abonnement Unibet Coolblue
pi_102738235
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:57 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb soms echt het idee dat ik vervloekt ben.
Ik ga niet eens opnoemen waar het bij mij allemaal tegenzit, maar het is gewoon bizar.
Het is dat ik er niet in geloof, anders zou ik er heilig van overtuigd zijn dat ik vervloekt ben.
Over de toekomst nadenken probeer ik niet te doen, want die ziet er niet echt rooskleurig uit.
Ik ben opzich niet religieus (in de zin van: een religie aanhangen) maar dat er iets zou kunnen zijn sluit ik niet uit. Ik probeer altijd overal verklaringen voor te zoeken.

Als ik straks de medicatie neem en het gaat weer beter dan besef ik het weer: ik zit mezelf helemaal gek te maken...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2011 16:24:28 ]
pi_102738282
Hier ook herkenbaar. Hier gaat het ook niet geweldig. De somberheid is weer eens toegeslagen.

Het enige dat ik kan doen is me weer eens storten op een nieuw project, maar wat ik eigenlijk wil doen is gewoon mijn zorgen vergeten door slaap.

Mijn audioboek is af, dat is dan wel weer mooi. Je moet de lichtpuntjes koesteren.
pi_102738462
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:24 schreef Helgen het volgende:
Hier ook herkenbaar. Hier gaat het ook niet geweldig. De somberheid is weer eens toegeslagen.

Het enige dat ik kan doen is me weer eens storten op een nieuw project, maar wat ik eigenlijk wil doen is gewoon mijn zorgen vergeten door slaap.

Mijn audioboek is af, dat is dan wel weer mooi. Je moet de lichtpuntjes koesteren.
Hey Helgen,

Dat audioboek die je cadeau zou geven? :) (of ben ik nu in de war)

Je hebt helemaal gelijk over die lichtpuntjes. Mijn lichtpunt voor vandaag is dat ik een mooie LP van Mozart heb binnengekregen. Echt prachtig.
pi_102738597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:29 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hey Helgen,

Dat audioboek die je cadeau zou geven? :) (of ben ik nu in de war)

Je hebt helemaal gelijk over die lichtpuntjes. Mijn lichtpunt voor vandaag is dat ik een mooie LP van Mozart heb binnengekregen. Echt prachtig.
Hoi,
ja, dat audioboek, dat is nu compleet ingesproken en gebrand op een cd voor degene die hem zou krijgen. :)

Wat staat er allemaal op je LP van Mozart? Van het requiem word ik niet zo vrolijk (misschien jij wel), maar het is wel prachtig. Veel plezier met je LP :) Ik ben zelf naar de 1812 overture van Tchaikovsky aan het luisteren.
pi_102738825
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:32 schreef Helgen het volgende:

[..]

Hoi,
ja, dat audioboek, dat is nu compleet ingesproken en gebrand op een cd voor degene die hem zou krijgen. :)

Wat staat er allemaal op je LP van Mozart? Van het requiem word ik niet zo vrolijk (misschien jij wel), maar het is wel prachtig. Veel plezier met je LP :) Ik ben zelf naar de 1812 overture van Tchaikovsky aan het luisteren.
Hoogtepunten van Die Zauberflöte. Best vrolijke muziek. :) Requiem heb ik nog nooit gehoord.

Ah, 1812 Overture is mooi! Met het Franse volkslied en kanonschoten. w/

Ken je ook het Zwanenmeer van Tchaikovsky? Vind ik een van zijn mooiste. :)
pi_102739122
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:38 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hoogtepunten van Die Zauberflöte. Best vrolijke muziek. :) Requiem heb ik nog nooit gehoord.

Ah, 1812 Overture is mooi! Met het Franse volkslied en kanonschoten. w/

Ken je ook het Zwanenmeer van Tchaikovsky? Vind ik een van zijn mooiste. :)
Ik heb dan nog nooit naar de Zauberflöte geluisterd, maar nu even aangezet (ik heb er wat van op mijn computer staan.) 'Der Vogelfänger bin ich ja' klinkt wel vrolijk, ja :D

Het Zwanenmeer is inderdaad prachtig :) Maar ik vind bijna alles van Tchaikovsky prachtig.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:50:46 #57
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102739267
Ik vind Cello Suite No. 1 van Bach heel erg mooi. :)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102739961
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:46 schreef Helgen het volgende:

[..]

Ik heb dan nog nooit naar de Zauberflöte geluisterd, maar nu even aangezet (ik heb er wat van op mijn computer staan.) 'Der Vogelfänger bin ich ja' klinkt wel vrolijk, ja :D

Het Zwanenmeer is inderdaad prachtig :) Maar ik vind bijna alles van Tchaikovsky prachtig.
Dat lied staat ook op mijn LP. :D

Zwanenmeer heb ik al te lang niet meer geluisterd. Vind dat een van zijn mooiste omdat het gewoon zo vrolijk is. :Y

Andere favoriete werken van mij zijn Souvenir de Florence, Symfonie 6 en Serenade for Strings.

quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:50 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik vind Cello Suite No. 1 van Bach heel erg mooi. :)
Zeker! _O_
pi_102756194
gebruiken jullie allemaal medicijnen?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:26:14 #60
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102756432
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:19 schreef kleine-pooier het volgende:
gebruiken jullie allemaal medicijnen?
Ik slik alleen nog antidepressiva.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102769437
Ok..
Ik ben waarschijnlijk ook schizofrenisch alleen ik ben fel tegen medicatie.
Ook omdat ik heb vernomen dat je motoriek achteruit gaat en dat je dik word.
En dit wil ik niet vanwege sport.
Dus... zijn er alternatieven of medicijnen die geen nare bij efectjes hebben?
P.S Ik vind zelf dat ik niet schizofrenisch ben. Maarja je kent het hé.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:39:33 #62
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102773409
Ik ben meer dan 20 kilo aangekomen door antipsychotica, dus dat kan wel kloppen.
En er zijn geen antipsychotica zonder vervelende bijwerkingen. Het is namelijk nogal een heftig medicijn.
En bij mij werkte het niet, dus ben ik er na 5 jaar mee gestopt.
Door Risperdal ben ik aangekomen en werd ik doodmoe en Seroquel had ook geen fijne bijwerkingen.
Maar sommige mensen kunnen niet zonder antipsychotica.
Bij mij heeft het nooit gewerkt, dus slik ik het ook niet meer.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102780116
Ik gebruik ook medicatie, en kom er niet meer vanaf. Nu ben ik wel tevreden over de medicatie.
Moet wel opletten dat ik niet te dik word, ben de laatste tijd wel wat aangekomen... :{

Verder ben ik vreselijk vermoeid :N

Ik slaap rustig 11 uur, en dan overdag ook nog 2 uur :o

Maar alles valt of staat met een goed agendabeheer ^O^ Want als ik het druk heb (wat een gezond persoon waarschijnlijk nog als luizenleven betitelt :D ) dan word ik ook meer moe en angstig.

Binnenkort even naar de huisarts, misschien heb ik wel bloedarmoede of iets dergelijks. :Z Ik word namelijk ook duizelig als ik de trap op loop.

Genoeg over mij, fijne avond allen! :*
pi_102792613
Bij vrouwen kunnen die extra vetjes geen kwaad..
Maar seroquel, wat voor bijwerkingen had dat op je?
En als je medicijnen gebruikt mag je tog verwachten dat je 'wanen' weg gaan?
Want als die zouden verdwijnen zou ik heel misschien overwegen om tog medicatie te gaan gebruiken.
Maar iets zegt mij dat medicatie je wanen slechts verzwakt ofzo en het niet weg werkt?
Opinions please
pi_102797486
Allereerst weer eens een hartelijke groet van mij voor iedereen w/

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Is dat wellicht niet een beetje overlap met dementie? Mijn oma kon ook echt vreemde gedachten hebben toen ze ouder en wat dement werd...
excuus voor het late antwoorden :@

Ja wie weet is, wat als dement wordt afgedaan gezien de leeftijd van de persoon vaak het laatste "labeltje" niet altijd dementie maar zit daar misschien schizofrenie onderliggend.
Goed dat daar onderzoek naar wordt gedaan.

Ben dan wel nieuwsgierig hoe het ontstaat/inzicht komt bij deze ouderen, of dat het er altijd is geweest en is afgedaan als moeder/vader was/is al tijd al een behoorlijk lastig persoon. :{

Heel vaak spreken mensen met dementie in vervlogen tijden als zijnde het heden, als je als toehoorder deze vervlogen tijd niet hebt meegemaakt zou het kunnen lijken dat je oma last van wanen had.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 23:06 schreef kleine-pooier het volgende:
Bij vrouwen kunnen die extra vetjes geen kwaad..
Maar seroquel, wat voor bijwerkingen had dat op je?
En als je medicijnen gebruikt mag je tog verwachten dat je 'wanen' weg gaan?
Want als die zouden verdwijnen zou ik heel misschien overwegen om tog medicatie te gaan gebruiken.
Maar iets zegt mij dat medicatie je wanen slechts verzwakt ofzo en het niet weg werkt?
Opinions please
Hoe je op medicatie reageert is aan jezelf, ik bedoel, sta je er met enorme tegenzin
in, dan zal je iedere mogelijke bijwerking w.s. gaan meekrijgen alleen al om je gelijk te willen halen in je antimedicatie standpunt. ;)
Ga eerst eens goed en rustig praten met deskundigen, laat je goed voorlichten maar bovenal laat het je doen inzien dat medicatie inname een psychose kan doen voorkomen in jouw geval. Stel je raakt wel psychotisch dan kom je hoe dan ook in aanraking met grote hoeveelheden antipsychotica, want de psychose de kop indrukken is wat moet gebeuren dan. Dit alles kan je voorblijven of het risico verkleinen op, door preventief medicatie in te nemen.

In de GGZ is sport en beweging aanwezig waar je gebruik van kunt maken, er zijn hardloopgroepen, loopgroepen en wandelgroepen. Laat hen weten dat je wil blijven sporten en door deelname aan zo'n groep houd je je conditie toch enigzins op pijl in de periode dat je medicatie gebruikt.

Verder is er op het I-net veel te lezen over ervaringen met deze medicatie, zij het dat dit veelal de wat oudere medemensen zijn die reageren denk aan vanaf 35, de een is tevreden, de ander totaal niet.
pi_102797756
Medicatie heeft mij veel geholpen (anti-psychotica). En de bijwerkingen zijn voor iedereen anders. Sommigen worden er inderdaad dik van, anderen niet.

Misschien gewoon met de psychiater overleggen, elke medicatie heeft andere bijwerkingen. :)
pi_102805675
Dank voor de antwoorden!
Ik ga binnekort eens afspraken maken voor meer info.
Maar voor de duidelijkheid ik sport niet (alleen) om in shape te blijven. Maar omdat ik hoop door te breken. Dus ik kan het me niet permiteren om trager of iets dergelijks te worden.
En ik wil alleen m'n wanen aanpakken want psychoses heb ik weinig of zelden last van.
Ik heb eerder een soort sociale fobie dat ik nerveus word wanneer ik mensen aankijk.
Dit verschilt natuurlijk heel erg aan m'n omgeving.
pi_102805708
die laatste zin is krom haha..
pi_102806821
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:26 schreef kleine-pooier het volgende:
Dank voor de antwoorden!
Ik ga binnekort eens afspraken maken voor meer info.
Maar voor de duidelijkheid ik sport niet (alleen) om in shape te blijven. Maar omdat ik hoop door te breken. Dus ik kan het me niet permiteren om trager of iets dergelijks te worden.
En ik wil alleen m'n wanen aanpakken want psychoses heb ik weinig of zelden last van.
Ik heb eerder een soort sociale fobie dat ik nerveus word wanneer ik mensen aankijk.
Dit verschilt natuurlijk heel erg aan m'n omgeving.
Niemand op deze wereld kan zich ziek zijn permitteren kleine pooier ;)
Het ontkennen om andere prestaties voor te laten gaan betekent ontkenning van je gezondheid, je lichaam en geest moeten bij sport in balans zijn wil je tot top prestaties kunnen komen als blijkt dat dit door ziekte niet kan of mogelijk is op dat moment zal je je daar toch echt eerst bij neer moet leggen en een nieuwe balans gaan zoeken die past bij jouw lichamelijk kunnen op dat moment......hoe *** :( ook.

Maar misschien is er middels intensieve therapie winst te behalen zonder medicatie.....goed dat je je eerdaags gaat laten voorlichten. :Y
Ik wens je veel succes sws en ik hoop dat het uiteindelijk hoe dan ook rust en balans in je leven terugbrengt en bovenal wens ik je een goede behandelaar waar jij je veilig en begrepen bij voelt. :)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 01:31:09 #70
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102833989
Ik moet wel even zeggen dat gezond leven soms niet voorkomt dat je kilo's aankomt.
Sommige medicatie verstoort je stofwisseling en van andere krijg je weer enorme honger.
Van Risperdal kreeg ik echt verschrikkelijke honger die niemand kan weerstaan. Het is me heel soms gelukt om een dag niet aan dat gevoel toe te geven, maar de dag erna was het er weer.
Van het ene op het andere moment van 2 boterhammen naar 12 boterhammen per dag gaan is ook niet zo fijn voor je maag ...
En ik was een deel van het gewicht kwijt, maar dat is er door een andere stressvolle gebeurtenis weer bijgekomen. En doordat ik nu constant enorm gespannen ben, krijg ik het gewicht er ook niet meer af.

En het heeft lang niet altijd te maken met hoe je er in staat. Sommige mensen, zoals ik, reageren gewoon heel heftig op de bijwerkingen van de medicijnen.
Ik ging vaak om 18:00 uur naar bed toen ik Risperdal slikte, omdat ik er echt doodmoe van werd. En ik werd ook weer moe wakker. En als ik niet uit mezelf naar bed ging, viel ik wel om 20:00 uur in slaap. Dan werd ik soms een aantal uur later wakker achter de computer. 8)7

Maar als het je helpt, is het misschien minder erg om last te hebben van bijwerkingen.
Bij mij hebben ze totaal niet geholpen en in de 5 jaar dat ik antipsychotica heb geslikt, zijn mijn klachten alleen maar erger geworden. Terwijl ik een hele poos een hele hoge dosis heb geslikt ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102834728
Heel jammer voor je Madame Paon dat voor jou geen enkele medicatie zijn werk goed doet.

Misschien kun je iets doen aan dat gevoel van spanning door ontspanningsoefeningen? Of net zoals Gewas doet naar je favo muziek luisteren, of creabea aan het werk :)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 02:32:27 #72
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102835061
Ontspanningsoefeningen en zo heb ik een tijd gedaan. Dat werkte eerst hoogstens een half uur, toen nog maar een kwartier, toen nog vijf minuten en uiteindelijk helemaal niet meer.
Als ik gestresst ben, probeer ik die technieken toe te passen, maar ze werken gewoon niet meer.
Muziek luisteren helpt soms en van dieren raak ik ook iets minder gestresst. Ik kan sinds kort 1x in de week op een boerderij komen helpen en dat vind ik echt heel leuk.
Ik doe niet echt iets nuttigs, maar ik geef de dieren liefde en dat is ook belangrijk.
Het is goed voor de dieren en het is goed voor mij. :)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102835297
Ach kijk aan dat is leuk om te lezen ^O^

Het andere niet natuurlijk dat is net zoals jij niet op de medicatie reageerd frustratie ten top.

Maar goed nu je weet dat omgaan met dieren je een bepaalde rust geven zou je misschien uiteindelijk naar meer dan 1 dag per week kunnen gaan uitbreiden? Misschien ben je wel toe aan een goede prikkel die je ook nog eens rust brengt. Heb je zelf een huisdier?
Of een wandeling door een natuurgebied maken waar ook dieren grazen, geeft altijd wel speciaal gevoel (ik persoonlijk ben altijd weer blij dat ik in de verboden zone voor de dieren sta als ik eerlijk ben) Maar een vriendin van mij doet het regelmatig en voelt zich daar altijd weer goed bij.
:)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 02:50:40 #74
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102835396
Ik heb hooikoorts en ben allergisch voor verschillende dieren, dus dat is wel flink balen.
1x per week is meer dan genoeg. Ik moet namelijk ook een heel eind fietsen om bij die boerderij te komen. En aangezien ik helaas ook blijvende blessures heb, is fietsen best pijnlijk. Maar ik weiger om met de taxi te gaan, tenzij het echt sneeuwt of hagelt.

Ik heb zelf een kat, maar omdat ik niet thuis kan wonen en het niet echt verstandig is om volledig op mezelf te gaan wonen (niet dat ik dat kan betalen), zie ik haar heel weinig. En huisdieren zijn op mijn huidige woonplek niet toegestaan.
De afgelopen 4 jaar heb ik haar hoogstens 1x in de 2 weken gezien en daar baal ik dus van.
Ze zijn dus op zoek naar een nieuwe woonplek voor mij waar ik mijn kat bij me kan hebben en er begeleiding is om op terug te vallen als het niet goed gaat, maar die is nog steeds niet gevonden.
Overal moet je namelijk verplicht 1x per week met een groep mee-eten, en ik kan absoluut niet tegen eetgeluiden.

Ik kan sowieso heel slecht tegen allerlei geluiden, wat voor mij eigenlijk het allerergste is aan al mijn klachten. Niet eens ontspannen tv kunnen kijken en met mensen kunnen praten, omdat mensen soms geluiden maken die ik echt verschrikkelijk vind. Terwijl die geluiden andere mensen niet eens opvallen. Wel bestaande geluiden trouwens, zoals smakken met je lippen :r en zuchten.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102846496
HAHA..ik kan ook niet goed tegen geluiden.
Ik word er echt aggressief van.
Maar hoe kan het nou dat je door schizofrenie andere gezondheids klachten heb.
Schizofrenen die ik ken zijn meestal lichamelijk wel oké.
Terwijl als ik me jou voor stel.
Zie ik een beetje een vol meisje met een niet al te beste motoriek en kleine gezondheids kwalen voor me
sorry.. :X
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:45:42 #76
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102846735
Ik heb ook geen schizofrenie. Ik heb MCDD (omschrijving staat wel in dit topic) en heb kans op het ontwikkelen van schizofrenie en heb sowieso verschillende kenmerken die passen bij schizofrenie.
Mijn motoriek is niet fantastisch, maar ik loop niet houterig of zo. Het is meer dat ik niet lenig ben en mijn evenwicht slecht kan bewaren. Maar dat valt de meeste mensen niet op, omdat men denkt dat ik gewoon slecht ben in sport.

Mensen met schizofrenie hebben wel vaak gezondheidsklachten.
Ze gaan gemiddeld ook eerder dood dan de gemiddelde mens. Door gezondheidsklachten of door zelfmoord.

Ik ben niet moddervet of zo, maar er mogen wel wat kilo's af.
Als ik Risperdal had moeten blijven slikken, was ik nu wel moddervet geweest.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102847102
maar als je schizofrenisch bent.... ben je wel een genie
dus geef je eraan over.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:04:32 #78
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102847224
:?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102847269
is joke..
pi_102918700
Hoe gaat het met iedereen? :)

Zondag voelde ik me best depressief. Vandaag gaat het alweer een stuk beter, gelukkig maar.

Zit nu het Zwanenmeer van Tchaikovsky te luisteren. :)

Oh, en hier hang ik veel rond:

De allermooiste klassieke stukken #5
pi_102921677
t gaat wel...
kheb een tijdje niet kunnen sporten door een blessure maar vandaag weer voor t eerst.
dus dats wel sweet.
pi_102924795
Het gaat alweer wat beter. Ik ben weer wat vrolijker dan vorige week en heb me vandaag best vermaakt. Alleen mijn psychiater mailt me maar niet terug. Het gaat misschien goed, maar ik wil toch graag een afspraak. Ik ga het maar eens via mijn psycholoog proberen, denk ik.
pi_102925773
Met mij gaat het niet zo goed. :'( Neig naar psychose, rare gedachtes.
Alles valt me zwaar. De muren komen op me af -O-
Ik heb het verdomme helemaal gehad met die psychoses!
Hopelijk eindig ik niet in de marge van de samenleving. Sorry, beetje pessimistisch |:(
Desalniettemin: fijne avond gewenst!
pi_102926561
quote:
13s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:28 schreef Gro het volgende:
Met mij gaat het niet zo goed. :'( Neig naar psychose, rare gedachtes.
Alles valt me zwaar. De muren komen op me af -O-
Ik heb het verdomme helemaal gehad met die psychoses!
Hopelijk eindig ik niet in de marge van de samenleving. Sorry, beetje pessimistisch |:(
Desalniettemin: fijne avond gewenst!
Je slikt toch medicatie? (staat eerder in het topic) Werkt dat niet zo goed, of heb je het een tijdje niet genomen? Als ik jou was zou ik meteen je psychiater bellen of de avonddienst van je instelling. Koste wat kost wegblijven van een psychose. Als de muren op je af komen, kan je dan niet naar een rustige plek buitenshuis? Het is nu natuurlijk al donker, maar morgen gaan wandelen ofzo. Ergens waar het rustig is en waar je vrijheid hebt...

Hoop dat het goed komt, een fijne avond.
pi_102927817
Ik neem mijn medicatie wel, maar heb denk ik teveel stress zodat het 'er doorheen breekt'.
Morgen zie ik mijn SPV-er, dan maar eens overleggen...
Psychiater is inderdaad wel een goeie tip...

Ook ga ik de rest van de week bij mijn ouders vertoeven. Dat geeft veel rust.
pi_102944260
Vervelend dat je je niet goed voelt, Gro!

Kan niet helpen of tips geven, zit zelf ook een beetje in de knoop.

Vandaag gewoon rustig aan doen...

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2011 07:48:29 ]
pi_102957131
Mijn stemming is weer de goede kant opgegaan.

Ik ben naar een winkel geweest om iets te kopen. Voordat ik de winkel in ging kreeg ik wel een soort van paniek, snel een sigaret opgestoken en toen ging het wel weer. Het is me dus gelukt iets te kopen. :D

Ik ben de muziek van Schumann aan het ontdekken en ben nu weer helemaal rustig. :)
pi_102957249
Oh ja, wat denken jullie van de volgende uitspraak:

"Wie angst voelt heeft een slecht geweten."

?
pi_102959691
Angst kan je aangepraat worden..
Ik kan je ook bijv bang maken.

Dus nee niet perse
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:58:16 #90
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102959939
Niet eens met de uitspraak.

Angst is vaak genoeg ongegrond en overkomt ook mensen die bijna nooit iets slechts doen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102962367
Ik ben het niet eens met de stelling.

Angst kan ook uit de lucht komen vallen.

Ik voel me weer lekker aanwezig op de wereld (not) :r
pi_102962656
Met de behandelaar trouwens gepraat over schizofrenie: ze zegt dat 'schubs' (zegge: op z'n Duits) kenmerkend zijn voor schizofrenie.

Een schub is een terugval (psychotische decompensatie) waarna gedeeltelijk herstel optreedt, maar nooit zoveel herstel dat je op je oude niveau terugkomt. Dus door elke psychose ga je 2 stappen achteruit en 1 stap vooruit.

Ze had het op een papiertje getekend, en het sloeg wel even in moet ik bekennen :X

Maar ik merk inderdaad wel vermindering van concentratievermogen, meer vermoeidheid, afgevlakte emoties (kan ook door de pillen komen).

Ik voel me nooit echt gelukkig, maar ook niet meer suicidaal 8)7 Daar tekenen we dan maar voor he... *O*
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:04:56 #93
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102962715
Welke medicijnen slik je en welke hoeveelheid, Gro?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102962949
Hey Madame_Paon!

Ik zit aan de Leponex (stofnaam clozapine) 300 mg, en nog een TCA (antidepressivum).

Dus regelmatig bloedprikken voor de Leponex (zo gepiept, en de assistente is altijd errrrrrrrrrrrrrg vriendelijk) c_/

Hoe is het met jou?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:15:24 #95
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102963116
Clozapine is toch een behoorlijk zwaar medicijn?

Ik ben zelf een beetje grieperig, al sinds vrijdag. Ik heb toen namelijk 4 uur in de stad rondgelopen en het regende nogal. Blijkbaar een beetje ziek geworden.
Maar voor de rest gaat het qua gevoel wel weer een stuk beter. Voor nu dan.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102963486
Oh balen dat je in de lappenmand zit. 4 uur is wel heel lang om rond te lopen, was je in je eentje?

Clozapine staat inderdaad bekend als een paardenmiddel. Het enige 'zware' aan dit medicijn is in mijn optiek de potentieel dodelijke bijwerking agranulocytose, waardoor je dus elke week moet prikken. Maar afgezien van het prikken, bevalt dit medicijn me best heel goed!

Beterschap! :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:41:19 #97
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102964111
Ik was met m'n vader om cadeaus uit te zoeken. En ik heb altijd precies voor ogen hoe dat cadeau eruit moet zien, dus dan duurt het vaak best lang. :P

Ik heb wel eens gehoord dat iemand naar het ziekenhuis moest nadat diegene per ongeluk clozapine had geslikt, zonder het voorgeschreven te hebben gekregen ... :{
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102989067
Ik ben het ook niet eens met de stelling. Had het een keer in een film gezien en die uitspraak was in mijn hoofd blijven hangen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:03 schreef Gro het volgende:
Met de behandelaar trouwens gepraat over schizofrenie: ze zegt dat 'schubs' (zegge: op z'n Duits) kenmerkend zijn voor schizofrenie.

Een schub is een terugval (psychotische decompensatie) waarna gedeeltelijk herstel optreedt, maar nooit zoveel herstel dat je op je oude niveau terugkomt. Dus door elke psychose ga je 2 stappen achteruit en 1 stap vooruit.

Ze had het op een papiertje getekend, en het sloeg wel even in moet ik bekennen :X

Maar ik merk inderdaad wel vermindering van concentratievermogen, meer vermoeidheid, afgevlakte emoties (kan ook door de pillen komen).

Ik voel me nooit echt gelukkig, maar ook niet meer suicidaal 8)7 Daar tekenen we dan maar voor he... *O*
Afgevlakte emoties heb ik ook. Kan me om veel dingen helemaal niet meer druk maken.

Maar dat is dan niet mis zeg, de medicatie die je gebruikt. Maar goed, als het maar helpt!

Ik werd weer met een onrustig/opgefokt gevoel wakker. Vandaag helemaal niks doen. Rust.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2011 09:49:12 ]
pi_102989375
Dit is waarschijnlijk een van de mooiste stukken muziek die ik ooit gehoord heb:


Het begint melancholisch. Dan begint er bij minuut 2:31 een melodie waarbij het lijkt alsof je licht aan het einde van de tunnel ziet. En dan vanaf minuut 4:25 komt de rust terug.

Alsof deze muziek voor mij geschreven is!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2011 10:13:43 ]
pi_102993723
Alles gaat hier wel okay, ik zit een beetje tegen mezelf in te werken. Ik moet afwassen en opruimen maar heb daar totaal geen zin in. Ik ben wel weer begonnen aan een nieuw drama-/hoorspeltekst waarbij ik het verhaal van De kleine Zeemeermin aanpas en combineer met het verhaal van Ondine uit de romantiek. Gisteren in een uurtje ongeveer 1000 woorden geschreven en vandaag met 200 woorden erbij de eerste akte afgemaakt (het is een ruwe versie).
Verder heb ik (buiten het afwassen en opruimen) wel zin in vandaag. Ben lekker naar Niels Gade aan het luisteren.
Ik heb net een boekje doorgenomen van het Group onderzoek, over schizofrenie, maar er stond weinig bruikbaars in: ze hadden ontdekt dat schizofrenie samenhing met trauma's, maar geen hele grote doorbraken (dat leek in ieder geval zo).

Niels Gade dan ook maar eens laten horen:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')