Als je je gedraagt zoals dat tuig zich gedraagt creeër je weinig draagvlak voor je standpunten, sterker nog, op zo'n manier keren mensen zich er van af.quote:Op maandag 26 september 2011 08:47 schreef Nielsch het volgende:
Al had dat ene mens wellicht wel gelijk met d'r infrastructuur die steeds meer tegen de vrijheid ingaat: kastje in de auto, vingerafdruk in het paspoort, volgen op internet, gegevensuitwisseling met andere overheden etcetera.
Helemaal mee eens! Gadverdamme wat een vieze hippies. Beetje onze stad lopen bevuilen met hun vlooienhaar. Blech.quote:Op maandag 26 september 2011 07:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Als je een werkschuwe, langharige kuthippie zonder fatsoenlijk wereldbeeld bent ja. Wat een tuig allemaal zeg.
Daar heb ik heel wat meer respect voor dan rellend kraaktuig.quote:Op maandag 26 september 2011 09:23 schreef Silenus het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Gadverdamme wat een vieze hippies. Beetje onze stad lopen bevuilen met hun vlooienhaar. Blech.
Gelukkig werd er dit weekend ook iets georganiseerd voor mensen die wel eens af en toe onder de douche gaan en iets uitvoeren, namelijk de Singelloop. Leuke sfeer, heerlijk weer..ik heb zelf een tijd gerend van 56.55, niet m'n PR maar ik had ook niet getraind en het was warm.
Ik heb/had exact hetzelfde. Je wordt opgenaaid door je vrienden, je wil je niet laten kennen of een mietje zijn en uiteindelijk ga je zeven keer door je eigen grens heen. Je wil op het eind elke seconde nog pakken maar je gaat wel bijna van je stokje af als je over de finish bent. Het laatste wat je wil is opgeven en uitgelachen worden door je vrienden.quote:Op maandag 26 september 2011 10:36 schreef speknek het volgende:
Het is ook een beetje de reden waarom ik zelf niet meer met die lopen meedoe, ik kan mezelf niet zo goed matigen dan. Dan ben ik 500 meter voor de finish al vrij dood, maar denk ik ach fuck it, nog 500 meter, straks haalt die vriendin me weer in, ik kan nog wel even doorbijten, laat ik nog wat versnellen voor een mooie tijd etc. Gevolg is dat ik aan het eind stekende pijn in de helft van m'n organen heb en ik nog een uur lang duizelig ben. Niks gezonds aan.
Dus, tot 500 meter voor de finish gaat alles goed en lekker, maar omdat je jezelf niet wilt laten kennen ga je de laatste 500 meter nog even tot het gaatje en ga je over je grens. En dan is sporten opeens ongezond?quote:Op maandag 26 september 2011 10:36 schreef speknek het volgende:
Wedstrijden zijn niet gezond. Vorig jaar of twee jaar terug stond ik in de buurt van de finish van de singelloop, en daar kwam op een gegeven moment ook iemand langs die volledig van het padje af was, botste eerst tegen de omheining aan de ene kant, toen aan de andere kant, waarna wat mensen hem weer de goede richting opwezen en hij doorstrompelde. Drie minuten later ineens veel consternatie en een ambulancesirene.
Het is ook een beetje de reden waarom ik zelf niet meer met die lopen meedoe, ik kan mezelf niet zo goed matigen dan. Dan ben ik 500 meter voor de finish al vrij dood, maar denk ik ach fuck it, nog 500 meter, straks haalt die vriendin me weer in, ik kan nog wel even doorbijten, laat ik nog wat versnellen voor een mooie tijd etc. Gevolg is dat ik aan het eind stekende pijn in de helft van m'n organen heb en ik nog een uur lang duizelig ben. Niks gezonds aan.
En ik geloof dat mensen die een beetje overgewicht hebben vaak langer leven dan mensen die slank zijn, dus ik vind het geen gekke gedachte dat sport gewoon vrijwel altijd ongezond is (maar je gaat er wel beter van uit zien).
Ik chargeer natuurlijk wel, maar het is vooral bewegen dat gezond is (minimaal 30 minuten per dag), en sporten minder. Dat er een verschil is tussen recreatief sporten en fanatiek sportern staat buiten kijf, maar ook recreatief sporten is behoorlijk ongezond. Kijk vooral naar blessures e.d. Tennis, voetbal, contactsporten en vooral hardlopen is echt niet gezond voor je.quote:Op maandag 26 september 2011 10:54 schreef Blik het volgende:
Ik ga mee met de redenering dat sporten ongezond is als je te ver over je grenzen heen gaat, maar sporten in zijn algemeenheid ongezond noemen vind ik echt onzin. Zeker als je het vergelijkt met iemand die niet sport
Nou nee ook niet echt. Ik geloof eigenlijk niet dat het het ooit gezond is als je hartslag boven de 150bpm komt, daar slijt het alleen maar sneller van.quote:Op maandag 26 september 2011 10:54 schreef Blik het volgende:
Dus, tot 500 meter voor de finish gaat alles goed en lekker
http://www.elsevier.nl/we(...)kje-leven-langer.htmquote:Op maandag 26 september 2011 11:07 schreef zatoichi het volgende:
Oh en Speknek is het niet juist dat mensen met een beetje ondergewicht juist langer blijven leven? (Moet jij weten met je bezoek aan Japan!)
geweldige reportage, typisch nieuw-rechtse afzeik onzin.quote:
Vond ik voor Wilders ook al hoor. Heb nooit wat opgehad met die luie stinkballen.quote:Op maandag 26 september 2011 11:28 schreef okiokinl het volgende:
nou nou, wat zijn we weer tokkie, met al die ' vieze krakers' commentaren...
allemaal fijn in de wilders-mode vandaag? t is links dus tuig en trap maar de grond in?
Zonder iets bij te dragen kun je simpelweg niet serieus genomen worden. Het systeem dat ons onderhoud is kut!! Wait whut? Ja! Anarchie!!quote:Op maandag 26 september 2011 11:32 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vond ik voor Wilders ook al hoor. Heb nooit wat opgehad met die luie stinkballen.
Ga gewoon eens onder de douche, gedraag je normaal en zeg dan wat je probleem is. Dat komt beter over dan al jointjes rokend de godganse dag zitten chillen en dan af en toe eens wat roepen dat de maatschappij zo kut is.
Wilders en zijn aanhangers zijn ook tokkies, tuig en trap ik het liefst de grond in. Ik sta in super elitaire mode, en dat elke dag.quote:Op maandag 26 september 2011 11:28 schreef okiokinl het volgende:
allemaal fijn in de wilders-mode vandaag? t is links dus tuig en trap maar de grond in?
Ik maak me ook zorgen over big brother, maar die vrouw met haar club Vrijbit helpt absoluut niet.quote:Op maandag 26 september 2011 08:47 schreef Nielsch het volgende:
Al had dat ene mens wellicht wel gelijk met d'r infrastructuur die steeds meer tegen de vrijheid ingaat: kastje in de auto, vingerafdruk in het paspoort, volgen op internet, gegevensuitwisseling met andere overheden etcetera.
Nee, die Indymedia artikelen zijn lekker objectief. Kom op zeg. Zoals ik aangaf zag het er best gezellig uit en vind ik het prima dat er een 'ander' geluid gegeven mag worden.quote:Op maandag 26 september 2011 11:28 schreef okiokinl het volgende:
[..]
geweldige reportage, typisch nieuw-rechtse afzeik onzin.
je gaat meer dan een uur mensen interviewen, en dan lekker knippen en plakken zodat je iets kunt maken dat je vooringenomen mening bevestigd. en dan laat je 1 stuje erin van een oude dame die iets zinnigs zegt, en scheld je haar nog even uit voor teef.
dat noemt zich journalisten, het is te treurig voor woorden. misschien moet je dan even overnieuw nadenken wie het tuig zijn en wie niet.
maar goed, doet er verder niet toe, was supergezellig en een zeer nodig ander geluid.
met alle respect, sinds wanneer is demonstreren op straat geen normaal kanaal van de democratie meer?quote:Op maandag 26 september 2011 12:04 schreef bierjoost het volgende:
Maar het is en blijft links tuig, dat te beroerd is om via normale kanalen van de democratie hun standpunten duidelijk te maken.
Ik doelde er meer op dat het daarbij blijft. En ze niet eens een fatsoenlijke politieke partij kunnen oprichten, waar ze zelf op kunnen stemmen.quote:Op maandag 26 september 2011 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
met alle respect, sinds wanneer is demonstreren op straat geen normaal kanaal van de democratie meer?
De SP heeft anders aardig wat zetels in de 2de Kamer. Teveel mijns inziens, ik vind het namelijk een verachtelijke partij, maar ik kan me voorstellen dat het de partij is waar dit soort mensen op stemmen.quote:Op maandag 26 september 2011 13:01 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Ik doelde er meer op dat het daarbij blijft. En ze niet eens een fatsoenlijke politieke partij kunnen oprichten, waar ze zelf op kunnen stemmen.
je bent zo vooringenomen, er liepen mensen van groenlinks en de sp mee.quote:Op maandag 26 september 2011 13:01 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Ik doelde er meer op dat het daarbij blijft. En ze niet eens een fatsoenlijke politieke partij kunnen oprichten, waar ze zelf op kunnen stemmen.
En daar zitten ze dan voor Cafe Belgie met hun hond.quote:Op maandag 26 september 2011 09:00 schreef Vanyel het volgende:
Dat het vieze krakers zijn maakt ze niet per se dom natuurlijk
Waarom moeten die GL en SP een ander geluid laten horen? Dat kunnen ze toch doen in de Kamer?quote:Op maandag 26 september 2011 13:06 schreef okiokinl het volgende:
[..]
je bent zo vooringenomen, er liepen mensen van groenlinks en de sp mee.
en de harde kern anarchisten, die heb ik niet eens gezien, de bivakmutsjes met zwarte jasjes.
en verder doen anarchisten niet mee aan politiek, dat is de hele kern van hun ideologie. zij gebruiken andere middelen om hun stem te laten horen, namelijk zelf actie ondernemen.
Wat een onzin. Ze proberen de publieke opinie en wellicht ook politici te beïnvloeden. Of dat op deze manier effect sorteert is twijfelachtig, maar dat doet er niet toe. Dat maakt je nog niet direct tuig. Ze doen het tenminste nog voor de schermen. Je moest eens weten hoeveel miljarden er omgaan in de lobby-industrie, die de publieke opinie en politici achter de schermen proberen te beïnvloeden. Dat zijn duurbetaalde mannen in maatpakken die van alles gedaan krijgen zonder dat ze dit hebben laten toetsen. Door hoor ik je niet over.quote:Op maandag 26 september 2011 13:27 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Waarom moeten die GL en SP een ander geluid laten horen? Dat kunnen ze toch doen in de Kamer?
En over dat laatste doelde ik dus ook op dat ze democratische kanalen niet gebruiken. Dan ben je wat mij betreft tuig, door direct actie te ondernemen, als je denkt dat dat het juiste is, zonder dat te laten toetsen.
De demonstranten noem ik nergens tuig. Ik noemde ze vieze krakers. En precies wat je zegt, de lobby industrie. Dat is wel wat anders dan met een bivak muts op je hoofd politici intimideren.quote:Op maandag 26 september 2011 13:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ze proberen de publieke opinie en wellicht ook politici te beïnvloeden. Of dat op deze manier effect sorteert is twijfelachtig, maar dat doet er niet toe. Dat maakt je nog niet direct tuig. Ze doen het tenminste nog voor de schermen. Je moest eens weten hoeveel miljarden er omgaan in de lobby-industrie, die de publieke opinie en politici achter de schermen proberen te beïnvloeden. Dat zijn duurbetaalde mannen in maatpakken die van alles gedaan krijgen zonder dat ze dit hebben laten toetsen. Door hoor ik je niet over.
Ik dacht dat we het over de demonstranten van het Partijtje voor de Vrijheid hadden. Ja, het waren krakers ja en daar heb ik niets mee, maar ik heb niemand met een bivakmuts gezien. Over wie heb je het nu precies?quote:Op maandag 26 september 2011 13:50 schreef bierjoost het volgende:
[..]
De demonstranten noem ik nergens tuig. Ik noemde ze vieze krakers. En precies wat je zegt, de lobby industrie. Dat is wel wat anders dan met een bivak muts op je hoofd politici intimideren.
De discussie was al weer naar anarchistich links tuig geslingerd. Overigens kan dat lobby tuig natuurlijk ook zo maar eens intimiderend uit de hoek komen. Maar deze discussie gaat helemaal niet meer over Utrecht.quote:Op maandag 26 september 2011 13:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het over de demonstranten van het Partijtje voor de Vrijheid hadden. Ja, het waren krakers ja en daar heb ik niets mee, maar ik heb niemand met een bivakmuts gezien. Over wie heb je het nu precies?
Gezellige boel daar!quote:Aan de Theemsdreef in Overvecht is zaterdag rond 16.00 uur een tiener in zijn gezicht gestoken met een schroevendraaier. De politie heeft de 14-jarige dader inmiddels aangehouden.
Het 13-jarige slachtoffer kon ter plekke worden verzorgd.
openbaar en vrij protest is een essentieel onderdeel van democratie. de politiek is er om ONS te dienen, wij zijn er niet om de politiek te bedienen. en als de politiek niet luisterd of iets anders doet dan wat jij wilt, dan is protest een drukmiddel om zaken op de agenda te krijgen.quote:Op maandag 26 september 2011 13:27 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Waarom moeten die GL en SP een ander geluid laten horen? Dat kunnen ze toch doen in de Kamer?
En over dat laatste doelde ik dus ook op dat ze democratische kanalen niet gebruiken. Dan ben je wat mij betreft tuig, door direct actie te ondernemen, als je denkt dat dat het juiste is, zonder dat te laten toetsen.
Accoord. En zoals ik al zei: de mensen in die demonstratie noemde ik geen tuig...quote:Op maandag 26 september 2011 15:07 schreef okiokinl het volgende:
en laten we het nou weer gewoon over utrecht hebben, zoals dat hoort in dit topic.
Het kan een van de twee individuele winkelkoopzondag zijn die elke winkel in Utrecht mag aanvragen. Veel winkels die bij elkaar zitten doen dat dan gezamenlijk. De volgende in het centrum is op zondag 13 november. Hierdoor komt het aantal koopzondag in november feitelijk op 4 in plaats van 3.quote:Op maandag 26 september 2011 15:25 schreef zatoichi het volgende:
Nee weet ik ook niet, kwam er ook alleen maar achter omdat ik toevallig een wandeling met mijn hoogzwangere vrouw maakte en ze niet veel verder kwam dan de stad.... Het was super rustig, dus kan me niet voorstellen dat het de winkels wat heeft opgeleverd...
Ik dacht mooi, ik heb toch nog wat van de Gamma nodig, maar die was dus wel dicht... zul je altijd zien
Het was rustig jaquote:Op maandag 26 september 2011 15:25 schreef zatoichi het volgende:
Nee weet ik ook niet, kwam er ook alleen maar achter omdat ik toevallig een wandeling met mijn hoogzwangere vrouw maakte en ze niet veel verder kwam dan de stad.... Het was super rustig, dus kan me niet voorstellen dat het de winkels wat heeft opgeleverd...
Ik dacht mooi, ik heb toch nog wat van de Gamma nodig, maar die was dus wel dicht... zul je altijd zien
Toen was Utrecht nog zwart-wit, nu niet meer.quote:Op maandag 26 september 2011 16:31 schreef Q. het volgende:
Ouwe doos. Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |