Ik ben hier sinds april..maar woon hier niet officieel gezien...ikwoon hier samenmetmijn vriend dus alles staatop zijnnaam..en de boetes zijn ook aan hem geadresseerd..maar goedik ben natuurlijk de schuldige maar ben dus officieel gezien gewoon een nederlandse burger.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:09 schreef opinionr het volgende:
[..]
Wanneer heb jij bovenstaande zaken gedownload? Ik vraag me dus af of ze elke torrent download ook direct weten te traceren, of dat ze steekproefsgewijs te werk gaan.
Als ze alle bestaande torrents tracken, is de pakkans 100% en in dat geval kun jij heel veel brieven gaan verwachten. Volgens mij heeft men geen voet om op te staan met zulk verkregen materiaal. Ik denk zelfs dat ze niet eens door procederen als je ze gewoon negeert.
Die moeten dat afstaan blijkbaar.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:35 schreef qltel het volgende:
[..]
Kennelijk. Anders zou die provider dat niet geven, lijkt me.
Heb zelf ook 2 abmahnungen gekregen en me door een advocaat laten adviseren hierin.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:36 schreef jvdb20 het volgende:
[..]
Ik ben hier sinds april..maar woon hier niet officieel gezien...ikwoon hier samenmetmijn vriend dus alles staatop zijnnaam..en de boetes zijn ook aan hem geadresseerd..maar goedik ben natuurlijk de schuldige maar ben dus officieel gezien gewoon een nederlandse burger.
me vriend is nuook het een en ander aan hetuitzoeken
Als ik iemand mijn auto uitleen en hij rijdt daar stomdronken vijf kinders mee dood. Ben ik dan ook aansprakelijk? .... Lijkt me niet toch.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:22 schreef bjorn_a4 het volgende:
[..]
Heb zelf ook 2 abmahnungen gekregen en me door een advocaat laten adviseren hierin.
Helaas gaat jullie excuus niet werken. Wat de tegenpartij zegt is dan heel simpel;
JIJ bent de eigenaar van de internetverbinding, en JIJ bent daarmee verantwoordelijk voor hetgeen ermee gebeurd. Wanneer jij anderen toestemming geeft om gebruik te maken van je computer, of om in te loggen op jouw verbinding, gebeurd dat dus op jouw verantwoording.
Leen je auto maar eens uit en wacht zo'n mooie brief van het CJIB af. Wie er ook in reed, betalen zul je.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:29 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Als ik iemand mijn auto uitleen en hij rijdt daar stomdronken vijf kinders mee dood. Ben ik dan ook aansprakelijk? .... Lijkt me niet toch.
Als je geflitst wordt ja. Bij een ongeluk is de bestuurder aansprakelijk, niet de eigenaar.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:31 schreef qltel het volgende:
[..]
Leen je auto maar eens uit en wacht zo'n mooie brief van het CJIB af. Wie er ook in reed, betalen zul je.
Mijn vriendin en ik planden om in Duitsland te gaan samenwonen (goedkoper wonen enzo) maar ik begin nu toch naar NL te neigen...quote:Op donderdag 10 november 2011 13:36 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je geflitst wordt ja. Bij een ongeluk is de bestuurder aansprakelijk, niet de eigenaar.
Verder blij dat ik in Nederland woon en gewoon kan downloaden wat ik wil. Fuck de muziek industrie en de miljoenen die ze al verdienen.
Zeker.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:36 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je geflitst wordt ja. Bij een ongeluk is de bestuurder aansprakelijk, niet de eigenaar.
Als je er alleen maar gaat wonen omdat het goedkoper is, zou ik lekker in Nederland blijven. De meeste mensen die om die reden in een ander land gaan wonen komen binnen een paar jaar weer terug.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:45 schreef opinionr het volgende:
[..]
Mijn vriendin en ik planden om in Duitsland te gaan samenwonen (goedkoper wonen enzo) maar ik begin nu toch naar NL te neigen...
The thing is dat mijn vriendin Duitse is en ze werkt in Bocholt.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:13 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeker.
En zo ben je in Duitsland dus ook verantwoordelijk voor wat er op je adsl-aansluiting gebeurd.
[..]
Als je er alleen maar gaat wonen omdat het goedkoper is, zou ik lekker in Nederland blijven. De meeste mensen die om die reden in een ander land gaan wonen komen binnen een paar jaar weer terug.
ik woon in Duitsland omdat het een mooi land is, waar het mooi wonen is en ik moet er niet aan denken om terug te gaan naar Nederland. Zeker niet voor zoiets onbelangrijks als downloaden.
Zolang je geen wetten overtreed is er niets aan de hand en zal een provider je gegevens niet afgeven (een andere provider als Deutsche Telekom zou ook wel eens kunnen schelen trouwens).quote:Op donderdag 10 november 2011 18:17 schreef opinionr het volgende:
[..]
Maar privacy is bij mij een hoog goed, en als er al zo mee omgesprongen wordt door providers heb ik mijn twijfels of ik er wel wil wonen.
Ik hoorde al goede verhalen over hoe Alice er mee omgaat.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:53 schreef qltel het volgende:
[..]
Zolang je geen wetten overtreed is er niets aan de hand en zal een provider je gegevens niet afgeven (een andere provider als Deutsche Telekom zou ook wel eens kunnen schelen trouwens).
En dat is in Nederland niet anders.
450 euro is toch fantastisch!!!1@#$%^&&* Trololoquote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:43 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hoera, weer een brief! Ik heb in augustus 2009 2 liedjes gedownload (nog minderjarig), waarvoor wij 2 verschillende brieven van een advocatenbureau hebben gekregen. Ik heb voor honderden gigabytes onbeveiligd gedownload, dus eens moest het er ook wel van komen, maar toch.. Nou hebben wij ook een advocaat in de hand genomen (6 maand geleden), en die heeft een brief en 100 euro verstuurd naar dat bureau in de hoop dat het daarmee afgedaan zou zijn, maar nee. Ze hebben er nooit op gereageerd.
Daar willen ze nu nog steeds 450 euro voor hebben, maar dat ben ik niet van plan.
Wanneer verjaard zoiets? Want ik heb het nu toch wel een keer gehad met dit gedoe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |