Het gaat toch ook om jongeren?quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Er wonen in Nederland uiteraard geen Marokkanen ouder dan 30 jaar
Hij legitimeert straatcoaches als aanpak, dat is het politieke idee voor de PvdA uiteindelijk denk ik. Bovendien kweekt dit vertrouwen. Al met al lijkt het me niet nadelig voor de PvdA. Zolang je niet ruziënd over straat gaat kan er in een partij prima openlijk kritiek geleverd worden.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:50 schreef LXIV het volgende:
Opmerkelijk dat hij als PVDA'er hiermee zo open naar buiten komt. Hij bevestigd hiermee wel enigszins het beeld van "De elite-PVDA-ers weten helemaal niet wat er gebeurt, als ze dat wisten dan dachten ze er wel anders over".
Maar niks dan respect voor zijn actie. Hij is open en onbevooroordeeld 'het straatleven' ingegaan om zelf te ervaren in hoeverre het nu klopt dat Marokkanen zeer vaak een bron van overlast en terreur zijn. En is ook eerlijk genoeg om te vertellen hoe hij dit dan ervaren heeft.
Ah Nikita ik ben met je eens dat hij een beetje op Ross Kemp wil lijken...en ja het blijft een PvdAer...dus veiligheidshalve zou ik je gelijk willen geven, ik ken hem verder niet...alleen uit dit artikel...maarquote:Op vrijdag 16 september 2011 09:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik vind die Samson lijken op een slang met een gespleten tong lullen , net zoals Marcouch die absoluut niet te vertrouwen is.
Maarja, welke PvdA-er is te vertrouwen?
Dit topic wel. De 'Marokkanendiscussie' in het algemeen niet. En dat laatste is waar ik op reageerde, zie ook:quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het gaat toch ook om jongeren?
quote:Op donderdag 15 september 2011 23:26 schreef nikk het volgende:
Ik denk dat het verhaal van Samson bevestigd kan worden door iedereen die veelvuldig met Marokkanen te maken heeft. Waarom moet het toch steeds gerelativeerd en vergoeilijkt worden?
quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen nogal moeite hebben met het bij de feiten blijven.
Sommige mensen schijnen te denken dat de meerderheid van de Marokkanen tuig is, dat bijna elke Moslim een potentiele terrorist is, etc. Dat zijn gevoelens, vermoeders die ver weg staan van de werkelijke cijfers.
Het feit dat Marokkanen en dan met name Marokkaanse jongeren oververtegenwoordigd zijn in met name zeer irritante vormen van (straat)criminaliteit, rechtvaardigt het niet opeens om onzin te spuien over een bijna volledige bevolkingsgroep. Waarom niet? Omdat je hiermee hardwerkende medeburgers loopt uit te schelden, terwijl je je net zo goed had kunnen richten op de werkelijke bron van ellende.
Met alle respect, maar dit geeft wel een beetje de kromme verhoudingen in de politiek weer tegenwoordig. Wat hij namelijk als oplossingen aandracht staat bijna lijnrecht tegenover wat de PVV wil. Dat zegt hij ook min of meer letterlijk.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:37 schreef Clan het volgende:
[..]
Als ik dit van hem lees komt dat toch wel erg overeen en nu komt hij zelfs met oplossingen die erg PVV zijn. Niet dat ik tegen oplossingen ben, maar het geeft een beetje de visie van veel politici weer; ze weten weinig van de buitenwereld.
De PvdA'er erkent dat de aanpak van de Marokkanenproblematiek 'een enorm zwakke plek' is van zijn partij. Naar aanleiding van zijn ervaringen in Amsterdam pleit Samsom voor een hardere, duidelijkere en eerdere aanpak van overlastgevers.
http://www.elsevier.nl/we(...)olie-op-overlast.htm
Nu het aankaarten van het probleem niet meer exclusief voorbehouden is aan schuimbekkende PVV'ers die het 100% aan de Islam wijten is het gemakkelijker voor gematigde mensen met constructieve oplossingen te komen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:29 schreef Nielsch het volgende:
Mooi dat Samsom dit doet, maar welke problemen er zijn weten we natuurlijk allang. De vraag is hoe we dit gaan oplossen. Nee, sterker nog; de vraag is - ben ik bang - of dit überhaupt is op te lossen.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:39 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Nu het aankaarten van het probleem niet meer exclusief voorbehouden is aan schuimbekkende PVV'ers die het 100% aan de Islam wijten is het gemakkelijker voor gematigde mensen met constructieve oplossingen te komen.
Het probleem (in mijn ogen) is dat ze ermee weg komen, de jongere gastjes zien dat en nemen het gedrag over. Om deze cirkel te doorbreken zal zeker tien jaar een streng en doeltreffend beleid gevoerd moeten worden, waar de echte raddraaiers hard aangepakt worden op een manier dat ze geen rolmodel vormen voor de jongeren.
Dat zou volgens mij een hele goede zijn. Paar dagen papier prikken in een roze pakje in de wijk waar ze rondhangen/ vandaan komen. Ik denk dat 'ontstoeren' het woord van 2011 moet worden!quote:
Juist. Beetje doorpakken.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zou volgens mij een hele goede zijn. Paar dagen weken papier prikken in een roze pakje in de wijk waar ze rondhangen/ vandaan komen. Ik denk dat 'ontstoeren' het woord van 2011 moet worden!
Ach, ik heb Cohen al harde woorden horen gebruiken. Ook Marcoush was niet mis te verstaan en nu Samson.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:58 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah Nikita ik ben met je eens dat hij een beetje op Ross Kemp wil lijken...en ja het blijft een PvdAer...dus veiligheidshalve zou ik je gelijk willen geven, ik ken hem verder niet...alleen uit dit artikel...maar
a) hij is inderdaad niet na een week werk publiek gegaan
b) hij geeft toe dat integratie gefaald heeft
c) Marrokananen hebben het monopolie op overlast
Dat de man zijn partij nog niet uitgetrapt is.
OK hij heeft nog een paar knuffel idealen.
Die marokkaanse pappa die het in NL zat is (r)emigreer dan?
Als je je kinderen niet in lijn kunt houden en na 20 jaar nog een taal niet machtig bent.
Maar peis en vree is echt niet zo'n slecht ideaal.
Persoonlijk denk ik een beetje water na de wijn en moeten er eerst gehakt worden (met helaas bijbehorende spaanders) [lees persona non grata verklaren het land uit of een ommuurde kolonie in de markerwaard] maar zou het daarna niet mooi zijn als je zondagochtend als de Gristelijke bakker dicht is , jij in je minirokje een vers brood bij de turk kan halen .... en jij om de turk niet te provoceren , dfat rokje lang genoeg hebt zodat hij niet kan liplezen?
Wat wil je hier nou mee zeggen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ah, daarom geloven miljarden mensen in allerlei onzichbare godjes omdat ze niet hun hersens gebruiken.
Goedgelovig heet dat. Daar zijn colporteurs aan de deur erg blij mee.
Dat roepen anderen al jaren. Leuk en op zich bemoedigend dat Samsom dat met eigen ogen wil zien, maar als je partijen die soortgelijke dingen al jaren roepen, uitmaakt voor fascisten en erger, dan komt het nogal treurig over, vind je zelf niet?quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Het ergste vind ik wat hij zelf al opmerkt: die jongeren krijgen nooit te maken met de consequenties van hun gedrag totdat het echt misgaat en ze verloren zijn, de onmacht van hun ouders plus het gebrek aan handhaving geeft dus die horden irritante ettertjes die alles kunnen maken. Zit natuurlijk ook een stuk eigen verantwoordelijkheid in vanaf een bepaalde leeftijd, maar je kunt niet van kinderen verwachten dat ze zelf hun grenzen trekken, ze kunnen zichzelf niet opvoeden.
Goeie actie van deze meneer.
Die komen ook niet bepaald met werkbare oplossingen natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat roepen anderen al jaren. Leuk en op zich bemoedigend dat Samsom dat met eigen ogen wil zien, maar als je partijen die soortgelijke dingen al jaren roepen, uitmaakt voor fascisten en erger, dan komt het nogal treurig over, vind je zelf niet?
Geen idee of Samsom anderen voor fascisten en erger heeft uitgemaakt. Heeft hij dat?quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat roepen anderen al jaren. Leuk en op zich bemoedigend dat Samsom dat met eigen ogen wil zien, maar als je partijen die soortgelijke dingen al jaren roepen, uitmaakt voor fascisten en erger, dan komt het nogal treurig over, vind je zelf niet?
Issie geen lid meer van de PvdA??quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Geen idee of Samsom anderen voor fascisten en erger heeft uitgemaakt. Heeft hij dat?
Of je leest het artikel nog eens.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:19 schreef du_ke het volgende:
Samsom roept niet iets anders dan wat de PvdA al jaren roept hoor. Dit viel tussen het verbale geweld van de PVV-achtigen natuurlijk nooit op en dit zal ook weer snel wegzinken.
Gedaan en ook P&W gezien, waarin hij ondermeer ook verwijst naar Marcouch die al langer spreekt over strenger aanpakken en meer preventie. Het is niet bepaald iets nieuws.quote:
Died' solliciteert hiermee naar de positie van Cohen. Met zo'n tenenkrommend slappe lul aan het roer is het niet gek dat de PvdA electoraal en oppositievoerend zo zwak is.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gedaan en ook P&W gezien, waarin hij ondermeer ook verwijst naar Marcouch die al langer spreekt over strenger aanpakken en meer preventie. Het is niet bepaald iets nieuws.
Dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Died' solliciteert hiermee naar de positie van Cohen. Met zo'n tenenkrommend slappe lul aan het roer is het niet gek dat de PvdA electoraal en oppositievoerend zo zwak is.
Marcouch is niet hetzelfde als de PvdA. Sterker nog, hij verloor de verkiezingen in zijn eigen deelraad aan een "softe" tegenstander.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gedaan en ook P&W gezien, waarin hij ondermeer ook verwijst naar Marcouch die al langer spreekt over strenger aanpakken en meer preventie. Het is niet bepaald iets nieuws.
Maar hij staat ook niet bepaald alleen met zijn standpunten. Wat Samsom nu roept is volgens mij dan ook niks schokkends of nieuws voor de PvdA.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Marcouch is niet hetzelfde als de PvdA. Sterker nog, hij verloor de verkiezingen in zijn eigen deelraad aan een "softe" tegenstander.
Klopt. Je hoort mij ook niet zeggen dat álle PvdA'ers hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar hij staat ook niet bepaald alleen met zijn standpunten.
Ach, niet eens zo heel lang geleden:quote:Wat Samsom nu roept is volgens mij dan ook niks schokkends of nieuws voor de PvdA.
Ze kijken alleen telkens de andere kant op.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar hij staat ook niet bepaald alleen met zijn standpunten. Wat Samsom nu roept is volgens mij dan ook niks schokkends of nieuws voor de PvdA.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |