abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:04:25 #251
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_102187815
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:34 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Die begrijp jij inderdaad niet aangezien jij het opvat als een bedreiging op jouw leven. Je bent gewoonweg te dom om een fatsoenlijke discussie met mij te kunnen voeren.

[..]

Lekker boeiend. Het ging mij om de opmerking van Bravo dat mensen stil weg zouden rotten. Jouw mening omtrent het onderwerp van dit topic interesseert mij niet, simpelweg omdat ik je erg dom vind.
In sommige gevallen geef ik Bravo gelijk :) . :*
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:23:12 #252
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102188506
Wat een tirade weer. Ik heb de plasjes weer opgeruimd, probeer het deze keer schoon te houden aub
Laffe huichelaar
pi_102188519
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:33 schreef tuintegel het volgende:

[..]

als jij een nieuwe bewoner bent, dan hebben ze je inkomen gecheckt (middels IB60 formulier? en jaaropgaven) . In dat geval ben je dus financieel geschikt voor dat huis en zit je niet te laag of te hoog met je inkomen.

Je kan via huursites alleen maar reageren op huizen die matchen met jouw inkomen, dus heel goedkope huurwoningen kom je dan niet voor in aanmerking.

Edit: als je buurvrouw verhuisd, dan komt zij ook voor slechts een bepaalde huurklasse in aanmerking.

En er zou toch een huurverhoging naar inkomen aankomen in 2012? Van max 5% .
Klopt mijn inkomen is net aan voor mijn huis. Een goedkopere optie is er niet.
Ik woon hier nu 3 jaar, mijn buurvrouw 15jaar, er zit echt een groot gat tussen de huurkosten.
Haar inkomen is dus wel veel een veel meer dan dat van mij.

Tuurlijk als zij een nieuw huis wil huren dan komt ze niet in aanmerking met haar inkomen. Ik vind het jammer dat ze dus wel gewoon kan blijven zitten. En er wel mensen 8 jaar op de lijst moeten staan en nog geen huis hebben omdat zij niet kunnen kopen. Van mij mogen ze dat eerst maar eens allemaal veranderen.

Een paar straten verder zijn identieke huizen die te koop staan. Die kan ze makkelijk kopen maar ze zit nu zo lekker goedkoop :+
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:39:07 #254
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_102189105
quote:
18s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:23 schreef timmmmm het volgende:
Wat een tirade weer. Ik heb de plasjes weer opgeruimd, probeer het deze keer schoon te houden aub
Bedankt :)
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:44:05 #255
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_102189283
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:23 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Klopt mijn inkomen is net aan voor mijn huis. Een goedkopere optie is er niet.
Ik woon hier nu 3 jaar, mijn buurvrouw 15jaar, er zit echt een groot gat tussen de huurkosten.
Haar inkomen is dus wel veel een veel meer dan dat van mij.

Tuurlijk als zij een nieuw huis wil huren dan komt ze niet in aanmerking met haar inkomen. Ik vind het jammer dat ze dus wel gewoon kan blijven zitten. En er wel mensen 8 jaar op de lijst moeten staan en nog geen huis hebben omdat zij niet kunnen kopen. Van mij mogen ze dat eerst maar eens allemaal veranderen.

Een paar straten verder zijn identieke huizen die te koop staan. Die kan ze makkelijk kopen maar ze zit nu zo lekker goedkoop :+
De enige (in mijn ogen dan he ) optie zou zijn om in een aantal jaren de huur gelijk te trekken , dat willen ze ook gaan proberen vanaf 2012. Er liep een tijdje terug een topic hierover, ze zouden voor scheefhuurders de huur een aantal jaren met 5% verhogen ipv de standaard 1.3 %.

Haar weg willen hebben is niet reeel vind ik, ze woont daar fijn en gelukkig. Misschien woon jij over tien jaar daar ook nog en heb jij een nieuwe buurvrouw die het dubbele betaald van wat jij doet. Krom is het wel, want ik heb precies dezelfde situatie als wat jij hebt.
Daarom ben ik ook voor het afschaffen van huursubsidie en gewoon de huur betalen zoals die is . Dus niet de ene buur 400 euro per maand en de ander 600 euro.

Maar goed mijn idee is ook niet waterdicht en die zal ook wel van alle kanten lek geprikt kunnen worden :) .
pi_102189688
Als de huur gelijk zou zijn dan vind ik het al iets minder erg.
Maar ik gun mensen die echt nergens anders heen kunnen meer dat huis dan de buurvrouw die wel in deze buurt kan kopen.. (maar nu is mijn buurvrouw ook gewoon een trut dus die zie ik graag gaan ;) ) Ze woont nu alleen in een 4 kamer woning waar ik dus liever een gezin in zie die al jaren in een 2kamer appartement zitten.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:06:35 #257
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_102190227
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:54 schreef Pvoesss het volgende:
Als de huur gelijk zou zijn dan vind ik het al iets minder erg.
Maar ik gun mensen die echt nergens anders heen kunnen meer dat huis dan de buurvrouw die wel in deze buurt kan kopen.. (maar nu is mijn buurvrouw ook gewoon een trut dus die zie ik graag gaan ;) ) Ze woont nu alleen in een 4 kamer woning waar ik dus liever een gezin in zie die al jaren in een 2kamer appartement zitten.
Dat weegt natuurlijk ook wel mee dat je haar een trut vind ;) .
Maar als jij er over tien jaar nog woont, wil je er misschien ook niet meer uit :) en heeft je nieuwe buurvrouw hetzelfde maar dan met jou.

Het is een best lastig probleem, omdat iedereen zijn eigen persoonlijke situatie heeft.
Maar het gelijktrekken van huren lost het al een aardig end op hoop ik..
pi_102190289
Bij ons is het ook zo, dat je de huur voor 5 jaar kan vastzetten. Mijn zus, die in dezelfde straat als mij woont, die heeft dat gedaan. Die spoog alleen na vijf jaar dat de huur ineens zoveel gestegen was....tja het is het een of het ander, of geleidelijk, of grof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')