valt mee:quote:Op maandag 21 november 2011 11:44 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
GaafGeeft een goede impressie en er is veel dynamiek in de platen ...en een beavershot?
![]()
toch nietquote:Op donderdag 24 november 2011 19:18 schreef whosvegas het volgende:
Mooie foto's
Incubus lijkt morgen door te gaan
Grootste diafragma voor mij is 2.8, dus dat valt wel meequote:Op zondag 27 november 2011 21:58 schreef whosvegas het volgende:
Nog een vraagje, als ik andere foto's bekijk dan zijn ze allemaal scherp over de hele foto, dus een grote scherpte diepte. Als ik naar mijn foto's kijk, dan is de ene persoon scherp en de andere niet. Zou dat te maken hebben dat een oude 50mm F2 lens, een kleinere scherptediepte heeft, als bijv morderne 50 mm F1.4 lens?
Of anders gevraagd, hoe krijgen jullie de hele foto scherp, terwijl je met zo'n groot mogelijk diafragma wilt fotograveren?
Ja t was niet best.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
hoorde dat t licht drama was de eeste bands...
Nee, ga denk even in Paradiso kijken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:21 schreef whosvegas het volgende:
Heeft er nog iemand gisteren De Staat gefotograveerd in Luxor Live?
Jammer dat mijn camera maar tot 1600 kan. Wat belichting zat ik rond 1/30 seconde. En in de opnames is ook bewegingsonscherpte te zien. Maar wat ik bedoelde is dat als de drummer er scherp op staat, dan staat de zanger er onscherp op.quote:Op zondag 27 november 2011 22:38 schreef Ener-G het volgende:
Met mn 50/1.4 schiet ik zelden op 1.4. Meestal pak ik als basis 2.0 of 2.5, en kijk vanaf daaruit verder. Als het echt superdonker is gooi ik hem wel open naar 1.4, maar op een fullframe camera wordt de DOF dan wel heel erg dun. Door de sterke licht/donker contrasten wordt zo'n lens wijd open ook nogal wollig, wat ook onscherper lijkt.
Als je je hele onderwerp scherp wil hebben zul je ervoor moeten zorgen dat je DOF groot genoeg is zodat het/hij/zij erin past, en dat betekent dus in ieder geval afstoppen. Ik schiet ook regelmatig op F4 of zelf nog hoger, als er licht genoeg is bij optredens.
Onscherpte kan verder veroorzaakt worden doordat je simpelweg mis focust, wat met manual focus al snel het geval kan zijn. Verder is er nog bewegingsonscherpte, als je een te lange sluitertijd pakt zul je onscherpte krijgen omdat je zelf de camera niet stil houdt, of omdat je onderwerp te snel beweegt (een wild stuiterend metalbandje heeft meestal 1/125 of sneller nodig om te 'bevriezen').
Je beantwoordt je eigen vraagquote:Op zaterdag 3 december 2011 15:55 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Jammer dat mijn camera maar tot 1600 kan. Wat belichting zat ik rond 1/30 seconde. En in de opnames is ook bewegingsonscherpte te zien. Maar wat ik bedoelde is dat als de drummer er scherp op staat, dan staat de zanger er onscherp op.
Enne wat bedoel je met DOF?
two can play that game....quote:Op donderdag 1 december 2011 23:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hehe @Tokus, zelfde moment. Andere hoek.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Paar mooie foto' zitten erbij, zal later even reageren.
Gisteren in 013, herrie.
[ afbeelding ]
Omdat het er al een paar dagen sta, en ik me er al een paar dagen aan irriteer.quote:Op woensdag 7 december 2011 07:36 schreef whosvegas het volgende:
Hopelijk mag ik volgende week 2 concerten fotograveren
Je ergens aan ergerenquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Omdat het er al een paar dagen sta, en ik me er al een paar dagen aan irriteer.
Fotograferen
quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:22 schreef photolex het volgende:
[..]
Je ergens aan ergeren
Iets dat je irriteert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |