abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 september 2011 @ 11:39:07 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102133855
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.

En aan de materieelkant worden ook voorbereidingen getroffen: alle VIRM is voorbereid op 25 kV, net als SLT. Ook ICMm is voorbereid op 25 kV en ik denk dat dat voor DDZ ook gaat gelden. Bij SGMm is een paar jaar terug de hele tractie-installatie vervangen, de GTW's zijn modulair en Mat '64 gaat eruit.
  maandag 19 september 2011 @ 11:44:49 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102133984
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Nee, adhesie is beperkende factor, niet de bovenleidingspanning.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 11:46:49 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134046
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.

En aan de materieelkant worden ook voorbereidingen getroffen: alle VIRM is voorbereid op 25 kV, net als SLT. Ook ICMm is voorbereid op 25 kV en ik denk dat dat voor DDZ ook gaat gelden. Bij SGMm is een paar jaar terug de hele tractie-installatie vervangen, de GTW's zijn modulair en Mat '64 gaat eruit.
Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 11:50:45 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102134149
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 11:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.
Zoals?
  maandag 19 september 2011 @ 11:53:17 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134204
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zoals?
Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 11:53:54 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102134222
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 11:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.
Lossen we die issues juist niet op door overal 25 kV + ERTMS weg te leggen dan :?
  maandag 19 september 2011 @ 11:56:31 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134300
Nee, er zijn ook nog systemen buiten het spoor die beïnvloed worden. Daarbij is invoeren van 25kV niet overal zonder meer mogelijk zonder enorme aanpassingen. De Schipholtunnel is bijvoorbeeld te laag, daar krijg je momenteel geen 25kV ingepast.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102134671
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
Je kunt als aanbestedende partij bepalen waaraan het product dat je wil afnemen moet voldoen. Je kunt zelfs voorwaarden stellen aan de fabrikant en/of leverancier van het product. HSA had misschien kunnen eisen dat de treinen zich al bewezen moesten hebben bij andere maatschappijen. Met creatief aanbesteden kun je de goedkope rommelaars uitsluiten en voorkom je het gezeik dat HSA nu heeft met AnsaldoBreda.

Bij de politie heeft men dit wel begrepen. Door de eisen die men heeft gesteld, was Volkswagen nog de enige fabrikant die het nieuwe wagenpark kon leveren.

Kortom geef niet de aanbestedingsregels de schuld, maar zoek de mazen in de regelgeving om uit te komen bij de fabrikant(en) die je het liefst wilt.
  maandag 19 september 2011 @ 12:17:21 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134778
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 12:12 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Kortom geef niet de aanbestedingsregels de schuld, maar zoek de mazen in de regelgeving om uit te komen bij de fabrikant(en) die je het liefst wilt.
Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102134878
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 12:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".
Daarvan ga ik inderdaad uit. Als je niet de juiste poppetjes op de juiste plaats neerzet, dan ben je verzekerd van ellende. :P
pi_102134903
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":

quote:
Geachte heer Fles,

Vanaf 3 oktober tot en met 10 december 2011 wijzigen de vertrek- en aankomsttijden op uw traject.
"mijn" traject? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 12:22:53 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102134925
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":

[..]

"mijn" traject? :')
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
  maandag 19 september 2011 @ 12:32:28 #263
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102135171
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
_O- _O- _O_
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102135662
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Ja, Enschede de Eschmarke -- Glanerbrug zeker _O- :+
  maandag 19 september 2011 @ 13:17:36 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102136344
Zo, de hoofdzakelijke basis is af:
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/

Je kan ermee:
- Zoeken op naam (of een gedeelte, wildcard wordt automatisch gebruikt)
- Filteren op beginletter
- Type

Edit 13:55:
Toegevoegd:
- Zoeken op (gedeelte van) verkorting

Wat ik nog inbouw:
- Locatie op Google Maps (gedeeltelijk af, coordinaten nog invoeren, wacht op reactie Dennis)

Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden.

Iemand nog ideeen?

[ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 19-09-2011 13:56:28 ]
  maandag 19 september 2011 @ 13:26:00 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102136592
Lak -> faal. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 13:26:06 #267
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102136597
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:17 schreef greavy het volgende:
Zo, de hoofdzakelijke basis is af:
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/

Je kan ermee:
- Zoeken op naam (of een gedeelte, wildcard wordt automatisch gebruikt)
- Filteren op beginletter
- Type

Wat ik nog inbouw:
- Locatie op Google Maps (gedeeltelijk af, coordinaten nog invoeren, wacht op reactie Dennis)
- Zoeken op verkorting (of deel daarvan)

Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden.

Iemand nog ideeen?
Verder aanvullen alleen de letter A is compleet.oeps :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 19 september 2011 @ 13:26:57 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102136625
Zoals ik al typte:
"Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden."
pi_102136639
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":

[..]

"mijn" traject? :')
Dankzij de chipkaart weet NS alles hè. >:)
pi_102136969
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Dankzij de chipkaart weet NS alles hè. >:)
Ja, dat zal best. Maar welk van "mijn trajecten" bedoelen ze nou? Utrecht - Ede? Utrecht - Deventer? Nog wat anders? :?

Infantiele snotneuzen die denken dat reizigers maar 1 traject "hebben" 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 13:54:17 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102137360
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Infantiele snotneuzen die denken dat reizigers maar 1 traject "hebben" 8)7
Voor de meeste reizigers geldt dat ook: woon-werkverkeer, of woon-studieverkeer.
pi_102137982
quote:
Beter had men voor 249 km/h gekozen, omdat sommige beperkingen opgelegd door regels dan niet van toepassing zouden zijn. Dat is tenslotte de reden dat de maximumsnelheid van de nieuwe ICX-treinstellen van Deutsche Bahn op 249 km/h ligt en niet op 250 km/h.
Welke beperkingen zijn dat, bijvoorbeeld?
  maandag 19 september 2011 @ 14:27:49 #273
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102138183
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
En altijd binnen gestaan zeker?

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:26 schreef greavy het volgende:
Zoals ik al typte:
"Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden."
Doe je dan alle verkortingen? Dus ook stations/emplacementen waar geen perrons zijn?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 september 2011 @ 14:32:50 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102138323
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:20 schreef Jacob1 het volgende:

[..]

Welke beperkingen zijn dat, bijvoorbeeld?
Ìk ben niet inhoudelijk op de hoogte van de verschillen die er zijn, maar bij snelheden vanaf 250 km/h krijg je te maken met de Technical Specifications for Interopability (TSI) van de EU voor hogesnelheidstreinen, waarin zaken worden gespecificeerd waaraan nieuw rollend materieel moet voldoen. Hierbij kun je denken aan crashbestendigheid, veiligheidssystemen, maar ook zaken als eisen aan toiletten en beperkingen op fietsvervoer.

Dat is onder meer een reden waarom je in de Fyra geen fietsen mee mag nemen, EU-regels staan het alleen toe onder bepaalde voorwaarden (zoals een demonteerbaar voorwiel, of een aparte plek voor fietsvervoer).

Ondanks dat de huidige Fyra V160 niet onder die regels valt, is vanuit NS Hispeed besloten om het toekomstig beleid (Fyra V250 valt wél onder die TSI's) alvast door te zetten om zo consequent te zijn in wat wel en niet mag.

De nieuwe ICE's, van het type Velaro D, zullen geen glazen wand meer hebben om mee te kijken met de machinist. Dit is een gevolg van de TSI's.

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 19-09-2011 14:41:06 ]
  maandag 19 september 2011 @ 14:57:41 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102139093
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 14:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Doe je dan alle verkortingen? Dus ook stations/emplacementen waar geen perrons zijn?
Ja, alle.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')