Leuke momenten jaquote:Op zaterdag 19 november 2011 01:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nog maar een cropje erbij ook. Die jongen keek zo mooi de lens in.
[ link | afbeelding ]
Abrimuzikanten (2) by Sporingerdam, on Flickr
a700
50mmf1.4
1/15e
f13
iso100
genoeg energieke bands op het podium gisteren. Licht was nog redelijk te doen, kon meestal rond de 1/50 werken. Zonder in extreme ISO's terecht te komen. Muziekkelders en kroegen zijn de plekken waar het licht meestal rampzalig is. Ook als er energieke bandjes spelen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 04:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
Moet je naar iets energiekere concerten gaan, heb je ook vaker lichtuitspattingen waar je leuke foto's mee kan maken
Daar zat nog iemand die ik er enigzins uitgecropt hebt...quote:Op zaterdag 19 november 2011 03:17 schreef Andyy het volgende:
Je hebt mensen er half op staan, mist delen van gitaar etc
Tsja, ik noem het maar nieuwigheid van mijn lens... Nog geen 30 shots ermee gehad, moet nog ff wennen aan de diafragma en sluitertijdverhoudingen. De eerste leek goed, op 1/400ste, maar was té overbelicht, vond ik, dus die heb ik eruit gehaald.quote:Op zaterdag 19 november 2011 09:18 schreef Doodkapje het volgende:
Leuke momenten jaJammer dat ie niet helemaal scherp is.
Kan je die niet redden met Lightroom/Camera Raw?quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar zat nog iemand die ik er enigzins uitgecropt hebt...
[..]
Tsja, ik noem het maar nieuwigheid van mijn lens... Nog geen 30 shots ermee gehad, moet nog ff wennen aan de diafragma en sluitertijdverhoudingen. De eerste leek goed, op 1/400ste, maar was té overbelicht, vond ik, dus die heb ik eruit gehaald.
Ik ben gister PS gaan gebruiken, dus echt veel ermee kan ik nog niet. Als ik morgen meer tijd heb, zal ik eens gaan kijken.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kan je die niet redden met Lightroom/Camera Raw?
Thanks, maar watskeburt? En wat moet je vanavond fotograferen?quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
die eerste heeft wel wat.
iig beter dan mijn werk van de afgelopen dagen.. *zucht*. vanaf moet beter ..
Bummer,... wat ga je vanaf maart doen dan?quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
ow gewoon. slechte foto's.. niet scherp genoeg.. teveel bijlichten.. (heb nog wel een 5dII meegenomen van de verhuur),
ben bezig met Rotterdam Buma Beats. maar foto's zijn naast slecht ook gewoon inspiratieloos.. alsof ik maar iets aan het doen ben.... klopt niet. gister wel goed gevoel over, maar valt erg tegen. ga vanaf maar weer back to basics..
Incubus sta ik te fotograferen dus eens kijken of ik kan vastleggen wat jij met het concert ervaart.quote:Op zondag 20 november 2011 12:10 schreef whosvegas het volgende:
Mooie foto's, vooral mooi scherp!, Doodkapje, misschien komen we elkaar nog wel eens tegen in Luxor
Binnenkort 2 concerten, waar ik voor de muziek ga Incubus in de HMH en De Staat in Luxor Live, daarna proberen weer eens een concertje te fotograveren
lol. ik bedoel vanaaf maar, niet vanaf maartquote:Op zondag 20 november 2011 09:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Bummer,... wat ga je vanaf maart doen dan?
Gaafquote:Op zondag 20 november 2011 20:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
ok.. effe een samenvatting:
State Awards - Geraldine Kemper met winnaars Nouveau Riche
[ afbeelding ]
Szjerdene
[ afbeelding ]
Charles Bradley
[ afbeelding ]
JeBroer (Nouveau Riche op BRB Outdoor Stage)
[ afbeelding ]
Ojajoh (Homegrown showcase)
[ afbeelding ]
MrPolska
[ afbeelding ]
Kroons (verdienen eigen topicpost met hun hiphop/electro/stage expr art..):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Kraaien (YEAH!)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja ik weet het veel te veel, maar toch
valt mee:quote:Op maandag 21 november 2011 11:44 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
GaafGeeft een goede impressie en er is veel dynamiek in de platen ...en een beavershot?
![]()
toch nietquote:Op donderdag 24 november 2011 19:18 schreef whosvegas het volgende:
Mooie foto's
Incubus lijkt morgen door te gaan
Grootste diafragma voor mij is 2.8, dus dat valt wel meequote:Op zondag 27 november 2011 21:58 schreef whosvegas het volgende:
Nog een vraagje, als ik andere foto's bekijk dan zijn ze allemaal scherp over de hele foto, dus een grote scherpte diepte. Als ik naar mijn foto's kijk, dan is de ene persoon scherp en de andere niet. Zou dat te maken hebben dat een oude 50mm F2 lens, een kleinere scherptediepte heeft, als bijv morderne 50 mm F1.4 lens?
Of anders gevraagd, hoe krijgen jullie de hele foto scherp, terwijl je met zo'n groot mogelijk diafragma wilt fotograveren?
Ja t was niet best.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
hoorde dat t licht drama was de eeste bands...
Nee, ga denk even in Paradiso kijken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:21 schreef whosvegas het volgende:
Heeft er nog iemand gisteren De Staat gefotograveerd in Luxor Live?
Jammer dat mijn camera maar tot 1600 kan. Wat belichting zat ik rond 1/30 seconde. En in de opnames is ook bewegingsonscherpte te zien. Maar wat ik bedoelde is dat als de drummer er scherp op staat, dan staat de zanger er onscherp op.quote:Op zondag 27 november 2011 22:38 schreef Ener-G het volgende:
Met mn 50/1.4 schiet ik zelden op 1.4. Meestal pak ik als basis 2.0 of 2.5, en kijk vanaf daaruit verder. Als het echt superdonker is gooi ik hem wel open naar 1.4, maar op een fullframe camera wordt de DOF dan wel heel erg dun. Door de sterke licht/donker contrasten wordt zo'n lens wijd open ook nogal wollig, wat ook onscherper lijkt.
Als je je hele onderwerp scherp wil hebben zul je ervoor moeten zorgen dat je DOF groot genoeg is zodat het/hij/zij erin past, en dat betekent dus in ieder geval afstoppen. Ik schiet ook regelmatig op F4 of zelf nog hoger, als er licht genoeg is bij optredens.
Onscherpte kan verder veroorzaakt worden doordat je simpelweg mis focust, wat met manual focus al snel het geval kan zijn. Verder is er nog bewegingsonscherpte, als je een te lange sluitertijd pakt zul je onscherpte krijgen omdat je zelf de camera niet stil houdt, of omdat je onderwerp te snel beweegt (een wild stuiterend metalbandje heeft meestal 1/125 of sneller nodig om te 'bevriezen').
Je beantwoordt je eigen vraagquote:Op zaterdag 3 december 2011 15:55 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Jammer dat mijn camera maar tot 1600 kan. Wat belichting zat ik rond 1/30 seconde. En in de opnames is ook bewegingsonscherpte te zien. Maar wat ik bedoelde is dat als de drummer er scherp op staat, dan staat de zanger er onscherp op.
Enne wat bedoel je met DOF?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |