Succes. Wat en waar?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:04 schreef whosvegas het volgende:
yes, vanavond, mijn eerste concert fotograveren
Dan heb je vast een camera die meer aan kan dan 1600 iso. Laatst gezien, dat een nieuwe Pentax 50000 iso aan kanquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik ga nooit lager dan 1/160ste
Zal straks wel even de Exif opzoeken.
Haha, nee schiet eigenlijk nooit boven de 1600. Twee al wat oudere body's. 1DM2.quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:16 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dan heb je vast een camera die meer aan kan dan 1600 iso. Laatst gezien, dat een nieuwe Pentax 50000 iso aan kan
Wat ook werkt is een lichtsterk objectief, bijv F1.4
Tering, die eerste met die vleugels...quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
Volbeat
[ afbeelding ]
Royal Republic
[ afbeelding ]
Tracer
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Okee, want bijv. bij de eerste foto lijkt juist scherpgesteld te zijn op de microfoonstandaard en niet op de zanger.
Mja,... wat al eerder gezegd is... de scherpte is niet waar je m zou willen. Bij 3 snap ik dat je de drummer wil hebben, maar je staat net verkeerd, want de stand doorsnijdt de persoon. Bij foto 1 heb je een halve persoon links,... die zou ik wegcroppen. En de laatste foto zou ik kwa compositie iets meer naar beneden gericht hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:31 schreef whosvegas het volgende:
Ik ga er van uit dat ik foto's gewoon kan plaatsen: Automatic Sam @ Luxor Live:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Benieuwd naar jullie reactie. Dit is trouwens een eerste snelle selectie, zonder nabewerking
Dat gevoel heb ik ook. Als ik boven de 1/50 kan komen op 2.4 en bij iets van 1600-3200 ISO ben ik dik tevreden. Maar al te vaak zit ik op 1/25 bij 2.0 en ISO 6400.quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Thanks, ik wacht het af... Ik neem overigens aan dat jullie bij dit soort concerten ook een bak meer licht hebben dan ik meestal heb?
Moet je naar iets energiekere concerten gaan, heb je ook vaker lichtuitspattingen waar je leuke foto's mee kan makenquote:Op zaterdag 19 november 2011 03:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. Als ik boven de 1/50 kan komen op 2.4 en bij iets van 1600-3200 ISO ben ik dik tevreden. Maar al te vaak zit ik op 1/25 bij 2.0 en ISO 6400.
Oef, deze had ik niet gezien. Wat een gaaf project zeg... maakt hij nou gebruikt van dat licht om geluiden te manipuleren? De traditionele wah wah's gebruiken ook lampjes en fotosensoren om geluid te manipuleren.quote:Op maandag 14 november 2011 11:38 schreef Ener-G het volgende:
Nice, HooverphonicMooie dame, zong tijdens het optreden van Gotye ook een stukje mee.
Ik vind de kleuren heel fijn, wel jammer dat de bovenkant van haar hoofd in het niets lijkt op te lossen.
Even heel wat anders, 'mad professor' Pierre Bastien aan het werk met zijn installatie; Een ratjetoe aan onderdelen en mecano, gecombineerd met videocameraatjes en lampjes:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Leuke momenten jaquote:Op zaterdag 19 november 2011 01:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nog maar een cropje erbij ook. Die jongen keek zo mooi de lens in.
[ link | afbeelding ]
Abrimuzikanten (2) by Sporingerdam, on Flickr
a700
50mmf1.4
1/15e
f13
iso100
genoeg energieke bands op het podium gisteren. Licht was nog redelijk te doen, kon meestal rond de 1/50 werken. Zonder in extreme ISO's terecht te komen. Muziekkelders en kroegen zijn de plekken waar het licht meestal rampzalig is. Ook als er energieke bandjes spelen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 04:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
Moet je naar iets energiekere concerten gaan, heb je ook vaker lichtuitspattingen waar je leuke foto's mee kan maken
Daar zat nog iemand die ik er enigzins uitgecropt hebt...quote:Op zaterdag 19 november 2011 03:17 schreef Andyy het volgende:
Je hebt mensen er half op staan, mist delen van gitaar etc
Tsja, ik noem het maar nieuwigheid van mijn lens... Nog geen 30 shots ermee gehad, moet nog ff wennen aan de diafragma en sluitertijdverhoudingen. De eerste leek goed, op 1/400ste, maar was té overbelicht, vond ik, dus die heb ik eruit gehaald.quote:Op zaterdag 19 november 2011 09:18 schreef Doodkapje het volgende:
Leuke momenten jaJammer dat ie niet helemaal scherp is.
Kan je die niet redden met Lightroom/Camera Raw?quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar zat nog iemand die ik er enigzins uitgecropt hebt...
[..]
Tsja, ik noem het maar nieuwigheid van mijn lens... Nog geen 30 shots ermee gehad, moet nog ff wennen aan de diafragma en sluitertijdverhoudingen. De eerste leek goed, op 1/400ste, maar was té overbelicht, vond ik, dus die heb ik eruit gehaald.
Ik ben gister PS gaan gebruiken, dus echt veel ermee kan ik nog niet. Als ik morgen meer tijd heb, zal ik eens gaan kijken.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kan je die niet redden met Lightroom/Camera Raw?
Thanks, maar watskeburt? En wat moet je vanavond fotograferen?quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
die eerste heeft wel wat.
iig beter dan mijn werk van de afgelopen dagen.. *zucht*. vanaf moet beter ..
Bummer,... wat ga je vanaf maart doen dan?quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
ow gewoon. slechte foto's.. niet scherp genoeg.. teveel bijlichten.. (heb nog wel een 5dII meegenomen van de verhuur),
ben bezig met Rotterdam Buma Beats. maar foto's zijn naast slecht ook gewoon inspiratieloos.. alsof ik maar iets aan het doen ben.... klopt niet. gister wel goed gevoel over, maar valt erg tegen. ga vanaf maar weer back to basics..
Incubus sta ik te fotograferen dus eens kijken of ik kan vastleggen wat jij met het concert ervaart.quote:Op zondag 20 november 2011 12:10 schreef whosvegas het volgende:
Mooie foto's, vooral mooi scherp!, Doodkapje, misschien komen we elkaar nog wel eens tegen in Luxor
Binnenkort 2 concerten, waar ik voor de muziek ga Incubus in de HMH en De Staat in Luxor Live, daarna proberen weer eens een concertje te fotograveren
lol. ik bedoel vanaaf maar, niet vanaf maartquote:Op zondag 20 november 2011 09:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Bummer,... wat ga je vanaf maart doen dan?
Gaafquote:Op zondag 20 november 2011 20:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
ok.. effe een samenvatting:
State Awards - Geraldine Kemper met winnaars Nouveau Riche
[ afbeelding ]
Szjerdene
[ afbeelding ]
Charles Bradley
[ afbeelding ]
JeBroer (Nouveau Riche op BRB Outdoor Stage)
[ afbeelding ]
Ojajoh (Homegrown showcase)
[ afbeelding ]
MrPolska
[ afbeelding ]
Kroons (verdienen eigen topicpost met hun hiphop/electro/stage expr art..):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Kraaien (YEAH!)