Ik heb het bij mijn inschrijven aangetoond..quote:Op woensdag 14 september 2011 16:22 schreef MrDoo het volgende:
Als jij bij hun niet kunt aantonen dat je student bent lijkt het me logisch dat ze de prijs omhoog doen.
quote:Algemene voorwaarden
Door deze website te bezoeken gaat u een contract aan met David Lloyd Health & Fitness BV waarbij uw gebruik van deze website onderhavig is aan deze algemene voorwaarden
...
Ik wil ze veel succes wensen met het afdwingen van deze bepalingen...quote:De geldigheid, samenstelling en prestaties van dit contract zijn onderhavig aan de Engelse wetgeving.
Het bewijzen is ook geen enkel probleem, gewoon ff een kopietje maken, maar dat beleid irriteert me gewoon mateloos..quote:Op woensdag 14 september 2011 16:25 schreef DABAMaster het volgende:
Je krijgt geen verhoging als je bewijst dat je student bent, imho. Als je dat niet kan bewijzen, voldoe je dus niet aan het studententarief en mag je het volle pond betalen
Nee, er wordt ook niet aan het contract geknutseld. Het contract is opgesteld (waarschijnlijk) met de insteek: bij student -> x euro korting. Anders zou iedereen zich een dag in kunnen schrijven, de dag daarna weer opzeggen en overal korting vangen. Je hebt korting zolang aan de randvoorwaarde wordt voldaan, niet zolang je contract loopt.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:28 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Het bewijzen is ook geen enkel probleem, gewoon ff een kopietje maken, maar dat beleid irriteert me gewoon mateloos..
Ik hou er niet van als er tijdens een contractsduur aan het contract geklooid wordt...
Ik zou zeggen, in de algemene voorwaarden staat : tussentijds kan de abbo - vorm niet veranderd worden = > ik heb een studentenabbo afgesloten = > dus kan pas aan het einde vd termijn gedwongen worden tot betaling van 25 euro meer, als ik een jaar doorwil..
Heb ik daar een punt?
En zoals hierboven gesteld, ik heb het idee dat dit soort sportscholen ( ik ken het type mensen wel, snelle jongens die in hun range rovers een beetje populair lopen te doen ) , een beetje hun eigen juridische regeltjes denken te kunnen hanteren... Maar ik ben zelf (2e jaars welliswaars nog maar ) rechtenstudent maar een van de eerste dingen die ik leerde was simpelweg : contract = contract
Wat is een piittige offer???quote:Op woensdag 14 september 2011 16:15 schreef JiggyJ het volgende:
Beste fokkers,
In april van dit jaar heb ik mijzelf ingeschreven bij een (vrij luxe) sportschool.. Ik heb gebruik gemaakt van het studententarief, maar met een maandbedrag van 49 euro is het alsnog een vrij piittige offer...
Hè?quote:Nu moet ik zeggen dat ik de sportschool het geld wel waard vind, goede individuele douches die ik sochtends na het sporten graag als initiatief gebruik voor de smerige douche met slap waterstroompje in mijn studentenhuis bijvoorbeeld,
Natuurlijk kan dit, er wordt niks aan de voorwaarden gewijzigd. Er wordt alleen gevraagd om een bewijs te overleggen dat je studeert en waarmee je dus aan de voorwaarden voldoet. Gegarandeerd staat er in de AV of contract een clausule dat als je niet meer studeert dat je dan meer moet gaan betalen.quote:Nu is het laten zien van zo' n kopie natuurlijk niet echt een probleem, maar ik heb al 4 keer eerder bij andere sportscholen gezeten en nog nooit heb ik gehoord van een verhoging van het tarief TIJDENS de contractduur...
In mijn ogen heb ik destijds een contract getekend voor 49 euro per maand, voor een duur van 12 maanden. Nu kan het aan mij liggen, maar volgens mij is een contract toch echt een contract, met als bedoeling dat er tussentijds niet aan de voorwaarden gesleuteld kan worden.
Iemand enig idee of dit zomaar kan?
Jij voldoet toch ook niet meer aan de voorwaarden tijdens het contract als je geen student meer bent?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:28 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Het bewijzen is ook geen enkel probleem, gewoon ff een kopietje maken, maar dat beleid irriteert me gewoon mateloos..
Ik hou er niet van als er tijdens een contractsduur aan het contract geklooid wordt...
Ik zou zeggen, in de algemene voorwaarden staat : tussentijds kan de abbo - vorm niet veranderd worden = > ik heb een studentenabbo afgesloten = > dus kan pas aan het einde vd termijn gedwongen worden tot betaling van 25 euro meer, als ik een jaar doorwil..
Heb ik daar een punt?
En zoals hierboven gesteld, ik heb het idee dat dit soort sportscholen ( ik ken het type mensen wel, snelle jongens die in hun range rovers een beetje populair lopen te doen ) , een beetje hun eigen juridische regeltjes denken te kunnen hanteren... Maar ik ben zelf (2e jaars welliswaars nog maar ) rechtenstudent maar een van de eerste dingen die ik leerde was simpelweg : contract = contract
Dat is dus net de vraag. TS kon dit blijkbaar niet vinden in de AV, maar jij blijkbaar wel?quote:Gegarandeerd staat er in de AV of contract een clausule dat als je niet meer studeert dat je dan meer moet gaan betalen.
Een type abonnement met maar 1 eis: student zijn. Net als een verzekering, doorlopend contract, maar gebaseerd op leeftijd (motorvoertuigen) en ervaring.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:40 schreef JiggyJ het volgende:
Als je een ihone koopt voor 700 euro kan het toch ook nog wel zijn dat je zo' n ding zijn geld wel waard vindt, maar toch zegt dat de aanschaf een pittige offer genoemd mag worden ? Of zeg ik nu iets heel geks...
Verder heb je verschillende abbo' s:
Een volledig abbo : 74 eur
Een daluren abbo : 45 eur
3 dagen per week abbo : 39 eur
2 dagen per week abbo : 29 eur ( bedragen zijn fictief overigens, geen zin om op te zoeken maargoed ) ...
studentenabbo : 49 abbo...
Imo maak ik dus geen gebruik van een of andere korting, maar heb ik gewoon een bepaald type abbo afgesloten, namelijk het studentenabonnement, waar ze zelf ook volop mee adverteren overigens maargoed dat terzijde...
Dit is een TYPE abonnement, geen korting op een standaard abonnement. En vrijwel bovenaan hun algemene voorwaarden staat dat een abonnement tijdens de contractsduur ( van 12 maanden in mijn geval ) , niet gewijzigd mag/kan worden... Lijkt me waterdicht?
Nee lijkt me niet, want ik neem aan dat zijn voorwaarden stellen aan het abonnement.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:40 schreef JiggyJ het volgende:
Als je een ihone koopt voor 700 euro kan het toch ook nog wel zijn dat je zo' n ding zijn geld wel waard vindt, maar toch zegt dat de aanschaf een pittige offer genoemd mag worden ? Of zeg ik nu iets heel geks...
2 dagen per week abbo : 29 eur ( bedragen zijn fictief overigens, geen zin om op te zoeken maargoed ) ...
Imo maak ik dus geen gebruik van een of andere korting, maar heb ik gewoon een bepaald type abbo afgesloten, namelijk het studentenabonnement, waar ze zelf ook volop mee adverteren overigens maargoed dat terzijde...
Dit is een TYPE abonnement, geen korting op een standaard abonnement. En vrijwel bovenaan hun algemene voorwaarden staat dat een abonnement tijdens de contractsduur ( van 12 maanden in mijn geval ) , niet gewijzigd mag/kan worden... Lijkt me waterdicht?
In dat geval ben ik benieuwd naar je mening over de volgende fictieve casus:quote:Op woensdag 14 september 2011 16:40 schreef JiggyJ het volgende:
Normaal Nederlands typen op een forum is gewoon fatsoen. Als je buiten loopt schijt je toch ook niet zomaar op straat terwijl je het thuis op het toilet zou doen?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef JiggyJ het volgende:
Klopt maar zullen we het even niet over de stijlfoutjes en woordverwisselingen gaan hebben... Ik probeer hier mijn probleem neer te zetten en doe mijn best om het zo duidelijk mogelijk over te laten komen maar ik ben hier niet zo zorgvuldig als tijdens een tentamen oid, ik vertrouw op jullie inlevingsvermogen wat dat betreft
Ik ben geen expert op dat gebied, maar het lijkt mij dat dit soort gevallen, zeker met verzekeringen, uitgebreid geregeld zijn in de voorwaarden van het contract...quote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
In dat geval ben ik benieuwd naar je mening over de volgende fictieve casus:
Ik heb een auto. Hiervoor sluit ik een WA verzekering af met een looptijd van een jaar. Dat betekend dat ik een jaar vast zit aan deze verzekering. Na 6 maanden rijdt ik mijn auto total loss door hem in de sloot te rijden. Er is geen schade aan andere partijen, en ik krijg niks vergoedt omdat ik slechts WA verzekerd ben. De auto wordt door een sloper opgehaald en van mijn naam gehaald.
Wat vind jij dat er met de verzekering moet gebeuren?
haha hou op hoorquote:Op woensdag 14 september 2011 16:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Normaal Nederlands typen op een forum is gewoon fatsoen. Als je buiten loopt schijt je toch ook niet zomaar op straat terwijl je het thuis op het toilet zou doen?
P.S. Er bestaat een quote knop op Fok!
Je probleem is dat je niet luistert, niet dat david lloyd je wil laten bewijzen dat je nog steeds aan de contractsvoorwaarden voldoet. Mocht je immers geen student meer zijn, pleeg jij contractbreuk en niet zijquote:Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef JiggyJ het volgende:
Klopt maar zullen we het even niet over de stijlfoutjes en woordverwisselingen gaan hebben... Ik probeer hier mijn probleem neer te zetten en doe mijn best om het zo duidelijk mogelijk over te laten komen maar ik ben hier niet zo zorgvuldig als tijdens een tentamen oid, ik vertrouw op jullie inlevingsvermogen wat dat betreft
Gelukkig is je antwoord het verkeerde antwoord, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:49 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Ik ben geen expert op dat gebied, maar het lijkt mij dat dit soort gevallen, zeker met verzekeringen, uitgebreid geregeld zijn in de voorwaarden van het contract...
Als antwoord zou ik overigens zeggen dat de verzekering gewoon netjes doorloopt tot het einde vd termijn...
Er staat ongetwijfeld in je contract dat je ten alle tijde aan die voorwaarde moet voldoen. Als je als 12 jarige een contract met de bank sluit (jongerenrekening, gratis) betekent dat ook niet dat je je hele leven lang gratis mag bankieren. Voor starters (ondernemingen) net zo: eerste 3 jaar gratis/goedkoop, daarna meer betalenquote:Op woensdag 14 september 2011 16:53 schreef JiggyJ het volgende:
Ik luister wel hoor, ik lees al jullie reply' s van begin tot einde door, maar ik heb zelf nog niet het idee dat het punt wat ik probeer te maken zodanig omver is getakeld dat ik ervan overtuigd ben dat de sportschool het gelijk volledig aan zijn kant heeft...
Het zou inderdaad kunnen dat ik geen poot heb om op te staan als ik nu geen student meer ben, maar ik heb eigenlijk zo' n idee dat het contract is aangegaan met de voorwaarden zoals ze in april waren. Tussentijds verandert er een en ander, maar ik heb zo'n idee dat de mogelijkheid bestaat dat dit pas bij het begin van een nieuwe contractsperiode gevolgen mag/kan gaan hebben...
Dat klopt, maar ik wou hier even vragen om wat feedback en advies. Ik wou hier namelijk een belletje of mailtje aan wagen naar de sportschool, maar niet voordat ik eerst wat meningen had verzameld zodat ik een idee krijg of ik uberhaupt een poot heb om op te staan en niet met een simpele antwoord afga als een stekker...quote:Op woensdag 14 september 2011 16:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat zeggen je AV, contract en de sportschool hierover dan?
Je roept wat losse flodders, maar je moet het niet hier zoeken maar bij de verantwoordelijke personen/bedrijven.
Ik ga er voor het gemak van uit dat als TS een superserieuze discussie hierover had gewilt, hij het wel in WGR had gepost.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:44 schreef Ashen het volgende:
Bijzonder dat er hier steeds verwijten worden gemaakt naar TS dat hij niet leest/niet wil begrijpen,
Staat daarvoor niet op de beste plek nee mee eens.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:14 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga er voor het gemak van uit dat als TS een superserieuze discussie hierover had gewilt, hij het wel in WGR had gepost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |