abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102016167
hier ook d elaatste keer met 18m
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:04:26 #52
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_102016200
Ow, dan is dat inderdaad geen optie. Dat vind ik trouwens ook wel een voordeel. :Y Al is Lennon niet zo heel moeilijk met slapen gaan.

Vreemd schema ook MP. Ik moest rond 18 maanden, vervolgens 24 maanden en daarna als hij 3 wordt.
Make love, not war ☮
pi_102016289
Zal ik me dan maar eens officieel komen melden met mijn kleine vriendje? (want dat blijft ie!)

Het gaat heel goed met Lars, een heerlijk ondeugend boefje!
Hij begint lekker te kletsen, "mama, bob bouwe zien!"
En hij is helemaal fanaat van automerken, kan een x aantal merken benoemen, en herkent ze ook als hij ze ziet op straat, zo grappig.
Qua allergie gaat het ook goed, hij krijgt zo nu en dan wel eens iets waar koemelk inzit, zoals een koekje oid, hij krijgt nog wel pepti-voeding. We merken ook wel reactie als hij wat teveel aan melk-dingen heeft gehad, dan krijgt hij eczeemplekken op zijn arm en giga driftig.
Dus we houden het nog lekker rustig op melkgebied.

Zijn verjaardag was heel gezellig. Lekker druk.
Lars zijn wagenpark is goed uitgebreid, van Meike kreeg hij een paraplu en voor de rest had alles wat hij kreeg wielen haha!

Fotospam dan maar!

Hij kreeg een hele toffe driewieler...!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_102016316
Laatste keer hier met 14 maanden en dan eigenlijjk 24 maanden, maar ivm drukte wordt het dan 26 maanden.

Middagdutje doet ze hier erg goed. Wel max 1,5 uur, dan is het 's avonds ook nog leuk ;)
Ze zegt ook vaak dat ze neit gaat slapen, en dan leg ik haar in bed en zegt: tot straks. Gaat ze vaka nog een kwartiertje liggen zingen (zo gezellig O+ ) en dan slaapt ze anderhalf uur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102016354
Lars slaapt meestal ook nog wel, een enkele keer slaat hij over, maar meer als dat ons goed uitkomt, als we een dagje weggaan ofzo. Anders slaapt hij wel anderhalf tot 2 uur.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_102016392
selene moet nu eens per week 's middags naar de psz, maar ze trekt het maar amper hoor. ze wil geregeld zo rond 1 uur al naar bed
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102016556
drama zonet. huilen. ik kijken.

was ik vergeten het licht uit te doen.
maar schatje, je kan toch ook roepen "mama, je bent het licht vergeten!" zei ze "ik wil *snik* huilen *snik*"

waarop ik vroeg waarom ze dan wil huilen. kon ze niet zeggen. ze kwam niet verder dan dat ze wil huilen. en toen was het goed :?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102016795
Ik ben net gebeld door de psz ze hebben pas per 1 april plek.
We hadden ons een half jaar geleden ingeschreven maar dat is bij hun fout gegaan. toen we erachteraan belde bleek dat, dus opnieuw alles ingevuld enzo, zijn we nu dus een beetje laat door hun waardoor we dus lang meoten wachten...
En Jaël is er zo aan toe... Ik hoop dat er veel kindjes gaan verhuizen dan komen er misschien weer plekjes vrij..
Vind het ook heel raar want 2 weken geleden had ik een dame aan de telefoon en die zei nou maar we hebben nog veel open plekjes hoor vanaf januari.. Ben best een beetje teleurgesteld nu..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:25:47 #59
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_102016917
Karin wat een leuke foto's en nog van harte gefeliciteerd! Welkom hier!!

selene :D

MP wat stom zeg van die psz. Er is ook maar 1 psz bij jullie in de buurt?
Make love, not war ☮
pi_102017147
Senna moet ook regelmatig even huilen. Dan vraag ik of ik iets kan doen, en dan zegt ze: ik moet even huilen. En dan zeg ik dat dat mag en dat ze het maar even moet laten weten als ik iets kan doen :D

Jammer MP! Gaat Jaël gaat niet naar een kdv he?
pi_102019218
Lars :D
Mamapurk jammer zeg die lange wachtlijsten. Vreemd ook dat een week ervoor nog verteld werd nog veel plek...

De waterpokken verdwijnen hier, Mogen zeker niet klagen hoe Roy ze doorgemaakt heeft.
Zijn er blij om dat dit dan in elk geval eens soepel mocht gaan.
Het lopen gaat hier met de dag vooruit,kruipen doet hij nog wel, maar dat komt omdat hij nog niet doorheeft hoe hij zelf op kan staan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:32:33 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102026048
Pffffffffffffffffff.... -O-

Ok, het zal vast wel een kwestie zijn van weer in het ritme komen na de vakantie enzo, maar mijn hemel... :X :X :X
Sasha is zo ongelofelijk brutaal en 'onhandelbaar'! :o -O- Luistert voor geen meter en geeft een flink grote mond als je hem vervolgens daarop wijst. :{ Continue Oscar uitlokken en plagen etc. etc.

En ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik er mee om moet gaan of hoe ik het aan moet pakken. Ik heb heel sterk het gevoel dat hij zo brutaal is om een reactie bij ons uit te lokken, maar er niet op reageren/het gedrag negeren voelt voor mij ook weer tegennatuurlijk want zulk brutaal gedrag bij zo'n kleintje vind ik absoluut niet kunnen.

Iemand tips?
Hem bezig houden met een spelletje of puzzel of zo'n doe-boek werkt wel, maar dat gaat ook niet 8 uur per dag.
pi_102026822
Wat bedoel je precies met brutaal? Uitschelden? Weerwoord? Tong uitsteken? Raar doen?

Ik reflecteer vaak mijn eigen gevoel, vertel ik ik er boos en/of verdrietig van word (en soms schreeuw ik best hard dat ik boos ben :o maar dat is echt een uitzondering en ook bewust en niet omdat ik nou perse moet schreeuwen ;) ) en verder de ik er dan niks mee en geef ik juist op zo'n moment Florian even aandacht ipv Leander.
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:04:01 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102027226
Weerwoord idd. Glashard 'nee' zeggen enzo, en dan op zo'n echt brutale toon.
Nee hoor! Echt niet!
Vanmiddag kreeg F. een 'jij bent een stommert' te pakken etc. etc.
En niks maakt indruk zeg maar. Negeren niet, boos worden niet, tellen niet.
En ja, er zullen mensen zijn die zeggen 'dat is ook niet de juiste aanpak', maar wat is dat dan wel.

Ik geef ook wel eens aan dat ik heel boos ben, maar ik merk dat ik dus enorm gefrustreerd raak en dat ik dus regelmatig dat 'bloed onder mijn nagels' gevoel heb.

Stelselmatig niet luisteren, gooien met dingen als je er wat van zegt, nog een keer iets doen waarvan je zegt dat het niet mag. Als je zegt dat Oscar iets niet mag gaat hij het meteen doen etc. etc. De hele dag door jengelen en zeuren. Ik wil wél TV kijken, ik wil wél mijn crocs aan, ik doe lekker toch mijn schoenen uit etc. etc.

Dat gepiep, gemier en gejengel... ik ben het zo spuugzat soms. :@
pi_102027368
BE, klinkt ook wel als een heerlijke vakantie O+ fijn dat jullie zo genoten hebben.

Senna kan er soms ook wat van, maar ik ga dan inderdaad in negeer-stand. Ik zeg eerst tegen haar dat dit niet kan/mag, dat ik het heel vervelend vind dat ze het toch doet en dat ik nu even niets tegen haar zeg en niet naar haar kijk, tot ze ermee ophoudt. Dan gaat ze soms nog wel even door, maar bij gebrek aan publiek en reacties is het vaak snel over.

Scheelt wel dat ik er maar een heb, natuurlijk, dus ze kan niet een broertje of zusje zitten vervelen. As je dan in moet grijpen, misschien inderdaad vooral positief reageren en handelen naar Sasha en helemaal niet naar Oscar?
pi_102027521
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:04 schreef Brighteyes het volgende:
Weerwoord idd. Glashard 'nee' zeggen enzo, en dan op zo'n echt brutale toon.
Nee hoor! Echt niet!
Vanmiddag kreeg F. een 'jij bent een stommert' te pakken etc. etc.
En niks maakt indruk zeg maar. Negeren niet, boos worden niet, tellen niet.
En ja, er zullen mensen zijn die zeggen 'dat is ook niet de juiste aanpak', maar wat is dat dan wel.

Ik geef ook wel eens aan dat ik heel boos ben, maar ik merk dat ik dus enorm gefrustreerd raak en dat ik dus regelmatig dat 'bloed onder mijn nagels' gevoel heb.

Stelselmatig niet luisteren, gooien met dingen als je er wat van zegt, nog een keer iets doen waarvan je zegt dat het niet mag. Als je zegt dat Oscar iets niet mag gaat hij het meteen doen etc. etc. De hele dag door jengelen en zeuren. Ik wil wél TV kijken, ik wil wél mijn crocs aan, ik doe lekker toch mijn schoenen uit etc. etc.

Dat gepiep, gemier en gejengel... ik ben het zo spuugzat soms. :@
Ow, dat gemiep is heel herkenbaar, net als niet luisteren. Senna is een kei in ons, vooral mij, negeren en ze is een kei in herhalen. Als ze tv wil kijken en dat is niet de bedoeling, zeg ik dat ze nu geen tv mag kijken. Dan kan ze ook zo jengelen. dan herhaal ik het nog één keer, en negeer dan het gejengel verder. Is niet gemakkelijk, maar in discussie gaan of een ja-nee gesprekje krijgen is ook niet zinvol, vind ik.

Ik heb bovendien ontdekt dat Senna vele malen beter reageert op me als ik niet met stemverheffing ga praten als ik gefrustreerd of boos ben, maar juist nog rustiger en vriendelijker ga praten. Ik moet daar ook echt heel erge moeite voor doen hoor, ben ook maar een mens, maar ze reageert dan wél en dus hou ik het er op het moment maar eens even in.
pi_102030805
Nou ik vind het echt zo raar van die psz. Er is nog wel een andere maar dan moet ik naar een ander dorp en dat wil ik eigenlijk niet, vind het wel leuk als ze dan al kindjes leert kennen waar ze later ook mee op de kleuterschool zal zitten.
En nee miss sly Jaël gaat niet naar een kdv, soms vind ik dat wel jammer maar die dingen sluiten om 18 uur en wij hebben altijd tot ongeveer 19 uur oppas nodig ;) Lastig dus.

Over dat brutaal een weerwoord enzo.. Jaël doet dat ook en niks lijkt te werken maar puntje bij paaltje kom ik er vaak achter dat ze het wel begrepen heeft en dat ze NEE roept maar JA doet, das wel fijn er komt dus wel iets binnen.

Verder wilde ze net niet gaan slapen ze wilde knuffelen en viel dan steeds bijna in slaap zo moe was ze. Onderhand een uur aan het knuffelen geweest en dan nog gillen als ik weg ging of alleen maar aangaf dat ik toch echt naar beneden zou gaan. Uiteindelijk gewoon duidelijk gezegd dat ik naar beneden ging en weg gegaan, gillen het heeft wel geteld 3 hele minuten geduurt en toen sliep ze. Was alweer even geleden dat ze op deze manier ging slapen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 september 2011 @ 20:50:15 #68
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102032035
Geen tips hier BE. Ik zit nl met het zelfde probleem :') Wat hier op 't moment wel lijkt te helpen is hem zonder een woord te zeggen op de mat in de gang neer te zetten.

Nou weet ik niet goed of dit in dit topic thuishoort maar goed, ik wil er toch wat over kwijt.

Ik heb van Lucertis een vragenlijst gekregen, vergelijkbaar met de 2 jaar vragenlijst die ik van het CB had gekregen (gedragsvragenlijst voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar). Ik had eigenlijk 17 oktober eerste telefonische intake, maar ik werd gisteren gebeld of dat ook morgen (vandaag dus) kon.

Stuk achterdocht dat ik ben dacht ik dat ze Jan hadden nagetrokken oid, en op ons jeugdzorgverleden waren uitgekomen en we daarom uitgekozen waren om eerder geholpen te worden. Nou verzekerde de medewerkster me (gelukkig) dat Lucertis puur op vrijwillige basis werkt en wij puur geluk hadden dat we naar voren gehaald werden.

Ze zijn namelijk bezig om op de zuidoever een "dagbehandelingstraject" op te starten waarin drie of vier kindjes samen met een ouder een gehele dag geobserveerd en onderzocht worden in plaats van een aantal weken één uurtje per keer. Bij de intake ben ik ook gewoon open geweest over het hoe en waarom en ook uitgesproken dat mijn relatie met de kinderarts in het ziekenhuis niet optimaal is. Nu bestaat er dus waarschijnlijk de mogelijkheid om als "zij" ook akkoord gaat, helemaal over te stappen naar lucertis (nog steeds op die vrijwillige basis!) zodat ik niet meer naar 't ziekenhuis hoef. Zou ontzettend fijn zijn, want dat is namelijk aan te fietsen en nog een leuk tochtje ook, de kinderboerderij zit er vlak bij.

Intaker had het ook nog over een mkd, dat heb ik voorlopig van de hand gewezen, aangezien ik daar al eens geweest ben, en er toen vrij weinig aan had (ja, dat ik een prima moeder ben volgens hen). Komende dinsdag legt ze onze case voor aan haar team en snel daarop hoor ik of we mee mogen doen in het traject.

En ik heb dus nog steeds het "probleem" dat Jan gewoon onvoorzichtig/jaloers kan reageren op Geert, maar dat laatstgenoemde de box steeds minder leuk vind. Die ziet Jan natuurlijk spelen en wil dat ook; maar ik durf Geert moeilijk op de grond te laten spelen als m'n ongeleide projectiel rondstuitert in huis. :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 16 september 2011 @ 20:58:37 #69
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_102032448
Oh jeetje djmo, ik heb zo geen tips voor je, maar wat moedig en goed van je dat je hulp vraagt!

En dank weer voor het meedenken!
  vrijdag 16 september 2011 @ 21:00:46 #70
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_102032569
BE, ik denk zelf dat negeren toch het beste werkt. En, zoals al gezegd, als je vind dat het wel de spuigaten uitloopt, een consequentie eraan verbinden. Ik zou daarbij dan wel uitleggen wat de consequentie gaat zijn en ook uitleggen waarom dat is. En vooral benoemen wat je dan wél zou willen zien/horen/etc. En, zodra je hem hebt gestraft, moet het natuurlijk ook 'klaar' zijn en zou je eigenlijk dus met een 'schone lei' verder moeten gaan.
pi_102032578
BE, ik heb ookniet echt tips ik ben zelf ook zoekende... De dames hier zijn hetzelfde. Ik word er soms echt strontziek van en vind het soms ook gewoon even helemaal niet leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_102033251
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:50 schreef DJMO het volgende:
Geen tips hier BE. Ik zit nl met het zelfde probleem :') Wat hier op 't moment wel lijkt te helpen is hem zonder een woord te zeggen op de mat in de gang neer te zetten.

Nou weet ik niet goed of dit in dit topic thuishoort maar goed, ik wil er toch wat over kwijt.

Ik heb van Lucertis een vragenlijst gekregen, vergelijkbaar met de 2 jaar vragenlijst die ik van het CB had gekregen (gedragsvragenlijst voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar). Ik had eigenlijk 17 oktober eerste telefonische intake, maar ik werd gisteren gebeld of dat ook morgen (vandaag dus) kon.

Stuk achterdocht dat ik ben dacht ik dat ze Jan hadden nagetrokken oid, en op ons jeugdzorgverleden waren uitgekomen en we daarom uitgekozen waren om eerder geholpen te worden. Nou verzekerde de medewerkster me (gelukkig) dat Lucertis puur op vrijwillige basis werkt en wij puur geluk hadden dat we naar voren gehaald werden.

Ze zijn namelijk bezig om op de zuidoever een "dagbehandelingstraject" op te starten waarin drie of vier kindjes samen met een ouder een gehele dag geobserveerd en onderzocht worden in plaats van een aantal weken één uurtje per keer. Bij de intake ben ik ook gewoon open geweest over het hoe en waarom en ook uitgesproken dat mijn relatie met de kinderarts in het ziekenhuis niet optimaal is. Nu bestaat er dus waarschijnlijk de mogelijkheid om als "zij" ook akkoord gaat, helemaal over te stappen naar lucertis (nog steeds op die vrijwillige basis!) zodat ik niet meer naar 't ziekenhuis hoef. Zou ontzettend fijn zijn, want dat is namelijk aan te fietsen en nog een leuk tochtje ook, de kinderboerderij zit er vlak bij.

Intaker had het ook nog over een mkd, dat heb ik voorlopig van de hand gewezen, aangezien ik daar al eens geweest ben, en er toen vrij weinig aan had (ja, dat ik een prima moeder ben volgens hen). Komende dinsdag legt ze onze case voor aan haar team en snel daarop hoor ik of we mee mogen doen in het traject.

En ik heb dus nog steeds het "probleem" dat Jan gewoon onvoorzichtig/jaloers kan reageren op Geert, maar dat laatstgenoemde de box steeds minder leuk vind. Die ziet Jan natuurlijk spelen en wil dat ook; maar ik durf Geert moeilijk op de grond te laten spelen als m'n ongeleide projectiel rondstuitert in huis. :')
Dat is denk ik dezelde lijst die wij ook hebben gehad voor het Cos.

Be ik heb helaas ook geen tips.
pi_102033329
BE, wat vervelend. Ik denk dat soms een grapje wel kan helpen en en verder een boel knuffels op momenten dat het wel goed gaat. Maar vooral: rustig wachten op betere tijden :7
Volgens mij zijn dit van die fases die komen en gaan. Wat je zelf al zegt: waarschijnlijk heeft hij het moeilijk met het verstoorde evenwicht en komt dat er zo uit. Niet leuk :N
pi_102033752
Roy snapt "ik ga je pakken" echt steeds harder lopen, de grootste lol hebben, keihard lachen, en zodra je nu zegt gaat Roy nu ook Papa/mama pakken dan draait hij zich om en dan komt hij achter jou aan O+ :D
pi_102033815
DJMO wat fijn dat je er een goed gevoel van hebt! Tenminste zo klink je :)

Dat over Geert niet op de grond durven laten, dat is mijn inziens dan nu even pech voor Geert dan maar even in de box als jij je handen vrij moet hebben. Je kan moeilijk Jan in de box doen ;) al vind Jaël dat hier dus geen probleem en die klimt er ook niet zelf uit, haha, die roept dan mama helpen ikke klein, schatje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')