abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101939675
Had deze laatst toevallig mee gegrepen toen ze in de aanbieding waren en ze bevallen goed..Vraag me alleen af waarom hij de laatste tijd last heeft van overloop-luiers :7 . Even aanzien dan maar!
Qua kleding gaat hij ook snel hoor, mt 56 past niet meer 8-)
pi_101939929
Huh? Eva zit in 62, maar new baby 2 gaat zodanig bij haar dicht dat de stickertjes tegen elkaar zitten. Je hebt daar toch ook nog een 3 van of niet?
pi_101940141
Geen idee of er een 3 van is eigenlijk, deze bevallen wel :) New baby ging ontzettend knellen bij zijn beentjes. Ik heb een spekkie gekweekt :7
pi_101940298
Ja daar is een 3 van. :Y
pi_101940475
wij zijn al over op maatje drie...

even wezen wegen en 215 gram erbij in 3 weken..

cb vindt dat hij er goed uitziet, maar toch zit het mij dwars....
pi_101940774
En er komt steeds vaker en meer melk terug na zijn fles -O- Enorm aan het hikken nu :{
  woensdag 14 september 2011 @ 16:06:57 #157
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101940792
Schrijnt dat ze met bv iets minder hard aankomen. Hoe ziet je curve eruit? Loopt die vloeiend?
  woensdag 14 september 2011 @ 16:07:49 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101940821
Wicky, gefeliciteerd met de geboorte van Wies O+ en welkom :*

Liedje ook welkom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 14 september 2011 @ 16:12:16 #159
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101940992
Die New Baby zijn idd heel zacht, ik heb zowel die als ook de gewone, en ook de Baby Dry in de lade liggen, er zit wel verschil tussen het formaat, de dikte, de zachtheid. Ik gebruik merk ik niet veel verschil, al merk ik wel dat juist Baby Dry sneller 'lekt' met spuitluiers, terwijl die voor de 'actieve' beweeglijke baby is. :')

Ik heb ook Huggies, die waren in de reclame bij AH, daar heb ik nu maat 3 van, erg fijn!
De kleinere maten vond ik daar ook prettig van.

Kruidvak en Etos vond ik niets, stug, hard, echt een boel pamper tussen de beentjes.

Ik heb dus onderzoek gedaan.... :)
Ik blijf nu Pampers gebruiken, maar wel flink in de aanbieding en anders Huggies, goedkoop te krijgen bij de Action.

Ehm ja, en Lientje zit al minstens een week of 3 in maat 3. O-)
pi_101941021
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:06 schreef Aventura het volgende:
Schrijnt dat ze met bv iets minder hard aankomen. Hoe ziet je curve eruit? Loopt die vloeiend?
mijn curve op bv.com is op de een of andere manier helemaal verkloot... Maar hij buigt wat af naar een lager lijntje... Volgens de dame op het cb zat hij altijd al rond dat lijntje, volgens mij zat hij er eerder wel wat boven..
  woensdag 14 september 2011 @ 16:14:51 #161
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101941111
Ow en *O*

Welkom mooie kleine Wies. O+
Ik wil ook wel een Wies, manlief keurde dat meteen af...ik vind het zo'n toffe naam.
  woensdag 14 september 2011 @ 16:16:03 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101941172
We zijn trouwens zojuist naar het kdv geweest, nog even goed kijken. We hebben er een goed gevoel bij. Bij ventje's groep zitten nu 5 baby's, dat worden er maximaal 9. Er komen binnenkort nog wat kleintjes bij van zijn leeftijd, dat vind ik zelf wel een fijn idee. De verzorgsters zijn echt zoo leuk, een wat oudere en twee jongere meiden. Onze knul werd meteen op de foto gezet :) Zijn kastje en jashaakje waren al klaar. Dinsdag 4 oktober gaat hij voor het eerst een paar uurtjes wennen. Ik denk nu dat ik hem met een gerust hart weg kan brengen. Hoe ik me voel als hij daar straks is...Dat is een ander verhaal :P
pi_101941703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:16 schreef Aventura het volgende:
We zijn trouwens zojuist naar het kdv geweest, nog even goed kijken. We hebben er een goed gevoel bij. Bij ventje's groep zitten nu 5 baby's, dat worden er maximaal 9. Er komen binnenkort nog wat kleintjes bij van zijn leeftijd, dat vind ik zelf wel een fijn idee. De verzorgsters zijn echt zoo leuk, een wat oudere en twee jongere meiden. Onze knul werd meteen op de foto gezet :) Zijn kastje en jashaakje waren al klaar. Dinsdag 4 oktober gaat hij voor het eerst een paar uurtjes wennen. Ik denk nu dat ik hem met een gerust hart weg kan brengen. Hoe ik me voel als hij daar straks is...Dat is een ander verhaal :P
Spannend Aventura! Voor jou, man & kleine vent natuurlijk. Het gaat vast goed bevallen, volgens mij worden ze helemaal lam geknuffeld daar ;)
pi_101942031
Is het echt niet goed om een wurm van 4 maanden bij je op schoot/in je armen in slaap te laten vallen en zo te blijven zitten tot ze weer wakker is?

Ik had er net een beetje een discussie over met mijn moeder (na ja, moeders gaf haar ongezouten mening, ik heb er niet veel tegenin gebracht omdat ik geen zin had in een felle discussie).
Zij vindt dat baby's in bed moeten slapen. Dat Eva de eerste 12 weken in de kinderwagen beneden sliep vond ze ook niets.
Nu slaapt mevrouw gewoon in haar eigen bedje, ook overdag.
Afgelopen vrijdag heeft mijn moeder opgepast en toen wilde Eva niet slapen. De hele dag niet, terwijl ze 's ochtends meestal zo'n 2 uur aaneengesloten slaapt en 's middags ook zo'n anderhalf uur.
Nu dus niet, ze was moe maar ging niet slapen. Toen mijn vriend uit zijn bed kwam na zijn nachtdienst heeft hij haar overgenomen en is ze bij hem in slaap gevallen. Hij is zo 2 uur blijven zitten. Dat vindt ze dus niet kunnen. En denkt dat Eva er mee speelt. Volgens mij is ze daar nog te klein voor.

Nou spelen er verschillende dingen door mijn hoofd: zou ze het erg gevonden hebben dat Eva bij vriendlief wel gelijk ging slapen (soort falen van haar), ziet ze op tegen de volgende x oppassen (heeft ze het nu al over, is pas over 3 weken), is het echt zo erg dat ze dit slaapje niet in bed heeft gedaan?, kan eva ons echt al uitproberen?

Sorry heel verhaal, maar merk dat het me dwars zit. Ga er ook nog op terug komen bij haar, maar nu niet, de tranen zitten hoog. Vind het nl erg vervelend dat ze commentaar heeft op onze manier van opvoeden. Ze geeft me het gevoel dat we het niet goed doen.
pi_101942151
Zo slapen gebeurd dus zelden.
Daarbij was het hun eerste keer oppassen omdat ik aan het werk was en kon ik er met mijn verstand niet bij dat ze Eva niet in slaap kreeg. Die is wakker geweest van 08.00 tot 16.00!!!
Het enige dat ik kan verzinnen is dat ze bang was dat mijn vriend wakker zou worden als Eva even in haar bedje zou liggen huilen.
Ze zegt dat dat het niet is......
pi_101942218
danic is ze ook niet gaan wandelen ofzo om d'r in slaap te krijgen?

Maar alvast dit: laat je niet gek maken joh!
pi_101942381
Inderdaad, laat je niet gek maken :*
pi_101942410
Ze heeft een uurtje gewandeld, is eendjes gaan voeren. In die tijd heeft Eva inderdaad wel even geslapen, goed dat je het zegt.
Maar bij de eendjes werd ze aangevallen door ganzen en heeft toen met de zak brood een gans weggejaagd die ging happen naar haar én Eva. Ze sloeg em onder zijn snavel en toen viel die gans zo achterover :@
Ik snap de reactie, maar vond de gans toch ook wel zielig.
Ik herken veel van mezelf in mijn moeder. Heb weinig geduld en kan om niks heel kort uit de hoek komen. Heb een beetje het idee dat ze geen geduld heeft bij het bedritueel van Eva (erbij blijven tot ze slaapt).
Mijn geduld is de afgelopen maanden vermenigvuldigd met 10 :')
pi_101942447
En weet dat ik me niet gek moet laten maken, maar ze past ook op, als we allebei aan het werk zijn en zou het toch fijn vinden als ze wel onze manier van opvoeden aanhoudt, er mee eens of niet.
Maar als ik dat tegen haar zeg, doet ze alsof ik gek ben dat ik denk dat ze het anders zou doen.....
  woensdag 14 september 2011 @ 16:59:19 #170
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101942851
Jeetje Danic, laat je niet zo van je stuk brengen hoor... :*
Jouw kind, jouw regels.... en niet die van je moeder. Nee, je kan haar daarmee niet verwennen, het kan wel gewenning worden. Dus dat ze eraan gewend raakt om niet in bed, maar op schoot te slapen. Maar als ze overdag veelal wel in bed slaapt en soms bij jullie, dan is er toch niets aan de hand?

Ik zou een krukje bij haar bed neerzetten, dan kan je moeder evt daar gaan zitten, totdat ze slaapt. Ik begrijp wel dat zij wellicht geen zin heeft om twee uur met haar op schoot te zitten.
Ik zou ook aangeven dat je toch echt wel wil dat ze slaapt overdag en dat ze niet zoveel wakker kan zijn... Dan zit jij iedere keer met een oververmoeid kind 's avonds, dat lijkt me ook niet fijn.

Mijn moeder heeft laatst ook even opgepast een uurtje. Ze merkte dat Lientje moe was, maar niet makkelijk alleen in slaap kon vallen, toen heeft ze 10 minuten haar handje vastgehouden en zitten aaien, totdat ze aan het slapen was. Dus zonder huilen in slaap gevallen. Ik vond het geweldig, dat ze zelf uitgevonden had dat ze dat prettig vind....
Lientje wil soms enig huidcontact als ze gaat slapen, ik leg haar overigens wel weg als ze in slaap valt op schoot. Maar dat is meer omdat ik dan even iets anders kan gaan doen. :)

Ze slaapt nog steeds overal, de ringsling, wipper, kinderwagen....maar ik ga nu merken dat haar bed de voorkeur geniet, ze ligt graag rustig en plat en op zichzelf als ze slaapt.
Vannacht lag ze tegen me aan na de voeding en moeilijk doen en morren, heb ik haar in de co-sleeper gelegd, ging ze slapen.... :D
pi_101943060
@ Juud: op schoot is echt een uitzondering en ze viel bij hem in slaap tijdens het drinken van de fles.
Er staat een krukje naast het bed van Eva, daar zitten wij ook op. Het duurt soms gewoon even voordat ze slaapt en dan is het wel fijn om te zitten. Ik vraag ook niet aan mijn moeder of ze haar op schoot wil laten slapen. Als dat gebeurd, is het onverwachts zoals vrijdag dus tijdens het drinken. We doen het nooit met opzet.
Dát was idd een punt van mijn moeder, goed dat jij het benoemd: ze vond dat mijn vriend Eva wel weg kon leggen toen ze eenmaal diep sliep. Hij had daar geen zin in en zat volgens mij gewoon wel lekker. :')

Mijn schoonouders passen wat dit betreft veel beter in ons straatje: die wiegen haar ook liggend op hun benen, desnoods tot ze slaapt. Hebben echt engelengeduld.

Maar als dit nou sporadisch voorkomt, dan is het toch geen probleem? Zou Eva daar echt 'misbruik' van maken, met haar 4 maandjes. vond het zo sneu om dat over haar te horen ;(
  woensdag 14 september 2011 @ 17:26:30 #172
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101943972
@Danic, welnee....ze lag dus lekker bij haar papa en viel in slaap, niets mis mee toch. Alleen maar te prijzen dat hij zo van haar geniet en graag lekker met haar blijft zitten.

Ik roep dan altijd maar 'nu kan het nog' ze zijn maar zo kort echt klein... ;)
Zo lang je er zelf geen probleem mee hebt is het dat ook niet.

Zo vraagt iedereen aan mij, 'slaapt ze al door' of 'slaapt ze nu wel/al op haar eigen kamer'....
Nee, ze is 2 keer per nacht wakker en met een beetje geluk maar een keer, drinkt dan kort en slaapt meteen weer door. Dan moet er ook nog wel eens een speen geplopt of er is een krampje of mevr ligt zoals vanochtend van 06.00 tot 06.50 uur voor te lezen uit eigen werk. :D
Om daarna toen wij moesten opstaan te liggen pitten. :')

Maar wij vinden het geen probleem, al zijn we wel eens brak. En nee, we willen niet dat ze op haar eigen kamer slaapt, al gaan we het wel eens proberen ergens de komende weken om te zien of ze niet van ons wakker wordt 's nachts. Maar dat is dus om het voor haar optimaal te houden.

Dus ik laat iedereen maar wat raak lullen en doe het vooral zoals wij denken dat het goed voor haar is en daarnaast ook een beetje fijn voor ons. ;)
pi_101944006
Nee joh, dat is helemaal geen probleem!! En baby's denken nog niet in termen als misbruik van maken.

Maar natuurlijk is in slaap vallen bij pappa,mamma of oma lekker. Eigenlijk slaapt Mex altijd zo in. Toen hij nog klein was lukte het wel om hem bij moeheidssignalen in z'n bedje te leggen en dan viel hij zonder huilen in slaap. Sinds hij beweegt gaat dat echt niet meer en valt hij elke avond en elk dutje bij ons in slaap, meestal na z'n melkflesje.
Bijna alle oma's doen dan ook hetzelfde en ik heb het ze niet eens gevraagd, zo "werkt"Mex nou eenmaal.
Misschien zou ik het af kunnen leren door hem heel lang te laten huilen en elke keer terug te leggen, maar dat wil ik niet.

Ik vind het wel een beetje klinken alsof je moeder niet echt zin heeft om elke week op te passen..
En weet je zeker dat jullie dit wel zo willen? En waarom bleef zij 2 uur lang zitten kijken naar je vriend die Eva op schoot heeft slapen?
  woensdag 14 september 2011 @ 17:29:50 #174
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101944125
Ook zo'n 'misser' in mijn ogen.
Mensen die vertellen.... mijn kind lag te huilen in de box, maar zodra als ie me zag, was ie meteen stil en begon ie te lachen, hij neemt me gewoon in de maling....

8)7 Nee Tokkie, je kind is dolblij dat jij z'n signalen oppikt en hem komt oppakken/troosten, en voldoet aan zijn behoefte. Dat laat ie merken door te gaan lachen...
pi_101944245
Nee ze wil met alle liefde oppassen. Zo wonen anderhalf uur rijden hiervandaan, dus het is een goede manier om Eva regelmatig te zien.
Ze heeft niet 2 uur zitten kijken hoe ze bij mijn vriend lag, maar heeft staan koken :@
Ze zouden blijven eten, maar het was natuurlijk niet de bedoeling dat zij dat zelf moest klaarmaken. Heb ook wel tegen mijn vriend gezegd dat ze dat niet leuk vond en dat hij dat even met haar moest uitpraten. Even 'sorry' zeggen dus.
Ze stelt ook regelmatig de vraag of Eva al doorslaapt, want haar neefje van 6 weken doet dat nu wel. Hij ligt sinds kort ingebakerd. Ze vraagt 2x per week of Eva echt niet ingebakerd mag worden. Ik blijf haar uitleggen dat Eva al rolt en dat het dan niet meer mag. Daarbij hebben wij niet zoveel problemen met die ene x per nacht. Tuurlijk zou het fijn zijn als ze doorsliep, maar dat komt vanzelf. Ik ken geen enkele puber die 's nachts nog wakker wordt :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')