TS stond vandaag in de AH te Zoetermeer in de rij om zijn pak melk, brood en wat andere levensbehoeften af te rekenen. Komt er een meneer in de 40 met een volle kar midden door de rij beuken waarbij hij mij raakt, ik kijk hem aan en schudt met mijn hoofd afkeurend, meneer kijkt mij boos aan en loopt door. Komt er achter mij een buitenlandse meneer staan, die keihard in een vreemde taal belt en iets van een radio bij zich heeft ( hoorde piepjes en vage radio geluiden ) ook komt hij een paar bekende tegen die bij de AH werken en een gesprek voerden " Abi lan nasil sin lan, lang niet gezien, jij opleiding afmaak hebben? " en verder iets in het Turks ofzo, komt de meneer in de 40 terug, deze keer is zijn kar wat voller en rijdt die weer tegen mij aan. Hierop reageer ik geïrriteerd en geef dat dit al de tweede keer is, meneer mompelt wat en gaat doodleuk voor me staan.
Opeens gebeurt het, de Turkse meneer achter doet zijn mobiel weg en spreekt de meneer voor mij aan in perfect Nederlands ( wat ik wel grappig vond omdat die hiervoor een zware buitenlandse accent had toen die met zijn vrienden sprak).
Turkse meneer: Meneer ik vind het erg ongepast dat u deze jongeman al twee keer opzettelijk heeft aangereden,deze jongeman en ik zou het toepasselijk vinden als u uwe excuses aanbiedt en netjes achteraan sluit.
Meneer: Houdt je bek vuile kk Turk ben je zijn vader ofzo, ik bepaal zelf waar ik sta en wat ik doe!
Turkse meneer: We kunnen het snel en simpel oplossen of u kunt het erg moeilijk maken voor uw zelf. ( op dit moment staat heel de AH te kijken )
Meneer: Ohh gaan we dreigen wat ga je doen flikker, me opwachten? Je moet blij zijn dat je in dit land boodschappen mag doen, je zou terug moeten gaan naar je thuisland niemand wilt je hier.
Turkse meneer: Wat een flauwe en nutteloze opmerking, tevens ben ik hier geboren en getogen dus " terug " gaan wordt moeilijk sinds ik altijd hier al was... Laatste waarschuwing, mijn geduld raakt op, U BIEDT NU UWE EXCUSES AAN OF ER ZIJN CONSEQUENTIES VOOR U DAT U NIET FIJN ZAL VINDEN.
Meneer: Ach rot toch op man wie denk je wel dat je bent, wil je dood ofzo, moet ik de Politie bellen vuile gek?
Turkse meneer: Nergens voor nodig meneer we zijn er al....
Blijkt het een agent te zijn die na zijn dienst nog eventjes boodschappen ging doen. Trekt zijn jas open en roept via de portofoon ( dat waren dus de piepjes etc ) of zijn collega kan komen. Die dan ook komt. Beide agenten laten zien dat ze van Politie Haaglanden zijn door middel van een " badge " te laten zien. Op dit punt wilt de meneer opeens zijn excuses aanbieden, netjes achteruit sluiten en heeft die iets van laten we er zand over doen. Agent grijpt de man hardhandig aan en verteld hem dat hij daaraan moest denken voordat die mensen ging bedreigen, waarop de meneer roept: Ja maar ik wist niet dat u bij de Politie zat, waarop de agent een

gezicht trok en zei: U moet zich gewoon gedragen tegen iedereen, gaat u nu wel uw excuses aanbieden? Meneer: Ja! Het spijt jongeman ik had het niet gezien en u ook sorry meneer mag ik nu alsjeblieft gaan. Agent: Nee, daarvoor is het veel te laat en iemand die mij zodanig bedreigd mag even op het bureau afkoelen. Waarop de man boos wordt en begint in te slaan op de agent die een stap naar achteren doet en in een beweging de man tegen de vloer werkt en handboeien omdoet, waarop de man bijna huilt en schreeuwt dat hij niks heeft gedaan en dat de agent een racist is. Waarop de agent weer iets heeft van

.
Drama scene duurt nog 10 minuten omdat de man nog steeds niet meewerkt en nog steeds zeer agressief bezig is en de agenten herhaaldelijk schopt en de agent geen pepperspray wilt gebruiken binnen in de winkel. Hierop was iemand van de AH zo aardig om een nooduitgang bij de kassa's open te zetten en een andere agent de auto erbij haalde en de man direct in de auto deden. Komt de agent terug en rekent snel even zijn boodschappen af alsof er niks is gebeurt, en bied die zijn excuses aan tegen het personeel dat dit moest plaatsvinden en vroeg die aan mij of alles goed ging? Waarop ik met

reageerde.
Klacht: Voordringers
Klacht#2: Mensen die luidruchtig bellen en net zo goed naar elkaar kunnen schreeuwen zonder mobiel.
Antiklacht: Voordringers die mooi aangepakt worden

Antiklacht#2: Mensen die claimen dat agenten pussies zijn, deze agent werkte wel iemand die twee koppen groter was en veel breder zonder enige probleem tegen de grond. Agent was 1.70, boze meneer iets van 2.10
Tevens is TS moe dus klachten over zinsbouw en spelling zijn niet nodig.
[ Bericht 0% gewijzigd door comradvlad op 16-09-2011 06:56:13 ]