En omdat ze supergezond zijn!quote:Op woensdag 14 september 2011 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
1 handjevol per dag hier meestalOmdat ik toch vaak nog te weinig binnen krijg
Ik heb een lekker recept, maar het weblog is tijdelijk offlinequote:Op woensdag 14 september 2011 10:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn collega () zoekt een recept voor briljante muffins. Die gewoon lekker fluffy zijn, een beetje hoog zijn en vooral niet te droog zijn.
Iemand briljante tips?
Amandelen zijn rijk aan potassium. Hoezo direct vertaald.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:03 schreef Nallie het volgende:
http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/gezonde_noten.php
borrelnootjesquote:Op woensdag 14 september 2011 11:00 schreef Nallie het volgende:
[..]
En omdat ze supergezond zijn!
Zijn er ook noten met minder calorieën dan?
Gezond is ws. een groot woord, maar het klinkt goed!quote:Op woensdag 14 september 2011 11:05 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik heb een lekker recept, maar het weblog is tijdelijk offlineZe zijn van Brecht bakt.
Recept 13: Gezonde muffins
Ingredienten
1 appel
90 g cruesli (ik had Volvezel van Quaker, minder zoet en met noten)
1 ei
3 el zachte boter
125 g creme fraiche (heb ik vervangen door 125 gram Griekse yoghurt)
85 g bruine basterdsuiker
90 g rozijnen
140 g zelfrijzendbakmeel
1/2 tl bakpoeder
1 tl kaneel
1/4 tl nootmuskaat
Maken
1. Schil de appel en snijdt deze in kleine stukjes (best wel klein)
2. Verwarm de oven voor op 180 graden
3. Maak de cruesli klein in de keukenmachine of met een vijzel
4. Klop ei, boter, creme fraiche en basterdsuiker in een beslagkom tot een glad mengel
5. Meng rozijnen, cruesli en appel door dit mengsel
6. Meng zelfrijzend bakmeel, bakpoeder, kaneel en nootmuskaat
7. Zeef dit mengsel boven de beslagkom en schep het om (hoeft geen glad deeg te worden)
8. Vet de muffinvorm in en vul de bakjes voor 2/3
9. Bak de muffins in 21 minuten in de warme oven gaar
Mja, dat maakt zij ervan he, ik koester geen illusiesquote:Op woensdag 14 september 2011 11:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Gezond is ws. een groot woord, maar het klinkt goed!
Niet veel suiker en weinig boter. Zeker als je de creme fraiche vervangt is het zeker stukken gezonder dan de gemiddelde muffin! Het enige wat je slecht zou kunnen vinden is de cruesli, maar die zou je zelfs nog kunnen vervangen door havermout!quote:Op woensdag 14 september 2011 11:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Gezond is ws. een groot woord, maar het klinkt goed!
Niks mis met vet, als het maar op de juiste plaats zit.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:07 schreef Isabeau het volgende:
En een favoriete noot van mij, de macademia, is gewoon een bolletje vet
quote:Op woensdag 14 september 2011 11:16 schreef Anosmie het volgende:
Inootjes. Ongezouten en ongebrand. Ik haal meestal een zakje studentenhaver liggen waar ik de rozijnen (:r) uitknikker. 1 keertje per week mn hersens bijvoeren met een handje noten.
En pindakaas! Geroosterd bruin bammetje met pindakaas..![]()
Oh demmit.. nu heb ik trek.
Formulering doet mij denken aan:quote:Op woensdag 14 september 2011 11:19 schreef V1z0R het volgende:
* V1z0R werkt een stuk forelfilet naar binnen!
Dank voor de berekening V1z0r! Kwam inderdaad een beetje laag uit. Snap nu ook waarom ik 's avonds steeds in de fout schiet. Zal kijken of ik er nog iets bij kan smokkelen vandaag.quote:
quote:Op woensdag 14 september 2011 11:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Formulering doet mij denken aan:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 september 2011 11:18 schreef loveli het volgende:
Ik heb nu zin in een broodje met geitenkaas, tuinkers, walnoten en honing![]()
*bak yoghurt open trekt*
Hehe ja. Gister een lekkerbekje gegeten.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Je mag toch wel vis? Hoef je ook niet te kraken.
*huil*quote:Op woensdag 14 september 2011 11:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Hehe ja. Gister een lekkerbekje gegeten.
Yo. Je gaat weer de verkeerde kant op met je lijstjes.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Paar keer per jaar, hooguit. Ik vind ze niet bijzonder lekker, veul te veul kcals en het zal wel met de gezonde vetten.
Lijstje
O: bekende kwark-combi
T: witte grapefruit
L: 3 bth: kaas/pindakaas/appelstroop
T: rode grapefruit
D: 1/4 spaanse tomatentaart
Ik maak de taart, er gaat een hele stegeman chorizo in, je eet dus eigenlijk een kwart chorizo, 1,5 ei, een halve ui, wat slagroom en twee tomaten.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:36 schreef conleche het volgende:
[..]
Yo. Je gaat weer de verkeerde kant op met je lijstjes.
O: 200
T: 60
L: 450
T: 60
D: 600
1370 en dat is als je de chorizo niet weg laat uit je Spaanse taart. Was jij dat niet, die die worst eigenlijk maar vies vond, of verwar ik je nu met iemand anders? Anyhoo: op zijn minst 300 kcals te weinig.
Misschien toch maar koken dan inderdaad, voor de zekerheidquote:
Voor jullie lopende mensen wel, voor mij is dat bijna de helft van wat ik mag op een dag. Dat suckt want ik hou best van noten en heel soms doe ik het ook gewoon toch.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:05 schreef V1z0R het volgende:
100 gram noten is maar 600kcal, dat kan toch makkelijk op een dag![]()
Alleen zijn de mijne roze en groen en bomvol suikerquote:Op woensdag 14 september 2011 11:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je de hond z'n tussendoortje ontneemt.
Haha, was gekscherend bedoeltquote:Op woensdag 14 september 2011 11:45 schreef MarMar het volgende:
[..]
Voor jullie lopende mensen wel, voor mij is dat bijna de helft van wat ik mag op een dag. Dat suckt want ik hou best van noten en heel soms doe ik het ook gewoon toch.
En dank je voor je complimentMijn eetpatroon is eigenlijk gebasseerd op groente en fruit en de rest doe ik daar omheen. Dankzij een post van Sigme krijgen we nu elke week biologisch groente en fruit bezorgd, altijd een beetje afwachten wat je krijgt, wel tof
quote:Op woensdag 14 september 2011 11:28 schreef V1z0R het volgende:
Niet om jou hoor PPP, maar in gepaneerde heek zit nou eenmaal geen donder waar je ik wat aan heb...
Zalm, paling, makreel, haring... die hoek zou ik 't opzoeken
Tsja, ik doe daar niet zo moeilijk over. Ik eet misschien twee keer per jaar een lekkerbekje, vind het heerlijk en geniet er dan dus ook van. Verder eet ik alle vis graag en ook regelmatig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |