abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101941145
Beste fokkers,

In april van dit jaar heb ik mijzelf ingeschreven bij een (vrij luxe) sportschool.. Ik heb gebruik gemaakt van het studententarief, maar met een maandbedrag van 49 euro is het alsnog een vrij piittige offer...

Nu moet ik zeggen dat ik de sportschool het geld wel waard vind, goede individuele douches die ik sochtends na het sporten graag als initiatief gebruik voor de smerige douche met slap waterstroompje in mijn studentenhuis bijvoorbeeld, maar ik ontving net een mailtje van ze waarvan de inhoud mij toch wel irriteerde...

Ik moet nu een bewijs laten zien van mijn inschrijving voor het collegejaar '11-' 12, en als ik dit niet binnen 4 weken doe verhogen ze mijn abonnement naar 74 euro per maand, een belachelijk bedrag natuurlijk...

Nu is het laten zien van zo' n kopie natuurlijk niet echt een probleem, maar ik heb al 4 keer eerder bij andere sportscholen gezeten en nog nooit heb ik gehoord van een verhoging van het tarief TIJDENS de contractduur...
In mijn ogen heb ik destijds een contract getekend voor 49 euro per maand, voor een duur van 12 maanden. Nu kan het aan mij liggen, maar volgens mij is een contract toch echt een contract, met als bedoeling dat er tussentijds niet aan de voorwaarden gesleuteld kan worden.

Ik zou het natuurlijk wel begrijpen wanneer het bedrag na de contractsperiode verhoogd zou worden, maar tijdens? Stel dat ik inderdaad gestopt zou zijn met studeren of ik zou mijn inbox nooit lezen, gaan ze zomaar opeens de helft van het maandelijkse bedrag meer afschrijven..

Iemand enig idee of dit zomaar kan?
pi_101941244
Wat staat er in de algemene voorwaarden?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  woensdag 14 september 2011 @ 16:17:54 #3
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_101941261
Welke sportschool betreft het, en waar zijn hun algemene voorwaarden in te zien? Dit lijkt me trouwens meer iets voor WGR!
pi_101941468
Als jij bij hun niet kunt aantonen dat je student bent lijkt het me logisch dat ze de prijs omhoog doen.
pi_101941502
Ik kan niet iets vinden over de verhogingen van studententarieven, alleen van bepaalde beperkingen wat betreft deelname aan groepslessen met een studentenabbo...

Verder staat er dat de termijn 12 maanden bedraagt vanaf het moment van inschrijven, dat het lidmaatschap tijdens de termijn niet gewijzigd kan worden ( studentenlidmaatschap mag dan wel door hun veranderd worden in normaal lidmaadschap nee toch? )

Het gaat om david lloyd amsterdam... Op de site kan ik geen algemene voorwaarden vinden, alleen die van de site zelf...
pi_101941522
Kleine lettertjes gelezen? Zolang jij jezelf aan die regeltjes houdt kunnen ze uiteindelijk niet veel. Vraag overigens niet aan een medewerker hoe het zit want die weten ook niet altijd alles of zeggen maar wat. Zolang jij kunt aantonen dat je student bent is er niks aan de hand. Wel onpersoonlijk dat ze je mailen en niet op de club aanspreken met dit hele gebeuren.
pi_101941584
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:22 schreef MrDoo het volgende:
Als jij bij hun niet kunt aantonen dat je student bent lijkt het me logisch dat ze de prijs omhoog doen.
Ik heb het bij mijn inschrijven aangetoond..

Zou het begrijpelijk vinden, als ik mij na de contractstermijn van 12 maanden, dit opnieuw moet aantonen, maar tijdens?

Op mijn vorige sportschool had ik ook een studentkorting, maar toen moest ik het hele bedrag vooraf in een keer betalen. Dan gaan ze toch ook niet achteraf vragen of ik wel het hele jaar student ben geweest en of ik anders even wil bijbetalen?
pi_101941587
Je krijgt geen verhoging als je bewijst dat je student bent, imho. Als je dat niet kan bewijzen, voldoe je dus niet aan het studententarief en mag je het volle pond betalen
  FOK!fotograaf woensdag 14 september 2011 @ 16:25:24 #9
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_101941597
Ik neem aan dat je korting krijgt op abonnementstarief omdat je student bent en nu moet bewijzen dat je dit jaar ook nog student bent. In dat geval is het geen tariefsverhoging maar een vervallen korting, dat mag gewoon.
  woensdag 14 september 2011 @ 16:27:42 #10
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_101941699
quote:
Algemene voorwaarden

Door deze website te bezoeken gaat u een contract aan met David Lloyd Health & Fitness BV waarbij uw gebruik van deze website onderhavig is aan deze algemene voorwaarden

...
quote:
De geldigheid, samenstelling en prestaties van dit contract zijn onderhavig aan de Engelse wetgeving.
Ik wil ze veel succes wensen met het afdwingen van deze bepalingen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_101941728
quote:
6s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:25 schreef DABAMaster het volgende:
Je krijgt geen verhoging als je bewijst dat je student bent, imho. Als je dat niet kan bewijzen, voldoe je dus niet aan het studententarief en mag je het volle pond betalen
Het bewijzen is ook geen enkel probleem, gewoon ff een kopietje maken, maar dat beleid irriteert me gewoon mateloos..
Ik hou er niet van als er tijdens een contractsduur aan het contract geklooid wordt...

Ik zou zeggen, in de algemene voorwaarden staat : tussentijds kan de abbo - vorm niet veranderd worden = > ik heb een studentenabbo afgesloten = > dus kan pas aan het einde vd termijn gedwongen worden tot betaling van 25 euro meer, als ik een jaar doorwil..

Heb ik daar een punt?

En zoals hierboven gesteld, ik heb het idee dat dit soort sportscholen ( ik ken het type mensen wel, snelle jongens die in hun range rovers een beetje populair lopen te doen ) , een beetje hun eigen juridische regeltjes denken te kunnen hanteren... Maar ik ben zelf (2e jaars welliswaars nog maar ) rechtenstudent maar een van de eerste dingen die ik leerde was simpelweg : contract = contract
pi_101941887
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:28 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Het bewijzen is ook geen enkel probleem, gewoon ff een kopietje maken, maar dat beleid irriteert me gewoon mateloos..
Ik hou er niet van als er tijdens een contractsduur aan het contract geklooid wordt...

Ik zou zeggen, in de algemene voorwaarden staat : tussentijds kan de abbo - vorm niet veranderd worden = > ik heb een studentenabbo afgesloten = > dus kan pas aan het einde vd termijn gedwongen worden tot betaling van 25 euro meer, als ik een jaar doorwil..

Heb ik daar een punt?

En zoals hierboven gesteld, ik heb het idee dat dit soort sportscholen ( ik ken het type mensen wel, snelle jongens die in hun range rovers een beetje populair lopen te doen ) , een beetje hun eigen juridische regeltjes denken te kunnen hanteren... Maar ik ben zelf (2e jaars welliswaars nog maar ) rechtenstudent maar een van de eerste dingen die ik leerde was simpelweg : contract = contract
Nee, er wordt ook niet aan het contract geknutseld. Het contract is opgesteld (waarschijnlijk) met de insteek: bij student -> x euro korting. Anders zou iedereen zich een dag in kunnen schrijven, de dag daarna weer opzeggen en overal korting vangen. Je hebt korting zolang aan de randvoorwaarde wordt voldaan, niet zolang je contract loopt.

En het feit dat jij rechtenstudent bent: gratis lesje van mijn kant: contract is contract, tenzij.
pi_101941919
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:15 schreef JiggyJ het volgende:
Beste fokkers,

In april van dit jaar heb ik mijzelf ingeschreven bij een (vrij luxe) sportschool.. Ik heb gebruik gemaakt van het studententarief, maar met een maandbedrag van 49 euro is het alsnog een vrij piittige offer...
Wat is een piittige offer???

quote:
Nu moet ik zeggen dat ik de sportschool het geld wel waard vind, goede individuele douches die ik sochtends na het sporten graag als initiatief gebruik voor de smerige douche met slap waterstroompje in mijn studentenhuis bijvoorbeeld,
Hè?

quote:
Nu is het laten zien van zo' n kopie natuurlijk niet echt een probleem, maar ik heb al 4 keer eerder bij andere sportscholen gezeten en nog nooit heb ik gehoord van een verhoging van het tarief TIJDENS de contractduur...
In mijn ogen heb ik destijds een contract getekend voor 49 euro per maand, voor een duur van 12 maanden. Nu kan het aan mij liggen, maar volgens mij is een contract toch echt een contract, met als bedoeling dat er tussentijds niet aan de voorwaarden gesleuteld kan worden.

Iemand enig idee of dit zomaar kan?
Natuurlijk kan dit, er wordt niks aan de voorwaarden gewijzigd. Er wordt alleen gevraagd om een bewijs te overleggen dat je studeert en waarmee je dus aan de voorwaarden voldoet. Gegarandeerd staat er in de AV of contract een clausule dat als je niet meer studeert dat je dan meer moet gaan betalen.
pi_101942060
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:28 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Heb ik daar een punt?

Jij voldoet toch ook niet meer aan de voorwaarden tijdens het contract als je geen student meer bent?

Die kans is bij het begin van een nieuw studiejaar redelijk aanwezig, dus is het m.i. niet zo raar dat ze ook nog wel verifiëren of je wel student bent en dus kunt blijven genieten van 25 euro korting per maand.
  woensdag 14 september 2011 @ 16:39:12 #15
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_101942091
quote:
Gegarandeerd staat er in de AV of contract een clausule dat als je niet meer studeert dat je dan meer moet gaan betalen.
Dat is dus net de vraag. TS kon dit blijkbaar niet vinden in de AV, maar jij blijkbaar wel?
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_101942128
Als je een ihone koopt voor 700 euro kan het toch ook nog wel zijn dat je zo' n ding zijn geld wel waard vindt, maar toch zegt dat de aanschaf een pittige offer genoemd mag worden ? Of zeg ik nu iets heel geks...

Verder heb je verschillende abbo' s:

Een volledig abbo : 74 eur
Een daluren abbo : 45 eur
3 dagen per week abbo : 39 eur
2 dagen per week abbo : 29 eur ( bedragen zijn fictief overigens, geen zin om op te zoeken maargoed ) ...
studentenabbo : 49 abbo...

Imo maak ik dus geen gebruik van een of andere korting, maar heb ik gewoon een bepaald type abbo afgesloten, namelijk het studentenabonnement, waar ze zelf ook volop mee adverteren overigens maargoed dat terzijde...
Dit is een TYPE abonnement, geen korting op een standaard abonnement. En vrijwel bovenaan hun algemene voorwaarden staat dat een abonnement tijdens de contractsduur ( van 12 maanden in mijn geval ) , niet gewijzigd mag/kan worden... Lijkt me waterdicht?
  woensdag 14 september 2011 @ 16:41:06 #17
327582 ViezeFur
Represent die crackpijpjes
pi_101942145
these are the words of the mighty mighty jah jah who sit up in zion inna sweet ethiopia
pi_101942243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:40 schreef JiggyJ het volgende:
Als je een ihone koopt voor 700 euro kan het toch ook nog wel zijn dat je zo' n ding zijn geld wel waard vindt, maar toch zegt dat de aanschaf een pittige offer genoemd mag worden ? Of zeg ik nu iets heel geks...

2 dagen per week abbo : 29 eur ( bedragen zijn fictief overigens, geen zin om op te zoeken maargoed ) ...

Imo maak ik dus geen gebruik van een of andere korting, maar heb ik gewoon een bepaald type abbo afgesloten, namelijk het studentenabonnement, waar ze zelf ook volop mee adverteren overigens maargoed dat terzijde...
Dit is een TYPE abonnement, geen korting op een standaard abonnement. En vrijwel bovenaan hun algemene voorwaarden staat dat een abonnement tijdens de contractsduur ( van 12 maanden in mijn geval ) , niet gewijzigd mag/kan worden... Lijkt me waterdicht?
Een type abonnement met maar 1 eis: student zijn. Net als een verzekering, doorlopend contract, maar gebaseerd op leeftijd (motorvoertuigen) en ervaring.
  woensdag 14 september 2011 @ 16:44:49 #19
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_101942287
initiatief=alternatief neem ik aan
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_101942304
quote:

Nee lijkt me niet, want ik neem aan dat zijn voorwaarden stellen aan het abonnement.
Als jij niet meer voldoet aan de voorwaarden val je in een andere categorie en moet je waarschijnlijk meer betalen.
pi_101942368
quote:

In dat geval ben ik benieuwd naar je mening over de volgende fictieve casus:
Ik heb een auto. Hiervoor sluit ik een WA verzekering af met een looptijd van een jaar. Dat betekend dat ik een jaar vast zit aan deze verzekering. Na 6 maanden rijdt ik mijn auto total loss door hem in de sloot te rijden. Er is geen schade aan andere partijen, en ik krijg niks vergoedt omdat ik slechts WA verzekerd ben. De auto wordt door een sloper opgehaald en van mijn naam gehaald.

Wat vind jij dat er met de verzekering moet gebeuren?
pi_101942373
Klopt maar zullen we het even niet over de stijlfoutjes en woordverwisselingen gaan hebben... Ik probeer hier mijn probleem neer te zetten en doe mijn best om het zo duidelijk mogelijk over te laten komen maar ik ben hier niet zo zorgvuldig als tijdens een tentamen oid, ik vertrouw op jullie inlevingsvermogen wat dat betreft :)
pi_101942422
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef JiggyJ het volgende:
Klopt maar zullen we het even niet over de stijlfoutjes en woordverwisselingen gaan hebben... Ik probeer hier mijn probleem neer te zetten en doe mijn best om het zo duidelijk mogelijk over te laten komen maar ik ben hier niet zo zorgvuldig als tijdens een tentamen oid, ik vertrouw op jullie inlevingsvermogen wat dat betreft :)
Normaal Nederlands typen op een forum is gewoon fatsoen. Als je buiten loopt schijt je toch ook niet zomaar op straat terwijl je het thuis op het toilet zou doen?

P.S. Er bestaat een quote knop op Fok!
pi_101942465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In dat geval ben ik benieuwd naar je mening over de volgende fictieve casus:
Ik heb een auto. Hiervoor sluit ik een WA verzekering af met een looptijd van een jaar. Dat betekend dat ik een jaar vast zit aan deze verzekering. Na 6 maanden rijdt ik mijn auto total loss door hem in de sloot te rijden. Er is geen schade aan andere partijen, en ik krijg niks vergoedt omdat ik slechts WA verzekerd ben. De auto wordt door een sloper opgehaald en van mijn naam gehaald.

Wat vind jij dat er met de verzekering moet gebeuren?
Ik ben geen expert op dat gebied, maar het lijkt mij dat dit soort gevallen, zeker met verzekeringen, uitgebreid geregeld zijn in de voorwaarden van het contract...

Als antwoord zou ik overigens zeggen dat de verzekering gewoon netjes doorloopt tot het einde vd termijn...
pi_101942481
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Normaal Nederlands typen op een forum is gewoon fatsoen. Als je buiten loopt schijt je toch ook niet zomaar op straat terwijl je het thuis op het toilet zou doen?

P.S. Er bestaat een quote knop op Fok!
haha hou op hoor
pi_101942482
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:47 schreef JiggyJ het volgende:
Je probleem is dat je niet luistert, niet dat david lloyd je wil laten bewijzen dat je nog steeds aan de contractsvoorwaarden voldoet. Mocht je immers geen student meer zijn, pleeg jij contractbreuk en niet zij
pi_101942644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:49 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Ik ben geen expert op dat gebied, maar het lijkt mij dat dit soort gevallen, zeker met verzekeringen, uitgebreid geregeld zijn in de voorwaarden van het contract...

Als antwoord zou ik overigens zeggen dat de verzekering gewoon netjes doorloopt tot het einde vd termijn...
Gelukkig is je antwoord het verkeerde antwoord, maar dat terzijde.

Wat ik ermee wil aangeven is dat een contract aan bepaalde eisen kan stellen, als je daaraan niet meer voldoet vervalt het contract. In de AV of contract staat vervolgens wat er gaat gebeuren, en in dit geval is dat dus een prijsverhoging. Er kan ook in staan dat het contract doorgescheurd wordt bijvoorbeeld.
pi_101942645
Ik luister wel hoor, ik lees al jullie reply' s van begin tot einde door, maar ik heb zelf nog niet het idee dat het punt wat ik probeer te maken zodanig omver is getakeld dat ik ervan overtuigd ben dat de sportschool het gelijk volledig aan zijn kant heeft...

Het zou inderdaad kunnen dat ik geen poot heb om op te staan als ik nu geen student meer ben, maar ik heb eigenlijk zo' n idee dat het contract is aangegaan met de voorwaarden zoals ze in april waren. Tussentijds verandert er een en ander, maar ik heb zo'n idee dat de mogelijkheid bestaat dat dit pas bij het begin van een nieuwe contractsperiode gevolgen mag/kan gaan hebben...
pi_101942682
Wat zeggen je AV, contract en de sportschool hierover dan?

Je roept wat losse flodders, maar je moet het niet hier zoeken maar bij de verantwoordelijke personen/bedrijven.
pi_101942738
Klink toch allemaal niet zo gek? Je hebt korting omdat je student bent (je noemt het zelf al studentenkorting), als je dit schooljaar geen student bent is die korting niet meer van kracht dus betaal je het normale tarief.
pi_101942765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:53 schreef JiggyJ het volgende:
Ik luister wel hoor, ik lees al jullie reply' s van begin tot einde door, maar ik heb zelf nog niet het idee dat het punt wat ik probeer te maken zodanig omver is getakeld dat ik ervan overtuigd ben dat de sportschool het gelijk volledig aan zijn kant heeft...

Het zou inderdaad kunnen dat ik geen poot heb om op te staan als ik nu geen student meer ben, maar ik heb eigenlijk zo' n idee dat het contract is aangegaan met de voorwaarden zoals ze in april waren. Tussentijds verandert er een en ander, maar ik heb zo'n idee dat de mogelijkheid bestaat dat dit pas bij het begin van een nieuwe contractsperiode gevolgen mag/kan gaan hebben...
Er staat ongetwijfeld in je contract dat je ten alle tijde aan die voorwaarde moet voldoen. Als je als 12 jarige een contract met de bank sluit (jongerenrekening, gratis) betekent dat ook niet dat je je hele leven lang gratis mag bankieren. Voor starters (ondernemingen) net zo: eerste 3 jaar gratis/goedkoop, daarna meer betalen
pi_101943455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat zeggen je AV, contract en de sportschool hierover dan?

Je roept wat losse flodders, maar je moet het niet hier zoeken maar bij de verantwoordelijke personen/bedrijven.
Dat klopt, maar ik wou hier even vragen om wat feedback en advies. Ik wou hier namelijk een belletje of mailtje aan wagen naar de sportschool, maar niet voordat ik eerst wat meningen had verzameld zodat ik een idee krijg of ik uberhaupt een poot heb om op te staan en niet met een simpele antwoord afga als een stekker...

Ik hoor jullie denken wat is in godsnaam het probleem, naar irriteer me eigenlijk uberhaupt al aan abonnementen, en al helemaal aan sportscholen die 70 + euro per maand willen vragen voor een abbo maar dat is natuurlijk hun goed recht...

Heb ooit al eens een programma gezien over sportscholen en hoe gemakkelijk zij hun eigen regels maken wat betreft het innen van geld, en dit leek mij misschien wel een voorbeeld...

Ik heb de algemene voorwaarden hier voor me liggen, en ik heb de volgende relevante bepalingen kunnen vinden:

- De aanvangstemijn is de periode van 12 volle kalendermaanden
- Uw lidmaatschap begint op de 1e dag, en eindigt na de laatste dag.
- Het type lidmaatschap kan niet gewijzigd worden tijdens de termijn.

En ik heb tevens iets gevonden dat jullie mening kan bevestigen:

- U dient bewijs van uw leeftijd te verstrekken, om aan te tonen dat u in aanmerking komt voor een bepaalde lidmaatschapsoptie. We kunnen u van tijd tot tijd vragen om een nieuw bewijs dat u nog steeds in aanmerking komt voor de lidmaatschapsoptie...

Ik kom nu misschien heel eigenwijs over op jullie, maar ik blijf erbij dat ik vind dat het met elkaar wrijft. Er mag niet tijdens de termijn veranderd worden, maar kennelijk toch ineens wel als ze er meer geld aan kunnen verdienen..
  woensdag 14 september 2011 @ 17:49:42 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101944870
Hun willen graag bewijs dat je student bent en geen misbruik maakt van de abonnementen die voor studenten bedoelt zijn. Vind je dat zo gek?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_101945905
Nou, eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje ja...

Ik sluit bij hen een contract af, zijnde student, voor een periode van 12 maanden. Ik vind dat ik, door het afsluiten van dat contract, het recht heb om voor de periode waarvoor ik getekend heb, ook dat studentenbedrag moet kunnen betalen, zonder dit binnen deze termijn meerdere malen te moeten heraantonen.

Ze zijn er zelf mee akkoord gegaan destijds, en het even kort laten zien van mijn studentenpasje was voldoende.
Ik ben het er wel mee eens dat van dit soort acties geen misbruik gemaakt moet worden, en vind het natuurlijk wel redelijk dat, wanneer het contract af is gelopen, er bij een eventuele verlenging wordt gekeken of de stand van zaken nog hetzelfde is, maar tijdens nee dat zit me niet helemaal lekker...

Stel je gaat studeren, in een andere stad wonen en met de studentenprijs past de sportschool precies binnen je budget. Vervolgens stop je na 3 maanden, en mag je daardoor ineens 25 euro meer gaan betalen, nee ik vind dan dat je gewoon het contract tot het eind mag uitdienen als zijnde student maar kennelijk ben ik de enige hier :)

wat dat betreft bedankt voor de reacties en zal maar gewoon braaf mijn pasje opsturen aangezien het kennelijk weinig kans van slagen heeft..
  woensdag 14 september 2011 @ 18:29:57 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101945962
Als je stop met studeren heb je toch tijd om te werken? Of zie ik dat verkeerd?
  woensdag 14 september 2011 @ 18:30:25 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101945980
Mag ik dan ook mijn OV houden voor het gehele jaar als ik na 1 dag stop met school?
pi_101946594
Ja maar dat is toch een hele andere discussie? nu ga je meer over het morele gedeelte praten...

Wat dat betreft ben ik het namelijk met je eens. Als je de hele dag niets te doen hebt, je bent gestopt met je opleding dan zie ook ik geen reden waarom je minder zou moeten betalen dan wie dan ook anders die wel de volle mep betaalt....

Je ov zorgt ervoor dat je naar je opleiding toekunt zonder dat het klauwen vol geld kost en zo het studeren beter mogelijk te maken, deze korting zorgt ervoor dat studenten (die relatief weinig geld hebben ) ook naar hun sportschool kunnen...

Maar hetgene dat mij stoort is het feit dat ik ervanuit ga dat studenten die een abonnement afsluiten bij deze sportschool ervanuit gaan dat ze blijven studeren. Stoppen doen de meeste studenten niet voor hun lol ( al heb je er natuurlijk wel genoeg lapzwanzen tussen zitten ) maar als je eenmaal stopt, ben je ook nog eens verplicht om 25 euro meer per maand te gaan betalen, en dat soms voor wel 10 maanden lang = 250 euro ( bedrag waar je bij veel sportscholen uberhaupt al een jaar terecht kunt ), en DAT zint mij niet echt en daarom vind ik het eigenlijk normaal dat wanneer je eenmaal ingeschreven bent als student, dat dit tijdens het restant vd contractsperiode als feit wordt aangenomen...

Of er moet in die situatie een mogelijkheid zijn dat je kunt downgraden wat betreft je abonnement of kan ontbinden oid...
pi_101971159
Bijzonder dat er hier steeds verwijten worden gemaakt naar TS dat hij niet leest/niet wil begrijpen, terwijl dat andersom ook zeker het geval niet lijkt te zijn. Voor hoe ik het begrijp gaat het hier niet om de vraag of het te begrijpen is dat de sportschool wil checken of haar leden wel daadwerkelijk student zijn. De vraag is juist of het juridisch gezien is toegestaan het contract open te breken als er voldaan wordt aan de voorwaarden die in het contract staan vernoemd. Het studentencontract is aangegaan voor 12 maanden, een vast afgesproken periode. Om dit contract af te kunnen sluiten moest er bij aanvang van het contract worden bewezen dat de afnemer inderdaad student is, hier heeft TS aan voldaan.

Het is nu van belang of er in het contract staat vastgelegd dat de afnemer gedurende de looptijd van het contract student moet zijn, is dit niet het geval dan is het heel gebruikelijk dat er slechts aanvangsvoorwaarden waren (oftewel student zijn bij aanvang van het contract). Is dit wel het geval, en TS zou (theoretisch gezien) geen student meer zijn na 6 maanden, dan pleegt het contractbreuk omdat hij niet meer aan de voorwaarden voldoet. Dit zijn echter dus wel voorwaarden die vastgelegd moeten zijn. Ik ken natuurlijk het contract niet dus ik weet niet hoe dit beschreven staat, maar aangezien TS aangeeft hier niets over te kunnen vinden ga ik er van uit dat dit er niet instaat.

Daarnaast is het ook helemaal niet gek wanneer gedacht wordt vanuit de sportschool, vaak worden studentenabonnementen geïntroduceerd om nieuwe leden mee te trekken die anders uit kostenoverwegingen misschien niet waren gekomen. Dit is dus te vergelijken met een soort welkomstaanbieding, er wordt wel een vaste looptijd van het contract afgesproken zodat de sportschooleigenaar weet wat zijn investering is.

Kortom, staat er nergens in het contract dat je gedurende de gehele looptijd van het contract student moet zijn, dan is het volgens mij wettelijk gezien niet toegestaan het contract halverwege de looptijd aan te passen.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:14:02 #39
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101971987
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:44 schreef Ashen het volgende:
Bijzonder dat er hier steeds verwijten worden gemaakt naar TS dat hij niet leest/niet wil begrijpen,
Ik ga er voor het gemak van uit dat als TS een superserieuze discussie hierover had gewilt, hij het wel in WGR had gepost.
pi_101972380
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:14 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga er voor het gemak van uit dat als TS een superserieuze discussie hierover had gewilt, hij het wel in WGR had gepost.
Staat daarvoor niet op de beste plek nee mee eens.
pi_101979025
Er is toch een nieuw schooljaar ingegaan vanaf september?
Lijkt me logisch dat ze daarom nog willen checken of je student bent. :Y

Als je nu nog student bent, doe niet zo moeilijk en lever dat bewijs.. :|W
  donderdag 15 september 2011 @ 16:24:07 #42
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101980199
Post nou gewoon die AV dan man, tering :')

Als daarin staat vermeld dat je, als je ten tijde van het contract student-af wordt, je studentenkorting vervalt heb je geen poot om op te staan waarschijnlijk. Maar dat moet zich dus aan de hand van die AV, waarom mensen meteen om vragen, duidelijk worden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102001416
Ik heb op hun website geen AV kunnen vinden, heb hier thuis wel een formuliertje maar woon dus in een studentenhuis zonder scanner/printer en weet ik het, dus dan mag ik naar een of ander kopieerbedrijf om het in te gaan scannen en te gaan uploaden dat gaat me net iets te ver...

Mensen die hier zeggen van : Lever nou maar gewoon in dat bewijs en zeur niet die snappen kennelijk de essentie van dit topic niet..
NAtuurlijk ga ik dat gewoon doen want ga het niet moeilijker voor mezelf maken dan het is.

Mijn probleem is gewoon dat ik door ervaringen uit het verleden gewoon weet dat sportscholen maar wat aanklooien met hun abonnementsprijzen en dat het vaak allemaal leuk en aardig klinkt aan het begin, maar dat wanneer je eenmaal lid bent het vaak een ander verhaal is...
Daarom had ik het idee er een belletje / opmerking aan de balie of een mailtje aan te wagen, maar niet zonder hier eerst eens rond te vragen of ik geen totale onzin uitkraam waardoor ik enorm voor paal sta straks bij die mensen...
De enige relevante bepalingen die ik heb kunnen vinden heb ik een paar posts eerder al neergezet, maar weet niet of mijn verhaal binnen of buiten die bepalingen valt...
pi_102001713
Alsof de duvel ermee speelt trouwens,

Kreeg vanmiddag een sms' je van HI waarin stond dat per januari mijn abonnementsprijs ook met 1,5 % geloof ik omhoog gaat, door zogenaamde ''inflatiecorrectie''...

Lijkt mij een zelfde soort geval, alleen ga ik er maar even vanuit dat HI de boel juridisch wat beter voor elkaar heeft dan mijn sportschool. Dat zou dus betekenen dat dit soort dingen gewoon toegestaan zijn helaas, want dit soort dingen kunnen echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen al gaat het maar om een paar centen..

Kijk mijn sportschool kan natuurlijk wel vanalles in zijn AV zetten maar dat hoeft nog niet te betekenen dat dit ook juridisch bindend is...

Maarja laten we het hier maar bij houden dan:)
pi_102002500
ik heb afgelopen jaar ook bij david lloyd getraind. mij vertelden ze dan ook keurig 'je krijgt studentenkorting, hierdoor betaal je ipv 84 euro slechts 42 euro per maand, echter kan het voorkomen dat wij om de 3 maanden vragen om bewijs dat je nog steeds studeert. zodra je geen student meer bent vervalt je korting echter wel.'

wat is er gek aan? jij krijgt studentenkorting zolang je student bent. net zoals je tekent voor studiefinanciering, je tekent voor 4 jaar maar zodra je niet meer studeert, en al is dat over 2 maanden al, heb je er geen recht meer op. dit zijn toch afspraken die vanzelfsprekend zijn?

ze hebben overigens slechts tijdens de inschrijving een bevestiging van mijn studie gevraagd en verder nooit meer. en ik herinner me ook dat dit allemaal gewoon in de contract stond.
pi_102003950
Dat is mij er niet bijverteld, en in het contract staat wel iets over ''aantonen dat je een bepaalde leeftijd hebt waardoor je gebruik kunt maken van bepaalde abonnementsopties'', maar niets over studentenkortingen die kunnen vervallen...

Ik vind overigens niet dat je de relatie OV kaart / stufi - student ( een schenking, als je normaal doorstudeert) kunt vergelijken met een commerciele relatie zoals ik die met de sportschool heb..

Ten slotte kan het natuurlijk best zijn dat meneer lloyd dit met jou heeft besproken, maar ik heb ook ooit een sportschoolhouder gehad van een klein sportschooltje op een zolder drie hoog achter die na 4 maanden naar mij en een paar vrienden toekwam met een leuk verhaal over afshrijving van zijn toestellen, of we naast ons abonnement even 70 euro pp aan afschrijvingskosten aan hem konden overmaken... Na hem toen even goed hard te hebben uitgelachen droop hij met de staart tussen de benen af en hebben we er nooit meer iets van gehoord...

Maar hier wil ik dus mee duidelijk maken dat dit soort mensen wel vanalles kunnen verzinnen, waar je niet zonder meer mee akkoord hoeft te gaan, ookal wordt het wel medegedeeld...

Blijf het gewoon een scheef idee vinden, ik zag het ''student zijn'' namelijk als een instapvoorwaarde waarop het contract gebaseerd is..

Ik vind het net zo iets als een hotelkamer boeken voor 2 personen en dat er dan elke avond vlak voor het slapen iemand langskomt om te kijken of je wel echt met zijn 2en op die kamer zit en niet met 3... Kijk dat ze bij het inchecken en uitchecken erop letten oke maar tijdens ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door JiggyJ op 16-09-2011 00:44:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')