abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102685847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:53 schreef VanGoghFan het volgende:
Ik voel me echt mega slecht....
Sterkte in je kutperiode dan.
pi_102686319
Thanks...what comes up., must come down, ik was van het weekend heel goed bezig, hoop dat de psych me kan leren niet zo op en neer te fladderen. Vrijdag 1ste afspraak, heb de hele dag maar vrij genomen want ik vermoed, dat het vrij vermoeiend zal zijn.
pi_102689418
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:58 schreef Canillas het volgende:

[..]

Acceptatie is ontzettend belangrijk, het is niet alleen compassie naar jezelf toe maar het zorgt er ook voor dat je geen energie gebruikt aan het vinden dat dingen anders zouden moeten zijn (gelopen) dan dat ze zijn.

Het is voor mij makkelijk praten maar zeg het toch; als het nu zo is dat jij soms nergens toe in staat bent, dan is het zo dat jij af en toe nergens toe in staat bent. Daar zijn redenen voor, het is gelopen zoals het is en het is goed zoals het is. Niet goed in de zin dat je er blij mee bent want je wil het anders maar goed in de zin dat het is zoals het is.

Het zit em dan ook eigenlijk in het van jezelf vinden dat het mag zijn zoals het is (gegaan). Achter het idee dat het anders zou moeten zijn zit vaak een negatief zelfoordeel; ik had 'beter' moeten zijn. Je bent echter goed zoals je bent en dat was je toen dus ook, je hebt gedaan wat je toen kon, kan je meer van jezelf verwachten dan je kan? Of zijn dat alleen gedachten, aangevuurd door negatieve zelfoordelen over hoe het zou moeten zijn geweest?

Nogmaals, het is voor mij makkelijk zeggen en het is ook alleen hoe ik het zie maar het feit dat je ervoor kiest hulp te zoeken, dat je daarvoor open staat vind ik al getuigen van moed dus wat dat betreft kuddo's en dat geldt voor iedereen :)
Tuurlijk is het zo dat je de situatie moet accepteren en naar de toekomst moet kijken en het is goed dat mensen hun problemen accepteren en er wat mee doen. Maar in mijn geval is het zo, en dat is voor iedereen anders, dat ik wel degelijk beter had moeten zijn. Op het moment heb ik gewoon geen leuk leven en het afgelopen jaar heb ik aan de lopende band fouten gemaakt, wat ik allemaal aan mezelf te wijten heb. Ik word bijna 19, maar niets in mij wil daadwerkelijk een jaar ouder worden en het voelt als een weggegooid jaar. Gelukkig is er wel reden genoeg om er wat aan te doen en ga ik er ook vanuit dat ik het in me heb, maar ik worstel nog steeds elke dag met het verleden. Ik heb het zelf verprutst, maar er moeten ook mogelijkheden zijn om het zelf weer recht te zetten.
pi_102700572
Zo ik zat er gisteravond echt doorheen :o

Zijn ''aanvallen'' normaal?
Rustig aan.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:22:27 #280
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102700864
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:17 schreef kingtoppie het volgende:
Zo ik zat er gisteravond echt doorheen :o

Zijn ''aanvallen'' normaal?
Ja. Nouja, normaal ... ze komen vaker voor.

Ik ben echt helemaal uitgeput door alles. Ook door mijn ontzettend stressvolle woonsituatie (waar dus niks aan gedaan wordt).
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102701001
Dank voor de reacties :*

Mag van de huisarts weer ophogen naar 100 mg Sertraline. Aan ene kant blij mee, aan andere kant toen ik met recept thuis kwam gedachte dat ik nog 11x50 mg heb en dus 30x100 mg en dat dat vast wel genoeg is om er een eind aan te maken -O-

Dit keer zijn het niet alleen gedachten maar ben ik ook bang dat ik het echt ga doen. Lezen lukt me niet, dus enige afleiding is idd tv kijken...

En heb psycholoog gemaild en kan haar do/vr bellen (morgen is ze vrij) en als ik dat niet red kan ik morgen andere psycholoog (die ik ken van deeltijd) bellen. Dus denk dat ik dat maar doe...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:53:20 #282
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102702823
Fijn sylvana, dat je morgen iemand kan bellen.

Kan je met ad's zelfmoord plegen? Lijkt mij niet. Ik hoop dat je t nog ff volhoudt tot morgen. En dat die psych je dan telefonisch wat vooruit kan helpen.

Wel klote dat je niet kan lezen. Dat heb ik ook wel eens en voelt erg opgesloten ofzoiets.

En dan slaat de verhoging van de ad's hopelijk snel aan. Bij mij gaat dat sneller dan als je van nul start met ad's.

Dikke knuf meis, lekker vroeg naar bed en dan is het gauw morgen en kan je bellen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:58:35 #283
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102703197
Een overdosis nemen heeft sowieso geen nut, want een heel groot deel overleeft het gewoon.
Na doodziek te zijn geweest en soms orgaanbeschadiging te hebben gekregen.
Dat wil je niet.
pi_102703478
Ik ben niet zo zwaar (54 kg) dus dan hebben pillen natuurlijk al sneller een uitwerking. Maar geen idee of het echt zou lukken hoor, want heb het nog niet uitgeprobeerd ;)

En niet kunnen lezen is idd erg irritant! Tijdens vorige depressie ging ik niet naar school maar kon ik thuis wel studeren en zo mijn tentamens halen. Maar nu lukt dat dus echt niet en daarom ben ik dus ook zo bang dat ik dus zonder opleiding thuis kom te zitten... Want ben al zo vaak tijdelijk gestopt met school vanwege depressies...

En dat gebrek aan toekomstperspectief zorgt ervoor dat ik nog depressiever wordt...
pi_102703491
Hier heb ik blijkbaar aardig wat gemist.

@Sylvana, fijn dat je nu toch ergens terecht kan morgen al is het maar telefonisch, het helpt in ieder geval wat.
En ach, zoek gewoon series op die je interesant vind en ga er lekker voor liggen op de bank.

hier is de spanning er een beetje af. Vandaag een duidelijk gesprek gehad met de docent en groepsgenoten en het is meer dan duidelijk dat er zaken verbeterd moeten worden. En eentje begon mij persoonlijk aan te vallen , precies degene die niet communiceert jegens mij. en ik heb gewoon lekker terugbeten, was die persoon meer dan zat. En docent merkte die spanning goed op :)
Verder heb ik gewoon van 2 docenten complimenten gekregen van de opgestelde mail richting de projectgroep om bepaalde punten in kaart te brengen..dus ben eigenlijk wel trots opmezelf :Y
pi_102703545
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:03 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben niet zo zwaar (54 kg) dus dan hebben pillen natuurlijk al sneller een uitwerking. Maar geen idee of het echt zou lukken hoor, want heb het nog niet uitgeprobeerd ;)

En niet kunnen lezen is idd erg irritant! Tijdens vorige depressie ging ik niet naar school maar kon ik thuis wel studeren en zo mijn tentamens halen. Maar nu lukt dat dus echt niet en daarom ben ik dus ook zo bang dat ik dus zonder opleiding thuis kom te zitten... Want ben al zo vaak tijdelijk gestopt met school vanwege depressies...

En dat gebrek aan toekomstperspectief zorgt ervoor dat ik nog depressiever wordt...
Is het niet mogelijk om wat extra begeleiding te krijgen ivm. studie, vanuit school/psycholoog?
pi_102703968
Ik moet morgen echt een boek uit de schoolbieb terugbrengen (moest eigenlijk vorige week al) Dus dan maak ik meteen maar even afspraak met de decaan :)
pi_102704043
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:10 schreef Sylvana het volgende:
Ik moet morgen echt een boek uit de schoolbieb terugbrengen (moest eigenlijk vorige week al) Dus dan maak ik meteen maar even afspraak met de decaan :)
goed idee! Ik begin nu ook een traject met de decaan en je verbaast je allemaal wat er mogelijk is met een officiele diagnose erbij :)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:15:36 #289
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102704262
Ik kan ook geen boeken lezen, terwijl ik dat altijd heel leuk vond.
Ik kan een bladzijde 10x lezen, maar weet alsnog niet meer wát ik nou eigenlijk heb gelezen.
Veel te veel chaos in m'n hoofd.
pi_102704778
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:22 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ja. Nouja, normaal ... ze komen vaker voor.

Ik ben echt helemaal uitgeput door alles. Ook door mijn ontzettend stressvolle woonsituatie (waar dus niks aan gedaan wordt).
Wel grappig dat ik mij daar kort voor juist wél gelukkig voelde
Rustig aan.
pi_102705168
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:15 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik kan ook geen boeken lezen, terwijl ik dat altijd heel leuk vond.
Ik kan een bladzijde 10x lezen, maar weet alsnog niet meer wát ik nou eigenlijk heb gelezen.
Veel te veel chaos in m'n hoofd.
hier heb ik dus ook vaak last van :)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:39:46 #292
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102709760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:03 schreef Sylvana het volgende:

Waarschijnlijk valt het effect hiervan op je studie wel binnen de perken te houden. Goed dat je morgen ff gaat praten bij de decaan.
Probeer niet teveel in scenario's te denken als je somber bent, want dan denk je jezelf de put in (zegt zij die regelmatig door iedereen uit de put wordt gesleurd)

Trusten allemaal. Ik ga slapen.....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:41:20 #293
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102713706
Ik zit er even helemaal doorheen. Ik wil eigenlijk alleen maar op bed liggen.
Net nog één glas wijn gedronken om iets minder gespannen te worden.
Ik ben gewoon echt doodmoe.
Maar er wordt niks gedaan. Het duurt niet lang of ik ga echt weer flippen.
pi_102714919
een dikke knuffel voor jullie allemaal!

ik heb een geweldige avond gehad, ben met mijn ma mijn lief en een vriend naar bert visscher geweest en het was echt heel leuk, sinds tijden weer eens de slappe lach gehad! helemaal heerlijk!
S. 2014
J. 2016
pi_102716947
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:41 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik zit er even helemaal doorheen. Ik wil eigenlijk alleen maar op bed liggen.
Net nog één glas wijn gedronken om iets minder gespannen te worden.
Ik ben gewoon echt doodmoe.
Maar er wordt niks gedaan. Het duurt niet lang of ik ga echt weer flippen.
Kan je niet proberen bijvoorbeeld rustig op bed te gaan liggen en muziek die je ontspant op te zetten, voor mij werkt dit in ieder geval.

@gewoonmezelf, leuk, zo'n fijne avond. Fijn dat je hebt genoten, hier ga ik nu slapen, morgen weer vroeg op. En heb alleen niet echt veel zin..in morgen :)
pi_102718762
Vandaag zo'n waardeloze dag gehad, dat ik voor mezelf maar wat doelen op een rij heb gezet. Ik heb het er echt mee gehad zoals het nu gaat, ik ben bijna 19 en de dingen die moeten gebeuren om een leuker leven te krijgen stapelen zich op en als het zo doorgaat heb ik er gewoonweg geen zin in. Oftewel ik moet op een andere manier meer sociale dingen gaan ondernemen, 4 x sportschool en (1,2 of 3x) tennis in de week is gewoonweg te weinig. Ik heb meer afleiding nodig voor een positievere stemming. Ik zal het initiatief toch echt nog veel meer bij mezelf moeten leggen. Ondanks de nodige veranderen die ik al heb ondernomen is het nog steeds duidelijk dat ik op deze manier geen echte contacten ga kunnen leggen en daarbij begint het geduld wel erg snel op te raken. Ik moet echt eens gaan leren om dingen zelf af te dwingen in plaats van te wachten wat er naar me toe komt, anders word het niks.
pi_102723534
thats the spirit patrick!
S. 2014
J. 2016
pi_102723553
Wow, dat is een hoop om bij te lezen.... Ga ik even doen, wellicht tot in het volgende topic ;-)
pi_102723577
quote:
13s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:12 schreef patrickpsv het volgende:
Vandaag zo'n waardeloze dag gehad, dat ik voor mezelf maar wat doelen op een rij heb gezet. Ik heb het er echt mee gehad zoals het nu gaat, ik ben bijna 19 en de dingen die moeten gebeuren om een leuker leven te krijgen stapelen zich op en als het zo doorgaat heb ik er gewoonweg geen zin in. Oftewel ik moet op een andere manier meer sociale dingen gaan ondernemen, 4 x sportschool en (1,2 of 3x) tennis in de week is gewoonweg te weinig. Ik heb meer afleiding nodig voor een positievere stemming. Ik zal het initiatief toch echt nog veel meer bij mezelf moeten leggen. Ondanks de nodige veranderen die ik al heb ondernomen is het nog steeds duidelijk dat ik op deze manier geen echte contacten ga kunnen leggen en daarbij begint het geduld wel erg snel op te raken. Ik moet echt eens gaan leren om dingen zelf af te dwingen in plaats van te wachten wat er naar me toe komt, anders word het niks.
Wees eens wat aardiger voor jezelf...
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:29:14 #300
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102729870
Ik heb de laatste dagen wat moeite met de concentratie, dus het lezen van de verhalen gaat wat moeizaam. Ik hoop vanmiddag of vanavond er aan toe te komen.

Ik kan volgende week dinsdag pas naar de psych, dus tot die tijd nog even doorbijten. Ik probeer me te omgeven met mensen. Vrienden, collega's. In die tijd voel ik me redelijk tot zeer fijn, zoals gisteravond. Ik voelde me gewaardeerd en welkom. Zodra ik weer alleen ben echter, voel ik me weer hopeloos alleen en geïsoleerd.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')