Maar.. Wat nou als het een enigst kind blijft?quote:
hmm ik heb er twee en toch zijn ze allebei enigstquote:Op donderdag 29 september 2011 22:59 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Maar.. Wat nou als het een enigst kind blijft?
Maar als ik had gezegd, een enig kind, was er toch hetzelfde probleem geweest?quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
hmm ik heb er twee en toch zijn ze allebei enigstde een is nog enigster dan de ander, en die is al eniger ....
Daarbij kan het niet eens (los van de taalfout) want het kind krijgt bij de geboorte een grote broer cadeau
Het enige kind? Als hij de enige blijft.... Dat is volgens mij goed. Maar heuj, ik snap wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:31 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Maar als ik had gezegd, een enig kind, was er toch hetzelfde probleem geweest?Ik heb er oprecht over nagedacht! Hmm, ik raak in de war
![]()
Ik heb het! Ik had moeten zeggen "Maar, wat nou als het kind niemands broer ís?"![]()
Kijk, dán kan het wel!
1. Enig was wel goed, want het woord enig kent geen overtreffende trap. Enig-eniger-enigst bestaat eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:31 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Maar als ik had gezegd, een enig kind, was er toch hetzelfde probleem geweest?Ik heb er oprecht over nagedacht! Hmm, ik raak in de war
![]()
Ik heb het! Ik had moeten zeggen "Maar, wat nou als het kind niemands broer ís?"![]()
Kijk, dán kan het wel!
lijkt me duidelijkquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Namen die in de familie voorkomen:
Wilhelmus
Johannes
Adrianus
Wilhelmina
Mechelina
Cornelia![]()
![]()
![]()
Martinus
Arnoldus
Josephus
Etienne
Francoise
Danielle ()
Maria
Louise
Anna
Jacomina
Gerardus
Johannes
Irene
Blondina
Josephine
quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:22 schreef flugeltje het volgende:
![]()
Dankjewel allemaal, maar nog steeds geen Haleluja...
De namen op de lijst zijn de doopnamen van mij, Tijn, onze ouders, opa's, oma's en broersquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:35 schreef Grunsfan het volgende:
Dus het mogen ook namen zijn die in de verste verte een klein beetje lijken op deze lijst met namen, wat namen zijn van willekeurige familieleden met wie jullie niet eens een echte bijzondere band hebben?? En dat is dan vernoemen?
Welke horen bij de vader van Tijn?quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De namen op de lijst zijn de doopnamen van mij, Tijn, onze ouders, opa's, oma's en broers
Roomsche Zuiden he, die hebben tig namen per persoon....
Gerard Johannes... Willem heeft als tweede naam ook Gerard gekregen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Welke horen bij de vader van Tijn?
Overigens zou ik een dochter Blondie noemen, gewoon omdat het kan
Dan zou ik iets in die richting zoeken persoonlijkquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Gerard Johannes... Willem heeft als tweede naam ook Gerard gekregen.
Mijn moeder heeft wel 5 doopnamen trouwens en ik heb 5 broers, dan gaat het snel
Ja dat vind ik dus niet zo mooi, Geert was ook nog een optie, maar in deze tijd wil ik m'n kind geen Geert noemen (sorry DJMOquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan zou ik iets in die richting zoeken persoonlijkGertjan bijvoorbeeld
Lambert is dan wel weer de achternaam van de moeder van Tijn, maar ik vind Gerbert niet zo tof helaasch.... naja, Gerbert zelf zal best tof zijn, maar z'n naam... enfin, je snapt me welquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:15 schreef Fannetje het volgende:
Ah jammer, ik zie geen Lambertus.
Mijn man is vernoemd naar zijn opa's, Gerardus en Lambertus. En hij heet Gerbert. Best het toppunt van vernoemen, toch?
tnx Sjeen, ik was al op zoek geweest naar zo'n verhaspelingslijst, ik ga er eens naar kijken...quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:34 schreef Sjeen het volgende:
http://www.familiekunde-v(...)ianten-van-voornamen
Loer eens hier Fluugs, zit leuk spul tussen
Lammertquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:21 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Lambert is dan wel weer de achternaam van de moeder van Tijn, maar ik vind Gerbert niet zo tof helaasch.... naja, Gerbert zelf zal best tof zijn, maar z'n naam... enfin, je snapt me wel![]()
Die had ik ook bedacht ja, maar dat vonden we achteraf bezien toch niet zo'n goed ideequote:Op vrijdag 30 september 2011 19:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Gerjo ken ik ook, maar vind ik echt niet passen. Ik kom met gerardus johannes ook niet verder dan Hanger
gerhard
Jochem
Joop
Grad
Kees (van Cornelis dan)
Nelis
Krijn
Of gewoon Ed. Dat hoort. Bij Willem
Zo heet een vriend van ons, voordat de rest er wat van gaat denken doen we dat dus maar nietquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Flugel, how about...
Willem en Ries.
Als ik niet al een R af had zou een (n)ooit derde hier Ries kunnen heten.![]()
![]()
We zijn al 5 pagina's bezig, schiet eens opquote:Op vrijdag 30 september 2011 20:42 schreef flugeltje het volgende:
Nee sorry, nog steeds geen haleluja...
Zo vervelend he, als het gewoon niet lukt....quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:44 schreef Keshet het volgende:
Nou, dan moet je er maar gewoon zelf 1 bedenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |