quote:
Nou, we gingen poolen. Kan ik geen reet van, niet vaak gedaan ook, dus daarom, maar in ieder geval, er is blijkbaar in de kroeg waar we gingen poolen altijd een of andere oude vent die alleen alcoholvrije Jupiler drinkt. Die gaat dan altijd bij het poolen staan en gaat altijd tips geven. Ging ie mij zo heel professioneel uit staan te leggen welke ballen ik moest raken en met welk effect enzo.

Geniale kerel wel. Stond ook voetbal op, scoorde zo'n ploeg, ging ie helemaal uit z'n plaat. Geweldig, dat soort mensen.
Nouja, verder gewoon drinken met een stel maten waarvan ik er een paar al best lang niet meer had gezien dus dat was gewoon tof. Slechte verhalen zoals altijd. Een slecht verhaal is bijvoorbeeld dat een maat van mij altijd naar dezelfde kapper gaat, nou is dat niet zo bijzonder, maar die kapper verneukt altijd zijn kapsel. Altijd, ziet er gewoon altijd kut uit. Hij is ook altijd aan het klagen als hij weer bij de kapper is geweest. Toch blijft hij iedere keer weer naar diezelfde kapper gaan. Heb 'm, zoals altijd als hij naar de kapper is geweest, goed uitgelachen.
"Wat heb je tegen de kapper gezegd? Doe maar zo kut mogelijk?"
Gelukkig kan hij dat soort grapjes tegenwoordig waarderen, vroeger had hij nog wel eens boos kunnen worden.
We zijn ook nog naar de snackbar geweest. Daar werkt een gozer die we kennen. Gingen we 'm allemaal kutvragen stellen.
"Wat is een bicky burger?"
Ja, dat is een hamburger met dit en dat en bicky saus
"Wat is bicky saus?"
........ *zucht*
"Wat is een crizly?"
Wijst die gozer dat zo aan
"He, nee, bah, dat ziet er smerig uit, doe maar niet."
Verder was het personeel van m'n stamkroegje erg chagrijnig gisteren. Je hebt ieder weekend een of ander iets, kun je voor 5 euro een glas kopen en met dat glas krijg je van van 11 tot 12 gratis drinken. Nouja, wij kwamen kwart voor 12 binnen dus we moesten nog even snel die vijf euro eruit halen. Baco bestellen, voor het gezicht van de barvrouw atten en een nieuwe bestellen. Kunnen ze niet waarderen. Was wel gezellig, de baco trein. Kedeng kedeng, kedeng kedeng, bacooo.
En m'n broek was wat afgezakt, komt er ineens een gozer van de security naar me toe: "Hijs je broek eens op." Ik kijk 'm zo aan van, wat kan jou 't schelen joh? Begint ie ineens te flippen, kijkt fucking boos en zegt zo: "HET WAS GEEN VRAAG" Toen deed ik een poging tot een

, lukte niet echt, maar in ieder geval, die gozer werd dus boos omdat iemand z'n broek laag hing.
Achja, daarna gewoon losgegaan, helemaal super.
Verder heb ik een blauwe plek onder de nagel van mijn linkerduim. Doet eigenlijk best pijn. Hoe ik aan die blauwe plek kom weet ik eigenlijk niet eens.
Dat was het wel zo ongeveer.
Ik ben niet tevreden met dit stukje proza, maar ach, soms zit het mee, soms zit het tegen.