Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden.quote:Op maandag 19 september 2011 10:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ze hebben zelf aangestuurd op iets goedkoops door uit te gaan van 250 km/h in plaats van een 'echte' HST.
Dat kon toch vroeger ook wel?quote:Op maandag 19 september 2011 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Toch was ik wel blij dat mij reis Enkhuizen - Deventer maar met 1 overstap mogelijk is tegenwoordig: in Hilversum of in Amersfoort
Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig.quote:Op maandag 19 september 2011 10:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden.
het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen.quote:Op maandag 19 september 2011 09:11 schreef Duvel het volgende:
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
Goed opgemerkt, waarom is er niet gewoon omgereden via het keerspoor bij Breukelen? Daar gebeurt toch niet zo veel in het weekend...quote:Op maandag 19 september 2011 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen.
SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen.quote:Op maandag 19 september 2011 10:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig.
Op Utrecht - Rhenen gebeurt dat ook wel hoor, heb ik het idee.quote:Op maandag 19 september 2011 10:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen.
Dus ja, dat doet er ook nog toe.
Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.quote:Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Nee, adhesie is beperkende factor, niet de bovenleidingspanning.quote:Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.quote:Op maandag 19 september 2011 11:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.
En aan de materieelkant worden ook voorbereidingen getroffen: alle VIRM is voorbereid op 25 kV, net als SLT. Ook ICMm is voorbereid op 25 kV en ik denk dat dat voor DDZ ook gaat gelden. Bij SGMm is een paar jaar terug de hele tractie-installatie vervangen, de GTW's zijn modulair en Mat '64 gaat eruit.
Zoals?quote:Op maandag 19 september 2011 11:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.
Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.quote:
Lossen we die issues juist niet op door overal 25 kV + ERTMS weg te leggen danquote:Op maandag 19 september 2011 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.
Je kunt als aanbestedende partij bepalen waaraan het product dat je wil afnemen moet voldoen. Je kunt zelfs voorwaarden stellen aan de fabrikant en/of leverancier van het product. HSA had misschien kunnen eisen dat de treinen zich al bewezen moesten hebben bij andere maatschappijen. Met creatief aanbesteden kun je de goedkope rommelaars uitsluiten en voorkom je het gezeik dat HSA nu heeft met AnsaldoBreda.quote:Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".quote:Op maandag 19 september 2011 12:12 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Kortom geef niet de aanbestedingsregels de schuld, maar zoek de mazen in de regelgeving om uit te komen bij de fabrikant(en) die je het liefst wilt.
Daarvan ga ik inderdaad uit. Als je niet de juiste poppetjes op de juiste plaats neerzet, dan ben je verzekerd van ellende.quote:Op maandag 19 september 2011 12:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".
"mijn" traject?quote:Geachte heer Fles,
Vanaf 3 oktober tot en met 10 december 2011 wijzigen de vertrek- en aankomsttijden op uw traject.
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":
[..]
"mijn" traject?
quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Ja, Enschede de Eschmarke -- Glanerbrug zekerquote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Verder aanvullen alleen de letter A is compleet.oepsquote:Op maandag 19 september 2011 13:17 schreef greavy het volgende:
Zo, de hoofdzakelijke basis is af:
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/
Je kan ermee:
- Zoeken op naam (of een gedeelte, wildcard wordt automatisch gebruikt)
- Filteren op beginletter
- Type
Wat ik nog inbouw:
- Locatie op Google Maps (gedeeltelijk af, coordinaten nog invoeren, wacht op reactie Dennis)
- Zoeken op verkorting (of deel daarvan)
Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden.
Iemand nog ideeen?
Dankzij de chipkaart weet NS alles hè.quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":
[..]
"mijn" traject?
Ja, dat zal best. Maar welk van "mijn trajecten" bedoelen ze nou? Utrecht - Ede? Utrecht - Deventer? Nog wat anders?quote:Op maandag 19 september 2011 13:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Dankzij de chipkaart weet NS alles hè.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |