En gratis geld kan ontvangen van de staat?quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:27 schreef KaleOssan het volgende:
1 van de 100-en redenen waarom ik niet werk.
Zoals de banken?quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:48 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
En gratis geld kan ontvangen van de staat?
Dus jij woont in Amerika?quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:27 schreef KaleOssan het volgende:
Geld dat niet bestaat? Ik ga me niet te pletter werken in slavery voor een niet werkend systeem. Wanneer 97% van het geld geen eens echt bestaat. + wanneer we volledige wealth hebben en alle achtergehouden technologie is het al bijna niet nodig voor niemand meer om te werken. Maarja dat vinden bepaalde mensen niet zo leuk!quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:48 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
En gratis geld kan ontvangen van de staat?
Edit: ik zie net dat ik aan het posten ben in bnw, m.a.w. laat maar.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:06 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
Geld dat niet bestaat? Ik ga me niet te pletter werken in slavery voor een niet werkend systeem. Wanneer 97% van het geld geen eens echt bestaat. + wanneer we volledige wealth hebben en alle achtergehouden technologie is het al bijna niet nodig voor niemand meer om te werken. Maarja dat vinden bepaalde mensen niet zo leuk!
En dit is een wereldwijd effect antaris. Wij zouden niet hoeven te bezuinigen enz. dat is jareeeen lang gecreeerd.
Ja, tuurlijk, dat kun je ook als reden voorwenden om je eigen incapability niet onder ogen te hoeven zien.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:27 schreef KaleOssan het volgende:
Verkoop een blokje goud voor geldquote:Op zaterdag 17 september 2011 13:41 schreef b4kl4p het volgende:
Zo ik zit hier nu met een stapeltje goud blokjes, geen bankrekening meer. En nu? Stelen voor eten?
Nee toch. Koper of metaal ofzo is nu heel erg gewild toch... of was het ijzer...quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:48 schreef Masyl het volgende:
[..]
Verkoop een blokje goud voor geld
Ben benieuwd van wat voor uitkering je geniet. Of op wiens zak je teert.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:27 schreef KaleOssan het volgende:
hehe gaan we zo redenerenquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ben benieuwd van wat voor uitkering je geniet. Of op wiens zak je teert.
Tja, hij werkt niet, dus moet ergens de middelen vandaan halen om te leven.quote:
En dus?quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tja, hij werkt niet, dus moet ergens de middelen vandaan halen om te leven.
Nee, maar als hij klaagt over ons systeem, maar er wel van profiteert, dan is het gewoon een vreselijke slappe zak die een schop onder zijn ter moet krijgen.quote:
Ik heb ook een tijdje niet gewerkt. Nix mis mee. Mensen hebben altijd meteen hun oordeel klaar.quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:05 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, maar als hij klaagt over ons systeem, maar er wel van profiteert, dan is het gewoon een vreselijke slappe zak die een schop onder zijn ter moet krijgen.
Of kogels door zijn knieschijven. Dan heeft ie een reden om een lamme kloot te zijn. Maar dat zal ik maar niet te hard zeggen.
Ik bedoel dat als je niet werkt omdat je geen deel van het systeem uit wel maken, dat je dan ook niet moet willen profiteren van het werk dat anderen doen. Omdat dat vreselijk hypocriet is...quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:13 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje niet gewerkt. Nix mis mee. Mensen hebben altijd meteen hun oordeel klaar.
Alsof we elkaar idd op een manier opjagen om te 'werken' ook al word je er doodongelukkig van.
En ik werk ook niet full-time.
Ik kan er wel begrip voor opbrengen. Dit systeem is niet echt motiverend, maar eerder dwingend.
Overigens profiteren alleen de eliten van dit systeem.
Een uitkering is meestal het minimum (afhangende van de uitkering), zo geweldig veel zal ie niet overhouden. Dus ik zie zijn profijt niet. Of bedoel dat wij ervoor mogen dokken... net zoals wij voor de oorlog mogen dokken en achterlijk hoge boetes betalen bij de meest simpele verkeersovertredingen, en maar genoegen moeten nemen dat er op het onderwijs gekort wordt.
En dan maar op elkaar afgeven...
Ik vind dat bevooroordeeld.quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als je niet werkt omdat je geen deel van het systeem uit wel maken, dat je dan ook niet moet willen profiteren van het werk dat anderen doen. Omdat dat vreselijk hypocriet is...
Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
???????quote:
Dat lijkt me een logische insteek.quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als je niet werkt omdat je geen deel van het systeem uit wel maken, dat je dan ook niet moet willen profiteren van het werk dat anderen doen. Omdat dat vreselijk hypocriet is...
Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
Ja we verschillen van mening.quote:
Dit afdoen als meningsverschil...quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:22 schreef heartz het volgende:
[..]
Ja we verschillen van mening.
Wat wil je nou
Overigens heb je hier de mogelijkheid ook nog... hoelang dat zal duren
Ieder zo zijn eigen reden he. Uiteindelijk gaat men toch op zoek naar wat hem gelukkig maakt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:22 schreef Hoppahoppa het volgende:
Hij zegt niet te werken omdat hij gen deel van het systeem uit wil maken.
Het zou bevooroordeeld zijn als hij dat niet expliciet had vermeld.
Hoe noem jij dit dan?quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dit afdoen als meningsverschil...
Je snapt er weer echt geen hol van.....laat ook maar, discussie met jou is zinloos.quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:27 schreef heartz het volgende:
[..]
Ieder zo zijn eigen reden he. Uiteindelijk gaat men toch op zoek naar wat hem gelukkig maakt.
Nou als dit hem gelukkig maakt, laat hem zou ik zeggen.
Waaruit trek je die conclusies?quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je snapt er weer echt geen hol van.....laat ook maar, discussie met jou is zinloos.
Ik maak me helemaal niet druk om uitkeringen. Sterker nog, zonder de Sociale Zekerheid zou ik geen werk hebben.quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:29 schreef KaleOssan het volgende:
Hoppa Hoppa ik snap hoe je dat misschien denkt maar dat is vreselijk symplistisch.
Vertrouw me wanneer ik zeg uitkeringen zijn het LAATSTE waar je je druk om moet maken. Anders begrijp je het hele verhaal nog niet.
Als je uitkeringen een probleem vind komt dat omdat we blijkbaar niet genoeg wealth hebben of mensen die hebzuchtig/materialistisch zijn voor hun ego. We hebben eigenlijk genoeg wealth om IEDEREEN van voedsel en kleding te voorzien zonder dat 99% hun kont afwerkt in een 40 urige week of meer. De echte wealth is weggesluist en die moet terugkomen in de handen van de mensen. En door te werken help je het eigenlijk alleen maar in stand, je betaald belastigen en wanneer er beperkingen komen hebben we het maar te nemen. Ga eens in je eigen kracht staan en stop met het systeem te voeden, betaal geen belastingen meer, laat het systeem doodgaan. Wanneer genoeg mensen het beseffen, dan zal het gebeuren, MENSEN hebben de kracht niet regering. Ze gaan echt niet iedereen arresteren al zouden ze dat wel willen.
Ja daar komt me uitkering vandaan maar dat gaat ook weg dan natuurlijk in deze vorm, nee het is geen perfecte situatie maar ALLE facetten moeten veranderen er moet gelijkheid in abundance kome dat is waar ieder recht op heeft. Wanneer mensen hun huizen niet meer kunnen betalen straks denk je dat ze op straat gaan wonen wanneer er huizen leeg staan? natuurlijk niet! maar die kant gaat het wel op en die mentaliteit hebben de schaduwmachten wel.
Als dat een verreiste is zou ik idd nog eerder me knieschijven doorschieten en daar ben ik 100% serieus in. Maar dat slaat natuurlijk nergens op.
En idd heartz het belachelijke is nog dat wij op elkaar afgeven voor dit soort dingen! wanneer de echte boeven gewoon doorgaan! Heel triest. Dat is ook precies wat ze willen.
Waarom zou je je energie steken hierin? Aan het afgeven op anderen of irriteren aan klaplopersquote:Op zaterdag 17 september 2011 20:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik maak me helemaal niet druk om uitkeringen. Sterker nog, zonder de Sociale Zekerheid zou ik geen werk hebben.
Waar ik me druk om maak zijn klaplopers zoals jij, die klagen over het systeem, niet willen werken omdat ze geen deel uit willen maken van het systeem, maar vervolgens wel een uitkering verwachten van datzelfde systeem. Dan ben je gewoon een hypocriete klootzak. En als je dat dan voor jezelf probeert te legaliseren door op een internetforum lekker anoniem te gaan lopen rellen, dan ben je ook nog een laffe hypocriete klootzak. Ga gewoon werken, lamzak. Of ga zonder uitkering lopen lamlullen, ook best. Ieder zijn eigen keuze, maar niet van dat hypocriete gezeik. Als je dat niet snapt, dan ben je zelfs een domme laffe hypocriete klootzak.
Alleenstaande moeders hebben vaak geen keus, tenzij ze voor een uitkering kiezen.quote:@ heartz: Ik heb daarbij totaal geen moeite met mensen die niet werken, of slechts parttime. Ik zou willen dat er meer mensen tijd zouden besteden aan het opvoeden van hun kinderen. Als ze dan maar niet verwachten dat 'het systeem' hun inkomen maar even ophoest. Als je kiest voor kinderen, dan zorg je er maar voor dat je ze kunt onderhouden. Dat hoeft de maatschappij niet voor je te doen.
Ik zie zeker wel dat ik afgeef. Dat doe ik bewust en ik heb me nog ingehouden.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:43 schreef heartz het volgende:
[..]
Waarom zou je je energie steken hierin? Aan het afgeven op anderen of irriteren aan klaplopers![]()
Iemand een hypocriete klootzak noemen omdat hij niet wil meewerken aan het corrupte systeem en geen betere manier heeft dan niet te werken, is niet bevooroordeeld?
Misschien moet je je eens wat meer afgeven op ons hypocriete klotesysteem, die zulke situaties veroorzaakt: 'mensen die werken, haten mensen die uitkeringen ontvangen' (om watvoor redenen dan ook).
En je ziet zelf niet eens hoe je je afgeeft. Waarom zo haten?
Ja maar als een alleenstaande moeder fulltime werkt, blijft er wel minder tijd over voor het kind.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik zie zeker wel dat ik afgeef. Dat doe ik bewust en ik heb me nog ingehouden.
Natuurlijk is ons systeem niet goed. Maar als deze meneer echt iets wil veranderen, dan moet hij zijn uitkering ook weigeren...
En alleenstaande moeders kunnen ook werken. Er zijn er althans genoeg die dat perfect combineren.
Dat is de consequentie inderdaad.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:54 schreef heartz het volgende:
[..]
Ja maar als een alleenstaande moeder fulltime werkt, blijft er wel minder tijd over voor het kind.
Nog ff aangepastquote:Op zaterdag 17 september 2011 20:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat is de consequentie inderdaad.
Ik ben dat ook wel met je eens. Maar ten eerste gaat dit topic daar niet over en ten tweede is het toch echt allemaal een consequentie van keuzes die mensen zelf gemaakt hebben. Let wel: ik zeg niet dat iemand er per definitie voor kiest om alleenstaande ouder te zijn, maar uiteindelijk is iedereen wel verantwoordelijk voor zijn eigen leven.quote:
Mensen zijn nou eenmaal afhankelijk van hun omgeving.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ben dat ook wel met je eens. Maar ten eerste gaat dit topic daar niet over en ten tweede is het toch echt allemaal een consequentie van keuzes die mensen zelf gemaakt hebben. Let wel: ik zeg niet dat iemand er per definitie voor kiest om alleenstaande ouder te zijn, maar uiteindelijk is iedereen wel verantwoordelijk voor zijn eigen leven.
Er zijn trouwens ook veel vrouwen die alleenstaande ouder worden, TERWIJL ze al als alleenstaande een uitkering hadden. Dan vraag je er om. Hetzelfde geldt voor mensen in de uitkering die klagen dat ze het zo zwaar hebben, maar vervolgens wel nog een extra kind 'nemen'. Het is heel makkelijk om alles op 'het systeem' te schuiven, terwijl je gewoon zelf je leven in de hand moet nemen en er iets van moet maken. En als je echt het systeem omver wilt werken, dan moet je actie ondernemen, niet met een uitkering thuis op de bank hangen en klagen dat het allemaal zo slecht is.
Omdat de elite gestudeerd heeft en werkt voor zijn geld. Gelijkheid zal er nooit zijn en dat is ook helemaal goed zo.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:12 schreef heartz het volgende:
[..]
Mensen zijn nou eenmaal afhankelijk van hun omgeving.
En iedereen is anders. Waarom mogen de eliten wel die keuze hebben en wij niet?
quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Omdat de elite gestudeerd heeft en werkt voor zijn geld.
Dat vind jij goed zo.quote:Gelijkheid zal er nooit zijn en dat is ook helemaal goed zo.
Ja. Perfect. Dat heet evolutie.quote:
De ongelijkheid in de samenleving komt voort uit de evolutie of heet evolutie?quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja. Perfect. Dat heet evolutie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |