Turkisch synagoges bombedquote:Op zondag 11 september 2011 19:19 schreef Mutant01 het volgende:
Wel frappant dat dergelijke aanvallen niet in de landen van deze moslim-migranten zelf voorkomen.
quote:Ook frappant dat de moslims maar te accepteren hebben gehad dat Europese kolonisten gigantische religieuze bouwwerken neer hebben gezet in hun land.
Nou, dat laatste voorbeeld is eigenlijk niet zo best gekozen, je herinnert je wat dat symbolische gebaar voor gevolgen heeft gehad?quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:09 schreef Ikbenserieus het volgende:
Beter een vlaggetje in de fik steken dan een nieuwe aanslag.
'T is maar een slap symbool. Net zoals de Deense cartoonist een spotprent maakte van Mohammed met een bom in z'n tulband, ook een symbolisch gebaar.
Ja, veel heisa en verbrande Westerse vlaggen in het midden-oosten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, dat laatste voorbeeld is eigenlijk niet zo best gekozen, je herinnert je wat dat symbolische gebaar voor gevolgen heeft gehad?
De ironie.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:28 schreef A-mineur het volgende:
Nog even Pownews vanmorgen zitten kijken, met verborgen camera bij Sharia4Belgium. Precies hetzelfde volk, het grappige wat er wordt gezegd (bijna letterlijk).
"En voor de ongelovigen! Aanpassen of opkrassen!"
Wat een omgekeerde wereld.
Dat is het verschil? Dat toont aan dat het westen wél beschaving heeft.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:22 schreef Ikbenserieus het volgende:
Ja, veel heisa en verbrande Westerse vlaggen in het midden-oosten.
Maar het lijkt me sterk dat westerlingen massaal de straat op gaan en vlaggen verbranden van Afghanistan gaan verbranden etc.
Dat is het verschil.
Wij vallen Afghanistan en Irak gewoon binnen, wat nou vlaggetjes verbranden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is het verschil? Dat toont aan dat het westen wél beschaving heeft.
Maar stel dat het westen ook zo zou reageren als die landen op die cartoon? Wat als we hier massaal vlaggen van Afghanistan, Irak, Marokko enz..... zouden gaan verbranden? Wat denk je dat daar het antwoord op zal zijn?
Poep zal de ventilator raken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar stel dat het westen ook zo zou reageren als die landen op die cartoon? Wat als we hier massaal vlaggen van Afghanistan, Irak, Marokko enz..... zouden gaan verbranden? Wat denk je dat daar het antwoord op zal zijn?
Absoluut. Toch weet merendeel hier dat dat soort acties en provocaties helemaal geen zin hebben. Het is alleen maar onnodig opfokken. Het ergste is nog die militairen die daadwerkelijk daar heen gaan, en vrijwillig dus meewerken aan de ellende in de wereld. Ze zitten daar echt niet voor de veiligheid of de democratie, ookal verkondigen ze dat zelf wel. Ik zou never nooit voor Nederland vechten, ook niet als er weer een "dienstplicht" komt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Poep zal de ventilator raken.
Ah, je bedoelt terug naar 1000 BC. Heb je wel slavernij nodig om 7 miljard mensen te voeden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:23 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Absoluut. Toch weet merendeel hier dat dat soort acties en provocaties helemaal geen zin hebben. Het is alleen maar onnodig opfokken. Het ergste is nog die militairen die daadwerkelijk daar heen gaan, en vrijwillig dus meewerken aan de ellende in de wereld. Ze zitten daar echt niet voor de veiligheid of de democratie, ookal verkondigen ze dat zelf wel. Ik zou never nooit voor Nederland vechten, ook niet als er weer een "dienstplicht" komt.
Willen we als mens vooruit, dan moeten we de gehele maatschappij achterlaten en een nieuw stelsel ontwikkelen wat niet gebaseerd is op macht, geld en/of materialisme.
Van de grond af zijn alle systemen hetzelfde; religie, communisme, kaptialisme, etc.. er is altijd een kleine groep die de touwtjes in handen heeft. We moeten terug naar onze basisbehoeften, dingen die we echt nodig hebben, als al die dingen vervult zijn is de rest alleen maar luxe.
Nee, niet terug, vooruit. We moeten in feite als een mierenkolonie gaan werken, één gedachtegoed (het overleven). Macht en hebzucht is de ziekte van de mens. Als mensen beseffen dat dat niet de oplossing is dan zal de wereld beteren, eerder niet, want dan hou je altijd groep A tegen groep B ondanks we allemaal mens zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt terug naar 1000 BC. Heb je wel slavernij nodig om 7 miljard mensen te voeden.
Nee want Europa is van ons, niet van hun. Hoe zeer jullie ook blijven zeggen dat 'zij ook Europeanen zijn hoor'quote:
Precies! Bah, wat vervelend om Nederlander te zijn! Die welvaart, die prima infrastructuur, die orde en netheid en dan vooral dat walgelijke saamhoorigheidsgevoel tijdens een internationaal voetbaltoernooi, om te kotsen! Haat jij jezelf, als Nederlander, ook zo?quote:Op woensdag 14 september 2011 07:54 schreef Zemelknoper het volgende:
Ik snap de heisa niet echt. Een vlag betekent niets voor mij. Ik hoef geen examen te doen en het Koningshuis interesseert me niet. Als "wij" moeten spelen kijk ik gewoon zonder Oranje shirt of geschminkte kop. Er is bar weinig om trots op te zijn. Dus als mensen zich willen warmen aan vlaggen, wees mijn gast.
Welvaart, niet hier. Orde en netheid? Saamhoorigheid is dat, wat mij het meest angst inboezemt.quote:Op woensdag 14 september 2011 08:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Precies! Bah, wat vervelend om Nederlander te zijn! Die welvaart, die prima infrastructuur, die orde en netheid en dan vooral dat walgelijke saamhoorigheidsgevoel tijdens een internationaal voetbaltoernooi, om te kotsen! Haat jij jezelf, als Nederlander, ook zo?
Er is hier geen welvaart?quote:Op woensdag 14 september 2011 08:59 schreef Zemelknoper het volgende:
[..]
Welvaart, niet hier. Orde en netheid? Saamhoorigheid is dat, wat mij het meest angst inboezemt.
Oh. Waar op aarde is er wel welvaart?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |