abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 september 2011 @ 13:09:37 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101812566
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_101812583
Dood aan alle muggen!
Ja doei.
  zondag 11 september 2011 @ 13:11:07 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101812608
Noh, die muggen handelen ook maar naar hun aard. Blame de Schepper / de evolutie, niet de muggen zelf :P.

En verder ben ik het eens met Co. Ik vind HPKW over het algemeen heel stoer _O_, maar als je die halve marathon nu nóg doorzet, ben je eerder dom dan stoer, sorry :@.

Ik verwachtte een "dood aan alle muggen!"-TT. En nu ga ik even douchen, want ik zit me hier te rillen :').
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 september 2011 @ 13:14:39 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101812737
Ik vind het ook niet verstandig om de signalen die door arts(en) en lijf worden afgegeven, te negeren :). Maar goed, Henk moet het zelf weten, het is haar lijf.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? zondag 11 september 2011 @ 13:17:53 #5
70532 loveli
N
pi_101812860
Shit, m'n nagel scheurt in.
crap in = crap out
  zondag 11 september 2011 @ 13:29:20 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101813311
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:17 schreef loveli het volgende:
Shit, m'n nagel scheurt in.
Gebeurde bij mij ook gisteren ;(. Vroeger waren ze altijd zo kort en nu vind ik het verschrikkelijk :'). Gelukkig groeien ze snel weer aan :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_101813337
Qweareltopic! *O*
Ja doei.
  zondag 11 september 2011 @ 13:30:22 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101813347
Waar?
Niet meer actief op Fok!
pi_101813361
Zie PoHi
Ja doei.
  zondag 11 september 2011 @ 13:35:59 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101813557
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:29 schreef motorbloempje het volgende:
Qweareltopic! *O*
Qweatrolltopic bedoel je :P
  Vis een optie? zondag 11 september 2011 @ 13:36:25 #11
70532 loveli
N
pi_101813584
quote:
10s.gif Op zondag 11 september 2011 13:35 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Qweatrolltopic bedoel je :P
^^

Daar kom ik m'n bed niet voor uit :P
crap in = crap out
pi_101813586
potato, potato!
Ja doei.
  Vis een optie? zondag 11 september 2011 @ 13:39:26 #13
70532 loveli
N
pi_101813699
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
potato, potato!
:N Carbs...
crap in = crap out
  zondag 11 september 2011 @ 13:57:52 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101814476
Lijstje so far:

O: fr.kwark met paar el volle bloedsinaasappelkwark
T: bonbon bij de koffie :9
S: RPM (ging lekker *O* )
L: 2 bth: kaas+appelstroop, jam en 1 kiwi
D: nasi met alles erop en eraan
pi_101814582
quote:
17s.gif Op zondag 11 september 2011 11:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, zoiets!!

@Li: dat was toen ik nog in Belgie woonde ook soms echt oorverdovend!! Daar was wel een hele grote vijver en dan kon je daar soms niet van slapen, van die herrie. Daar had ik er ook een keertje een per ongeluk doodvermoord tussen de schuifdeur. Had ik hier wel verteld geloof ik. Kijken of ik dat kan vinden...
Slank #795 - Met Goodbye's Retardkitty en Zombiekikkers.
Met mijn retardkitty die een kikker had gevangen! :D

Progje, wat een klotenieuws zeg! -O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_101814667
Weet je wat ik nooit zo snap. Dat als iemand in dit topic iets verteld en iemand anders zegt dat niet verstandig (of vul maar wat anders in) te vinden, dat we dan ineens allemaal moeten gaan zeggen dat we dat ook vinden.

Maak me er vast ook wel eens schuldig aan, maar toch.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_101814671
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:39 schreef loveli het volgende:

[..]

:N Carbs...
:D
  Vis een optie? zondag 11 september 2011 @ 14:03:12 #18
70532 loveli
N
pi_101814713
quote:
5s.gif Op zondag 11 september 2011 14:02 schreef Goodbye het volgende:
Weet je wat ik nooit zo snap. Dat als iemand in dit topic iets verteld en iemand anders zegt dat niet verstandig (of vul maar wat anders in) te vinden, dat we dan ineens allemaal moeten gaan zeggen dat we dat ook vinden.

crap in = crap out
pi_101814736
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:03 schreef loveli het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
Ja doei.
pi_101814777
:)
  zondag 11 september 2011 @ 14:05:02 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101814802
quote:
5s.gif Op zondag 11 september 2011 14:02 schreef Goodbye het volgende:

Ik denk dat dat helemaal niet bedoeld is om iemand af te vallen (pun intended :P ) maar om duidelijk te maken dat de eerste die het zei, daar niet alleen in staat, dus dat het niet de mening is van 'maar' 1 persoon. Misschien dat als meer mensen die mening ondersteunen, het bij degene waar het om gaat aankomt dat iets misschien niet zo'n goed idee is. Of juist wel natuurlijk :+.

Want, als iemand iets positiefs zegt en de rest valt bij, is dat nooit een probleem. Maar als het een punt van kritiek is, is het wel ineens 'raar' als andere mensen bijvallen. Dat snap ik dan weer niet.
pi_101814839
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik denk dat dat helemaal niet bedoeld is om iemand af te vallen (pun intended :P ) maar om duidelijk te maken dat de eerste die het zei, daar niet alleen in staat, dus dat het niet de mening is van 'maar' 1 persoon. Misschien dat als meer mensen die mening ondersteunen, het bij degene waar het om gaat aankomt dat iets misschien niet zo'n goed idee is. Of juist wel natuurlijk :+.

Want, als iemand iets positiefs zegt en de rest valt bij, is dat nooit een probleem. Maar als het een punt van kritiek is, is het wel ineens 'raar' als andere mensen bijvallen. Dat snap ik dan weer niet.
True, heb je ook wel een punt. Maar het komt soms wel een tikkeltje te hard aan bij mensen, denk ik.
  Vis een optie? zondag 11 september 2011 @ 14:06:21 #23
70532 loveli
N
pi_101814856
Eens kijken of ik in 10 minuten mn haar kan doen.
crap in = crap out
pi_101814899
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat, en als mensen het ergens NIET mee eens zijn wordt dat ook 9 van de 10 keer wel duidelijk gemaakt met een 'Nou,ik vind anders dat....' post... :)

Over een uurtje ga ik hardlopen overigens, heus!
Ja doei.
  zondag 11 september 2011 @ 14:08:33 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_101814937
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:05 schreef Goodbye het volgende:

[..]

True, heb je ook wel een punt. Maar het komt soms wel een tikkeltje te hard aan bij mensen, denk ik.
Ik denk dat de meeste Slankies hier al wel lang genoeg meegaan om te weten dat het niet zo bedoeld is :Y. De meesten hier hebben elkaar ook al wel eens ontmoet en weten dat we heus geen nare menschjes zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')