Dat is ook een beetje het probleem... Het voelt als een soort drempel om mensen aan te raken voor mij, ik voel me er heel ongemakkelijk bij... En sla dan ook snel dicht enzo. Zonder lichamelijk contact kan ik veel leukere gesprekken voeren, anders kom ik snel nogal raar over...quote:Op woensdag 14 september 2011 22:01 schreef heloef het volgende:
[..]
Dat afstandelijke moet je denk ik veranderen, geeft hem compliment, raak hem aan dat soort werk.
Toch maar gaan proberen, als meisje zijnde kom je met best veel weg, al helemaal tijdens het uitgaan.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:05 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het probleem... Het voelt als een soort drempel om mensen aan te raken voor mij, ik voel me er heel ongemakkelijk bij... En sla dan ook snel dicht enzo. Zonder lichamelijk contact kan ik veel leukere gesprekken voeren, anders kom ik snel nogal raar over...
Komt heel herkenbaar over praten wil wel lukken maar het echt duidelijk maken is lastig.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:05 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het probleem... Het voelt als een soort drempel om mensen aan te raken voor mij, ik voel me er heel ongemakkelijk bij... En sla dan ook snel dicht enzo. Zonder lichamelijk contact kan ik veel leukere gesprekken voeren, anders kom ik snel nogal raar over...
Oke. Ehm dus je durft niet iemand aan te raken? Als zij jou aanraken kan/mag dat wel? Zo ja, ga tegen jongens aanstaan, kijk ze aan etc.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:05 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan wie het doet.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:13 schreef Edarrawen het volgende:
uitgaan doe ik eigenlijk ook niet echt, en op de uni heb ik wel gesprekken met jongens maar vind ik het raar om tijdens dat soort gesprekken zo te doen... Of maakt dat jongens niet zoveel uit?
Tja... Ik weet niet, volgens mij zie ik er redelijk gemiddeld uit, al mag ik wel iets meer aan mijn uiterlijk gaan doen. Maar het is niet zo dat ik echt lelijk ben ofzo...quote:Op woensdag 14 september 2011 22:13 schreef heloef het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan wie het doet.
En bij wie, maar dit is wel waar. Als je ongelooflijk lelijk bent, dan niet. Zie je er normaal uit dan sowieso wel goed idee (bij mij dan)quote:Op woensdag 14 september 2011 22:13 schreef heloef het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan wie het doet.
Waarom ga je nooit uit?quote:Op woensdag 14 september 2011 22:13 schreef Edarrawen het volgende:
uitgaan doe ik eigenlijk ook niet echt, en op de uni heb ik wel gesprekken met jongens maar vind ik het raar om tijdens dat soort gesprekken zo te doen... Of maakt dat jongens niet zoveel uit?
quote:Op woensdag 14 september 2011 22:15 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Tja... Ik weet niet, volgens mij zie ik er redelijk gemiddeld uit, al mag ik wel iets meer aan mijn uiterlijk gaan doen. Maar het is niet zo dat ik echt lelijk ben ofzo...
Als je ook wel een beetje ziet dat de jongen in kwestie jou leuk vind zou ik het gewoon proberen.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:15 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Tja... Ik weet niet, volgens mij zie ik er redelijk gemiddeld uit, al mag ik wel iets meer aan mijn uiterlijk gaan doen. Maar het is niet zo dat ik echt lelijk ben ofzo...
Of ik een leuk karakter heb, dat moeten anderen maar zeggen, maar het is niet zo dat ik veel zeur over mezelf hoor! Meestal zijn het gewoon gezellige gesprekken en verbaal flirten gaat ook wel, maar als mensen me aanraken of ik hen, sla ik gewoon een beetje dicht...quote:Op woensdag 14 september 2011 22:17 schreef Newbie114 het volgende:
[..]![]()
Maarehm heb jij ook een leuk karakter? En vertel je iedereen veel over je problemen enzo?
Dat speelt ook vaak mee.
Kom maar langs ik probeer het welquote:Op woensdag 14 september 2011 22:21 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Of ik een leuk karakter heb, dat moeten anderen maar zeggen, maar het is niet zo dat ik veel zeur over mezelf hoor! Meestal zijn het gewoon gezellige gesprekken en verbaal flirten gaat ook wel, maar als mensen me aanraken of ik hen, sla ik gewoon een beetje dicht...
ik doe een technische opleiding, dus veel vriendinnen heb ik niet, vooral mannelijke vrienden... Maar aanraken ben ik ook gewoon niet gewend, dat doe ik bij familie ook nauwelijks. Maar ik heb me voorgenomen hier wat aan te gaan doen binnenkort! Het uitvoeren moet alleen nog gebeuren...quote:Op woensdag 14 september 2011 22:23 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Kom maar langs ik probeer het wel![]()
Nee grapje.
Probeer het anders met gewoon vrienden? Heb je datzelfde probleem ook bij je vriendinnen eigenlijk?
Begin rustig. Hand geven bij binnenkomst bijvoorbeeld. Dan als je dat niet meer eng vind arm erbij vast pakken. Laat een paar vrienden je probleem weten en probeer vooral met hen comfortabel te worden met aanraken. Lijkt mij een goed idee.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:26 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
ik doe een technische opleiding, dus veel vriendinnen heb ik niet, vooral mannelijke vrienden... Maar aanraken ben ik ook gewoon niet gewend, dat doe ik bij familie ook nauwelijks. Maar ik heb me voorgenomen hier wat aan te gaan doen binnenkort! Het uitvoeren moet alleen nog gebeuren...
Meisjes die een technische opleiding doenquote:
Benzin bied zich aan.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:35 schreef benzin het volgende:
[..]
Meisjes die een technische opleiding doen![]()
Op zich klinkt het niet of je probleem heel groot is. Je zegt zelf dat je jongens durft aan te spreken en verbaal kan flirten. Je bent daarmee een stuk verder dan veel mensen hier.
Wat betreft het aanraken denk ik dat je gewoon situaties moet weten te vinden waarin je daar heel rustig en langzaam aan zou kunnen wennen.
Maar je bent al een heel eind, je komt er wel
Klopt, ik twijfel er niet aan dat het ooit wel zal lukken, ik zal gewoon veel moeten oefenen hiermee! Maar bij mijn vrienden vind ik het wel een beetje raar, zo kennen ze me helemaal nietquote:Op woensdag 14 september 2011 22:35 schreef benzin het volgende:
[..]
Meisjes die een technische opleiding doen![]()
Op zich klinkt het niet of je probleem heel groot is. Je zegt zelf dat je jongens durft aan te spreken en verbaal kan flirten. Je bent daarmee een stuk verder dan veel mensen hier.
Wat betreft het aanraken denk ik dat je gewoon situaties moet weten te vinden waarin je daar heel rustig en langzaam aan zou kunnen wennen.
Maar je bent al een heel eind, je komt er wel
is er gewoon nooit van gekomen... Ik heb een licht gehoorprobleem waardoor ik bij veel achtergrondlawaai echt geen enkel gesprek meer kan volgen, en dat is eigenlijk een kutexcuus om niet uit te gaan, maar toch wel de voornaamste reden...quote:Op woensdag 14 september 2011 22:17 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Waarom ga je nooit uit?
Zodra je toch een keer uitgaat is dat een mooi moment om het aanraken te oefenen. Hoe is je eigen lichaamstaal verder?quote:Op woensdag 14 september 2011 22:48 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
is er gewoon nooit van gekomen... Ik heb een licht gehoorprobleem waardoor ik bij veel achtergrondlawaai echt geen enkel gesprek meer kan volgen, en dat is eigenlijk een kutexcuus om niet uit te gaan, maar toch wel de voornaamste reden...
Welkom nog, dat klinkt als mij toen ik 18 was, helaas is dat al weer wat jaren geleden.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:56 schreef Edarrawen het volgende:
Hallo, ik heb me net geregistreerd en stel me hier ook maar eens voor... Ik ben achttien jaar en heb nog nooit een relatie gehad. Op zich heb ik er geen problemen mee om jongens aan te spreken, helemaal niet zelfs, er komt alleen verder nooit iets van! Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik een jongen moet laten merken dat ik hem leuk vind, ben ook een beetje een afstandelijk persoon, niet zo aanrakerig enzo... Hebben jullie misschien tips om hiermee om te gaan?
Kan beter, maar vergeleken bij vroeger erg verbeterd! Ik kijk nu degene waarmee ik praat altijd recht aan, wat ik als kind echt niet durfde, en probeer altijd een open houding aan te nemen. Soms merk ik ook echt wel dat een jongen me wel ziet zitten, maar blijkbaar moet ik toch zelf beter laten merken dat dit wel wederzijds is... Moet ik zelf eigenlijk beginnen met aanraken of moet de jongen in kwestie de eerste stap hierin nemen?quote:Op woensdag 14 september 2011 22:55 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Zodra je toch een keer uitgaat is dat een mooi moment om het aanraken te oefenen. Hoe is je eigen lichaamstaal verder?
Ik had dat van de zomer met een meid (kom ik weer, ja die van die psychose)quote:Op woensdag 14 september 2011 23:01 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Kan beter, maar vergeleken bij vroeger erg verbeterd! Ik kijk nu degene waarmee ik praat altijd recht aan, wat ik als kind echt niet durfde, en probeer altijd een open houding aan te nemen. Soms merk ik ook echt wel dat een jongen me wel ziet zitten, maar blijkbaar moet ik toch zelf beter laten merken dat dit wel wederzijds is... Moet ik zelf eigenlijk beginnen met aanraken of moet de jongen in kwestie de eerste stap hierin nemen?
Klinkt alsof je al goed bezig is, en dat je voornaamste struikelblokje het aanraken nog is. Als je dat voor elkaar kan krijgen moet het eigenlijk wel goed komen.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:01 schreef Edarrawen het volgende:
[..]
Kan beter, maar vergeleken bij vroeger erg verbeterd! Ik kijk nu degene waarmee ik praat altijd recht aan, wat ik als kind echt niet durfde, en probeer altijd een open houding aan te nemen. Soms merk ik ook echt wel dat een jongen me wel ziet zitten, maar blijkbaar moet ik toch zelf beter laten merken dat dit wel wederzijds is... Moet ik zelf eigenlijk beginnen met aanraken of moet de jongen in kwestie de eerste stap hierin nemen?
Dat zijn inderdaad wel goede tips, niet al te opvallend, maar wel goed om aan het idee te wennen en hem te laten merken dat ik hem wel zie zitten. Dank je, ik kan hier wel wat mee denk ik!quote:Op woensdag 14 september 2011 23:15 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Klinkt alsof je al goed bezig is, en dat je voornaamste struikelblokje het aanraken nog is. Als je dat voor elkaar kan krijgen moet het eigenlijk wel goed komen.
Je kan bijvoorbeeld dichterbij een jongen gaan zitten dan je normaal doet, zodat jullie lichamen elkaar net raken. Als hij iets zegt kan je wat naar hem toe leunen met je hoofd, als je dat niet al deed vanwege je lichte gehoorproblemen.
Als je dan opstaat kun je zijn knie of schouder als 'steuntje' gebruiken, niet dat je het nodig hebt maar het is toch weer een aanraking. Je hoeft dan ook niet vol op hem te gaan leunen, gewoon even kort je hand op zijn schouder leggen is prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |