Nee hoor, dit is een VR ketel, en zijn nog nieuw te koop.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:13 schreef blomke het volgende:
Dit is een ketel uit het jaar nul volgens mij, nog niet eens een VR. Dat open ding is een trekonderbreker, lees warmteverspiller.
Wees verstandig, en koop online een HR-ketel.
Dat je er geen verstand van hebt is prima, maar om dan gewoon maar wat onzin te gaan roepen is dan ook weer niet nodig.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:16 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is een VR ketel, en zijn nog nieuw te koop.
HR ketels zijn in de regel 1 bak ellende, vaak elektronische storingen, een hoop poespas meer voor een procentje of 4 meer rendement.
Ach als ik zo om me heen kijk in mijn kennissenkring dan hebben die toch elke paar jaar een monteur voor de deur staan, de ketel die nu boven staat heeft nog nooit van zijn leven na plaatsing een monteur nodig gehad, 1x nieuwe pomp in gekomen en een keertje of 4 een nieuwe thermokoppel.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat je er geen verstand van hebt is prima, maar om dan gewoon maar wat onzin te gaan roepen is dan ook weer niet nodig.
Is het niet zo dat zij onderhoud laten verrichten en jij gewoon de dans ontsprongen bent?quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:01 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ach als ik zo om me heen kijk in mijn kennissenkring dan hebben die toch elke paar jaar een monteur voor de deur staan, de ketel die nu boven staat heeft nog nooit van zijn leven na plaatsing een monteur nodig gehad, 1x nieuwe pomp in gekomen en een keertje of 4 een nieuwe thermokoppel.
Meer elektronika = meer ellende, dat is zo bij de auto's, en in mijn ogen niet anders bij de verwarmingstoestellen.
Als printplaten vervangen, en storingen onder de noemer onderhoud vallen dan wel ja!quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:04 schreef klipper het volgende:
[..]
Is het niet zo dat zij onderhoud laten verrichten en jij gewoon de dans ontsprongen bent?
Nou de intergas heb er ook een hangen wat een verrekt kloteding is datquote:Op vrijdag 16 september 2011 18:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
onze oude ketel versleet thermokoppels als of t niks was destijds hoor
en t intergasje wat er nu hangt is ook (volgens sommigen) geen kwalitatief hoogstandje![]()
maar goed.. 1x een gasblok gehad in zn leven.. dus met die elektronische storingen valt t best mee
Is natuurlijk ook een zeer goede vergelijking..........quote:Op zaterdag 17 september 2011 03:01 schreef ayumu het volgende:
[..]
Nou de intergas heb er ook een hangen wat een verrekt kloteding is datVandaag printplaat aan gort 3weg klep overleden zum kotsen en dat is niet de eerste keer.
Geef mij maar een Nefit
De vergelijing die ik nu dan stel is een beetje scheef maar dan nog.quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:48 schreef klipper het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook een zeer goede vergelijking..........
Veel mensen redeneren nu eenmaal van geef mij maar 3 intergas ketels ipv 1 nefit ketel.
Maar die hebben dan geen hr ketel blijkbaar.quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:25 schreef ayumu het volgende:
[..]
De vergelijing die ik nu dan stel is een beetje scheef maar dan nog.
Ik heb een oudere intergas die jaarlijks zijn onderhoudsbeurt krijgt + 3x per jaar moet de installateur komen om hem weer aan de gang te krijgen 3 wegklep is al 3 keer vervangen expansievat van die koperen leidingen brander en gasblok? en nog wat van die dingen en nu is dan de 3klep weg weer vervangen en de printplaat moet besteld worden.
En dat in 2 jaar tijd... Dan kijk ik naar de nefit ketel bij de buren 5 jaar oud na installatie geen enkele onderhoudsbeurt of what so ever gehad en dat ding loopt nog net zo goed als 5 jaar terug.
Het is dat het een huurhuis is anders was de intergas al lang de straat op gegooid en een nefit voor terug gekomen.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:35 schreef cvboer het volgende:
Bij mij lopen de rillingen over de rug als "handige"mensen zelf hun cvketel gaan schoonmaken.
Voor het op de juiste wijze afstellen beschikken particulieren nou eenmaal niet over de apparatuur die hier voor nodig is.
Hoe vaak hoor je wel niet dat ff met een stofzuiger erdoor en een vochtig doekje erover voldoende is.
Dat is keteltje poetsen, geen onderhoud.
Laatst heb ik bij een klant het branderdek moeten vervangen omdat men ooit eens had gehoord dat je dat met een staalborstel perfect schoon krijgt.
Jammer voor hem dat het keramisch branderdek was, schoon waren ze wel, er was niks meer van over......
Ionisatiepennen en gloeipluggen die er verkeerd in zitten, thermokoppels die met een kroonsteentje weer aan elkaar zitten en dan ook raar staan te kijken dat het niet werkt..
TTB's die doorverbonden zijn en zo kan ik nog wel veel meer dingen die ik tegenkom.
Nou wil ik niet iedere doehetzelfer zwart maken, maar een installateur heeft meer kennis en ziet ook meer om dure reparaties te voorkomen.
Is dat per definitie niet bij elk vak zo?quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:35 schreef cvboer het volgende:
Bij mij lopen de rillingen over de rug als "handige"mensen zelf hun cvketel gaan schoonmaken.
Voor het op de juiste wijze afstellen beschikken particulieren nou eenmaal niet over de apparatuur die hier voor nodig is.
Hoe vaak hoor je wel niet dat ff met een stofzuiger erdoor en een vochtig doekje erover voldoende is.
Dat is keteltje poetsen, geen onderhoud.
Laatst heb ik bij een klant het branderdek moeten vervangen omdat men ooit eens had gehoord dat je dat met een staalborstel perfect schoon krijgt.
Jammer voor hem dat het keramisch branderdek was, schoon waren ze wel, er was niks meer van over......
Ionisatiepennen en gloeipluggen die er verkeerd in zitten, thermokoppels die met een kroonsteentje weer aan elkaar zitten en dan ook raar staan te kijken dat het niet werkt..
TTB's die doorverbonden zijn en zo kan ik nog wel veel meer dingen die ik tegenkom.
Nou wil ik niet iedere doehetzelfer zwart maken, maar een installateur heeft meer kennis en ziet ook meer om dure reparaties te voorkomen.
Welke nuttige tips zou je dan willen hebben?quote:Op zondag 18 september 2011 10:36 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Is dat per definitie niet bij elk vak zo?
(helaas mis ik de nuttige tips..)
In ieder beroep heb je goed en slecht gemotiveerde mensen.quote:Op zondag 18 september 2011 10:44 schreef blomke het volgende:
Misschien.
In m'n vorige huis hadden we en combi-ketel. De onderhoudsmonteur haalde een stofzuiger over her branderdek en boven de warmtewisselaar en keek of de pakkingen nog goed waren. Mooie blauwe vlam en ondteken na een paar vonkjes. Daarna poetsdoekje erover en klaar. Vergat z'n gereedsschapskoffer.
Overigens, dat onderhoud aan die Remehaketel van ons., laat ik (toch weer) door een erkende installateur uitvoeren. Misschen kan CVboer als deskundige uitleggen, welke metingen en afstellingen bij goed CV-ketelonderhoud uitgevoerd moeten worden. Ik ben nl. ook maar een leek, afhankelijk va nwat de deskundige installateur uitvoert en adviseert..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |