het was toen zo (zoals ze zeiden op de camping, immers internet was niet doorgebroken daar).quote:Op zondag 11 september 2011 00:38 schreef zoem het volgende:
[..]
We hadden toen geluk dat jaar, want het was nét buiten onze vakantie gebeurd. Een week eerder/later en wij hadden ook een poffertjespan. Het Gardameer is nog een stukje heftiger dan Nederland qua (extreem) weer. Het gaat er ook veel langer door, omdat het tussen de bergen blijft hangen. Dit jaar 3 weken daar gestaan en meer onweer meegemaakt dan in deze hele zomer in Nederland
De 'wall' shelf is nog steeds goed te zien op de foto. Ik vind dat met het blote oog de diepte in de wolken minder goed waar te nemen is. Met een camera of (speciale) bril zie je het een stuk beter.quote:Op zondag 11 september 2011 00:40 schreef meteo-online het volgende:
Helaas had ik witbalans op bewolkt staan upv TL, maar goed oordeel maar
[ afbeelding ]
Wow. Prachtige shelf. Jammer dat je dat 's avonds normaal gesproken nauwelijks ziet.quote:Op zondag 11 september 2011 00:40 schreef meteo-online het volgende:
[ afbeelding ]
Precies, het gaat heen en weer tussen de bergen. Ik vind de wind erger dan de ontladingen, want de wind kan in theorie je tent wegblazen. Hagel valt gewoon niets tegen te doen. Gelukkig komt hagel weinig voor.quote:Op zondag 11 september 2011 00:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
het was toen zo (zoals ze zeiden op de camping, immers internet was niet doorgebroken daar).
het kwam uit het meer over de camping heen, en kwam daarna terug vanwege de bergen. We hebben idd twee buien van 20+ minuten over ons heen gehad.. Zelden zoiets engs meegemaakt.
En ja, heel vaak onweer 's middags en 's avonds.
Zal wel dwars door het tentdoek zijn gegaan?quote:Ik gebruik diezelfde tent nog weleens, alleen ik word best wel schijtbenauwd als het gaat onweren, omdat dat toen bij de hagel ook zo was. Dusja, zeker wel een traumaatje aan overgehouden..
Mooie shelf!quote:Op zondag 11 september 2011 00:40 schreef meteo-online het volgende:
[ afbeelding ]
nee, de tent was nog heelquote:Op zondag 11 september 2011 00:46 schreef zoem het volgende:
Zal wel dwars door het tentdoek zijn gegaan?
quote:Op zondag 11 september 2011 00:52 schreef childintime het volgende:
Vanuit de bijkeuken, omdat het inmiddels te hard regende om buiten te staan. Ik heb me verbaasd over het aantal ontladingen....
Geweldig dit; wat mij betreft mag het nog veel harder
quote:Op zondag 11 september 2011 01:01 schreef kissaa het volgende:
![]()
[..]
![]()
Vergelijkbaar met hier. Wil je verklappen in welke regio je woont?
Mooi filmpjequote:Op zondag 11 september 2011 01:00 schreef Maver24 het volgende:
even een reactie graag op mijn filmpie
Jep, gehad in Nieuwleusen en Oudleusen.quote:Op zondag 11 september 2011 00:29 schreef Disorder het volgende:
Lijkt nog wat meer aan te komen voor sommige plekken in Overijssel. Afgesplitste cellen zo te zien.
Ik ookquote:
Oh ja ?quote:Op zondag 11 september 2011 01:15 schreef zoem het volgende:
Boven Bretagne in Frankrijk hangt nog een buitje. Misschien dat die vannacht nog overtrekt met wat regen?
Klopt, ik verwacht hoogstens regen.quote:Op zondag 11 september 2011 01:18 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Oh ja ?
Zal zeker niet veel voorstellen dan denk ik dan maar
Qua ontladingen denk ik dat mei 2009 wel in de buurt komt. Toen werd ook het westen aangedaan. Er waren toen 75.000 ontladingen en is bestempeld als 'eens in de 5 á 10 jaar'. In juli 2004 hadden we zelfs 80.000 ontladingen.quote:Dat onweer van vanavond, was dat nou echt zo uitzonderlijk veel?. Kan me niet echt herinneren dat het eerder zo veel het geonweerd de laatste jaren
quote:Op zondag 11 september 2011 01:18 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Oh ja ?
Zal zeker niet veel voorstellen dan denk ik dan maar
Dat onweer van vanavond, was dat nou echt zo uitzonderlijk veel?. Kan me niet echt herinneren dat het eerder zo veel het geonweerd de laatste jaren
Hmm, valt nog mee eigenlijk. Buienradar geeft 'slechts' 39.000 ontladingen aan. Maar dat zegt natuurlijk niets over de lokale hevigheid.quote:Op zondag 11 september 2011 01:22 schreef zoem het volgende:
Qua ontladingen denk ik dat mei 2009 wel in de buurt komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |