Of even rijkquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:27 schreef Scorpie het volgende:
Gelijkheid is communisme is dictatorschap is miljoenen doden en iedereen even arm.
Onmogelijk.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:29 schreef heartz het volgende:
[..]
Of even rijkzonder dictatorschap.
Dit scharen we ook maar onder een meningsverschil.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:31 schreef heartz het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je onder arm/rijk verstaat.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit scharen we ook maar onder een meningsverschil.
Prima voorbeeld waarom zo'n systeem in stand blijft. Omdat mensen zoals jij niet in gelijkheid geloven.Je hebt liever een gap tussen rijk en arm? met ratio van 95/5 ofzo al niet ergerquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Omdat de elite gestudeerd heeft en werkt voor zijn geld. Gelijkheid zal er nooit zijn en dat is ook helemaal goed zo.
Onzin. Mijn vader was fabrieksarbeider en mijn moeder schoonmaaktster. Niet echt elite, maar ze hebben zich de tering gewerkt om mij en mijn zus de kans te geven om te studeren. Daardoor heb ik nu een fatsoenlijke baan en kan ik me zaken permitteren die mensen met een uitkering niet kunnen. Dat heb ik te danken aan mijn ouders en mijn eigen inspanningen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:09 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
Prima voorbeeld waarom zo'n systeem in stand blijft. Omdat mensen zoals jij niet in gelijkheid geloven.Je hebt liever een gap tussen rijk en arm? met ratio van 95/5 ofzo al niet erger
Nou ik zal je zeggen dat kan heel goed gelijkheid. De elite gestudeerd? LOL waar is de gelijkheid in dat? een mens is net zoveel waard of die nou mbo of universitiair doet en hebt recht op dezelfde levenskwaliteit. Waar is de gelijkheid en tolerantie? Nee we willen alleen maar hebben hebben betere baan meer geld nieuwe auto consumeren, consumeren en dan zeuren over iemand die een uitkering heeft en die net aan ze eten koopt. IEDEREEN heeft recht op de basisbehoefte ongeacht situatie. Eten dak boven je hoofd kleren en gezondheid.
En ook niet iedereen is slim of zelfs gehandicapt of wilt gewoonweg niet hoog opgeleid zijn.
quote:Laten we het over eens zijn dat jij en ik heel ergens anders zijn wat prima is. Niet denigrerend bedoeld maar ik denk dat ik een bepaald inzicht heb dat jij er niet op hebt.
Opvallend hoor snel mensen uit hun slof springen bij zulke futiele kwesties. Aldus Hoppa. Je raad het al. Ook dadgad zit in de uitkering. Alhoewel, niet vanuit dezelfde insteek als ts, thans zo heb ik kunnen opmaken. Maar vanwege gecompliceerde persoonlijke kwesties. Ik wil vast wel weer is aan het werk binnenkort, maar los daarvan. Ik heb zelf geen enkele moeite met TS zijn opvattingen. Al dat morele gelul is net zo hypocriet. Laatst had ik met een kortzichtige losbol een discussie, of beter gezegd, ik moest een monoloog aanhoren. Één al ondoordachte retoriek. Mijn conclusie is dat mensen die hierbij zo uit hun slof springen eigenlijk gewoon ontzettend lijden aan onrechtvaardigheidsgevoelens. Ze vinden het niet eerlijk dat iemand anders niet hoeft te werken en zij wel. Daarbij komt nog het idee spelen dat zij de ander verzorgen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik maak me helemaal niet druk om uitkeringen. Sterker nog, zonder de Sociale Zekerheid zou ik geen werk hebben.
Waar ik me druk om maak zijn klaplopers zoals jij, die klagen over het systeem, niet willen werken omdat ze geen deel uit willen maken van het systeem, maar vervolgens wel een uitkering verwachten van datzelfde systeem. Dan ben je gewoon een hypocriete klootzak. En als je dat dan voor jezelf probeert te legaliseren door op een internetforum lekker anoniem te gaan lopen rellen, dan ben je ook nog een laffe hypocriete klootzak. Ga gewoon werken, lamzak. Of ga zonder uitkering lopen lamlullen, ook best. Ieder zijn eigen keuze, maar niet van dat hypocriete gezeik. Als je dat niet snapt, dan ben je zelfs een domme laffe hypocriete klootzak.
@ heartz: Ik heb daarbij totaal geen moeite met mensen die niet werken, of slechts parttime. Ik zou willen dat er meer mensen tijd zouden besteden aan het opvoeden van hun kinderen. Als ze dan maar niet verwachten dat 'het systeem' hun inkomen maar even ophoest. Als je kiest voor kinderen, dan zorg je er maar voor dat je ze kunt onderhouden. Dat hoeft de maatschappij niet voor je te doen.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:54 schreef heartz het volgende:
[..]
Nee toch. Koper of metaal ofzo is nu heel erg gewild toch... of was het ijzer...
Dit kan als dat mijn wil is, is niks mis mee, maar ik wil geen sociaal contact(per uitzondering) en dan word het toch bar moeilijk. En het punt dat ook vrijwillig werk veelal overbodig eigenlijk is. Wanneer er een nodigheid komt word er wel verandering geeist wat uitkomt op nieuwe technologien en schrappen van oude banen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:36 schreef heartz het volgende:
Daarnaast heeft hij de mogelijkheid om zich in te zetten dmv bijv vrijwilligerswerk.
xDquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Omdat de elite gestudeerd heeft en werkt voor zijn geld. Gelijkheid zal er nooit zijn en dat is ook helemaal goed zo.
Toch stel je het hier veel te simpel voor. Want het gaat me niet om de financiële uitgaven. Het gaat er mij niet om dat de uitkeringen veel geld kosten. Het gaat me om het principe dat je niet de maatschappij af moet serveren zoals TS doet en dan vervolgens wel alles er uit moet gaan trekken waar je wel profijt van hebt. Dat is misbruik maken van het systeem dat je verafschuwt en dat is gruwelijk hypocriet. Als je dat niet snapt, dan heb ik je echt hopeloos verkeerd ingeschat.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:35 schreef dadgad het volgende:
[..]
Opvallend hoor snel mensen uit hun slof springen bij zulke futiele kwesties. Aldus Hoppa. Je raad het al. Ook dadgad zit in de uitkering. Alhoewel, niet vanuit dezelfde insteek als ts, thans zo heb ik kunnen opmaken. Maar vanwege gecompliceerde persoonlijke kwesties. Ik wil vast wel weer is aan het werk binnenkort, maar los daarvan. Ik heb zelf geen enkele moeite met TS zijn opvattingen. Al dat morele gelul is net zo hypocriet. Laatst had ik met een kortzichtige losbol een discussie, of beter gezegd, ik moest een monoloog aanhoren. Één al ondoordachte retoriek. Mijn conclusie is dat mensen die hierbij zo uit hun slof springen eigenlijk gewoon ontzettend lijden aan onrechtvaardigheidsgevoelens. Ze vinden het niet eerlijk dat iemand anders niet hoeft te werken en zij wel. Daarbij komt nog het idee spelen dat zij de ander verzorgen.
Maar het punt is, who cares? Jij bent een slaaf Hoppa. We all are. Dat is nogal lastig te accepteren. Maar jij bent geboren in een wereld die je maar weinig ter keuze overlaat. Zoals je zelf al vaak genoeg hebt aangegeven, vrijheid bestaat niet.
Sommige mensen vinden onze manier van samenleven ondraaglijk, onmenselijk, corrupt. whatever, zoveel redenen. Wat boeit jouw hoe ze leven? Als je je echt druk maakt om overheidsuitgaven dan ga ik er vanuit dat je je huiswerk gedaan hebt en dus weet dat uitkeringstrekkers zo goed als niets kosten vergeleken bij bail-outs, militaire uitgaven etc.etc.
Ik nodig je uit voor een herlees actie, want nu laat je je beeld van mijn politieke uitgangspunten wel heel erg je reactie inkleuren. TS wil het systeem onderuit halen door er maximaal alles aan lusten uit te trekken, zonder mee te delen in de lasten. En vervolgens wel maximaal klagen over de lasten.quote:Maar wat jij met je beredenering eigenlijk doet is deze maatschappij jouw toe-eigenen. Je zegt, dit is mijn wereld en zolang je niet handelt binnenin de perken van mijn ideologische uitgangspunten ben je een klootzak en rot je maar op. Wie is er nu hypocriet dan?
Natuurlijk zie ik ook de makken van ons systeem. Maar door allemaal af te gaan zitten wachten in de uitkering gaan we niets veranderen. Als je niet KUNT werken, best, dan hebben we een goed systeem van uitkeringen. Als je niet WILT werken, dan heb je in mijn ogen geen rechten en vooral geen reden om te klagen.quote:Dit is jouw wereld niet, noch jouw maatschappij, je eigent het je alleen maar toe. Hoeveel interessanter is het niet omdat te onderzoeken. Waarom die drukte? En ga niet meteen met drogredeneringen en "als" "als" doemscenario's aankomen, want dat heeft geen enkele inhoud. De wereld waarin jij dagelijks wakker wordt is lijnt hoe dan ook niet samen met jouw utopie. Helaas kan niemand dat inzien. Daarom zijn we zulke droomwezens. We dromen de wereld, we zien haar niet zoals ze is, of zoals we haar creëren. We kunnen niet omgaan met wat we creëren, dus dromen we ons er maar uit weg Ok, nu schiet ik een beetje door, teveel wijn - betaald met - ......? ja.. wie..oh .. wie? De bankiers, het fractionele printsysteem? Het zweet van de arbeider? Een droom? Een illusie? What is it ??
Lees mijn eerdere posts eens, ook op POL. Ik stem wel eens VVD ja, maar om hele andere redenen dan jij hier aangeeft. Misschien moet je je eerst eens in politiek gaan verdiepen trouwens, voor je die discussie met me aangaat.quote:Op zondag 18 september 2011 01:25 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
xD
jij stemt vvd
die zogenaamde elite die heeft het ook lekker voor elkaar met de huidige economische problemen.
die mensen die gouden handdrukken krijgen als ze falen enzo je kent ze wel dat soort.
die mensen die denken dat oneindige groei mogelijk is in een systeem met eindige grondstoffen.
die mensen die andere incapabele mensen baantjes op hoog niveau weggeven.
die mensen verdienen inderdaad beter een veel beter leven dan mensen die 2 baantjes hebben om hun kinderen eten te geven.
nee jij komt er well hielenlikker xD
Ja waarbij 2 werkende ouders (als ze fulltime werken) de helft van hun inkomen kunnen afdragen aan kinderopvang.quote:Op zondag 18 september 2011 10:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere posts eens, ook op POL. Ik stem wel eens VVD ja, maar om hele andere redenen dan jij hier aangeeft. Misschien moet je je eerst eens in politiek gaan verdiepen trouwens, voor je die discussie met me aangaat.
En ook mijn vrouw en ik werken allebei. Net als mijn ouders en de ouders van mijn vrouw dat hebben gedaan. De VVD is namelijk ook de partij voor de hardwerkende tweeverdieners die dankzij hun inzet 6x modaal verdienen met hard werken. De VVD is inderdaad hard voor hardwerkende mensen die net het minimum verdienen, dat klopt. Godzijdank leven we in een democratie waar andere partijen de scherpe kantjes er af halen.
quote:Op zondag 18 september 2011 10:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Godzijdank leven we in een democratie waar andere partijen de scherpe kantjes er af halen.
Snap je het niet? De VVD regeert niet alleen.quote:
Volgens mij snap jij mij nietquote:Op zondag 18 september 2011 10:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Snap je het niet? De VVD regeert niet alleen.
Dan moet je eens proberen om inhoudelijk commentaar te geven in plaats van een smiley.quote:
Tsjah, maar dan zeg je eigenlijk wéér, ga of werken of rot maar op. Met andere woorden, handel binnenin de perken van ideologische uitgangspunten of rot op, dit is mijn wereld.quote:Op zondag 18 september 2011 10:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik had me voorgenomen om dit topic te laten voor wat het is. Maar voor Dadgad maak ik graag een uitzondering. Waarom? Omdat ik het idee heb dat Dadgad wel enig vermogen tot intelligent en genuanceerd denken kan begrijpen.
Natuurlijk was mijn eerste post niet genuanceerd. Maar ik sta daar nog steeds achter. Het gaat er mij niet om DAT mensen een uitkering ontvangen, maar WAAROM. Het sociale zekerheidssysteem in Nederland is een goed systeem, hooguit een beetje doorgeschoten, maar dat vind ik eigenlijk wel best.
[..]
Toch stel je het hier veel te simpel voor. Want het gaat me niet om de financiële uitgaven. Het gaat er mij niet om dat de uitkeringen veel geld kosten. Het gaat me om het principe dat je niet de maatschappij af moet serveren zoals TS doet en dan vervolgens wel alles er uit moet gaan trekken waar je wel profijt van hebt. Dat is misbruik maken van het systeem dat je verafschuwt en dat is gruwelijk hypocriet. Als je dat niet snapt, dan heb ik je echt hopeloos verkeerd ingeschat.
[..]
Ik nodig je uit voor een herlees actie, want nu laat je je beeld van mijn politieke uitgangspunten wel heel erg je reactie inkleuren. TS wil het systeem onderuit halen door er maximaal alles aan lusten uit te trekken, zonder mee te delen in de lasten. En vervolgens wel maximaal klagen over de lasten.
[..]
Natuurlijk zie ik ook de makken van ons systeem. Maar door allemaal af te gaan zitten wachten in de uitkering gaan we niets veranderen. Als je niet KUNT werken, best, dan hebben we een goed systeem van uitkeringen. Als je niet WILT werken, dan heb je in mijn ogen geen rechten en vooral geen reden om te klagen.
TS moet maar eens op papier gaan zetten hoe het er dan uit moet zien.
Ik moet nix.quote:Op zondag 18 september 2011 11:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dan moet je eens proberen om inhoudelijk commentaar te geven in plaats van een smiley.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |