abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102350232
Gekookte worteltjes en pudding met een vel erop. Br.
pi_102350326
Ik ben nog steeds een beetje bang voor frikadellen :@ Vroeger hoorde ik altijd dat er koeieogen en -uiers in verwerkt waren :(
pi_102353009
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 01:17 schreef mootie het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje bang voor frikadellen :@ Vroeger hoorde ik altijd dat er koeieogen en -uiers in verwerkt waren :(
:Y)
pi_102358296
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 01:17 schreef mootie het volgende:
Geeft niks, het is toch ranzige meuk :r ik weet nog steeds hoe teleurgesteld ik was toen ik een keer een frikandel nam op een kinderfeestje in plaats van een kroket omdat ik hoorde dat het zo lekker was :P
pi_102358502
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:28 schreef Selestha het volgende:

[..]

Geeft niks, het is toch ranzige meuk :r ik weet nog steeds hoe teleurgesteld ik was toen ik een keer een frikandel nam op een kinderfeestje in plaats van een kroket omdat ik hoorde dat het zo lekker was :P
Frikandel is lekker door de saus. Verder is het vooral deeg en wat vlees.
pi_102358690
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 13:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Frikandel is lekker door de saus. Verder is het vooral deeg en wat vlees.
Ik had er een zonder saus, en heb er sindsdien nooit meer een gegeten ;)
pi_102358718
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:41 schreef Selestha het volgende:

[..]

Probeer eens met majo, uitjes en kerriesaus (frikandel speciaal). Imo een goeie combi bij patat oO<
pi_102556213
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:41 schreef Selestha het volgende:

[..]

dan mis je toch echt iets :) Gewoon een lekker frikandelletje speciaal halen vanavond en genieten :)
pi_102556389
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:14 schreef Mirjam het volgende:
reeks *;
Echt??

Ooooo yes
pi_102561550
Mijn stiefma kookt belabberd, ze laat vaak groenten/vlees veel te lang koken/bakken, gebruikt vaak van die zakjes van Knorr en dergelijke.
Gelukkig zit ik sinds begin dit jaar op kamers, en ben ik er niet vuil van om zelf flink te koken, en ik moet zeggen dat dat toch een stuk beter is :Y

Wat betreft verzorging, dat hebben we ooit in de 2e gehad, maar dat ging dan alleen over het hebben van veilige sex enzo :')
I'm not lost, it's just I've no idea where I am
pi_102562255
Zo'n stiefmoeder heb ik zelf ook ;( .

Ze heeft ook nog eens niets in huis (geen kruiden en ook geen zaken als bloem etc) dus als ik daar moet koken wordt het vaak dat soort dingen (plus pa die niets lust).
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 10:49:03 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108038330
Dat ik alles lekker vond, en al mijn vriendjes en vriendinnetjes wel iets hadden wat ze vies vonden. Heb ik nogsteeds last van trouwens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108039299
Met kerst bij mijn oma eten. Ze had soep met ballen gemaakt en uiteraard moest ik alles opeten. De soepballen kwamen uit een potje (met van die vette gelei oid erin), ik zat werkelijk te kokhalzen aan tafel. Ik heb ze allemaal in mijn mond gestopt en ben toen snel naar de wc gerend. Ik heb daarna 15 jaar geen soepbal gegeten, ik viste ze er altijd uit.
Een jaar of 8 geleden zou ik bij oma lunchen want ze had tomatensoep gemaakt. Dom als ik was trapte ik er natuurlijk in. Had ze een paar pakjes cup a soup opgelost in water en stukjes kipfilet erin gedaan. Op zich wel eetbaar maar natuurlijk niet lekker.

Oma had sowieso eet-issues. Ze is altijd nogal zuinig geweest en erg goed ontwikkelde smaakpapillen heeft ze niet. Ze gelooft ook niet in houdbaarheidsdata enzo. Nou zijn die ook vaak onzin maar voor een hoop dingen zijn er toch wel grenzen. De laatste jaren ging ze wat dementeren en toen volgde ze er helemaal geen fluit meer van. Ze kreeg diner van Tafeltje Dekje gelukkig maar ze wist nog genoeg vreemds te doen met de rest van haar eten. Cake met kaas bijvoorbeeld. En beschimmeld brood eten met rotte aardbeien. Ze zag en proefde het gewoon niet.
Ze begreep ook het principe koelkast en vriezer niet meer, ze was ook altijd aan de knop aan het draaien. Toen ik eens flink ging opruimen daar kwam ik een blik knakworsten in de vriezer tegen. En beschimmelde augurken in de koeling. Dan heb je het wel heel bont gemaakt.

Ze heeft een paar jaar last van chronische diarree gehad. Nu ze in het verpleeghuis woont heeft ze dat niet meer. Zou er een verband zijn?
Spoilers!
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:28:45 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108039415
" Kan merken dat jij de oorlog niet hebt meegemaakt "
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108039789
Gelukkig niet. Ik denk trouwens dat het eerder de aard van het beestje was dan een gevolg van de oorlog. Ze heeft gewoon geen gevoel voor eten. Alleen voor koekjes. Ze zeurt in het verpleeghuis de hele dag om koekjes O+ . Maar inmiddels kan ik een boek schrijven (of topic openen) over de gekkigheid die ze daar uithaalt, t is echt hilarisch bij vlagen.
Spoilers!
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:45:33 #141
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_108039973
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gelukkig niet. Ik denk trouwens dat het eerder de aard van het beestje was dan een gevolg van de oorlog. Ze heeft gewoon geen gevoel voor eten. Alleen voor koekjes. Ze zeurt in het verpleeghuis de hele dag om koekjes O+ . Maar inmiddels kan ik een boek schrijven (of topic openen) over de gekkigheid die ze daar uithaalt, t is echt hilarisch bij vlagen.
Wat houdt je tegen? :P
pi_108040030
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
" Kan merken dat jij de oorlog niet hebt meegemaakt "
Ik denk dat mensen die een beetje feeling met voedsel hebben, in een periode als de oorlog veel meer met minder kunnen, en meer van hun afval weten te maken.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_108040047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
...
ze wist nog genoeg vreemds te doen met de rest van haar eten. Cake met kaas bijvoorbeeld.
...
Waarschijnlijk had ze van iemand gehoord dat 'ie cheesecake had gegeten..
quote:
Ze heeft een paar jaar last van chronische diarree gehad. Nu ze in het verpleeghuis woont heeft ze dat niet meer. Zou er een verband zijn?
:o
  Redactie Frontpage donderdag 16 februari 2012 @ 11:49:08 #144
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108040077
Fantastisch topic _O_

Ik heb een soort van trauma doordat een kennis macaroni met smac maakte. Gad-ver-damme. Daar hoort gehakt door }:|
Mijn ex at macaroni met kaas en ketchup. En verder niks. :r
Mijn moeder kookt redelijk goed, maar zonder zout ofzo en dat vind ik echt jammer soms.
Mijn ex-schoonmoeder kookte slechter dan haar, mijn huidige schoonmoeder kan lekker koken :9
Vroeger vond ik spruitjes verschrikkelijk, het stonk altijd zo -O- maar mijn schoonmoeder maakt dat klaar met een uitje en spekjes en paprika en dan is het gewoon lekker :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 11:54:04 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108040219
Ook hier al weer die macaroni met smac discussie, ik vind macaroni met smac prima te eten.. zou het zelf niet zo snel maken maar vies is het niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage donderdag 16 februari 2012 @ 11:56:09 #146
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108040291
Ik heb op zich niet zoveel problemen met smac, en het mag van mij ook wel door de macaroni, maar er moet minimaal groente bij :) Oh en ze kon gewoon niet koken. En maar beweren 'dat iedereen zó dol is op haar macaroni' :X
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_108040651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:56 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb op zich niet zoveel problemen met smac, en het mag van mij ook wel door de macaroni, maar er moet minimaal groente bij :) Oh en ze kon gewoon niet koken. En maar beweren 'dat iedereen zó dol is op haar macaroni' :X
tja als je nooit echte macaroni op hebt...

Hier werd het vroeger ook zo gegeten, pakje conimex en smac. Vond en vind het ook geen eten maar alles moest toen zo goedkoop mogelijk bij ons en denk dat bij veel mensen die zo koken dat de achterliggende reden is aan met luiheid.
pi_108040764
als wij die avond vies zouden eten en mijn opa en oma waren bij ons, vroeg ik altijd wat zij gingen eten.

Als het bij hun lekkerder was ging ik gewoon bij hun eten :+

zo heb ik mezelf een hoop jeugdtrauma's weten te besparen O-)
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:37:07 #149
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_108041462
Ik heb geen jeugdtrauma. Ben ik nou raar?

Ik geloof dat ik m'n moeder (nog) meer credit moet gaan geven voor haar kookkunsten. Al die shit die ik hier lees, die bestond ons thuis gewoon niet. Mijn oma's konden ook belachelijk goed koken. (limbo's.... zou dat het zijn?) En m’n beste vriendje was een Indo, dus daar was het eten ook top. Die kroepoekachtige koekjes, en zelfgemaakte rozenstroop. :9 Ik had een makkelijk jeugd zie ik.

Ik ben wel opgevoed zonder paprika, daar is mijn moeder nl. allergisch voor. Rauwe paprika vind ik nu heel overheersend. Als dat dus ergens in zit word ik daar niet zo blij van. Maar dat is dus niet echt een jeugdtrauma.
Siesta & Fiesta!
pi_108043777
Mijn jeugdtrauma: oliebollen!!!

Op oudjaarsdag maakte mijn oma 's ochtends bij ons thuis een grote emmer beslag en stond vervolgens tot ver in de middag oliebollen te bakken. Lekker, nou nee... Bleke stuiterballen waren het. De oliebollen werden verdeeld in plastic zakken en ingevroren in een grote diepvrieskist.

Vervolgens kwam er iedere zondag een zakje uit de kist, de ballen werden in de magnetron opgewarmd en dan was het smikkelen....blegh!!

En het ergste is dat wij dus tot in de zomer oliebollen aten.
Ik heb dan ook al jaren geen oliebol meer aangeraakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')