abonnement Unibet Coolblue
pi_102040919
Het wordt tijd dat deze muzikale stroming zijn eigen topic krijgt. Wat is slowcore? In het algemeen is het vrij minimale, naargeestige, muziek die echt onder je huid gaat zitten. Slowcore wordt ook gelinkt naar het genre sadcore. Naar mijn mening is slowcore één van de vijvers waar de mooiste liedjes uit geboren worden. Een aantal grote bands binnen het genre zijn onder andere Red House Painters, Low en Codeïne. Nu is slowcore meer een subgenre en kent dus vele vertakkingen. Van folk tot metal.

Ideale muziek voor de mistroostige winterdagen die in aantocht zijn dus.

Dit zijn twee van mijn favoriete nummers van mijn tevens favoriete slowcore band: Red House Painters




[ Bericht 0% gewijzigd door On op 16-09-2011 23:58:28 ]
pi_102040964
Om af te trappen: Eén van de meest onderschatte slowcore artiesten treedt morgen in Utrecht op.

Rivulets

pi_102041085
Je hebt ook slowcore bands die meer de noiserock/punk richting opgaan, één van de meer bekende bands binnen dit genre is Chokebore. Lowercase is ook erg sterk. Dit nummer komt van het album Kill The Lights.

pi_102041524
Oh, dit trekt mij wel aan, ik ben zelf eigenlijk wel thuis in "alle" stijlen muziek, uitzonderingen daargelaten. Doet mij wel wat denken aan wat oudere progressieve rock, wellicht 1 van de roots?

Red House Painters klinkt er goed, ga ik zeker meer van luisteren. Lowercase bevalt ook prima, ik ga eens kijken wat last.fm hier van vindt/aanbied, ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit wat van dit subgenre heb gehoord!
pi_102041694
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:51 schreef LompeHork het volgende:
Oh, dit trekt mij wel aan, ik ben zelf eigenlijk wel thuis in "alle" stijlen muziek, uitzonderingen daargelaten. Doet mij wel wat denken aan wat oudere progressieve rock, wellicht 1 van de roots?

Red House Painters klinkt er goed, ga ik zeker meer van luisteren. Lowercase bevalt ook prima, ik ga eens kijken wat last.fm hier van vindt/aanbied, ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit wat van dit subgenre heb gehoord!
Gaaf dat het je bevalt. Probeer ook het album I Could Live In Hope van Low. Staat boordevol minimale nummertjes. Stuk voor stuk geniaal in eenvoud.

Een nummer op een later album zuigt mij op het moment nogal op. Do You Know How To Waltz? Het begint als een typisch Low nummer, maar verzuipt al snel in een landschap aan delay en reverb.
pi_102041771
Goed topic. Zeer zeker mooie muziek, kende "Rollercoaster" van Red House Painters al een tijdje maar verder hun albums nog niet gecheckt, zal het zeker doen. Misschien is het volgende nummer net iets te minimalistisch om onder dit genre te vallen maar toch even posten.. Het album waar dit nummer opstaat is zo ontzettend mooi, melancholiek op zijn beste:

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_102042050
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:57 schreef Arn0 het volgende:
Goed topic. Zeer zeker mooie muziek, kende "Rollercoaster" van Red House Painters al een tijdje maar verder hun albums nog niet gecheckt, zal het zeker doen. Misschien is het volgende nummer net iets te minimalistisch om onder dit genre te vallen maar toch even posten.. Het album waar dit nummer opstaat is zo ontzettend mooi, melancholiek op zijn beste:

Wat een mooi nummer, zou dat album wel willen.

Dit jaar heeft Dan Barrett, de helft van Have a Nice Life een album genaamd Giles Corey uitgebracht. Zeker de moeite waard als je van het genre houdt.
  Moderator zaterdag 17 september 2011 @ 01:21:14 #8
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_102044295
Genre, wat ik verder niet erg ken, doet me denken aan Radiohead en de oude Blur, of schoffeer ik je nu erg?


Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_102047147
Die Blur nummers zijn prima, beetje shoegazy zelfs. Bij oude Radiohead zou ik eigenlijk alleen Creep kunnen plaatsen.


_O_
pi_102049250
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_102055947
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:55 schreef On het volgende:
Probeer ook het album I Could Live In Hope van Low. Staat boordevol minimale nummertjes. Stuk voor stuk geniaal in eenvoud.
Net beluisterd, wauw. Vanaf de eerste luisterbeurt grijpt het je echt _O_ Oké niet echt iets voor een zonnige zaterdagmiddag maar goed :P Zijn al hun albums zo goed als dit?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_102061174
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 15:17 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Net beluisterd, wauw. Vanaf de eerste luisterbeurt grijpt het je echt _O_ Oké niet echt iets voor een zonnige zaterdagmiddag maar goed :P Zijn al hun albums zo goed als dit?
Dat is wel hun beste, die twee erna zijn ook nog wel erg in die richting en vanaf daar gaan ze wat meer experimenteren met elektronica enzo. Maar hun albums zijn wel van consistente kwaliteit! Ze hebben dit jaar nog een album uitgebracht genaamd C'mon. Things We Lost In The Fire staat ook bekend als een klassieker.
pi_102062249
Ik kan mijzelf vinden in veel verschillende stijlen (van daadwerkelijk heel rustig tot wat meer upbeat), maar de nummers die het meeste emotionele bagage meebrengen zijn meestal rustige nummers. Ik luister nu bijvoorbeeld naar Katy Song van Red House Painters (dankzij TS, bedankt!) en ik moet toegeven dat het super klinkt. Ik ga mij zeker verdiepen in deze band!
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
pi_102203614
slowcore is tof ^O^ Low en Rivulets hebben echt prachtmuziek gemaakt :)


Mazzy Star valt hier eigenlijk ook onder toch?
nee, jij dan!
pi_102208256
Mazzy Star is ook een fijne band ja. Een tijdje terug gelijk twee cd's van meegenomen. Gaat wel weer een beetje richting de neo-psychedelische kant zoals Opal. Maar lekker zeurend en slepend is het zeker. :P

Eén van mijn favoriete platen van dit jaar is van True Widow. Een mooie mix tussen slowcore en shoegaze.

  woensdag 21 september 2011 @ 08:47:33 #16
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_102208735
Low en Red House Painters zijn eigenlijk de enige 2 bands die ik binnen dit genre enigszins ken. Erg fijne muziek als ik er voor in de stemming ben, en dan vooral Low.
pi_102208805
Jeetje Mazzy Star. Da's een naam die ik al jaren niet gehoord heb. Toch maar weer eens checken. En Low is geweldig.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zaterdag 1 oktober 2011 @ 23:44:34 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102597173
Valt house of low culture daar ook onder zo ja, aanrader.

Verder kan mijn brein de woorden slow en core niet aan elkaar koppelen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 2 oktober 2011 @ 03:02:08 #20
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_102602259
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Valt house of low culture daar ook onder zo ja, aanrader.

Verder kan mijn brein de woorden slow en core niet aan elkaar koppelen.
Postcore is vaak ook zo traag als dikke stront, niet alle core klinkt als Siege.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:12:05 #22
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_103532071
Alles van Dakota Suite!
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:52:54 #23
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_103560040

medicine bottle van red house painters kwam gisteren toevaligge langs op de I-pod...blijft prachtige soundtrack voor de herfst
= there is a light that never goes out =
pi_103560389
Medicine Bottle is één van de mooiste nummers ooit. Lekker slepend.

  zaterdag 5 november 2011 @ 17:25:37 #25
159761 Arn0
Abbey Road
pi_104001543
Telt Slowdive eigenlijk ook als Slowcore? :P Net ontdekt, erg mooi.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')