abonnement Unibet Coolblue
pi_104758223
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:50 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Broodje lam

Beetje fusion, hele lamsschouder, gemarineerd in een Chinese marinade met veel komijn. Op een gestoomd broodje en daar dan weer kwark bij. Vind ik nu eenmaal erg lekker bij lam, kwark. Het was geitenkwark, iets nieuws geloof ik. Qua smaak wel lekker, maar de textuur vond ik minder. Met koriander, sjalotje, limoensap, zout en peper evengoed erg lekker bij 't lam.
ziet er goed uit!! ^O^
  donderdag 24 november 2011 @ 18:22:03 #252
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_104768306
Dank je!

Vanmiddag even de Char Siu getestdraaid met een stukje van de varkensschouder en een stukje van de speklap die sinds gisteravond liggen te marineren. (heb toch teveel en dacht, dan kan ik mooi even kijken of het bevalt en kan ik nog foto's bij daglicht maken. Scheelt een hoop gefotoshop)


Char siu

Nu weet ik weer waarom ik vroeger zo'n pesthekel aan schouderkarbonades had. Dat krijg je niet mals in een half uurtje! Brrrrrr. De speklap wel (understatement, haha).

De rest van de varkensschouder staat nu rustig, afgedekt in de oven te sudderen. Die grill ik straks op het laatst wel even, want dit vond ik echt niks. De speklap was wel okay, behalve dat ie half verbrand was, *stom*. Omdat ie zo dun was was de marinade er ook mooi ingetrokken.
Dus mijn eerste indruk nu is: speklappen gebruiken, geen schouderlap.
pi_104768657
ah bij jou mislukken ook wel eens dingen. bedankt voor de post, dit had ik even nodig O+
  donderdag 24 november 2011 @ 18:37:38 #254
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_104768826
*glad to have been of service* ^O^
pi_104815750
Ziet er heerlijk uit, Robin! Jammer dat ik geen eten van m'n beeldscherm kan uitprinten :(
  vrijdag 25 november 2011 @ 23:08:22 #256
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_104828009
Ja, dat zou makkelijk zijn he? :-)
pi_105060743
Robin, heb je misschien ook een foolproof char siu-recept? :9

Verder: ik bakte zojuist deze knoflookbroodjes op pepernootformaat! *O*




Erbij homemade boter, van slagroom dus *O*




Verder ook soep, maar die zag er niet noemenswaardig tof uit en smaakte evenmin bijzonder.

[ Bericht 6% gewijzigd door minilot op 01-12-2011 18:07:18 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 1 december 2011 @ 18:48:32 #258
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_105062599
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:58 schreef minilot het volgende:
Robin, heb je misschien ook een foolproof char siu-recept? :9
Zonder dat je al die ingredienten in hoeft te kopen? Haha, ja: koop een zakje char-siu marinade. :+
Maar zonder gekheid, ik heb het nu dus pas een keer of 5 gemaakt, met wisselend succes. Dus ik heb eigenlijk nog geen aanbevelenswaardig en dus zeker geen foolproof recept. ;-)
pi_105062921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:48 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zonder dat je al die ingredienten in hoeft te kopen? Haha, ja: koop een zakje char-siu marinade. :+
Maar zonder gekheid, ik heb het nu dus pas een keer of 5 gemaakt, met wisselend succes. Dus ik heb eigenlijk nog geen aanbevelenswaardig en dus zeker geen foolproof recept. ;-)
Haha nee, natuurlijk mét al die ingredienten! Ik bedoelde vooral vleessoort, bereidingstijd, etc. :-)
Maar dan wacht ik er nog wel even op. :-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_105063530
Dan zal ik hem hier ook maar eens neerzetten, aangezien fotografie ook een van mijn hobbies is :)

Spicy Honey Chicken Wings

Klik voor het recept
pi_105064059
Nomnom, heb je het recept van die knoflookbroodjes? En hoe je dat leuke formaatje krijgt?

De chicken wings zien er ook heerlijk uit! Mooie foto!
pi_105064265
Dank je, voor mij ook de eerste keer dat ik het doe. Gelijk maar een blog aangemaakt dat ik gelijk recepten kan delen.

Knoflookbroodjes zien er zeker heerlijk uit, lees graag het recept.
  donderdag 1 december 2011 @ 22:13:22 #263
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_105074877
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:22 schreef RobinOok het volgende:
Dank je!

Vanmiddag even de Char Siu getestdraaid met een stukje van de varkensschouder en een stukje van de speklap die sinds gisteravond liggen te marineren. (heb toch teveel en dacht, dan kan ik mooi even kijken of het bevalt en kan ik nog foto's bij daglicht maken. Scheelt een hoop gefotoshop)

[ link | afbeelding ]
Char siu

Nu weet ik weer waarom ik vroeger zo'n pesthekel aan schouderkarbonades had. Dat krijg je niet mals in een half uurtje! Brrrrrr. De speklap wel (understatement, haha).

De rest van de varkensschouder staat nu rustig, afgedekt in de oven te sudderen. Die grill ik straks op het laatst wel even, want dit vond ik echt niks. De speklap was wel okay, behalve dat ie half verbrand was, *stom*. Omdat ie zo dun was was de marinade er ook mooi ingetrokken.
Dus mijn eerste indruk nu is: speklappen gebruiken, geen schouderlap.
Hmm dat wil ik ook wel eens proberen :D :9
My mama didn't raise no fool
pi_105076571
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:10 schreef Molleman het volgende:
Dan zal ik hem hier ook maar eens neerzetten, aangezien fotografie ook een van mijn hobbies is :)

Spicy Honey Chicken Wings
[ afbeelding ]
Klik voor het recept
Nomnomnom :9
pi_105092640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:21 schreef Lyriella het volgende:
Nomnom, heb je het recept van die knoflookbroodjes? En hoe je dat leuke formaatje krijgt?

De chicken wings zien er ook heerlijk uit! Mooie foto!
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:25 schreef Molleman het volgende:
Dank je, voor mij ook de eerste keer dat ik het doe. Gelijk maar een blog aangemaakt dat ik gelijk recepten kan delen.

Knoflookbroodjes zien er zeker heerlijk uit, lees graag het recept.
Jaaaa, ik wil ook t recept van de knoflookbroodjes!
(stiekem wil ik ze vandaag al graag maken :@ )
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_105135610
Gisteren lekker in de keuken gestaan voor het sinterklaasfeest gisteravond:


Kruidnootjes in wording


Knoflookbroodjes in wording (zelf een recept getweaked, wilde eigenlijk die van minilot maken ;))


Resultaat: kruidnotEN (ze waren wat groot uitgevalen)


De knoflookbroodjes, net uit de oven


Ook nog gemaakt: portie mini zweedse gehaktballetjes
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_105136555
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:10 schreef cinnamon_M het volgende:
Gisteren lekker in de keuken gestaan voor het sinterklaasfeest gisteravond:

[ afbeelding ]
Kruidnootjes in wording

[ afbeelding ]
Knoflookbroodjes in wording (zelf een recept getweaked, wilde eigenlijk die van minilot maken ;))

[ afbeelding ]
Resultaat: kruidnotEN (ze waren wat groot uitgevalen)

[ afbeelding ]
De knoflookbroodjes, net uit de oven

[ afbeelding ]
Ook nog gemaakt: portie mini zweedse gehaktballetjes
Ziet er allemaal heerlijk uit! Recept van de knoflookbroodjes? :9
pi_105137440
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:41 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ziet er allemaal heerlijk uit! Recept van de knoflookbroodjes? :9
Ik heb het een beetje op gevoel gedaan, maar:

400 gram bloem
1 zakje gist
8 teentjes knoflook
Rozemarijn (ik heb denk ik 1 á 2 el gebruikt?)
Zout
Melk
Olijfolie
Ei

Bol knoflook dwars doorsnijden, de helft daarvan (ca 6 teentjes) in folie in de oven doen tot de knoflook helemaal zacht is. Dan zachte knoflookpulp eruit knijpen. Gist met half kopje lauw water en suiker mengen. Twee teentjes knoflook zo fijn mogelijk hakken. Bloem in kom, rozemarijn, knoflook, gist, snuf zout en flinke scheut olijfolie en melk erdoor (ik gok 4-5 eetlepels, maar ik ben gewoon met weinig begonnen en beetjes erbij tot het deeg de juiste consistentie heeft. Meer melk dan olijfolie gebruiken, iig). Kneden tot je een glad deeg hebt. In kom bedekt op warme plaats laten staan om te rijzen. Als de hoeveelheid verdubbeld is (na ca 1-1,5 h) nog even kort kneden, dan gelijke balletjes rollen. Ei loskloppen en broodjes mee bestrijken, ca. 20-25 minuten in oven van 200 graden.

Mijn deeg wilde overigens niet zo goed rijzen (gist was denk ik te oud), dus mijn broodjes waren wat 'zwaar'. Met goede gist worden ze dus ws wat luchtiger dan die van mij.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_105139490
Pompoentaart met feta en walnoten

recept

Nooit eerder met pompoen gekookt, maar ik ben helemaal om :9~.
pi_105159831
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:20 schreef n0a het volgende:
Pompoentaart met feta en walnoten
[ afbeelding ]
recept

Nooit eerder met pompoen gekookt, maar ik ben helemaal om :9~.
Lijkt me lekker!
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_105332250

Het resultaat van de kookworkshop vernieuwende technieken in Librije's atelier:
Makreeltartaar met een laagje van witte geitenkaas. (geitenkaas met melk en een van de texturas aan de kook brengen, bevroren meerdere malen in dippen zodat er laagjes ontstaan)
Appelschuim, bouillon met Lecite laten schuimen met staafmixer
Kaviaar van zwarte knoflook (knoflookgelei waar texturas in zit warm laten worden, in flesje doen, druppelen in zonnebloemolie van -10 graden celsius)
Komkommersap (ligt wat op het bord voordat er een texturas aan werd toegevoegd om de vloeistof steviger te maken)

De precieze namen van alle texturas heb ik wel genoteerd, maar weet ik zo uit m'n hoofd niet meer.

Met daarbij:
Quinoa met komkommer en sushi-azijn.
Komkommer in zoetzuur
Gepofte Canadese zwarte rijst
Radijs
Vioolblaadjes
  donderdag 8 december 2011 @ 16:35:12 #272
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_105342072
Ziet er prachtig uit! Was het ook lekker?
Die gepofte zwarte rijst gebruikte Niven Kunz laatst voor zijn toetje bij Masterchef Junior. (denk ik nu)
  donderdag 8 december 2011 @ 16:36:55 #273
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_105342136

Thaise Rode curry

Eindelijk begonnen om de Thaise currypasta's eens op een rijtje te zetten. Met vandaag dus de rode. Groene, gele, penang en massaman volgen later. ;-)
pi_105354661
Ziet er heerlijk uit Robin! O+ :9

Hier ook weer eentje van mij, succes experimentje van vanavond:


Risotto met kastanjechampignons en gorgonzola met erbij in port gecarameliseerde rode ui en een zacht gegrilde loch muir filet.
Ja doei.
pi_105354819
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:20 schreef n0a het volgende:
Pompoentaart met feta en walnoten
[ afbeelding ]
recept

Nooit eerder met pompoen gekookt, maar ik ben helemaal om :9~.
oh my O+ dit ga ik binnenkort een keer maken _O_
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')