je zou het bijna geen toeval meer kunnen noemen; terwijl Land Rover laat weten de Evoque en Evoque Coupé in de showroom te hebben gezet, bevestigt de opperbaas van BMW AG dat de kogel rond de komst van de X4 door de kerk is. Vanaf nu kunnen we dus serieus rekening gaan houden met een nieuw segment in de automobielbranche. Naast BMW werkt namelijk ook Mercedes-Benz achter de schermen aan een crossover met coupéachtige designtrekjes. In 2014 zou die vermeende GLC-klasse op basis van de GLK er moeten komen. Ook de X4 verwachten we rond die periode, al houdt BMW daarover zijn mond nog stevig dicht. De toekomstige X4 mag dan een soort coupé van de X3 zijn, de Beierse Sport Utility Coupé beschikt in tegenstelling tot de Evoque Coupé wel over vier portieren. BMW wil een gedramatiseerde, compacte lifestylecrossover teweegbrengen, maar daarbij de praktische kant niet uit het oog verliezen. Net als de X6 dus en daarmee is eigenlijk ook meteen voldoende gezegd over de designrichting van de X4. De X4 zal in ieder geval 4,65 meter lang zijn vertelde Reithofer, over een bagageruimte beschikken van 500 liter en hetzelfde motorenpalet bevatten als de X3. Kijkend naar het huidige palet van de X3 betekent dit de xDrive20d met 184 pk als instapper bij de diesels en de xDrive28i als voordeligste benzine. Vooralsnog is die laatste nog een zescilinder, maar met de opkomst van de gelijkgenaamde viercilinder turbomotor zal dat tegen de tijd dat de X4 wordt gelanceerd geheid anders zijn. | |
Mikkie | vrijdag 23 september 2011 @ 08:17 |
Elke niche moet gevuld worden. Leuk voor de diversiteit onderweg, maar met de ontwikkeling van al die nieuwe modellen gaan ook weer een hoop kosten gemoeid. | |
gebrokenglas | vrijdag 23 september 2011 @ 08:38 |
Je kunt ook teveel modellen voeren... | |
Mikkie | vrijdag 23 september 2011 @ 08:45 |
Jep. Kijk naar Audi. Best mooie auto's hoor, maar het lijkt allemaal te veel op elkaar. Het verschil A4-A5-A6 zie ik lang niet altijd meer van een afstandje, dat was vroeger wel anders. Het facelift A4-model uit 2001 en verder vond ik altijd een gave kar. Alleen jammer dat ze nog behoorlijk duur zijn én FWD hebben... Voorbeeldje van een mooie kar. Zo gaat het straks bij BMW ook: gewoon té veel modellen, té veel keuze. Da's niet alleen onpraktisch, maar jaagt je ook op kosten. Want een merk als BMW vist denk ik regelmatig ook in de eigen vijver en niet in die van anderen... | |
Catch22- | vrijdag 23 september 2011 @ 09:18 |
Ik denk dat BMW echt wel nadenkt of een nieuw model uit kan hoor. En voor een X4 hoeven ze weinig te onwikkelen, neus van de X3, daklijn van de x6 iets bijsnijden, zelfde motoren, aandrijflijnen, versnellingsbakken en interieur als de x3 en klaar ben je. | |
YoshiBignose | vrijdag 23 september 2011 @ 10:01 |
Juist gewoon beetje knip plakken van andere auto's. Zo zinloos, waarom breng je zo'n ding dan überhaupt op de markt? X1, X3, X4, X5, X6.... ik vind het allemaal een beetje overdreven. Maar Mikkie wat jij zegt over Audi dat gebeurt bij BMW nu ook. Zelfs de nieuwe 1-serie lijkt (als ie achter je rijdt) op de 5-serie. Alleen heeft Audi z'n eigen segment gewoon genaaid. Check maar eens het verschil tussen de A4 Avant en A6 Avant. Bijna even groot (even mooi...), maar de A6 is stukken duurder. Quizvraagje: welke is de A6 en welke de A4? ![]() ![]() ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 23 september 2011 @ 10:08 |
Ja het is amper te zien. Niet, eigenlijk. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 23 september 2011 @ 10:09 |
Jawel, makkelijk. Maar pak nu eens de facelift A6 Avant? | |
YoshiBignose | vrijdag 23 september 2011 @ 10:13 |
Ik kan geen goed plaatje ervan vinden ![]() ![]() ![]() | |
Catch22- | vrijdag 23 september 2011 @ 10:17 |
of kijk eens naar binnen. Een auto koop je niet alleen voor de achterkant. De afweging bij merken is heel simpel; wat zijn de kosten van nieuw model X en hoeveel gaan we verkopen? Als dat positief uitvalt gaan ze hem maken. | |
YoshiBignose | vrijdag 23 september 2011 @ 10:20 |
Ja bovendien is die A6 maar 5cm breder en 20 cm langer ![]() | |
Catch22- | vrijdag 23 september 2011 @ 10:23 |
20 cm binnenruimte doet een hoop hoor. | |
Gokhan03 | vrijdag 23 september 2011 @ 10:24 |
Vroegaahh.... Toen ze 1 model langer dan 6-7 jaar gingen uitbrengen. E30/E36/E34/E32/E39. Nu heb je een 3 serie uit 2005 en nog 3 nieuwere modellen erna ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 23 september 2011 @ 10:29 |
Ja dat is waar, maar goed dat mag dan ook wel aangezien de breedte niet veel scheelt. En het is niet alleen binnenruimte natuurlijk, de motorkap kan bijv. ook langer zijn. | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 16:14 |
Hmm net die bandjes laten monteren die k opgehaald had, zegt die vent zijn die banden niet te hoog .. Dus ben benieuwd er zat 225-45-17 op nu 50 .. Moet toch gewoon passen ? | |
Catch22- | vrijdag 23 september 2011 @ 16:15 |
ligt er aan hoeveel ruimte je over hebt he | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 16:18 |
Tja .. Ik dacht genoeg ![]() Geen zin dattie met een heuveltje mn wielkast ff uitklopt ![]() | |
rival | vrijdag 23 september 2011 @ 16:19 |
wij kunnen het niet echt zien vanaf hier he ![]() | |
Mikkie | vrijdag 23 september 2011 @ 16:20 |
Ter vergelijking, de nieuwe A6: ![]() Maar het is net wat je zegt: het is geen kunst om een nieuw model uit te brengen als het allemaal knip- en plakwerk is, maar voegt het dan iets toe of is het gewoon oude wijn in nieuwe zakken? Ook idioot eigenlijk ja. Volgens mij is de 3-cabrio zelfs geleverd tot in 2006. Daarmee kom je in zes jaar tot drie generaties 3-serie, nog even los van de facelift. En het ergste is dat het allemaal niet komt doordat het allemaal per se nieuwe en beter moet, maar enkel om de concurrentie voor te blijven. Kijk eens naar de Golf... In 2003 werden de Golf IV en V nog geleverd, in 2008 stond de Golf VI er alweer. | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 16:22 |
Ik weet et .. Moest er ff uit ![]() ![]() | |
Catch22- | vrijdag 23 september 2011 @ 16:25 |
LCI is geen nieuw model natuurlijk he | |
YoshiBignose | vrijdag 23 september 2011 @ 16:28 |
Zei ik gisteren toch al tegen je? Even wat precieser uitgerekend.... Verschil tussen 225/45 en 225/50 is de diameter van de band 63,5 cm ipv 65.8 cm. 2.3 cm verschil dus. Past wel onder een E46 hoor tenzij die echt erg verlaagd is... of had je een andere BMW? [ Bericht 2% gewijzigd door YoshiBignose op 23-09-2011 16:34:33 ] | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 16:31 |
Spannend ... Naja heb ze met die vorige nog nooit horen aanlopen .. Ook niet met de gekste heuvels dus ik hoop er maar het beste van.. In t ergste geval std veren er weer onder denk :p | |
YoshiBignose | vrijdag 23 september 2011 @ 16:37 |
Naja het ziet er sowieso niet mooi uit hoor. M'n broertje heeft het ook onder z'n E36, de voorwielen zijn kleiner en die hebben dus een groter gat bij de wielkast. Staat lelijk ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 16:49 |
Voor verlagen achter niet ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 16:50 |
Geven die 50 niet meer rijcomfort btw ? | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 17:31 |
Ooooohw niks ad hand man ... Gelukkig ![]() ![]() T staat alleen wat lomper .. | |
YoshiBignose | vrijdag 23 september 2011 @ 17:41 |
Ik vind het nog meevallen eigenlijk ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 17:46 |
Zeker boven verwachting ja ![]() Gelukkig | |
Mikkie | vrijdag 23 september 2011 @ 18:04 |
Valt mee ja, al had ik er niet voor gekozen. Hou er wel rekening mee dat je teller nu minder aangeeft dan je daadwerkelijk rijdt. Als ie hiervoor wat afwijking had, wordt dat nu enigszins genivelleerd. Bijkomend voordeel: als je veel rijdt, loopt je kmteller iets minder op ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 23 september 2011 @ 18:05 |
Maar het zijn nu alleen de achterbanden niet alles. | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 18:15 |
Snelheid staat ook op gps, maarre km teller gaf net iets teveel aan dus dat is mooi. En het zijn inderdaad alleen de achterbanden ja. Je ziet het wel maja ... kan me dr niet aan storen, over tijdje ander setje velgen | |
gebrokenglas | vrijdag 23 september 2011 @ 18:45 |
@mitchelll0181, heb je je blokken al vervangen? | |
Mikkie | vrijdag 23 september 2011 @ 19:00 |
Dan weet ik niet of het ideaal is. Schijnt dat je stabiliteitssystemen van slag kunnen raken bij verschillende maten. Waarschijnlijk valt 't allemaal wel mee, maar toch. | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 19:01 |
Nee, wel even gekeken zit nog zeker 5 mm op ofzo ... maja vd week wel ff bestellen | |
Gokhan03 | vrijdag 23 september 2011 @ 19:07 |
Dat bedoel ik dus ook met ASC die gaat flippen. Maar schijnbaar maakt dat niets uit voor hem ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 19:08 |
Zolang er geen lampje gaat branden op mn dash vindt ik et best | |
Gokhan03 | vrijdag 23 september 2011 @ 19:10 |
ASC brandt ook als hij actief gaat of als hij uitgeschakeld staat ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 19:13 |
Ja extra dus .. ![]() Maarre nog een probleempje. Ik heb begrepen dat er boven de zekeringkast een stukje papier zit waar op staat waar alle zekeringen voor zijn. Die heb ik niet ![]() Ennn ik heb ergens een lekstroom van 400 mA ... | |
Mikkie | vrijdag 23 september 2011 @ 19:13 |
Je merkt het pas als het ASC gaat ingrijpen. Dan corrigeert ie niet goed met gas terugnemen en remkracht. En laat zo'n moment nou net het moment zijn dat je het systeem over het algemeen graag wil gebruiken. | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 19:14 |
Ben je gek. ik speel zelf wel voor asc ![]() Sterker nog als het regent zet ik em meestal uit als k ff gek wil doen | |
Mikkie | vrijdag 23 september 2011 @ 19:16 |
Ja, en op het moment dat je niet gek wil doen en je het ASC wil gebruiken? Ik wil niet belerend zijn hoor, maar je slaat jezelf voor je kop als je hierdoor een vangrail kopt een keer. Overigens, voor je zekeringen:
| |
Gokhan03 | vrijdag 23 september 2011 @ 19:17 |
Dat bedoel ik nou. Op ongewenste momenten gaat hij actief als je bijv een flauwe bocht zou nemen. Als ASC actief gaat he, remt hij dan ook of neemt hij alleen gas terug? | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 19:18 |
Thnx!! is deze ook de juiste voor mij ? kan me voorstellen dat er verschillende zijn | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 19:19 |
Wat ik heb gemerkt, is dat hij (volgens mij) alleen gas loslaat | |
Mikkie | vrijdag 23 september 2011 @ 19:21 |
Volgens mij is het voor elke e46 hetzelfde. De relevante zekeringen zitten erin, de rest is gewoon open. | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 september 2011 @ 19:23 |
Was nog even aant zoeken. http://www.fifty-nine.de/_bmw/Sicherungen.jpg Hier staan dus al meer zekeringen op.. | |
TommyGun | vrijdag 23 september 2011 @ 20:43 |
Klaar voor de winter (en voor relatief weinig geld) ![]() ![]() Banden maat 205/60/R15 91T Michelin X M&S 130 Winter Zeker 8/9 mm profiel. Steek 5x120 Velgen zijn 6.5x15 inch Inclusief wieldoppen. De auto is overigens naar de monteur, morgen gaat er flink geklust worden (eindelijk) ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 23 september 2011 @ 23:00 |
Mijn winterset heeft dezelfde wieldoppen ![]() Alleen heb ik Vredestein snowtrac2 195/65/15 met rondom 4/5 mm profiel voor 150 euro sinds vorig week, Hoe duur waren die van jou? | |
piekartz87 | zaterdag 24 september 2011 @ 00:36 |
over de nieuwe 1: had er in mogen rijden een poosje voor hij uitkwam. super mooi interieur. wel apart in een 116i met turbo. wel een beetje lagg.. voorkant vind ik zelf supermooi. achterkant iets minder. rij eigenschappen verder erg goed. mooi ding, geen vervelend ding om in te zitten | |
TommyGun | zaterdag 24 september 2011 @ 06:35 |
320,- voor het hele set ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 24 september 2011 @ 11:17 |
Ik heb ook winterbanden nodig ![]() Hey rizzo ik heb een ontwerp gevonden voor je E28 wat niet zal misstaan!!! ![]() ![]() ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door YoshiBignose op 24-09-2011 12:14:57 ] | |
Tarado | zaterdag 24 september 2011 @ 12:15 |
![]() | |
Tarado | zaterdag 24 september 2011 @ 12:19 |
Ik zat even te kijken op de website van www.bonhams.com/bmw er is een veiling van BMW klassiekers auto's/motoren en andere spullen op 1 oktober in het BMW museum, nooit geweten dat er ook een BMW speedboat bestond![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 24 september 2011 @ 14:50 |
Pfffff net ff gaan meten waar die lekstroom vandaan kwam. Weg..... 7mA in rust ... vd week nog 400!! en toch na 2 dagen mn accu leeg .. raaar En ff geprobeerd om mn achterbumper los te halen... God .. torx 50 waar je bijna niet bij kan .. Heerlijk. | |
YoshiBignose | zaterdag 24 september 2011 @ 15:26 |
Huh gruwelijk ![]() | |
gewoontjes2k | zaterdag 24 september 2011 @ 17:07 |
Ik hou van BMW, maar graag even naar mijn topic kijken voor mensen die een tweedehandse BMW 1 serie willen kopen of wellicht al in bezit zijn van. | |
mitchelll0181 | zaterdag 24 september 2011 @ 17:15 |
lmm.. Ow .. sorry | |
mitchelll0181 | zaterdag 24 september 2011 @ 17:22 |
Maarre heb je die nou al is vervangen.... ik had/heb ook een lmm die aan vervanging toe is en die van mij doet echt precies hetzelfde.. vet vermogen verlies alstie koud is en dus stotteren ( nee ik trap em niet gelijk, hij trekt niet eens normaal op, je moet onder de 2 k schakelen ) | |
mitchelll0181 | zaterdag 24 september 2011 @ 17:28 |
Owja wat koste die software update ? Ik ben helemaal klaar met die van mij. er gaat dit keer een originele lmm in en software update bij de dealer ( nu imitatie.. deed et 3 maanden 'redelijk' ) | |
TommyGun | zaterdag 24 september 2011 @ 21:14 |
Update @ http://www.bimmerportal.nl/post354243.html#p354243 | |
Gokhan03 | zaterdag 24 september 2011 @ 21:45 |
Vandaag bij de action een velgenboom gekocht voor mijn winterset. Staat wat mooier zo in de schuur ![]() Ik wil in de toekomst ook de m50 manifold swap gaan uitvoeren met een kant en klaar setje van m50manifold.com. Zou dan als het goed is sneller gaan dan een E36 M3 ![]() Ik zou er ook een m52b28 blok kunnen ingooien maar het mooie aan mijn blok is dat hij in het verleden mooi is onderhouden. Ik heb tot nu toe nooit olie hoeven bij te vullen. Heb de olie wel tijdens de apk in mei laten vervangen maar zelfs sindien is mijn oliepeil op max ![]() De E34 en E39 die ik hiervoor had, moest ik om de 3/4 maanden 5 liter ingooien. | |
YoshiBignose | zaterdag 24 september 2011 @ 22:07 |
Jij hebt toch geen M50? Bovendien.. Will a large amount of upper end horsepower be gained? Yes. 15-30 RWHP. Daarmee ben je toch niet sneller dan een E36 M3? | |
Gokhan03 | zaterdag 24 september 2011 @ 22:09 |
Ik heb een M52b25 en tussen de 323ti en m3 zit niet zo'n groot verschil in ivm het gewicht. Stock heb ik op de teller 250km/h gehaald en zie ook deze filmpjes: | |
YoshiBignose | zaterdag 24 september 2011 @ 22:17 |
Klinkt niet echt logisch he, als jij 170 pk hebt en de M3 321 pk ![]() Als dat gewicht dan al zoveel zou schelen... volgens de fabrieksopgave ben jij in 8.0 sec bij de 100 en de M3 in 5.5 sec (6.0 sec met de oude motor). Betwijfel of jij sneller bent met 15-30 pk extra. Zit je nog onder de 200. | |
Gokhan03 | zaterdag 24 september 2011 @ 22:23 |
Heb je ook gelijk in. Ik ga ook niet elke M3 die ik zie ook uitdagen heheh. Was gewoon een aanname toen ik wat filmpjes zag. Zo'n M50 inlaat swap met een open lucht inlegfilter zal wel goed doen voor 196 pk als het goed is. Zie ook deze 328i dyno met een m50 swap: Ik denk zelf dat de 323ti snel is ivm de lichte vertanding(weet niet hoe dat precies heet) Ik rij 100km/h in zn 5 met 3000 toeren. Als ik 50 ga doe ik hem wel eens in zn 5. | |
YoshiBignose | zaterdag 24 september 2011 @ 22:29 |
Ja. Ik zag ook een filmpje dat die 323ti een E30 325i er makkelijk uit reed. Beide 170 pk, maar de E30 is wel wat lichter. Misschien was dat ook geen stock dan of die ander kon niet rijden... | |
Maharbal | zaterdag 24 september 2011 @ 22:37 |
Er is nog nooit een (stock) 323ti geweest die mijn E30 eruit kon rijden. Was gewoon een knuppel die waarschijnlijk was vergeten te schakelen ofzo. *Mompelt iets over bijna natuurkundig onmogelijk i.v.m. vermogen/gewicht en gear ratio's. | |
Gokhan03 | zaterdag 24 september 2011 @ 22:39 |
Jaa maarja als ik echt snelheid zou willen dan moet ik er een s50 of een s62 inflikkeren ![]() Gisteren reed ik van haarlem naar alkmaar op en neer en reed gewoon heel rustig. Tussen de 90 en 100km/h met een gemiddeld verbruik van 6.0L/100km. Dat was wel weer chill ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 24 september 2011 @ 23:08 |
Jaaaa ga het nu maar op je verbruik gooien als je het niet kan winnen op snelheid ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 24 september 2011 @ 23:51 |
M50manifold.com? Gozer geef mij het helft van wat hun vragen en ik geef je alles wat je nodig hebt van een m50.. ![]() Spruitstuk, benzine rails met injectoren, gasklephuis slangetjes en evt. kabelboom met ECU... ![]() | |
Gokhan03 | zondag 25 september 2011 @ 00:05 |
Ik zit meer met het modden daarvan. Misschien dat ik het zelf doe maar ik weet niet hoe moeilijk het is. Ik zag ooit een how to maar tis mest lastig | |
Turquaz52 | zondag 25 september 2011 @ 00:14 |
Simpeler kan gewoon niet.. Een dagje sleutelen.. | |
Gokhan03 | zondag 25 september 2011 @ 00:17 |
Nee maar als ik het geld even daarvoor heb dan ga ik wel eventueel research doen natuurlijk. Ik wil geen gekut met valse lucht of dergelijke storingen/mankementen omdat ik weer aan het kutten ben geweest snap je. | |
Turquaz52 | zondag 25 september 2011 @ 00:24 |
Altijd nieuwe pakkingen gebruiken.. Dan heb je ook geen valse lucht.. | |
rycemasta | zondag 25 september 2011 @ 00:35 |
Laat het Turquaz doen. ![]() | |
Gokhan03 | zondag 25 september 2011 @ 00:35 |
Dat lijkt me logisch maar je moet in de m50 inlaat aan de onderkant gaan dremelen: Linkje naar bmwfan.nl ![]() ![]() ![]() ![]() Ik denk toch dat je er zuur van bent als je dit fout doet dat je weer alles uit elkaar moet slopen. | |
Turquaz52 | zondag 25 september 2011 @ 00:39 |
Dat dremelen doe je alleen als je OBD2 blijft rijden, downgrade je naar OBD1 dan is het niet nodig.. (ik heb zelf ook een M52B25 gehad he.. ![]() | |
Gokhan03 | zondag 25 september 2011 @ 00:42 |
Vertel mij het verschillen tussen die 2 en de voor en nadelen | |
Turquaz52 | zondag 25 september 2011 @ 01:30 |
Ja uhmmm.. Na mijn weten is OBD2 universeler om uit te laten lezen dan OBD1.. Tja, voor de rest i dunnoo.. Ik heb het zelf niet uitgevoerd, ik rij zelf een M50B25 (318i), maar de M52B25 die ik had (323i) wou ik wel voorzien van een m50 inlaatspruitstuk.. | |
Maharbal | zondag 25 september 2011 @ 11:10 |
Het wil maar niet tot je doordringen dat niet iedereen automonteur is he? ![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 september 2011 @ 11:15 |
![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 september 2011 @ 11:16 |
En yeaaaahh mijn M3 bumper is eindelijk (werd tijd) geleverd ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 25 september 2011 @ 11:24 |
Cool, en moet nog gespoten worden? Wat kost dat nou? | |
Turquaz52 | zondag 25 september 2011 @ 11:33 |
iets van 10-12 euro ofzo.. ![]() Ik spuit hem gewoon met de spuitbus wit, de auto wordt toch in zijn geheel gespoten uiteindelijk dus tintverschillen doet me niet zo heel veel eigenlijk.. Maar normaal gesproken zou ik niet meer dan 100euro ofzo kwijt moeten zijn aan hem wit te laten spuiten (Alpinweiss 3), schuren en voorbewerken doe ik zelf en dan lever ik hem af bij de spuitert (ik ken er 3) en dan haal ik hem over een paar uurtjes weer op.. Ik laat een complete auto voor 350 euro prof spuiten ![]() | |
YoshiBignose | zondag 25 september 2011 @ 11:34 |
Ik betaal je 400 als je mijn auto helemaal overspuit, heb alleen m'n twijfels over dat woordje "prof" ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 25 september 2011 @ 11:35 |
Met een roller ![]() | |
Maharbal | zondag 25 september 2011 @ 11:39 |
Het is al eerder gezegd, maar het spuiten van een auto is niet het lastigste gedeelte. Het schuurwerk, daar valt of staat een spuitbeurt mee. Laat dat dus nou net het allerbelangrijkste zijn... ![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 september 2011 @ 11:39 |
De spuiter in kwestie, spuit voor zijn dagelijkse werk dubbel as/enkel as/hoge/lage etc. bussen voor zijn brood.. Dus niet iemand die fftjes langs zijn werk nog fftjes een autotje wilt spuiten.. Iemand met diploma's en ervaring.. ![]() Ik heb de 2 strips onder de koplampen van de Benz waar ik in reed aan hem gegeven om te kijken hoe de nieuwe kleurtje zou staan, ik zal eens een resultaat posten als ik ze terug heb.. ![]() De spuitpistool wat ie heeft kost al een duit, dat is geen speelgoed van de gamma voor 3-4 tientjes.. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 25 september 2011 @ 11:40 |
Ah oke en dat doet turq dus ![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 september 2011 @ 11:48 |
mwa, daarvoor ken ik nog een pool en een iranees die het voor een klein prijsje willen doen ![]() Daar ga ik me niet mee bezig houden ![]() En echte oldscool vaklui zijn het ![]() | |
YoshiBignose | zondag 25 september 2011 @ 11:52 |
Hahahaha klinkt goed ![]() | |
gewoontjes2k | zondag 25 september 2011 @ 12:50 |
LMM was goed! Software update koste iets van 110 euro. | |
mitchelll0181 | maandag 26 september 2011 @ 09:51 |
Owke owke, Hey gaat die remblok slijtage indicator vanzelf uit als je nieuwe blokken monteert ? | |
Mikkie | maandag 26 september 2011 @ 11:25 |
Nope. Je moet de indicator sowieso vervangen als die is gaan branden, maar je moet ook met een scanner (of bij de dealer) een resetje doen. | |
mitchelll0181 | maandag 26 september 2011 @ 13:08 |
Ok, no prob heb inpa draaien.. half.. de eerste 3 x connecten altijd foutmelding en de 4e x kan k alles uitlezen/resetten.. ![]() Raaaaar | |
rival | donderdag 29 september 2011 @ 13:36 |
vroem vroem ![]() ![]() | |
Tarado | donderdag 29 september 2011 @ 13:38 |
![]() | |
rival | donderdag 29 september 2011 @ 13:49 |
DE ring ![]() | |
Mikkie | donderdag 29 september 2011 @ 14:03 |
Wel jammer van die schade ![]() | |
rival | donderdag 29 september 2011 @ 15:17 |
Ja werd vlak voor die vakantie aangereden door een pool in een E36 ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 29 september 2011 @ 19:00 |
Zeker een E36 316i chroomline uitvoering met een dubbele uitlaat, booskijkers en spoiler? Vandaag even mijn auto storingvrij gemaakt. Had de beruchte airbaglampje door de passenger occupied sensor. Had hiervoor een simulator van marktplaats voor 14 euro gekocht en geplaatst. Reset airbag error en floep daar ging het lampje uit ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 september 2011 @ 19:12 |
Vriend van me heeft een 316i compact:') Zijn airbag lampje brand ook.. Ken je ff uitleggen hoe en wat? ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 29 september 2011 @ 19:45 |
Goh turq, wist niet dat jij bevriend kon zijn met mensen in een 316i.... en dan een compact nog wel ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 29 september 2011 @ 19:48 |
Had eerst mijn auto uitgelezen met carsoft 6.5. Dit kreeg ik: ![]() Als ik clear error deed dan ging hij wel uit maar wanneer je hem weer uitleest dan komt alsnog de fout, dus de passegiermat was echt kapot Dus ik heb deze dummy sensor gekocht van marktplaats: http://link.marktplaats.nl/488174603 Tevens voor minder dan de helft bestelbaar uit USA: http://www.bmwairbag.com/ Of als je een beetje handig bent maak je het zelf: Sensor zit onder de passagiersstoel aan de rechter achterkant. Je kan het kastje eruit klikken en daarin zit een stekker die je los kan halen en vervolgens sluit je de simulator aan. Deze simulator is een weerstandje die ervoor zorgt dat de passagiersairbag altijd afgaat als je een ongeluk maakt wanneer de airbag zou moeten afgaan. Dus het is dan niet meer mogelijk om een maxicose te plaatsen op de passagiersstoel. Hij zorgt er alleen voor dat de airbag module denkt dat er altijd een passagier aanwezig is ![]() Reset airbag error en klaar is kees. Bij het uitlezen komt er geen fout meer en het lampje is uit ![]() Een tijd terug had ik ook mijn auto uitgelezen en veel sensoren zoals DME, EWS en Inst. cluster gaven errors. Hiervoor moet je de auto starten en dan uitlezen. Dan zullen ze geen fouten geven als ze daadwerkelijk geen fouten bevatten. | |
Turquaz52 | donderdag 29 september 2011 @ 19:53 |
Jaa geluk is het een zeeer vrij verre vriend/kennis waar ik vrijwel nooit mee omga en er geld voor vraag.. ![]() ![]() @ Gokhan, thanks.. ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 29 september 2011 @ 20:02 |
Voor de echte oplichters onder ons. Storinglampjes zoals airbag, asc, abs kan je uit maken dmv zekering van de boordcomputer eruit te trekken. Dan gaan alle storinglampjes uit. De zekering van mijn bc is al 2 keer doorgebrand. De eerste keer was in de 1e maand dat ik mijn auto had. Ik was vet blij dat mijn airbaglampje uit was maar ik kon opeens geen verbruik meer zien ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 september 2011 @ 20:23 |
wtf..? Ik heb: 1. De Zekering van mijn airbag uitgehaald.. 2. Lampje v.d. airbag uitgehaald. 3. Nog een lampje v.d. airbag er uit gehaald. 4. Airbag module losgekopeld En nogsteeds brand mijn airbag lampje, wel een stukje minder dan normaal, maar hij brand nogsteeds.. Zelfs na het verwijderen van 2 (!!) lampjes.. Ik had een airbag, maar heb de stuur vervangen door een een M Stuur zonder airbag.. Vandaar ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 29 september 2011 @ 20:50 |
Dunno, volgens mij is het je BC die alle sensoren controleert. Handremlampje ging wel aan maar dat is ook geen sensor. Mijn verbruiksmeter, reichweite, tempsensor die deden het allemaal niet. Ik kreeg de airbaglampje zelfs uit door te resetten terwijl er alsnog storing is(dus voordat ik die dummy sensor had geplaatst). Weet niet hoelang hij dan zou uitblijven maar zelfs toen ik de auto ging starten en stoppen bleef hij uit. Toen ik hem daarna ging uitlezen kwam de fout op de laptop en toen ging de lampje weer aan. | |
Turquaz52 | donderdag 29 september 2011 @ 20:54 |
Don't have a BC... * Turquaz52 rijdt maar een 318i'tje | |
Gokhan03 | donderdag 29 september 2011 @ 21:09 |
Je kan toch je auto uitlezen? Dan moet er wel een bc zijn. | |
Turquaz52 | donderdag 29 september 2011 @ 21:19 |
94'er, OBD1.. Uitlezen is het zelfde als een weestand meten van een batterij, 3x niks.. ![]() En BC is anders dan een ECU he lieve schat.. | |
Gokhan03 | donderdag 29 september 2011 @ 21:25 |
Jonge ik ging mijn ouwe E34 m50b25 uit 91 ook uitlezen. Ik kon niet alles uitlezen maar wel redelijk wat. | |
YoshiBignose | donderdag 29 september 2011 @ 21:26 |
Zeg kan al dat gelul van jullie altijd niet via de PM of op hababam ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 29 september 2011 @ 21:28 |
Zit jij ook op hababam? ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 29 september 2011 @ 21:31 |
Hahaha ik niet hoor wat moet ik daar ![]() ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 29 september 2011 @ 21:36 |
Nee ik heb daar ook niets te zoeken, fok is er toch ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 september 2011 @ 21:37 |
Dan lees jij je ECU uit canim, niet je boordcomputer.. | |
Gokhan03 | donderdag 29 september 2011 @ 21:45 |
Ach dat weet ik allemaal niet. Ben maar een IT-er ![]() Wat wel wet is dat ik ook nog eens live data kon uitlezen zoals de lambda, onsteking, temps en nog veel meer crap. Zag daar meer dan 20 dingen. | |
mitchelll0181 | vrijdag 30 september 2011 @ 08:00 |
'zucht'... Zo te horen is mn linker achter wiellager eraan .. ![]() | |
rival | vrijdag 30 september 2011 @ 08:31 |
en een sedan natuurlijk he ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 30 september 2011 @ 09:14 |
Je hebt geen geluk met dat ding... | |
mitchelll0181 | vrijdag 30 september 2011 @ 09:37 |
Jawel .. Hahaha als je weet voor hoeveel ik hem gekocht heb. ![]() Maaaarja kan ook door mn banden komen mischien .. Net nieuwe banden. Maar hoor t alleen als ik een bocht naar rechts maak .. Volgens mij .. Haha vanmiddag nog is goed luisteren .. | |
mitchelll0181 | vrijdag 30 september 2011 @ 09:39 |
Een voordeel, kan et zelf doen .. Heb een pers op mn werk.. 500 ton .. Moet lukken ![]() | |
rival | vrijdag 30 september 2011 @ 13:05 |
dan zou ik ook zeggen linkerwiellager ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 30 september 2011 @ 13:07 |
Vanmiddag wel is ff opkrikken en een gooi geven ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 30 september 2011 @ 13:43 |
Hoe weet je of een lager stuk is? Gaat het wiel dan gewoon stroever rond? En hoe ernstig is het als je met een kapot lager doorrijdt? Ik heb ook altijd een soort bijgeluid, een soort van wowowowowo geluid in de snelheid van de wielomwentelingen, zo te horen linksvoor, maar dat is al 20.000 km zo. Sinds ik 'm kocht bij de dealer, en daar was ie helemaal gecheckt, zeiden ze. | |
mitchelll0181 | vrijdag 30 september 2011 @ 13:47 |
Haha hoe jij dat typt dat geluid, zo hoor ik het hahaha genius Ja man dat is een wiellager Maarre maakt gewoon herrie .. Verder ist niet heel schadelijk | |
tha_rizzo | vrijdag 30 september 2011 @ 13:50 |
![]() Beste omschrijving ooit! | |
mitchelll0181 | vrijdag 30 september 2011 @ 13:52 |
Echt he ![]() Once again.. Genius :p | |
rival | vrijdag 30 september 2011 @ 14:44 |
dat geluid is het inderdaad ![]() Maar hoe je het zeker kan weten is het volgende. de auto omhoog. dan je veerpoot vastpakken en het wiel een slinger geven.... als je het wiel VOELT rond gaan dan is je lager kapot... | |
gebrokenglas | vrijdag 30 september 2011 @ 15:35 |
Ok, ga ik dat even checken morgen.... thanx (also for the compliments). [ Bericht 11% gewijzigd door gebrokenglas op 30-09-2011 15:46:51 ] | |
Turquaz52 | vrijdag 30 september 2011 @ 20:45 |
Wat heb je tegen sedans..? ![]()
| |
Gokhan03 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:32 |
Die advies die jij ook altijd geeft he ![]() | |
Mikkie | zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:37 |
Dat geluid zegt toch niks? Had ik bij m'n vorige auto al toen ik 'm kocht. 60k mee gereden en niks aan een lager of wat dan ook laten vervangen. | |
Gokhan03 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:43 |
Dat geluid komt doordat je lagers niet meer op zijn plek zitten of kapot zijn waardoor je wiel niet meer soepel draait en warm loopt. Wat gebeurt er als metaal warm wordt? Juist. Ik reed ook 15k met kapotte lagers maar het geluid werd erger en erger. Vooral rond de 120 km/h | |
mitchelll0181 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 06:07 |
Wuttt ... Je gaat klagen over mijn slechte advies en het enige wat je vervolgens zegt is dat alles alleen opwarmt en je er zelf ook grwoon mee rijdt. Elk normaal persoon hoort wanneer er niet meer mee te rijden valt.. | |
gebrokenglas | zaterdag 1 oktober 2011 @ 09:29 |
Hier is het geluid vooral bij de lagere snelheden, tussen de 30km/u en 60km/u. Daarbuiten zoeft 'ie alleen. | |
YoshiBignose | zaterdag 1 oktober 2011 @ 09:55 |
Wat een wrakken hebben jullie allemaal. M'n E23 rijdt probleemloos ![]() ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:18 |
Ik vind 't altijd wel grappig, sta je te tanken of op een parking te roken en dan komt er een wildvreemd persoon op je afgelopen die gezellig over je auto gaat praten. Of je haalt een E60 M5 in en in die auto gaat een duimpje omhoog ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:27 |
Ja inderdaad ![]() ![]() Misschien moet ik hem ff verlagen, 18 inch eronder en helemaal zwart spuiten dan wordt het wel wat minder ![]() | |
Mikkie | zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:29 |
Dan komen er vooral petjes en Mocro's op je af. Dan liever de doorsnee burger ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:30 |
Haha idd, als ik in de E46 rij dan merk ik wel dat mocro's enzo, of mensen in sjonnie wagens vaker kijken. Hier trouwens nog een foto voor Maharbal waar iets duidelijk te zien is hoeveel ruimte er nog tussen de wielen zit. Precies goed vind ik ![]() ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:49 |
Niet elk persoon weet dat maar niet daarvan... om nou te zeggen dat het niet schadelijk is slaat ook nergens op. Het is namelijk wel schadelijk. Misschien niet voor je auto maar op de snelweg met een geblokkeerd wiel wil je zeker niet meemaken. Zelf reed ik er rond 15k mee omdat het gezoem heel licht was en de laatste 200km opeens heel erg werd. Tot die tijd hoorde ik gezoem maar ik kon niet precies bepalen waar het vandaan kwam. | |
mitchelll0181 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:54 |
Ja als je zo gaat speculeren is alles schadelijk. ![]() En je wiel slaat echt niet ineens vast, san moettie zoveel herrie maken ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:59 |
Nee dat klopt wel maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel. Ik heb zo n buurman en die is zo n figuur die altijd zegt dat er niets kan gebeuren. Zoals ipv koelvloeistof, ruitensproeispul in zijn radiator gooit omdat dat hetzelfde effect zou geven en goedkoper zou zijn ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:55 |
Dan denk ik direct dat je een probleem hebt met de thermostaat. ![]() Een auto zonder problemen of kuren die ouder is dan 2 jaar, heb ik nog niet meegemaakt. | |
YoshiBignose | zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:43 |
Oeps ![]() ![]() Ja zijn ook wel wat problemen haha. Hoofdremcilinder moet nog steeds vervangen worden. Remlichtje op het dashboard begint ook af en toe te branden / knipperen. Remmen piepen een beetje. Blower doet het niet naar voren, alleen op de voorruit en achteruitrijverlichting doet het niet meer. Kleine dingetjes dus ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:46 |
Ben je lekker stoer aan het driften bij je maatjes, Met deur open natuurlijk: | |
Mikkie | zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:54 |
En dan als één of andere kneus weglopen ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:01 |
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar ![]() ![]() Was dat de bestuurder of de passagier? Kan natuurlijk rhd zijn. | |
Gokhan03 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:15 |
Deze helemaal al. Stuurslot ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:49 |
Niet slim, maar ik neem aan dat ie wel op de rem ging stampen toen??? Lijkt er niet echt of. Of bleef die gast die ze trok gewoon doorgassen ofzo? | |
mitchelll0181 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:14 |
Omg .... Hoe dan ... Echt sommige mensen | |
Mikkie | zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:49 |
Dat stuurslot kan gewoon een defect zijn, maar het vervolgens zowel met de voetrem als de handrem niet afremmen is bijzonder onhandig... | |
Turquaz52 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:33 |
Ik wil een E34 Touring Facelift kopen met Panorama dak, leer, zeer veel opties een een M50 blok.. Heeft iemand interesse hier in? Want de enige reden dat ik hem wil kopen zijn de velgen.. Ik zeg je gewoon eerlijk, auto kost 900 euro. Ik hoef er maar 600 voor terug te krijgen vind ik genoeg.. Geen roest, ziet er mooi uit, Panorama is wel dichtgetaped, dus is volgens mij lek geweest ofzo? | |
mitchelll0181 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:36 |
Dude wtf .. Koop het setje velgen en haal een setje wat de verkoper wil hebben | |
gebrokenglas | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:38 |
Tsja. Dit gaat mij ook te ver. Zijn die velgen zo tof dan, dat je je in zulke bochten wringt? | |
mitchelll0181 | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:50 |
Fuck net ff plaatje opgezocht. Ugggglyyyy ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:54 |
Zou je die met ons willen delen? | |
Turquaz52 | zondag 2 oktober 2011 @ 01:16 |
Wilt ie niet.. ![]() ![]() Tsja, mij ook.. Maar ik MOET die velgen hebben.. Ik doe er wel een moord voor ![]() Echtwaar, ik ben echt gek op die velgen.. En voor de ander is de auto een leuke familie wagen of onderdelen bak.. Je hebt gewoon precies alle benodigdheden voor een ombouw van een e30 naar M50 blok oid.. Ze zijn zelfs aangetast door corrosie, moeten gepolijst worden, banden zijn goed versleten.. ![]() Dont care, ik moet die velgen hebben.. De rest is voor de nieuwe eigenaar, ik gooi er zelf wel steelies onder ofzo.. ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 2 oktober 2011 @ 02:33 |
Toch wel benieuwd, post is een pic van die dingen | |
Turquaz52 | zondag 2 oktober 2011 @ 02:44 |
Op een E34:![]() Op een E36: ![]() ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 2 oktober 2011 @ 02:45 |
Echt ... ![]() | |
Turquaz52 | zondag 2 oktober 2011 @ 02:50 |
Ja Serieus. Maargoed, het zijn OEM Style 5 velgen en hoe apart mijn auto er ook uitziet en is: Het is en blijf qua uiterlijk compleet OEM, alles origineel.. Niet Imitatie oid.. Dus ook de velgen. Style 5/BBS RC090 komen er onder en matchen perfect met mijn Franse Alpina M3 koplampen en Witte kleur & M3 bumper.. Een soortgelijke velg, een zogenaamde Style 5 immi, maar deze mist de boutjes..: ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 2 oktober 2011 @ 02:53 |
Ja dat is wel waar... Ieder zn ding. Heb sowieso niks met oem parts.. Lekker aanpassen naar eigen wens ![]() | |
Turquaz52 | zondag 2 oktober 2011 @ 02:59 |
Tja, Custom werk heb ik er ook veel in zitten, neem als voorbeeld mijn middenconsole.. Heb ik zelf met leer bekleed.. Ik vind het zeer geslaagd en een stuk goedkoper dan OEM ($600(!!!!!)).. Maar qua velgen wil ik het gewoon houden in de tijd van de auto, is een 94'er dus de velgen van een E46 M3 wat er eerst onder zaten (ook OEM origineel) vond ik eigenlijk te vooruit haar tijd.. Nou lekker oldscool BBSjes wat vroegah ook OEM was voor de 3 en 5 serie er onder, eigenlijk een tijdloos ontwerp, maar sluit na mijn mening zoals ik al zei goed bij mijn koplampen en de rest.. back 2 the 90's.. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 2 oktober 2011 @ 08:55 |
Onder die E34 staat dat erg goed moet ik zeggen. Over de andere foto's heb ik geen commentaar. | |
Turquaz52 | zondag 2 oktober 2011 @ 13:18 |
De BMW in kwestie:![]() ![]() ![]() ![]() Is btw een '96er 520i.. 2.0 24v 150PK.. | |
ZwartmetSuiker | zondag 2 oktober 2011 @ 13:38 |
Gewoon kopen, dat ding raak je ook nog wel kwijt, desnoods in onderdelen. | |
Gokhan03 | zondag 2 oktober 2011 @ 13:52 |
Dat ding krijg je moeilijk kwijt. Als je al een E39 voor iets meer kan krijgen dan zal niemand een E34 kopen(liefhebbers uitgezonderd) | |
Mikkie | zondag 2 oktober 2011 @ 13:54 |
Nouja, erg courant is de E39 niet meer. Erg zwaar en daarom duur in running costs. De E46 lijkt de laatste anderhalf jaar ook al aardig in waarde te dalen. | |
mitchelll0181 | zondag 2 oktober 2011 @ 13:59 |
Ja echt he wat eerst 5/6 waard was staat nu voor 4 | |
ZwartmetSuiker | zondag 2 oktober 2011 @ 14:18 |
Daarom ook in onderdelen. | |
Gokhan03 | zondag 2 oktober 2011 @ 14:29 |
Dat merkte ik in 2008. Ik kocht een E39 523i voor 4000 euro van mijn neef(die had hem binnen via een inruil) en ze waren toen echt niet onder de 7000 euro te vinden in dezelfde staat als die van mij. Een jaartje later waren de prijzen zowat gehalveerd. Heeft waarschijnlijk te maken met de benzineprijzen die opeens waren gestegen(1,76 voor euro95) Wat nog kutter was toen, ik zocht een E36 325 coupe en echt ze waren allemaal over de 3000/4000 uit bouwjaar 92/93 | |
Turquaz52 | zondag 2 oktober 2011 @ 14:43 |
Hmmm met andere woorden, niemand intresse.. ![]() Ik heb geen tijd/geduld met dat in onderdelen weg doen, alleen het interieur al kost op MP minimaal 400 ofzo, motor 500 en je zit al op de 900.. degene die hem wilt heeft dat zware winst.. Ik wil alleen de velgen ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 2 oktober 2011 @ 15:20 |
Kan ik de rest bij jou opslaan ? ![]() | |
Turquaz52 | zondag 2 oktober 2011 @ 17:19 |
Wat versta je onder de rest? Een kale koets..? ![]() | |
YoshiBignose | zondag 2 oktober 2011 @ 17:20 |
Jij wilt dus alleen de velgen. Dat ding kost 900. Jij haalt de velgen eraf en voor 600 moet ik de rest dan van je kopen, begrijp ik het goed? | |
Turquaz52 | zondag 2 oktober 2011 @ 17:25 |
Yes. En het stuur wil ik, de mijne zit een scheur in.. | |
YoshiBignose | zondag 2 oktober 2011 @ 18:46 |
Ik bied 300. | |
tha_rizzo | zondag 2 oktober 2011 @ 19:17 |
Ik bied 300,95 | |
YoshiBignose | zondag 2 oktober 2011 @ 20:45 |
Ik bied 300,96 | |
Turquaz52 | zondag 2 oktober 2011 @ 20:54 |
Kom je nog 300 euro te kort.. | |
daNpy | zondag 2 oktober 2011 @ 20:56 |
nee hoor, 299,04 ![]() | |
tha_rizzo | zondag 2 oktober 2011 @ 21:20 |
300,97 | |
Hyperdude | maandag 3 oktober 2011 @ 17:28 |
Bijna net zo rustig hiero als vorige week vrijdag op de Stelvio. ![]() ![]() | |
Mikkie | maandag 3 oktober 2011 @ 17:34 |
Daar wil ik ook nog wel eens heen ja, las de repo in de Top Gear van vorige maand, vette omgeving om te rijden! | |
Hyperdude | maandag 3 oktober 2011 @ 19:40 |
Eerst met de auto gedaan, daarna met de moto. Week ervoor lag er nog een dik pak sneeuw; dan gaat de grap niet door. | |
Turquaz52 | maandag 3 oktober 2011 @ 21:51 |
what ever.. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 3 oktober 2011 @ 21:57 |
![]() De strips heb ik thuis liggen, die ga ik er morgen denk ik er op pleuren.. En in het weekend ff een voorzien van een wit kleurtje.. ![]() Und..? ![]() | |
Gokhan03 | maandag 3 oktober 2011 @ 22:13 |
Goeie shit. Ik wil ook een m3 bumper :$ Je zou hiermee op straat maar eens rijden: Gewoon bij een stoplicht ofzo ![]() | |
Turquaz52 | maandag 3 oktober 2011 @ 22:20 |
![]() Plus ik kan misschien zgan Style 5 velgen kopen voor 4-500 euro... ![]() Of anders toch genoodzaakt die kut touring te kopen voor die velgen ![]()
| |
YoshiBignose | maandag 3 oktober 2011 @ 23:05 |
![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:48 |
![]() ![]() ![]() ![]() Zo'n 850 blijft vet ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:50 |
Ja nice he... Maja nie te betalen .. In alle opzichten ![]() | |
Mikkie | dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:41 |
Turq, waarom verkoopt ie 'm überhaupt voor zo'n spotprijs? Heel veel km's gelopen of is er iets anders mis mee? Ik heb heel, heel misschien wel interesse. | |
YoshiBignose | dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:15 |
Aankoopprijs valt wel mee hoor, de rest is inderdaad onbetaalbaar ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:32 |
Zoals ik hierboven al zei, voor iets meer heb je al een e39. De markt is gewoon kut voor een e34. | |
Mikkie | dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:28 |
Klopt, Gokhan. Maar ik zou er een specifiek plan mee hebben en een E39 is daarvoor niet geschikt ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:40 |
Maar kijk jij bent dan ook een liefhebber die specifiek de E34 wilt ![]() Ik wil als mijn school af is wel weer een E39(liefst M5 natuurlijk) | |
Mikkie | dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:51 |
Ik vind een E39 ook zeker wel wat hebben hoor. Sterker nog, het is dat ik zo'n ding met een goede diesel simpelweg te duur vond in running costs, anders had ik die wel gehad ipv m'n 320d. Een mooie 530d sedan had ik graag gehad namelijk, van de facelift. Maar daar zijn niet veel goede exemplaren van te vinden en bovendien is 1:13 en 400 euro wegenbelasting per kwartaal wel een verschil met 1:16 en 320 euro. Uiteindelijk scheelt het makkelijk bijna 1.000 euro per jaar en da's een hoop geld. Anders wist ik het wel ![]() De E34 hoef ik niet per se voor het E34-model, maar zou voor de Carbagerun zijn ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:11 |
Geen apk, is naar sloop toe gebracht.. Maar de sloperij heeft ook een selectie auto's wat niet gesloopt worden, ongeacht hoeveel je ook bied voor een onderdeel (Macht... ![]() Compleet of niets zegt ie.. En ik weet ook nog eens waar die auto stond altijd (letterlijk 2 straten verderop) en wie de eigenaar was ![]() ![]() | |
Mikkie | dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:23 |
Ah crap, dan zal er wel e.e.a. moeten gebeuren voor de APK. Dan houdt het op. Kijk ik over een half jaartje wel voor een bak waar nog APK op zit. | |
gebrokenglas | dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:09 |
Afspraak gemaakt met de garage om eens naar dat wiellager te kijken... Het moet toch maar even in orde gemaakt. | |
Turquaz52 | dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:47 |
Tja en voor het zelfde geldt is het voor 25 euro al klaar.. I dunno.. Alles kan.. Koffiekan en Melkkan.. ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 5 oktober 2011 @ 12:29 |
Komop jongens posten. Dan heb ik wat te lezen op mn werk ![]() Op de rechter scherm zit een kras bij mij nu. Kutkoters en hun fietsen. | |
Mikkie | woensdag 5 oktober 2011 @ 14:37 |
Is ook, maar dan koop ik liever over een half jaar iets waarvan ik zeker weet dat ik voor de APK niets hoef te klussen. Feitelijk moet de auto een paar duizend km mee kunnen en verder weinig waard zijn, want hij wordt zo lijp mogelijk gemaakt en we gaan er vanuit dat ie verder afgeschreven wordt. | |
daNpy | woensdag 5 oktober 2011 @ 15:00 |
Wat voor touring? ![]() | |
Hyperdude | donderdag 6 oktober 2011 @ 08:06 |
![]() ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 6 oktober 2011 @ 19:14 |
Da's een oudje... Toen mocht je nog zonder helm en beschermers. | |
Hoogheid | donderdag 6 oktober 2011 @ 19:19 |
Zonder 'beschermers' mag nu nog ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 6 oktober 2011 @ 19:56 |
Maar nu is dat gevaarlijk en slecht. | |
Turquaz52 | donderdag 6 oktober 2011 @ 20:23 |
E34 520i met leer, panorama, ik dacht ook airco en tcs.. | |
Turquaz52 | donderdag 6 oktober 2011 @ 20:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | donderdag 6 oktober 2011 @ 20:45 |
Is Steve Jobs op een oude brommer in betere tijden. Je weet wel ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:19 |
Hee ja. Ik herkende m niet... | |
gebrokenglas | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:14 |
Mezelf even quoten. Want op zich goed nieuws: het is geen lager, maar platte banden (linksvoor en rechtsvoor). Gelijk een leermoment voor een ieder die dit leest: accepteer geen banden overgezet van een showmodel uit de showroom. Die auto's staan weken in dezelfde positie, en dat is echt funest voor de ronding van je banden, dat blijkt wel weer. | |
YoshiBignose | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:48 |
Ik heb ook een leermoment gehad vandaag voor mezelf ![]() ![]() Ik denk dat m'n remmen het begeven hebben. Remde net nog even en trekt nu heel erg naar rechts, dus lijkt alsof links niet meer remt ofzo. Ik reed rustig 40 en zat nog genoeg ruimte tussen dat busje voor me maar ik remde en de ABS greep direct in, toen trapte ik nog harder maar er gebeurde niets ![]() Nou ja valt mee achteraf, had ook voor een zebrapad kunnen gebeuren, snap echt niet wat er mis is met de remmen. Ik wist wel dat de HRC niet goed was, daardoor moet je best diep trappen maar ik dacht altijd dat de remkracht daardoor nog wel hetzelfde is als je vol in trapt. Er is denk ik ook wat anders mis. | |
Tarado | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:51 |
Heb je eigenlijk nog mazzel, die anderhalve ton staan natuurlijk niet zomaar stil ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:53 |
Dat zal ook wel meegespeeld hebben. Toch was dit niet normaal, ik ging echt niet hard. Was eigenlijk gewoon normale remsituatie dus ik schrok me rot. Ach ja, gaat weer geld kosten ZUCHT ![]() ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:56 |
Als het ABS al geactiveerd is heeft harder remmen geen effect. Het ABS grijpt vlot in vandaag trouwens met die natte wegen. Moest wat steviger remmen omdat een scooter voorrang nam op de rotonde, maar het klapperde en ratelde driftig. En ik heb nooit dat het ABS moet ingrijpen.. | |
rival | vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:00 |
ik denk dan eerder dat je gecupte banden hebt.... als die band niet meer rond is doordat ie stil staat.... dan zou die toch alweer rond zijn na een ritje over de snelweg? ![]() de racebanden hier zijn ook zo zacht dat al zet ik hem maar 3 dagen weg dan vervormen ze... maar als ik ze ff opwarm met een ritje zijn ze weer goed... |