Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.quote:Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Nee, adhesie is beperkende factor, niet de bovenleidingspanning.quote:Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.quote:Op maandag 19 september 2011 11:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.
En aan de materieelkant worden ook voorbereidingen getroffen: alle VIRM is voorbereid op 25 kV, net als SLT. Ook ICMm is voorbereid op 25 kV en ik denk dat dat voor DDZ ook gaat gelden. Bij SGMm is een paar jaar terug de hele tractie-installatie vervangen, de GTW's zijn modulair en Mat '64 gaat eruit.
Zoals?quote:Op maandag 19 september 2011 11:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.
Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.quote:
Lossen we die issues juist niet op door overal 25 kV + ERTMS weg te leggen danquote:Op maandag 19 september 2011 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.
Je kunt als aanbestedende partij bepalen waaraan het product dat je wil afnemen moet voldoen. Je kunt zelfs voorwaarden stellen aan de fabrikant en/of leverancier van het product. HSA had misschien kunnen eisen dat de treinen zich al bewezen moesten hebben bij andere maatschappijen. Met creatief aanbesteden kun je de goedkope rommelaars uitsluiten en voorkom je het gezeik dat HSA nu heeft met AnsaldoBreda.quote:Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".quote:Op maandag 19 september 2011 12:12 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Kortom geef niet de aanbestedingsregels de schuld, maar zoek de mazen in de regelgeving om uit te komen bij de fabrikant(en) die je het liefst wilt.
Daarvan ga ik inderdaad uit. Als je niet de juiste poppetjes op de juiste plaats neerzet, dan ben je verzekerd van ellende.quote:Op maandag 19 september 2011 12:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".
"mijn" traject?quote:Geachte heer Fles,
Vanaf 3 oktober tot en met 10 december 2011 wijzigen de vertrek- en aankomsttijden op uw traject.
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":
[..]
"mijn" traject?
quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Ja, Enschede de Eschmarke -- Glanerbrug zekerquote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Verder aanvullen alleen de letter A is compleet.oepsquote:Op maandag 19 september 2011 13:17 schreef greavy het volgende:
Zo, de hoofdzakelijke basis is af:
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/
Je kan ermee:
- Zoeken op naam (of een gedeelte, wildcard wordt automatisch gebruikt)
- Filteren op beginletter
- Type
Wat ik nog inbouw:
- Locatie op Google Maps (gedeeltelijk af, coordinaten nog invoeren, wacht op reactie Dennis)
- Zoeken op verkorting (of deel daarvan)
Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden.
Iemand nog ideeen?
Dankzij de chipkaart weet NS alles hè.quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":
[..]
"mijn" traject?
Ja, dat zal best. Maar welk van "mijn trajecten" bedoelen ze nou? Utrecht - Ede? Utrecht - Deventer? Nog wat anders?quote:Op maandag 19 september 2011 13:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Dankzij de chipkaart weet NS alles hè.
Voor de meeste reizigers geldt dat ook: woon-werkverkeer, of woon-studieverkeer.quote:Op maandag 19 september 2011 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Infantiele snotneuzen die denken dat reizigers maar 1 traject "hebben"
Welke beperkingen zijn dat, bijvoorbeeld?quote:Beter had men voor 249 km/h gekozen, omdat sommige beperkingen opgelegd door regels dan niet van toepassing zouden zijn. Dat is tenslotte de reden dat de maximumsnelheid van de nieuwe ICX-treinstellen van Deutsche Bahn op 249 km/h ligt en niet op 250 km/h.
En altijd binnen gestaan zeker?quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Doe je dan alle verkortingen? Dus ook stations/emplacementen waar geen perrons zijn?quote:Op maandag 19 september 2011 13:26 schreef greavy het volgende:
Zoals ik al typte:
"Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden."
Ìk ben niet inhoudelijk op de hoogte van de verschillen die er zijn, maar bij snelheden vanaf 250 km/h krijg je te maken met de Technical Specifications for Interopability (TSI) van de EU voor hogesnelheidstreinen, waarin zaken worden gespecificeerd waaraan nieuw rollend materieel moet voldoen. Hierbij kun je denken aan crashbestendigheid, veiligheidssystemen, maar ook zaken als eisen aan toiletten en beperkingen op fietsvervoer.quote:Op maandag 19 september 2011 14:20 schreef Jacob1 het volgende:
[..]
Welke beperkingen zijn dat, bijvoorbeeld?
Ja, alle.quote:Op maandag 19 september 2011 14:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Doe je dan alle verkortingen? Dus ook stations/emplacementen waar geen perrons zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |