abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 september 2011 @ 10:15:23 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102131871
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:11 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ze hebben zelf aangestuurd op iets goedkoops door uit te gaan van 250 km/h in plaats van een 'echte' HST.
Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden.

Beter had men voor 249 km/h gekozen, omdat sommige beperkingen opgelegd door regels dan niet van toepassing zouden zijn. Dat is tenslotte de reden dat de maximumsnelheid van de nieuwe ICX-treinstellen van Deutsche Bahn op 249 km/h ligt en niet op 250 km/h.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 10:24:44 #242
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102132054
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Toch was ik wel blij dat mij reis Enkhuizen - Deventer maar met 1 overstap mogelijk is tegenwoordig: in Hilversum of in Amersfoort ^O^
Dat kon toch vroeger ook wel?
4500 (IC Enkhuizen-Amsterdam), die overging in de 4000 (Stoptrein Amsterdam-Rotterdam via Breukelen-Woerden), en dan in Gouda overstappen op de IC naar Enschede... Beetje een omweg, maar het kon wel :P

En dan vergeet ik nog helemaal de voormalige 1500 (IC Amsterdam-Deventer), dus je kon ook nog gewoon in Amsterdam overstappen
Of overstappen in Duivendrecht, kon ook nog
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 september 2011 @ 10:45:00 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102132543
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden.
Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 10:46:00 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102132562
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 09:11 schreef Duvel het volgende:
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 september 2011 @ 10:47:15 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102132585
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen.
Goed opgemerkt, waarom is er niet gewoon omgereden via het keerspoor bij Breukelen? Daar gebeurt toch niet zo veel in het weekend...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 10:47:33 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102132593
Antwoord: omdat er op Amsterdam - Utrecht werkzaamheden waren dit weekend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 10:48:23 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102132620
Woerden-Breukelen-Amsterdam Holendrecht en Utrecht-Amsterdam Holendrecht lagen er inderdaad uit.
  maandag 19 september 2011 @ 10:56:37 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102132831
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 10:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig.
SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen.

Dus ja, dat doet er ook nog toe.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 11:31:21 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102133673
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102133801
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen.

Dus ja, dat doet er ook nog toe.
Op Utrecht - Rhenen gebeurt dat ook wel hoor, heb ik het idee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 11:39:07 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102133855
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.

En aan de materieelkant worden ook voorbereidingen getroffen: alle VIRM is voorbereid op 25 kV, net als SLT. Ook ICMm is voorbereid op 25 kV en ik denk dat dat voor DDZ ook gaat gelden. Bij SGMm is een paar jaar terug de hele tractie-installatie vervangen, de GTW's zijn modulair en Mat '64 gaat eruit.
  maandag 19 september 2011 @ 11:44:49 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102133984
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Nee, adhesie is beperkende factor, niet de bovenleidingspanning.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 11:46:49 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134046
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.

En aan de materieelkant worden ook voorbereidingen getroffen: alle VIRM is voorbereid op 25 kV, net als SLT. Ook ICMm is voorbereid op 25 kV en ik denk dat dat voor DDZ ook gaat gelden. Bij SGMm is een paar jaar terug de hele tractie-installatie vervangen, de GTW's zijn modulair en Mat '64 gaat eruit.
Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 11:50:45 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102134149
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 11:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.
Zoals?
  maandag 19 september 2011 @ 11:53:17 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134204
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zoals?
Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 11:53:54 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102134222
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 11:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.
Lossen we die issues juist niet op door overal 25 kV + ERTMS weg te leggen dan :?
  maandag 19 september 2011 @ 11:56:31 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134300
Nee, er zijn ook nog systemen buiten het spoor die beïnvloed worden. Daarbij is invoeren van 25kV niet overal zonder meer mogelijk zonder enorme aanpassingen. De Schipholtunnel is bijvoorbeeld te laag, daar krijg je momenteel geen 25kV ingepast.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102134671
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
Je kunt als aanbestedende partij bepalen waaraan het product dat je wil afnemen moet voldoen. Je kunt zelfs voorwaarden stellen aan de fabrikant en/of leverancier van het product. HSA had misschien kunnen eisen dat de treinen zich al bewezen moesten hebben bij andere maatschappijen. Met creatief aanbesteden kun je de goedkope rommelaars uitsluiten en voorkom je het gezeik dat HSA nu heeft met AnsaldoBreda.

Bij de politie heeft men dit wel begrepen. Door de eisen die men heeft gesteld, was Volkswagen nog de enige fabrikant die het nieuwe wagenpark kon leveren.

Kortom geef niet de aanbestedingsregels de schuld, maar zoek de mazen in de regelgeving om uit te komen bij de fabrikant(en) die je het liefst wilt.
  maandag 19 september 2011 @ 12:17:21 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134778
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 12:12 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Kortom geef niet de aanbestedingsregels de schuld, maar zoek de mazen in de regelgeving om uit te komen bij de fabrikant(en) die je het liefst wilt.
Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102134878
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 12:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".
Daarvan ga ik inderdaad uit. Als je niet de juiste poppetjes op de juiste plaats neerzet, dan ben je verzekerd van ellende. :P
pi_102134903
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":

quote:
Geachte heer Fles,

Vanaf 3 oktober tot en met 10 december 2011 wijzigen de vertrek- en aankomsttijden op uw traject.
"mijn" traject? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 12:22:53 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102134925
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":

[..]

"mijn" traject? :')
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
  maandag 19 september 2011 @ 12:32:28 #263
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102135171
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
_O- _O- _O_
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102135662
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Ja, Enschede de Eschmarke -- Glanerbrug zeker _O- :+
  maandag 19 september 2011 @ 13:17:36 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102136344
Zo, de hoofdzakelijke basis is af:
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/

Je kan ermee:
- Zoeken op naam (of een gedeelte, wildcard wordt automatisch gebruikt)
- Filteren op beginletter
- Type

Edit 13:55:
Toegevoegd:
- Zoeken op (gedeelte van) verkorting

Wat ik nog inbouw:
- Locatie op Google Maps (gedeeltelijk af, coordinaten nog invoeren, wacht op reactie Dennis)

Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden.

Iemand nog ideeen?

[ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 19-09-2011 13:56:28 ]
  maandag 19 september 2011 @ 13:26:00 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102136592
Lak -> faal. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 13:26:06 #267
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102136597
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:17 schreef greavy het volgende:
Zo, de hoofdzakelijke basis is af:
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/

Je kan ermee:
- Zoeken op naam (of een gedeelte, wildcard wordt automatisch gebruikt)
- Filteren op beginletter
- Type

Wat ik nog inbouw:
- Locatie op Google Maps (gedeeltelijk af, coordinaten nog invoeren, wacht op reactie Dennis)
- Zoeken op verkorting (of deel daarvan)

Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden.

Iemand nog ideeen?
Verder aanvullen alleen de letter A is compleet.oeps :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 19 september 2011 @ 13:26:57 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102136625
Zoals ik al typte:
"Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden."
pi_102136639
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":

[..]

"mijn" traject? :')
Dankzij de chipkaart weet NS alles hè. >:)
pi_102136969
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Dankzij de chipkaart weet NS alles hè. >:)
Ja, dat zal best. Maar welk van "mijn trajecten" bedoelen ze nou? Utrecht - Ede? Utrecht - Deventer? Nog wat anders? :?

Infantiele snotneuzen die denken dat reizigers maar 1 traject "hebben" 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')