abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101985380
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat jullie concreet aan het CB hebben gehad. Hebben ze goede tips gegeven, afwijkende zaken geconstateerd, iets anders?

Misschien heb ik geluk dat ik een makkelijk en gezond kind heb en daarom vind dat ik er niets concreets aan heb gehad. Ik weet het niet :)
Ik ga vooral naar het CB voor de vaccinaties en voor een APK... :P
Met Lucas gaat het op zich prima, maar omdat ik geen arts ben vind ik het fijn om van tijd tot tijd een check door de arts te krijgen op onderdelen waar ik geen verstand van heb ;)

Bij Oudste woonden wij nog in Almere, nu rondom Roermond, en inderdaad ieder CB is anders (maar de tijden misschien ook)
  donderdag 15 september 2011 @ 19:11:42 #152
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101985881
Ergernissen: Variërend van "je moet maar 2 flesjes kunstvoeding bijgeven per dag want hij groeit niet goed" bij 4 maanden, naar niets zeggen als ik vertel dat ik het niet slapen van Nathan als moeilijk beschouw. Ook het "je kind is te dun/dik in vergelijking met zijn lengte"(we hebben nu allebei gehad, zal as dinsdag wel weer een probleem zijn). Moet ik nog meer noemen? Heb echt geen zin om heen te gaan. En dan gaan ze ook nog met een naald in zn armen porren :'(

Ok, laat maar, ik raak gefrustreerd. Gewoon heengaan, check up en klaar is kees. Volgens mij hoeven we dan heeeeeel lang niet (en wat hoop ik dat ons bod geaccepteerd wordt, dan gaan we verhuizen naar een andere plaats wat betekent andere cb-arts *O* de wvk was wel prima trouwens).
  donderdag 15 september 2011 @ 20:14:23 #153
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101989050
Pessie, als je het zo'n drama vindt dan ga je toch niet? Je huisarts kan de vaccinaties ook geven. Je moet ze wel zelf betalen geloof ik.
Enne, misschien is de arts in de andere plaats nog wel veel erger dan je huidige. :+

Harry! Je groeit lekker menneke!

Een dikke knuffel voor jou Elmo! :*

CP, op 't CB wordt voor zover ik weet 't Van Wiechenschema gebruikt. Nu kun je een trainingsschema gaan opstellen. :D

Weet iemand waar Ymme en Martmans uithangen?

Mijn muppetje heeft geen koorts meer maar is nog niet echt te genieten. Volgens mij krijgt ze echt weeeer nieuwe kiezen; dat zijn dan nummer 5 en 6. :X
A grand adventure has begun.
pi_101990144
Ging Ymme niet op vakantie? Maar ik lurk wel, maar onthoud niet veel, dus pin me er niet op vast.

Grappig schema Keshet, nog niet eerder gezien haha, Daan gaat prima als ik dat zo lees. De 2-woordzinnen hebben hier zijn intrede gedaan en 6 blokken stapelen gaat ook prima.

Fijn dat de koorts weg is bij Emma, hopenlijk humeur ook snel weer beter. En die kiezen (en hoektanden) zijn echt ^&*^^*&()&*^)*(&_()() Hier komen ze alle 8 tegelijk ongeveer. Al weken heeft Daan last. 1 hoektand is er nu eindelijk bijna door, maar het gaat traaaaaag.

Pessie, je moet niet naar het CB hoor. Wat Keshet zegt dus.

Sonnetje, herkenbaar, ik word altijd erg trots van het CB :@ Daan is daar altijd überlief en doet altijd precies wat gevraagd wordt. Ze zijn allemaal dol op hem, dus ik loop altijd glunderend naar buiten O+ O+
pi_101990216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:40 schreef Cooki het volgende:
:D heel voorzichtig kom ik me hier melden...
Lucas is inmiddels 1,5 jaar, ik lurk al een hele tijd (sinds mijn :X zwangerschap :X ) en ik ga voorzichtig proberen mee te posten... niet heel actief, maar toch :+
(later meer, het prinsje roept :Y) )
Welkom terug :) Ik kan me nog heel goed herinneren dat op de dag dat ik aan het bevallen was je je voor het eerst kwam melden :D
pi_101990465
Keshet, fijn zo'n trainingsschema, kende ik nog niet :s)
Heeft jouw muppetje al 4 kiezen? die van mij nog nulll :Y)

Elmo, zet m op ;) en wat lief van Tirza O+ (mooie naam, stond op mijn lijstje, maar ik kreeg een knulletje oO< ).

@Trainingsprogramma / Ik ben maar gelijk begonnen met de letter B, maar hij heeft meer interesse in HET flapjesboek :P
  donderdag 15 september 2011 @ 20:44:44 #157
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_101990726
Cooki, welkom!!

Keshet, wat grappig dat schema, wel 1 om te onthouden, meer omdat ik wel benieuwd ben wat ze bekijken.
Hopelijk is het snel gedaan met Emma d'r tanden, ik vind het altijd zo sneu. Noortje heeft er volgens mij ook last van nu, of weer van haar oren. Welke komen eerder, de achterste kiezen of de hoektanden?

Ik heb me enorm druk gemaakt om de uitspraken van het CB, Noortje groeide voor geen meter op mijn borstvoeding en kwam te weinig aan. Pff, naast de KMA en het feit dat ik zelf enorm afviel heb ik zo vaak jankend bij het CB gezeten. Op een gegeven moment was ik er klaar mee, mede door mijn moeder die mij vertelde dat ik met 2 jaar en 4 maanden 10,8 kilo woog en het CB niet kon verlangen dat Noortje een enorme dikkerd zou worden.
Nu heb ik er het schijt aan, wat ze vinden van haar ontwikkeling. Het zal wel, ze doet het lekker op haar eigen manier.
pi_101991287
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 20:35 schreef Chan het volgende:

[..]

Welkom terug :) Ik kan me nog heel goed herinneren dat op de dag dat ik aan het bevallen was je je voor het eerst kwam melden :D
Hee geinig, dat je dat nog zo exact weet. Ik hoop niet dat ik een bevalling verstoord heb :@
Ik zie dat jouw Timo al 2 jaar is O+ ! Leuke leeftijd vind ik, worden dan echt steeds meer knulletjes he? Dan treffen we elkaar over een half jaar bij de peuters :+
pi_101991566
Welnee, die bevalling ging als een trein :D
Ja echt súper leeftijd :) Hij gaat rázendsnel ineens, is een échte peuter nu :) Maar ik mis dat kleine ook wel hoor, maar dat is meer wat voor het rammelaarstopic :+
  donderdag 15 september 2011 @ 21:36:14 #160
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_101994133
Hier af en toe een hysterische dame! Soms moet ik er heel hard om lachen maar eigenlijk is dat best sneu. Ik ben nu 'the happiest' aan het lezen en probeer die enorme moeilijke buien te relativeren, moet zeggen dat het wel goed helpt.

Het enige waar de happiest niet voor zorgt zijn doorslaapnachten :-( Denk dat onze bruiloft zoveel indrukken heeft achtergelaten dat ze daardoor slecht slaapt. Veel huilen 's nachts, zo sneu.

En stiekum heb ik nog twee filmpjes

vrijdag 16 september 2011 @ 08:50:10 #161
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_102007473
Becky, Emma kreeg eerst haar 4 hoektanden en daarna de 4 kiezen.
Ze is nu bezig met de 2e serie van 4. Zo'n klein prulletje en dan al zo'n compleet gebit.

Leuke filmpjes ook! E. is sinds een paar weken hysterisch bang voor onze stofzuiger, echt heel sneu om te zien.

Ik heb vorige week de stofzuiger in de kamer laten staan met 't snoer uitgerold. De eerste paar dagen liep ze er met een grote boog omheen, daarna durfde ze om de hoek van de stoel er naar te gluren. Ze was dan ook echt tegen de stofzuiger aan het roepen en volgens mij ook aan het dreigen met iets! _O- Twee dagen later durfde ze 'm met 1 vinger aan te raken en vrij snel daarna durfde ze er wel mee te lopen.
Tot ik 'm weer aanzette. :'( Ik had 't helemaal voorbereid, het was geen onverwachte actie. Nou ja, we beginnen gewoon weer opnieuw. Hoe sneu 't ook is, ik moet toch af en toe stofzuigen!

Dat Van Wiechenschema is inderdaad interessant! Hou er alleen wel rekening mee dat 't een leiddraad is he!

Zijn Daan en Nathan weer helemaal 't mannetje?
A grand adventure has begun.
pi_102007570
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat jullie concreet aan het CB hebben gehad. Hebben ze goede tips gegeven, afwijkende zaken geconstateerd, iets anders?

Misschien heb ik geluk dat ik een makkelijk en gezond kind heb en daarom vind dat ik er niets concreets aan heb gehad. Ik weet het niet :)

Hier hetzelfde, ik sta altijd binnen 10 min weer buiten geloof ik. Ik vind het wegen en meten altijd wel erg leuk, maar heb eigenlijk nooit echt tips nodig gehad oid.
Ik vind de arts en wvk altijd wel vriendelijk, gewoon normaal en nooit gekke dingen meegemaakt zoals bij mijn schoonzusje die meerdere malen hele rare opmerkingen en adviezen heeft gekregen waarbij mijn mond open viel (niet hetzelfde CB overigens)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 16 september 2011 @ 09:14:02 #163
259886 pessie
pi_102007932
Ik vind het wegen en meten erg belangrijk, ook al kan ik nu veel meer loslaten en accepteren dat Nathan gewoon een klein kindje was, toch vind ik het belangrijk te weten dat het met zn groei goed gaat (ook omdat de laatste tijd 2 peuters in mijn omgeving erg ondergewicht bleken te hebben). Dus daarom ga ik wel gewoon heen. Heb gewoon een hekel aan de arts en de andere wvk, mn eigen wvk is wel leuk.

Nathan piept en jammert. Ik denk dat dat nog wel even doorgaat, zn kiezen zijn nog niet door maar heb wel het idee dat ze eraan komen. Verder is hij nog snotterig. Vannacht wel weer flink geslapen trouwens! Van 19.30 tot 5.00 *O* en van 5.15 tot 7.45 *O*

Cooki mooi flapjesboek!

Becky, naar he die buien. Hier ook een jongetje dat de helft van de tijd "mama" gilt en vervolgens met zn hoofd op de grond gaat liggen jammeren.
pi_102008309
Becky, ik heb dat boek ook liggen, moet ik maar eens in beginnen, af en toe wordt er hier voor drama"king" geoefend. :Y

Pessie, dat flapjesboek is super (bij intertoys, voor weinig), meer dan 100 flapjes geloof ik...

Keshet, Lucas heeft dat ook met de stofzuiger... laatst waren we de auto aan het doen... hysterisch... toen dat ding aan ging... zo sneu... ;(
Mijn vriend vindt zo'n stofzuigerrobot leuk als gadget, maar dat zullen we voorlopig maar niet uitproberen :o
pi_102008539
stofzuiger --> eng. tsjek! bij alle kinders en alle katten hier. stofzuigen doen we dus tijdens de siesta en dan vliegen de katten ook alle kanten op
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102010615
Floris was ook bang voor de stofzuiger. Rende echt wet ervoor. Op vakantie heeft ie opa geholpen met stofzuigen en nu pakt ie m iedere keer als k in de trapkast moet zijn :')
Nu wil hij dus ook iedere keer helpen met stofzuigen :D

Pessie gek dat ze van nathan zeggen dat zn lengte gewicht niet in verhouding is. Hier is t altijd juist prima. En laatste keer waren ze ongeveer gelijk.
Nja k maak me iig geen zorgen om m. Groeien heeft ie altijd prima gedaan :)
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:12:45 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102010743
becky wat een leuke filmpjes O+

cooki, leuke foto's! :Y

Harry zet altijd zelf de stofzuiger aan (en uit :X ). Er is een tijd geweest dat hij ook bang was, maar dan knoopte ik hem in de doek en ging samen met hem stofzuigen. Omdat hij dan toch veilig dicht bij mij was, vond hij dat prima. Sindsdien geen probleem meer. Wel nog bij opa en oma, maar het helpt niet echt als opa bij voorbaat al zegt: kom maar bij opa want je bent bang voor de stofzuiger hè? ;)

Hier heeft er eentje zijn hobbelpaard herontdekt. En hij hobbelt nu zo hard dat het paard door de kamer schuift! :o
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:49:31 #168
259886 pessie
pi_102011956
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:07 schreef Sonnetje85 het volgende:

Pessie gek dat ze van nathan zeggen dat zn lengte gewicht niet in verhouding is. Hier is t altijd juist prima. En laatste keer waren ze ongeveer gelijk.
Nja k maak me iig geen zorgen om m. Groeien heeft ie altijd prima gedaan :)
Ik vind het ook gek, maar goed, ze leggen echt op elke slak zout. Groeien heeft Nathan natuurlijk niet altijd even goed gedaan, maar alsnog, dan is hij een keertje wat dikker dan dat ie lang is, ging ze erover miepen. Tsja, aanstaande dinsdag is ie weer langer dan dat ie dik is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102013163
Ik vind ons CB wel ok :D
De vorige keer kreeg Florian daar alleen een mega-driftbui :)

En ik heb dus zo'n peuter met ondergewicht, maar die eet als een bootwerker, dus daar zeggen ze verder niks van. :) Oja, dat ik hem gewoon mag geven wat hij fijn vind en ik er ook moeilijk nog meer brood in kan stoppen en vooral niet moet dwingen met warm eten :D

En Florian is lekker standaard. Maar ik vind ook die testjes en het meten en wegen enzo altijd wel leuk :)

Vanmorgen was echt heel gezellig met Florian O+ Hij liep me steeds een beetje te helpen en om me heen te drentelen en was gewoon lekker blij :) (op één kleine driftaanval na, maargoed, je bent niet voor niks anderhalf, haha)
  vrijdag 16 september 2011 @ 13:09:12 #170
259886 pessie
pi_102014385
Free, jij hebt een andere arts, en je hebt die andere wvk volgens mij nog nooit getroffen, dus dat scheelt ook weer!
Ik vind altijd dat Nathan goed eet en er lekker spekkig uitziet, maar naast zn neven is hij echt een schriel kippetje :o
pi_102018102
Tof dat schema Keshet. Dank! Ik ga inderdaad meteen maar aan de bak ~O>
Ik heb net een loopwagentje gekocht. Truus wil steeds aan twee handen lopen of aan mijn broekspijpen, maar los lopen doet ze nog niet. Zo'n wagentje leek me wel handig :)
En praten doet ze ook nog niet. Het is al een half jaar heeel gericht 'pah' (vooral naar dieren, maar ook naar mooie dingen), maar verder niets. Moest wel lachen toen ze me op het CB gerust probeerden te stellen toen ik dus aangaf dat er nog geen zinnig woord uitkomt (ze vroegen ernaar). Als ik me ergens NIET druk om maak dat is het om de ontwikkeling van mijn kind. Ik weet dat er wat dat betreft 'hysterische' ouders bestaan, maar kan me er echt niks bij voorstellen :D

Ernstig hoor becky, als je huilend op een cb zit. Ze zouden je moeten helpen en niet je een schuldgevoel aanpraten. Maar ik heb het idee dat er op veel CB's veel te veel alleen de metingen wordt gekeken. Truus was bij geboorte bijna 4700 gram en is in de loop van de tijd heel geleidelijk steeds meer richting het gemiddelde gegaan. Ik heb me er nooit een moment zorgen om gemaakt, maar op het CB vonden ze dat ik maar meer moest gaan bijvoeden 8)7 Alsof elk kind precies het lijntje moet volgen waar het op begint :X

Overigens heb ik alleen problemen met de vpk hoor, de arts is wel relaxed, maar die zien we minder vaak :)

[ Bericht 2% gewijzigd door CrazyPrincess op 16-09-2011 15:07:14 ]
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:27:02 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102019282
Ik ben heel tevreden over ons CB. Het zijn gewoon lieve mensen en ik kom er ook altijd gloeiend van trots vandaan. :Y
Ik ben maar 1x echt verontwaardigd terug gekomen maar toen had ik een vervangend arts. Die stond helemaal achter het Rapley principe alleen vond ze dat meer iets voor uhm andere kindertjes dan mijn zoon (lees: dikkere slome kindertjes). Kindertjes zoals die van mij (lees: actieve smalle) moest je gewoon eten geven want anders kregen ze te weinig binnen. 8)7

Sinds gisteren zegt Harry als je vraagt: hoe doet het poesje? 'maah'
Hij komt ook met de Duplo poes aangewandeld en zegt dan 'maah'.
En gisteren betrapte ik hem ook op spelen met zijn Duplo traktor. Hij schoof op 1 knietje door de kamer al rijdende met de traktor O+

[ Bericht 23% gewijzigd door Asyniur op 16-09-2011 15:38:21 ]
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:58:07 #173
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102026952
Ik ben bij het cb altijd vooral benieuwd naar de stats... verder heb ik er nog niet heel veel aan gehad helaas.... Natuurlijk wel leuk te horen al ze met t een of t ander wat voor ligt...
Maar inhoudelijk qua vragen niet echt...
Ik zit bij het CB op Kanaleneiland.. en daar zijn ze bv vragen rondom vegatarisch eten niet gewend ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:14:31 #174
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102027705
CP, dat kwam vooral door de hele samenloop, onzekere moeder, Noortje die nauwelijks groeide terwijl ik zo mijn best deed voor de borstvoeding. En mijn eigen afvallen, ik was maar 8 kilo aangekomen en binnen 2 maanden 16 kilo kwijt, woog ongeveer 50 kg en zat vreselijk slecht in mijn vel. Daarbij nog al het commentaar van het cb, nou ppfff.

We moeten 3 oktober weer, ben heel benieuwd of ze de 10 kg gaat halen....

Veel kindjes zijn bang van stofzuigers volgens mij, is ook niet gek hoor. herrie apparaat
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:25:41 #175
259886 pessie
pi_102028244
Asy wat klinkt dat schattig! Ook hier een ventje dat graag met zn duplo vrachtwagen-met-oplegger op zn knietjes door de kamer rijd. Maakt er helaas nog geen geluid bij.

Ik kan wel merken dat ie zich niet helemaal jofel voelt het is steeds "mama" komt dan bij me en wil me een hele tijd flink knuffelen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')