tja, nooit interesse gehad in taal, en er 7 jaar niks meer mee gedaan @ onderwijs in Nederlands. Dan ga je het wel even wat moeilijker hebben om er weer in te komen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:26 schreef Aresdreams het volgende:
gefeli dean, ouwe snaren plukker
ik kan wel een taalnazi gebruiken zo ongeveer... mijn Nederlands zuigt, en wil er toch wel een goed punt voor halen...
Ik ben niet zo goed in zelf dingen schrijven helaasquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nog geen serenade voor d'r geschreven?
Ik heb al zo'n 11 jaar geen Nederlands meer gehad, maar ik snap nooit wat er zo moeilijk is aan je eigen taalquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
tja, nooit interesse gehad in taal, en er 7 jaar niks meer mee gedaan @ onderwijs in Nederlands. Dan ga je het wel even wat moeilijker hebben om er weer in te komen.
Maar dat is het: wie niet van lezen houdt, zal ook eerder minder goed in taal en spelling zijn. Als je elke dag de krant leest, en regelmatig een boek, dan ontwikkel je dat gevoel vanzelf beter. Internet gaat maar deels op; als je de hele dag op Fok rondhangt, ga je denk ik juist slechter spellen. Tenminste, ik heb daar zelf last van, vroeger maakte ik nooit d/t-fouten, maar nu ik ze constant lees op Fok, twijfel ik somsquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n 11 jaar geen Nederlands meer gehad, maar ik snap nooit wat er zo moeilijk is aan je eigen taalJe spreekt, schrijft en leest het dagelijks. (en dan spreek ik ook nog eens heel vaak Limburgs ook)
Dat zal je nog behoorlijk tegenvallen. Een aantal kennissen van me leest vrij regelmatig een boek maar hun spelling en taalgevoel is nog steeds om te janken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar dat is het: wie niet van lezen houdt, zal ook eerder minder goed in taal en spelling zijn. Als je elke dag de krant leest, en regelmatig een boek, dan ontwikkel je dat gevoel vanzelf beter.
Is het niet zo dat je juist veel meer op je spelling gaat letten en de fouten die je anders ook al maakte je nu alleen maar meer opvallen?quote:Internet gaat maar deels op; als je de hele dag op Fok rondhangt, ga je denk ik juist slechter spellen. Tenminste, ik heb daar zelf last van, vroeger maakte ik nooit d/t-fouten, maar nu ik ze constant lees op Fok, twijfel ik soms
Man, ik heb een schijthekel aan boeken lezenquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar dat is het: wie niet van lezen houdt, zal ook eerder minder goed in taal en spelling zijn. Als je elke dag de krant leest, en regelmatig een boek, dan ontwikkel je dat gevoel vanzelf beter. Internet gaat maar deels op; als je de hele dag op Fok rondhangt, ga je denk ik juist slechter spellen. Tenminste, ik heb daar zelf last van, vroeger maakte ik nooit d/t-fouten, maar nu ik ze constant lees op Fok, twijfel ik soms
Gewoon vaak doen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:14 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik ben niet zo goed in zelf dingen schrijven helaas. Anders zou ik dat wel doen ja
ik improviseer wel vaak enzo, maar ik hou me niet echt aan toonladders enzoquote:
1: D'OH @ mezelf quoten...quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n 11 jaar geen Nederlands meer gehad, maar ik snap nooit wat er zo moeilijk is aan je eigen taalJe spreekt, schrijft en leest het dagelijks. (en dan spreek ik ook nog eens heel vaak Limburgs ook)
ik lees genoeg boeken, maar grotendeels allemaal in het Engels.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar dat is het: wie niet van lezen houdt, zal ook eerder minder goed in taal en spelling zijn. Als je elke dag de krant leest, en regelmatig een boek, dan ontwikkel je dat gevoel vanzelf beter. Internet gaat maar deels op; als je de hele dag op Fok rondhangt, ga je denk ik juist slechter spellen. Tenminste, ik heb daar zelf last van, vroeger maakte ik nooit d/t-fouten, maar nu ik ze constant lees op Fok, twijfel ik soms
Toonladders zijn overrated, gewoon doen wat goed voelt/klinkt, de rest komt later wel.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:34 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ik improviseer wel vaak enzo, maar ik hou me niet echt aan toonladders enzo
mjah dat doe ik nu ook altijdquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:42 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
1: D'OH @ mezelf quoten...
2: Het dagelijks gebruik is opzicht niet zo moeilijk, maar het daadwerkelijk foutloos doen zoals aangegeven in het lesboek valt toch best tegen. Zo kan ik mezelf best betrappen op wat fouten ten opzichte hoe ze het zouden willen zien (denk ik, en ze is in deze me opleiding).
[..]
ik lees genoeg boeken, maar grotendeels allemaal in het Engels.
[..]
Toonladders zijn overrated, gewoon doen wat goed voelt/klinkt, de rest komt later wel.
Maar die moet je dan juist weer in het Engels lezenquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:06 schreef Iemand91 het volgende:
Gewoon de goede boeken lezen![]()
Na aanleiding van een film die ik vannacht keek maar 'ns een Stephen King kopen misschien...
Klopt, maar dan moet je dus de juiste NL-boeken kiezenquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar die moet je dan juist weer in het Engels lezen
Welke film trouwens?
Bordewijkquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je dus de juiste NL-boeken kiezen
Het eerste Nederlandse boek dat ik goed vind moet volgens mij nog geschreven worden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je dus de juiste NL-boeken kiezen
Erg goede rol van River Phoenix.quote:Stand by me (1986); zit nu alweer allerlei achtergrondinformatie over te zoeken; en daar kom je heel wat van tegen.
Klopt, Stephen King: Different Seasons (1982), The Body.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het eerste Nederlandse boek dat ik goed vind moet volgens mij nog geschreven worden.
[..]
Erg goede rol van River Phoenix.
De film is als ik het goed heb gebaseerd op een kort verhaal, ik weet alleen zo niet uit welke bundel bundel het komt.
Ojee! Heb je wel eens de wat oudere Nederlandse literatuur gelezen (vóór WO II)? Couperus kan me toch een potje schrijven zegquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het eerste Nederlandse boek dat ik goed vind moet volgens mij nog geschreven worden.
Ja, voor Nederlands heb ik het een en ander moeten lezen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:20 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ojee! Heb je wel eens de wat oudere Nederlandse literatuur gelezen (vóór WO II)? Couperus kan me toch een potje schrijven zeg
Van den vos Reynaerde zeker ook?quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, voor Nederlands heb ik het een en ander moeten lezen.
Lanceloet en het hert met de witte voet en zo...
Oh ja, met Shawshank Redemption, Apt Pupil en Breathing Method.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, Stephen King: Different Seasons (1982), The Body.
Daar ook wel wat van gelezen maar heeft blijkbaar weinig indruk gemaakt. Misschien heb ik de verkeerde boeken wel gelezen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:28 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Van den vos Reynaerde zeker ook?Ik bedoelde eigenlijk "oude" moderne literatuur. De moderne Nederlandse literatuur begint ongeveer in 1890. Het lijstje dat ik postte in #23 bestaat uit schrijvers uit die periode. Dat vond ik de leukste/beste boeken die ik voor school heb moeten lezen.
Tsja ik moet eerlijk bekennen dat ik die allemaal niet heb gelezen. Heb überhaupt niet heel veel buitenlandse literatuur gelezen. Dat wilde ik dit jaar gaan doen, maar nu moet ik al superveel lezen voor de studiequote:Op dinsdag 13 september 2011 21:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daar ook wel wat van gelezen maar heeft blijkbaar weinig indruk gemaakt. Misschien heb ik de verkeerde boeken wel gelezen.
De boeken die ik voor Nederlands las, haalden het lang niet bij boeken als 1984, Mosquito Coast, Boys from Brazil of Saturday Night & Sunday Morning om maar een paar te noemen.
Dan noem je wel ook een paar wereldklassiekers. Maar ik zou Nooit Meer Slapen of De Ontdekking van de Hemel toch geen slechte boeken willen noemen. Of Het Verdriet van België.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daar ook wel wat van gelezen maar heeft blijkbaar weinig indruk gemaakt. Misschien heb ik de verkeerde boeken wel gelezen.
De boeken die ik voor Nederlands las, haalden het lang niet bij boeken als 1984, Mosquito Coast, Boys from Brazil of Saturday Night & Sunday Morning om maar een paar te noemen.
En dat zijn weer boeken die ik dus niet heb gelezen...quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dan noem je wel ook een paar wereldklassiekers. Maar ik zou Nooit Meer Slapen of De Ontdekking van de Hemel toch geen slechte boeken willen noemen. Of Het Verdriet van België.
nee en nee.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:43 schreef Griebus het volgende:
Huh? Is dit wel het gitaartopic?![]()
Ow en wanneer kom je in aanmerking voor 'de vaste klanten'?Want Stefan en Iemand91 en wellicht ik ook horen daar onderhand toch wel bij dacht ik
Hmja, logischerwijs kun je dan niet zeggen 'Het eerste Nederlandse boek dat ik goed vind moet volgens mij nog geschreven worden'quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
En dat zijn weer boeken die ik dus niet heb gelezen...
Ik denk dat lezen het niet zozeer is, maar vooral het veel doen, er veel actief mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dan noem je wel ook een paar wereldklassiekers. Maar ik zou Nooit Meer Slapen of De Ontdekking van de Hemel toch geen slechte boeken willen noemen. Of Het Verdriet van België.
En verder: smaak. Dus.
Maar ik ben er heilig van overtuigd dat je beter (en correcter) leert schrijven door veel te lezen. En door het veel te doen, met vervelende grammar nazi's die in je nek hijgen
Al kan het nog steeds zo zijn dat hij die boeken niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, logischerwijs kun je dan niet zeggen 'Het eerste Nederlandse boek dat ik goed vind moet volgens mij nog geschreven worden'
Dan moet je eigenlijk zeggen: 'Het eerste Nederlandse boek dat ik goed vind, moet ik nog lezen.'
Zeker!quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:46 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Al kan het nog steeds zo zijn dat hij die boeken niet leuk vindt.
Nope, dit is het gitaristentopic. We kunnen het hier dus over van alles hebben. Hoeft niet per se over gitaren te gaan.quote:
Ze stonden er al bij toch?quote:Ow en wanneer kom je in aanmerking voor 'de vaste klanten'?Want Stefan en Iemand91 en wellicht ik ook horen daar onderhand toch wel bij dacht ik
Ja, daar zit wat in maar het zou zo maar kunnen dat dat boek nog geschreven moet wordenquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, logischerwijs kun je dan niet zeggen 'Het eerste Nederlandse boek dat ik goed vind moet volgens mij nog geschreven worden'
Dan moet je eigenlijk zeggen: 'Het eerste Nederlandse boek dat ik goed vind, moet ik nog lezen.'
Ik vind Engels ook een stuk prettiger lezen.quote:Maar verder, zoals ik zei, is het natuurlijk een smaak-ding. Ik lees ook liever Engelse of Amerikaanse literatuur, gewoon omdat de thema's en onderwerpen me meer aanspreken. En Engels een toffe taal is. Enfin.
Ik sta erin, ik ben die schuine strat. UI is niet mee veranderd namelijk...quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:43 schreef Griebus het volgende:
Huh? Is dit wel het gitaartopic?![]()
Ow en wanneer kom je in aanmerking voor 'de vaste klanten'?Want Stefan en Iemand91 en wellicht ik ook horen daar onderhand toch wel bij dacht ik
True words.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:13 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
lezen is gay, gitaar spelen is stoer
Veel vakliteratuur is door Amerikanen geschreven, maar ik kan niet anders dan mij kapot ergeren aan hun spelling, dus lees ik die boeken nietquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:45 schreef Svyatagor het volgende:
Maar verder, zoals ik zei, is het natuurlijk een smaak-ding. Ik lees ook liever Engelse of Amerikaanse literatuur, gewoon omdat de thema's en onderwerpen me meer aanspreken. En Engels een toffe taal is. Enfin.
Gaaf! Werkt het ook met roestige snaren?quote:Op woensdag 14 september 2011 13:09 schreef Spelvout het volgende:
Kwam vanmorgen een tip tegen om dode snaren weer wat leven in te blazen:
http://forum.gibson.com/index.php?/topic/53228-doc-watson-tip/
Net even geprobeerd met een gitaar waar al een jaar () dezelfde snaren opzitten. En het werkt ook nog! Ze klinken bijna als nieuw
inderdaad... in die tijd heb je er al weer nieuwe snaren op liggen.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:03 schreef brother52 het volgende:
Ik zou die moeite niet eens willen nemen.
Ik heb er geen maar ik zou zeggen, ga naar de gitaarwinkel en ga een hoop gitaren die je wat lijken in jouw prijsklasse testen en maak daar je keuze opquote:Op woensdag 14 september 2011 16:15 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik heb van mijn gitaarleraar drie gitaren als advies gekregen voor mijn verjaardag. Tuurlijk, wat ik er zelf van vind en hoe ik het vind spelen is het belangrijkst, maar misschien heeft iemand er een, en wil zijn ervaring delen? Het betreft:
Farida A22
Crafter Lite T/CD
Blueridge BR43
Verwende studenten ook altijdquote:Op woensdag 14 september 2011 16:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Ohoh, nieuwe woofer binnen, dat gaan de buren neit kunnen waarderen
Ik heb de simpelere BR40, dat is echt een fijne gitaar. Zit goed in elkaar en heeft een warme / volle klank. (dat is natuurlijk iets dat je persoonlijk aan moet spreken).quote:Op woensdag 14 september 2011 16:15 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik heb van mijn gitaarleraar drie gitaren als advies gekregen voor mijn verjaardag. Tuurlijk, wat ik er zelf van vind en hoe ik het vind spelen is het belangrijkst, maar misschien heeft iemand er een, en wil zijn ervaring delen? Het betreft:
Farida A22
Crafter Lite T/CD
Blueridge BR43
Hij is best hugequote:Op woensdag 14 september 2011 16:23 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Verwende studenten ook altijd
ideale lokatie voor de brown-soundquote:Op woensdag 14 september 2011 17:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hij is best huge
[ afbeelding ]
Nicequote:Op woensdag 14 september 2011 18:44 schreef KaMo het volgende:
Begin van muziekje:
http://cl.ly/2q2h1f1I0f3T1T3a3v0l
Met gitaar, bas, drums, loops en synths
Hoe klinkt dat met die woofer?quote:Op woensdag 14 september 2011 18:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nice![]()
Nu ook gleijk zin zoiets te maken.
Ik heb een Crafter D6/N gitaar. Speelt erg makkelijk en heeft een super geluid. Crafter maakt top gitaren die makkelijk te bespelen zijn en een goed geluid hebbenquote:Op woensdag 14 september 2011 16:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Ohoh, nieuwe woofer binnen, dat gaan de buren neit kunnen waarderen
waarom ken ik die merken niet eensquote:Op woensdag 14 september 2011 19:16 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik heb een Crafter D6/N gitaar. Speelt erg makkelijk en heeft een super geluid. Crafter maakt top gitaren die makkelijk te bespelen zijn en een goed geluid hebben
Crafter is goed, vaak zelfs beter als een red special!quote:Op woensdag 14 september 2011 19:21 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
waarom ken ik die merken niet eens![]()
Ik bied mezelf als gitarist aanquote:Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef brother52 het volgende:
Heeft iemand nog een zanger, bassist, drummer en eventueel een gitarist in de aanbieding?
Moet je wel lo-fi punkrock willen spelenquote:Op woensdag 14 september 2011 20:30 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik bied mezelf als gitarist aan
Yo, hierzoquote:Op woensdag 14 september 2011 20:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Moet je wel lo-fi punkrock willen spelen
Maakt me niet uitquote:Op woensdag 14 september 2011 20:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Moet je wel lo-fi punkrock willen spelen
Lekker is dat! Synths en gitaren <3 Die vette stukken moeten nog vetter eigenlijk (probeer daar wat meer stereobeeld te pakken door dingen hard links / rechts te pannen), vind t verder al erg tof zoquote:Op woensdag 14 september 2011 18:44 schreef KaMo het volgende:
Begin van muziekje:
http://cl.ly/2q2h1f1I0f3T1T3a3v0l
Met gitaar, bas, drums, loops en synths
Moeten we toch ons punkproject eens op gaan startenquote:Op woensdag 14 september 2011 20:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Yo, hierzo
Ken ik ook nog wel een roadie en tech
Ja man, fuck yeah. Geen gedoe, lekker rammenquote:Op woensdag 14 september 2011 20:44 schreef brother52 het volgende:
[..]
Moeten we toch ons punkproject eens op gaan starten
Top, nog een drummer en een basmeisje en we kunnen losquote:Op woensdag 14 september 2011 20:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja man, fuck yeah. Geen gedoe, lekker rammen
Oefenruimte is er wel.
Daarom. Gitaar, bas, drums, klaar. Beetje in de mic schreeuwen kunnen we zelf ook welquote:Op woensdag 14 september 2011 20:47 schreef brother52 het volgende:
Oh, wacht. Ik kan tegenwoordig ook een beetje bassen.
En desnoods helemaal geen basquote:Op woensdag 14 september 2011 20:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Daarom. Gitaar, bas, drums, klaar. Beetje in de mic schreeuwen kunnen we zelf ook wel
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:52 schreef The_Dean het volgende:
Anders ga ik bassen... hoe moeilijk kan het zijn?
We zouden ook elk nummer kunnen wisselenquote:Op woensdag 14 september 2011 20:52 schreef The_Dean het volgende:
Anders ga ik bassen... hoe moeilijk kan het zijn?
Hmmm, Smashing Pumpkins zijn ook begonnen met 2 gitaristen en een drumcomputer...quote:
Is goed man. Hoe laat ben je in Leeuwarden?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:56 schreef BurnaBoy het volgende:
Dean. Ik kom trouwens morgen wat vroeger langs denk ik.
Er valt wat uit qua lessen
Of gewoon softwarematig op mijn laptop. Dan heb je geen idee wat het tempo wordt en kan onder een nummer ook nog regelmatig veranderen.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:56 schreef BurnaBoy het volgende:
Op 3/4lege batterijen zodat je elk denkbaar moment gewoon zonder drums kan zitten
Bluescreens enzoquote:Op woensdag 14 september 2011 20:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of gewoon softwarematig op mijn laptop. Dan heb je geen idee wat het tempo wordt en kan onder een nummer ook nog regelmatig veranderen.
Goeie naam ook.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:59 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Bluescreens enzo![]()
Ik wordt wel fan.
Yep, die houden we.quote:
Dankjewel, hoe bedoel je? Gitaar meer links en synth een beetje rechts bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:42 schreef savale het volgende:
[..]
Lekker is dat! Synths en gitaren <3 Die vette stukken moeten nog vetter eigenlijk (probeer daar wat meer stereobeeld te pakken door dingen hard links / rechts te pannen), vind t verder al erg tof zo
Zonder geluisterd te hebben, gitaar links en rechts (wel 2x ingespeeld natuurlijk) en synth meer in het midden.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:13 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dankjewel, hoe bedoel je? Gitaar meer links en synth een beetje rechts bijvoorbeeld?
Maakt dat het echt zoveel 'vetter'?
Waar wachten we nog opquote:Op woensdag 14 september 2011 21:10 schreef brother52 het volgende:
Oh, en een studio voor de demo hebben we ook al.
Een drummer die aan alle kanten rammeltquote:
Luister danquote:Op woensdag 14 september 2011 21:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zonder geluisterd te hebben, gitaar links en rechts (wel 2x ingespeeld natuurlijk) en synth meer in het midden.
Ja, dat was wel een goede tipquote:
Welkomquote:Op woensdag 14 september 2011 21:31 schreef FebruaryAir het volgende:
HoooiHihi, ik ben nieuw in dit topic. Zaterdag (da's de 17e) ben ik jarig, en heb daarvoor gisteren met mama een akoestische gitaar -stalen snaren, dat wordt eelt kweken- uitgezocht en ik ga ook op les, woehoe
Had eerst aan allebei m'n handen lange nagels, nu alleen nog maar aan m'n rechterhand. Ik ben er helemaal klaar voor
[ afbeelding ]
welkom, en mooie gitaarquote:Op woensdag 14 september 2011 21:31 schreef FebruaryAir het volgende:
HoooiHihi, ik ben nieuw in dit topic. Zaterdag (da's de 17e) ben ik jarig, en heb daarvoor gisteren met mama een akoestische gitaar -stalen snaren, dat wordt eelt kweken- uitgezocht en ik ga ook op les, woehoe
Had eerst aan allebei m'n handen lange nagels, nu alleen nog maar aan m'n rechterhand. Ik ben er helemaal klaar voor
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 september 2011 22:34 schreef The_Dean het volgende:
Eindelijk word morgen die Tele opgehaald. Ben ik dat lelijke ding ook maar weer kwijt
Ik heb deze post maar even gerapporteerd aan een modje, dit soort opmerkingen leveren je dus een ban op!quote:Op woensdag 14 september 2011 22:34 schreef The_Dean het volgende:
Eindelijk word morgen die Tele opgehaald. Ben ik dat lelijke ding ook maar weer kwijt
gitaar nog een keer inspelen en die gitaren tegen elkaar pannen. Dan kun je in het midden wat meer bas erin gooien en dan is het VETTERquote:Op woensdag 14 september 2011 21:13 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dankjewel, hoe bedoel je? Gitaar meer links en synth een beetje rechts bijvoorbeeld?
Maakt dat het echt zoveel 'vetter'?
Je mag er nog niet op spelen. Vanaf de 17e ben je hier pas welkomquote:Op woensdag 14 september 2011 21:31 schreef FebruaryAir het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ook de BR40 en ben er erg blij mee. Klank was voor mij de doorslagquote:Op woensdag 14 september 2011 17:17 schreef savale het volgende:
[..]
Ik heb de simpelere BR40, dat is echt een fijne gitaar. Zit goed in elkaar en heeft een warme / volle klank. (dat is natuurlijk iets dat je persoonlijk aan moet spreken).
Hij weet niet wat hij mist! Maar is goed dude, pleur hem vanavond wel op internet.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:29 schreef Doodkapje het volgende:
Dean, die bandmaat van mij zoekt eentje met minder Watt dus helaasch. Die Peavey moet je toch aan iemand anders slijten. Thanks iig!
Welkom. Van welke muziekstijl hou je ? Wie zijn je idolen ? Doe je ook zwarte nagellak op als je gaat spelen ?quote:Op woensdag 14 september 2011 21:31 schreef FebruaryAir het volgende:
[ afbeelding ]
Yep, voor de eerste jamsessie van Bluescreensquote:Op donderdag 15 september 2011 12:13 schreef Griebus het volgende:
The_Dean, ik ben weer terug in het land, hoe zullen we het met dat ampje regelen?
Brother52, ga jij eerdaags nog bij The_Dean langs?
quote:
Hehehe, zou je die amp mee naar Lelystad willen nemen, dan kom ik hem wel een keer bij je ophalen. Zou ik fijn vindenquote:Op donderdag 15 september 2011 12:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Yep, voor de eerste jamsessie van Bluescreens
quote:Op donderdag 15 september 2011 12:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Yep, voor de eerste jamsessie van Bluescreens
Komt goedquote:Op donderdag 15 september 2011 13:07 schreef Griebus het volgende:
[..]
[..]
Hehehe, zou je die amp mee naar Lelystad willen nemen, dan kom ik hem wel een keer bij je ophalen. Zou ik fijn vinden
Ja, niet zo gierig zijn en er gewoon een setje nieuwe snaren op gooien wanneer je je gitaar schoon maakt.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:35 schreef Oidipous het volgende:
Hoe maak ik op een fatsoenlijke manier mijn (elektrische) gitaar onder mijn snaren schoon zonder mijn snaren er af te moeten halen? Ik ben altijd enorm aan het frotten met een zakdoekje wat meestal minimaal resultaat heeft. Zijn er middelen voor om dit slimmer te doen?
Elke week een nieuw setje snaren?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, niet zo gierig zijn en er gewoon een setje nieuwe snaren op gooien wanneer je je gitaar schoon maakt.
Waarom zou je elke week je fretboard schoon willen maken? Is nergens voor nodig.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:43 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Elke week een nieuw setje snaren?
In vergelijking met wat?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:45 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoei die nek van mijn tele is wel gruwelijk smal zie ik.
Met mijn inbanez rg is ie vrij smal. ivg met mijn les paul valt het wel mee, net een slagje kleinerquote:
Heb nog wel een London City Pershing of Peavey Windsor [full tube] head te koopquote:Op donderdag 15 september 2011 19:23 schreef -Menn0- het volgende:
Toch maar eens een nieuwe versterker gaan kopen. Dat spelen over m'n POD XT begint te vervelen, hele tijd die kut koptelefoon op...
Is een leuk setje speakers dan niet interessanter ?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:23 schreef -Menn0- het volgende:
Toch maar eens een nieuwe versterker gaan kopen. Dat spelen over m'n POD XT begint te vervelen, hele tijd die kut koptelefoon op...
quote:Op donderdag 15 september 2011 21:24 schreef mr-green het volgende:
Wederom op zoek naar een goedkope versterker
Dat kan geen toeval zijn.quote:Op donderdag 15 september 2011 20:04 schreef The_Dean het volgende:
Heb nog wel een London City Pershing of Peavey Windsor [full tube] head te koop
Wat een schande voor Kurt Cobain....quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja en op de dag dat Kurt Cobain is overleden, is Justin Bieber geboren
#carequote:Op vrijdag 16 september 2011 10:02 schreef Spelvout het volgende: maar vind het er zo raar uit zien om met een gitaar zonder koffer de winkel in te lopen.. l
Ja dat klopt, maar helemaal het makkelijkst is niet waarquote:Op vrijdag 16 september 2011 10:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
#care
Als dat het makkelijkst is voor je wat maakt het dan uit.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:51 schreef Dribbel_ het volgende:
quote:
Gitaar ook een gordel omdoen en anders op de achterbank.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:06 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar helemaal het makkelijkst is niet waarHij moet nl. ook nog in de auto en ik kan hem wel op de passagiersstoel leggen, maar dan moet ik wel héél voorzichtig gaan rijden
Dat zal dan nog even moeten wachten.. arme student en net wat flinke uitgaven achter de rugquote:Op vrijdag 16 september 2011 10:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Gitaar ook een gordel omdoen en anders op de achterbank.
en als je dan in de winkel bent, meteen een koffer of tas kopen.
Is een tas dan geen betere optie als je zelden gaat vervoeren en goedkoop uit wilt zijn?quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:19 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Dat zal dan nog even moeten wachten.. arme student en net wat flinke uitgaven achter de rug
Maar ik speel eigenlijk alleen maar op m'n kamer, vind het dan een beetje onzin om voor 3 gitaren koffers te kopen.. (of kan ik mijn dreadnaught en les paul bv. ook in de koffer van een jumbo vervoeren?)
quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:30 schreef KaMo het volgende:
Een les paul past volgens mij wel in een jumbotas
[ afbeelding ]
dat meen jequote:Op vrijdag 16 september 2011 09:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Vraag in de winkel of ze een doos over hebben.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:02 schreef Spelvout het volgende:
Iemand ervaring met een gitaar vervoeren zonder koffer? Ik wil mijn gitaar af laten stellen maar vind het er zo raar uit zien om met een gitaar zonder koffer de winkel in te lopen.. lijkt net of ik 'm jat als ik weer naar buiten loop
edit:
En wat voor prijs zou ik kunnen verwachten als ik gelijk de kam en het zadel laat vervangen voor, laten we zeggen, ivoor?
Ik bied 4 euroquote:Op vrijdag 16 september 2011 10:35 schreef genakt het volgende:
Bij mij gaat denk ik alles eruit behalve me prophecy les paul.
Dus bij deze dit weekend komt er een explorer te koop
Marshall top +kabinet
Boss gt8
Hmm, ik bedoelde eigenlijk beenquote:Op vrijdag 16 september 2011 10:54 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
Vraag in de winkel of ze een doos over hebben.
Ivoor ? Mag daar nog in gehandeld worden ?
Tas heb ik wel, alleen daar past mijn jumbo niet inquote:Op vrijdag 16 september 2011 10:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Is een tas dan geen betere optie als je zelden gaat vervoeren en goedkoop uit wilt zijn?
Ik wel eens met zo'n GT8 gespeeld. Zaten best wel bruikbare geluiden in.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:35 schreef genakt het volgende:
Marshall top +kabinet
Boss gt8
Prijs voor de Explorer?quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:35 schreef genakt het volgende:
Marshall top +kabinet
Boss gt8
Dankjequote:
100 voor jouquote:
175 voor jouquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:25 schreef KaMo het volgende:
Hoeveel voor de hele marshall stack (MD100DFX toch?)
Volgens mij had ik rondn de 275 ofzo betaald ervoor. Alleen staat momenteel echt in de weg door omstandigheden helaasquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:31 schreef The_Dean het volgende:
PM je zo over de Explorer
En die 175 is echt geen rare prijs!
Ik heb twee van die 906 gigbags. Een voor akoestische gitaar de ander voor elektrische gitaar. Heb momenteel meerdere gitaren en heb maar twee bags nodigquote:Op vrijdag 16 september 2011 10:19 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Dat zal dan nog even moeten wachten.. arme student en net wat flinke uitgaven achter de rug
Maar ik speel eigenlijk alleen maar op m'n kamer, vind het dan een beetje onzin om voor 3 gitaren koffers te kopen.. (of kan ik mijn dreadnaught en les paul bv. ook in de koffer van een jumbo vervoeren?)
nja ik heb 2 bags, 1 wallmount en 1 grondrekje maar ik heb 6 gitarenquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:19 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik heb twee van die 906 gigbags. Een voor akoestische gitaar de ander voor elektrische gitaar. Heb momenteel meerdere gitaren en heb maar twee bags nodig
Kosten volgens mij 20 euro. Dat is goed te doen.
en ze kosten ook echt geen drol, 7 euro per stukquote:
Ik heb ze gewoon op standaardjes of in de koffer in de woonkamer staan (koffer open zodat ik ze zo kan pakken).quote:
Ik heb al 4 versterkers......quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:51 schreef The_Dean het volgende:
Koop even die versterkers van me, dan kan ik bij Genakt die Explorer halen.
Ik heb ook zo'n multistand, vol projectenquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb ze gewoon op standaardjes of in de koffer in de woonkamer staan (koffer open zodat ik ze zo kan pakken).
Vanavond mijn multistand maar eens naar beneden halen. Daar staat nu alleen mijn Ibanez in.
Of de rest gewoon weer naar boven brengen.....
Ik moet nog een cab bestellenquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:51 schreef The_Dean het volgende:
Koop even die versterkers van me, dan kan ik bij Genakt die Explorer halen.
Mijn multistand ziet er nu een beetje uit zoals dit....quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n multistand, vol projecten
En de rest in een koffer/tas. De drie mooiste/meest bespeelde hangen in de woonkamer.
Die heb ik volgens mij ook! Daar past echter alleen mijn allereerste gitaar in (Yamaha van ¤150quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:19 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik heb twee van die 906 gigbags. Een voor akoestische gitaar de ander voor elektrische gitaar. Heb momenteel meerdere gitaren en heb maar twee bags nodig
Kosten volgens mij 20 euro. Dat is goed te doen.
Vaag, in mijn 906 (groene versie) past heel goed een les paul. Zit ook extra versteviging in de gigbag. Misschien heb ik wel een andere versie?quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:00 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Die heb ik volgens mij ook! Daar past echter alleen mijn allereerste gitaar in (Yamaha van ¤150) De les paul past er ook in maar die wordt niet beschermd omdat hij zo zwaar is.. heb hem er één keer in vervoerd en er zat meteen een deuk op de binding
Pics van de explorer? En hoeveel voor de rest uit het topic?quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:18 schreef genakt het volgende:
[..]
100 voor jou
Totaalpakketje van marshall en explorer voor jou 250![]()
Gt8 gaat er voor 150 uit want die hoeft er niet snel uit ofzo
De rest uit het topic heeft pech![]()
Nee, maar in een kist zou ik het ook niet doenquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:08 schreef The_Dean het volgende:
Een tas moet je ook niet ruig mee dien. Die beschermen weinig. Je trekt toch oik geen regenjas aan om vervolgens van een flat te springen?
Als het gebouw hoog genoeg is, lig je meteen goed....quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, maar in een kist zou ik het ook niet doen
Explorerr gaat al naar deanquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:14 schreef Ayca het volgende:
[..]
Pics van de explorer? En hoeveel voor de rest uit het topic?
Ah okéquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:52 schreef genakt het volgende:
[..]
Explorerr gaat al naar dean![]()
de rest zal een topic van komen
Doe eens een foto van wat we mislopen dan.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:52 schreef genakt het volgende:
[..]
Explorerr gaat al naar dean![]()
de rest zal een topic van komen
Vliegtuigen worden ook kisten genoemd btw.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, maar in een kist zou ik het ook niet doen
Gare foto even snel vanaf me facebook gehaald.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:26 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Doe eens een foto van wat we mislopen dan.
Ik weet het niet hoor, maar vliegtuigen en hoge gebouwen gaan meestal niet zo goed samen. Vraag de Amerikanen maar.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:29 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Vliegtuigen worden ook kisten genoemd btw.Dus met zo'n kistje zal ik wel springen
Maakt niet dat het nog steeds link is maargoed
Je weet ook dat je te maken hebt met andere windstoten en wind die vervormd word door andere hoge gebouwen in de buurt en dergelijke ? Vandaar dat het ook niet zo slim is als je van een flat springt met een parachute. Laat staan een zweefvliegtuig.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar vliegtuigen en hoge gebouwen gaan meestal niet zo goed samen. Vraag de Amerikanen maar.
Blijft een mooie stackquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:45 schreef genakt het volgende:
[..]
Gare foto even snel vanaf me facebook gehaald.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind ik eigenlijk heel erg meevallen. In juni toch in totaal zo'n 14.000 km afgelegd (7.000 heen en 7.000 terug) voor 600 euro... Dat lukt je met de auto niet.quote:
Challenge accepted.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk heel erg meevallen. In juni toch in totaal zo'n 14.000 km afgelegd (7.000 heen en 7.000 terug) voor 600 euro... Dat lukt je met de auto niet.
Daar kom je met benzine nog niet eens uit.quote:
Je inlays dan ?quote:
facking vette rand bro, ziet er veel beter uit int zwartquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Gitaar pimp middagje
Valt wel mee. Nu passen die inlays een beetje kut. En zo erg was dat parelmoer randje nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:53 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
facking vette rand bro, ziet er veel beter uit int zwart
Wie?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:52 schreef stefanhaan het volgende:
Zo mensen ik ben er ook weer, heb eecht een geweldige date gehad
Volgende keer als ik erheen ga of als ze hierheen komt pak ik mijn gitaar erbijen ja het is een FOK!ster
![]()
Neequote:
hoe zitten die strepen er eigenlijk op dribbel?quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Beetje te kutten ermee
[ afbeelding ]
Of zijn die strepen weer wat té?
Vroeg ik me idd even af, leek me al sterk dat je dat zelf gelakt had enzoquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Speciaal tape die ze gebruiken ook met die auto pimp programma's enz_
Dan is het Yvonnequote:Op zaterdag 17 september 2011 17:52 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nee, dat had mijn zusje kunnen zijn
Ik moet verplicht lezenquote:Op dinsdag 13 september 2011 22:13 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
lezen is gay, gitaar spelen is stoer
Soberzo doe ik niet aan polygamiequote:Op zaterdag 17 september 2011 17:52 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nee, dat had mijn zusje kunnen zijn
Errmm ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat polygamie isquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:27 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Soberzo doe ik niet aan polygamie.
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:29 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Errmm ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat polygamie is
Polygamie = een man, met meerdere vrouwen.quote:
Dudequote:Op zaterdag 17 september 2011 18:32 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Polygamie = een man, met meerdere vrouwen.
Niet een vrouw met meerdere mannen![]()
Wat?quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:32 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Dude.
Maar je bent wel schattig hoor.
Omg, je snapt het echt nietquote:
Je hebt weer eens niet opgelet bij Nederlandsquote:
quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:34 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Omg, je snapt het echt niet.
Vrouw met meerdere mannen is ook polygamie.
Mits getrouwdquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:34 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Omg, je snapt het echt niet.
Vrouw met meerdere mannen is ook polygamie.
Ja, maar dat nog net nietquote:
Dat is volgens mij geen vereiste.quote:
Volgens Vandale welquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij geen vereiste.
Ik dacht dat je dat nou onderhand wel wistquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je hebt weer eens niet opgelet bij Nederlands
"Officieel" wel maar in het algemeen genomen niet nee, maar als iedereen toch al zit te mierenneukenquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij geen vereiste.
ik weet niet, maar volgens mij 20 euro per km, is het dan niet 600*20=12000 km?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:44 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Daar kom je met benzine nog niet eens uit.
Kijk je rijdt 1 op 20 ja ? Benzine is 1 euro de liter.
1 euro per 20 km dus. 600 * 20 = 1200 km.
Zou je 50 cent per liter betalen kom je op 2400 uit en dan is het nog lastig.
[..]
Je inlays dan ?
Vriendjes/vriendinnetjes... komt alleen maar ellende vanquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:44 schreef RockNijntje het volgende:
Vriendje, bijna vriendje, soort van vriendje, whatever het komt toch wel goed.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:52 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Vriendjes/vriendinnetjes... komt alleen maar ellende van
Bij 20 euro per kilometer zou het 600/20=30 kilometer wordenquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:49 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik weet niet, maar volgens mij 20 euro per km, is het dan niet 600*20=12000 km?
woeps, je hebt gelijk, ik bedoelde 1 euro per 20 km, my bad.quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bij 20 euro per kilometer zou het 600/20=30 kilometer worden
Hoeven niet eens exen te zijn, vrouwlief kan nog altijd hoop kopzorgen verzorgen als ze wil, en dan is ze nog steeds geen ex, en kan er nog steeds ellende van komen (stel je voor dat ze nu perse een kind zou willen gaan kweken!)quote:
Klopt. De hele beredenering is eigenlijk ook verkeerd.quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
woeps, je hebt gelijk, ik bedoelde 1 euro per 20 km, my bad.
Blijft nog dat zijn rekensom niet klopte van 600*20
tja, geef mij 600 euro en een auto en ik verkoop de auto en zet al het geld op me rekeningquote:Op zaterdag 17 september 2011 19:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt. De hele beredenering is eigenlijk ook verkeerd.
Geef mij 600 euro en een auto en ik rijd naar een gitaarwinkel en kom weer thuis met een gitaar.
Ja maar als je nog vliefd bent ligt dat vaak heul andersquote:Op zaterdag 17 september 2011 19:08 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Hoeven niet eens exen te zijn, vrouwlief kan nog altijd hoop kopzorgen verzorgen als ze wil, en dan is ze nog steeds geen ex, en kan er nog steeds ellende van komen (stel je voor dat ze nu perse een kind zou willen gaan kweken!)
boxquote:Op zaterdag 17 september 2011 19:12 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja maar als je nog vliefd bent ligt dat vaak heul anders.
Maar ik ben helemaal niet vliefd op jouquote:
Ik ook niet op jou hoor dus je hoeft niet bang te zijnquote:Op zaterdag 17 september 2011 19:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Maar ik ben helemaal niet vliefd op jou [ afbeelding ].
Mooi zo, ik ookquote:Op zaterdag 17 september 2011 19:17 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik ook niet op jou hoor dus je hoeft niet bang te zijn, kheb al een ander
Een zuinige auto rijdt 1 liter benzine op 20 kilometerquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:49 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nee ik sloeg in de gauwigheid een stapje over. Maar beredenering klopt wel.quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt. De hele beredenering is eigenlijk ook verkeerd.
Geef mij 600 euro en een auto en ik rijd naar een gitaarwinkel en kom weer thuis met een gitaar.
De beredenering klopt van geen kant.quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:22 schreef BurnaBoy het volgende:
Nee ik sloeg in de gauwigheid een stapje over. Maar beredenering klopt wel.
Maar hoe zou hij dan moeten ?
ik volg je niet echtquote:Op zaterdag 17 september 2011 19:22 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Een zuinige auto rijdt 1 liter benzine op 20 kilometer
Dan doe je toch 600/prijs 1 liter benzine = dat is dan ook 600, en vervolgens dat dan keer het kilometer aantal per liter benzine. hence 600x20
[..]
Nee ik sloeg in de gauwigheid een stapje over. Maar beredenering klopt wel.
Maar hoe zou hij dan moeten ?
Dan haal ik dat inderdaad niet voor die 600 euroquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk heel erg meevallen. In juni toch in totaal zo'n 14.000 km afgelegd (7.000 heen en 7.000 terug) voor 600 euro... Dat lukt je met de auto niet.
Ik zie al wat ik fout deedquote:Op zaterdag 17 september 2011 19:56 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik volg je niet echt
maar goed, ik heb 40 liter benzine, kan ik 600 km ver mee komen, ik tank me auto vol voor 80 euro (inmiddels ofzo) en kan weer 600 km rijden, als ik dan die 600 euro deel door het bedrag dat ik telkens tank (80), kom ik uit op 600/80=7.5.
dus ik kan 7 keer tanken en dan telkens 600 km rijden, is 7*600, en nog een keer 300 km op een halve tank, is 1*300, wordt het 7*600+300=4500 km
is nog altijd ruim meer dan dat jij voorrekende
(ja ik weet het, mijn auto is niet echt zuinig)
Komen we terug op de oorspronkelijke uitdaging:
[..]
Dan haal ik dat inderdaad niet voor die 600 euro
Dit dusquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:49 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Wanneer het nodig is.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:27 schreef mr-green het volgende:
Om de hoeveel tijd vervangen jullie je snaren?
En dat is bij instrumenten die ik vaak gebruik om de 4 tot 6 maanden, tenzij ik binnen die tijd op ga nemen.quote:
Hij blijft zoooo geniaalquote:
idd zodra je jezelf serieus gaat nemen ....quote:
Hehe, serieus nemen, hehehequote:Op zaterdag 17 september 2011 23:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
idd zodra je jezelf serieus gaat nemen ....
Behave !quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:29 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Hehe, serieus nemen, hehehe.
Geen commentaar.quote:
quote:
Ik ben altijd rustigquote:
Maar omdat jij het ben even een kim Jonge! ill remixquote:
Dat doe ik met een ander bandje sowieso al. Eigen nummers komt met dit bandje nog wel, we hebben nog maar 1 keer gerepeteerd.quote:
SIASquote:Op zondag 18 september 2011 21:18 schreef Gitaarmat het volgende:
Voor het eerst een eigen band aan het beginnen waarin ik zelf eens ga zingen/gitaar spelen.
Bassist is gevonden, alleen nog een drummer en dan wordt dat de vaste bezetting. We spelen zo'n beetje het hele nieuwe album van Arctic Monkeys, wat nummers van Radiohead en Mumford & Sons, Noah and the Whale etc.
ah gelukkig maar, eigen nummers schrijven is het leukste aan muziek maken en je leert er enorm veel van (zei ik al dat het super leuk is om te doen?)quote:Op zondag 18 september 2011 21:40 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dat doe ik met een ander bandje sowieso al. Eigen nummers komt met dit bandje nog wel, we hebben nog maar 1 keer gerepeteerd.
gewoon ff laten liggen, zal waarschijnlijk (ken de solo niet uit me hoofd zo...) hoop van die standaard solo loopjes zijn die je over een paar jaar zo uit me mouwen schudt!quote:Op zondag 18 september 2011 19:27 schreef Sloeber94 het volgende:
Is er iemand hier die een beetje fatsoenlijk (de 10:00 album versie) Child in Time kan spelen?
Ik ben een beginnend gitarist (harde noob die al faalt op liedjes met enige uitdaging) en ik wordt echt niet wijs vanaf het punt dat de solo zo snel gaat (met alternate picking). Daarvoor lukt het nog wel, maar ook als je het nummer langzamer afspeelt, en dan zelf de noten gewoon stuk voor stuk aanslaat, klinkt het gewoon nergens naar.
Hoe kun je zoiets nou het beste oefenen, of moet ik dit nummer nog een jaartje of 2-5 laten liggen?
Die had ik ooit bijna gekocht (alleen dan volgens mij de goedkope variant van Gretch). Vind ze er echt ongelofelijk mooi uitzien, maar ik vind ze gewoon niet fijn spelen... helaas...quote:Op zondag 18 september 2011 22:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat een belachelijk gave gitaar
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 september 2011 22:41 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Die had ik ooit bijna gekocht (alleen dan volgens mij de goedkope variant van Gretch). Vind ze er echt ongelofelijk mooi uitzien, maar ik vind ze gewoon niet fijn spelen... helaas...
Ik heb het eerder andersomquote:Op zondag 18 september 2011 23:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja zo iedereen z'n voorkeuren heIk wil geen gitaar meer zonder ebony fingerboard. In ieder geval sowieso geen rosewood.
QFT.quote:Op zondag 18 september 2011 22:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat een belachelijk gave gitaar
[ afbeelding ]
Dat maakt voor punk toch niet uit?quote:Op zondag 18 september 2011 23:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
QFT.
Gretsch
Ik moet wel zeggen dat ik voor het echte (punk)rocken niet mijn Gretsch pak, daarvoor is die zwevende brug echt te onhandig. Ik sta soms echt hard te rammen, en dan verschuift de brug en is je hele stemming & intonatie naar de klote.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |