abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 september 2011 @ 11:54:38 #26
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101933062
Hoe is het fiscaal onderwijs in Groningen eigenlijk? In Amsterdam zijn alle docenten zo'n beetje verbonden aan Loyens en Loeff of andere grote kantoren. Erg bezig met de praktijk dus, wat ook wel zijn weerslag heeft op het onderwijs.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_101933262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ben begonnen met Sociaal Recht en had dit arrest bij Arbeidsovereenkomstenrecht. Leuk onderdeel :)
Arbeidsovereenkomstenrecht ga ik ook nog volgen, puur uit interesse. Waarschijnlijk doe ik het tentamen niet eens, maar wil wel voor m'n persoonlijke ontwikkeling een (elementair) begrip ervan hebben.

Ik heb de videocolleges ervan, dus dat moet wel lukken.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:54 schreef eriksd het volgende:
Hoe is het fiscaal onderwijs in Groningen eigenlijk? In Amsterdam zijn alle docenten zo'n beetje verbonden aan Loyens en Loeff of andere grote kantoren. Erg bezig met de praktijk dus, wat ook wel zijn weerslag heeft op het onderwijs.
Meer grote namen in de wetenschap aan de RuG. Maar zeer regelmatig zijn er (gast)docenten uit het bedrijfsleven (LoLo, Deloitte, PWC, dat soort dingen).

Ik vond de verhalen van de mensen uit de praktijk vaak wat beter visualiseerbaar, toen had je het idee dat je eindelijk wist waar 't om ging (of zou kunnen gaan) in een discussie. Maargoed, uiteindelijk bereidt niks je voor op werken in de praktijk haha. Ik weet een hoop, ik ken een hoop, maar in de praktijk weet ik geen hol. Nouja, nu na 1 jaar ervaringen begint de basis wat te komen.
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 12:26:01 #28
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_101933890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Arbeidsovereenkomstenrecht ga ik ook nog volgen, puur uit interesse. Waarschijnlijk doe ik het tentamen niet eens, maar wil wel voor m'n persoonlijke ontwikkeling een (elementair) begrip ervan hebben.

Ik heb de videocolleges ervan, dus dat moet wel lukken.

Erg interessante hoorcolleges!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_101934253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:21 schreef Orbis het volgende:

[..]

Mag je bij jullie in wettenbundels niet naar andere artikelen verwijzen? Ik dacht dat dit op eigenlijk iedere universiteit wel mocht.
Voorheen wel, maar sinds begin dit jaar mocht er aanvankelijk slechts verwezen worden naar arresten in wettenbundels. Zoals ik het heb gehoord mag verwijzen naar artikelen nu wel weer, ze zijn er dus gedeeltelijk op teruggekomen ;)
pi_101934364
voor de duuzendste keer mag ik van UU (waar ik mn bachelor heb afgerond) naar de UM gezet worden in de op? :(
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 12:49:47 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_101934534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:43 schreef Memento-Mori het volgende:
voor de duuzendste keer mag ik van UU (waar ik mn bachelor heb afgerond) naar de UM gezet worden in de op? :(
Check
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_101934887
Dank u
Ga ik nu naar mn werkgroep forensische psychopathologie :W
pi_101935768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:39 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Voorheen wel, maar sinds begin dit jaar mocht er aanvankelijk slechts verwezen worden naar arresten in wettenbundels. Zoals ik het heb gehoord mag verwijzen naar artikelen nu wel weer, ze zijn er dus gedeeltelijk op teruggekomen ;)
Ach, en in Leiden is het verwijzen naar arresten in je wetbundel een gegarandeerd enkeltje naar een één. Althans, als ze je betrappen O-) .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_101938279
En kan ts mij als deserteur @ Leiden toevoegen? O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Markachuuu op 14-09-2011 20:45:20 ]
  woensdag 14 september 2011 @ 16:08:10 #35
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101940834
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:37 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zet mij dan even bij afgestudeerden :P.

O, en laat me ook staan bij RuG haha.
Uitslovert :( met je, 'kijk mij eens afgestudeerd zijn met mijn 2 mastertitels" en je "ik doe effe makkelijk 2 studies naast elkaar terwijl ik ook nog 500 uur per week werk en ik ook nog sport, een lekkere vriendin en ontzettend veel vrienden heb, goed voor mijn ouders ben, 5 x per jaar op vakantie ga, 6 hobbies erbij heb en in 7 besturen zit" :( }:|

O ja, en dan nog iets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_101946726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:53 schreef Markachuuu het volgende:
En kan ts mij als deserteur @ Leiden toevoegen? O+
Nu al? :o :o
Je bent pas twee weken bezig?

Wel vreemd trouwens dat je bij sommige universiteiten wel naar arresten mag verwijzen maar niet naar andere wetsartikelen...
pi_101951696
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:51 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Wel vreemd trouwens dat je bij sommige universiteiten wel naar arresten mag verwijzen maar niet naar andere wetsartikelen...
Oh shit, ik ging er even vanuit dat deserteur 'starter' betekende (omdat het in de TT vrijwel onderaan het lijstje bij desbetrreffende personen stond waarbij ik dacht dat dit nieuwe personen op de uni waren) :@ :D

Bij deze ; graag zonder deserteur haha.

[ Bericht 2% gewijzigd door Markachuuu op 14-09-2011 20:48:56 ]
pi_101951788
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Uitslovert :( met je, 'kijk mij eens afgestudeerd zijn met mijn 2 mastertitels" en je "ik doe effe makkelijk 2 studies naast elkaar terwijl ik ook nog 500 uur per week werk en ik ook nog sport, een lekkere vriendin en ontzettend veel vrienden heb, goed voor mijn ouders ben, 5 x per jaar op vakantie ga, 6 hobbies erbij heb en in 7 besturen zit" :( }:|

O ja, en dan nog iets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 14 september 2011 @ 21:06:09 #39
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101953119
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:41 schreef Markachuuu het volgende:

[..]

Oh shit, ik ging er even vanuit dat deserteur 'starter' betekende (omdat het in de TT vrijwel onderaan het lijstje bij desbetrreffende personen stond waarbij ik dacht dat dit nieuwe personen op de uni waren) :@ :D

Ik vraag me toch af of je dan al die tijd bij elk mogelijk nieuwsbericht over deserterende soldaten dacht dat het "starters" waren? :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 14 september 2011 @ 21:50:07 #40
124676 RobertoCarlos
pi_101955558
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

;)
pi_101956515
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:41 schreef Markachuuu het volgende:

[..]

Veel succes met de eventuele taaltoets :D .
Geen referral hier.
pi_101956986
Gefeliciteerd Maharbal! :)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_101958708
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Veel succes met de eventuele taaltoets :D .
Ik heb begrepen dat een hoop mensen hierover struikelen. Is het allemaal -d/t/dt/tt/dd et cetera, of ook gericht op je woordenschat en zaken als koppelstreepjes. Vooral dat laatste is niet echt aan mij besteed. Maar we zullen zien.
  woensdag 14 september 2011 @ 22:55:32 #44
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101959617
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:38 schreef Dr.Cooper het volgende:

Ik heb begrepen dat een hoop mensen hierover struikelen. Is het allemaal -d/t/dt/tt/dd et cetera, of ook gericht op je woordenschat en zaken als koppelstreepjes. Vooral dat laatste is niet echt aan mij besteed. Maar we zullen zien.
Je hebt vier onderdelen. Deze onderdelen zijn: Basis Nederlands, Grammatica, Spelling en Stijl. Bij Basis Nederlands moet je 55 of meer van de 60 goed hebben. Voor de rest van de onderdelen moet je 45 of meer van de 60 goed hebben. Je krijgt inderdaad een aantal d/t vragen, maar ook koppelstreepjes en gezegdes komen bij de taaltoets voorbij. Ik had de taaltoets niet in een keer gehaald omdat ik een fout te veel had bij Stijl.
pi_101960074
http://www.nederlandsetaaltest.nl/

Kun je alvast oefenen!! Zitten best gemene vragen tussen :P En als het niet lukt, kun je het boekje bestellen om te leren :+
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_101960219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:51 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Vandaag is er eindelijk duidelijkheid geschept over de huidige situatie m.b.t. tot de bijschrijvingen en markeringen op de RU in de bundels (credits gaan naar Dammingh):

- In de wettenbundels mogen, bij alle vakken, verwijzingen naar arresten worden bijgeschreven én verwijzingen naar andere wetsartikelen;

- In arrestenbundels verschilt het per vak, want dat is aan de vaksectie overgelaten omdat het ook verschilt van vak tot vak of je de arrestenbundel mag meenemen ;).
  woensdag 14 september 2011 @ 23:26:18 #47
124676 RobertoCarlos
pi_101961248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:06 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Vandaag is er eindelijk duidelijkheid geschept over de huidige situatie m.b.t. tot de bijschrijvingen en markeringen op de RU in de bundels (credits gaan naar Dammingh):
En dat onder een paar posts over de taaltoets ;)
pi_101964950
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En dat onder een paar posts over de taaltoets ;)
:+
pi_101967708
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:04 schreef Marloes het volgende:
http://www.nederlandsetaaltest.nl/

Kun je alvast oefenen!! Zitten best gemene vragen tussen :P En als het niet lukt, kun je het boekje bestellen om te leren :+
Danku. O+
pi_102120052
Hoeveel tijd besteden jullie ongeveer aan je studie? Ik ben twee weken geleden begonnen en om alles bij te houden moet ik toch zeker wel iedere doordeweekse dag van 9 tot 5 aan mijn studie besteden. Deze week moest ik zelfs de zaterdagmiddag nog gebruiken om de voorgeschreven stof te bestuderen.
Gelukkig vind ik het wel interessant, dus wat dat betreft ook niet zo erg om een keer in het weekend aan de slag te moeten. Ik maak me alleen een beetje zorgen dat het straks nog veel meer wordt en ik het niet meer bij kan houden. Ik werk en sport namelijk veel in de avonduren/weekenden, wat ik niet graag op wil geven. En je zou toch denken dat 40 uur per week voldoende moet zijn.
Daarom ben ik benieuwd hoeveel tijd anderen er ongeveer aan besteden, want ik vraag me af of ik misschien voor een te hoog niveau heb gekozen (van oorsprong ben ik namelijk havist, ben toegelaten tot WO met HBO-propedeuse).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')