Geen tips hier BE. Ik zit nl met het zelfde probleem

Wat hier op 't moment wel lijkt te helpen is hem zonder een woord te zeggen op de mat in de gang neer te zetten.
Nou weet ik niet goed of dit in dit topic thuishoort maar goed, ik wil er toch wat over kwijt.
Ik heb van Lucertis een vragenlijst gekregen, vergelijkbaar met de 2 jaar vragenlijst die ik van het CB had gekregen (gedragsvragenlijst voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar). Ik had eigenlijk 17 oktober eerste telefonische intake, maar ik werd gisteren gebeld of dat ook morgen (vandaag dus) kon.
Stuk achterdocht dat ik ben dacht ik dat ze Jan hadden nagetrokken oid, en op ons jeugdzorgverleden waren uitgekomen en we daarom uitgekozen waren om eerder geholpen te worden. Nou verzekerde de medewerkster me (gelukkig) dat Lucertis puur op vrijwillige basis werkt en wij puur geluk hadden dat we naar voren gehaald werden.
Ze zijn namelijk bezig om op de zuidoever een "dagbehandelingstraject" op te starten waarin drie of vier kindjes samen met een ouder een gehele dag geobserveerd en onderzocht worden in plaats van een aantal weken één uurtje per keer. Bij de intake ben ik ook gewoon open geweest over het hoe en waarom en ook uitgesproken dat mijn relatie met de kinderarts in het ziekenhuis niet optimaal is. Nu bestaat er dus waarschijnlijk de mogelijkheid om als "zij" ook akkoord gaat, helemaal over te stappen naar lucertis (nog steeds op die vrijwillige basis!) zodat ik niet meer naar 't ziekenhuis hoef. Zou ontzettend fijn zijn, want dat is namelijk aan te fietsen en nog een leuk tochtje ook, de kinderboerderij zit er vlak bij.
Intaker had het ook nog over een mkd, dat heb ik voorlopig van de hand gewezen, aangezien ik daar al eens geweest ben, en er toen vrij weinig aan had (ja, dat ik een prima moeder ben volgens hen). Komende dinsdag legt ze onze case voor aan haar team en snel daarop hoor ik of we mee mogen doen in het traject.
En ik heb dus nog steeds het "probleem" dat Jan gewoon onvoorzichtig/jaloers kan reageren op Geert, maar dat laatstgenoemde de box steeds minder leuk vind. Die ziet Jan natuurlijk spelen en wil dat ook; maar ik durf Geert moeilijk op de grond te laten spelen als m'n ongeleide projectiel rondstuitert in huis.