quote:
Op dinsdag 20 september 2011 18:23 schreef Pvoesss het volgende:[..]
Klopt mijn inkomen is net aan voor mijn huis. Een goedkopere optie is er niet.
Ik woon hier nu 3 jaar, mijn buurvrouw 15jaar, er zit echt een groot gat tussen de huurkosten.
Haar inkomen is dus wel veel een veel meer dan dat van mij.
Tuurlijk als zij een nieuw huis wil huren dan komt ze niet in aanmerking met haar inkomen. Ik vind het jammer dat ze dus wel gewoon kan blijven zitten. En er wel mensen 8 jaar op de lijst moeten staan en nog geen huis hebben omdat zij niet kunnen kopen. Van mij mogen ze dat eerst maar eens allemaal veranderen.
Een paar straten verder zijn identieke huizen die te koop staan. Die kan ze makkelijk kopen maar ze zit nu zo lekker goedkoop

De enige (in mijn ogen dan he ) optie zou zijn om in een aantal jaren de huur gelijk te trekken , dat willen ze ook gaan proberen vanaf 2012. Er liep een tijdje terug een topic hierover, ze zouden voor scheefhuurders de huur een aantal jaren met 5% verhogen ipv de standaard 1.3 %.
Haar weg willen hebben is niet reeel vind ik, ze woont daar fijn en gelukkig. Misschien woon jij over tien jaar daar ook nog en heb jij een nieuwe buurvrouw die het dubbele betaald van wat jij doet. Krom is het wel, want ik heb precies dezelfde situatie als wat jij hebt.
Daarom ben ik ook voor het afschaffen van huursubsidie en gewoon de huur betalen zoals die is . Dus niet de ene buur 400 euro per maand en de ander 600 euro.
Maar goed mijn idee is ook niet waterdicht en die zal ook wel van alle kanten lek geprikt kunnen worden

.