abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104159328
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:09 schreef opinionr het volgende:

[..]

Wanneer heb jij bovenstaande zaken gedownload? Ik vraag me dus af of ze elke torrent download ook direct weten te traceren, of dat ze steekproefsgewijs te werk gaan.
Als ze alle bestaande torrents tracken, is de pakkans 100% en in dat geval kun jij heel veel brieven gaan verwachten. Volgens mij heeft men geen voet om op te staan met zulk verkregen materiaal. Ik denk zelfs dat ze niet eens door procederen als je ze gewoon negeert.
Ik ben hier sinds april..maar woon hier niet officieel gezien...ikwoon hier samenmetmijn vriend dus alles staatop zijnnaam..en de boetes zijn ook aan hem geadresseerd..maar goedik ben natuurlijk de schuldige maar ben dus officieel gezien gewoon een nederlandse burger.
me vriend is nuook het een en ander aan hetuitzoeken
  woensdag 9 november 2011 @ 13:39:41 #27
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_104159465
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:35 schreef qltel het volgende:

[..]

Kennelijk. Anders zou die provider dat niet geven, lijkt me.
Die moeten dat afstaan blijkbaar.
Zal wel wettelijk geregeld zijn.

Dan nog: ze plukken je ip-adres uit een zwerm uploaders... dat is toch spioneren??
Je moeder is een hamster
pi_104160126
Zojuist een annoniem mailtje naar Alice Duitsland gewaagd met de vraag of ze desgevraagd de IP historie van een klant willen wissen.
pi_104199667
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:36 schreef jvdb20 het volgende:

[..]

Ik ben hier sinds april..maar woon hier niet officieel gezien...ikwoon hier samenmetmijn vriend dus alles staatop zijnnaam..en de boetes zijn ook aan hem geadresseerd..maar goedik ben natuurlijk de schuldige maar ben dus officieel gezien gewoon een nederlandse burger.
me vriend is nuook het een en ander aan hetuitzoeken
Heb zelf ook 2 abmahnungen gekregen en me door een advocaat laten adviseren hierin.
Helaas gaat jullie excuus niet werken. Wat de tegenpartij zegt is dan heel simpel;
JIJ bent de eigenaar van de internetverbinding, en JIJ bent daarmee verantwoordelijk voor hetgeen ermee gebeurd. Wanneer jij anderen toestemming geeft om gebruik te maken van je computer, of om in te loggen op jouw verbinding, gebeurd dat dus op jouw verantwoording.
Sterker nog; ik kreeg bijvoorbeeld ook te horen dat wanneer je kinderen hebt die iets verkeerds doen, dit voor hun geen reden is om de zaak af te kappen.
Inmiddels zijn wij na enkele brieven heen en weer gestuurd te hebben terug gegaan naar Nederland en hoop ik er nooit meer iets van te horen....

Dat ze niet verder gaan met procederen wanneer je geen reactie geeft zou ik niet zomaar aannemen, bij de abmahnungen die wij gekregen hadden zat een mooie kopie van een rechtzaak die door het advocatenkantoor gewonnen was in een vergelijkbare zaak. Uiteraard allemaal bangmakerij, hoewel deze rechtzaak wel degelijk heeft plaatsgevonden en gewonnen is.
Wanneer je op internet gaat zoeken kom je meerdere van dit soort verhalen tegen.

Van de andere kant zijn er gelukkig ook verhalen van mensen die nooit meer iets gehoord hebben. De vraag is natuurlijk hoe moeilijk je het ze gaat maken. Wanneer je een sorry briefje gaat sturen en het toegeeft lijkt het me een verloren zaak.
pi_104199879
Iedereen zou de brief massaal moeten negeren, dan moeten ze 30000 man per maand voor de rechter slepen. :W
pi_104199890
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:22 schreef bjorn_a4 het volgende:

[..]

Heb zelf ook 2 abmahnungen gekregen en me door een advocaat laten adviseren hierin.
Helaas gaat jullie excuus niet werken. Wat de tegenpartij zegt is dan heel simpel;
JIJ bent de eigenaar van de internetverbinding, en JIJ bent daarmee verantwoordelijk voor hetgeen ermee gebeurd. Wanneer jij anderen toestemming geeft om gebruik te maken van je computer, of om in te loggen op jouw verbinding, gebeurd dat dus op jouw verantwoording.
Als ik iemand mijn auto uitleen en hij rijdt daar stomdronken vijf kinders mee dood. Ben ik dan ook aansprakelijk? .... Lijkt me niet toch.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 november 2011 @ 13:31:46 #32
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_104199966
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:29 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Als ik iemand mijn auto uitleen en hij rijdt daar stomdronken vijf kinders mee dood. Ben ik dan ook aansprakelijk? .... Lijkt me niet toch.
Leen je auto maar eens uit en wacht zo'n mooie brief van het CJIB af. Wie er ook in reed, betalen zul je.
pi_104200115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:31 schreef qltel het volgende:

[..]

Leen je auto maar eens uit en wacht zo'n mooie brief van het CJIB af. Wie er ook in reed, betalen zul je.
Als je geflitst wordt ja. Bij een ongeluk is de bestuurder aansprakelijk, niet de eigenaar.

Verder blij dat ik in Nederland woon en gewoon kan downloaden wat ik wil ^O^ . Fuck de muziek industrie en de miljoenen die ze al verdienen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_104200400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:36 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Als je geflitst wordt ja. Bij een ongeluk is de bestuurder aansprakelijk, niet de eigenaar.

Verder blij dat ik in Nederland woon en gewoon kan downloaden wat ik wil ^O^ . Fuck de muziek industrie en de miljoenen die ze al verdienen.
Mijn vriendin en ik planden om in Duitsland te gaan samenwonen (goedkoper wonen enzo) maar ik begin nu toch naar NL te neigen...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 november 2011 @ 14:13:23 #35
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_104201262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:36 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Zeker.

En zo ben je in Duitsland dus ook verantwoordelijk voor wat er op je adsl-aansluiting gebeurd.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:45 schreef opinionr het volgende:

[..]

Mijn vriendin en ik planden om in Duitsland te gaan samenwonen (goedkoper wonen enzo) maar ik begin nu toch naar NL te neigen...
Als je er alleen maar gaat wonen omdat het goedkoper is, zou ik lekker in Nederland blijven. De meeste mensen die om die reden in een ander land gaan wonen komen binnen een paar jaar weer terug.

ik woon in Duitsland omdat het een mooi land is, waar het mooi wonen is en ik moet er niet aan denken om terug te gaan naar Nederland. Zeker niet voor zoiets onbelangrijks als downloaden.
pi_104210507
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:13 schreef qltel het volgende:

[..]

Zeker.

En zo ben je in Duitsland dus ook verantwoordelijk voor wat er op je adsl-aansluiting gebeurd.

[..]

Als je er alleen maar gaat wonen omdat het goedkoper is, zou ik lekker in Nederland blijven. De meeste mensen die om die reden in een ander land gaan wonen komen binnen een paar jaar weer terug.

ik woon in Duitsland omdat het een mooi land is, waar het mooi wonen is en ik moet er niet aan denken om terug te gaan naar Nederland. Zeker niet voor zoiets onbelangrijks als downloaden.
The thing is dat mijn vriendin Duitse is en ze werkt in Bocholt.
Aangezien ik vlak bij Arnhem werk, heeft wonen aan de grens sowieso de voorkeur.
Als je dan mag kiezen tussen een duur huis langs de drukke A12 of een goedkoop huis langs de prettige A3, kies ik voor dat laatste. En ja, het is mooier en heeft nog wel meer voordelen.
Maar privacy is bij mij een hoog goed, en als er al zo mee omgesprongen wordt door providers heb ik mijn twijfels of ik er wel wil wonen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 november 2011 @ 18:53:03 #37
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_104211711
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:17 schreef opinionr het volgende:

[..]
Maar privacy is bij mij een hoog goed, en als er al zo mee omgesprongen wordt door providers heb ik mijn twijfels of ik er wel wil wonen.
Zolang je geen wetten overtreed is er niets aan de hand en zal een provider je gegevens niet afgeven (een andere provider als Deutsche Telekom zou ook wel eens kunnen schelen trouwens).

En dat is in Nederland niet anders.
pi_104213382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:53 schreef qltel het volgende:

[..]

Zolang je geen wetten overtreed is er niets aan de hand en zal een provider je gegevens niet afgeven (een andere provider als Deutsche Telekom zou ook wel eens kunnen schelen trouwens).

En dat is in Nederland niet anders.
Ik hoorde al goede verhalen over hoe Alice er mee omgaat.
Hopelijk redt dat mij, aangezien ze Alice heeft.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:59:02 #39
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_107311540
Ik woon ook in Duitsland en heb begin december een cd gedownload. Ik las snel daarna via o.a. FOK over de strenge regels in Duitsland, dus heb het daarna wel uit mijn hoofd gelaten meer te downloaden. Ik heb gelukkig 1&1 als provider en niet Deutsche Telekom. Hopen in ieder geval dat ik daarmee veiliger zit...

Ik ben alleen benieuwd na welke termijn ik nog voor zo'n brief moet vrezen?
pi_112792676
Hoera, weer een brief! Ik heb in augustus 2009 2 liedjes gedownload (nog minderjarig), waarvoor wij 2 verschillende brieven van een advocatenbureau hebben gekregen. Ik heb voor honderden gigabytes onbeveiligd gedownload, dus eens moest het er ook wel van komen, maar toch.. Nou hebben wij ook een advocaat in de hand genomen (6 maand geleden), en die heeft een brief en 100 euro verstuurd naar dat bureau in de hoop dat het daarmee afgedaan zou zijn, maar nee. Ze hebben er nooit op gereageerd.
Daar willen ze nu nog steeds 450 euro voor hebben, maar dat ben ik niet van plan.

Wanneer verjaard zoiets? Want ik heb het nu toch wel een keer gehad met dit gedoe.
pi_112793886
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:43 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hoera, weer een brief! Ik heb in augustus 2009 2 liedjes gedownload (nog minderjarig), waarvoor wij 2 verschillende brieven van een advocatenbureau hebben gekregen. Ik heb voor honderden gigabytes onbeveiligd gedownload, dus eens moest het er ook wel van komen, maar toch.. Nou hebben wij ook een advocaat in de hand genomen (6 maand geleden), en die heeft een brief en 100 euro verstuurd naar dat bureau in de hoop dat het daarmee afgedaan zou zijn, maar nee. Ze hebben er nooit op gereageerd.
Daar willen ze nu nog steeds 450 euro voor hebben, maar dat ben ik niet van plan.

Wanneer verjaard zoiets? Want ik heb het nu toch wel een keer gehad met dit gedoe.
450 euro is toch fantastisch!!!1@#$%^&&* Trololo :P
pi_112795423
Het is wel echt 450 euro ;(. Zo had ik er nog niet over nagedacht :')
pi_117818955
Let op wat je krijgt is een schikkingsvoorstel van een advocatenkantoor dat de belangen van de filmverstrekker in Duitsland behartigd. Ze dreigen dit voort te laten komen bij de rechtbank met de mededeling dat je dit waarschijnlijk gaat verlezen aan de hand van een eerder vonnis ooit uitgesproken.

Feit is dat deze advocatenkantoren geld verdienen met bangmakerij, ze sturen iedere dag honderden danwel niet duizenden van dat soort brieven rond in de hoop dat er altijd wel wat mensen betalen. Het beste wat je kunt doen als je geen risico wilt lopen is een advocaat in de arm nemen in Duitsland die met deze abmahnungen bekend is, zei kunnen je verder helpen.

Mocht je dit niet willen omdat dat ook geld kost en geen totale zekerheid biedt, dan kun je ook zelf op die abmahnung reageren, wat zeker aan te raden is, mocht de zaak later echt voorkomen. Je moet dan een zogenaamde modifizierte Unterlassungserklärung sturen als antwoord op de abmahnung. Hier zijn zat voorbeelden van te vinden en instructies op internet, deze moet je aanpassen naar gelang je situatie, juiste adresgegevens, film waarover het gaat etc. Wat je hiermee doet is dat je de schuld van je af legt op de officiele manier zoals het hoord. Verwacht daarna nog wat dreigbrieven en vervolgens niets meer. Op duitse internetfora zoals netzwelt is meer informatie te vinden, specifiek ook per anwalt waar de mahnung vandaan komt.

Zo'n vordering verjaart als je er 3 jaar niets meer van vernomen hebt vanaf het einde van het jaar waarin je de vordering kreeg. Veel succes, ik heb hier ook last van gehad in het verleden toen ik nog in Duitsland woonde.
pi_117819006
PS. Wat je zeker niet moet doen is het advocatenkantoor anders aanschrijven of bellen, ze kunnen en zullen dit tegen je gebruiken in een eventuele rechtzaak en ze kunnen de tijd die ze aan je besteed hebben je in rekening brengen als je die verliest.
pi_119913523
Mijn abmahnung uit 2009 verjaart eind van dit jaar.... niks betaald to nu toe, wel gemodificeerde Unterlassung laten sturen door advocaat.
Vorige maand (na 2,5 jaar rust) een bedelbrief gekregen of we toch niet 900 euro wilden betalen. Niks laten horen anders schuift de verjaring weer 6 mnd op.
Hopelijk starten ze geen rechtzaak... die brief kun je nog tot een week of 6-8 na 1 jan verwachten.
Schijnt dat alleen al bij Rasch eind dit jaar 40.000 - 50.000 zaken gaan verjaren, ze zijn met 46 advocaten, dus dat is flink aanpoten.
pi_137087261
Caronline, heb jij hier na het terugsturen van een brief ooit nog wat van gehoord? Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje, echter bij een kennis in Duitsland, waar de internetverbinding op zijn naam staat. Ik wil wel de beste optie nemen, hem echter absoluut niet nog meer in de problemen brengen (wat blijkbaar wel gebeurt als hij zonder wijziging de abmahnung tekent).

(Dit is een nieuw account, vandaar dat ik nog geen PM kan sturen).
pi_137091282
Ik ben keurig 50,- per maand aan het betalen voor mijn boete, in totaal 1000,-

Sja, 't is niet anders.
Screw them.
We're going home.
pi_137092936
Ah oke, dus je hebt na een lange tijd geen tegenreactie gehad te hebben op den duur toch nog een brief gehad?
pi_137093253
Ja maar hoe dat allemaal ook alweer zat weet ik niet meer.
Staat wel her en der in het topic.

Succes er mee iig :)
Screw them.
We're going home.
pi_137093280
En heb je die Unterlassungserklärung er toen uit gekregen?

Ja, ik had het topic al doorgespit, het laatste wat je echter meldde was dat je niks gehoord en niks betaald had.

[ Bericht 41% gewijzigd door rickr23 op 24-02-2014 16:04:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')