Jeetje Danic, laat je niet zo van je stuk brengen hoor...
Jouw kind, jouw regels.... en niet die van je moeder. Nee, je kan haar daarmee niet verwennen, het kan wel gewenning worden. Dus dat ze eraan gewend raakt om niet in bed, maar op schoot te slapen. Maar als ze overdag veelal wel in bed slaapt en soms bij jullie, dan is er toch niets aan de hand?
Ik zou een krukje bij haar bed neerzetten, dan kan je moeder evt daar gaan zitten, totdat ze slaapt. Ik begrijp wel dat zij wellicht geen zin heeft om twee uur met haar op schoot te zitten.
Ik zou ook aangeven dat je toch echt wel wil dat ze slaapt overdag en dat ze niet zoveel wakker kan zijn... Dan zit jij iedere keer met een oververmoeid kind 's avonds, dat lijkt me ook niet fijn.
Mijn moeder heeft laatst ook even opgepast een uurtje. Ze merkte dat Lientje moe was, maar niet makkelijk alleen in slaap kon vallen, toen heeft ze 10 minuten haar handje vastgehouden en zitten aaien, totdat ze aan het slapen was. Dus zonder huilen in slaap gevallen. Ik vond het geweldig, dat ze zelf uitgevonden had dat ze dat prettig vind....
Lientje wil soms enig huidcontact als ze gaat slapen, ik leg haar overigens wel weg als ze in slaap valt op schoot. Maar dat is meer omdat ik dan even iets anders kan gaan doen.
Ze slaapt nog steeds overal, de ringsling, wipper, kinderwagen....maar ik ga nu merken dat haar bed de voorkeur geniet, ze ligt graag rustig en plat en op zichzelf als ze slaapt.
Vannacht lag ze tegen me aan na de voeding en moeilijk doen en morren, heb ik haar in de co-sleeper gelegd, ging ze slapen....