abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102647961
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:57 schreef Daan2x256 het volgende:
Je enkel ziet er erg uit Tja. Niks gescheurd? Denk echt niet dat je volgende week al kunt spelen...

Ik kreeg gister een volley vol op me gespeeld, toen dook ik automatisch weg om dan m'n racket ervoor te houden. Maar reageerde zo snel dat ik omviel... :D Moet er heel grappig uit gezien hebben... :P
+1 herkenbaar.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:06:07 #152
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_102648155
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Welkom op kunst(gras)banen. Gelijk het hele probleem blootgelegd. Op het moment dat mensen banen nemen met weinig klein onderhoud wordt er gelijk geen hol meer aan gedaan en krijg je dus slechte banen.
Geld uiteraard niet voor elke vereniging....

Hoe is het eigenlijk gebeurd? Probeerde je te glijden en bleef je haken ofzo?
Ik had eerst al een waarschuwing gehad, liep op een bal, toen ik zag dat die uitging, glee ik door, niks mis mee, totdat op een gegeven moment het zand op was, en dus mijn rechterbeen ineens stilstond. Dus kregen mijn kniebanden een geweldige optater. Gelukkig kon ik doorstappen, maar als mij gewicht verder naar achter was geplaatst, had het fout af kunnen lopen.
De blessure liep ik op toen ik na het slaan, neerkwam. De bal van mijn voet graafde zich in het kunstgras, in plaats van dat deze doorgleed. Mijn enkel kantelde dus niet naar buiten, maar naar voren en naar buiten. Dus de hak van mijn draaide naar buiten en naar voren. Toen ik neerkwam na het slaan van mijn geweldig verwoestende forehand. Heel appart.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:06:45 #153
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_102648175
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Beter dat je in de stromende regen moet spelen met een goed drainagesysteem dan in de stromende regen met een slecht drainagesysteem en dus plassen op de baan. Levert alleen maar blessures op!
Dat mag niet eens, dan mag je weigeren te spelen.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:16:04 #154
342627 tja77
pi_102648518
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:57 schreef Daan2x256 het volgende:
Je enkel ziet er erg uit Tja. Niks gescheurd? Denk echt niet dat je volgende week al kunt spelen...

Ik kreeg gister een volley vol op me gespeeld, toen dook ik automatisch weg om dan m'n racket ervoor te houden. Maar reageerde zo snel dat ik omviel... :D Moet er heel grappig uit gezien hebben... :P
Het herstelt dermate snel, dat ik verwacht over een paar dagen al te kunnen tennissen. Donderdagavond is het gebeurt, en 1 foto is van vrijdag (toen ik nog heel moeilijk liep) en de andere foto is van zaterdag. Als ik nu loop kun je eigenlijk al niet meer zien dat mijn enkel geblesseerd is, als je hem ziet, zie je nog wel dat ie paars/blauw is en lichtelijk gezwollen is. maar je ziet het paars/blauwe wegzakken richting de onderkant van mijn voet.
Ik ben niet naar de dokter geweest, maar heb wel ff gebeld. Die heeft gevraagd of ik mijn voet kon belasten en bewegen. Die raadde me aan mijn voet de eerste 24 uur zoveel mogelijk hoog te houden, en goed te koelen. En daarna te belasten tot het niveau dat je het kunt verdragen.
Mijn enkel zag er vrijdag uit alsof hij uit elkaar zou klappen. Maar zaterdagmorgen, was het in het begin nog stijfjes maar kon weer normaal wandelen.
Ben gisteren naar de stad geweest, en heb de hele dag kunnen lopen, ik weet dat bij rennen 3-4 keer je eigen lichaamsgewicht op je enkel komt te staan, dus dat is een stuk heftiger dan gewoon wandelen. Misschien komt donderdag te snel, maar anders is zondagochtend nog een optie om het weer te gaan proberen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:16:48 #155
342627 tja77
pi_102648545
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:06 schreef Salamando het volgende:

[..]

Idd, met plassen op de baan gaan tennissen is een "big no no."
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:19:21 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102650488
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:06 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik had eerst al een waarschuwing gehad, liep op een bal, toen ik zag dat die uitging, glee ik door, niks mis mee, totdat op een gegeven moment het zand op was, en dus mijn rechterbeen ineens stilstond. Dus kregen mijn kniebanden een geweldige optater. Gelukkig kon ik doorstappen, maar als mij gewicht verder naar achter was geplaatst, had het fout af kunnen lopen.
De blessure liep ik op toen ik na het slaan, neerkwam. De bal van mijn voet graafde zich in het kunstgras, in plaats van dat deze doorgleed. Mijn enkel kantelde dus niet naar buiten, maar naar voren en naar buiten. Dus de hak van mijn draaide naar buiten en naar voren. Toen ik neerkwam na het slaan van mijn geweldig verwoestende forehand. Heel appart.
Hmmm kak.
Ik heb het afgeleerd om te glijden op kunstgras. Sowieso heb ik hele stroeve schoenen op het moment, maar ik heb al te vaak problemen gehad met het glijden. Schijtondergrond :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102650560
Als ik niet kan glijden tijdens het tennis kan ik net zo goed gaan figuurzagen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:21:54 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102650570
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:06 schreef Salamando het volgende:

[..]

aangezien toernooien niet oneindig lang duren sturen ze je toch vaak met kleine of minder kleine plassen de baan op.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102650662
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmmm kak.
Ik heb het afgeleerd om te glijden op kunstgras. Sowieso heb ik hele stroeve schoenen op het moment, maar ik heb al te vaak problemen gehad met het glijden. Schijtondergrond :(
Ik glij altijd uit op kunstgras met m'n normale tennisschoenen. Ik had laatst ook schoenen voor binnen met omni-zolen. Die ben ik deze week gaan testen op kunstgras, en werkt echt geweldig. :) Kan lekker glijden wat ik toch altijd al doe.
Ik haart het spelen op pusion kourt banen, want als je daar op rubber wilt glijden breek je je enkel gegarandeerd. :o
pi_102650697
Oh nee zijn geen omnizolen... ff zoeken wat het nou precies is. :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:50:25 #161
342627 tja77
pi_102651481
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:24 schreef Daan2x256 het volgende:

[..]

Ik glij altijd uit op kunstgras met m'n normale tennisschoenen. Ik had laatst ook schoenen voor binnen met omni-zolen. Die ben ik deze week gaan testen op kunstgras, en werkt echt geweldig. :) Kan lekker glijden wat ik toch altijd al doe.
Ik haart het spelen op pusion kourt banen, want als je daar op rubber wilt glijden breek je je enkel gegarandeerd. :o
Ik heb Barricades, voor zover ik weet ook geschikt voor kunstgras. Tis een vrij stugge schoen, maar als je de schoen een paar uur hebt ingespeeld, zitten ze als gegoten. Er zit vrij grof profiel op, en ik kan in principe altijd glijden MITS er zand lig. Banen die je toelaten op de ene plek wel te glijden, en een meter verderop niet, das is funest. Ik weeg om en nabij de 100 kilo, en als ik eenmaal op gang ben, is het vrouwen en kinderen eerst. Dus een klein stukje baan waar geen zand ligt, kan je zomaar een ECHT zware blessure opleveren.
Ik heb mazzel gehad, maar voor hetzelfde geld, scheur je je enkel/knie -banden.
pi_102652443
Met deze zool valt prima te spelen op kunstgras, tenminste met niet te veel en niet te weinig zand.
Kan er goed mee op glijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op probouncebanen speel ik liever met een andere zool. Weet niet hoe die heet, zijn dacht ik all court zolen. Heeft iets minder grip waardoor je meer kunt glijden.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:29:01 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102652657
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:22 schreef Daan2x256 het volgende:
Met deze zool valt prima te spelen op kunstgras, tenminste met niet te veel en niet te weinig zand.
Kan er goed mee op glijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op probouncebanen speel ik liever met een andere zool. Weet niet hoe die heet, zijn dacht ik all court zolen. Heeft iets minder grip waardoor je meer kunt glijden.
idd, zoiets met van die zaagtandjes heb ik nu ook (maar dan in adidas versie)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102653194
Asics zitten kwa pasvorm het beste bij mijn voet. Heb best smalle voeten.
Laatst toch vanwege de zool nikes geprobeerd, en zitten echt prima.
Adidas is voor mij veel te brede schoen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:50:18 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102653510
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:42 schreef Daan2x256 het volgende:
Asics zitten kwa pasvorm het beste bij mijn voet. Heb best smalle voeten.
Laatst toch vanwege de zool nikes geprobeerd, en zitten echt prima.
Adidas is voor mij veel te brede schoen.
Mij maakt het niet zoveel uit, heb best standaard voeten denk ik. Ik vond alleen de zool belangrijk omdat ik eerst echt op indoor schoenen tenniste (ze waren nog niet afgelopen), die waren iets te glad ;). En deze (denk een eerdere barricade versie) bevallen echt heel goed.

Maargoed, je hebt mensen die op elke tennisschoen goed kunnen tennissen, en je hebt mensen voor wie het allemaal zeer nauw komt.

Verder hoor ik bij mij op de vereniging dat steeds meer mensen met inlegzooltjes tennissen om zo minder kwetsuren te krijgen, maar ik heb dat niet echt nodig.
Een gedicht over Maanvis
pi_102653705
Ik heb altijd inlegzolen ingehad die speciaal naar mijn voeten zijn gemaakt. Heb een soort van platvoeten, stonden toen ik een jaar of 5/6 was naar binnen en sindsdien laat ik regelmatig nieuwe maken.
Laatste tijd heb ik ze ook in m'n tennischoenen zitten. Vond het in het begin erg raar om ze in tennisschoenen te hebben maar het wende snel, en nu wil ik niet meer zonder. Ook laatste tijd erg weinig last van kleine blessures die ik daarvoor wel altijd had een knie/enkel. :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:29:10 #167
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_102654899
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

aangezien toernooien niet oneindig lang duren sturen ze je toch vaak met kleine of minder kleine plassen de baan op.
Matige toernooien dan :{ .
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:56:05 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102655745
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:29 schreef Salamando het volgende:

[..]

Matige toernooien dan :{ .
nee, ze zitten overvol en anders krijgen ze de planning niet rond. dus op zich wel begrijpelijk. maar e club in kwestie mag ook wel eens wat aan de afwatering doen :)
Een gedicht over Maanvis
pi_102657413
Zeker geen goede drainage aangelegt... of de banen liggen onder slootpeil?
Op kunstgrasbanen horen alleen af en toe plassen te liggen als het echt met bakke uit de hemel komt, en dan wil je ook niet spelen... :) Na de regen horen ze binnen 10 minuten weer bespeelbaar te zijn.
pi_102657497
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, ze zitten overvol en anders krijgen ze de planning niet rond. dus op zich wel begrijpelijk. maar e club in kwestie mag ook wel eens wat aan de afwatering doen :)
Volgens mij ballen we bijna dezelfde toernooien. Over welke clubs praten we in NO-Brabant? :P
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:16:01 #171
342627 tja77
pi_102677050
NO brabant klinkt niet al te ver weg....
Ik speel mijn toernooien allemaal in brabant, maar welk district??? Zou net zo goed centraal brabant kunnen zijn.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:22:37 #172
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102677112
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:51 schreef Drassss het volgende:

[..]

Volgens mij ballen we bijna dezelfde toernooien. Over welke clubs praten we in NO-Brabant? :P
omg uden/veghel.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:24:39 #173
342627 tja77
pi_102677128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omg uden/veghel.
Ik woon in veghel.... lol
pi_102677941
Hehe mooi is dat, want ik woon in een dorpje daar weer 8km vandaan en speel veel toernooien in centraal, zo/no brabant ;)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:28:23 #175
342627 tja77
pi_102681408
Heb dit jaar niet veel toernooien gespeeld, maar in het verleden toernooien van
Heeswijk Dinther, Mariaheide, Schijndel, Veghel, Eerde, sint michielsgestel, Best, Boxtel enz.
pi_102681462
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:28 schreef tja77 het volgende:
Heb dit jaar niet veel toernooien gespeeld, maar in het verleden toernooien van
Heeswijk Dinther, Mariaheide, Schijndel, Veghel, Eerde, sint michielsgestel, Best, Boxtel enz.
Heeswijk, Schijndel,Veghel en Best wel eens geweest ja. Ben alleen geen echte kunstgras fan en bijna al die plaatsen hebben helaas kunstgras.

Normaal gesproken bal ik dus iets meer regio Eindhoven.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:41:25 #177
342627 tja77
pi_102681792
Begrijpelijk dat je kunstgras mijdt, zal ik ook eens gaan doen, is beter voor mijn enkel, en voor mijn tennis.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:44:53 #178
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102681903
Ik ben blij dat ik geen problemen heb op kunstgras, anders zou ik ver weg moeten gaan tennissen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_102682042
Als er goede kunstgrasbanen liggen, heb je normaal nergens last van. Bij hooglanderveen vond ik het zelfs fijn om op te spelen. :) Terwijl in Almere (Joymere :r) ik nooit meer wil spelen...
pi_102682083
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:44 schreef Maanvis het volgende:
Ik ben blij dat ik geen problemen heb op kunstgras, anders zou ik ver weg moeten gaan tennissen ;).
Dat wilde ik net zeggen, want in jullie regio ken ik geen clubs die een andere ondergrond hebben. Veghel heeft wel een x aantal gravel of was het smashcourt banen.

In regio Eindhoven heb je er wel genoeg. Zeker een club of 6/7
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:50:58 #181
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102682092
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:49 schreef Daan2x256 het volgende:
Als er goede kunstgrasbanen liggen, heb je normaal nergens last van. Bij hooglanderveen vond ik het zelfs fijn om op te spelen. :) Terwijl in Almere (Joymere :r) ik nooit meer wil spelen...
Goed schoeisel en goede looptechniek scheelt ook al erg veel.
Een gedicht over Maanvis
pi_102682126
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind kunstgrasbanen vooral vervelend omdat de bal andere dingen doet dan op mijn vaste ondergrond RedCourt :P
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:53:36 #183
342627 tja77
pi_102682190
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:50 schreef Drassss het volgende:

[..]

Dat wilde ik net zeggen, want in jullie regio ken ik geen clubs die een andere ondergrond hebben. Veghel heeft wel een x aantal gravel of was het smashcourt banen.

Klopt, in Veghel (Frisselstein) liggen gravel, en kunstgrasbanen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:53:44 #184
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102682194
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:50 schreef Drassss het volgende:

[..]

volgens mij heeft veghel idd een aantal gravelbanen, de rest is kunstgras. Jammer dat ze dan toernooitjes organiseren en je laten wisselen van baansoort :P
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:55:44 #185
342627 tja77
pi_102682259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Is ook zo, dit is de eerste keer dat ik geblesseerd raak, en ik heb al 100-en wedstrijden op kunstgras gespeeld. Qua blessuregevoeligheid is er niks mis met kunstgras, MITS goed ondrhouden, maar dat geldt voor elke baansoort denk ik.
pi_102682350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

volgens mij heeft veghel idd een aantal gravelbanen, de rest is kunstgras. Jammer dat ze dan toernooitjes organiseren en je laten wisselen van baansoort :P
Klopt, dat had ik ook. Lekker hoppen van gravel naar kunstgras om vervolgens weer op gravel te ballen. ^O^ 1x nooit meer toernooitje was dat hehe.
pi_102868750
Zooo hier heb ik al lang niet meer gepost.
Beetje jammer dat ik weer terug kom nu het seizoen zo goed als voorbij is...
Maar ik had een vraagje,
Heeft iemand hier ervaring met de Shoenique van Tennisdirect?
Het lijkt me namelijk best vet, maar ben bang dat het niet uitziet.
En ja dan ben je je geld kwijt...
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:08:33 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102906913
Ondertussen wil ik ook eens gaan kijken of ik 2-handig kan worden. Ik tennis met rechts, maar schrijf met links, en kan ook best een bal slaan met links (alleen niet zo krachtig). Iemand tips om dit te oefenen en of het überhaupt zin heeft?
Een gedicht over Maanvis
pi_102907237
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:08 schreef Maanvis het volgende:
Ondertussen wil ik ook eens gaan kijken of ik 2-handig kan worden. Ik tennis met rechts, maar schrijf met links, en kan ook best een bal slaan met links (alleen niet zo krachtig). Iemand tips om dit te oefenen en of het überhaupt zin heeft?
_O- , ik heb serieus het plan om deze winter een enkelhandige forehand met links te gaan oefenen, gewoon omdat het kan :P

Heeft vooral te maken met behendigheid. Ik zou eerst beginnen met het korte spel tegen een muur/maatje met links. Oefenen dat je pols sterker wordt, want dat is het grote probleem. Vanzelf krijg je meer kracht/techniek in je slag.
pi_102907761
Ik was laatst na het bbq toernooi met wat drank op ook ff met links gaan tennissen. :P
De enkelhandige backhand met links ging beter dan de forehand... :P
Maar als je elke keer moet overpakken ben je denk ik wel vaak te laat met je slag..
pi_102907792
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:39 schreef Daan2x256 het volgende:
Ik was laatst na het bbq toernooi met wat drank op ook ff met links gaan tennissen. :P
Maar als je elke keer moet overpakken ben je denk ik wel vaak te laat met je slag..
Alleen voor grapjes tennis lijkt het me een leuke toevoeging ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:44:42 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102907910
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:39 schreef Daan2x256 het volgende:
Ik heb de indruk dat m'n bereik op links er wat groter mee wordt, maar het maakt het slagen kiezen wel erg gecompliceerd ineens.
Een gedicht over Maanvis
pi_102908405
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat m'n bereik op links er wat groter mee wordt, maar het maakt het slagen kiezen wel erg gecompliceerd ineens.
Als het over bereik gaat. Ik glij altijd met rechts naar voren ( linkerbeen is puur voor de balans ). Dan zou je bijna met links moeten gaan leren glijden, want bijvoorbeeld een dropshot halen al glijdend met rechts zorgt voor minder bereik als je die met links wil terug slaan..
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:06:53 #194
342627 tja77
pi_102908550
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:01 schreef Drassss het volgende:

[..]

Als het over bereik gaat. Ik glij altijd met rechts naar voren ( linkerbeen is puur voor de balans ). Dan zou je bijna met links moeten gaan leren glijden, want bijvoorbeeld een dropshot halen al glijdend met rechts zorgt voor minder bereik als je die met links wil terug slaan..
Dit dus... Je voetenwerk gaat ook overhoop.
pi_102933116
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:08 schreef Maanvis het volgende:
Tijdens de voorjaarscompetitie moest ik tegen een meisje enkelen die aan beide kanten een backhand speelde (en het duurde zelfs nog eventjes voordat ik door had wat er nou zo apart was aan haar spel :')).
pi_102933217
Volgende week laatste buitentoernooi trouwens!

Weet iemand een site waar grote (waar bijv. 9 rackets in passen) en leuke tennistassen voor dames op te vinden zijn?

De ritsen van m'n oude tas hebben het begeven, dus ben rond aan het kijken voor een nieuwe... :s)
pi_102933349
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:34 schreef tennisster198 het volgende:
Volgende week laatste buitentoernooi trouwens!

Weet iemand een site waar grote (waar bijv. 9 rackets in passen) en leuke tennistassen voor dames op te vinden zijn?

De ritsen van m'n oude tas hebben het begeven, dus ben rond aan het kijken voor een nieuwe... :s)
www.tennisdirect.nl / www.tennisplanet.nl :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:46:02 #198
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102933895
De discussies worden steeds mooier. Hoe gaan we met je verkeerde arm leren tennissen.

Je kunt het best het gewoon gaan proberen en proberen te kopieren wat je met je andere arm doet. Op zich is het na een tijdje oefenen niet zo heel moeiljk. Het is wel te leren in ieder geval. Zo goed als je andere arm is lastig, maar een aardig balletje slaan is prima te doen. Ik moest het bij de leraren opleiding leren. Slaan is niet zo moeilijk. Serveren is pas lastig :D

Leren glijden is volgens mij heel erg moeilijk. Je hebt de kracht niet in je benen en als je het gaat leren moet je wel oppassen dat je niet door je enkel gaat en alles afscheurt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_102934306
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:46 schreef Komakie het volgende:
De discussies worden steeds mooier. Hoe gaan we met je verkeerde arm leren tennissen.

Je kunt het best het gewoon gaan proberen en proberen te kopieren wat je met je andere arm doet. Op zich is het na een tijdje oefenen niet zo heel moeiljk. Het is wel te leren in ieder geval. Zo goed als je andere arm is lastig, maar een aardig balletje slaan is prima te doen. Ik moest het bij de leraren opleiding leren. Slaan is niet zo moeilijk. Serveren is pas lastig :D

Leren glijden is volgens mij heel erg moeilijk. Je hebt de kracht niet in je benen en als je het gaat leren moet je wel oppassen dat je niet door je enkel gaat en alles afscheurt.
Serveren is een hel :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 01:45:46 #200
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102943447
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:53 schreef Drassss het volgende:

[..]

Serveren is een hel :P
Opgooien lukt me al niet goed met links (ik ben links) en die service beweging is helemaal gaar :D
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:19:37 #201
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102944570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 01:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

Opgooien lukt me al niet goed met links (ik ben links) en die service beweging is helemaal gaar :D
mij lukt de opgooi wel (gooi bij honkbal ook met rechts maar tennis ook met rechts) maar de slag niet, of iig niet dat er iets fatsoenlijks uit komt ;).
en waarom ik het ben gaan proberen, omdat mensen zeiden waah jij bent links en je tennist met rechts, probeer eens met links te gaan tennissen dan kun je lekker overpakken ;).
tot dusver weinig voordeel uit te halen behalve een verrassingseffect :P.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:21:17 #202
342627 tja77
pi_102944590
Heb wel eens getennist tegen iemand die met links serveerde, en de rest met rechts deed (of was het nou andersom) Speelt toch niveau 5 tegen de 4 aan.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:21:42 #203
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102944602
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:33 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

Tijdens de voorjaarscompetitie moest ik tegen een meisje enkelen die aan beide kanten een backhand speelde (en het duurde zelfs nog eventjes voordat ik door had wat er nou zo apart was aan haar spel :')).
ik heb dat ook een paar keer gezien, waarom doen ze dat? Te weinig kracht/stabiliteit in 1 arm?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:55:12 #204
342627 tja77
pi_102945004
Waren het 2 backhands of 2 dubbel handige forehands?
pi_102962512
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik heb dat ook een paar keer gezien, waarom doen ze dat? Te weinig kracht/stabiliteit in 1 arm?
Ik denk meer controle? Want mijn backhand is dubbelhandig, en daarom gecontroleerder dan mijn forehand. Eigenlijk had ik het haar moeten vragen, he! :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:55 schreef tja77 het volgende:
Waren het 2 backhands of 2 dubbel handige forehands?
Twee backhands, denk ik. Een dubbelhandige forehand kan toch niet?

* tennisster198 probeert te visualiseren ;) *
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:01:45 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102962585
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:00 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

Ik denk meer controle? Want mijn backhand is dubbelhandig, en daarom gecontroleerder dan mijn forehand. Eigenlijk had ik het haar moeten vragen, he! :D

[..]

Waarom niet :?
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:02:28 #207
21636 Feestkabouter
pi_102962613
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:00 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

[..]

het ligt eraan welke hand je aan het uiteinde hebt.
als je linkerhand aan het onderste uiteinde van het handvat zit en je slaat aan je linkerzijde, dan is het een forehand. je andere hand helpt dan mee.
etc.
pi_102963201
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:02 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

het ligt eraan welke hand je aan het uiteinde hebt.
als je linkerhand aan het onderste uiteinde van het handvat zit en je slaat aan je linkerzijde, dan is het een forehand. je andere hand helpt dan mee.
etc.
Oh ja, natuurlijk! In dat geval weet ik het niet... Een dubbelhandige forehand lijkt me alleen heel onhandig qua vasthouden van het racket, maar dat is ook gewenning natuurlijk. ;)
pi_102963241
Ik vind deze tennistas leuk trouwens! O+

pi_102963336
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:18 schreef tennisster198 het volgende:

[ afbeelding ]
Niks betrouwbaarder dan deze :)

SPOILER
pi_102963651
Haha, ook makkelijk te vervangen. :)
Reamon Sluiten heeft toch dubbelhandige forehand?
pi_102963789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:18 schreef tennisster198 het volgende:

[ afbeelding ]
Hey die heb ik :P

Lekkere tas, mis alleen een klein vakje waar mijn pasje en autosleutel in kan doen .. verder een heerlijke tas :)
Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:35:11 #213
58560 Oksel
Gezellig.
pi_102963859
M'n vriendin heeft nu een 2.1 ranking. Heeft dit seizoen geen enkel toernooi verloren. Leuk zakcentje.
pi_102979938
Ik heb deze tas van dunlop, alleen lachen ze me allemaal uit en wordt ik uitgescholden voor dromedaris. :o :D
Ben niet zo groot en het is best een grote tas. :P
SPOILER
pi_102980126
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:52 schreef Daan2x256 het volgende:
Ik heb deze tas van dunlop, alleen lachen ze me allemaal uit en wordt ik uitgescholden voor dromedaris. :o :D
Ben niet zo groot en het is best een grote tas. :P
SPOILER
Hoeveel rackets heb je?
pi_102980202
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:55 schreef Drassss het volgende:

[..]

Hoeveel rackets heb je?
Maar 2 :P Wilde zo grote tas vanwege al die shit die je naar competitie mee moet nemen. Soms neem ik nog kleren mee voor daarna, en dan is zo'n kleine tas snel te vol. :)
pi_102980400
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:56 schreef Daan2x256 het volgende:

[..]

Maar 2 :P Wilde zo grote tas vanwege al die shit die je naar competitie mee moet nemen. Soms neem ik nog kleren mee voor daarna, en dan is zo'n kleine tas snel te vol. :)
Ik vind die krengen altijd zo vervelend inpakken. Vandaar dat ik of een plastic tas heb :P of een sporttas.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:40:39 #218
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_102982790
Ik heb gewoon zo'n kleine tas, 2 rackets, handdoek, drinken + ruimte voor evt wat andere zooi + voorvak voor kleine meuk :P .
  woensdag 12 oktober 2011 @ 01:18:38 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102985978
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:21 schreef Drassss het volgende:

[..]

SPOILER
Ik kom de laatste tijd elke keer zo op de training omdat ik geen zin heb om een grote tas mee te slepen. Trainingsmaatjes keken de eerste keer wel een beetje raar :D
pi_102986340
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:35 schreef Oksel het volgende:
M'n vriendin heeft nu een 2.1 ranking. Heeft dit seizoen geen enkel toernooi verloren. Leuk zakcentje.
Tess vD?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:05:16 #221
342627 tja77
pi_102987494
Ik heb een behoorlijke grote bag, komt ook omdat ik 2 eigen rackets heb, en regelmatig andermans racket mee naar huis moet nemen en weer terug breng om te bespannen.
Tel daarbij de drankflesjes, handdoeken, reflex spray, e.d. op en je hebt een behoorlijke bag nodig.
pi_102988170
Waar kan je trouwens reflex spray kopen? Ik heb nu zalf en spray van Perskindol...
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 09:08:13 #223
21636 Feestkabouter
pi_102988303
wat is reflex spray?
ben je daarmee sneller aan het net of zo?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:10:22 #224
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102988334
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:08 schreef Feestkabouter het volgende:
wat is reflex spray?
ben je daarmee sneller aan het net of zo?
haha, als dat zo was dan zou dat wel wat voor mij zijn.
Een gedicht over Maanvis
pi_102988540
Is voor kleine blessures, die spray maakt die spier eerst koud en dan warm. Heb je vaak even geen last meer als je die spray gebruikt. :)
pi_102988733
Wij jonge goden van het fok topic hebben toch geen relax spray nodig?
pi_102988855
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:32 schreef Drassss het volgende:
Met mijn krakkemikkige lichaam helaas wel. Te korte spieren, gewrichten te soepel, vele kleine klachtjes... :{ Maar laatste tijd gaat het eigenlijk erg goed! :) ff afkloppen w/
  woensdag 12 oktober 2011 @ 10:18:56 #228
342627 tja77
pi_102989762
Ben 34 en tennis 15-20 jaar, en dan gaan de jaartjes tellen.
Spray werkt goed en verdovend, je moet het alleen niet elke keer gaan gebruiken.
Als mijn tegenstander een blessure heeft, mag hij/zij die spray ook gebruiken.
Ik heb het ook gebruikt bij mijn verstuikte enkel, maar door tennissen was echt geen optie, het was puur ter verdoving.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 10:25:56 #229
21636 Feestkabouter
pi_102989922
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:32 schreef Drassss het volgende:
daarom weet ik ook niet eens wat het is :+
pi_102990091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:25 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

daarom weet ik ook niet eens wat het is :+
Wij gebruiken gewoon bier om relax te blijven he ;)
pi_102990123
Relax spray _O-
Zie hem nu pas... :)
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 11:34:23 #232
21636 Feestkabouter
pi_102991731
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:33 schreef Drassss het volgende:

[..]

Wij gebruiken gewoon bier om relax te blijven he ;)
ik ben daarin nogal een rare: ik lust dat niet
pi_103007573
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:56 schreef Daan2x256 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Heb altijd standaard twee rackets mee, een toilettas met douchespullen, een handdoek, binnen- of buitenschoenen, extra sokken, drinken, koker(s) ballen, spierencreme, zakdoekjes, en nog vele andere meuk. :') Vandaar dat ik ook een tas voor 9 rackets wil. :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:33 schreef Holyjoe het volgende:

[..]

Hey die heb ik :P

Lekkere tas, mis alleen een klein vakje waar mijn pasje en autosleutel in kan doen .. verder een heerlijke tas :)
Jammer dat er niet zo'n vakje op zit... Helemaal geen klein vakje aan de binnen- of buitenkant? Vind het altijd vervelend om telefoon en portemonnee in het grote vak te laten 'zweven'. :{
pi_103116881
Morgen 2 wedstrijden in de GD7 wintercompetitie en toen werd ik net gebeld of ik wil invallen voor iemand in de HD7. Nou dus morgen 3 wedstrijden spelen dan maar.
Vind helemaal niet erg als ik zo naar het weer kijk... :P

En dan mag ik bij Open Hoogland in de GD8 woensdag de kwartfinale spelen. :)
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:16:20 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103125956
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:09 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Heb altijd standaard twee rackets mee, een toilettas met douchespullen, een handdoek, binnen- of buitenschoenen, extra sokken, drinken, koker(s) ballen, spierencreme, zakdoekjes, en nog vele andere meuk. :') Vandaar dat ik ook een tas voor 9 rackets wil. :D

[..]
Je hebt zo'n passage in Lelijk Winnen waarin verteld wordt dat hij een speler kende die te veel mee had. Je moet overal op voorbereid zijn, maar die gast sloeg alles :P
pi_103178123
Jeetje zeg.... schrijf je je in de 7 in voor de wintercompetitie, kom je tegen spelers die nog niet eens in de 9 thuis horen en ook nog eens een paar chromosonen missen.... wordt je daar shagrijnig van zeg... 21-2 gewonnen, en dat kutkind dat niet luisterde rende ook steeds de baan op om met gravel te spelen... :{
We drinken normaal altijd een drankje met onze tegenstanders maar gister heb ik een drankje voor ze betaald en zijn ergens anders gaan zitten, was er helemaal klaar mee :P
pi_103178622
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:21 schreef Drassss het volgende:

[..]

SPOILER
Ze zijn alleen toegestaan met een AH logo erop he :P.

En in combinatie met teenslippers.
pi_103178922
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:04 schreef luckass het volgende:

[..]

Ze zijn alleen toegestaan met een AH logo erop he :P.

En in combinatie met teenslippers.
Uiteraard, die van de appie zijn ook van prima kwaliteit :9
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je hebt zo'n passage in Lelijk Winnen waarin verteld wordt dat hij een speler kende die te veel mee had. Je moet overal op voorbereid zijn, maar die gast sloeg alles :P
Ja, ik ken die passage. Erg briljant _O-
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 22:31:20 #239
21636 Feestkabouter
pi_103214129
iemand dat boek (Lelijk winnen, in het Nederlands) te koop? als je het eenmaal gelezen hebt hoeft het niet in de kast te blijven liggen.......
pi_103214402
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:31 schreef Feestkabouter het volgende:
iemand dat boek (Lelijk winnen, in het Nederlands) te koop? als je het eenmaal gelezen hebt hoeft het niet in de kast te blijven liggen.......
Heb hem wel, maar hij is niet te koop sorry. Maar volgens mij kan je hem gewoon ergens online bestellen hoor :)
pi_103216709
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:31 schreef Feestkabouter het volgende:
bol.com, het is de moeite.
pi_103216782
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:14 schreef luckass het volgende:

[..]

bol.com, het is de moeite.
Of http://www.tennisdirect.n(...)11449/lelijk-winnen/
pi_103220141
Heb hem ook besteld, bedankt voor de tip! :)
pi_103225159
Dan eindig ik dit jaar win/loss toch in de + en wordt ik 7/7
Dubbel: 25/24
Enkel: 5/5
;)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:33:43 #245
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_103227076
~Si vis amari, ama~
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:25:28 #247
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_103227412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:12 schreef FedExpress het volgende:

[..]

wtf is dat nou weer :')
Zo kan je ook lelijk winnen :P Ik vond het wel komisch.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:11:38 #249
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_103233135
quote:
Hij lijkt een beetje op Llodra.
pi_103237779
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:39 schreef Daan2x256 het volgende:
wordt ik
:|W
pi_103238756
Wie speelt er Open Hoogland deze week?
pi_103239895
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:14 schreef rhubarb het volgende:

[..]

:|W
Auw.... slapping me in the face... 8)7
Was met telefoon getypt, daar let ik vaak niet op... :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:37 schreef danusz1986 het volgende:
me me me
Morgenavond kwartfinale :)
Zag dat je vrijdag moet, hoop dat ik dan halve finale mag spelen. Zaterdag kan ik wel, maar liever niet, moet ik afspraken verzetten. ;)
pi_103283778
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:01 schreef Daan2x256 het volgende:

[..]

Auw.... slapping me in the face... 8)7
Was met telefoon getypt, daar let ik vaak niet op... :P

[..]

me me me
Morgenavond kwartfinale :)
Zag dat je vrijdag moet, hoop dat ik dan halve finale mag spelen. Zaterdag kan ik wel, maar liever niet, moet ik afspraken verzetten. ;)

Ik ga vanaf kijken bij mijn dubbelpartner die moet om 18.30! Hoe laat moet je?
pi_103284535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:07 schreef danusz1986 het volgende:

[..]

Ik ga vanaf kijken bij mijn dubbelpartner die moet om 18.30! Hoe laat moet je?
20:15 - GD8 partij
Ja echt de laatste keer in de 8 :)

Halve finale staat zaterdag om 10:45 gepland, maar ik heb om 13:30 rijles in almere, dus als de wedstrijd 2 uur duurt red ik dat niet... Hopelijk kan die naar za 9:00 of naar vrijdagavond met het oktoberfest! :9
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 16:35:01 #255
21636 Feestkabouter
pi_103285150
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:37 schreef danusz1986 het volgende:
ik speelDE :'(
pi_103285356
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:35 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik speelDE :'(
In welk onderdeel?
pi_103288776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:35 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik speel DE :'(
Dames Enkel ;(
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 18:17:53 #258
21636 Feestkabouter
pi_103289328
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:03 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Dames Enkel ;(
nee ik speelde HE
pi_103291537
345678?
Hoop dat het droog blijft vanavond... :)
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 19:55:36 #260
21636 Feestkabouter
pi_103293739
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:10 schreef Daan2x256 het volgende:
345678?
Hoop dat het droog blijft vanavond... :)
ergens 1 van die cijfers ja.
misschien zie ik je vanavond wel, wil nog bij een bekende van me kijken die later vanavond moet spelen........... ik besef nu dat Daan dat later pas zal lezen :) (want hij staat nu bijna op de baan)
pi_103296272
Neehoor ik zit nog te wachten en te wordfeuden met m'n maatje :P
Loopt een beetje uit...
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 21:46:07 #262
21636 Feestkabouter
pi_103299849
Live verslag: Daan en partner staan 1 set voor (6-0 als ik het goed heb) en nu 1-1. Pa en dochter (de tegenstanders) vinden er niks aan. Ik hoor haar klagen: "Sla ik een keer een leuke bal, staat hij er weer tussen!"
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 21:48:17 #263
21636 Feestkabouter
pi_103299978
Net 1-0 voor, nu 2-1 achter.pa en dochter worden wat assertiever, ook samen naar het net. Mijn batterij trouwens bijna leeg.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 21:51:31 #264
21636 Feestkabouter
pi_103300174
Er heerst ook echt geen gezelligheid op de baan, er wordt geen woord gewisseld of gelachen over het net heen. Sfeer tussen Daan en partner is wel ok trouwens.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 22:09:11 #265
21636 Feestkabouter
pi_103301361
2e set liep toch heel anders (ben effe weg geweest). Daan 4-1 achter, 5-2 achter, set verloren, nu 1-0 voor in de 3e set.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 22:15:07 #266
21636 Feestkabouter
pi_103301698
Partij is wel echt een stuk leuker nu, erg actieve rallys. Lange spannende game op de service van Daan.... En uiteindelijk 2-0 voor. Pa en dochter hebben er dankzij de winst in de 2e set wel weer duidelijk lol in.
pi_103302009
Geweldig dit.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 22:22:00 #268
21636 Feestkabouter
pi_103302127
Daan is wel echt goed bezig! Hij loopt de benen uit zijn kont, mooi winnend dropshotje, mooie winnende smash middendoor vanuit het achterveld.... 3-0
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 22:26:16 #269
21636 Feestkabouter
pi_103302399
Servicegame van Daan's partner verloren (Daan heeft een groter loopvermogen), volgende gewonnen: 4-1.
Enig gezellig contact over het net begint langzaam te komen...... Voornamelijk complimenten uitgedeeld door Daan's partner.

Daan 2 dubbele fouten achter elkaar..... 15-40
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 22:26:28 #270
21636 Feestkabouter
pi_103302412
4-2
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 22:28:38 #271
21636 Feestkabouter
pi_103302528
In de 2e set heeft Daan zich wat verstapt, linker enkel bezeerd..... Ik hoor hem niet klagen maar af en toe heb ik wel het idee dat ie er nog pijn van heeft.
En weer regen......
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 22:35:19 #272
21636 Feestkabouter
pi_103302957
5-2 30-30, einde kan nabij zijn. Flinke regen, echt kut.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 22:37:53 #273
21636 Feestkabouter
pi_103303132
Toch nog 5-3...... En 6-3!!!
pi_103303364
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:20 schreef luckass het volgende:
Geweldig dit.
Idd! :Y
_O_
pi_103311943
Haha echt geweldig verslag :) bedankt! :)
We hebben echt zo ondermaats gespeeld vandaag, ging gewoon niet echt. Lag ook best veel zand op de baan, moest het uiteindelijk van de korte sprintjes hebben en af en toe een aantal mooie ballen. M'n maatje kon niet echt goed lopen vandaag, maar toch aardig wat mooie punten aan het net gemaakt. Ik werd gestoord door hoge ballen en het trage spel. :P
Op de baan totaal niet gezellig idd, hij zei achteraf dat hij nooit praat tussen de punten en vond dat wij teveel aan het praten waren haha.. ja moest steeds zeggen dat we rustig aan moesten doen en het vorige punt snel moesten vergeten... :P
Achteraf wel nog wat drankjes met ze gedronken wat wel gezellig was gelukkig.
Onder de regen en het opeens opzetten van de wind werd het toch wel echt koud.. brrr..
Achteraf natuurlijk wel gewoon blij dat we gewonnen hebben, nu zaterdag halve finale :)
pi_103323031
Misschien dat ik zaterdag even kom kijken in Hoogland als het weer een beetje lekker is. Normaal sta ik op het voetbalveld, maar er is bijna niks te doen nu het herfsvakantie is.
pi_103326004
tennisster198 ook nog aan het spelen @ Hoogland?
Moet zaterdag om 10:45 uur, lekker vroeg. :P
pi_103326423
Volgend jaar 2x een 6 op mijn pasje :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:56:09 #279
342627 tja77
pi_103326756
Is dat al vastgesteld dan?
de speelsterktebepaling
pi_103326846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:56 schreef tja77 het volgende:
Is dat al vastgesteld dan?
de speelsterktebepaling
Nee, uit mijn hoofd 16 november.

Maar met de bonus en de actuele rating kan je dat al ongeveer vaststellen :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:20:50 #281
342627 tja77
pi_103327760
Ja oke, maar als je nu ongeveer 4,55 staat, en je bent een jaar of 30. Dan heb je volgens mij geen acceleratie of dempingswaarde toch? En wordt je hoogwaarschijnlijk 5.
Die bonus krijg je toch pas bij aanvang van het nieuwe seizoen (-0,2 in de dubbel -0,3 in de enkel ofzo)?

Toch?
pi_103328432
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:20 schreef tja77 het volgende:
Ja oke, maar als je nu ongeveer 4,55 staat, en je bent een jaar of 30. Dan heb je volgens mij geen acceleratie of dempingswaarde toch? En wordt je hoogwaarschijnlijk 5.
Die bonus krijg je toch pas bij aanvang van het nieuwe seizoen (-0,2 in de dubbel -0,3 in de enkel ofzo)?

Toch?
quote:
De eindejaarsrating is bepaald op x november aan de hand van de actuele rating plus of min een
inactiviteit-, acceleratie- of dempingwaarde.
Van de bond site en uiteraard nog de DSS resultaten ( + of - 0,1 t/m 0,4 )
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:40:55 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103328631
Al meer dan een week last van mijn rug en 2 keer training af moeten zeggen.
Het gaat nu al wel beter dan vorige week, maar ik probeerde dinsdag even met mijn vriendin te tennissen en dat ging niet echt lekker :(

Toch maar even een afspraak maken met de Visio...
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:50:27 #284
342627 tja77
pi_103329040
Vorige week donderdag voorzichtig een half uurtje getennist, weinig reactie gekregen in mijn enkel, dus vandaag 2 keer een half uurtje proberen. Moeilijk te halen ballen laat ik gewoon gaan. Ik wil gewoon even wat balletjes meppen.
Voor mijn blessure staat normaal gesproken tussen de 10 en 12 weken niet sporten. Maar dat ga ik echt niet doen, want dan mis ik zowel de interne als een deel van de KNLTB wintercompetitie.
pi_103329627
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:50 schreef tja77 het volgende:
Vorige week donderdag voorzichtig een half uurtje getennist, weinig reactie gekregen in mijn enkel, dus vandaag 2 keer een half uurtje proberen. Moeilijk te halen ballen laat ik gewoon gaan. Ik wil gewoon even wat balletjes meppen.
Voor mijn blessure staat normaal gesproken tussen de 10 en 12 weken niet sporten. Maar dat ga ik echt niet doen, want dan mis ik zowel de interne als een deel van de KNLTB wintercompetitie.
Je kent je lichaam uiteraard veel beter dan een buitenstaander, maar ik adviseer altijd voldoende rust te pakken en eigenlijk niet op je eigen gevoel af te gaan of het wel of niet lekker voelt. Stel dat je toch wil ballen zou ik wel adviseren om specifieke oefeningen te gebruiken om je enkel sterker te maken :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:28:32 #286
342627 tja77
pi_103330503
Heb je ook gelijk in, en heb vorige week gemerkt dat het nog lang niet goed was. Tuurlijk op mijn werk en thuis regelmatig op en neer gehopt, en sprongetjes gemaakt, en het voelde allemaal goed. Maar op het moment dat je gaat tennissen, ben je bezig met de bal en het terugslaan ervan, en werkt je enkel en je voeten in dienst van de rest van je lichaam, en dan wordt het anders.
Het liefst ging ik volle bak trainen, maar 1 of 2 keer een half uurtje mannenavond moet lukken.
Dokter zei dat ik het mocht belasten tot het punt dat het pijn ging doen.
Maar als je google't op verstuikte enkel, zie je dat er eigenlijk een week of 10-12 voor staat. Voorzichtigheid is geboden. Voorzichtige looppas, en absoluut niet glijden dus. Bij de mannenavond kan dat dus, meeste mannen daar zijn niveau 7, en de dubbels zijn van dusdanig niveau dat je amper of niet hoeft te lopen. Ik speel dus daar om mijn enkel te laten wennen, en niet om punten te winnen. Volgende week hetzelfde verhaal, en daarna ga ik voorzichtig opbouwen.
pi_103330904
Ik gebruik altijd het volgende denk patroon.

Als ik 100% vertrouwen heb in mijn gewrichten en alleen bezig ben met tennissen in plaats van een mogelijke nieuwe blessure... dan ben ik fit en zal ik wedstrijden gaan spelen. Anders niet of wat jij ook zegt op een oh zo voorzichtig niveau en wetende dat je zelf kan beheersen bij bepaalde ballen.

Beetje hetzelfde principe wanneer je nieuwe tennisschoenen in moet glijden. Dat kost je een paar trainingen, want je bent voorzichtiger. Op een gegeven moment doe je het zonder na te denken en dan heb je die krengen eindelijk "warm" gespeeld :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:45:48 #288
342627 tja77
pi_103331245
Klopt, ik kan mezelf beheersen niet voor een bal te gaan vanavond. Mijn medespeler en tegenstanders weten dat ik niet fit ben, en dat ik op lastige ballen niet loop.
Als ik aan het net sta, zal ik mezelf bij iedere bal afvragen, kan het kwaad als ik voor die bal ga, en als ik er voor ga, zal ik me concentreren op mijn voetenwerk, en niet op de bal, en op het punt. Daarom zal ik nu ook absoluut niet tegen mensen gaan tennissen die hetzelfde niveau of beter zijn. Dan weet ik zeker dat het fout gaat.

Tennisschoen idem dito, ik zal nooit met nieuwe schoenen een wedstrijd aanvangen. Of het moet een oefenpotje zijn, waar ik meer met mijn spel, dan met de wedstrijd of het punt bezig ben.
pi_103344417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:38 schreef Daan2x256 het volgende:
tennisster198 ook nog aan het spelen @ Hoogland?
Moet zaterdag om 10:45 uur, lekker vroeg. :P
Nee, niet in Hoogland. ;)
Had wel een ander toernooi deze week, maar heb mijn wedstrijd helaas al verloren. Wel na 6-0 winst 1e set, maar kon 't helaas niet afmaken. Zonde. Volgend jaar weer 6/6 op mijn pasje, vind ik niet erg. :) Vriendje zit nog wel in de race, hij mag zaterdag weer singlen. *O*
pi_103410748
live bij daan op de baan. Eerste set is binnen. Volgens mij met 6-4
pi_103411351
ik teveel afgeleid wordt door de dames de baan er voor. Wel zie dat daan aan de winnende hand is, maar zijn partner niet echt in de wedstrijd zit.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:40:00 #292
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_103412102
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:09 schreef DKkuis het volgende:
ik teveel afgeleid wordt door de dames de baan er voor.
Foto's.
pi_103414240
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:40 schreef Salamando het volgende:

[..]

Foto's.
Uhm, wat te laat, de wedstrijd is nu al een tijdje afgelopen.
Daan ook allang winnend van de baan afgestapt.

Ik heb je ook in Hooglanderveen zien spelen Daan, toen wist ik alleen nog niet dat jij dat was!!
pi_103420205
Hee ja zelfs ik was af en toe afgeleid door de dames naast ons, die waren echt lekker aan het spelen mooie rally's :)
Onze wedstrijd idd gewonnen met 6-4 6-3. M'n maatje stond niet echt lekker te spelen idd, maar belangrijke game binnen gehaald toen we in de 2e set met 2-0 achter stonden. :)
Vond wel dat er erg veel zand op de banen lag, in hooglanderveen vond ik de banen beter.
Nu morgen om 11:30 finale :)
Ga volgend jaar echt niet meer in de 8, dit vond ik ook weer te traag. Maar viel gelukkig nog mee, wedstrijd van woensdag was erger. :P

edit: eerste set stonden we met 5-1 voor maar lieten ze toch terug komen tot 5-4, toen vond ik het wel welletjes :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Daan2x256 op 22-10-2011 18:34:12 ]
pi_103423953
Hadden trouwens 1 discussie moment, bal viel aan de zijkant bij ons uit, dus m'n maatje riep uit. Die vrouw gelijk, "nee die was precies op de lijn." Ik zelf zag hem ook uit. Mijn maatje gelijk "dan spelen we een let", ik inmiddels de bal gepakt. Die man was het eens met een let, en ik zei ook gelijk maar "let, prima", speelde die bal alleen iets te agressief het net over. Die man nog vragen, "is toch goed een let?". Ik "Jahoor prima speel nou maar" Die vrouw met zo'n gezicht.
Ik heb al tig discussies gehad over in en uits, ben daar wel een beetje klaar mee. Speel dan liever maar gelijk een let, zonder te zeuren of discussie aan te gaan. Die game wonnen we ook uiteindelijk dus kon me verder niet zoveel schelen. :P
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2011 @ 03:21:14 #296
21636 Feestkabouter
pi_103442748
zolang je niet het idee hebt dat de tegenstanders liegen en het niet te vaak gebeurt, inderdaad gewoon een let spelen. iedereen kan het verkeerd zien.
maar als ik echt 100% zeker weet dat een bal in of uit was en de tegenstander heeft het anders gezien, laat ik eerst wel even 1 keer heel duidelijk weten dat ik het wel echt heel zeker weet, als ze dan blijven vasthouden aan hun twijfel dan ook gewoon meteen een let.

mijn gedachte daarbij is: stel een tegenstander geeft een bal uit en ik geef aan dat ik hem in zag.
als ik 100% overtuigd ben van mijn eigen ogen zou ik echt die let wel willen, als ik slechts 99% zeker was (ik merk bij mezelf dat verschil wel eens) leg ik me er ook bij neer als zij blijven volhouden dat ze hem uit zagen.

duidelijk wat ik bedoel?
pi_103443779
Zeker duidelijk, zo doe ik het laatste tijd ook altijd. Maar als je dan een let speelt moet je het wel gelijk vergeten en niet meer denken maar die bal was in of uit, anders sla je geen bal meer.
pi_103446082
Nu de baan op (baan 6) voor de finale tegen nummer 2 geplaatst :)
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2011 @ 14:05:29 #299
21636 Feestkabouter
pi_103451708
en helaas hebben ze die finale in een 3-setter verloren...........
pi_103455227
Ja helaas, ging niet meer 3e set na de 3-3, was op en teveel fouten, laatste games lange rally's niemand durfde meer echt te spelen en wij maakte uiteindelijk de fout. Jammer maar 2e vind ik ook wel prima, ze hebben verdiend gewonnen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')