Ik heb er niet zo veel mee. Ik vind het ook niet echt mooie vissen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:10 schreef Messina het volgende:
Goudvissen zijn geweldig.Sociale visjes zijn leuk
Nadeel is dat ze doorgefokt zijn als een malle en er veel ziektes heersen. Daarnaast worden ze vaak ook veel te klein gehouden. Ik geloof dat de gemiddelde levensduur van een goudvis in een aquarium een jaar is. In de natuur is dat like... 20 jaar? In ieder geval veel langer.
die bolletjes zijn veel groter, krijg je dan niet teveel voedingsstoffen in je aquarium?quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:02 schreef Prowl het volgende:
Kleibolletjes kun je goedkoop halen bij winkels of tuincentra met een vijverafdeling
Exact de zelfde dingen alleen koop je dan voor 5,= een hoeveelheid waar je 3 jaar mee vooruit kunt ipv een klein doosje/potje die in 1x leeg is bij al een klein bakje
Wat ik zelf meestal deed is een oplossing maken van klei + plantenvoeding en die spuit ik in de bodem bij de wortels 1x per maand
Nee, die dingen lossen heel langzaam op en anders mep je ze met een hamer in kleinere stukjesquote:Op zaterdag 24 september 2011 16:44 schreef loecje het volgende:
[..]
die bolletjes zijn veel groter, krijg je dan niet teveel voedingsstoffen in je aquarium?
Zit absoluut niet te strak. Als hij nog losser doet kun je hem zo over haar hoofd af doenquote:Op zondag 25 september 2011 01:16 schreef Staal het volgende:
Kijk die kat hengelen!.
Ik wil me overigens nergens mee bemoeien maar zit zijn halsbandje niet te strak? Twee vingers minstens? Kan aan de foto liggen hoor, maar het ziet er veel te strak uit.
quote:Op zondag 25 september 2011 01:54 schreef Staal het volgende:
Ik moet trouwens morgen het aquarium een grote schoonmaak geven. Zie er altijd tegenop maar het is eigenlijk met anderhalf uur gewoon klaar.
Deze was een centimeter of 30 a 40 denk ik. Maar heb het laten inrichten daarop. Helaas is het nu compleet anders... Gezelschap geworden. Zit nu een kleine bij in (15 a 20 cm) en nog schuw, maar gaat prima.quote:Op maandag 26 september 2011 16:47 schreef Kreator het volgende:
Gaat zo'n vuuraal nog een beetje samen met andere vissen enzo? Vind ze wel tof.
Edit, niet voor mijn bak dus...
http://www.punkyfish.nl/pages/database/zoetwater/vissen/519
Een closeup zou handig zijnquote:Op maandag 26 september 2011 22:22 schreef Komakie het volgende:
Een foto'tje gemaakt van mijn alg probleem.
[ afbeelding ]
Iemand een idee? Welke vorm van alg zou dit trouwens kunnnen zijn? Ter bestrijding...
Blauwalg.quote:Op maandag 26 september 2011 22:22 schreef Komakie het volgende:
Een foto'tje gemaakt van mijn alg probleem.
[ afbeelding ]
Iemand een idee? Welke vorm van alg zou dit trouwens kunnnen zijn? Ter bestrijding...
Vet eng jah.quote:
Daar was ik al bang voor...quote:
Ik heb de afgelopen maanden van alles geprobeerd tegen blauwalg en het enige dat echt hielp was een potje met antibiotica.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor...
Ik heb nog een middeltje tegen blauwalg, maar ik weet niet of het bij een net opgestarte bak zo slim is om er gelijk in te gooien. Of moet dat niet uitmaken?
dan doe ik het nog een keer:quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:23 schreef Staal het volgende:
Kwam hier eik langs voor updates van Messina. Maar dat is hooguit morgen pas.
Morgen ga ik mijn eigen bak schoonmaken. Moet het echt doen nu. Had het uitgesteld en gelukkig kan dat met guppen.
Ik baal er wel van.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen maanden van alles geprobeerd tegen blauwalg en het enige dat echt hielp was een potje met antibiotica.
...al komt het nu na een aantal weken weer terug helaas..
Er zijn wel wat verklaringen voor, maar je kunt het altijd krijgen. Het zit sowieso in het water en het komt onder de juiste omstandigheden ineens naar boven wapperen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:07 schreef Komakie het volgende:
Ik baal er wel van.
Ik heb geen idee wat er is gebeurd. Het geeft gewoon de hele tijd goed gedraaid en nu ineens...
Plaats van het aquarium, teveel vis, te weinig planten, verkeerde filter en de waardes niet goed in de gaten houden zijn de belangrijkste oorzaken van (blauw) alg. Er zit bij die hardnekkige alg niks anders op dan heel de bak schoon te maken en stenen etc. uit te koken en opnieuw te starten. Vaak hebben mensen teveel vis in de bak.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik baal er wel van.
Ik heb geen idee wat er is gebeurd. Het geeft gewoon de hele tijd goed gedraaid en nu ineens...
Je brengt het allemaal wel heel stellig maar ik ben het niet met je eens. Dat kunnen oorzaken zijn, het kan ook om onbekende redenen optreden.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Plaats van het aquarium, teveel vis, te weinig planten, verkeerde filter en de waardes niet goed in de gaten houden zijn de belangrijkste oorzaken van (blauw) alg. Er zit bij die hardnekkige alg niks anders op dan heel de bak schoon te maken en stenen etc. uit te koken en opnieuw te starten. Vaak hebben mensen teveel vis in de bak.
Niet teveel vissen, maar teveel voedingsstoffen. denk aan teveel voer, voer wat in het filter komt kan gaan rotten, alg komt alleen als er teveel voedingsstoffen in het water zitten. De planten krijgen het niet verwerkt en krijgt alg de kans om te komen kijken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je brengt het allemaal wel heel stellig maar ik ben het niet met je eens. Dat kunnen oorzaken zijn, het kan ook om onbekende redenen optreden.
Zoals je ziet heeft TS ook niet te veel vissen.
Antibiotica kan ook prima werken, dan hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen. Waarden in de gaten houden helpt wel, maar is totaal geen garantie.
quote:
?quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:54 schreef betyar het volgende:
teveel vis, Vaak hebben mensen teveel vis in de bak.
Plaats: In de kamer. De hele dag geen direct zonlicht. (of misschien een uurtje in de ochtend)quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Plaats van het aquarium, teveel vis, te weinig planten, verkeerde filter en de waardes niet goed in de gaten houden zijn de belangrijkste oorzaken van (blauw) alg. Er zit bij die hardnekkige alg niks anders op dan heel de bak schoon te maken en stenen etc. uit te koken en opnieuw te starten. Vaak hebben mensen teveel vis in de bak.
Misschien wat verwarring, maar het komt erop naar dat teveel vis voor problemen zorgt.quote:
Klopt. Blauwe alg is een bacterie maar wordt op dezelfde manier bestreden als gewoon alg.quote:Blauwalg is geen alg trouwens, maar een bacterie. De enige echte oplossing is fosfaat en nitraat verminderen. Die zijn soms lastig te meten met een meetsetje.
Wat voor steen zit er in je aquarium? Kalkhoudende stenen maken het water hard. Kienhout geeft looistoffen af en maakt het water wat zuurder en laat de Ph dalen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:35 schreef Twinky het volgende:
Zo, vandaag weer water gemeten.
[ afbeelding ]
Wat mij opvalt: toch een beetje chloor. Moet je aan het begin aflezen maar de kleur bleef ongeveer hetzelfde.
Ook valt me op dat de pH best hoog is, 7,6-8,0. Dat is eigenlijk te hoog... Moet er nu spul in?
Verder gaan de plantjes wel weer wat beter, behalve eentje, die heeft het bijna helemaal opgegeven. Ik laat ze nu even lekker wortelen en alle overbodige, rottende blaadjes kunnen er dan over een tijdje wel weer af.
Het wordt nu een beetje saaier gebeurt gewoon niks!
[ afbeelding ]
Hoi,quote:Op maandag 19 september 2011 19:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En bij een lamp? Dan zie je het echt goed
pH is hier ook best hoog volgens mij, ik had metingen gezien die inderdaad boven de 7,5 waren. Regenwater middenin Utrecht is volgens mij niet zo fris..quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:48 schreef Lolaatje het volgende:
Wat is de pH van je kraanwater? De pH is hier standaard vrij hoog, dus ga straks zelf over turf filteren en deels regenwater gebruiken.
Wat betreft de chloor, hoe lang draait hij nu? Nog niet zo lang toch?
Slakobus.
De steen is een decoratieve, de vrouw van de winkel zei nog speciaal dat ik 'een andere' niet moest kopen omdat daar kalk inzat. Ik heb ook een stukje hout, maar weet niet of dat kienhout is, maar dat zou een goede aanvulling zijn!quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:50 schreef betyar het volgende:
Wat voor steen zit er in je aquarium? Kalkhoudende stenen maken het water hard. Kienhout geeft looistoffen af en maakt het water wat zuurder en laat de Ph dalen.
Hier staat er buiten eentje van meer dan 1000 liter, 8 jaar gedraaid. Ik ga er straks een bouwen van eiken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoi,
Vraagje : Wat voor bak heb jij daar ie 600 liter is? De standaard bakken die ik vind komen niet boven de 400 liter. Heb je hem op maat laten maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |