Examenmateriaal van afgelopen jaar, havo.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:15 schreef FS1986NL het volgende:
Door deze reactie's wordt ik wel weer iets gemotiveerder om die test te doen.![]()
![]()
Hebben jullie ook op bepaalde scholen gezeten waar die testen weer anders zijn?
En hebben jullie site's waar je bepaalde testen kan doen (betrouwbare, normale oude examens)?
Want ik kom er zat tegen maar weet nou niet of dat echt de juiste zijn snap je.
Ik vind die test ook moeilijk(ik heb lager dan jij) terwijl ik toch wel universitair niveau aan kan.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:42 schreef FS1986NL het volgende:
Ja daar ben ik ook wel een beetje bang voor, dat die test misschien wel haalbaar is maar dat uiteindelijk de opleiding zelf heel moeilijk gaat worden.
Denk toch dat MBO beter is want zat net even zo'n test van BNN te maken, en daar haal ik ook maar 95.
Moet wel zeggen dat je bij die test supersnel moet antwoorden dus dat telde ook wel mee met de score waardoor ik niet op tijd was met reageren.
Ik heb de toets gedaan en hard gefaald. Ik studeer bedrijfskunde/bedrijfseconomie aan de universiteit en haal goede cijfers.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:12 schreef FS1986NL het volgende:
Ok ik ga dan maar eens die HAVO examens doen, kijken wat ik er van bak.
Persoonlijk lijkt het me wel handig dat ik van tevoren een cursus Nederlands doe, want ik moet wel zeggen dat bij mij me grammatica heeeeeel slecht is.Maar woorden met d of dt schrijf ik meestal wel weer goed
![]()
Weten jullie welk niveau je zo'n beetje moet halen bij die toets voor Nederlands (F, B, A of zoiets).
@ JohnSpek, Heb je de toets gedaan of niet omdat je het moeilijk vond? En wat voor niveau heb je dan als ik mag vragen.
Ik bedoelde dat ik die BNN test hard heb gefaaldquote:Op woensdag 14 september 2011 20:40 schreef FS1986NL het volgende:
@ JohnSpek Maar hoe ben jij uiteindelijk op de UV gekomen dan omdat je met die test gefaald was.
Mocht ik een 21+ toets doen dan zal dat waarschijnlijk AVANS of InHolland zijn in verband woonplaats en reistijd.
Dan kun je HBO zeker aan, ik had bij de laatste test van BNN een IQ van 83. Als het goed is rond ik over een paar maanden cum laude mijn WO-master af.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:42 schreef FS1986NL het volgende:
Denk toch dat MBO beter is want zat net even zo'n test van BNN te maken, en daar haal ik ook maar 95.
Haha, baas.quote:Op vrijdag 16 september 2011 02:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan kun je HBO zeker aan, ik had bij de laatste test van BNN een IQ van 83. Als het goed is rond ik over een paar maanden cum laude mijn WO-master af.
100% gelul, scholingsachtergrond en iq zeggen geen reet.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:10 schreef L3IPO het volgende:
Aan je scholingsachtergrond en IQ scores te zien een waste of time, no offenceAl haal je die test, zal de opleiding zelf heel zwaar voor je zijn denk ik zo...
Los van of je het niveau aan zou kunnen (zoals eerder gezegd, dat zou zomaar kunnen).. weet je zeker dat dit is wat je wil?quote:In de hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica (BI) leer je ICT toe te passen in organisaties om bedrijfsprocessen en informatiesystemen te verbeteren. Hierbij gebruik je zowel bedrijfskundige als ICT-kennis.
Een bedrijfskundig ICT’er houdt zich bezig met het analyseren, beschrijven en verbeteren van bedrijfsprocessen. Daarvoor moet je goed inzicht hebben in de organisatie van het bedrijf, de communicatielijnen, de informatiestromen en de informatiebehoeften. Hierbij speelt ICT een belangrijke rol, maar in de opleiding BI staat niet de techniek van computers of leren programmeren centraal.
Je werkt nauw samen met de gebruikers van informatiesystemen en vervult vaak een brugfunctie tussen de gebruikers, het management en de technisch ontwerpers en beheerders van de informatiesystemen. Een BI’er is goed in het motiveren en begeleiden van mensen bij veranderingen.
Ik zou zeker een cursus kunnen volgen hoor voor Nederlands ja, want ik zeg eerlijk mijn Nederlands is altijd wel slecht geweest maar raar genoeg is mijn Engels altijd wel goed geweest haha.quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:04 schreef Ryon het volgende:
Ik zou nog wat extra aandacht besteden aan d en dt fouten. "Ik wordt" (een fout die je regelmatig maakt) is niet dodelijk voor je verhaal, maar zorgt er helaas wel voor dat je dom overkomt. Op je 25ste moet je dat soort fouten verleerd zijn.
Daarnaast is het handig om even echt rustig na te denken over wat je wilt gaan doen. Het ''zakenleven'' of ''managen'' is leuk en aardig, maar geheel nietszeggend. Als je een duidelijk doel voor ogen hebt kan je daar naar toe werken. Jochies die 17 zijn en aan een hbo beginnen hebben nog de tijd om alle kanten op te gaan, als je 25 bent moet je echt een duidelijk plan hebben.
Elke mongool met een C&A in de buurt kan een pak kopen en in de kroeg gaaf lopen doen dat hij werkzaam is in de ''sales'' en ''targets'' haalt. Met andere woorden: na zijn studie CE in een callcenter is gaan werken en eigenlijk niet weet waar hij mee bezig is. Volg een opleiding met een duidelijke reden en dan kom je er wel.
Goed bezig man! Respect.quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:14 schreef Elckiebone het volgende:
Ik heb ook VMBO gedaan, 21+ toets en nu mn P Commerciële Economie.
Je moet er gewoon je best voor doen, dan komt het goed. Genoeg mensen zien falen die van de HAVO af komen.
Ah wat een lief berichtquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik zou voor Commerciële Economie gaan, als ik je rijtje zo zie. Presenteren kun je leren.
En lieve schat, ongeacht hoe je school achtergrond is geweest; het gaat om nu.
Ik was vroeger nooit in de les, had een grote mond, was drukker bezig met blowen en teringzooi uithalen dan met school en ben uiteindelijk dus met een Mavo diploma van school gegaan.
Ik heb de gok van die 21+ toets gewaagd, het viel me alles mee. Heb mijn HBO-P nu en ben gestart aan de Uni. Het gaat om wat je er nú van maakt, niet om hoe het geweest is.
En nouja, dat presenteren moet je op elke opleiding. Ik doe Literatuurwetenschap en moet ook presenteren, daar ontkom je niet aan
Hey Maria2.0,quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:25 schreef Maria2.0 het volgende:
Hou er rekening mee dat er héél veel mensen zijn die de grafische kant van games geweldig vinden, daar graag in verder willen en dat er ook veel mensen zijn die erg creatief en handig daarmee zijn.
Er zijn verder te weinig banen in te vinden.
Máár: Als dat echt is waar je hart ligt dan ga je ervoor. Dan kijk je minder naar baanperspectief.
Je moet de komende 4 jaar doen waar je plezier in hebt, waar je interesse ligt.
Mijn redenatie is simpel (doe zelf een studie met weinig werkgelegenheid): Als je bijna klaar bent met je studie, je stapt op een mooie dag naar buiten en je wordt overreden door een bus; heb je dan de laatste jaren van je leven gevuld met iets waar je geluk uit haalde?
Op die basis heb ik gekozen.
Over die 21+ toets blijft het hetzelfde: De vakken verschillen per studie en per hogeschool. Het is echt iets waar je bij de school over moet informeren. En je moet je er iets minder druk om maken, als je iets wilt dan lukt het je. Die toets is echt te doen. Echt.
Ja ik denk ook wel dat het uiteindelijk allemaal wel weer goed gaat komen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen. En ja, als je eenmaal gaat zit je zo weer in dat stramien en doe je voldoende contacten op. Zei de dame die tussendoor 8 jaar heeft gewerkt
Hey peter070,quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:13 schreef peter070 het volgende:
Ik zit zelf nu in mijn 4e jaar van Commerciele Economie deeltijd. Ik heb destijds ook een 21+ toets gedaan. Nederlands, Engels en nog een extra vak van de school zelf om doorgelaten te worden.
Achteraf gezien heeft deze opleiding niet helemaal aangesloten bij wat ik er van te voren van verwacht had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |