Nou eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wil jij helemaal afbouwen?
Je kan ook besluiten af te bouwen pas als je ook echt weer aan het werk gaat. Omdat je zegt dat hij de fles wel bij je man pakt, dan zou ik vooral je man lekker laten oefenen met de fles en er verder niet teveel druk op leggen.

En kolvend afbouwen? Nu je nog thuis bent?quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:56 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou eigenlijk wel.
Als ik aan het werk ga dan is het ineens (via uitzendbureau). En afbouwen in 1 dag lukt natuurlijk niet.
Dus loop ik met overvolle borsten, da's ook niks denk ik.
Deepfreeze, ja daar hoop ik dan maar op. Tsja als het geleidelijk overgaan niet lukt dan maar ineens van de 1 op andere dag.
Al vind ik dat wel zonde voor hem, maar misschien heeft hij er helemaal geen last van

Ja dat is nog niet zo'n slecht ideequote:Op woensdag 11 januari 2012 12:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En kolvend afbouwen? Nu je nog thuis bent?
 . Helemaal niet aan gedacht.
 . Helemaal niet aan gedacht.

Gelukkig, ben ik niet de enige die zo loopt te klooien. Ze komt in ieder geval niet over een liter heen. Ik vind het alleen zo vervelend als ze straks op het kdv is. Vraag me af hoe ze dat doen, maar dat hoor ik wel bij de intake.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:54 schreef MeNicole2 het volgende:
Susie zo doen wij het ook hoor. De ene dag drinkt ie precies een liter de andere dag maar 600ml. Hij heeft soms om de 6 uur en soms om de 2 uur. Ik let er alleen goed op dat ie niet over die liter heen gaat. Als ie eens een keer midden in de nacht komt weer dan beginnen we met een flesje van 120/4 want dan weet ik dat ie die dag meerdere flessen wil.

Als ze niet wil wil ze niet. Ik kan hier wel een fles gaan maken als ik vind dat hij weer wat moet hebben maar dan drinkt ie toch niet. Als ie honger heeft meld ie zich wel. Moet er alleen soms (zoals vandaag) opletten dat ie niet te weinig drinkt. Hij heeft vandaag nog maar 2 flessen van 180/6 gehad. Dan maak ik hem 's nachts wel wakker voor een extra voeding!!quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:39 schreef Susie het volgende:
[..]
Gelukkig, ben ik niet de enige die zo loopt te klooien. Ze komt in ieder geval niet over een liter heen. Ik vind het alleen zo vervelend als ze straks op het kdv is. Vraag me af hoe ze dat doen, maar dat hoor ik wel bij de intake.

Weer een fijne nacht achter de rug, blijkbaar krijgt hij toch weer teveel energie van de fles van 23:00 uur. En hij lijkt hem niet te missen, de ochtendfles gaat soms niet helemaal op. Vanavond krijgt Cas rijst, kijken wat hij daar van vindt!
  Weer een fijne nacht achter de rug, blijkbaar krijgt hij toch weer teveel energie van de fles van 23:00 uur. En hij lijkt hem niet te missen, de ochtendfles gaat soms niet helemaal op. Vanavond krijgt Cas rijst, kijken wat hij daar van vindt!

.
.

Ik kan me voorstellen dat ik die geen vier weken in de koelkast moet laten staan?
 Ik kan me voorstellen dat ik die geen vier weken in de koelkast moet laten staan?

.
. .
.  

Ik vond het wat geldklopperij elke zes weken.
  Ik vond het wat geldklopperij elke zes weken. 

Ben al blij dat ie de 3 flessen nog wil. Hij is veel te nieuwsgierig en drinkt daardoor erg slecht. Hij krijgt ook fruit en groente als het uit komt. Hij krijgt 3 flessen van 210/7. Vaak gaan ze niet eens helemaal op. Maar hij is bijna 9 kilo dus hij zal er wel genoeg aan hebben!!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Cyntiaa aan jou hebben ze een goede dusIk vond het wat geldklopperij elke zes weken.
Menicole met 5 maanden al drie flessen?! Wat krijgt hij de rest van de dag er allemaal bij dan?
Ik vind het wel wat vroeg geloof ik.
 2 Stuks fruit met een halve liga erdoor en groente eet ie zo 2 a 3 eetlepels van weg!!
 2 Stuks fruit met een halve liga erdoor en groente eet ie zo 2 a 3 eetlepels van weg!!

Cas drinkt nog fijn zijn 4 flessen leeg dus ik denk niet dat we dat snel gaan veranderen.
 Cas drinkt nog fijn zijn 4 flessen leeg dus ik denk niet dat we dat snel gaan veranderen.

kokhalzen is dan het resultaat.
  kokhalzen is dan het resultaat.

) En gisteravond en vannacht heeft hij wel veel geschreeuwd en gehuild. Maar geen idee of het van de flesvoeding of van teveel prikkels/oververmoeidheid kwam.
 ) En gisteravond en vannacht heeft hij wel veel geschreeuwd en gehuild. Maar geen idee of het van de flesvoeding of van teveel prikkels/oververmoeidheid kwam. 

Jaquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:12 schreef Kyara het volgende:
DML. je kan dan dus wel 2 soorten voeding in 1 fles combineren?

Volgens mij is dat per kdv verschillend. Daar waar mijn neefje heen gaat moet ie ook zelf alles meenemen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik moet bij de GO gewoon voeding en luiers mee geven. Dan is een KDV misschien wel goedkoper.
Hoe is het vandaag Kyara?

Ja zo hadden wij het eerst ook. Maar die fles van van 14:30 had ie altijd veel last van. Kon ie daarna niet van slapen enzo.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:51 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Hier hetzelfde probleem hoor, ook een spuger maar groeit als kool.
7.30> bordje pap..is dus 200 melk
10.30> fruithap
13.30> broodje
14.30> fles met 200 melk
18.00> groente
20.00> fles met 200 melk

Gewoon verwarmen en dan schudden/draaien als het klaar is?quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:10 schreef Kuukske het volgende:
Vraagje!
Voor de flesvoedende met flessenwarmers. Hoe doe je dat als er meer voeding in de fles zit dan er in de flessenwarmer past? Dussuh. Het water in de warmer komt op de fles tot 130cc ongeveer. En er zit 150 cc voeding in.
Crosspostje. Thanks alvast!

BV mag niet in de magnetron, heb ik begrepen... En ik ga ervanuit dat Kuukske bv opwarmt...quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef Vicky het volgende:
Ik vond die flessenwarmer zo'n onding. Duurde een eeuw voordat het flesje een beetje goed warm was.
Heb je geen magnetron?

Wij ook sinds ze een maand of 3 was, scheelt een hoop tijd!quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:12 schreef Vanyel het volgende:
Maar waarom heb je een flessenwarmer nodig voor kunstvoeding? Wij mengen melkpoeder altijd met warm water uit de kraan. Op advies van de kraam.
 Alleen niet doen als je heel oude leidingen hebt.
 Alleen niet doen als je heel oude leidingen hebt.

Heb ik. Wat is daar mis mee?quote:

Daar zit nog lood van binnenin en gaat het water langs om lauw water te produceren zegt mijn schoonvader die die dingen schoon maakte.quote:

Euh, tja, duh...quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kuuks doet aan flesvoeding en anders had ze het wel in het bv topic gezet

Ja zeker wel, alleen zei onze kraam dat dat niet mag.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef Vicky het volgende:
Ik vond die flessenwarmer zo'n onding. Duurde een eeuw voordat het flesje een beetje goed warm was.
Heb je geen magnetron?
Dit had ik inderdaad ook wel kunnen bedenkenquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:48 schreef happyme28 het volgende:
Wij deden op de boot in de flessenwarmer en de haalde we 'm tussendoor eruit en dan even omschudden om de warmte te verdelen. Werkte prima.
Thuis idd gewoon magnetron.
 . Goeie! Thanks.
. Goeie! Thanks.Dat mocht van onze kraam ook niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:12 schreef Vanyel het volgende:
Maar waarom heb je een flessenwarmer nodig voor kunstvoeding? Wij mengen melkpoeder altijd met warm water uit de kraan. Op advies van de kraam.
 .
.

Koud water voor wat?quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij gebruikten dan wel weer koud water uit de kraan

Oh zo... Ik kook het dus eerst en dan de koelkast in.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Koud water in de fles en dat in de magnetron

Ik denk dat de waterbedrijven vooral uit voorzorg melden geen leidingwarm water te drinken. Kunnen ze in iedergeval nooit aansprakelijk worden gesteld als iemand met oude leidingen ziek wordt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het probleem is dat elke kraam weer een andere methode hanteert en de richtlijnen continue veranderen. Wel kraanwater direct in de fles en magnetron. Water altijd koken etc.
Maar het verhaal van geen warm water uit de kraan gebruiken komt van de waterbedrijven en ik ga er vanuit dat zij van dat deel het meeste verstand hebben dus dat heb ik gewoon altijd steevast niet gedaan.

Ja, die 2 cc doen het 'm. Wij hebben een hongerlapjequote:

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Maar wel eens een keertje is iets anders dan je baby meerdere malen per dag maandenlang in het enige voedsel dat hij/zij binnen krijgt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:34 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik denk dat de waterbedrijven vooral uit voorzorg melden geen leidingwarm water te drinken. Kunnen ze in iedergeval nooit aansprakelijk worden gesteld als iemand met oude leidingen ziek wordt.
Bovendien geldt uiteraard wel dat het 'voor 'ns een keertje' echt geen kwaad kan. Er is maar 1 type acute loodvergiftiging en daar is een kogel voor nodig

Ik zeg ook niets over maanden elke fles. Maar meer dat het geen probleem is (imo) als je eens ergens waar geen waterkoker/magnetron is een flesje moet bereiden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar wel eens een keertje is iets anders dan je baby meerdere malen per dag maandenlang in het enige voedsel dat hij/zij binnen krijgt.
Maar ieder maakt daarin zijn eigen afweging natuurlijk.

Het enige? Wat relaxt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:39 schreef jpjedi het volgende:
Nederland is het enige land ter wereld met drinkwaterkeur verplichting op de warme zijde van watervoorzieningen als geisers en combiketels. Er is totaal geen reden om aan te nemen dat warm tapwater in Nederland iets bevat dat schadelijk is of mindere kwaliteit heeft dan het koude water.

Uitgaande van wat er geleverd wordt door de waterbedrijven dan misschien. Als je een oude geiser hebt zoals ik in ons vorige (huur)huisje had, dan wil je daar echt geen warm water uit drinken. Dat ding was vanbinnen nog voorzien van voornamelijk loden buizen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:39 schreef jpjedi het volgende:
Nederland is het enige land ter wereld met drinkwaterkeur verplichting op de warme zijde van watervoorzieningen als geisers en combiketels. Er is totaal geen reden om aan te nemen dat warm tapwater in Nederland iets bevat dat schadelijk is of mindere kwaliteit heeft dan het koude water.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |