abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101824578

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker
pi_101824635
Ook Hammondorgel lijkt niet door te hebben hoe Fok! werkt dus nog maar een keer: als je de lapo (= laatste post in een topic) hebt word je geacht een nieuw deel te openen!
  † In Memoriam † zondag 11 september 2011 @ 18:34:38 #3
137949 Disana
pi_101825232
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:57 schreef Hammondorgel het volgende:

http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm

Reisverslag 11 : Port Vila - Darwin
Ah bedankt, ik had ze eerder gezien bedenk ik nu maar ik kon ze dus nergens meer vinden.

Spuitje bedankt voor het openen, ik had niet in de gaten dat het vol was.
  zondag 11 september 2011 @ 20:22:38 #4
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_101830299
Wat mij opvalt in het verslag van Henk is dat voordat Laura Darwin binnenliep, er al de toezegging was van een sponsor in Nederland dat ze daar nieuwe zeilen zou krijgen. Zoiets meen ik me ook te herinnneren uit eerdere berichten, dat er een sponsor was die voor de duur van de reis Laura zou voorzien van nieuwe zeilen.

In dat licht is het gemekker over de kosten van nieuwe zeilen, en de daarop volgende geldinzameling op de jachtclub in Darwin (voor nieuwe zeilen, nota bene) toch wel onbehoorlijk. Lijkt sterk op het verzoek van Dick Dekker aan Rotary Biltoven om $ 1100,00 over te maken naar een Amerikaanse zeilvriend die dan een nieuwe SSB-set zou aanschaffen voor Laura. Dit nadat ICOM USA al had toegezegd gratis een setje ter beschikking te stellen.

In het allereerste begin van dit hele verhaal was er ook sprake van een split van sponsorgelden 40/60: 40 procent voor Sea Shepherd en 60 procent voor de Dekkers. Inmiddels is dit 10/90. Ik vraag me af hoe de Dekkers straks (als het sowieso komt tot een afdracht) dat verschil gaan verwerken in hun administratie. Krijgt Sea Shepherd uberhaupt iets, of is straks alles "gewoon op"?
  zondag 11 september 2011 @ 20:25:09 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101830455
Tja, ik denk dat in eerste instantie alles op wordt gemaakt, maar ze zullen al hun hoop wel op goede vriendin Jillian en de schrijftalenten van Laura gooien om nog later wat geld naar Sea Shepherd over te maken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_101831896
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:15 schreef spuitje het volgende:
Ook Hammondorgel lijkt niet door te hebben hoe Fok! werkt dus nog maar een keer: als je de lapo (= laatste post in een topic) hebt word je geacht een nieuw deel te openen!
I don't give a damn!
pi_101834902
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:25 schreef livelink het volgende:
Tja, ik denk dat in eerste instantie alles op wordt gemaakt, maar ze zullen al hun hoop wel op goede vriendin Jillian en de schrijftalenten van Laura gooien om nog later wat geld naar Sea Shepherd over te maken.
Ik denk niet dat er iets van de opbrengst van de docu en het boek en wat niet al naar Sea Shepherd gaat. Dat zijn immers geen sponsorgelden.
Waarschijnlijk gaat praktisch alles op of ze doen alsof en is straks niet te controleren hoeveel er precies is binnengekomen en gaat er een symbolisch bedrag naar Sea Shepherd. Uiteraard moeten zij niet zeuren, anders krijgen ze de beschuldiging dat ze geld willen verdienen aan Laura, net als die gemene grote sponsors.
  zondag 11 september 2011 @ 22:41:15 #8
37150 livelink
pi_101838870
Misschien heb je wel gelijk, Enneacanthus_Obesus.

In het vorige topic schreef Svetan dit

quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 10:33 schreef svetan het volgende:
@spuitje

30 vaartuigen.... maar je moet dat wel in verhouding zien met de honderden die daar dagelijks langskomen. Bovendien zijn die piraten in de afgelopen maanden nogal verwend geworden en enteren alleen nog maar schepen die een losgeld van meer dan 10 miljoen per stuk opleveren.
In ieder geval gaat het ondertussen alleen maar om de waarde van de lading aangezien het geld bij de verzekeringen wat losser zit dan bij de diverse overheden of privé personen.
maar inmiddels is vandaag bekend geworden dat piraten een franse catamaran hebben overvallen. Man is direct gedood, de vrouw is bevrijd door de Spaanse marine.
Niks waarde van lading of wat dan ook. Als ze de kans krijgen dan ben je gewoon de lul.

bron
  zondag 11 september 2011 @ 22:42:07 #9
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101838926
Hoe oud is ze nu en heeft ze tetten?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 12 september 2011 @ 02:18:58 #10
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_101846262
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:15 schreef spuitje het volgende:
Ik zou dat ook niet weten ben hier nog niet zo lang
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  maandag 12 september 2011 @ 02:40:55 #11
354322 Tide
pi_101846508
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:22 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat mij opvalt in het verslag van Henk is dat voordat Laura Darwin binnenliep, er al de toezegging was van een sponsor in Nederland dat ze daar nieuwe zeilen zou krijgen. Zoiets meen ik me ook te herinnneren uit eerdere berichten, dat er een sponsor was die voor de duur van de reis Laura zou voorzien van nieuwe zeilen.

In dat licht is het gemekker over de kosten van nieuwe zeilen, en de daarop volgende geldinzameling op de jachtclub in Darwin (voor nieuwe zeilen, nota bene) toch wel onbehoorlijk. Lijkt sterk op het verzoek van Dick Dekker aan Rotary Biltoven om $ 1100,00 over te maken naar een Amerikaanse zeilvriend die dan een nieuwe SSB-set zou aanschaffen voor Laura. Dit nadat ICOM USA al had toegezegd gratis een setje ter beschikking te stellen.

In het allereerste begin van dit hele verhaal was er ook sprake van een split van sponsorgelden 40/60: 40 procent voor Sea Shepherd en 60 procent voor de Dekkers. Inmiddels is dit 10/90. Ik vraag me af hoe de Dekkers straks (als het sowieso komt tot een afdracht) dat verschil gaan verwerken in hun administratie. Krijgt Sea Shepherd uberhaupt iets, of is straks alles "gewoon op"?
Van wie zou Laura dan "nieuwe" zeilen krijgen? Er is wel een inzameling geweest voor de reparatie van de oude zeilen door de Carbon club in Darwin.
Sea Sheppherd krijgt 10 % van iedere donatie en dat is na te vragen bij Sea Shepherd.
Veel sponsors ( http://www.lauradekker.nl/Sponsoring.html ) op haar lijstje hebben eenmalig iets of een bedrag gedoneerd. Er is dus door velen niet toegezegd om haar de hele reis te sponsoren....
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  maandag 12 september 2011 @ 02:44:13 #12
354322 Tide
pi_101846527
Ik kan op de website van Zwaan Sails http://www.zwaansails.nl niet ontdekken dat ze Laura nieuwe zeilen beloofd hebben
  maandag 12 september 2011 @ 03:01:39 #13
354322 Tide
pi_101846627
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er iets van de opbrengst van de docu en het boek en wat niet al naar Sea Shepherd gaat. Dat zijn immers geen sponsorgelden.
Waarschijnlijk gaat praktisch alles op of ze doen alsof en is straks niet te controleren hoeveel er precies is binnengekomen en gaat er een symbolisch bedrag naar Sea Shepherd. Uiteraard moeten zij niet zeuren, anders krijgen ze de beschuldiging dat ze geld willen verdienen aan Laura, net als die gemene grote sponsors.
Gelul want alles valt na te trekken en ze moeten ook verantwoording afleggen voor het geld wat binnenkomt en wat er exact uitgegeven is.
  maandag 12 september 2011 @ 03:12:08 #14
354322 Tide
pi_101846699
Er moet mij even iets van mijn hart... Dit is een forum waar mensen hun stellingen neerzetten helemaal links rechts of in het midden maakt niet uit toch? Wat mij wel op valt is dat de mensen die voor Laura haar wereldomzeiling zijn continue op bewijzen/linken worden aangesproken terwijl de anti Laura mensen ongenuanceerd alles mogen zeggen.... Een opinie over iets mag iedereen hebben natuurlijk maar kunnen we we dat ook doen zonder kwaadsprekerij naar Laura of naar elkaar?
  maandag 12 september 2011 @ 03:28:55 #15
354322 Tide
pi_101846774
Laura: en elke keer als een ding van de lijst gestreept kan worden komt er natuurlijk weer wat bij.. http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Dat herken ik als iedere andere bootbezitter. Er is altijd wat om te repareren te vervangen of om op te kalefateren en ik maak niet eens een solowereldreis met mijn boot.
pi_101846911
ze willen niet kwijt hoeveel er aan donaties binnenkomt. Wie controleert dan wat er binnenkomt en waar het blijft? De Dekkers staan erom bekend dat ze niet erg ethisch met allerlei zaken omgaan.
Verder heb je wel een beetje gelijk.. Het is een roddelrubriekje geworden.
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 03:01 schreef Tide het volgende:

[..]

Gelul want alles valt na te trekken en ze moeten ook verantwoording afleggen voor het geld wat binnenkomt en wat er exact uitgegeven is.
  maandag 12 september 2011 @ 07:32:02 #17
37150 livelink
pi_101847186
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 02:40 schreef Tide het volgende:

[..]

Van wie zou Laura dan "nieuwe" zeilen krijgen? Er is wel een inzameling geweest voor de reparatie van de oude zeilen door de Carbon club in Darwin.
Sea Sheppherd krijgt 10 % van iedere donatie en dat is na te vragen bij Sea Shepherd.
Veel sponsors ( http://www.lauradekker.nl/Sponsoring.html ) op haar lijstje hebben eenmalig iets of een bedrag gedoneerd. Er is dus door velen niet toegezegd om haar de hele reis te sponsoren....
Dat stond in de reisverslagen van Henk uit de link die Hammondorgel gaf.
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm

quote:
Uiteindelijk was het vrijdagochtend om 04.00 uur plaatselijke tijd dat Laura mij inhaalde in de shippinglane naar Bligh Entrance. Vervolgens hebben we later op de vrijdag en de hele zaterdag in de Torres Strait gevaren. Er werd niet tot nauwelijks geslapen. Ik heb zelf een paar korte dutjes gedaan op rustige stukken zonder al te veel obstakels. Toen ik zaterdagavond via de Prince of Wales Channel de Torres Strait uitvoer, lag Laura 50 mijlen voor mij. Ze had tijdens de vaart door de Torres Strait een scheur van 3 meter in haar genua opgelopen. Maar contact met het thuisfront wees uit dat de sponsor van de zeilen nieuwe zeilen zou leveren. Haar vader zou die dan meenemen naar Darwin. De tocht door de Torres Strait was vermoeiend geweest, maar ook heel bevredigend. De hele passage had ik minstens 20 knopen wind en de voortgang was dus prima geweest. Van stromingen heb ik geen last gehad en van het getij heb ik weinig gemerkt.
Dat werd ook aangegeven als bron. Het kan zijn dat Henk uiteindelijk toch niet zo op de hoogte is, maar alles straalt uit dat Henk en Laura veel contact hebben met elkaar, dus als hij dat schrijft mogen wij denk ik wel aannemen dat het waar is.
  maandag 12 september 2011 @ 09:21:15 #18
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_101848373
"Toen ik zaterdagavond via de Prince of Wales Channel de Torres Strait uit
voer, lag Laura 50 mijlen voor mij. Ze had tijdens de vaart door de Torres Strait een scheur van 3 meter in haar genua opgelopen. Maar contact met het thuisfront wees uit dat de sponsor van de zeilen nieuwe zeilen zou leveren. Haar vader zou die dan meenemen naar Darwin".

Daar is toch geen woord Spaans bij - die zeilen waren al geregeld voor ze Darwin binnenliep, En dan is het inzamelen van geld voor zeilen (die je al hebt!) dus misleidend. Net als die SSB, die al was gedoneerd, maar waar toch nog even het verzoek werd gedaan om $ 1100 over te maken,

Zou ze werkelijk langs de Somalische kust gaan zeilen? En wat voor vader bent je, als je je kind doelbewust een oorlogsgebied in stuurt?
pi_101848446
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:21 schreef MrFoureyes het volgende:

Zou ze werkelijk langs de Somalische kust gaan zeilen? En wat voor vader bent je, als je je kind doelbewust een oorlogsgebied in stuurt?
Zo ongeveer dezelfde vader die zijn kind solo rond de wereld stuurt?;)
pi_101848931
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 03:01 schreef Tide het volgende:

[..]

Waar valt het na te trekken?
  maandag 12 september 2011 @ 10:21:00 #21
354322 Tide
pi_101849603
@ Spuitje Zodra je geld gaat inzamelen dan hijgt de belasting in je nek
  maandag 12 september 2011 @ 10:23:26 #22
354322 Tide
pi_101849672
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:21 schreef MrFoureyes het volgende:
"Toen ik zaterdagavond via de Prince of Wales Channel de Torres Strait uit
voer, lag Laura 50 mijlen voor mij. Ze had tijdens de vaart door de Torres Strait een scheur van 3 meter in haar genua opgelopen. Maar contact met het thuisfront wees uit dat de sponsor van de zeilen nieuwe zeilen zou leveren. Haar vader zou die dan meenemen naar Darwin".

Daar is toch geen woord Spaans bij - die zeilen waren al geregeld voor ze Darwin binnenliep, En dan is het inzamelen van geld voor zeilen (die je al hebt!) dus misleidend. Net als die SSB, die al was gedoneerd, maar waar toch nog even het verzoek werd gedaan om $ 1100 over te maken,

Het geld werd ingezameld voor de reparatie van Guppy's huidige zeilen die nu als reserve zeilen gebruikt kunnen worden..
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 10:32:03 #23
137949 Disana
pi_101849872
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:23 schreef Tide het volgende:

Het geld werd ingezameld voor de reparatie van Guppy's huidige zeilen die nu als reserve zeilen gebruikt kunnen worden..
Ja apart. Ze heeft een jaar gevaren zonder reservezeilen. Maar als het geld voor het oprapen ligt in de zoveelste jachthaven, heeft ze ze ineens wel nodig.
  maandag 12 september 2011 @ 10:34:36 #24
354322 Tide
pi_101849948
pi_101850372
quote:
Halverwege haar zeiltocht geniet de vijftienjarige Laura Dekker in het Australische Darwin van het uitzicht op azuurblauwe golven die haar schip op en neer laten dansen. Ze heeft er tijd om over het vervolg van haar reis na te denken, zoals de aanwezigheid van piraten in de Rode Zee.

Somalische piraten in de Golf van Aden. ©AFP Laura Dekker zal een paar weken in Australië blijven waar haar boot Guppy wordt gerepareerd. Momenteel ligt Guppy half uit elkaar: het stuurwiel ligt er af, de zeilen zijn gescheurd en het roer loopt zwaar.

In een interview met het AD vertelt Laura dat ze nog altijd twijfelt of ze de relatief korte route neemt door de Golf van Aden en de Rode Zee of rond Afrika zal varen. 'In de Rode Zee zit je met piraten, die het waarschijnlijk niet op mijn schip, maar op mij gemunt hebben.'

Piraten lezen ook de krant
'Maar richting Kaapstad varen is ook geen pretje. Dan kun je te maken krijgen met plotselinge stormen die kunnen aanzwellen tot orkaankracht. De Rode Zee is ook lastig varen... Mijn beslissing blijft geheim. Piraten lezen ook de krant.'

Elk jaar worden tientallen schepen gekaapt door piraten. Vorig jaar werden meer dan duizend opvarenden ontvoerd. De meeste incidenten worden veroorzaakt door Somalische piraten.
bron

[ Bericht 3% gewijzigd door spuitje op 12-09-2011 11:12:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')