abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103906424
Tnx 8-)

Zo naar een motor kijken :7
  donderdag 3 november 2011 @ 09:34:15 #202
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_103907077
Wat voor motor wil je dan mee beginnen?
heitieh
pi_103908152
Ik merk wel dat ik nu echt mijn eigen rijstijl aan het ontwikkelen ben, en dat is niet altijd positief. :P
  donderdag 3 november 2011 @ 12:13:21 #204
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_103910862
Les gisteren was heerlijk, perfect weer.
ze zijn bij ons goed bezig met de weg schoon te houden dus helemaal geen last gehad van bladeren, TOP! ^O^

Gisteren alleen nog wel moeten uitwijken tijdens de rit, voor een egeltje.
Liep echt midden op de weg.
Verder weinig noemenswaardige dingen behalve wat schoonheidsfoutjes.
En dat we ineens van de snelweg afmoesten omdat de marechaussee een grootscheepse controle had
pi_103922302
Ik ben helaas gezakt voor m'n AVD... Ik heb gewoon een onvergeeflijke fout gemaakt, en dat werd direct door de examinator bestraft met een enkeltje CBR... Hij had verder niet veel op te merken, maar hij vond dat ik m'n eigen veiligheid in het geding had gebracht, en terugblikkend ben ik het met hem eens. Ik heb geen idee wat ik dacht toen ik die manoeuvre ging uitvoeren.

Ik reed vanaf het Gelredome richting Nijmegen, en op het stuk dat je 100 mag, wilde ik langs een vrachtwagen waarbij ik mezelf tussen twee auto's had gepropt. Ik werd gelijk de eerste afslag eraf gehaald en terug naar het CBR geleid.

* WhiteJoker gaat zichzelf nu eens afbeulen in de sportschool... Hopelijk kom ik zo van m'n frustraties af

[ Bericht 21% gewijzigd door WhiteJoker op 03-11-2011 18:27:20 ]
pi_103922584
? Kan je die situatie tekenen? Je haalde in en zat toen tussen twee auto's?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_103922648
Nou de examinator zei letterlijk: "Die auto's reden al gevaarlijk dicht op elkaar met een snelheid van rond de 90 a 100km/u. Er zat amper 20 meter tussen, en jij probeerde er nog eens tussen te komen."

Hoewel het me ook gelukt was overigens. Dus eigenlijk sneed ik de achterste auto af. Zoals ik al zei, ik heb geen idee wat ik me in m'n hoofd haalde...
pi_103955109
vanmorgen geslaagd voor AVB :) moest langzame slalom en vertraging over doen maar uiteindelijk alles goed
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:46:11 #209
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_103955387
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:36 schreef Salatrel het volgende:
vanmorgen geslaagd voor AVB :) moest langzame slalom en vertraging over doen maar uiteindelijk alles goed
Gefeliciteerd.

Ik ga morgen weer oefenen.
heitieh
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:12:22 #210
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_103965703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:20 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik ben helaas gezakt voor m'n AVD... Ik heb gewoon een onvergeeflijke fout gemaakt, en dat werd direct door de examinator bestraft met een enkeltje CBR... Hij had verder niet veel op te merken, maar hij vond dat ik m'n eigen veiligheid in het geding had gebracht, en terugblikkend ben ik het met hem eens. Ik heb geen idee wat ik dacht toen ik die manoeuvre ging uitvoeren.

Ik reed vanaf het Gelredome richting Nijmegen, en op het stuk dat je 100 mag, wilde ik langs een vrachtwagen waarbij ik mezelf tussen twee auto's had gepropt. Ik werd gelijk de eerste afslag eraf gehaald en terug naar het CBR geleid.

* WhiteJoker gaat zichzelf nu eens afbeulen in de sportschool... Hopelijk kom ik zo van m'n frustraties af
Balen man! -O- Geduld is het allerbelangrijkste - alleen gebruik maken van je snelheid als het ook daadwerkelijk veilig is. Voor de rest geldt veelal rustig blijven (het hoeft niet in een gezette tijd ;) ) en het overzicht bewaren - voorbereidend handelen vinden examinatoren altijd prettig om te zien.

en gefeliciteerd Salatrel!
pi_103968130
thx :) hopelijk laat de winter nog even op zich wachten. was vandaag wel ideale dag om examen te doen. die examinator zei nog: van de zomer hadden een hoop kandidaten slechter weer _O-
pi_103974407
Ik wacht nog steeds op een datum voor m'n AVD, zucht -O-
Vandaag lekker gelest, in de schemering Hoevelaken en omgeving onveilig gemaakt, het ging itt vorige les erg lekker, kreeg ook te horen dat er niks op aan te merken was c_/
pi_103983181
GSF600S bij huis staan. *O*
Vandaag opgehaald, heerlijk weer was het wel. Moest helaas direct daarna werken, dus heb nog geen km's kunnen maken.
Zondag zal het misschien nog wel wat worden. :)
pi_104018076
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:12 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Balen man! -O- Geduld is het allerbelangrijkste - alleen gebruik maken van je snelheid als het ook daadwerkelijk veilig is. Voor de rest geldt veelal rustig blijven (het hoeft niet in een gezette tijd ;) ) en het overzicht bewaren - voorbereidend handelen vinden examinatoren altijd prettig om te zien.

en gefeliciteerd Salatrel!
Vanochtend weer les gehad... Altijd leuk om te horen dat als ik die fout niet had gemaakt ik zou zijn geslaagd. -O- Examen wordt weer aangevraagd, en hopelijk hoor ik volgende week de datum al. Volgens m'n instructeur zou het op vrij korte termijn al moeten kunnen.
pi_104024277
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 00:39 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Vanochtend weer les gehad... Altijd leuk om te horen dat als ik die fout niet had gemaakt ik zou zijn geslaagd. -O- Examen wordt weer aangevraagd, en hopelijk hoor ik volgende week de datum al. Volgens m'n instructeur zou het op vrij korte termijn al moeten kunnen.
zal voor je duimen dat het asap weer mag
Wie met zijn gezicht naar het verleden staat, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gij zult niet stelen !, de overheid duld geen concurrentie !
  zondag 6 november 2011 @ 11:20:17 #216
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_104024335
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 00:39 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

I feel your pain, ik had dat ook bij m'n eerste AVD :{ maar anderzijds is het ook weer nuttig geweest, hoe zuur het ook mag zijn.
pi_104026798
Ik zat de les ervoor (dus op de dag zelf) enorm te stuntelen. Ik ben zelfs met de motor omgedonderd bij een verkeerslicht. Dit zal uiteraard allemaal mee hebben gespeeld. Nu kan ik er wel om lachen... Vlak nadat ik omgedonderd was kwam ik m'n examinator tegen die een ander examen aan het afnemen was. Hoe vaak gebeurt dat!?

Ik merkte overigens wel dat ik gister tijdens de les wat meer aarzelde. Hopelijk gaat het volgende week beter, want het aarzelen gaf me een onveilig gevoel. Ik ga dan aan mezelf twijfelen.
  maandag 7 november 2011 @ 14:46:52 #218
301731 t0sti
met ketchup
pi_104075340
mag ik er ook bij? :D
eerste les: 28-07-2011
theorie: 27-07-2011
AVB: 24-10-2011
AVD: nnb :{
rijschool: rijschool Peek, fijnaart
lesmotor: Honda CBF 500 ABS(25 kw)
The only things that start on time are those that you're late for.
  maandag 7 november 2011 @ 14:56:46 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104075676
quote:
4s.gif Op maandag 7 november 2011 14:46 schreef t0sti het volgende:
:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 7 november 2011 @ 14:59:20 #220
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_104075768
quote:
4s.gif Op maandag 7 november 2011 14:46 schreef t0sti het volgende:
Ha, ik rijd dezelfde motor met het lessen. :P
heitieh
pi_104282788
Net derde AVB les gehad.

Zo, die langzame slalom met slippendr koppeling, redelijk wat gas en voetrem is kut. Iemand tips hoe ik die beter kan doen?
  zaterdag 12 november 2011 @ 13:03:48 #222
259897 Sjef_Arie
Of gewoon Arie
pi_104282989
Ja die is inderdaad lastig.
Snelheid is heel belangrijk, niet te langzaam en niet te snel.
Gas constant en met koppeling snelheid regelen.
En vooral goed vooruit kijken en klein beetje mee bewegen met je lichaam.
Maar niet teveel, het meeste doe je gewoon met je stuur.

Ik heb dinsdag AVB examen en dit is de enige oefening die ik wel eens zou kunnen verprutsen.
pi_104283081
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:57 schreef Skv het volgende:
Net derde AVB les gehad.

Zo, die langzame slalom met slippendr koppeling, redelijk wat gas en voetrem is kut. Iemand tips hoe ik die beter kan doen?
Bij mij was de truc: Vooruit kijken, niet naar de pionnen.
De slippende koppeling en het gas gelijk houden en enkel je voetrem gebruiken om juist wat sneller of langzamer te gaan.

Van anderen hoor ik juist weer dat ze de snelheid bepalen met de koppeling, maar ik vond dat lastiger omdat ik het met de rem juist veel preciezer kon doen. Koppeling grijpt nogal snel als je die een beetje los laat en als je te hard gaat ben je nogal geneigd om hem in een keer dicht te trekken of ben je te lang bezig met naar dat punt zoeken van een slippende koppeling.
pi_104283449
Jup, en dan heb je de motor niet trekkend meer en rijd je zo halverwege uit de oefening 8)7

Kijken is inderdaad ook het sleutelwoord bij het motorrijden :)
pi_104284140
Maar sturen dus vooral met je stuur? Mijn instructeur zit steeds te zeuren dat ik met m'n knieën dat ding door die bochtjes heen moet duwen.

Ik vind het allemaal ook nogal rap gaan, heb überhaupt pas drie lessen gehad en heb nu bijna alle oefeningen al eens moeten doen. Niet met bijster veel succes overigens.

Ging die oefening bij jullie tijdens de eerste les dat je 'm moest doen ook al aardig? Ik snapte er na 20 minuten nog geen zak van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')